spøkelseshuset

Jeg bor i et ordentlig spøkelseshus folkens, nå er jeg 100% overbevist! Og det verste er at det var AKKURAT likt i det forige huset vi bodde i, så lurer på om det følger etter meg eller noe..? Haha jeg har blitt helt gal av å se så mange skrekkfilmer, men nå skal jeg fortelle dere.

Det er fire ting jeg har opplevd her som har vært ganske skummelt. 
1. En gang veltet lampa som sto på rommet mitt, den falt ikke rolig over men i en syk fart, akkurat som om noen dyttet den over. Det var ikke noen vinduer oppe på rommet og jeg ble livredd.

2. En gang var det noen som kastet en bamse på meg mens jeg lå i senga – når jeg var alene på rommet!!! Var også sykt vondt og den traff meg i ansiktet, så ikke hvor den kom fra siden det var så uventet. Kom liksom fra “intet”. 

3. Mamma og jeg var alene en gang, så kom hun inn til meg og spurte hvorfor jeg hadde lagt mange bøker på gulvet på rommet hennes, åpnet – med en avknekt kaktus oppå. Det hadde jeg ikke gjort, ikke hun heller. Bøkene hadde vært i en bunke på en kommode, plutselig lå de på rekke og rad, og en kaktus som også hadde stått på kommoden var knekt i to og lå oppå den ene boken. Ingen vinduer åpen der heller, da ble til og med mamma redd! Det var MANGE bøker det var snakk om, altså! Slikt velter ikke. 

4. Det verste skjedde i morges faktisk. Jeg sto opp tidlig fordi jeg skulle trene og var den eneste som hadde stått opp, så gikk jeg på kjøkkenet for å hente noe i kjøleskapet men før jeg kom dit begynte ALT på kjøkkenet, altså alt av lys å blinke av og på mange ganger mens en JÆVLIG høy lyd kom ut fra radioen. Så ble det stille, og så hørte jeg at noe smalt inne i stua, nesten som en pistol..? Fant ikke ut hva det var og syntes det var veldig ekkelt. Hundene merket det også og ble helt hysteriske. 

Andre småting er at om nettene bruker noe/noen å slå i døra inn til rommet mitt som er bak senga, og jeg bruker å høre “flammelyder” der inne, dere vet slik som et bål eller en peis høres ut? Er flere ganger jeg har løpt inn dit for å skjekke om det brenner, så er det ingenting. Det rommet er det også null mobil og internettdekning på, med en gang man kommer ut funker det. 

Hva tror dere?

Døra der bak senga er til rommet hvor det spøker mest, døra bak senga mi!! 

REKLAME/TIPS: VISA deler ut 2 500 kr hver dag de neste 5 dagene! Fyll enkelt ut skjemaet her og bli med i trekningen av 2 500 kr, 1 mobiltelefon og pakketur for 2 til OL verdt 50 000 kr! Husk å huke av boksen for å bli med i trekningen av mobiltelefon!

211 kommentarer
    1. Jeg som blir redd bare jeg hører at det blåser ute om kvelden/natta når jeg er alene hjemme… herregud, det hørtes helt forferdelig ut!

    2. Er det bare tull,. Eller er det sant? Utrolig skummelt! Jeg hadde ikke tørt å stått opp alene hvis sånt hadde skjedd…

    3. det kan være mye rart, klebeånd, bankeånd/poltergeist. Søk litt rundt på nettet. Anbefaler paranormal.no, hvis du skal spørre noen, der er mange i samme båt. Hvis det skjer noe i mitt hus, går jeg rundt på rommene med røkelse, ber litt og har på kors. Det hjelper til en viss grad:)
      Hilsen R

    4. Åå, så ekkelt ;o Om dette var meg ville jeg ha gjort hva som helst for å få dette vekk… Meld deg på åndense makt eller få tak i noen som kan få de vekk kanskje?

    5. Jeg vet hva det er.. Men folk tenker innimellom jeg er sprø..:/ Men jeg synes synd på deg, fordi det der kan ikke være gøy..:(

    6. Serr!? Så sykt skummelt! 😮 kanskje dere kan snakke med noen sånne som kan fjerne det, eller få finni ut av hva det er?

    7. fikk en jævlig ekkel følelse inni meg når jeg leste dette… har kansje opplevd noe overnaturlig jeg og, men ikke på dette nivået for og si det sånn

    8. jeg vet hva du mener, det er ikke noe tull, sånt skjer, og om det har skjedd før er det kanskje et gjenferd/ ånd som følger etter deg, som på en måte har ”klistret” seg til deg, enten en ond eller snill, mest sannsynelig en god ånd..
      høres helt sykt ut, men er hundre prosent sikker på at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet.

    9. wææ! asså noe lignanis har skjedd me meg o! radioen slår seg på når eg har slått ann av, åsså sko eg slå av alle lyså så plutselig så kom lyse på, så begynte det å blinka.. Når eg va aleina ein gång o så va det ein vase så va plasert på bordet så datt ann ner, så satt eg ann tebake igjen, så skjedde det samma igjen.. så bare tok eg noe foran sånn at ann kje sko detta igjen, men det gjor ann, IGJEN.. sykt creapy..
      men det kan jo værra atte det har skjedd ting i det huse dåkkår bor i nå, hvis det f.eks har bodd folk der før dåkkår.. men ikje vett eg, men hørtes skummelt ut!!

    10. Det er noe som heter Jinn som det står om i koranen, du kan google eller søke på youtube om det. Det er skummelt :S Står et helt kapittel om det i koranen faktisk ;s fikk vite dette av noen muslimske venner.
      kort sagt så er det skapninger før mennesker ble lagt, vi kan ikke se di, di kan se oss. De lever som mennesker, har familie,formerer seg , spiser, drikker , sover osv. Søk det opp.

    11. opplever sånne rare ting, men er liksom vant til det..?.. hehe
      f.eks så hører jeg hver kveld at noen bygger på huset elns… sykt rart..

    12. creepy!! dere burde få det sjekket eller noe. med mindre dere liker å bo slik da, ahaha.
      jeg tror faktisk det er noe der i huset, eller, jeg veit, fordi jeg føler det på meg, jeg har litt sånn spøkelse/åndevibber om du skjønner hva jeg mener? liksom at jeg kan se spøkelser og noen gang snakke med de. og når jeg leste det du skreiv nå, så jeg alt oppi hodet mitt liksom som om jeg skulle vært der da det skjedde. og det her er ikke bare noe jeg skriver, men det er reine fakta, og jeg håper du tror meg. så dere burde iallefall få det sjekket 🙂

    13. Siden du hører “flamme”lyd, så kanskje det har vært hekseforbrening i det huse du er i? Sånn skjedde det hos ei venninne jeg hadde.. når de skulle til butikken, brant hele huse ned når de kom hjem. det var tegn på at det var hekseforbrening i huse..
      prøv å finn ut hva som innegår inne i huse ditt.. kan vær ganske alvorlig.. kan vær en ondt Ånd som vil deg noe vondt?Hvem vet?

    14. Hei Sophie!
      Skjønner godt at du synes det var ubehagelig. Jeg har selv opplevd lignende, og det gikk kaldt nedover ryggen min da jeg leste innlegget ditt. Kunne det vært interessant å kontakte et medium i området hvor dere bor? De kan finne ut hvilke ånder dere har i huset. Kan hende det er gode ånder som bare vil ha litt oppmerksomhet. Hvis det ikke er tilfellet kan det være godt å få renset huset.
      Lykke til! Sender masse gode tanker til dere!

    15. Faen så ekkelt.. Kan fortelle litt om hva som har skjedd her da.
      1. Jeg var helt alene hjemme, og hadde vert nede i kjelleren, og jeg springer alltid opp den trappa, uten å lukke døren ned gikk jeg inn på kjøkkenet. Det som skjedde da var at det var akkurat som om noen datt ned trappen, og jeg hørte et skrik!
      2. Jeg hadde ingen vinduer oppe eller noe, og da har det duttet både bøker, stoler og annet ned fra kommoder, bord osv. Og jeg vet at det har lugget langt innpå. Til og med har jeg sett noe fyke i en fart
      3. Hører stemmer som roper “Hjelp”, “Karoline”, “Jeg er her”, noe som er utrolig skremmende.. For jeg svarer alltid “Mamma, hva er det?”, så er det ingenting….
      4. Jeg slår den der canaldigital boksen av på eks. nr 5. Og så er tv’n mot senga, og kontrollene ligger på en stol 1 meter bortenfor senga mi. Og når jeg da våkner står kanalen på langt over hundre, og tv’n er PÅ!
      5. Har også at skapdørene står på vidt gap når jeg våkner. Og de er liksom vanskelige å få opp..

    16. Prøv spiritisme så må du spørre om noe først, så når du skal si hade så sier du: Vi snakkes, men kan du la meg vere i fred til da? er litt skummelt og jeg vil ikke deg noe vondt!
      Det har funket for meg!
      Lykke til <3 digg blogg!

    17. herregud så ekkelt :S skjønner at du er redd!
      meld dere på åndenes makt, så får dere hjelp og blir kanskje kvitt plagene 🙂

    18. æsj så ekkelt! uff.. hva med å kontakte noen som kan få fikset dette? hvis du har sett på Åndenes Makt f.eks? 🙂

    19. Mamma har en veninne de bodde i et hus, det var noe der da altså ånder elns. men så flytta de til et nytt hus og så begynte de og pusse opp da var det som om noen nektet den og pusse opp, det var noe som peivet med lekesverdet til han gutten og han gutten brukte og leke med noen på en måte men de fikk hjelp og noen gikk i huset med røkelse da forsvant liksom alt. Prøv og finne hjelp 🙂

    20. Hei, du eg lurer på om du har eller bruker betakaroten og om du kunne ha skreve litt om det. om det funker bra osv 😀
      digger både deg og bloggen din ;*

    21. Fy faen! Så grusomt! Jeg skjønner deg sykt godt, har hatt lignende opplevelser der jeg bor også!
      Noen ganger, når jeg sitter på internett, begynner det plutselig å gå supertreigt, sånn helt uten videre! Så kan jeg gå innpå igjen noen timer senere, og da er alt helt normalt, som om ingenting har skjedd!
      Og noen ganger, når jeg skal dusje, skrur jeg på varmt vann, så kommer det KALDT vann! Det er sykt skummelt! Det blir varmt etter noen sekunder da, men likevel!
      Av og til, når jeg skrur på leselyset mitt, blinker det opp til flere ganger før det skrur seg ordentlig på! Creepy!

    22. Åherregud, jeg hadde blitt livredd! Det skjer utrolig mye rart rundt om i huset mitt også, og jeg er helt overbevist om at det befinner seg et spøkelse her. Har ikke opplevd noe så ekstremt som det du har, men masse små ting som er mer skremmende enn det det kan virke som når jeg skriver det. Her er noen av de tingene som jeg har opplevd:
      1. For en stund tilbake, når jeg var på badet og ordnet meg om morgenen hørte jeg at noen gikk utenfor badet og mot kjøkkenet, og i tilegg hørte jeg hosting fra verandaen. Jeg va da sikker på at det enten mamma eller stefaren min var stått opp. Og når jeg kom hjem fra skolen senere den dagen hadde ingen av de vært oppe, og mamma hadde også hørt de samme lydene.
      2. Flere ganger har jeg hørt at folk kommer inn inngangsdøren vår, og av og til sier de “hei”. Og én gang da jeg stod på kjøkkenet hørte jeg at noen kom inn døren og ropte “hei”, så sa jeg til mamma at det var noen ved døren. Og selvsagt var det jo ikke noen der, og dette har jeg opplevd veldig mange ganger nå.
      3. Når jeg legger meg om kveldene hører jeg pusting på rommet mitt, og jeg føler at det er noen inne på rommet mitt. Jeg hører skikkelig tydelig pusting, og jeg aner ikke hvor det kommer fra. Noen ganger bare gjemmer jeg meg under dynen for å ignorere det.
      4. Kjæresten min var på besøk hos meg, også var vi på rommet mitt en stund, så fant jeg ut at jeg skulle hente noe på kjøkkenet. Når jeg skulle åpne soveromsdøren min var den låst, og verken jeg eller han hadde låst døra.
      5. I natt ble jeg faktisk vekket av at jeg hørte noen som sa navnet mitt på en slags uhyggelig, og på en slags “vindfull” måte. (sånn som spøkelser prater i enkelte filmer om du skjønner)
      6. Det mest creepy jeg har opplevd frem til nå må være bursdagen min. På bursdagen min satt jeg og snakket med ei venninne når jeg hadde fest, og plutselig kjenner jeg at noen tydelig prikker på skuldra mi for å få kontakt med meg. Jeg snur meg mot hun som sitter like ved meg og spør “ja, hva er det?” Og ingen skjønner noe som helst, for hun hadde ikke prikket på meg. Alle satt å så rart på meg og så på meg som en gal ettersom jeg reagerte sånn på det.

    23. Det som er ennå skummlere er faktisk og se di og kommunisere med di, + opplevd mye syke ting som ikke kan beskrives en gang :S
      jeg høres sikkert syk ut, men jeg har sett en god del, men er vant med det så er ikke skummelt nå lenger

    24. Creepyyy!! Skjønner akkorat hvordan du har det! Det spøket i det forrige huset vi bodde i.. Det var sånn at jeg ikke torte å være alene hjemme på kvelden når jeg var lita.. Skjønner ikke at du tør å ha senga forran døra :p
      PS: Du ska ha at du er veldig flink å blogge!:D

    25. Det går an og få folk til og ta bort det som e ri huset, og da blir det rolig og stille, er lett og gjøre det,,, gjort det selv jeg

    26. Sykt skummelt alt! Skjønner ikke at du tør å ha sengen mot den døren? ”artig” at du skriver om dette, elsker å lese sånt! håpe det blir mere slikt etter hvert som du opplever ting

    27. uff… hater sånn! ser for meg sånn typisk “paranormal activity”-opplegg :O (overdramatisk) men seriøst – hadde helt klart tatt live av meg selv første gangen jeg ble dratt ut av senga…

    28. DET DET ER SYKT! FYFAEN…. Hadde aldri turt å bo der! Men jeg bare lurer på en ting, håper du har tid til å svare daaa; men for eksempel når du gikk ned på kjøkkenet og det skjedde. Hvordan reagerer du? Hva gjør du liksom?
      STAKKARS DEG :(:(

    29. Herregud, jeg ble faktisk redd av å lese dette. Glad jeg ikke opplever slikt i hverdagslige situasjoner! BANK I BORDET!!

    30. Hørtes grusomt ut! Men du virker ikke så redd? Siden du fortsatt sover i senga di? Prøv åndenes makt!

    31. Okay, fyfaen, det der er bare sinnsykt creepy. Ingenting å le av, for å si det sånn. Har dere prøvd medium som får “ånden” eller hva jeg skal si, til å forsvinne? Det er best dere kanskje prøver noe sånt, slik det ikke blir verre. Har litt “erfaringer” med sånt, ettersom det der har hendt bestevennen min. Anbefaler medium på det sterkeste, for det som du forklarer har skjedd her, er ikke bare-bare, for å si det sånn. Lykke til!

    32. Hei 🙂
      Først vil jeg bare si at jeg er fast leser og din blogg er min favoritt! Jeg tenkte jeg kunne dele min historie, jeg føler den har ganske like trekk med din. Før bodde jeg med moren, stefaren min og mine to søstre. Lillesøsteren min er nå 8 og min storesøster er nå 18 (jeg er 16). Det hele startet veldig tidlig da min minste søster som nettopp hadde lært seg å snakke lå i sengen og plutselig pekte hun ut i luften og sa: “bestefar!” Dette gjentok hun noen ganger men vi lot det ligge og levde videre. Ingen i familien er noe særlig overtroisk så vi tenkte ikke noe særlig over det først. Men vi opplevde jo småting som frks: En dag da jeg og mamma hadde ryddet, vasket og laget oss mat. Satt vi oss på stua for å se en film. Da det hadde gått ett par timer og filmen var ferdig begynte hele haugen av batteridrevne leketøy å blinke og ule! (søsteren min sitt selvsagt). Men vi så veeeldig tydelige tegn til sånt da storesøsteren min på en alder av 16 flyttet ned i sokkelen. Da ble hun plutselig helt forjævlig deprimert. Det hadde ikke skjedd noe spesielt med henne som kunne ha så stor påvirkningskraft. Hun bare helt ut av det blå ble helt deppa. Vi tenkte jo at det bare kunne være en periode eller noe sånt. Men det ble så ille at hun rømte til faren vår. Hun ble dritt sur på oss og vi vet ikke hvorfor. Men det sinne og den depresjonen hun bærte/bærer på er helt enorm! Jeg skjønte fin lite av dette og ble ganske lei meg. Og siden hun hadde flyttet var det min tur til å flytte ned i sokkelen. Jeg får frysninger når jeg skriver dette!! Men i hvert fall, da jeg flyttet ned begynte jeg også. Det gikk 2-3 måneder og jeg klikket mongo! Jeg ble super deprimert, sint og uforståelig. Det ble så ille at en gang da jeg, mamma og lillesøsteren min skulle kjøre bil hjem, begynte jeg å kjefte og krangle noe helt for jævlig. Jeg ropte og skrek for full hals. Jeg prøvde til og med å hoppe ut av bilen i stor fart! Jeg gikk fra å være en ganske normal jente til å bli helt spedalsk! Tilslutt rømte jeg til faren vår jeg også. Jeg klarte ikke å være i det huset. Jeg har ikke vært der siden. Men senere fikk jeg vite at faren til stefaren min, altså bestefaren til min minste søster hadde tatt selvmord. I rommet ved siden av det rommet som vi brukte som soverom.Han var like deprimert som oss osv. Og vi avskydde det rommet, vi fikk frysninger hver gang vi nærmet oss det. Men det var jo ganske umulig å unngå siden vi lå og “sov” vegg til vegg med det. Nå som vi har flyttet har det blitt bedre, men jeg merker fortsatt ting. Som for eksempel at noen hvisker navnet mitt i øret, uten at det er noen der. Masse rart! Og vi har aldri blitt de samme personene etter at vi bodde ned der. Jeg har sett at du også har en tendens til å bli litt deppa til tider og jeg ser mange sammenhenger. Så dette er en Stor ADVARSEL. Ikke vent med å gjøre noe, flytt eller få noen fagpersoner til å renske huset med en jævla gang!

    33. har opplevd sånne ting selv faktisk, ikke helt like selvfølgelig, men sånne uforklarlige ting..
      Når jeg leser om det her og tenker over de tingen som jeg opplevde så blir jeg så redd at jeg nesten begynner å grine, haha, er jo drit skummelt! :p

    34. ÆÆÆHHH IKKE SKRIV SÅNT.. DU GJØR OSS FAKTISK LIVREDD. TØRDE FAEN IKKE Å SE PÅ BILDET, HAHA….

    35. har opplevd masse sånt. mormor mener det er fordi i familien har vi “evner” til å se og snakke med de (medium) og er da lett tilgjengelig for åndene (haha høres så rart ut å si det). her hvor vi bor nå, har det spøka i flere år. tv’n skrudde seg på, hørte knirking og fottrinn i trappene, hosting, rasling i dører, kamerar som tar bilder av seg selv, skygger der det ikke er mulig utendørs, ja you name it og det meste har skjedd her hjemme. tilogmed sett skiklelser i speilene (en god grunn til at jeg hater speil)
      fant ut at det var en gamel mann som luska rundt. og for ca 4 år side ba jeg han mannen høffelig om å la oss være i fred, har ikke sett eller hørt han siden. 🙂 så du kan jo prøve den/det som lusker hos deg høffelig om å la dere være i fred. og for gudskyld IKKE ha spiritisme. da er sjangsen stor for at du får en kleberånd og de er noen jævler å få bort og er ikke alltid de er snille heller!

    36. Jeg vet godt hva du snakker om, har opplevd mye rart selv spesielt i farfar sitt hus hvor det er rundt 10 stk som har dødd, alle er familiemedlemmer da, men der har det skjedd mye, jeg har våknet av gråt og skrik og en gang så jeg tippoldemoren min bøyd over et barn mens hun skrek, dette viste seg senere å være noe som hadde skjedd under tuberkolosetiden og hiset ble faktisk kalt tuberkolosehuset, for hele familien på rundt 7 stk døde i løpet av kort tid.. Hører også banking, noen som ønsker å kvele en om nettene, rokken spinner av seg sjæl og ellers skjer det mye mye rart:)

    37. ahh.. får frysninger! Utrolig ekkelt!!
      Det som kan være er enten at du f.eks. har mistet noen du er glad i en gang(bestemor osv.), som gjør det de ikke fikk gjort i sitt forgie liv.
      Eller det kan være noen som har dødd i huset ditt, derfor liker ikke ånden at dere flyttet inn, og prøver derfor å få dere ut.
      Kjenner en mann i Oslo som jobber på en måte med sånn.. Vet ikke om du tror på sånt, men han kan sitte i Oslo og se inni huset ditt, og snakke med åndene! Ta kontakt! 😉

    38. Har faktisk opplevd en del ting selv. Har bodt i dette huset vi bor i nå i 6 år. Det er ikke gammelt heller. Men for ca. 2 år siden så har jeg drevet å hørt ting. Ofte når jeg er alene og sitter opp på stua så er det akkurat som om jeg føler noen sitter ved siden av meg i sofaen eller er i nærheten som puster intenst, det er så ufyselig at da reiser jeg meg bare å går. Jeg får en følelse at jeg blir ”jaget” bort på en måte. I tilegg ofte når jeg står nede på badet nede(jeg sover alene i kjelleren)og skal pusse tennene eller dusje så føler jeg at det sitter noe på doet og ser på meg, noe som selvfølgelig er utrolig ubehagelig. Mange av tingene har byttet plass flere ganger. Det var også en paraply som lå oppe på pallen i stua i flere dager og plutselig falt den ned helt av seg selv. Roser i en vanse datt ned av seg selv for en uke siden, mens jeg satt på stua og såg tv, og foreldrene mine var ute. Jeg hører ofte fot trinn oppe i stua når jeg sitter nede på rommet, og ser ofte skikkelser. Utrolig ekkelt, med tanke på at det føles ut som det bare er meg som opplever det her..

    39. Å herreguuuud så skummelt,ble nesten litt redd selv.. Har opplevd noe litt skummelt for lenge siden jeg også. To netter på rad skrudde stereoanlegget jeg på i stua og alle i huset sov. Men det har ikke skjedd på to eller tre år så tviler på om det spøker her..

    40. Jøss! Jeg vil si dette er veldig spennende jeg da! Selv om det er skummelt! .. Jeg vokste opp med spiritismen, og moren min var ett medium(snakket med de døde.)
      Og noe du bør vite uansett hvor redd du er . Er at uansett så er det ikke noe som heter onde ånder osv. Så egentlig er det ikke noe å være redd for. Snakk med noen profesjonelle. og hør hva de har å si. Kanskje det er noen som prøver å fortelle deg noe :-)).
      mvh
      Frida Henriette!

    41. Okei, ikke lag flere slike innlegg, jeg er hjemme alene ca 1time hver morgen og 3-4 om ettermiddagen! Før så var det såvidt jeg turte og låse døra og løpe til en nabo og så gå til bussen sammen med henne, det gikk over, men nå kommer det til og bli slik igjen!
      Blir jo pisse redd!
      Kontakt sånn “snakker med de døde greier”

    42. Heisann sophie,
      vet det der er sikkerlig nifst, er utrolig ekkelt og oppleve sånnt, eg tør egentlig ikke å vær aleine hjemme..-.-<3
      ps: kanskje det er noen som vill ha kontakt
      eg. jeg har også opplev slik foreksempel: hat døra bare lokker jeg opp selvom den står heilt igjenn, og at tv bare skrur seg av... piss redd!

    43. Herregud så ekkelt! Da du skrev “innledningen” trodde jeg ikke at det skulle være så utrolig ekkelt, men det var det virkelig! Jeg tror på spøkelser, for hos venninna mi spøker det skikkelig. Hun bor i ett hus som er over 100 år gammelt…

    44. Så ekkelt, det spøker hjemme hos meg også …
      vennina mi lå våken og filma at dyna mi ble dratt lengre og lengre ned, sakte og forsiktig.. og jeg skyldte på ho stakkar. også har det skjedd mye mer …

    45. Har opplevd helt syke ting selv, men har lært meg å venne meg til det. Bare sier det: Vær forsiktig!

    46. Sykt!! 😮
      Jeg har også bodd et sted det spøker og jeg husker så godt at det var ei dame i drømmene mine hver natt, eller så var hun der på ordentlig. Det var ikke skummelt der og da, men når jeg tenker på det nå er det litt ekkelt på en måte :s
      Hun hadde en lang blå kjole med blomstermønster og var litt kraftig med kort brunt, litt krusete hår. Men hun var bare snill. Jeg husker også en gang da jeg holdt på å sovne, så så jeg en skygge som stod og kikka inn vinduet. Da husker jeg at jeg ble litt redd. Nå bor jeg i et annet hus, og noe som er litt creepy som har hendt her, er at dørhåndtaket til kjelleren rørte på seg da jeg gikk forbi. Hos bestemoren min spøker det også. Der har jeg opplevd å ha blitt ”pusta” i nakken og bestefaren min har hørt navnet hans bli sagt flere ganger.. Litt skummelt det der altså, men samtidig så er det litt spennende. Med mindre man ikke ser spøkelset.

    47. Jeg er kjempe overtroisk selv, men du kan prøve og “fortelle” dem at de må gå. Tenn lys, det hjelper, be dem gå til lyset.
      Eller meld deg på åndenes makt, asap!! 🙂

    48. sykt skummelt! Har også opplevd ting her jeg bor. En gang da jeg lå og skulle sove lyste plutselig hele rommet mitt opp. Det var ikke lampa eller noe, men alt var bare helt opplyst, hvitt og skart. Sykt sterkt lys. Så ble det bare borte… men hjernen kan lure da

    49. Åherre, så skumelt! Spøker også i vårt hus. Ting skjer, jeg hører noen hviske meg i øret osv. La meg ta den gang, jeg og mamma ryddet meg noen klær i hus. Vi var HELT sikkert på at når vi var ferdig – satt vi søppelsekkENE inne på mitt rom. På kvelden sto alle 3 sekkene i mammas seng. Får også helt frysninger når jeg går på badet, åherregud det finnes ikke noe verre rom i huset en badet! Kjelleren, det innerste rommet i kjelleren er tilogmed bedre. Har ingenting i mot og være hjemme alene, for vet det ikke er noen som skader meg, det er bare sinnsykt skummelt.

    50. Shiiiit!! Det du skrev skjedde i morges med at lysene blinker og radioen skurrer _kan_ være tegn på en demon… Haha hvis du ser på Supernatural som meg hadde du nok tenkt det du og 😮

    51. Vi fikk noen til å sjekke huset vårt for å se om det var noen spøkelser her, og det var altså 29 stykker. Jeg tror de bare prøver å vise deg at de er her, for det samme gjorde de til oss. Men de kommer aldri til å gjøre deg noe.

    52. Åhh, fikk frysninger når jeg leste dette innlegget! Jeg er ganske overtroisk selv, og jeg føler at det skjer noe i huset mitt. Vi har tre etasjer, men jeg føler at på mitt rom er det ingenting som skjer. Lillebroren min har rom rett vedsiden av meg, og de som bodde i huset mitt tidligere, flyttet pga. det var noe ukomfertabelt som skjedde i huset stadig vekk, i følge ryktene. Jeg har tidligere fått hørt at mitt lillebror’s rom (mine to lillebrødrer på 2 og 6 år sover der) var det en ung jente på 10-11 år som tok selvmord. Jeg HATER det rommet. Det er ALLTID kaldt der, og ikke mine brødrer liker å være der for å leke og slik. Den nederste etasjen har 2 rom + en sånn liten bod. Jeg hater boden, jeg får frysninger vær gang jeg nærmer meg der. Jeg VET at det er noen der.
      Jeg husker en gang, da jeg våknet. Jeg hadde nettopp hatt mareritt, faktisk om Titanic. At jeg levde på den tiden, og jeg døde på båten. Jeg druknet. Drømmen fortalte meg at det var min forrige drøm. Og det livet jeg lever nå, er mitt andre liv. Så med en gang jeg våknet, og åpnet øyene, så jeg en jente foran meg. Hun var ca. 12-13 år, hadde blondt hår med musefletter, og store og klare blåe øyner, med gammeldagse klær. 2 sek etterpå, så forsvant hun. Jeg husker det så godt etterpå, og jeg husket at jeg lå i senga, og var sjokkert. Fordi, drømmen jeg nettopp hadde, så jeg nettopp slik ut. Med en gang jeg våknet, så jeg denne personen. Sykt ekkelt å tenke på…

    53. Spør foreldrene dine om dere kan melde dere på åndenes makt !!! Da får dere hjelp med å få søkelse vekk !!!

    54. herrefred, hadde nektet å være der. Er sinnsykt overtroisk, og blir redd bare det blåser i huset.. Livredd for sånne ting..

    55. Herregud, så ekkelt!! Prøv å kontakt en klarsynt eller no, for å høre hva hu/han sier 🙂 Det kan hjelpe dere mye tror jeg 🙂

    56. Jeg tror nok det virkelig spøker. Dyr kan se ånder, så hvis hunden blir hysterisk med engang dette skjer, så er det nok pga. spøkingen. Du fantaserer ikke i det hele tatt, det skal du vite. Best du får hentet en imam eller prest som kan skremme ånden vekk.

    57. skuummelt… usikker på om jeg tror på sånna ting, men når tingene som du beskriver skjer må det jo være NOE?
      Har du drevet med spiritisme før?

    58. Herregud! så skummelt å høre på . Stakkars deg 😮
      Hadde blitt livredd. Har aldri opplevd noe sånt , men har hørt noen små lyder på rommet mitt noen ganger :s

    59. skjønner hvordan det er, begynner nesten og gråte når jeg skriver dette. Jeg har opplevd mye, men langt ifra like ille som det du har.
      1: Vi bodde i et hus som det skjedde mye i, her er noen av de værste tingene. når jeg lå og sov var det noen som strøk meg på fotene, når jeg skulle gå på do på natten så jeg en tydelig skygge av noen som hengte seg i taket og juletreet veltet helt uten videre, i en syk fart.
      2: jeg var alene hjemme i det nye huset vårt og sitter fredelig og ser på tv, plutselig kommer det en høy skurrelyd fra tven og strømmen går. Alle vinduer og dører begynner og slamre inne på mamma og pappa sitt rom.
      3: Vi var på klassetur og dette skjedde for ikke alt for lenge siden, jeg og noen venner var ute litt lengre enn alle andre. Vi hadde det kjempe gøy og det var helt mørkt ute, jeg hadde lånt bort lommelykten min til noen andre. H*n skulle kaste den til meg og når h*n gjør det ser jeg i sidesynet mitt at noen går i en uvirkelig rask fart forbi meg, og det var en gutt med knebukser som var slitt, rutete rød t-skjorte og bukseseler, typisk gammeldags person og han løp ikke, han gikk. det varte i kansje 3 sekunder og jeg klarer ikke glemme det. Det er det værste som noen gang har skjedd med meg!
      Jeg trur at det er noe som ikke kan forklares! Visst du har flere plager på rommet ditt eller noen andre plasser kan det hjelpe og legge inn det nye testamentet i kleskapet eller noe :)) det har hjelpet hos meg 🙂

    60. Vi har merket lyder og diverse andre ting i huset vårt helt siden vi byggde det. Så fikk vi en synsk mann til å komme å se på det, og han fant 4 spøkelser i huset! Og han trodde at spøkelsene var veldig gamle siden huset vårt er nytt og det var skog her før, og han mente det må ha hvert en ofringsplass her for mange hundre år siden.
      Hører banke-lyder i veggene, dører så går opp/igjen, knirking og skritt i gangen osv.. er veldig ekkelt. Men den klarsynte vi hadde på besøk fikk de vekk, har ikke hørt noen lyder på lenge nå 🙂

    61. Hvis du har hatt spiritisme før kan det hende at en eller annen ånd følger etter deg. Jeg har hørt at det er mulig, ser duu. Selv har jeg hatt spiritisme før, angrer litt nå 🙂 Er ikke noe som “følger” etter meg da (som jeg vet) heldigvis..
      Kan du prøve å ta bilder inni det rommet? Og eventuelt filme? Du har sikkert sett Paranormal Activity – du kan jo prøve å sette opp et kamera, bare for å se om det er noe som skjer mens du sover. Hadde vært kult å vite tror jeg!

    62. Så sykt ekkelt og skummelt! Hadde vært livredd selv! Hadde sikkert spurt mamma og pappa om vi kunne flytta. Hadde aldri i livet turt og bo der da 😮
      Enig med Lina. Hadde vært kult om du kunne satt opp et kamera og se om det er noe. Eller sett det på rommet ditt om natten mens du sover 🙂 Og hvis det skjer noe må du vise det til oss!

    63. Æææ skummelt! :O Jeg hadde aldri turt å bo der! :O Men du er modig da som tør og bo der. 🙂
      Jeg hadde heller ikke turt å sove om natten hvis det banket på døra rett bak senga… :oo

    64. Merker at når jeg leser ned over alle kommentarene er det mange forskjellige meninger. Noen er overtroiske og noen er ikke i det hele tatt. Jeg er veldig usikker selv på om det finnes overnaturlige ting eller ikke… jeg har opplevd noe, men ikke noe sånt som skremte vettet av meg, liksom. Jeg blir også veldig lett redd (det har kanskje noe med at jeg ser på så alt for mye skrekk filmer?)men selv om jeg blir lett redd, så går det også veldig fort bort. Men jeg skal fortelle noe som jeg har opplevd;
      1. Da jeg gikk i fjerde klasse (nå er jeg 14 år) skjedde det noe som fortsatt kan gjøre meg litt redd hvis jeg tenker på det om kvelden/natta… Klokken var rundt elleve og jeg fikk ikke til å sove fordi jeg var litt syk. Jeg har soverommet mitt ved siden av badet, og jeg hørte en lyd som jeg trodde var mamma. Det hørtes ut som om noen drev å puttet klær inn i vaskemaskinen for å vaske dem, og jeg trodde jo at det var mamma… å jeg prøvde å rope litt på henne for å få hun inn på rommet mitt for å forklare henne at jeg følte meg dårlig. Men etter fem minutter hadde hun enda ikke kommet inn på rommet mitt, og jeg hørte fortsatt lyder fra badet… Så jeg bestemte meg for å gå inn på badet å si det til henne der. Men når jeg åpnet døren til bade, var lyset slokket og det var ingen der. creepy? JA!
      2. Dette skjer egentlig ganske ofte: Jeg har to soverom. Et som jeg sover på og et med stue (det vil si: tv, sofa og.. ja… litt sånn som en stue er… I hvertfall: innimellom når jeg sitter i sofaen å ser på tv, så blir det plutselig iskald ved fot enden. Å det var faktisk det eneste stede på rommet som var ”kaldt”. Det der skremmer meg litt, men nå er jeg så vandt til det, så jeg bryr meg ikke lenger.
      Liker bloggen din da 🙂
      Men kan du vise oss hvordan det ser ut bak den døra som er bak sengen din? det hadde vert litt kult å bare få se hvordan det ser ut ”der det spøker” !! 😀

    65. prøv spiritisme! da kan du få snakket med den isåfall ånden som er i huset ditt 🙂 blogg om det og hold oss oppdatert, vi vil vite hvordan det går med deg <3

    66. så skummelt, har opplevd ting som at hos en venninne slo lyset seg av og på men ho har ikkje skifta pæra og på samme tid slo tv seg av og på det var skummelt:(

    67. Det jeg skal si nå er helt ant og det er at du burde lese koran eller jeg evt at du ikke er muslim men du burde bare ha en koran og lese den når d blir redd eller hvis du vil lese om spøkelser fordi det som står i koranen er jo sant .. TRO på meg og gjøre det du kommer selv til å forstå hva jeg mener . når du leser koran så går spøkelsene vekk

    68. Det er Jinn. De kan faktisk skade..
      Tro på gud og føgl Allahs ord.
      Prøv Koranen, det kan hjelpe. 🙂

    69. Det du burde gjøre er å finne/dra til byarkivet, tror det finnes ved nærmereste rådhus. Der kan du lese om huset ditt og evnt finne ut om det har vært en brann eller lignende, men tanke på “flamme lydene” du hører.
      Da jeg leste dette var det en tanke som slo meg at kanskje det har brent i huset ditt før? og at noen som var i dette rommet bak senga ble brent ihjel og ikke klarte å komme seg ut? Det kan også forklare bankingen på døra som om noen vil ut.
      Ta å sjekk det ut 🙂

    70. jeg leste litt gjennom kommentarene og noen folk foreslår spiritisme. Det burde du absolutt ikke gjøre! Hvis den ånden ellr hva det enn nå er, er slem. Kan den faktisk prøve å komme seg inn i deg. Høres ekstremt dumt ut, men jeg tror nesten på det. Har hørt mange skumle spiritisme historier. Og hvis man gjør noe feil ellrn så kan ting gå veldig galt, så du burde la være å gjøre det. Du kan heller tilkalle en sånn medium ellrn 😀 hvis du noengang gjør det, kan du kanskje legge ut et lite innlegg om det? (A

    71. så skummelt! jeg er selv overtroisk fordi jeg tror det finnes så utrolig mye mellom himmel og jord vi ikke kan se og forklare. ting skjer og noen ting kan ikke forklares på en ordentlig og fornuftig måte. sånne ting er ubehagelige og synes du burde oppsøke noen som kan forklare og eventuelt fjerne det som er der. det er kanskje levelig med nå, men ting kan også forverres og da er det kanskje verre å fjerne det også? ikke vet jeg, men slike ting sliter på! lykke til, hadde ikke klart det selv. er livredd sånt og glad jeg flytta fra huset jeg følte noen ubehagelige og uforklarlige ting hendte 🙂

    72. Ææ, så skummelt 😮 Men det samme har skjedd med meg i de to husene jeg har bodd i.
      1. Det huset jeg bodde i før så hørte jeg noen gikk på loftet og hundene begynte å bjeffe hveer natt osv. Jeg var jo ca 9 år gammel da så jeg skjønnte jo ingenting. Men etter vi hadde flytta fra der så fikk jeg vite at det var et gammel ektepar som drev å hjemsøkte det. er ganske skummelt å tenke på det nå :s
      2. Det huset jeg bor i nå, så begynnte lekene på lillesøstra mitt sitt rom spille av seg selv og oppvaskemaskingen skrudde på seg selv osv. Men etter jeg spørte den “ånden” å dra sin vei å slutte så har jeg ikke hørt noe nå 🙂 Men er enda redd å gå på do på natta, hih..

    73. jeg synes sånne ting som det her er så sykt spennende og kult, men hvis det hadde skjedd med meg hadde jeg blitt livredd! haha

    74. Åhh, herregud så ekkelt!! Skjønner ikke hvordan du klarer å bo i det huset! Jeg tror på slike ting, men har heldigvis aldri opplevd noe sånt, huset vårt er veldig nytt, så da finnes det ikke noen ånder eller noe slikt her. Man burde aldri flytte til et gammel hus hvis man vil være sikker på å ikke ende opp i et spøkelseshus. Jeg hører veldig lite om slike historier her på østlandet, men det er mye mer slike ting i Nord- Norge. I huset til bestefaren min (som bor i Finnmark) spøker det, jeg har aldri opplevd det (men jeg er der veldig sjeldent da), han har fortalt at en gang plutselig slo oppvaskmaskinen og tven på av seg selv! Du er nok en som tar inn disse åndene eller signalene eller hva jeg skal kalle det, det er ikke alle som merker noe om de er i ett hjemsøkt hus, mens andre merker det med engang, kan få pusteproblemer og alt mulig! Ganske creepy! Dere kunne jo ringe til en som fjerner slike ånder? Hvis det virker så er jo det veldig lønnsomt, uansett hvor mye det koster (aner ikke hvor mye det koster egentlgi) for hvis det er en plage i livet ditt/deres så er jo ikke det bra. Hunder og små barn er de som merker slike ting fortest og kan se klarest evt. gjenferd, så hvis hunden din plutselig begynner å bjeffe og blir helt ute av kontroll, kan du jo tenke deg hva den ser…

    75. Wow! Hørest litt skummelt ut ja! Jeg har 2 tips som pleier å funke. Ikke alltid men skader ikke å prøve:
      1. Legg fram et kors.
      2. Finn en bibel og slå opp på en tilfeldig side.
      Ikke sikker på om det funker egentlig…
      Også litt ekkelt å tenke på at det kanskje kan spøke hos deg. Vet om en familie som bor i et hus der det spøker. Der har guttungen på 5-6 år fått seg en venn i kjelleren… :s Og han har snakket med han!! Og moren hans har filmet utenfor verandaen hos de. Også når de skulle se på filmen, så var det en mann med en hund ved glassruten 😮
      Men jeg håper det snart går over hos dere snart :)) Lykke til ^^

    76. Du bør ikke oppsøke slike ting. Viss du holder deg til Guds ord i Bibelen, vil slike ting vike vekk fra deg. Det er ikke bra å lese alt om spiritisme og oppsøking av de døde. Viss du er åpen for det paranomale er det jo selvsagt at du begynner å se og høre ting. Hold deg til Jesus Kristus, og du vil føle deg mye tryggere. Les Jesaja 41, 10 =)

    77. Hvis du tror på slikt, så kan du vel hyre en sånn som de i Åndenes makt? Åndejeger?? Haha:P Og sjekke hva som står om huset ditt i Byarkivet, hadde vært utrolig spennende å høre om det faktisk har skjedd noe der:)

    78. har opplevd masse slikt selv! på lørdag forrige uke, var jeg hos bestevenninna mi, Henriette. Hun var nede på badet for å sminke seg. Og i den sofaen jeg satt i etasjen over ser man døra til rommet hennes. og plutselig ÅPNER døra seg av seg selv og døra var HELT lukket, og da så jeg på døra og sa ”henriette?” også imens jeg ser på døra, smeller den seg hardt igjen og jeg tryner ned trappa å løper som ett helvete inn i stua til moren til henriette. skumle greier!

    79. MELD DEG PÅ ÅNDENES MAKT! Hahahaha, er det bare jeg som elsker å se på det programmet? Alle andre jeg kjenner hater det, men jeg syns det er skikkelig interessant! Men jeg er seriøs nå – meld deg på åndenes makt. Jeg er i hvertfall overbevist om at det spøker hos deg. Jeg husker den gangen du blogget om at du så en skummel skygge i vinduet! Og du har blogget flere ganger før om at det spøker, og om det rommet bak senga di. Jeg tror virkelig at det spøker hos deg… DRITKULT! Hahaha, sorry, jeg bare syns slike ting er skikkelig interessant. Men jeg mener det, meld dere på åndenes makt. For det første, så får dere jo vite om det spøker og hvorfor og hvem som bodde der før osv, så får dere en synsk person til å prøve å fjerne det. Det er vel det du vil, ikke sant? Jo, og for det andre, hvor kult hadde det ikke vært å sett selveste Sophie Elise på åndenes makt?

    80. Hos oss, i det gammle huset vi bodde i skjedde dette:
      1. Jeg og broren min hadde en racerbil som var ødelagt. Vi hadde tatt ut alt av batterier, og kastet fjernkontrollen på dynga. Vi satt på rommet mitt og pratet, plutselig begynnte racerbilen og spinne helt villt! Det var sykt. Den kjørte liksom framover!
      2. Jeg var alene hjemme, jeg hadde trekt for gardinene og alt som var, lukket vinduer, låst dører, ja jeg var livredd. Plutselig hørte jeg noen løpe oppe og kom ned trappa. Jeg var 100% sikker på at ALLE dørene var låst. Jeg var livredd og ringte en kamerat av mamma og pappa. Han sa at jeg skulle gå og se hva det var. Da jeg gikk var døra ÅPEN!!! Fyfaen, jeg begynnte å grine, det regnet liksom ute, og det var INGEN fotspor. Grøsser ved tanken.

    81. Sykt skummelt! Får frysninger! ;S
      Nummer 1 har skjedd med meg også, bare litt annerledes da. Vi hadde akkurat flyttet inn i det nye huset vårt, som vi hadde kjøpt etter av mormoren og morfaren min døde. Det var midt på natta, og alle lå å sov. Plutselig raste ALLE tingene fra den øverste hylla ned på gulvet, og det som står det er hårsprayer og et smykkeskrin, så ingenting kan begynne å rulle eller bevege seg av det! Jeg ble livredd, og føler alltid at det er noen sammen med meg i huset selv om jeg ikke kan se noen. Men nå er jeg blitt vandt til det, og det er som om jeg føler meg trygg og at det er mormoren og morfaren min som passer på meg når jeg er alene! 😀 Heheh..

    82. Døds skummelt! Syntes det er utrolig spennende å lese om sånt, så hadde hvert gøy om du fortalte mer om det skjer flere ting 😀

    83. Haha jeg er akkuratt som deg! Sett alt for mange skrekkfilmer… Blitt helt paranoid jeg altså. Men jo det jeg skulle frem til var at du burde melde deg på åndenes makt! Do it! Elsker foressten bloggen din. Fortsett med det du gjør, og gi langt faen i hva andre sier!

    84. Hei,Sophie! Håper du leser komentaren min <3 Jeg har også hatt et sånt problem og var livredd lenge....Lampene falt, lyset slo seg av og på flere ganger og har sett skygger og hørt masse rare lyder... En gang var jeg hjemme alene å var livredd følte at noen fulgte med på meg.Da bestemte jeg meg for å prøve å snakke til de jeg sa flere ganger hvem er der! Å fikk ikke noe svar.Jeg sa at jeg ville at de skulle dra og etter den dagen har jeg ikke hørt/sett noe merkelig!PRØV OG SNAKK MED DE.
      Visst ikke det fungerer så prøv å sett et kamera/videoovervåkning i rommet og film en hel dag/så lenge du vil så ser du nøye gjennom tapen og ser hva grunnen kan være <3 Visst du merker/ser noe rart og får det på tape kan du legge det ut på bloggen å vise det <3 Lykke til! Håper at du kan nevne noe av det jeg har sagt på videoblogg/innlegg eller kopiere teksten jeg ¨har skrevet så andre som sliter med det samme kan prøve dette! Fungerer veldig bra <3 'Det ordner seg til slutt det lover jeg' <3

    85. Jeg er litt overtroisk selv, men har ikke opplevd så veldig mye i huset mitt da. Det eneste jeg selv har opplevd er:
      -En dag jeg var syk og orket ikke å gå på skolen. var jeg hjemme helt alene i huset. Vi har veldig stor hus og jeg satt oppe på kjøkkenet og skulle spise noe mat. Mens jeg åt hørte jeg lyder nedenfra i gangen om ting som datt ned. Så hørte jeg noen som gikk i trappen og da freaka jeg ut! Heldigvis hørte jeg bilen til pappa og tenkte han skulle komme å redde meg. Men når jeg fortalte han hva som hadde skjedd trodde han ikke på meg. Selfølgelig fant han ikke noe heller. Noen måneder før dette kom jeg for sent på skolen mange ganger fordi jeg følte jeg hadde andre folk i huset når jeg igjen var alene.
      -Rommet ved siden av mitt(jeg har rom i kjelleren) liker jeg så absolutt ikke! Det er en bod med mange ulike ting og kaninmat til kaninen min. Hver morgen må jeg inn dit for å hente det kaninen min trenger og igjen er jeg alene, får jeg helt angst! Klarer ikke være i det rommet! Det er ingen som har bodd i dette huset før fordi det var vi som bygde det, men likvel er det ekle ting som skjer. Noen av tinga jeg merker og hører er vel kanskje litt fordi jeg har sett skrekk filmer og blitt redd. Men i dette rommet får jeg nesten klaustrofobi og det får jeg nesten aldri!
      Du er nok ikke den eneste som opplever ting. Men en ting jeg vertfall ikke skal være med på er spiritisme. Jeg trur ikke de er noe lurt i det hele tatt!

    86. I mitt hus er det subbing, og mye “støy” hele tiden. Fotrinn er liksom helt greit, men SUBBING er mye værre

    87. SKUMMELT! :S
      Du kan prøve å strø SALT langs dør-karmen bak senga! Det er det de pleier å gjøre de som driver med spiritisme, for å holde “åndene” borte 😉 Dette kan du også gjøre langs vinduskarmene for å holde “åndene” ute av rommet ditt

    88. Trenger faktisk ikke være selve huset det spøker i alltid, ofte kan man bære det med seg i ting hvor enn man flytter. Hvis det for eksempel er en ting man har fått eller kjøpt brukt, som kanskje har kommet fra et dødsbo.

    89. OMFG…LOL! første gangen jeg har hørt om et spøkelse som kutter en kaktus i to og setter den oppå en bok xD WTF xp du bør lære deg å lyve bedre;))

    90. Hei, vi er to jenter som har opplevd noe slikt før..
      Vi var hjemme alene, og hører fottrinn i trappene, dører som slamrer, og hunden min bjeffer mot trappen hele tiden selv om det ikke er noen der. Og den samme dagen, ble en av oss med den andre på do, for vi ikke turte å være der alene, så vi gjorde et “ekspriment” og la mobilen og sjokoladen helt rett på bordet, og når vi kom tilbake fra doen, var alt flyttet på seg!;O Vi har tenkt til å filme det denne onsdagen, og da kan vi legge ut en link, hvis det skjer noe da..
      Vi satt på en film på tv’en, og da den var på Meny, der man kan starte filmen, så stod ‘ingen signal’, og etterhvert skrudde tv’en seg plutselig av!!
      Er det noen som har forslag på hva vi kan gjøre?

    91. kan være noe feil med elektronikken det som skjedde på kjøkkenet og det med den veltede lampa.. men det andre hørtes litt skummelt ut. dere kan jo ta kontakt med en elektriker og få sjekka ut kilder som kan ha ført til feil på det elektriske..

    92. skummelt.. spøkte til oss å , men det er borte nå på en måte. Jeg husket jeg var inne på bloggen din en gang så var det et bilde der dere var i 2 etasje på huset deres ”skrev du” så ute med vindue så var det en gutt , selv om dere var i 2 etasje..

    93. Det at lysene bilka og at radioen skudde seg på er helt normalt og kan skylden en så liten ting som f.eks en sms til mobilen. Jeg og noen venninner var på en hytte en gang og vi hadde ikke brukt radioen i det hele tatt. Hun ene skulle ringe faren, og da kom det signaler til radioen og den skudde seg på full guffe. Men dette er helt normalt og de aller fleste har/kommer til å oppleve det.
      Men noe som skjedde med storebroren min for noen år siden, var skummelt. Han var alene hjemme, fordi vi andre var på sydenferie. På natten hadde mobilen hans ringt, men han la bare på. Morgenen etter så han at det var hustelefonen vår som hadde ringt til han, mens han var hjemme, ALENE… 😛
      Tror ikke egentlig på spøkelser og slikt, men synes likevel det er spennende når noe merkelig skjer 🙂

    94. Hei! 🙂
      Jeg tror på ånder og slikt, og dette er det jeg tror.
      Huset du bor i har nok mye energi i seg. Energi fra sjeler, og kanskje fra noe som har skjedd i fortiden, altså at hendelser går igjen. Hvis du synes at du hørte et skudd inne i stua, kan det være at noen ble skutt i den stua, og at det på en måte går igjen. Det samme med dunkelyden og flammene fra døra på rommet ditt. Kanskje en person satt fast der inne mens huset brant? Nei, jeg vet ikke, men jeg tror kanskje at en energi går igjen der.
      Haha, vet det høres helt dumt ut (og kanskje jeg har blitt alt for mye revet med av åndenes makt), men tenk over det. Det høres jo litt logisk ut at tragiske hendelser fra fortiden går igjen fordi det blir på en måte aldri fred fordi det skjedde så raskt? Håper du forstår min tankegang, haha!
      Kanskje du kan sjekke om det er mye energi en plass, for jeg tror det er mulig. Gå f.eks. inn i stua og strekk ut hånden. Lukk øynene og vær åpen for alt. Kanskje du kjenner at det kan begynne å stikke/prikke i hånden din? Da betyr det at det er energi der, men jeg tror det da er en mørk energi.
      OMG, dette har jeg lært fra de synske fra åndenes makt altså, så det kan være alt er bare tull, men jeg tror på det, og jeg mener at det faktisk er litt logisk. ^^
      Det er nok også en som bare tuller med deg. Ser du på åndenes makt, er det helt klart at du ikke er den eneste som har slike problemer. En annen har også fått en ting kastet på seg, og mot seg.
      Det jeg tror hjelper, er at du må sette deg ned, lukke øynene og si at ånden må gå inn i lyset. MEEN jeg leste på en sånn freeweb-side at det ikke er lurt å gjøre det selv. En viss synsk person som heter Olav skrev:
      “Når jeg starter en Ånde utdrivelse, ?åpner jeg en sirkel av lys og kjærlighet? (en portal til den andre siden, der ånden kan fortsette til sitt neste liv) Jeg ber hjelperne om beskyttelse og at dem høyeste, trer inn i sirkelen av lys. (høyeste for meg er skytsengler).
      jeg bruker noen ganger salvie og levende lys, (symbolsk sett).
      Jeg har hele tiden kontakt med ånden, jeg ber han gå inn i sirkelen av lys, og gå mot lyset. Jeg ser etter hvert at ånden går, i tillegg til jeg kjenner energien går mot ?dropp out? Når ånden slipper og går over, skjer der ofte store atmosfære forandringer i rommet som gjør at, lyspærer kan knuse, bilder ramler ned, speil kan knuse dunking i vegger, knirking og knaking.
      Dette skjer på grunn av den store energi forandringen som skjer. Det er ganske sjelden, men normalt med ?vanskelig stilte ånder? som gjør motstand. Det vil ta noen dager før all ro legger seg normalt 3-10 dager.
      IKKE GJØR DETTE SELV!
      Man kan lettere slippe gjennom ånder en å drive dem ut, ved å åpne en slik sirkel av lys.
      Derfor er det veldig viktig å ha full kontroll og vite hva man gjør.”
      Jeg skjønte ikke helt hva du måtte gjøre av det han skrev over, men kanskje du skjønner det?
      Jeg håper det hjelper, og at du kanskje forstår litt mer! Jeg er helt sikker på at ånder finnes, selv om jeg aldri har opplevd noe før, men jeg forstår allikevel, og jeg tror.
      – Ine

    95. Guud! skjønner at det er skummelt siden sånne ting har skjedd meg å! nå har vi flyttet i et hus som er over 100 år gammel, og vi fikk vite at det var en gammel dame som døde i rommet mitt. Det skremmer meg hver eneste dag jeg skal opp på rommet. Siden jeg har min egen etasje så er det ingen andre som kan høre det jeg hører. Dette har hvertfall skjedd meg :
      Jeg og vennen min satt på rommet forran pcen og så på film, senere la vi merke til at pc-musa beveget seg utenatt vi gjorde noe og det var mellomrom mellom oss så kansje det var noen som satt mellom oss? og plutselig slo pcen seg av og hele rommet ble mørkt, når vi slo på lyset igjen hørte vi noe som gikk og plutselig datt gitaren min og landet skikkelig ned som om noen kasta den ned fullfart, har til og med ripe på gulvet etter fallet.
      Og engang når jeg var hjemme alene så snakket jeg på tlf med en venn, vi avtalte om når vi skulle møtes osv. Jeg gikk til kjøkkenet for å ta meg noe å spise på veien, så fikk jeg høre at det var noe som slo til gangdøra, jeg gikk for å se og når jeg så på gangen så jeg at jakkene i gangen begynnte å bevege seg fortere og fortere, trodde jeg pissa på meg. Kunne aldri trodd at jeg fikk så bra kondis før.. løp ut av døra, helt til bussholdsplassen som er kansje 5-10 min. borte fra meg, og var framme på 2 min. ellerno.
      Ring Åndenes makt, eller be til Gud før du legger deg! siden jeg er muslim så ber jeg til Allah,og tro meg det hjelper!

    96. du burde gå inn i spøkelsesrommet og ta bilder der, om det kommer sånne hvite “flekker” på bildene så er det noe der for å si det sånn.. det har i alle fall jeg hørt! oppsøk åndenes makt eller noe! 🙂 good luck <3 love u

    97. Uff!Så ekkelt,dette er ett sånnt tema jeg setter meg veldig fort opp i ! Selv om jeg er livredd når det rammer meg?? Kan du prøve og filme, prøv og få det på film, og de kan sikkert “høre” deg ? Så du kan sikkert snakke til deg selv sånn “jeg vil ikke noe vondt,” det høres kanskje helt rart ut for dem som hører deg si det, men prøv og få det på film ! 😀
      Lignende ting har ikke skjedd med meg, men det har jo skjedd noe –
      1. Før (2010) hadde eg en sånn høy seng, sånn man hadde skrivepult under, jeg pleide og hekle (ehjaa..) også hadde jeg den i en sånn pose under puta, når jeg skulle spise middag, gikk jeg ned stigen på den helt andre siden en puten, når jeg kom ned fra stigen og ut døren datt posen ned stigen?? Jeg var livredd, og jeg hadde ingen vinduer oppe!
      2. jeg slo av pc’n og skulle ut på tur, likefør vi skulle dra slo pc’n min seg på igjen, og den kom rett inn på WORD (skrive program)
      3. I gymsalen ved skolen, (den har stått der i 60 år!?) og dte spøker nede i bombe rommet og i trappene ned dit, når jeg og en vann gikk ned i trappene skjedde det ikke noe, vi var der bare i 2 sekunder, såeh, ANDRE gangen vi gikk ned dit skjedde det heller ikke noe, og vi var der omtrent like lenge som første gangen, tredje gangen fikk vi med en venn til, og hun var ikke redd, hun holdt oss i hånden og dro oss 4 trappe trinn ned i mørket, vi sto stille i 2 sekunder, så hørte vi en sånn tung harkende puste lyd, og jeg løp rett opp, uten og se meg for, og greide og løpe ned henne ene som dro oss ned dit, dakaar!
      Forresten! Forskerne sier noe lignende som – Mennensker har en Aura rundt seg som bare noen få spesielle mennesker kan se, når man dør og kroppen råtner bort, er auron fortsatt igjen, det er derfor man kan se farve sirkler i luften når man tar bilde med blitz!
      Prøv og ta bilde av romme med blitz! Har tatt mange bilder selv, og har fått opp noen, det kan også være støv, men vis rundingene ikke er helt runde er det ORBS (orbs er disse aura`ene, eller åndene) vis de er helt runde er det støv, PRØV DET UT ?? 😀 legg ut bilder på bloggen f.eks ??
      Jaja, Lykketil 😉
      Utrolig bra blogg btw!:D

    98. Di som tror og er redde ånder og “spøkelser” opplever ikke noe sånt, men di som tror og ikke er redde kan oppleve ting. Foresten kan hunder(bare hunder) se “spøkelser”/gjenferd.

    99. Off grusomt skummelt! Og en ting lurt og ikke være alene i huset .. Det vill du ikke engang vite.. men sier det ikke for og skremme deg , men bare ga et tips 😉

    100. Poltergeist aktivitet, finnes i flere grader. Når det blir fysisk MÅ det gjøres noe med, da det kan bli farlig. Det er ikke bra å bare rømme fra problemene, kontakt fagperson som virkelig har erfaring med problemet. Et eksempel er Sjaman, sjamaner er til for å hjelpe mennesker og ånder gjennom liv og død. Om det ikke blir gjort noe med, kan det bli verre, og det vil gå utover de som lever i huset til noen kontakter folk som kan gjøre noe med dette. Aldri gjør noe selv, da du ikke har erfaring og peiling, for du vet ikke hva du gjør. Om den du kontakter har fått til arbeidet sitt merker du der og da, inntil da vil ting være som de er nå! Viktig og ta sånne ting alvorlig, for du er ikke gal! verden er bare så mye mer enn du tror 🙂

    101. Æsj så ekkelt! Har opplevd sånne ting selv før også! Her er det verste:
      Når jeg og broren min var liten hadde vi dratt på en hytte vi pleide å eie, sammen med mamma og en onkel. Med tanke på at vi var så små hadde jo vi gått og lagt oss ganske tidelig. Men sent på kvelden hadde mamma hørt mange lyder ute i fra gangen, og da hadde hun jo gått for å skjekke for ho trudde at det var jeg og broren min som hadde stått opp og tullet rundt nede. Da hun kom ut i gangen var det ingen der, men alle skoene var kastet rundt og rotet til, også hørte hun at noen løpte opp trappen og ledde med en barnestemme, men hun kunne ikke se noen. Derfor gikk ho opp på rommet hvor jeg og broren min skulle sove, og der lå vi og sov. Jævlig creepy egentlig!

    102. Tvillings broren min, bestemoren min og jeg er synsk.
      Tvillings broren min har sett en jente som alltid stod midt på rommet hans, hun ventet på ham i døra når ham kom hjem fra skolen og ropte navnet hans. Hun strøk ham i håret og flyttet på ting.
      Jeg har sett en mann som skrur på og av lyset.
      Bestemor føler negativ energi i hus og ser spøkelser.

    103. Poltergeist aktivitet virker det som. Trolig et gjenferd som ikke er helt fornøyd. Det man sier at skal fungere er å si ifra. “Kom deg ut av rommet mitt, det er mitt hjem”osv. Si det gjerne flere ganger men bestemt. Se om omgivelsene blir anderledes da, og om det roer seg. Si det hver gang du opplever noe. Det er mer mellom himmel og jord enn vi mennesker tror.

    104. Skummelt… Når brorn min va minde så pleide han å ligge å rope å skrike.. Når ho mamma kom inn å sporte ka d va før nåkka? så sa han at d va en mann dær sm skulle ødelægge klærne hannes å brenne alle tingan hannes osv… Han sa at d va en høy gammel mann.
      Også vest ho mamma ikkje hadde soveroms døra litt åpen så va d nån sm dreiv på me å reiv i dyna å puta hennes..
      Også e d ei jenta sm har død i trafikken i Trosø så når man kjøre førbi dær ho har død så plutseli så kan ho sette i baksæte eller vest man sett i en buss så kan ho sette rætt vesiav dæ..
      Også når æ bodde i Gratangen så satt æ å ho mamma nede i stua så hørte vi nån sm sprang oppe når d va kunn mæ å ho i huse, å når æ hadde 2 overnattings besøk så så vi nån sm sprang ute på gangen (romdøra sto åpen)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg