“vær deg selv”

Er det noe jeg virkelig har fått merke de siste dagene, er hvor utrolig fort folk snur seg etter strømmen. Jeg får hele tiden høre at jeg må “være meg selv”, og at det er så unaturlig at jeg bruker extensions, løsvipper osv. Det de ikke skjønner er at jeg er jo meg selv. Det er denne stilen som jeg synes er fin, jeg blir LYKKELIG av å pynte meg, krølle håret, sminke meg. . . Ja, noen må jo være sånn også. Folk må begynne å bry seg mer om seg selv, og tenke på at utseendet ikke definerer en person. Jeg har fått høre de siste dagene fra voksne mennesker som jeg bryr meg om at de er flau over meg og hvordan jeg ser ut. Det varmer, virkelig.. Så ja, jeg har det vanskelig nå.

Må blogge mer senere. Takk gud for snill familie og venner <3 Stay strong, folkens! 

232 kommentarer
    1. Du er idolet mitt på så mange måter! jeg leser bloggen din hver dag, og jeg har slitt med det samme som det du har. føler med deg <3 ståpå

    2. Du er nydelig! De som sier det er bare noen jævla stygge fittefaen hele gjengen….. Ikke bry deg om de voksne som tror de er noe. DU er dritfin 🙂

    3. enig jeg også, du er bare så utrolig fantastisk, og du kan si til de lame vennene og familien din som har sagt at de blir flaue over deg at du er mitt forbilde, og gjør hverdagen min bedre<3
      du er kjempepen, hvorfor ikke vise det frem? kan man ikke gå med sminke, extensions etc selv om man er pen? er det galt å være glad i seg selv, eller like å pynte seg litt? NEI! <3 🙂

    4. Fy ! Har det likt atm !
      Jeg elsker sminke og hår og alt “girly”,og det er meg ! Det er sånn jeg er ! Men alikevel får jeg høre at jeg må være meg selv 100%,og jeg vet selv at jeg er helt ekte !

    5. Sophie du burde være deg selv, ikke bry deg om disse menneskene, de er svake og må dra ned på deg ! Er du lykkelig så ikke la de ødelegge det !! Du er en fantastisk jente, IKKE la de få ødelegge det !! <3
      ( Hadde blitt glad om du gikk inn på bloggen min, kanskje linka til den.. haha neida..:D )
      Ha en fin dag!<3

    6. Det er jo din måte å være deg på, du tør å være deg, å det skal du være stolt over, Sophie! Er flau på de voksnes vegne, over at de ikke kan tenke lengre og bare si noe slik.

    7. eg er så enig med deg Sophie! du er deg selv, og det merker eg. eg har det veldig vanskelig selv, og grunnen til det er at folk sier ka eg skal gjøre og dei meiner alt eg gjør er feil. det er så sinnsykt provoserende med sånne mennesker. eg gjemmer meg for dei eg ikkje liker, og som eg veit ikkje liker meg, men det er vanskelig for dei finner meg uansett overalt.. eg meiner at du skal gjøre det du vil og det du føler deg komfortabel med, og bare drite i alle andre! du er ett fantastisk menneske, Sophie, på utsiden og på innsiden! stå på.<3

    8. Folk mener at man liksom er seg selv når man ikke har på sminke og er 100% naturlig.. men det er jo ikke sånn! Du for eksempel, føler deg bedre med sminke og extensions. Da er det jo det som er DEG. Folk er så dumme, de skjønner ingenting

    9. du er fin, og det er bra at du tørr å være deg selv! 🙂
      men du har leppestift RUNDT kjeften på noen bilder på headeren.. ikke særlig fint :/

    10. Man er jo seg selv selv om du bruker extention og løsvipper og fake nails vell ? Det er jo en del av deg, slik som du er.
      Jeg føler meg mye bedre med lange negler og langt hår. og JA jeg bruker extentions og fake nails..
      Haters gonna hate, lovers gonna love. Stay strong<3
      Ikke bry deg om hva de mener om deg, hvordan de vil du skal være.. selvfølgelig er det litt bra når venner kommer til deg og kommenterer noe du kan fikse på for å bli bedre / finere osv.. men at du er "fake" av å bruke slike produkter er bare teit!
      Du er deg selv, du er ekte. selvom du bruker produktene for å føle deg bedre !!
      De er sikkert misunnelig på slik du ser ut! og det forstår jeg godt <3 skulle lett sett ut som deg, i mine øyne ser du perfekt ut !

    11. Kjære Sophie! Du virker som en utrolig smart jente, men du må da forstå at når såogsi de fleste bloggleserne kommenteren at det med feks leppene dine ble helt feil så er du ikke deg selv i det hele tatt.
      Å det når voksne sier noe sånt må det virkelig være på alvor :s

    12. hei.. ville bare si du er nydelig uansett hva andre sier 🙂 det er det viktigste at du er fornøyd med hvordan du ser ut, ikke bry deg om de andre. kunne ønske jeg var like sterk som deg i disse vanskelige tider.. du er så pen

    13. Stay strong Sophie! jeg syns du skal forklare for dem at det er sånn du er, og at du føler deg mest vell som det, det er det som er rett!

    14. couldn’t agree more! eg føler meg dødsbra etter eg har krølla håret og sminka meg, hih. <3 <3 og hadde eg slutta med alt for å vera "naturlig", hadde eg vert naturlig og ulykkelig isåfall.
      du er fiinfin!

    15. Jeg er også slik. Jeg bruker extentions og falske vipper, jeg steller meg så fint jeg kan hver morgen og tar på meg de fineste klærne. Ingen har noen gang sagt til meg at jeg trengte alt dette, men jeg gjør det for min egen selvtillit. Bestemoren min sier alltid til meg at jeg ser forferdelig ut. Sikkert derfor vi har ett forhold som ikke betyr mye for meg lenger.

    16. Bloggen din er helt fantastisk, egentlig. Helt ærlig. det første jeg tenkte var vel “ooh, barbie”, men veit du hva? Når jeg begynte å faktisk LESE innleggene dine og ikke bare se på bildene forstod jeg at det var mye mer enn bare sminke og hår. Du er faktisk dritpen, og jeg misunner deg sykt.
      Da jeg viste bloggen til noen venner av meg så kom så klart fordommene. Men så tvingte jeg dem til å lese de “dype” og lange tekstene dine og fikk et helt annet syn på deg. Og jeg tror det er sykt mange som dømmer deg før de har lest. Jeg gjorde nok det før, selv, jeg også. Jeg angrer, og har lært av det. Lært av at jeg ikke skal dømme noen for utseende, og selv om du gjør mye som mange mener er upassende, så mener jeg at det er passende. Fordi du er et realistisk forbilde for mange. Alt er ikke perfekt, det er det ikke for noen. Det er sykt mange som tror det, det at alt er perfekt for deg.
      Jeg digger bloggen din. Syntes egentlig den er den beste som jeg leser, ettersom du oppdaterer så ofte. Noe som resulterer til at jeg er innom bloggen din sånn ti ganger om dagen, haha. STÅ P! 😀

    17. Noen skjønner ikke at alle er forskjellig og ikke alle vil se monoton ut. Du er deg selv og det burde du være veldig stolt av. Du ser jo ikke så drøy ut heller, tror de ville fått sjokk om du hadde fått grønn hanekam og piercinger i hele fjeset, ikke noe galt i at alle har forskjellig stil. Noen liker løsvipper og blondt hår, mens andre liker grønn hanekam.

    18. Jeg syns stilen din er fantastisk, og det inspirerer meg virkelig! Vil gjerne utvikle en lignende stil, for jeg er litt sminkedulle jeg og, hahahahah 😀
      Keep it up, Sophie 😀

    19. bra skrevet! er helt enig, jeg synes også at når folk sier ‘ikke vær redd for å skille deg ut, vær deg selv’ osv skjønner de kanskje ikke at man kan være seg selv uten å skille seg ut. haha

    20. Du ser jo ikke ut i motvind, helt enig med de som har sagt de er flaue over utseende ditt, for det har du all grunn til og være. du er fake. du har ingenting som er ekte på deg. da sier det litt om hvor dårlig selvtilit og selvrespekt du har for deg selv.
      du bør skjerpe deg.

    21. hvis du bruker alt det der, extensions for å få lengre hår, vipper for å få finere øyne, fake tan og så mye sminke så prøver du jo på en måte være en annen person enn det du er,og se annerledes ut. ikke at det er noe galt i det, jeg er også sånn. du er deg selv når du er den naturlige deg.

    22. Du er Nydelig Sophie! <3 Du må ikke tro eller høre på noe annet. Utrolig barnslig av dem å si noe sånt til deg :S Hvis de er ''voksne'' så bør de begynne å oppføre seg som voksne. Og hvis de bryr seg om deg så bør de vise det på en litt annen måte. Støtter deg<3 🙂 Jeg har også fått høre lignende tidligere, og det såra skikkelig.

    23. Huff da 🙁 vet hvordan det er 🙁 du er jo bare deg selv, og du kan ikke forandre på det, det må bare folk forstå! 🙂 Jeg syns du er utrolig pen, og du virker som en kjempebra person! 🙂

    24. Syns du er vakker. Hvis foreldrene dine ikke er stolte av å ha en så smart datter, så får det være deres problem. Da er det DE som gjør feil, ikke DU.

    25. Bare hold hode oppe, Sophie! Ikke la NOEN fortelle deg hvordan du skal se ut. Du er vakker, smart og vet hva du står for. Ikke la noen holde deg nede, for det fortjener du ikke. Stå på!

    26. Om noen voksne mennesker har fortalt deg at de er flau over hvordan du ser ut, ja da er det utrolig dårlig gjort og lite tenkt av dem. Som du sier kan man ikke definere en person utifra hvordan den ser ut. Vær den du er ved å kle deg som du vil, ordne deg som du vil og se ut som den du vil. Utrolig teit av voksne mennesker å oppføre seg på den måten, ikke bry deg om de. Ellers vil jeg bare si at du er et stort forbilde for meg. Alle har sin egen stil, og da synes jeg det bare skulle mangle at man fikk vist den frem. Stå på, Sophie, du overrasker meg stadig og får meg til å tenke over forskjellige ting. Elsker at du står for det du mener, stay strong!
      Fast leser <3

    27. du er ikke deg selv når du foreksempel står på bildet der- > og lager X ganger trutemunn for at det skal se ut som du har store lepper. du er deg selv når du tør å være DEG, ikke ha alle disse tingene for at du skal få et bedre utseende. det er jo du som går med strømmen som driver på med alt dette, mela, extensions hver eneste dag, all den sminken osv!

    28. Du er sykt fin jeg misunner deg sykt mye 🙂 du er deg selv med å gjøre det du gjør. ikke hør på hva folk sier om det er negativt om utsendet ditt for du er døts fin skulle gjerne hat samme hår som deg for du er så syyyyyyykt fin :)<3 misunner deg

    29. Herregud, lavmål av de voksne som sier de er “flau” over deg og utseende ditt. Vet du hva? Viss livene deres er så uinteressante at de MÅ snakke om ditt, da er det de som har et problem.
      Stå på, Sophie! Synes du er kjempepen og skulle gjort mye for å hatt ditt utseende 🙂

    30. Ikke bry deg noen ting om hva de folka sier. Du er den du er, og ja hvis du har lyst til å ha extensions, løsvipper, mye sminke, så er jo du deg selv! Men hvis du tar av all sminken og alt annet, det er jo da du prøverå være noen andre! Haters gonna hate…
      Du er utrolig sterk og virker som ei fantastisk herlig jente<3 Ikke forandre deg selv om folk mener du burde,vær deg selv! Du er den beste bloggeren
      KLem fra en fast leser!

    31. Du er nydelig, Sophie. Utenpå og innenpå 🙂 Ikke bry deg om de andre, du er garantert den fineste personen jeg vet om på jord!

    32. syns heller de skal tenke på seg selv en bry seg om hvordan alle andre ser ut.
      du er utrolig pen sophie, stå på! <3 digger bloggen din

    33. Oj, nå måtte jeg faktisk kommentere her. Bruker nesten aldri å kommentere innlegg på blogger, men nå måtte jeg bare. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver nå. Mamma, vennene mine og generelt familien min sier hele tiden at jeg er så mye finere naturlig, og at jeg må være meg selv i stede for å gjemme meg bak sminke, falske vipper og exetntions, men det er jo det som er meg!! Jeg også elsker å pynte meg, og har nettopp tatt restylane i leppene fordi jeg føler meg mye finere med det. Støtter deg fullstendig Sophie! Vær den du er og drit i hva de andre sier. Det står STOR respekt over at du er den du er uten å høre på hva andre sier. Uansett så er voksne mennesker for ”gamle” til å skjønne hvordan det er å være ungdom i 2012.. Stå på, loveyou!

    34. Når det gjør deg lykklelig og se ut sånn som du gjør, ikke forandre det! du er en nydelig jente :-))

    35. Dæm som fortelle dæ sånne ting ska du bare drit i!
      Du e nyydelig Sophie, både på innsida og utsida<3 du e dæ sjøl, og dt respektere vi leseran din. stay strong, du også <3

    36. Syns stilen din er fantastisk fin jeg!
      Skjønner hva du mener, noen må jo være den som er seg selv når en pynter seg!
      Stå på ! <3

    37. da e itj dæm helt god i hode for å si det sånn! vær sæ sjøl du, bruk sminke og pynt dæ som du vanligvis gjør. drit i ka dæm andran si 🙂

    38. Det er de menneskene som bare følger de andre som ikke er seg selv. Du er deg selv fordi du gjør og bruker det som du mener definerer deg som en person. Og det får du creds for!

    39. hei, jeg leser bloggen din hver dag, syns du er helt nydelig, du virker såå snill og god mot alle!!<3 åja, bare husk på å vær deg selv, som du alltid har vært! det andre sier om deg skal ikke være et problem, men noen ganger kan det være det..noe som egentlig er veldig trist! jeg er bare en jente på 13 år fra Trondheim, og jeg blir mobbet, fordi jeg er "feit", dette har jo en påvirkning på meg, når det er ca. 5 stykker som går i mot meg nesten hver dag! jeg er nesten 160 cm høy, og veier mellom 45-50 kilo. så nå på alder av 13 år, lurer jeg på om jeg skal begynne med slankekurer, men gjør jeg det? nei!! jeg lar ikke mobberne vinne, det er mane kvelder jeg har grått meg i søvn, pga dette...
      poenget jeg vil ha frem er egentlig at, man skal ikke bry seg så hardt om hva andre sier om en! det kan være vanskelig nå en ganger, ja! meen: "hold on, be strong!". kjempe viktig å huske på!!
      du er helt nydelig, sophie!! <3<3
      jeg skulle gjerne lagt igjen link til bloggen min her, men jeg har ikke blogg, så derfor blir det "anonymt"
      -Nora<3

    40. oi! er utrolig enig med deg her! noen folk forstår bare ikke hva som gjør andre glade! viss du liker og punte deg, så bør du få lov til og punte deg! de har da ingen grunn til og vere flau over deg! en så nydelig jente, å da snakker jeg ikke bare om utseene ditt. du er nydelig på utsiden uten tvil, men du har også en fantastisk personlighet og du er en så ærlig, og smart person(det er hvertafall det intrykke jeg har fått etter og ha lest bloggen din i over 1 år) fortsett og ver den du er! jeg er ganske sikker på at du er en veldig fin person!
      de bare forstår ikke helt hvordan det er. ver tålmodig, og prøv og forklar 🙂

    41. Som om voksne har peiling på hvordan det er å være ung nå til dags… Sånt irriterer meg. Men jeg er forøvrig helt enig i hvor dobbeltmoralsk det er av folk å si at man skal være seg selv osv, og sekundet etter slenger de dritt bak ryggen på en person pga noe de gjør som er “galt” (enten pga. legning, utseende eller annet) uten å skjønne at det er nettopp det som er å være seg selv, å gjøre som man føler for og føle at den personen verden utenfor ser er akkurat den personen du er og er stolt over å være.

    42. Smink deg så mye du vil du! Det er ditt ansikt! Jeg ber for deg jeg også, forresten. Om at du skal få flere bedre dager. Det er litt merkelig, men jeg bryr meg faktisk om deg. Dessuten har du lært fordomsfulle meg at det går fint ann å se ut som du gjør, og fortsatt ha mange gode og reflekterte tanker i hodet.

    43. Jeg leser bloggen din hver dag men har aldri kommentert før nå. Voksne folk burde vite bedre enn å rakke ned på folk som gjerne ikke har lært seg og takle alt på samme måten som voksne folk gjerne gjør, de forventer kanskje at du ikke skal bry deg og ta det som en “moden” person, men det gjør jo ikke dem finere av den grunn.
      Men på den andre siden, må jeg si at jeg syns litt synd på deg også. Du virker veldig smart, omtenksom og koselig, og du er nok like pen uten all sminken og løshåret som med. Jeg tenker bare på om du for eks. en gang møter en gutt som du storm forelsker deg i, og han kun ser deg med all denne sminken. Tenk hvordan han vil reagere den dagen du da går uten. Just sayin, det er mange som er opphengt i sånn, du må bare passe på deg selv sånn du ikke blir såret 🙂
      Men jeg syns du er pen uansett! Og du viser jo du er sterk når du tåler all dritten folk slenger. En umoden person ville bare slettet alle negative kommentarer. Forsett sånn du 🙂

    44. er vel ikke det at de er flaue over deg,men du skal jo stikke deg fram uansett.når du legger ut bilder av deg i et svømmebasseng med rompa i været i en alder av 15-16 år,dytter puppene fram og rett og slett ser vulgær ut er det vel ikke noe rart at voksne mennesker reagerer.du har jo for lengst gått over grensa og det burde ha stoppet for lenge siden.en annen ting er jo at du kan jo krølle håret og sminke deg for det om,men LÆR deg nu og gjør det ordentlig.du er jo ikke akkurat flink med hverken og sette på løsvipper og selvbruning og løshåret ditt orker jeg ikke og nevne engang.mange har undret seg over at du har fått lov og holde på sånn.hvorfor ikke familien din har satt grenser.dette er ikke slemt ment,bare ærlig.

    45. Dette er overhodet ikke ment for og trekke deg ned på noen måte eller for og gjøre at du skal bli lei deg. Jeg må bare si sannheten til deg Sophie …
      Slik jeg ser det, er du deg selv der inne en plass under skallet… Men er du redd for og vise hvem du virkelig er kanskje? Jeg synes du ligner på en klovn av og til.. Helt seriøst.. Hvordan er du da ? Det du tydligvis EGENTLIG mener med og være seg selv har mye med utseendet og gjøre.
      Selv om du sier at det IKKE definerer personen.
      Ja har det noe å si da? Nei? Jo det er jo det du faktisk sier. Jeg synes ikke sminke trenger og være falskt, det går an til en viss grad. Men du har tråkket langt over den streken for lenge siden.
      Du har jo så mye sminke og falske ting på deg at det er laaangt i fra den ekte deg! Du sier at folk ser på det som er på utsiden. Ja alle gjør det. Men det gjør vertfall du!
      Jeg vil jo selfølgelig si at det er personligheten som har mest og si. Men personligheten og meningene dine bestemmer hvordan du velger og se ut…
      Det første folk ser er utsiden så blir de kjent med innsiden. Alle forandrer seg jo med tiden. Ingen kan tvinge deg til og forandre deg tilbake eller til noe annet. Vær som du vill. Det er jo viktigest. Men du bør ta det litt til deg…
      Og helt ærlig..
      JEG SAVNER DEN GAMLE DEG.

    46. Serr, uansett hvor mye “falskt” du har på deg, så er det helt opp til en hver å definere hva falskt er.
      Om dere mener “falskt”, som i biologisk falskt, altså at øyevippene hennes ikke er naturlige, om håret på hodet ikke stammer fra henne selv… Ja, så stemmer det at hun har mye falskt på kroppen.
      Men det er så mye falskt overalt. Push-up-BHer, slankende bukser, foundation, det er mye (!!!) som er på kroppen, som ikke er biologisk ekte.
      Så fack biologisk ekte. Ta neste definisjon av ekte. Det er det personen vil (!) ha på seg. Sophies extensions er ikke ekte i biologisk forstand, men who cares, det er jo det hun vil ha. Jesus folk må jo bare la henne være i fred. Det er jo dere som er slemme.
      Fack alle Sophie, fortsett som du gjør, kle deg som du vil, du er toppblogger, haterz back off

    47. Fyfaen, FUCK VOKSENE. Jeg syns du er helt flott som sånn du er, og de valgene du tar er helt klart opp til deg. Jeg syns du er helt rå. Håret ditt er perfekt og du sminker deg kjempe fint, fortsett med det! Image ditt er konge! never back down.

    48. Blir kvalm av voksne mennesker som skal rakke ned på de yngre, og fortelle hvordan de skal se ut..
      Du er så sterk, Sophie, og jeg vet du kan klare deg gjennom dette som med alt det andre du har gått gjennom. Du er tøff som tør å være den du er, for det er ikke mange som tør det, og det er veldig synd.
      Håper det ordner seg for deg <3 Vi støtter deg!

    49. Jeg blir faktisk sint når jeg leser gjennom kommentarene dine, jeg blir helt satt ut, at menneskene som går inn på denne bloggen ikke kan godta deg for den DU er, irriterer meg stort. Jeg digger personligheten din, at du tør å være stolt over kroppen din, stikk rumpa ut og press puppene opp så mye du bare vil, ingen burde bry seg, du er så nydelig at det er sykt, utrolig misunnelig på deg på alle måter, noe mangen her inne er, sikkert de aller fleste.. Ingen har rett til å si at de er flau over hvordan du ser ut, det blir det samme som å si at de er flau over personligheten, at de er flau over deg, og om noen har hjerte til å si noe slik, da ville jeg vært flau over dem. Måtte bare slenge inn en kommentar, for nå ble jeg irritert.. Når jeg ikke klarer å lese mer i kommentarfeltet skjønner jeg ikke hvordan du kan takle det..

    50. herrregud,ikke bry deg for faen i helvete! lev livet
      du lever bare en gang!
      OG dere som snakker shit om andre + dere er voksne! herregud plissss skaff dere liv for faen!!!
      herregud jeg er så sykt irritert håper dere blir pult av en hest!
      Love you sophie, haters gonna hate <3

    51. Kjære sophie! Jeg har lest noen av kommentarene over her, og jeg håper virkelig ikke du tar deg nær av de. Det er kanskje lettere sakt enn gjort, men se deg selv i speilet, du er så utrolig vakker! Både på utsiden som på innsiden. Selvfølgelig kan folk ha sine meninger, men når de går så langt som til å hakke på en enkelt person, uten særlig gode argumenter og uten grunn så blir det bare altfor dumt. De forteller deg at du skal være deg selv, så dømmer de deg. Men vet du hva? Ikke bry deg om det, vær deg selv, fortsett med det du vil, bruk så mye sminke du vil, bruk så lite sminke du vil, gå med pushup bh eller ikke, du er fin uansett sophie! Jeg har lest bloggen din lenge nok til å vite at du er en sterk person. Stå på sophie! Du fortjener 1 plassen på blogglista så jævlig lett! you’re the best 🙂

    52. Vær deg selv på den måten du ser på deg selv som, om det er med eller uten løshår osv. Jeg synes du virker som en herlig person uansett, og håper du ikke lar noe annet ta innpå deg. Stå på videre og gjør alt som du gjør nå som får deg glad, du skal ihvertfall vite at JEG respekterer deg:)
      Vil også meddele at jeg synes du er pen både med og uten sminke .

    53. Ikke bry deg, hadde jeg tenkt til å si, men det er jo ikke så lett.. Jeg synes hverfall du er veldig pen, og du kler løsvipper og krøllete hår! Du er et forbilde for meg. Men en ting: Jeg synes du har veldig fin hårfarge nå, så pliss ikke bli platina ):

    54. Jeg hadde også blitt flau om den 17 år gamle datteren min dro til Oslo å fylte på leppene sine slik hun så ut som en and.

    55. du er nydelig som du er! kjempe bra at du faktisk tør å være deg selv 🙂 det er det ikke mange som gjør <3 Det er ditt liv, og du gjør det du selv føler er best for deg!

    56. Er HELT enig i dette innlegget, jeg er akkurat som deg.. Har mye “vett i skallen” men får likevel høre at jeg må bli mer naturlig, slutte med sminke osvosv.. og at jeg må bruke tiden på annet enn å gå rundt som en “barbiedukke”. Men det er det som er meg. og at jge må “være meg selv”. Er å UTROLIG lei, skulle trodd at man får bestemme selv hvordan man skal se ut.

    57. Når voksne sier “vær deg selv” mener de at det skal bort med alt sminke, falsk hår, ingenting skal inn i kroppen, og du skal se helt naturlig ut tydeligvis.
      Det de ikke skjønner er at “deg selv” som oftest ikke er sånn du ser ut når du er helt naturlig. Deg selv er når du føler deg best, og ser ut som du vil se ut, og ikke bryr deg om hva andre mener! DA er du deg selv! Jeg kan ikke se for meg deg uten clips og løsvipper, fordi det er DEG. Det er din stil, og det er bare sånn du er.

    58. Jeg synes du er tøff, jeg! Synes det er så kult at du tør å ta oppgjør med alle og være så ærlig som du faktisk er. Jeg er imponert over deg!
      Kan du fortelle de voksne at de sårer deg? Dette var virkelig ufint! Og veldig barnslig å rakke ned på andre. Du står for det du mener og det beundrer jeg deg for!

    59. Man må jo få være seg selv, men man blir kanskje ikke tatt like seriøst når man prioriterer løsvipper og extensions. Det har jo også blitt et stempel som kan gi et dårligere inntrykk.

    60. Åh, der sa du noe! Du er så flink, så flink til å uttrykke dine følelser og meninger! Når du skriver det så tenker jeg inni meg at “ja, det har du søren meg helt rett i” Stå på Sophie<3

    61. Synes det er rart at man hele tiden får innput om at man må være seg selv og ha selvtillit, men når man først følger disse rådene og klarer det så får man pes for å være annerledes og selvdigger osv.. Det henger ikke på greip! Stå på, du er både smart og vakker!

    62. Kunne ikke vært mer enig! Noen voksne er så jævlig pripne. Folk må slutte å bry seg og rakke ned på andres utseende og heller tenke på deres eget.
      Det er jo deg! Løsvipper og hair exstention er jo ikke annet enn fint hvis man bruker det riktig og kler det.

    63. Jeg syns du er kjempee peen!, jeg ser jo at du er deg selv, mange tror at du er en du later som å være, men det de ikke skjønner er at du er deg selv..<3

    64. Who cares if a girl is caked in make up and fake tan? If they feel confident that way then let her do whatever the fuck she want.
      -snooki

    65. Fy faen så unødvendig av dem å si!
      Blir så sur når voksende tror de er bedrevitere bare fordi de er eldre, åååh! Sophie, de forstår seg ikke på sånn mote som vår ok? De er gammaldagse, bare ikke bry deg. Har fått høre at jeg går for mye med rosa og at jeg pynter meg for mye jeg og. Vet du hva? Lukk ørene, jeg er meg selv når jeg får pynte og stæsje meg opp med høyhælene, sminken osv. <3 stay strong!

    66. Hei 🙂 Hvis du har iPhone så burde du sjekke ut http://www.molmol.no der er det billige deksler og rask levering! ANBEFALER!! 🙂 Tenkte bare jeg ville si det 😉 De har alt fra One direction til blomster osv. ♥

    67. Helt enig! Mange i klassen sier: Å se på ho da sminke, løshår og rosa hva søren! Det er helt ok viss man føler seg ok, det må være lov. Jeg mener hva viss noen kom bort og sa: Herregud du er for guttete eller du er for sjenert, man kan være hvem man vi og hva man vil, ha på seg hva man vil og style seg åssen man hvil:)
      La folk være den de vil ikke hakk, vær heller en god venn!<3
      Hilsen Sandra A. 😉

    68. Folk er BARE misunnelige! Du er nydelig, og jeg beundrer deg for å se ut AKKURAT som du vil! Ikke la andre dra deg ned, du er vakker <3

    69. godemin, d fins da grenser! alle har hver sin stil, det er jo mening man ikke skal dømme etter utseende jo! Og voksne mennesker å.. er det mulig sier jeg, blir flau på deres vegne!!

    70. Be strong, girl! Bare idioter som ikke aksepterer en for den man er! Jeg er skikkelig stolt av deg, og du er et utrolig godt forbilde for MANGE! Har ingenting å si om man bruker extensions eller ikke eller om man bruker løsvipper eller ikke, så lenge en er en selv og er stolt av det!
      keep up the good work, du har alltid min respekt! 🙂

    71. Jeg er akkuratt lik! Elsker å gå i høye hæler, krølle håre, bruke sminke, å stelle meg ordentlig. Jeg får også mange kommentarer som: Hvorfor pynter du deg for å gå på skolen? Hvorfor går du i høye hæler? osv, di forstår bare ikke at det er det jeg liker! Jeg elsker å føle meg “pen”, skulle bare ønske at folk kunne forstå dette.

    72. Det irriterer meg til de grader når du skriver slike innlegg, Sophie; at du har det leit eller er blitt såra. Ikke fordi det er slitsomt å høre på, men fordi jeg unner deg ikke på noen som helst måte å ha det vondt. Du er en av de mest fanastiske menneskene jeg noengang har sett. Det finnes ingenting vondt ved deg, og du er så ubeskrivelig sterk. Jeg beundrer deg så ufattelig mye. Du har en fantastisk vakker utstråling, en nydelig personlighet, en rå og tøff attitude og et vakkert sinn. På sett og vis, er du rett og slett perfekt. Det er i hvertfall slik du er i mine øyne. At folk rakker ned på deg, og peker ut de tingene DE misliker ved deg, gir meg virkelig lyst til å finne frem høygaflene og gå i demonstrasjon mot dem. Det finnes jo INGENTING å IKKE like ved deg. Du er FANTASTISK. Jeg ser opp til deg på alle måter, og for meg er du ikke bare en blogger, men et rollemodell. Det er ikke slik at jeg kopierer stilen din fra topp til tå (selv om jeg i bunn og grunn gjør det også, fordi jeg er så sinnsykt uoriginal, haha), men fordi jeg beundrer måten du oppfører deg opp og facer haterne og det negative i livet. Du er så sterk – det er ihvertfall slik du fremstår. Også er du så forfeeeerdelig nydelig at det gjør vondt. Det er slike mennesker som deg som gjør at ungjenter synes det er flaut å sette på deg bikinien vettu, haha. Du er nydelig, og uansett hvor vanskelig det er; prøv å ikke bry deg om de som bare er ute etter å rakke ned på deg. Jeg vet det er vanskelig, men prøv. Du er så nydelig at det ikke kan beskrives med ord en gang. Du er, og kommer alltid til å være, litt rollemodell. Jeg er utrolig glad i deg, selv til tross for at jeg ikke kjenner deg personlig en gang. Du er ikke vanskelig å bli glad i Sophie, og du er NYDELIG. Husk det. <3

    73. Stå på Sophie! Jeg synes det er tøft av deg at du kler og sminker deg akkurat som du vil. Du er jo bare deg selv, og det må du jo så absolutt få lovt til å være<3

    74. du er en av de nydeligste personene jeg vet om! Jeg skjønner meg ikke på folk som absolutt skal rakke ned på andre..

    75. Å, forstår deg så godt! Jeg bruker ikke mye sminke, tar aldri selvbruning og bruker ikke extensions, men det er MEG! Jeg respekterer deg hvertfall sånn du er, og du skal jo føle deg komfortabel sånn du er og føle deg som deg selv! Skal du liksom ikke bruke noen av de tingene, siden da blir du “ekte” ? Tviler på du hadde følt deg så bra da…

    76. Kommenterer sjeldent, men fikk veldig lyst til å fortelle hva jeg mener om denne saken. Elsker at du tar det opp saken og viser at i ditt tilfelle er det å være blond, gjerne platineblond med laaangt hår, kunstige vipper og mye sminke er å være DEG. Er DRITTLEI av Lady Gaga og hennes “unike” stil og at hun er så modig og så jævla “seg selv” fordi hun er ulik alle andre. Hva med oss som er “oss selv” med Vero Moda og Bik Bok klær, er vi mindre oss selv fordi vi har klær “alle andre har” og derfor ikke unike og “egne”. Gud, for all del, kreative sjeler er også “seg selv” men man er ikke mer seg selv selv om man er den som går i mot strømmen. De som er “kjedelige og normale” går også i mot strømmen og er unike, nettopp fordi de kanskje VELGER å gå med strømmen. Det er jo også ET VALG!

    77. Ser det er så mange flotte kommentarer på hvordan du ser ut osv , så jeg slenger meg på!
      Du er deg ,ingen som kan forandre hvordan du ser ut , eller hvordan du ser ut , gjør det som du føler deg konfortabel i , føler du deg konfortabel med mye sminke , gjør det! Føler du deg konfertabel med hvordan du ser ut er det jo kjempe flott m det viktigste er jo at du er fornøyd , for det er jo trossalt du som bærer på dette!
      YOLO!

    78. Helt enig med deg! Alle er forskjellige, og alle liker forskjellige ting! skjønner at det sårer å høre slikt av folk du faktisk bryr deg om <3 Stå på!

    79. Syntes du er drit fin jeg ♥
      – De er bare sjalue fordi du har oppnådd noe i livet, som de ikke har .. så får å føle seg selv bedre, må de rakke ned på deg. At de er sjalue forstår jeg jo jævlig godt, jeg er jo litt sjalu selv, du er jo drit pen, bra personlighet og i tilleg ligger du på topplista blandt blogger .. men driver jo ikke å rakker ned på deg fordeom, det er jo bare modent. Greit dere kun prøver å føle dere selv bedre, men jenter .. det finnes jo 1000 andre måter å føle seg selv bedre på, jeg er et levende bevis på det .. hohoo. Så på tide å vokse opp, og bli ferdig med det første klasseopplegget :-))
      “If a girl feel comfirtable with that, let her do the fuck she want”. Så hvis Sophie føler seg komfortabel med løshår og løsvipper, så la hun gjøre hva faen hun vil ♥

    80. INGEN skal få dømme deg før de kjenner deg! Alle har sin stil. Vet du hva? Du insporerer meg til å være meg selv. Drite i hva andre mener om hvilke sminke eller klær jeg går med.
      Jeg synes synn på deg Sophie. Ingen skal måtte gå igjennom at noen dømmer deg for utseende. Vet selv hvordan det er.
      Du er deg. Og sånn skal det forbli!

    81. Å “være seg selv” betyr tydeligvis ikke å faktisk være og se ut som den personen man vil. Bruker man mye sminke er man ikke seg selv, bruker man gjennomsnitlig er man veldig sann mot seg selv, hva faen? Å “være seg selv” har blitt å være det folk forventer av deg, ikke hva DU faktisk vil.

    82. Det er jo en grunn til at du er på topplista Sophie..
      Jeg digger at du er deg selv og digger bloggen din! Du er utrolig pen og alt!

    83. Jeg er syykt enig med deg Sophie!! jeg elsker også å ”pynte meg” og bruke extensions , og bleike håret osv… og det er så utrulig teit att alle skal ha såå mye fordommer om sånne folk som faktisk bryr seg om utseende sitt :(((

    84. Jeg elsker at du er deg selv Sophie Elise! Skjønner godt at det sårer å høre slikt fra noen du bryr deg om. Du er utrolig nydelig, med og uten extensions, sminke og løsvipper!
      Jeg håper du ikke lar slike kommentarer, uansett hvem de er fra, endre deg, for du er et stort forbilde for meg og mange andre. Jeg har vært en av de hadde store fordommer om deg i begynnelsen, men har innsett at det definerte heller hvem jeg var, ikke hvem du er.
      Stå på Sophie Elise, FORTSETT å være deg selv!<3

    85. Love you. Du er kjempepen. De som sier slike ting er sykt frekke. De kan holde kjeften godt igjen og råtne som usminket og i gamle Adidas drakter.

    86. vær deg selv, men godta at noen syntes du er sykt drøy.. altså du legger ut mye tanker osv i dette landet med så få innbyggere. kanskje noen i familien din vokser opp i ditt lys.. de er sikkert veldig stolt av deg, for du er en bra person på mange måter som det virker som, men uansett. ikke alle liker ROSA hehe

    87. Bra sagt, og du har jo alltid rundt 38065 lesere hver dag som også elsker løshår,falskvipper,løsnegler,sminke og klær. Alltid husk det <3

    88. Er så enig!! får høre akkuart det samme at man ikke er seg selv siden jeg bruker fargelinser,løsvipper,farger håret , sminke og alt det der… men det verste er når voksne kommenterer, det gjør de hele tiden.. jeg blir så lei.. det er jo sånn JEG vil se ut så da er jo jeg meg selv?? jeg skjønner ikke hvorfor folk sier man ikke er seg selv da….

    89. Jeg er helt enig med deg Sophie, du er jo deg selv så hvorfor klager folk og sier at du må være deg selv. Jeg skjønner meg ikke helt på sånne folk. Bare fortsett å hver deg selv sånn som du er!:)

    90. istedet for å tenke over hvordan du ser ut, burde de tenke på og være stolt av personen du er! for du er virkelig en bra person, du er ærlig og omsorgsfull og bryr deg faktisk, stå på videre sophie <3

    91. Du er så fantastisk, på alle mulige måter! Ikke la andre undervurdere deg! Selvfølgelig, det er vondere når det kommer fra nære og kjære. Men jeg syntes ikke du skal forandre deg!Syns du er fantastisk på alle mulige måter!

    92. Så deg på oslo s her om dagen! hadde lyst til å si hei, men hadde dårlig tid.
      Du ser så utrolig kul ut, jeg blir skikkelig fasinert. Og det er helt sant som du sier, man skal være seg selv, SÅNN SOM MAN LIKER Å VÆRE!
      Og Sophie, aldri aldri forandre deg, fordi du er spesiell (på en veldig fin, bra måte, som jeg elsker, haha.) Du er genial, og kjempesterk!
      Husk at vi bare er mennesker.

    93. Det kan ikke ha vært lett for deg å høre, Sophie. Håper du klarer å holde deg sterk og ikke kommer inn i en mørk periode igjen. Fortsett å vær deg selv og gjør ting du føler deg vel med! Du vet at du har folk som støtter deg uansett om ikke alle gjør det. <3

    94. innleggan e kjedelig uten nå bilder av dæ f.eks… Du må jo ta bilder av dæ sjøl 😉 du begynne bli litt kjedelig for tiden, det liker vi ikke

    95. Du er nydelig som du er Sophie <3 har selv en pappa som aldri har forstått hvorfor jeg sminker meg eller bryr meg om de tingene jeg liker. Så jeg vet hvordan det er. Men du skal ikke bry deg om hva de andre synes 😀 klem

    96. Du har et poeng, men samtidig er du ikke deg selv når du gjemmer deg bak sminke, falskt hår osv..
      Det er bare falskt. Ikke ekte. Ikke deg. skjønner?

    97. Jeg er helt enig med deg, Sophie! Man må få lov til å betsemme selv hvordan man skal være, hvordan man skal sse ut osv. Det er helt respektløst synes jeg når folk dømmer hverandre bare på hvordan de ser ut? Selv om noen synes det er fake, men du skal være deg selv.
      <3 😀

    98. Helt enig…du må få være deg selv og gjøre det du liker best, og visst det er å sminke deg, krølle håret ditt osv burde folk virkelig reskpektere det. Og uansett om du er litt mer opptat av utsene en andre betyr ikke det at det er det eneste du bryr deg om, du har jo venner og familie som du også bruker tiden din med og bryr deg om. Sikkert mye mer enn sminke osv. Jeg tror de folkene som har klaget på at de er flau over hvordan du ser ut hadde sett ganske rart på deg visst du hadde sakt det samme til de, men det er jo akkuratt det samme.Du synest kanskje deres stil er rar og de synest din er rar. Folk har forskjellige meninger, stiler og levemåter men burde ikke dømme andre fordeom
      Btw; Digger bloggen din!! <3<3

    99. Elsker deg Sophie Elise <3 Er ingen blogger som er mer ærlig, flink til å skrive, like interessant og sjarmerende som deg! Kjenner meg så utrolig mye igjen i det du skriver. Vi har gått igjennom mye av det samme både på godt og vondt, kanskje mest vondt.. Og det er fint å vite at man ikke er aleine, og finne trøst i en annen person! Du aner ikke hvor mye bloggen din betyr for så mange der ute!

    100. Be strong sophie, de er ikke verdt tida di og å være lei seg for.. <3 ingen som er mere ærlig enn deg! Jeg liker at du ikke skjuler deg bak en fasade, ur amasing, just the way you are 🙂

    101. Så kjipt å bli hakket ned på den måten, alle må jo få lov til å kunne være seg selv. Stå på videre, det er nok ingen jeg vet om som tørr å være seg selv så mye som deg <3

    102. Helt enig i det du skriver! Frekt av dem å si at dem er flau over deg! :-O Alle er jo forskjellige, og noen føler seg best med sminke og andre uten!

    103. Unnskyld meg, men det var faen meg på tide. Du var en utrolig pen jente for en liten stund tilbake, men i det siste har du blitt direkte stygg… Har ingenting i mot personligheten din og forstår at du er deg selv, men trodde ikke du av alle personer ville se stygg ut

    104. Aldri la noen tråkke deg ned, si at du ikke er god nok, pen nok, smart nok. Du er absolutt fantastisk på alle måter. Ingen er deg bedre enn deg. Stå på, Sophie. Jeg er overbevisst om at en dag, ja, en dag, slipper smerten etter andres slemhet taket <3

    105. Sorry 2 break it 2 u, men med de leppene er det ikke rart! Du sier folk skal akseptere kroppen sin og hvem de er, hvordan skal vi klare det når du endrer din? Du som prøver å overbevise hver eneste leser om at h*n er perfekt, burde virkelig stå frem som forbilde og være deg selv. Selv om å bruke sminke og extentions er å være deg er ikke restalyn og silikon her og der å være deg.

    106. Tror at alle de som leser bloggen din fast (blant annet meg) vet at du kun er deg selv, og du er fantastisk og enestående som du er. Jeg har ikke annet enn gode og positive tanker om deg, og jeg tenker ofte over hvor sinnssykt bra du er, hver gang jeg leser ett nytt innlegg som du har lagt ut. Du er spesiell og unik på din egen måte og for meg så har du en utrolig bra personlighet, ihvertfall ut i fra det du skriver. Stå på, du er best 🙂

    107. du blogger så utrolig bra! jeg elsker alt du skriver, og spesiellt at du har så sterke meninger! skulle ønske det var flere som turte å stå mer på sine egne meninger. alt du skriver kommer veldig ofte ut på så bra og rett måte, selv bare små ting! digger deg, sophie <3

    108. Hei sophie 🙂 vil bare si at du virker som en utrolig herlig jente, med en fantastisk fin personlighet også virker du veldig smart. Jeg synes du er nydelig. Jeg har ingenting imot løsvipper, hairextention osv. en av mine to aller beste veninner bruker begge deler hver eneste dag, og jeg bruker alltid extention på fest, og avogtil løsvipper, vi bruker også selvbruning, og liker å pynte oss. det er heelt normalt, og utrolig mange som benytter seg av slikt. Jeg synes du er nydelig, og jeg har som sakt ingenting imot at folk bruker slikt for å føle seg bedre, men jeg synes det kan se veldig unaturlig ut på deg, ikke vondt ment! men jeg synes du kan minne om en playboy jente, og de er det vell egentlig ikke så mangen som ser opp til… :/ men jeg synes du er en veldig sterk person, og det viktigste av alt er at du føler deg bra selv!

    109. Enkelte mennesker skal alltid ha noe vondt å si om andre, de skal alltid ha noen å trykke ned og finne feil på. Dessverre er det blitt slik at de som liker den stilen som du liker er ofte blitt offeret for disse type menneskene. Pga stilen din minner om en barbie dukke. Men husker de ikke selv da de var små og lekte med barbier? Og alltid misunnet hvor fint hår, flott kropp og nydelig ansikt de hadde.. Og nå er dette falskt og ekkelt? Sjalusi kalles det.
      Prøv å ikke bry deg om disse primitive menneskene. Er inget annet enn vakkert når mennesker gjør alt for å være seg selv, ikke redd for å skille seg ut og ikke redd for å gå med de klærne og den sminken DE ønsker..
      Vær stolt av deg selv, og rett og slett gi blaffen i disse menneskene 🙂

    110. jeg elsker stilen din, er jo slik selv:-) ikke bry deg om hva andre mener, mamma sier selv også at jeg ser så falsk ut osv…

    111. Selvfølgelig er det slik du er og du skal ikke forandre på det pga kommentarer fra sjalu små tøs! 🙂 Jeg syns du er vakker. Og gjør det som selv gjør deg glad! Jeg forlater heller ikke husets vegger før jeg har sminket meg og dollet meg opp! 🙂

    112. Bare du er deg selv så er jo alt bra. 🙂 Blir så sur når folk sier sonn : herregud, hun har på sminke, løsvipper og bruker sykt mye hårprodukter… kan hun ikke bare være seg selv?” Mange er jo seg selv når de har på sminke osv. 🙂 bra du skriver et innlegg om dette!

    113. For noe tull. Viser bare at disse voksne menneskene bare er voksne og ikke særlig modne. Har opp gjennom tidene også blitt såret av at voksne mennesker i livet mitt har vært flaue over utseende mitt og måten jeg velger å presentere meg på, men jeg tenker at om de ikke er modne nok til å se forbi utseende og deres meninger og preferanser, da er det deres problem. Og der ute er det mange mennesker som ser en person for hva de er. Du er vakker, Sophie Elise, og du bestemmer helt og fullt over din egen kropp og ditt eget utseende. Og de som er glade i deg, bør være glade for at du uttrykker deg og er lykkelig. Så får vi bare ha litt tålmodighet med de som trenger å lære seg det. 🙂 Stå på!:)

    114. Helt enig, man må velge sin egen stil, og ikke bry seg om hva andre synes.. for synes man at man er fin selv så er man det 🙂

    115. Hvis vedkommende som kritiserte deg virkelig hadde kjent deg hadde hun/han ikke kunne fått seg til å si noe sånt. Jeg føler at gjennom å lese bloggen din daglig forstår jeg hvem du er, og det er en søt jente som jeg respekterer, selv om jeg og du er helt forskjellige mennesker, med forskjellige verdier. Men det er det respekt handler om, å godta mennesker som er forskjellige fra deg! 😀 Hilsen trofast leser!

    116. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg! So i know how you feel. Og jeg forteller også at – det er jo meg? sånn jeg liker å være. Jeg bruker også falske øyenvipper og hair extensions 🙂 Og jeg slutter ikke med det,uansett! Føler du deg vel sånn,går du sånn! 🙂
      Du er en nydelig jente!
      Hilsen enda en trofast leser 🙂

    117. Enig med deg Sophie,man får jo ikke bestemme selv hvordan man skal se ut før man blir født. Jeg ville sagt at det motsatte av det folk har sagt, jeg ville rett og slett synes synd på folk som ikke har noe på seg, fakenegler, extensions,etc, den der personen tørr ikke å uttrykke seg selv, hadde jeg tenkt. Men du tørr å la utsiden din matche innsiden din.
      DU ER DRIIIITSTERK!!

    118. herregud, at voksne mennesker kan si sånt! voksne er ofte ti ganger verre en barn t.o.m! så lenge du har en bra personlighet, som det virker som du har, er det det som teller;)hvordan du ser ut, velger du selv , og ingen skal rakke ned på det. det at de sier sånt viser mer om dem enn om deg, prøv å hev deg over det, og ta til deg alle de positive kommentarene du får her, og av familie og venner:)

    119. Jeg blir så grenseløst oppgitt over mennesker som går rundt og forteller andre mennesker hvordan de er og hvordan de bør være.. Herregud. Hva med å konsentrere seg om seg selv? Selvfølgelig skal alle få lov til å være seg selv, men det er ikke alltid så jævlig lett når alle absolutt skal ha en mening om hva som egentlig ER deg selv.. Stå på jente!

    120. så ufattelig dårlig gjort av de voksne! de voksne liksom! kanskje de burde tenke litt lengre enn nesetippen før de sier at de blir flau av hvordan du ser ut. ok, hvis de blir flaue behøver dem ikke si det til deg… har dem hørt ordtaket “hvis du ikke har noe fint å si, ikke si noe i det hele tatt! og hvis de virkelig må si noe så kan de hvertfall si det på en helt annen måte. stå på sofie!
      husk! DU har opplevd værre!
      og si det du mener til de voksne! ta or, kommentarer, setninger osv.. fra kommentar feltet å bevis at hvis de ikke kan akseptere deg for den du selv er, så har de ingenting der å gjør;)
      BE STRONG!

    121. Du er jo helt perfekt akkurat slik du er! Og jeg er sikker på hvis du hadde vært annerledes, hadde du ikke vært like perfekt:) Du er ei nydelig jente med en blogg som har mange tusen lesere, jeg er en av dem. Ingen hadde lest bloggen din om ikke du var en interessant person 😉

    122. Sykt dårlig gjort av de å si noe sånn! Jeg synes du er utrolig pen og virker som en nydelig jente! Ikke ta til deg hva andre folk mener, vær deg selv!

    123. Dårlig av folk at de sier sånt, man skal ta en person som vedkommende er.
      Men en ting jeg lurte på, kan du skrive et innlegg om hvorfor du lyver til leserne dine? Har ikke du skrevet tidligere at du IKKE røyker? Men det gjør du jo.. Har sett deg mange ganger stått å røyke.

    124. Hei! Jeg er så enig med deg Sophie, håper de som har sagt dette til deg og såret deg kommer til å innse det selv en dag også. Men husk på at det er ikke de som definerer deg til den du er! Du er fin akkurat som du er; og ja, å bruke extensions, blondt hår, masse sminke, store pupper etc. ER deg. Det har jeg skjønt etter å ha fulgt med på bloggen din siden september 2011 ca.. Og en ting jeg må innrømme. Som sagt har jeg fulgt med på bloggen din en stund, men tror bare jeg har kommentert innleggene dine to ganger før! Det er jo altfor dårlig… Skal bli bedre til å kommentere, det lover jeg!
      Stå på Sophieelise, jeg tror og håper du er sterk nok til å tåle alt som går imot deg 🙂
      Klem fra Alexandra fra Oppdal!

    125. Lærer så mye når du forteller om ting du har vært gjennom, og dine erfaringer. Det blir på en måte litt enklere, når jeg leser det du skriver. Du er utrolig pen og verdens beste blogger!

    126. carina : fy faen! stikk av å si sånn’a! :((((
      Uansett: Sophie, jeg digger deg,for du er deg selv. du og jeg har hel forskjellige stiler, men jeg digger deg for den du er. du inspirerer meg.. kjønner at du har det tungt, så mye press som det er nå for tden på utseende.. 🙁

    127. Er vel forskjell på “å være seg selv” og ” å være falsk”.
      Å være seg selv tenker mange nok på identitet, seksualitet osv… Ta dine egne valg liksom.
      Å være “falsk” vil si at du har løshår, mye unaturlig ved deg selv, som f.eks. sminke, sikkert flere puppeoperasjoner og andre operasjoner man mener selv man har behov for. Denne kommentaren er ikke her for å hovere, men å si at folk mener at det er virkelig flott du sier det du mener, men er det materielle godene, som løshår, sminke +++ så nødvendig å bruke når du er pen i fra før av?

    128. stå på sophie! ikke glem at det er en grunn for at du har så mange lesere. Du er et stort forbilde for mange, og det er tydelig at det foregår viktigere ting i hodet ditt enn bare extensions, sminke og moter. Det vil alltid være noen som ikke godtar deg for den du er. Men hvis du tenker over det, er de personene som kritiserte deg perfekte selv? Håper du ikke lar det gå innpå deg 🙂

    129. Er jo ikke så rart at de er flaue over deg. Min mor tror jeg også syntes at jeg så ganske så grusom ut i min periode med 1cm med foundation og solpudder i ansiktet, og pulesveis, så at folk blir flau over deg når du har misforstått heeelt hva det i det hele tatt vil si å være et snev naturlig er ikke så rart.

    130. Skjønner virkelig at det er kjipt å høre! Men du må virkelig ikke bry deg! Har likt bloggen din siden jeg begynte å lese den for mange måneder siden. Og det jeg har likt hele tiden er nettopp det at du er deg selv, og sier det du mener. Jeg har ikke samme stilen som deg, men likevel respekterer jeg deg for den du er. Og du virker som en veldig bra person. Det er vel det som betyr noe!

    131. Stakkars deg, det er jo dritfrekt å si sånt. Du må være den du er, og ikke bry deg om hva andre synes. Liker du å gå sånn som du gjør, greit! Hvis du føler deg vel sånn, og blir lykkelig av det, så er det ingen som trenger å si at du skal ikke være sånn og sånn.
      Be yourself, everyone else is taken!

    132. Hmm, jeg har motsatt problem.. Mamma klager på at jeg ikke pynter og sminker meg nok, at alle andre ser bedre ut en meg. Å det skal jeg love er like fælt!
      Så jeg skjønner godt hvordan du har det, når folk ikke godtar deg slik som du er.

    133. Vis disse menneskene kommentarfeltet ditt, så kan de se hvor mange som beundrer utseendet ditt 🙂 Du er dritpen, uansett om du bruker extensions eller ikke!

    134. Jeg må bare få sagt til deg Sophie at jeg DIGGER deg! Helt seriøst. Tro det eller ei, men du (og Justin Bieber, hehe) har hjulpet meg gjennom MYE med å bare skrive det dere skriver. Jeg kjenner deg ikke, men når jeg leser disse personlige innleggene dine om at folk må være seg selv, ikke bry seg om andre osv, da har jeg virkelig turt å ikke hele tiden følge etter strømmen. Jeg elsker når du skriver på den måten, når du skriver at du er en som liker å pynte deg, gå med extensions, fine klær.. Jeg bare digger når du er deg selv, for da får jeg på en måte lyst til å gjøre det samme, nemlig å være MEG selv jeg også. Jeg har så sinnsykt mye RESPEKT for mennesker som deg! Jeg har lenge vært usikker på meg selv, men det har blitt mye bedre den siste tiden – og du er en av grunnene til det. Du er et utrolig stort forbilde for meg Sophie Elise. You have no idea! Stå på!

    135. Til vanlig er folk så ekstremt viktige på at utsiden ikke har noe med innsiden å gjøre, og at innsiden er det eneste som teller. Hvorfor har plutselig utseende og personlighet så mye med hverandre å gjøre i DETTE tilfellet?! Dobbelt moralske drittsekker kaller man de som tenker og ikke minst kommenterer sånn.
      Syns du skal pynte deg AKKURAT som du føler for selv, Sophie! Det er hva som gjør at DU føler deg bra som teller, ikke hvordan andre mener du burde være.. Stå på!

    136. Jeg er ikke en sånn som digger og elsker deg og er helt gal etter deg. men jeg er fast leser av bloggen din. Du er en helt utrolig pen jente, og du har bein i nesen og står for det du sier. Det er vell sikkert derfor det er så mange som leser bloggen din, du har så mange fellestrekk som mange andre jenter, bare ikke alle har bein i nesen til å si det sånn som du. Så lenge du er fornøyd med deg så burde ikke du bry deg om hva andre sier!

    137. Når jeg både leser blogg innlegget ditt og enkelte kommentarer, kjenner jeg at jeg blir en smule irritert. Ingenting med verken løsvipper, løsnegler eller extentions er med på å definere en person med dårlig selvtillit eller selvrespekt, noe jeg ser gjenspeiler seg ofte i denne sammenheng. Det vi velger å bære å på oss, er hvert enkelts behov for et tilbehør. Det må ikke være noe negativt bare fordi en person velger disse behovene som de føler trengs for å tilfredsstille dem selv. Alle mennesker er forskjellige og trenger å dekke ulike behov. Men det gir ikke grunnlag for å ikke være seg selv.
      Det å være seg selv (100%) dreier seg ikke om utseende, verken hvordan man kler seg eller sminker seg. Det handler om moral, verdier og ens egen oppfatning av hvordan ting burde gjøres og være. Stå for sine egne meninger og gjøre det en føler er best for seg selv og følge mål og drømmer.
      Skal hele oppfatningen av en person endres bare ved bruk av disse faktorene? Enkelte mennesker sminker seg mer enn andre, og enkelte benytter seg av de ulike trendene. Prinsippsaken handler om assosiasjoner. Det blir det samme som at vi skal ta for oss en person som bruker minimalt med sminke. Hva om denne personen begynner med løsvipper, løsnegler og extentions eller andre tilbehør for å dekke sine egne personlige behov. Blir denne personen undervurdert for å være “unaturlig” eller “unormal”?
      Og til slutt vil jeg meddele at du ser fantastisk ut, Sophie. Uansett hvordan folk vender og snur på det. Og det at din egen familie uttaler seg om hvordan du ser ut, er faktisk sjokkerende. Om de så mener at du burde bruke mindre sminke, så burde de formulert det på en annen måte. Men igjen, det er dine behov du skal dekke, ikke deres.Jeg har tidligere hørt at jeg burde tone ned med sminken min, og heldigvis på en litt finere måte enn hva du har blitt utsatt for. Men jeg står for den jeg er og hvordan jeg velger og sminke meg er min sak.
      Jeg liker deg akkurat som du er, og det er en av hovedgrunnene til at jeg faktisk leser bloggen din. Fortsett å gjør det du gjør og ikke la enkelte prøve å dra deg ned ved å bruke krenkende ord eller uttalelser om hvordan er “naturlig” person skal være. Så lenge du gjør det som er naturlig for deg og opptrer slik du er, så er du deg selv 100%.

    138. Jeg har en liten skrivefeil på blogg innlegget over. Jeg nevnte at familien din uttalte seg om ditt utseende, men det må jeg beklage, det jeg mente var det at eldre (voksne mennesker) som står deg nær*.
      Rettelse:
      Og det at dine nære uttaler seg om hvordan du ser ut, er faktisk sjokkerende.

    139. Vær deg selv, Sophie, med exstensions, løsvipper, selvbruning – det er jo slik du er 🙂 Vi elsker deg for det! You go girl <3
      ...Jeg liker også å bruke det, og det får meg til å føle meg selvsikker. Så hvorfor ikke?

    140. Det er så trist.. før så digga jeg bloggen din, og var stor fan, og følte med deg på klage brevene dine. MEn seriøst sophie elise. du er 17 år, og bor med mamman,pappan og lillesøsteren din. du fester, og har mange venner.
      Kjære deg. jeg er 16 år, mamma og pappa er skilt, og jeg har 8 andre søsken og dele dem med. men ikke nok med det, jeg er fosterbarn, akkuratt som de andre søsknene mine. kampen mot barnevernet har vært jævlig, men jeg har alltid stått på. jeg ble tatt ut av hjemmet som siste mann. jeg har bodd i fosterhjem i 5 måneder. jeg har ike sett den ene lillesøsteren min på 3 fuckings måneder. jeg har heller ikke sett mamma på en månede nå. du klager å gråter over at folk ikke liker håret ditt. her hvor jeg bor nå, ble jeg dratt inn i dopmiljøet, men jeg kom meg ut igjen, og derfor mista jeg de få vennene jeg hadde. så fikk jeg en ny venn, men alikavell sitter jeg å tar i mot dritt fra den ene og den andre. og jeg tar i mot dritten. jeg tar på meg skylda for ting jeg ikke har gjort. folk ringer meg, kun for å si stygge ting til meg. det går rykter rundt på hele skolen om at hele familien min driver med dop. jeg drar på skola HVER dag og facer det. du griner over at håret ditt ble rosa på toppen. mamman min hadde ikke råd til frisør, og jeg gikk rundt som en ginger i et år, men jeg klade ikke en eneste gang, fordi mamma hadde endelig gitt meg penger til å fjerne det svarte håret. mamma har mata 6 unger, på trygd. jeg har ikke hatt penger til å kunne kjøpe mine egene klær, jeg har arva. pappa tjener masse penger. men han tok ikke kontakt med meg før jeg havna i fosterhjem. du må skjønne at du ikke kan sippe over små ting. siste gangen noen ringte meg for å si noe dritt er 30 minutter siden. men i morra skal jeg på skola.
      ingen her har sett meg gråte. det er greit, og det er fint å gråte. men du må skjønne at man nesten blir litt lei seg av å lese sånne klage brev som du skriver… sorry..

    141. Litt av det jeg har skrevet på min blogg:
      “er det ikke akuratt det hun er da? Seg selv, ved å gjøre akuratt disse tingene som får henne til å føle seg vell? Hvis du konstant skal tenke over hva andre mener er fint, fake eller stygt, og ikke gjør det du føler passer deg best, er det ikke da du unngår å være deg selv?”
      Fortsett som du gjør nå Sophie! 🙂 Du er nydelig!

    142. vi hadde besøk av to politimenn som snakket om narkotika, og da snakket de også om barbiedop og ditt bruk av det, så viste de bilde av deg hehehe

    143. Hei!
      Først må eg berre sei att eg les bloggen din kver dag. Du er ei utrulig nydelig jenta 🙂 Virke også som du er ein veldig god person! Me er faktisk ganske like. Eg sminke meg masse, bleike håret, tar solarium, bruke Push ups og er naturlig veldig tynn.. Men det er sånn eg føler meg bra! Det er min stil. Sjølv om eg ikkje er fornøyd med alt er dette meg;) Eg er meir hata enn likt av folk.. Kun fordi eg har da utsende eg har. Alle trur eg er dum, Barbie, Bimbo.. Osv.. Syns det er uffatlig provoserande.. første gang eg har kommentert oss deg. Men måtte berre skriva.. kjennte meg veldig igjen.. 😛 Nei, eg meine folk må få kle seg, sminka seg korleis dei vil, uten og bli dømt 🙂 Kver gong eg blir kjent med nye folk sei di oi, hadde aldri trudd du var så grei og god.. Nei, Gje alle ein sjangse.. ikkje berre døm på første inntrykket.. 😉 Å du Sofie virke som ei heilt fantastisk jenta!! Di er heldig dei som har deg i livet sitt!! STÅ PÅ <3 😉 KLEM 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg