videoblogg – spørsmål

Hei, nå er jeg hos Lisa og vi har fullt opp med å passe på lillebroren hennes som er 6 år og ALDRI blir tom for energi..  Han er søt og min lille kjærlighet, fikk til og med et kyss hos han tidligere som ble fanget på kamera, haha! Kommer ut på bloggen senere, var veeeeeeeeeeeeldig romanisk ♥ 

Laget en videoblogg før jeg dro dit ettersom jeg har en god del spørsmål til dere angåend hove, så setter veldig pris på omdere som har vært der kan se den og komme med tips! Forteller også på videoen hva jeg har gjort i dag og skal senere. Love yooou!

 

113 kommentarer
    1. Du burde nok ikke ta med deg det dyreste, for det er jo ikke lås på teltet og du blir jo neppe å ha med deg alt hele tiden. Så du burde tenkte på hva du ikke vil ha ødelagt eller miste 🙂 Men så klart, det kan bli fint vær og da trenger du jo ikke støvler og store jakker, men er nok bra å ha noe varmt på kvelden. Men ellers tenk at du skal være der i noen dager så ha nok med klær med deg 🙂 Misunner deg virkelig som skal dit! Har sååå lyst 🙁

    2. Haha, du må være den første jeg har hørt som liker den sangen! Jeg syns å den er fet! Det er jo bare morsommt at hun har laget det 🙂

    3. jeg synes det er morsomt å lese slike innlegg, blir mere variasjon og gøy å lese 🙂 er veldig mange bloggere som blogger om produkter fra makestyle og coverbrands, extentions osv men jeg føler at du er den som skriver meningene dine uansett, så jeg stoler på det 🙂 Elsker bloggen din!

    4. Ta med deg det du føler at du trenger, kan være lurt å ha med seg støvler og regn tøy siden været kan endre seg fort, og ta med deg det du synes er praktisk! og om du ikke vil miste noe ta hengelås på de dingsene på glidelåsen så de henger sammen, for om folk skal ta tingene da må de ødelegge telte.. Og det tviler jeg på at noen tapere gjør 🙂 kos deg på festival!

    5. Åååå digger at du digger den sangen, for det gjør jeg og!! Haha. Men kjenner ingen andre som gjør det..

    6. Når du har et kamerastativ, så er mitt spørsmål hvorfor du stiller det mot et skittent speil? Vend det rett mot deg, og se i kameraet, ikke på deg selv hele tiden..

    7. du bør ikje ta me for masse ting som du er redd for! på hove er der også ofte masse gjørme så søvler kan være lurt og vertfall ha me!
      eg elske hove og det e så kjekt, komme te og kosa deg masse der!

    8. Jeg tror at hvis du tar hengelås på teltet ditt så blir alle oppmerksom på at i “det teltet der må det være noe verdifullt siden de har hengelås på”

    9. Du er en vakker jente sophie, men det virker som om du alltid prøver å forandre deg selv for å se mindre og mindre ut som du egentlig gjør /gjorde, Jeg vet du gjør det fordi du selv vil bli fornøyd med deg selv, men blir du bare fornøyd med deg selv hvis du ikke ser ut som deg selv? Har tenkt på dette lenge, og det var helt tilfeldig at jeg kommenterte akkurat DETTE innlegget, men helt seriøst – Du er helt sikkert fin som du er, det er utsiden som gir innsiden en sjangs, men det er innsiden som gir utsiden glans 🙂
      Akkurat nå føles det dumt at jeg skriver dette til deg siden jeg er 13/14, men det er min mening.
      – hilsen en bloggleser 🙂

    10. Jeg bor selv på Tromøya (der Hove ligger) og har vært på Hovefestivalen flere ganger, noen tips er:
      – Ikke ta med dyre ting (som feks rayban solbriller). Det er mye som blir stjelt, folk går bare inn i teltet ditt å tar med seg det de vil. Så veldige verdisaker burde du enten la ligge hjemme eller ha med deg hele tiden 🙂
      – Hove er fantastisk gøy, utnytt det fullt og helt og prøv å opplev og gå å se de fleste stedene.
      – PASS PÅ AT TELTET ER REGNTETT, både under og over.
      – Ha med deg varme klær til å sove i, varm sovepose, ullsokker og eventuelt superundertøy som pysj, kan bli kaldt.
      – Støvler er egentlig et must, pluss at det er fin festivalmote 🙂
      – lag deg en oversikt på mobilen ellernoe over artistene du absolutt vil se med scenenavn og kl.slett (evntuelt med alarm på 10 min før ellerno), lett og glemme med litt i blodet. har selv gått glipp av mye jeg ville se da jeg har blitt sittende i campen å drikke 😛
      – Husk at kolonialbutikken ligger med ca 25 minutters gåavstand og bensinstasjon 20 min, så skriv ned det du trenger, kjipt å glemme en ting hvis du først skal dit. Ring meg jeg kan komme med det på scooter, høhøh neida 😛
      Kos deg masse på Hove, det er DRITGØY! Masse gøye folk og superfun. Synd jeg ikke skal selv i år da jeg må jobbe og spare penger til reise…

    11. Helst itj ta med nå dyrt , alt kan bli bort å det va dæm tingern.. Itj ta med så my tinger ta med det du kan å MUST 🙂 Støvler er et must dær.. å kos dæ kjæmpe my , det blir døds bra ! 🙂

    12. Var på Hove i fjor og i forrifjor og kan gi en del tips 🙂
      Jeg hadde med meg hunterstøvler og raybans osv på Hove og jeg mistet ikke noe av det men det kan være smart å heller ta med seg de billigere tingene. Det er ikke riktig som en over her sier at man ikke har lås på teltet, for det burde dere absolutt ha! Man kan fint låse teltet med en lås gjennom de to glidelåsene. I fjor var det alikevel noen venniner av meg som fikk skjært opp teltet og frastjålet seg alt så det kan jo være noe å tenke på.
      Jeg ville tatt med meg en sånn regnovertrekk som man bare trekker over seg, hadde med meg en sånn i rosa. Tingene dine blir veldig skitne og det kan være varmt og klamt så å ha en sånn å trekke over seg er veldig greit.
      Om du skal ha med deg iphonen din ville jeg kjøpt en mobilveske å ha rundt halsen, så er du sikker på at du ikke mister den eller blir frastjålet den på konserter osv, for det er veldig trangt med mye mennesker. Det gjelder solbriller også egentlig, utrolig smart å feste sånne så du kan ha de hengende rundt halsen!
      Ta med noe mat du kan spise i teltet, for maten på Hove er veldig dyr og ikke så utrolig god. I tillegg er matbutikken dødsdyr. Om du skal ha med alkohol (vet ikke om du er 18 og har sjenkebånd) anbefaler jeg å kjøpe i sentrum og heller ta med inn, enn å kjøpe der inne. En sixpack i butikken koster 250 kroner.
      Ellers burde du pakke antibac, sminkeservietter, intimservietter og lignende. Det er utrolig skittent å være på Hove! Om du føler at du blir alt for skitten ville jeg tatt en taxi eller buss ned til sentrum og leid meg en dusj på et av treningssenterne i sentrum, det gjorde vi hele tiden.
      Ta med deg ekstra mange truser og sokker, for det blir skittent, og jeg hvertfall er litt hygienefreak så jeg måtte ned i sentrum og kjøpe mer truser!
      Bortsett fra det så ta med deg klær for alt slags vær. Og campingstol! Den er gull verdt.
      Også nyt det da, får ikke dratt dit i år, om så bare 2 dager, og jeg er kjempelei meg for det, for det er virkelig utrolig, utrolig morsomt!

    13. Du vil ikke være mainstream ved å bruke Helly Hansen men du bruker Hunter og RayBan?? Liker bloggen din men det er vel ganske mainstream å bruke Hunter støvler eller? 🙂

    14. Misunner deg sykt som skal dit, hadde planer om det, men ble så mye styr som jeg ikke fikk fiksa osv. Uansett, du kan jo ta sjansen på å ta med deg noe som er litt kostbart, så lenge du bare har sånn skaplås eller lignende på teltet. Man vet jo aldri hvilke idioter som møter opp på hove, så du bestemmer jo helt selv om du vil ta sjansen. Kos deg!

    15. Pakk i sekk, er kjempetungt å bære alle tingene i bag!
      – Sovepose
      – vanntett telt
      – liggeunderlag
      – myggspray
      – plaster
      – campingstol
      – støvler (hunter går fint, hadde mine med sist)
      – solbriller (billige, sånt forsvinner lett)
      – speil
      – Varme klær, blir kaldt på kvelden
      – Regnjakke, eventuell allværsjakke
      – regnbukse er ganske greit å ha med også
      – Småsko som du kan kaste etter festivalen, blir ekstremt gjørmete om det regna eine dagen
      – presenning til å legge over og under teltet (då forblir det tørt)
      – Masse drikke (er dyrt på campen)
      – Håndkle
      – Antibac/intimservietter og lignende
      – Mat
      – Vannkoker, var fleire av dei vi blei kjent med som hadde det med.
      – Lader til mobil osv
      – Plastglass
      – Tørrshampo, kjempegreit om du føler at håret er skittent.
      – Kontanter til buss
      – Haugevis med undertøy og sokker
      – Bikini
      – Lita veske som du kan ha kort, mobil, kamera osv i, og som er lett å passe på.
      Vil anbefale deg å ikkje ta med ting du er redd for, fleire av mine venner som fikk teltet sitt oppskåret og frastjålet alt.
      Hovefestivalen er kjempeartig, og du bør virkelig glede deg! Gå på mange konserter og kos deg! Skulle virkelig ønske at eg kunne reise i år også:)

    16. Jeg ville sett litt på vær meldingen, om du mestsansynlig blir til å gå med bare støvler kan du jo ta med hunter.. Visst ikke ville jeg kjøpt noen billigere 😉 De selger jo ganske fine billige støvler rundt om 😉 Ville ikke tatt med meg dyre solbriller, selv ikke med snor på.. Ville tatt med en vannavstøtende jakke (men ikke en dyr en) oxo kjøpt en slik plastovretrekks jakke 🙂 De koster jo nesten ingen ting.. Folk har en tendens til å vifte med røyk i hånden, kjipt å få svimerker i en dyr jakke… Tror jeg ville vært litt nøye med teltet om det blir regn, for ikke serlig digg om det begynner å regne vann inn på dere 😛 Går jo ann å innprignere det noen ganger eventuelt ;)Om du er redd for tlf din og har en gammel liggende eller kan låne av noen ville jeg gjort det, kjedelig å ødelegge eller miste en så dyr tlf 🙂 🙂

    17. kan du lage et innlegg hvor du tipser om smarte ting man bør skaffe seg til sommeren eller ferie eller noe??
      og ikke minst – om bikinier egnet for oss med litt større pupper? :-p

    18. hvis du har tenkt å gå med støvler hele festivalen så kan du jo ta med hunter støvlene, da har du de jo på beina!:D

    19. Var på hove ifjor og da regnet det shitmye en dag, og litt en annen. Hadde med meg billige støvler som jeg rett og slett kasta før jeg dro for jeg orket ikke å bære på så sykt mye. IKKE PAKK I KOFFERT!!!! hahaha va r ei venninne som gjorde det ifjor, dummeste…. sekk er best 🙂 det er polet i arendal men ble tømt for mye plastvarer siden det ikke er lov med glass der.. ikke ta med dyre campingstoler hvis dere skal det.. øh jeg kommer ikke på mer haha.
      KOS DEG MASSE, aaaahhhHHhh!!!!

    20. Vil bare anbefale å være forsiktig, med tanke på at du er en såppas kjent person vet du aldri hvor langt folk er villig til å gå for å ødelegge for deg pga sjalusi. Jeg ville hatt en hengelås på sekken/baggen som du skal ha med deg, og teltet hvis jeg var deg !
      Og koooos deg !

    21. Jeg har ikke vært på Hove selv, men jeg har sett på noen klipp fra Hove og da har jeg sett at dusjene som er der er utrolig møkkete og rotete. Jeg anbefaler derfor å ta med seg sånne crocs (sånne plastikksko) som man kan ha på seg i dusjen. Man vet aldri hvor mye bakterier, fotsopp osv. som kan smitte derfra 😉

    22. Et godt tips er å skaffe seg koffert med en eller annen lås på!! Du kan garantere at det blir mye stjeling, og spesielt om du ikke er edru hele tiden er det vanskelig å passe på 🙂 Er fra Arendal selv, så ville heller satser på HM, Bik Bok og noe annet “billig” samtidig kult, du kan jo ta sjangsen på å ta med det dyre men da er det jo fortsatt en risk! Moten der ute er ordentlig festivalstil, altså ikke så mye stas og glitter. De selger også masse fint der ute, så kan jo hende du finder deg noe fint 🙂 Og om det skal bli meldt dårlig vær er en regnjakke eller noe liknende et godt tips, er nesten aldri kaldt i lufta her nede så vi går som regel med shorts/kjole/ skjørt hele sommeren 🙂 Om noe skulle bli stjelt er det jo bare å ta bussen inn til sentrum også der du finner alle kjedebutikker og alt du eventuelt har mistet eller trenger 🙂 Håper dette hjalp!

    23. Ikke ta med deg noe dyrt. Det er sykt mange som stjeler der, går inn i andres telt og tar med seg det de synes er fint.
      Telt får du nok kjøpt på biltema eller noe sånt.
      Det er også lurt og ha penger på kortet ditt og kontanter. Mister du en av tingene har du noe og leve for.
      🙂 kos deg masse på hove.

    24. du burde ikke ta med noen dyre hunter støvler – i det hele tatt noen ting- du burde heller kjøpe noen billige støvler på en matbutikk liksom! 😛

    25. Jeg bor 15 min unna hove og er det på festivalene det er konge bra! men om jeg hadde vært deg hadde jeg ikke tatt med meg noen dyre ting, det blir stjelt, ødelagt, spydd i stykker eller rett og slett slitt i stykker. Om det regner blir det meste saulete og fælt så ta med noen bille støvler, og en telt fra europris eller no. Trenker ikke være fin fra topp til tå når man bor på campen, for det nytter ikke, det er så rølpette og bare rot på hele campen!

    26. Jeg og en venninne som også er ganske små telta på Hove i fjor. Vi kjøpte et billig telt på Clas Olson som var akkurat stort nok for oss to, til 200 kroner tror jeg det var. I tillegg kjøpte vi en oppblåsbar luftmadrass som akkurat fikk plass inni der, pluss sovepose. Det er nok det lureste, ettersom livet på campinga er ganske hardt, så man trenger noe godt å sove på om natta.
      Å ta med dyre ting er det dummeste du kan gjøre. Jeg hadde med en veldig dyr jakke, og på de varme dagene jeg ikke brukte den la jeg den selvfølgelig igjen inne i teltet. Vi var heldigvis så smarte at vi hadde hengelås på glidelåsen, så ingen kunne komme seg inn uten nøkkel! Anbefaler det steeeerkt.
      Skal på Hove selv siden jeg bor rett med, og jeg kommer bare til å bruke Papalou-jakka mi. Den kan minne om Helly Hansen-jakkene, men er av mye bedre kvalitet og er heldigvis ikke mainstream (enda). Så lenge du har en vind-og vanntett jakke driter folk her nede i hva du går med, bare du kler deg etter været.
      Når det kommer til hygieneprodukter MÅ du ha med deg egen dassrull og antibac. Er jo bare utedasser der, og dassrullene inne på doene ser ikke så veldig delikate ut at det gjør noe. Du burde også ha med deg noen gummisandaler eller noe som du kan bruke i dusjene der ettersom gulvene er skitne og tusenvis av folk bruker dem hver dag. Tørrsjampo er også veldig greit siden man føler seg skitten 24/7 på en festival som Hove.
      Sååå…:
      – Dassruller
      – Vanntett telt fra Clas Olson
      – Noe MYKT å sove på
      – Sovepose
      – Pute er lurt
      – Antibac
      – Støvler
      – Billige sko som du ikke er redd for å ødelegge og eventuelt kan kaste etterpå
      – Allværsjakke
      – Billige solbriller
      – Hengelås
      – Gummisko
      – Mat og drikke (vi hadde knekkebrød og noe pålegg, med plastikkbestikk og asjetter, himla greit) Er skamdyrt på Hove, og maten der er ikke akkurat av den fristende slaget om du skal ha en enkel frokost på morra’n.
      Og å smugle inn en flaske sprit eller noe er ikke dumt det heller. Siden jeg ikke fyller 18 før i august smugla vi inn alkoholen vår i soveposene inn på campinga, vaktene som sjekker baggene merka ingenting :-)))))

    27. Hei sophie elise!
      Jeg er ny leser på bloggen din og det var mest en ren tilfeldighet at jeg kikket innom i dag. Jeg har lest meg trøtt på de typiske rosabloggene som beskriver en dårlig hårdag som verdens undergang. Nå har jeg lest meg tilbake en stund på din blogg, og er overrasket over å se at du, til tross for hår- og sminkeinnlegg, likevel skiller deg ut fra andre bloggere. Det virker som at du virkelig LIKER blogging! Så nå har du fått en ny fast leser, hurra 🙂 fortsett sånn, søte deg!
      Forresten; jeg ble frastjålet mine ilse-støvler på hove. Så jeg vil anbefale å finne noe billigere enn hunters. På biltema og clas olson finner du telt. Og ellers av klær er det greit å ta med litt variert så du er forberedt på alt slags vær. Og våtservietter!

    28. hei. de svarer du får på dette kan du legge ut de på bloggen? sånn at vi andre som også skal på hove får litt tips! hehe 🙂 takk

    29. Se om de har telt på jysk i harstad,vi kjøpete seksmanntelt(to soverom) til tusen kroner.De har også på obs,og det tror jeg har to soverom.Folk Æ kjenner sier at teltan fra obs er veldig bra kvalitet.

    30. var der ifjord og skal der i år. Det er lurt å ta med ting du ikke er sååå redd for, for det er folk som stjeler. Jeg mistet ikke noe i fjord og hadde med meg både hunter støvler og ray ban. Det er nok lurt å velge en camp hvor det ikke er så mye rølpe folk om du tar med deg slike ting:) Hengelås til telte er lurt å ha med seg, festivalklær(vintage klær, men også normale klær, for det er ikke slik at på festival går alle kledd som bob marley), ellers er det lurt å ha med typisk kjølebag(selv om den nok bare varer en dag), dopapir måå du ta med(!!!), håndkle og slike ting for det er tilgang til dusjer.

    31. Elsker håret ditt som det er jeg! Men jeg ønsker selv hair extensions, og jeg er ikke akkurat den rikeste i verden heller 😛 Jeg får 400 kroner i måneden av foreldre og jeg tjente 1000 kroner på barnepass over 21 timer osv. s jeg lurte på hvilket hair extensions du ville anbefale og hvordan det er med moms, toll og frakt 🙂
      Klem!

    32. Det kan være lurt og ta med en liten presenning og ha Under telte, eller inni, sånnn at dåkker ligg på den. i tilfelle det regne mye, før da kan det fort bli vått inni der, og det e ikke kult, har skjedd med mæ før..

    33. hove blir digg!! har det samme problemet, og jeg tror ikke jeg er den eneste så det hadde vært utrolig kjekt om du lagte et innlegg med svarene du får :))

    34. Hei! Jeg har vært på Hove i 3 år på rad nå, så her kommer noen tips:
      – Så lite telt som mulig, for det er veldig vanskelig å få en bra plass med et stort telt.
      – Camp Nord er camping alle vil sove på, så jeg ville anbefalt og campa der!
      – Ville kjøpt så billige støvler som mulig, for hunter støvler BLIR stjelt..
      – Solbriller blir ofte tatt under konsertene, så ville ikke anbefalt rayban!
      – Dere burde ta med masse mat før dere kommer siden utvalget er veldig begrenset og kjempedyrt!
      – Fyll på cashless kortet (kortet man betaler med på hove) så mye som mulig med en gang, for køene blir kjempelange..
      – Ikke bruk tid på flekken, for det er en kjedelig plass med bare gamle mennesker (40+)
      – Oppe ved tribunen ved fotball banen er det alltid liv! så det burde dere sjekke ut!
      – Festival vorset er egentlig veldig dårlig siden nesten ingen kommer på mandagen.. ALLE kommer på tirsdagen..
      – Hvis du spør pent får man sjenke bånd selv om man ikke er 18 :)) hehe
      – Man burde ha med seg parkas for blir veldig kaldt på kveldene..
      Her er noen tips som kan gjøre uken litt bedre 🙂 Håper dere kommer til å få det kult!! Hove er best!

    35. Hei Sophie! Har vært på Hove to år på rad nå, så tenkte jeg kunne gi deg noen tips!
      – lett og liten frysebag. Det er himla greit, du vet alltid hvor du har drikka de, og den blir ikke glo varm. (Det går også ann å kjøpe en kasse med masse is hvor du legger drikkevarene dine i, som holder det kjølt hele kvelden).
      – Kom deg tidlig ned for å sette opp teltet, og ha med vann! I fjor sto jeg og en venninne to timer i kø for å komme inn å slå opp teltet vårt. Varmen var på det sterkeste den dagen, var oppe i 27 grader eller noe, og vi tømte noen flasker vann på vei inn. Kommer du på tirsdagen er det ikke noe teltplass igjen, du må nødt til å være tidlig ute!
      – Knekkebrød er lurt til frokost, selvom jeg endte opp med å spise pizza og tacoloff der hver dag!(Eventuelt ha med chips, og kjeks, boller osv.. noe man kan spise!)
      – Sjekk livet nede ved fotballbanen. Alltid koslig å begynne å smådrikke der i 3 tiden.
      – I fjor var det et heidundranes liv på søndagen i festivalvorset, året før var det vel ikke like bra.. Tror det blir knall i år!
      – Ha med deg skjerf!
      – Nøkkellås til telt
      – Dorull(er)
      – Hånkle!
      – Solkrem!!!
      – Fleecejakke er en veldig fin ting. (allværsjakke)
      – Billig Campingstol. (Den blir jo sannsyneligvis ikke med hjem)
      – Bikini. Greit uansett om du vil bade eller ikke. De fleste sprader rundt i det når været er på topp, og det går også ann å bade i sjøen, og det er jo også felles dusjer.
      – Speil langt pakket ned i kofferten! Speil er nemmelig ikke lov å ha med seg, men pakker du det langt nok inne i en sovepose er det ikke noe problem å få med seg inn.
      – Ibux, paracet, plaster, nesespray… Ja, you name it, alt som kan få deg bedre om du blir helt utkjørt eller syk.
      – Noe godt å sove på.
      – skal dere ha boom-blaster ellernoe, sett den inn i teltet før dere går vekk fra plassen deres. Kommer du tilbake 5 minutter etter på er den stjålet. Alle vil ha musikk på hove!
      Håper uka de på hove blir helt strålende. Det er årets høydepunkt for meg, og det er et helt eget liv.

    36. Det kan være lurt å ta med en liten safe eller noe, slik at du kan låse inn verdisaker! Har aldri vært på Hove, så vet ikke så mye, men det hadde vært veldig smart. Da slipper du jo å miste dyre ting 🙂

    37. du var så flink å blogge før, no opptaterer du jo aldri :/ skjønner at du er opptatt, men du er bare så flink når du først blogger<3 hehe

    38. så en video av deg for litt lenge siden, i 2009 der du hadde sangvideo! du er fysøren meg flink ♥ kan du lage sangvideo til oss?:-D

    39. At du i det hele tatt vurderer hunter, rayban og HELLYHANSEN??!! viser vel at du ikke helt hører hjemme på hove.

    40. jeg var på hove i fjor og det er veldig mye tyveri der, hadde ekte ray ban solbriller som noen stjal mens jeg hadde de på hode, hadde også en caps på hode som en fyr bare tok av hue mitt og løp vekk med. SÅ veldig mye som blir stjålet, med tanke på at på campen på kvelden er alle passe drita og folk løper rundt som gale. Så hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt med dyre ting som du er veldig glad i :))

    41. Har ikke peiling..
      Men du kan søke litt på finn.no eller spørre noen venner om de har et telt å låne bort?

    42. jeg hadde med meg iphone og rayban i fjor, fordi det er jo ting jeg går med hele tiden, og da blir det jo ikke stjelt 🙂 ellers pakket jeg for få bukser i fjor, trodde det skulle være penere vær, noe jeg håper det er i år… også kan jeg jo tipse om at å snike inn drikke når du er under 18 er null stress :):)

    43. Du burde ikke ta med noe dyrt noe på Hove, for det er veldig mye tyveri, pluss at det er døds ekkelt der etterhvert, vill ikke gå i detaljer! Så du burde ikke ta med deg så dyre ting, eller ting du er glad i, du burde også kjøpe deg et hove kort, viss ikke du har det, for det er heller ikke lurt og gå med løse kontanter 🙂

    44. hengelås så du kan låse teltet når du ikke er der. Støvler er ikke noe som blir fort stjelt, og ray-bans går fint om du passer på å ikke låne de bort osv 😛

    45. Ikke ta med deg dyre ting!! Ikke verdt det, blir ødlagt eller stjelt eller man roter det bort! LOVER DEG! Kjøp deg no billig solbriller hvertfall!

    46. Altså.. Du burde ikke ta med deg noe dyrebart til Hove .. Folk stjeler som ravner der.. Det du skal ha med deg som er dyrebart må du ha på deg hele tiden vis du ikke vil miste det!

    47. Var på Hove ifjor! jeg var ikke på festivalcampen, men jeg vil anbefale å ikke ta med dyre merketing osv, det vil fort kunne bli stjålet, f.eks. solbrillene hvis du har de på hodet… Jeg ble “frastjålet” et par neon ører jeg hadde på meg under den ene konserten, noen bare tok de av hodet mitt!! så det kan fort skje!
      det kan fort bli regn på hove, det var det til oss, og jeg brukte sånn regn cape elr hva det heter og joggesko siden jeg ikke hadde støvler. bare man går der det er grus og sti så går det bra, anbefaler ikke å gå til “rockebaren” om det regner for der blir det meget jørmete!
      Jeg og vennene mine trivdes skikkelig på campingplassen like ved(litt lengre ut på øya, et lite stykke å gå til festivalplassen, men det så vi på som positivt siden det å gå av seg litt rus er bare godt!) og vi fikk dårlige syn av campen på selve festivalen… jørmete når det regnet, dassene STINKET og dusjene var i et partytelt!! aldri om jeg skal på festivalcampen om jeg skal dit igjen!
      så ofc.. ta med både varme og lette klær! ikke for mye klær.. myggspray å evt. paracet og litt diverse. MASSE drikke! tror butikkene rundt blir utsolgte ganske fort… vi hadde med oss alt av drikke da vi dro..

    48. Du burde ikke ha med noe dyrt, siden det er mye tyveri der ute. Og været her ( er fra Tromøya selv) er veldig skiftende, kan gå fra strålende sol til pøsregn. det skjedde i fjor :p men du burde hvertfall ha med deg langbukse siden det er veldig mye kinnflått der ute. Men håper uansett du koser deg på hove :))

    49. Pakkeliste er ikke vanskelig å sette sammen. Du tar med deg de tingene du trenger men DROPP rettetang og slik. det viktigste er at du tenker praktisk. gaffateip og dorull er et MUST og lommelykt så du ser noe når du skal gå på do om natten. noe som også er veldig lurt er å ha små “prøver” av shampoer og balsamer og sånn. det beste er å pakke minst mulig så du ikke trenger å bære så sinnsykt mye. ikke ta med deg dyre støvler, de kan bli stjålet. festival er sjarm, og ingen ser på hva slags støvler du har på deg:) men det aller viktigste er godt humør og gode venner! du blir kjent med mange fantastiske mennesker der, så kanskje vi sees 🙂
      dette er min pakkeliste ihvertfall:
      ? Oppblåsbar madrass
      ? Sovepose
      ? lommelykt
      ? Varmt ulltøy/hettegenser dongeribukser
      ? Undertøy + ekstra
      ? Shorts, tskjorter, singletter for 7 dager
      ? Converse
      ? Sommersko
      ? Støvler og regntøy
      ? Øl, vin, sprit og diverse drikke
      ? Masse brød
      ? Nugatti og syltetøy på tube
      ? Pølser og pølsebrød/hamburgere
      ? Penger, billett og legitimasjon
      ? Gaffataip
      ? Solstol
      ? Dopapir
      ? Mobillader
      ? Ullteppe
      ? SOLBRILLER
      ? Shampo og balsam/såpe
      ? Sminke, pinsett, linser, speil, parfyme og deo
      ? Solhatt, zyrtec, ibux, andre medisiner og nesespray
      ? Tannbørste og tannkrem
      ? Myggspray
      ? Tamponger i tillfelle
      ? P-plaster ekstra
      ? Babyservietter
      ? Barberhøvel
      ? Ipod og ipodhøytalere
      ? Håndkle
      ? Solkrem
      ? Lighter
      ? Kamera
      ? Liste over viktige nummer om man mister mobilen
      ? Bøtte med vann til drikka
      ? Hengelås til telt
      ? Tallerkner i papp osv.
      og det viktiste, SNUS OG RØYK. woho

    50. – en bag som kan bli en ” sekk”
      – telt
      – varm sovepose
      – sovepose- underlag
      – et par støvler du ikke er redd for
      – joggesko
      – varm hettegenser du kan slenge på deg når det kanskje er litt kjølig i teltet.
      – klær
      – ekstra undertøy
      – rense- servietter ( du får kjøpt de billig på matbutikk )
      – tørrshampo
      – En jakke som tåler regn og er varm
      – Hengelås. Kan være lurt å låse teltet.
      Noen ting du kanskje kunne pakket

    51. Har veldig god erfaring med Hove, er aldri noe som har blitt stjålet fra meg eller noe sånn, men jeg ville ikke anbefalt å ta med veldig dyre ting uansett. På kjøpesenteret i Arendal selger de for eksempel “Hovetelefoner” som er billigskrap som det ikke gjør noe om blir borte, tåler å få sølt drikke på seg og bli kastet i bakken. Så er jo lurt å tenke på å ta med ting du vet tåler en støyt. Ray Ban brillene kan foreksempel lett tråkkes på når du er på vei inn eller ut av teltet, så jeg ville nok heller tatt med noen andre solbriller. 🙂

    52. vess du frys lætt, e dæ lurt å ta mæ seg ein vind/vanntett jakke, men du tar ein boblejakke eller noe under den vind/vann tette jakken, før då bi den vindtett, vanntett og den holde på varmen 🙂 høres sekkert teit ut men e ganske lurt 🙂 og vess ikke du vil ha ein tykk jakke under den vint/vann tette så tar du bare ein tykk genser eller noe 🙂

    53. Regntøy, gjerne fra topp til tå, det blir gjørmete, og vått hvis det regner. Noe sykt også! Ikke hunterstøvler, men noe billig som holder. Om du tar med ray-bans må du passe godt på de, ting blir stjelt lett. Ville tatt med en tørrshampoo hvis du ikke får dusjet hver dag og sånn, dusjene blir fort kalde når alle skal dele på disse. Sånn generelt tips med camping vil jeg ikke anbefale å sette opp teltet “i midten”, der går nemlig de fleste, og hvis det regner så er det gjørme langt oppover teltet og det lukter rett og slett helt forferdelig.
      Ellers er det lurt å ta med en litt tykkere genser du evt kan ha under regnjakke. På kvelden blir det veldig kaldt.
      Det kan også være lurt å ta med seg en knekkebrødpakke, om du liker det, og syltetøy på tube eller noe lignende. Maten på hove er dyr, og skal du ha frokost hver dag blir det veldig mye penger. Greit å ha noe “kjedelig” mat som du kan spise om du bare er litt sulten eller om du blir sulten utover natta osv. Det tjente hvertfall vi veldig bra på å gjøre! 🙂

    54. hei, var på hove i fjor, dette er mine tips:
      Penger. ta med mere penger en det du tror du kommer til og bruke, for vær minste ting koster penger. Ting du ikke kan tenkte deg gjør det.
      Du må kjøpe et eget kreditt kort som du får der orte koster mellom 50-100 kr, forskellig fra år til år. Og det er det eneste du kan bruke som betalings metode, de tar ikke kontanter.
      Veske som du alltid har tett intil deg. De stjeler som ravner der borte.
      Støvler, når det regner er det gjørme over alt!
      Siden du skal sove der anbefaler jeg deg til og ta med mat, mye ekstra skift, aldri la verdisaker ligge løst, osv.. Gjør det samme du gjør når du skal på camping.
      Ta med deg alt fra bikinier til tykk genser, tempratueren går opp og ned der oppe.
      Om dagen når du ikke har noe og gjøre anbefaler jeg dere og ta bussen ned til arendal sentrum. det koster 30 kr med buss og tar 15 min. I arendal får du tak i alt, og er en super koselig by!
      Syntes det er super bra at du skal til hove, er virkelig en minnerik opplevelse! Elsker og være der! Stemningen er alltid helt på topp! Bare ta med godt humør så trives på du hove! Kos deg!

    55. Hove er det mest fantastiske som noen gang er oppfunnet er i Arendal. Er sykt glad for at jeg bor her nede så jeg slipper å reise å veldig langt. Men du burde ha med deg støvler og en altmulig jakke. nøkkellås te teltet er heller ikke dumpt. Skal sove der jeg også, så kanskje jeg ser deg! Hadde vært kult 😀

    56. Gaffateip, dopapir, vanntett telt, regnjakke, varme klær, sovepose, oppblåsbar madrass, tørrshampoo (du får ikke dusja der etter dag 2, stappfult), solbriller du kan tåle å miste og en mobilveske 🙂 kos deg! hove er fantastisk.

    57. Jeg var der i fjor, og ting jeg angrer på at jeg ikke tok med meg var: Støvler, bag(istedenfor koffert, fordi om det begynner å regne, ender du opp med å slepe kofferten i gjørme, slik som jeg og veninna mi måtte og den ble totalt ødelagt), dopapir, mobilveske, oppblåsbar madrass osv. Om du tar med deg noe verdisaker så vil jeg anbefale deg å ha det på deg hvor enn du går, ikke legg det igjen i teltet. Ta også med deg alkohol hjem i fra, er kjempe dyrt på campingen. Og husk at all alkohol på glass må du tømme over på plastflasker. For når de sjekker kofferten din ved innsjekking, er det glass de er ute etter. Stort sminkespeil er heller ikke lov, de tok mitt fra meg hvertfall 🙁

    58. Bare ha med billige ting, folk stjeler og ting forsvinner 🙂 Så ikke ta med noe du er redd for å miste! Ta med regnjakke og solkrem! Ellers kos deg, Hove er diggggg

    59. Og NEI, ser på kommentarer over at du burde ha med alkohol. IKKE gjør det, de tømmer plasflaskene dine også. Så nei nei nei. Ta heller buss og båt inn til sentrum og kjøp der! Det er lov med medbrakt alkohol kun på campen, men ikke på festivalområdet 🙂

    60. jeg hvet ikke hvor du kan kjøpe billig telt men hvet hva du bør ha med deg:
      Skifte (ikke pene klær noen du kan skitne til)
      allværsjakke
      det er ganske deilig og ha dun sovepose…

    61. 1. Gå innom Biltema, der finner du mye lurt til festivallivet! billig telt, sovepose, underlag, radio osv..
      2.SPØPPELSEKKER! ikke for å kaste søppel, men for å pakke i! Lurt å legge alle tingene i poser, inkludert hele baggen! ikke bare pga. regn, men søl! omtrent alle klærne mine STINKA øl fordi noen hadde sølt i telte..
      3. Ta med eget dopapir (haha) var nesten alltid tomt, og om det var – var det sykt ekkelt!
      4. Ikke gidd å ta med støvler! mange sier at du burde osv, meen.. om det først regner blir du våt uansett, og du orker nesten ikke bruke de uansett.. Jeg hadde de med i fjor, men var lite kult å hoppe og danse i støvler.. Mitt tips, bruk brødposer utenpå sokkene og gå i vanlig sko om det regner! (ta med masse sokker) i tillegg tar støvler stor plass (bruk den plassen til mer drikke)
      5. VIKTIG: Lad telefonen din, og ta gjerne med 2 eller 3 ekstra telefoner med mye strøm.. Hadde Iphonen min med i fjor og den bruker jo mye strøm, kostet EKSTREMT å få lade den i 1 time, i tillegg måtte jeg gå å vente (uten klokke) på at den skulle bli ferdig ladet.. IKKE gøy!
      Tror det var alt! 🙂 Kos deg! kanskje vi møtes der!
      en ting til; Doene inne på festivalområdet er MYE bedre enn på campen! såå om du orker gå dit 🙂 Der vasker de oftere og er boder med dopapir og antibac!

    62. Lån david myking sin leilighet mens han er i syden, bare å smiske litt, han har leilighet i grimstad, ikke så langt unna hove

    63. Hei Sophieelise, jeg har vert på Hove 2 ganger, å førster gang jeg skulle dit var jeg også sånn, du burde ta alt som er billig med deg, du burde kjøpe et telt som har regnfrakk over seg, siden ver gang jeg har vert der har det pøsregna. Det er fordeom gøy altså! Så kjøp eller ta alt som er billig å ta med 🙂 fast leser, er så utrolig glad for å lese denne bloggen, du er forbilde mitt! <333

    64. Selv om man har hengelås på teltet så burde man ikke ta med så alt for dyre og fine ting. Etter hvert bryr man seg ganske liten om hvordan man ser ut uansett og de som ser best ut er de som ikke prøver for hardt.
      Og det er liten sannsynlighet for at noen skjærer opp teltet deres, men bare slitsomt å gå og være redd for tingene sine hele tiden. Teltene veltes jo og tråkkes på rett som det er. Og ikke ta med rettetang… det er bare kjempekleint å stå i huset der og rette håret.
      Men gled deg masse:) det blir bra!

    65. Anbefaler deg å ikke låse teltet ditt med hengelås eller lignende. For da veit jo alle at DU har noe spesielt inni teltet ditt som er verdifult, og hver enklete idiot prøver da å bryte seg inn i teltet. Hvor enkelt er det ikke å ta en kniv å skjære seg inn? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg