Dette suger

Hei dere! Jeg må bare komme med en liiiten advarsel.. Som dere vet kom jeg opp i matte skiftlig, matte som jeg så og si har stryk i (klarte heldigvis å redde karakteren min, pjoh), så det er ikke akkurat noe jeg er glad for. Jeg har øvd i hele dag og endelig lært meg noe av det jeg har slitt mest med, men uansett er jeg helt på gråten og aner ikke hvordan dette skal gå. Det var TO i hele klassen som ble trekt opp i matte, og jeg var en av dem. Pokker heller. . .

Eksamen min er på Fredag og fram til da har jeg lovet meg selv å øve minst 3 timer hver dag, spredd utover dagen. Da blir det ikke så mye tid til blogg, jeg har faktisk ikke laget noen avtaler med venner denne uken og sagt nei til mye som kommer til å bli morsomt for dette. Men hadde en veldig bra Søndag da, sov med min kjære og slappet av så føler jeg har masse energi til å starte denne uken ♥ Og hele neste uke har jeg fri fra skolen, så da blir det bra blogging!

Har dere kommet opp i noe til eksamen, såfall hva? Ønsk meg masse lykke til, da!

151 kommentarer
    1. LYkke til, vi kom opp å norsk… tema er løyn og sannhet…. noen forslag til hva jeg kan skrive om ? ;D digger bloggen din <3

    2. kom opp i tysk.. eksamen er imorgen, og jeg gruer meg såååå 🙁 tysk er da det faget jeg er absolutt svakest i

    3. SÆRRIØST, KORR TRAGISK! DU SKRIV FØRST ET INNLEGG OM AT FOLK NEVNE DE HAR KJÆRESTE PÅ BLOGGEN, Å IKKE VIL SI KA HAN HETE E TRAGISK, ÅSSÅ GJØR DU DE SJØL

    4. Kom opp i matte jeg også .. er fryktelig dårlig, men øvde hver dag flere timer siden tirsdag. Hadde eksamen i dag, og jeg var så utrolig stolt av meg selv da jeg var ferdig! Hadde aldri trodd at jeg kunne klare det, men nå jeg sikkert på at jeg får 4!! Overlykkelig

    5. Jeg hadde matte-eksamen idag jeg..
      Men masse lykke til, detta greier du kjempe fint ! Har trua på deg ! <3

    6. lykke til, sophie :-)! du kommer til å klare det, vi er alle her for deg.
      Jeg kom opp i engelsk, og ville opp i matte.. Men nå ser jeg lysere på det, det er jo bra det.

    7. Min søøster hadde eksamen i dag i matte. Men hun har 6 i alle fag untatt to fag, hvor hun har 5 pluss og 5 minus! 5 minus er i gym da! Men min søster bakte kake til henne siden hun hadde fri!
      Men Sophie: Du kommer til å få en 6!!! Men min søster pugger 7 tilmer om dagen fra hun får ppgaven, hvis du også gjør det kan jo det hende at du får 6!!

    8. videregående skolene i norge trekker ikke tilfeldig! De trekker elevene som kan hjelpe å få snittet på skolen høyere, og de elevene som holder på å stryke sånn at de får hjelpet karakteren din opp. Du skal egentlig bare sette pris på at de prøver å hjelpe deg:)
      Uansett, lykke til!

    9. Snakk om dobbelmoralsk. Du skriv at folk som hinte til at dæm har kjærest å ikke gidd å skrive nåkka som helst anna om det e irriteranes åsså jør du det sjøl? hahaha

    10. Dere andre som har kommentert stakkars dere fordi dere kom opp i matte, har dere lest innleggene hennes? Hun har jo en sykdom som gjør det 10 ganger vanskeligere for henne å fullføre i det hele tatt. Dette er ikke et normalt tilfelle, så vidt jeg har forstått det. Uansett, lykke til Sophie Elise:-) håper du klarer å nå det ambisiøse målet ditt om å jobbe så mye hver dag!

    11. Kom opp i det samme som deg, samme dag og samme årstrinn 🙂 gruer meg eg og… Men får håpe på det Beate 🙂 lykke til

    12. sykt kjipt at du ble en av de to.. lykke til! 🙂
      jeg bare lurer på en ting, når du gikk fra å ha mørkebrunt hår til den litt lysere fargen som du hadde før du stripet det, hvordan gjore du det, visst du gikk til frisøren hva sa du da, og viss du gjore det hjemme, hvilken farge brukte du ? du har sikkert skrevet det på bloggen men jeg fikk ikke det med meg, håper du kan svare! 🙂

    13. Kom opp i matte.. og hadde matte eksamen i dag!
      Gikk ikke bra i det hele tatt.. ligger selv på en 2’er, oog.. ja. Hadde altfor dårlig tid og del 2 + excel gikk til helvete.. men del 1 gikk bra da 🙂
      Lykke til kjære deg! du fikser det nok lett:)

    14. trodde du var skikkelig skoleflink, jeg. stryk i matte? du har jo sagt gang på gang hvor viktig skolen er. den er tydeligvis ikke noe viktig for deg.

    15. kom opp i matte sjæl, og hadde eksamen i dag. matte er noe av det værste jeg vet, så jeg skjønner hvordan du har det!
      lykke til ihvertfall 🙂

    16. Føler virkelig med deg, matte er ikke lett! Men du klarer deg, jeg har trua 🙂 Selv kom jeg opp i engelsk, noe jeg er syyykt fornøyd med!

    17. Bare øv og øv, matte synes jeg er greit å øve på siden det alltid er et rett eller galt svar! Jeg er dårligst på essay-spørsmål.
      Kom akkurat hjem fra en eksamen, og har 5 eksamener igjen. Neste på lørdag, så mandag, så onsdag, så fredag, så mandag igjen, så det er noen tøffe uker i vente! Du har hvertfall bare ett fag å konsentrere deg om, trøst deg med det. 🙂

    18. jeg kom opp i psykologi, heldigvis 🙂
      sliter med matte selv, geogebra, reglin og regeksp. faen heller! men masse lykke til, du klarer det nok <3

    19. Hun har sagt hvem kjæresten er, eller lagt ut bilde og navn, så dere som maser om det kan bare holde kjeft..
      og hun har en sykdom som gjør matte (eller skriving) vanskelig for henne.. Les litt før dere skriver dritt.
      Lykke til Sophie <3

    20. åålykketil!
      matte har alltid vert mitt svakeste fag så gruer meg til eksamen, spessielt viss eg komme opp i matte..

    21. Skjønner deg utrolig godt! Selv har jeg kommet opp i engelsk skriftlig, som er det faget jeg sliter mest med. Så vi er i samme situasjon.. Masse lykke til, håper du klarer deg fint! 🙂

    22. 2p matte? Det er jo kjempe lett. Hvis du stryker i det, så må du være ganske dum. Tror ikke noe på at du har 5 i snitt da.

    23. Sliter du så mye som du sier, bør du doble de 3 timene dine!! Da jeg kom opp i matte eksamen, satt jeg en hel arbeidsdag jeg… 7 timer hver dag! Og det gikk fint til slutt. 3 timer er jo det du bør bruke på lesker hver dag…..du vil vel ikke gjøre eksamen om igjen regner jeg med!? Lykke til!

    24. uff, blir utrolig irritert på mange av de som kommenterer til deg, de har jo ikke noe peiling på hva de snakker om også skal de klage på andre?!
      lykke til sophie! du kommer sikkert til å gjøre det kjempe bra! 😀

    25. Har du sett det som står på toppsladring om deg nå? Kjedelig for typen din om det er sant, så håper ikke det 🙂 Men det virket jo veldig “ekte” det som står der.. 😛

    26. Masse lykke til! Heier på deg, og synes allerede du er flink som har en bedre innstilling nå enn før :)) Stå på, og legg bloggen litt til side.. Det har jeg forståelse for at må prioriteres senere i rekka, bare stå på og gjør ditt beste med øvinga!

    27. Ja…..Jeg har eksamen i Forbrukeratferd,organisasjonsatferd og ledelse,statistikk,finans og økonomistyring og makroøkonomi..Så,jeg synes igrunn ikke sånn kjempe synd på deg,selvom jeg vet det er noe drit å komme opp i matte.Kom selv opp i det på vgs. Men det er faktisk ikke SÅ vanskelig,så du klarer det nok=)

    28. Huff! det er ikke gøy å bli trukket ut, men du klarer deg bra. stå på!
      Selv kom jeg opp i engelsk skriftlig 😉

    29. Jeg kom også opp i matte skriftlig, og lå an til stryk i faget selv. Som oftest er eksamen lettere en vanlig heldags, så krysser fingrene for at det vil gå bra for oss begge! 🙂 lykke til!

    30. jeg kom opp i matte, og har brukt den siste uken til å gråte. har stryk i faget fra før, og syntes det er helt grusomt at det hviler såpass mye som det gjør på eksamen. jeg øver flere timer i strekk hver dag, men føler ikke at det hjelper noe særlig. alt er bare surr og vas, og jeg er så fortvilet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lenger. går siste året på vgs, altså 3. året, og absolutt alt avhengig er av at jeg klarer å bestå. drep meg..
      så hvis du har noen eksamens tips, og da veldig gjerne matte, hadde jeg blitt sjeleglad hvis du hadde delt de. jeg trenger motivasjon!!

    31. Masse lykke til! Er sikker på at du vil klare dette 😀 Jeg skal ha matteeksamen på onsdag, og trenger en del lykke selv! 🙂

    32. kom opp i norsk jeg. sånn delvis fornøyd med det, bare utrolig kjipt og komme opp to dager! blæ, kunne ønsket jeg ble ferdig med en gang.
      Masse lykke til! <3

    33. Du er så flink. For alltid dårlig samvittighet av å høre hvor flinke alle er til alt, jeg går kun i 10 klasse og har kun gått 1 år på skolen til sammen fordi jeg.. er lat? Litt rart å si, men når jeg først prøver på noe klarer jeg det som regel, men blir gal under press. Blir gal av rot, blir lei meg av små ting og stressa av alt. Derfor begynt jeg kun som lille 8 klassingen jeg var å teste ut rus. Jeg trodde det var kult. Nå innser jeg såklart hvor på trynet det er, men jeg er så redd nå fordi jeg vil ikke enda opp som en narkoman, jeg var rusfri i lange perioder men så klarte jeg å falle tilbake nå i en uke, tok mye speed og MDMA.Har ikke tatt det idag eller igår. Skal heller IKKE gjøre det. men det som er med meg er at jeg ser ut som en helt normal jente, sånn som deg. Har alle klærne jeg trenger og all sminken, har dyre vesker osvosv. Men jeg er bare så livs lei, ser ikke gleden i det hele tatt. Surrer for mye rundt med gutter for det får meg til å føle meg bra da det skjer, men etterpå er jeg helt knust. Grunnen til at jeg skriver dette i sammenheng med eksamen, er fordi jeg har det snart og bestemte meg for å fullføre den.Men når jeg var på skolen idag klarte jeg ikke mer, rusen satt igjen litt og jeg svetta, hadde vondt og så alle vellykka menneskene rundt meg. Vis du er ett ødelagt menneske blir du enda mer ødelagt av dop, det er det jeg vil frem til . Har havnet i overdose noen ganger og vært i koma. Det var med vilje. Men når jeg endelig får livs gleden tilbake er jeg alltid redd for å miste den igjen… Tror denne teksten ble litt surrete, men mye tanker og jeg syns du virker så forståelse full. Trenger ikke noen svar, håper bare du skjønner meg. En ting til jeg vil legge til er at før hadde jeg “narkis” rykte på meg, men klarte å fjerne det og nå er jeg livredd for det samme ryktet. Men jeg skal slutte, det skal gå bra med meg. Det vet jeg. Hvorfor overlede jeg da ellers 2 ganger jeg helst burde dødd? Klem fra en tankefull tenåring

    34. Du kommer til å klare dette fint! 🙂 Lykkelykke til Sophie! Vet at du klarer dette 😉 Og ikke tenk så mye på bloggen da, skole er viktigere akkurat nå! 🙂

    35. Kom opp i matte, det eneste faget jeg har 2 i og har strevd med siden jeg startet i 1. klasse… Yey.. Det gikk greit, kommer kanskje til å få 2er på tentamen. Jeg gjorde iallefall mitt beste! Lykke til, Sophie! Du er en jeg ser opp til og masse lykke til frem over 🙂 Lover å bli flinkere til å kommentere

    36. lykke til 🙂 du kan komme til meg så kan jeg hjelpe deg i matte 😀 jeg har et snitt på 6 i matte så jeg kan godt lære deg 😀

    37. Huff, masse lykke til!
      Har du forresten sett det som står om deg på toppsladring? Håper ikke det er sant..

    38. Går i 10.klasse og hadde matte eksamen i dag. Får 2’er i matte til vanlig, men dette gikk uforventet ganske bra!
      Har troa på deg Sophie…Masse masse lykke til deg på fredag! 🙂
      Et tips til under eksamen; bruk tida godt, tenk logiskt, og ha med deg en god matpakke!

    39. Slit veldig i matte, har allerede strøkke på matte eksamen 1 gang før, skal ta den igjen denna uka… 🙁

    40. Var faktisk så utrolig heldig å komme opp i Norsk, noe som innebærer to eksamener. Nynorsk og bokmål..
      Ønsker deg lykke til på fredag <3

    41. var faktisk like heldig som deg! har slitt med matte lenge, og så var jeg så heldig å bli trekt opp til eksamen i akkurat det.. jeg var én av to som kom opp.. kjipt..

    42. Jeg også kom opp i mitt svakeste fag, så skjønner problemet ditt!! Men du klarer deg nok bra skal du se! Du kan få alt til så lenge du er innstilt på det! Lykke til! <3

    43. jeg kom opp i matte å hadde eksamen i går. Jeg går i 10.klasse da. Jeg øvde 30 timer til eksamen sprett utover 6 dager 🙂

    44. Jeg kom også opp i matte! Siden jeg går vg1, var det bare 20% sjanse for å komme opp, og jeg var blant det få uheldige 🙁 Det er så urettferdig… Jeg har også eksamen på fredag, så er i dårlig humør hele uka! Ønsker deg lykke til, elsker bloggen din 😉

    45. Har ikke du sagt at du har gode karakterer? Det å ligge an til stryk er ikke akkurat “gode karakterer”. Og hvis du vil ha bedre enn å stryke, så burde du virkelig øve mer enn bare 3 timer hver dag!

    46. Uff, synes synd på deg Sophie, men det her klarer du! You go Girl!
      Har akkurat hatt tentamen i matte, den gikk ikke bra :(((

    47. Lykke til! Det kommer nok til å gå kjempebra <3
      Jeg har kommet opp i norsk skriftlig. Det vil si bokmål i morgen, nynorsk på torsdag.
      Muntlig har jeg ikke fått vite enda, men håper absolutt ikke på matte! Jeg er utrolig dårlig i det.

    48. Lykke til!
      Men trenger litt hjelp, søstera mi har konfirmasjon på søndagen, og aner ikke hva jeg skal kjøpe, tenkte på å kjøpe Jeffrey Campbell sko, men hun er jo høy fra før av, og da kommer hun til å se ut som en kjempe, og vil liksom gi noe mer enn bare penger, siden (har aldri sagt det til noen, spesielt ikke hun) hun er egentlig mitt forbilde.. Hun er 2 år eldre enn meg, men vi gjør ganske mye sammen.. Konfirmasjon gavetips i ett innlegg kanskje, og hvis jeg skal foreksempel kjøpe smykker, hvilke osv.. Har ikke lyst til å bare gi gavekort, men har satt av prisen til 2.000 kroner siden jeg bare er 12.. Ikke tro at jeg er kjemperik eller noe, men vil virkelig gjøre søstera mi glad !

    49. Lykke til, men anbefaler deg VIRKELIG å jobbe mer enn 3 timer om dagen! Prøv heller på det dobbelte, så skal du se resultatene kommer.

    50. Jeg går Vg1, og kom også opp i matte skriftlig. Jeg fikk idag igjen matte fagdagen som vi hadde for en uke siden, og der fikk jeg 2 + ..
      Er so utrolig umotiverende å vite at jeg har 2 i matte, og so kom jeg selvsagt opp..
      Men, du er ordentlig flink! Prøv bare å stå på og jobb deg gjennom det, det gjør jeg. Lykke til !
      Et tips: Jeg lager meg alltid en plan før dagene før eksamen, så jeg vet jeg kommer gjennom alt. Så lager jeg veldig små mål for hver time (**dette skal jeg få gjort iløpet av timen** – skal være effektiv) Klarer jeg å komme igjennom alle måla mine, får jeg en ekstra lang pause. Om jeg ikke kommer igjennom, får jeg bare 5 min pause. (Det er faktisk motiverende, bare se selv). Og viss jeg har kommet igjennom alle punktene før timen er omme, så kan jeg prøve å gjøre litt mer, for da overrasker jeg meg selv og får til mer enn jeg selv tror og DET er faktisk veldig motiverende !
      Lag ivertfall små mål og stryk dem ut. Da føler du deg mye bedre når du ser hvor mye du har fått gjort !
      Okey, lykke til igjen ! :)) Det går nok bedre enn du tror 😉

    51. Jeg kommer til å dæve om jeg kommer opp i matte. Jeg kommer seriøst til å spørre mamma om hun kan samle noen folk utenfor skolen og lage en sånn demonstrasjon mot at jeg skal ha matteeksamen. Eller om hun kan sette fyr på skolen dagen før, slik at det blir kaos og vi ikke får hatt den. Hahahah… slik tenker jeg ja. Men du får ha lykke til da! Stå på! <3

    52. Jeg går i 10-ende og ble trukket opp i Norsk. Det vil si Bokmål og Nynorsk. Eksamen er i morra og på Torsdag :S Jeg gruer meg. Jeg har ikke de beste karakterene i Norsk, men jeg håper det går bra 🙂 Lykke til Sophie 🙂

    53. Hei! Jeg er heller ikke god i matte, også kom jeg f… meg opp i matte. Jeg hadde eksamen på mandag. 1 ord: DÅRLIG 🙁

    54. masse lykke til sophie!!
      jeg kom opp i engelsk, som jeg desidert er svakest i, jeg får veeldig dårlig karakter i det…

    55. Et spørsmål, du kan jo ikke ha vært russ i år du med mindre du har gått opp en klasse ekstre, fo DU er jo 94, de som var russ i år var liksom 93 eller eldre, for det kan være hende at de som er eldre enn 93 og som var russ har dumpa eller noe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg