Fuck that shit.

Det skumleste jeg vet er å legge meg om kvelden. Ikke fordi jeg er redd for monstre under senga, spøkelsene på naborommet eller innbrudd. Men fordi jeg tenker så mye. Om natta ligger jeg våken og har sommerfugler i magen, men ikke de gode sommerfuglene. De bekymra sommerfuglene som ikke vil gå bort uansett hva jeg gjør.

Jeg tenker på så mye, jeg har lært så mye om mennesker av å ha denne bloggen, og kan tørre å påstå at jeg virkelig har blitt en menneskekjenner. Jeg leser folk så utrolig fort nå, og jeg har faktisk kommet til det stadiet at jeg aksepterer når folk lyver rett og slett fordi jeg har skjønt at det ikke finnes noen som er perfekte. Jeg har akseptert så mye dritt, jeg aksepterer så mye fælt, jeg lurer på hvorfor. “Greit nok, h*n forteller ikke sannheten, men vi lar det gå – jeg vil jo ikke gjøre det ubehagelig for noen av oss”. Slik har jeg blitt. Jeg bukker under, ofrer ting jeg har, kjøper ditt og datt til alle “vennene” mine og blir brukt i øst og vest. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har snakket i telefonen med noen og holdt meg for munnen slik at personen i andre enden ikke skal høre at jeg gråter fordi jeg blir så fort såret, men tør ikke si ifra. Fordi slik har det blitt, jeg føler jeg bare “er”. Jeg bare flyter forbi, så drar jeg hjem og blogger om at jeg ligger i senga. Eller noe.

Jeg er en sånn type person som bruker å tilgi mennesker men etter en stund angrer jeg på at jeg tilga, da har jeg for dypt inne i det og kan ikke begynne med “jeg har egentlig ikke kommet over det du gjorde for en stund siden”. Jeg har så vanskelig for å stole på NOEN. Og dere må ikke tro jeg sikter til kjærlighet nå, for det er både og. Man kan bli såret av hva andre enn kjæresten gjør. 

For jeg har blitt feig, før var jeg ikke slik. Bloggen har gjort meg så jævlig pysete. Jeg har blitt paranoid, jeg tør ikke å skrive hva jeg vil lengre. For ja, skal jeg fortelle dere hva jeg vil? Akkurat nå vil jeg komme meg igjenom skolen uten å stryke i noen fag slik at jeg kommer meg inn til neste år,jeg vil drikke meg ganske full i morgen, for det er det lenge siden jeg har vært fordi jeg ikke tør å slå meg løs lengre. Og forhåpentligvis møter jeg snart gutten jeg liker igjen. Jeg tenker på at vi snart har sosiologiprosjekt som jeg må gjøre og en historieprøve, samtidig som bloggmailen min har 682 uleste i innboks som jeg må ta meg av. Jeg tenker på at jeg ikke fikk med meg at en bloggleser sa hei idag før det var forsent og jeg ikke fikk sagt hei tilbake, jeg lurer på om hun synes jeg er bitch. Jeg tenker på at en dag finner jeg en som elsker meg fordi jeg er meg, slik at jeg også kan bli trygg på meg selv. Jeg håper jeg gjør det bra.  Men fuck that shit, som dere sier – bloggen har jo ødelagt livet mitt og sabotert alt som heter framtid. 

It’s not all that black and white. 

 

123 kommentarer
    1. Det er jo en helt forferdelig følelse. Vet ikke helt hva jeg skal si av visdomsord her, men du virker jo veldig bevisst på problemet selv, så en mulig løsning er kanskje ikke så langt unna?

    2. du klarer sikkert å komme igjennom de vanskelige tidene. husk å tenke positivt og at du betyr noe for de nærmeste i livet ditt. stå på! (Y)

    3. Stå på! Du er god til og blogge, du kommer til og få det bedre!:-)
      Ikke hør på dem som sier att bloggen har ødelakt livet ditt.. det kan være att det er slike kommentarer som det, som ødelegger!;-)

    4. sophie, du er en utroli sterk jente, beundrer deg virkelig! du er så ekte og har en så god personlighet. forbildemitt!

    5. Det vaar jeg som sa hei til deg i daq. Syntes ikke du er bitch! du har ingen grunn til å da dårli samvittighet!! Skjønnte at du var opptatt/i dine egene tanker 🙂

    6. Utrolig bra skrevet av deg. Vær stolt av deg selv for det du skriver på bloggen, men du må være deg selv. Ingen er perfekte. Selv om noen kanskje tror det. Jeg synes dette var utrolig tøft av deg å skrive. Jeg hadde aldri tort det!
      Stå på videre Sophie, dette klarer du!

    7. skjønner deg veldig godt sophie! men jeg må bare si at jeg beundrer deg skikkelig mye, for at du er så sterk, og du er det ekte forbildet som folk kan se opp til! for du tør å si hva du mener og føler, og du står for hva du mener, og du sjuler ingenting! jeg elsker den personen du er, og du skal vite at du ikke er alene om å føle deg sånn som du skriver over her <3

    8. Ser synd på deg,ligger i senga og tenker på mye jeg å.
      Det er ikke sikkert du tror jeg skjønner deg,men det gjør jeg. Hvis bloggen din har ødelagt deg,bør du kanskje slutte å blogge,eller slette den,eller gjøre noe med det. Jeg blir utrolig lei meg hvis du gjør en av delene,for du er favoritt bloggeren min,og du lyser opp dagene for meg med det du skriver.Men siden jeg er en så stor FAN av deg,så synes jeg du burde gjøre det. Synes du fortjener å ha det bra,så gjør det du føler for! 🙂
      Du er bare best Sophie,håper du kan se denne kommentaren min,skriver denne,for å vise at jeg bryr meg! ^^

    9. Det er så utrolig trist at det er en sånn følelse du går rundt med! Jeg liker ikke at det høres ut som livet ditt er dedikert til bloggen, og du derfor ikke kan gjøre hva du vil. Du velger selv ABSOLUTT alt du vil gjøre og kan gjøre. Det høres ut som om du har blitt lei av bloggen. og vet du hva ? jeg anbefaler deg og ta en lang pause fra bloggen, hvis du merker at du blir bedre ved å ikke blogge, så anbefaler jeg deg da og slutte å blogge! ikke fordi jeg ikke ELSKER bloggen din! Fordi tanken på alt det negative som kommer med å være en topp blogger kan øddlegge livet ditt, er ikke bra!
      så prøv det med pausen og vurder det!
      du er en nydelig sterk jente som er ganske direkte!
      jeg som er fra østkanten syntes du virker som en hyggelig jente 🙂
      ta vare på deg selv!
      regel nr 1 : ALLTID Deg selv framfor bloggen ALLTID!

    10. Utruli bra skrevve! Du e så sterk!
      Som æ alti sei, stå på! Hold your head up high, and this pain will die <3

    11. det var trist å høre…:( Du bør gjøre det du vil, uavhengig av hva andre synes, selv om det er vanskelig. haters gonna hate, haha 🙂

    12. Du er sterk, hold det sånn. Og at du ikke viser at du skriker i den andre enden av telefonenen er ikke et tegn på at på svakhet eller at du ikke tørr, men at du er sterk og ikke trenger noen andres hjelp for å komme gjennom det.

    13. ikke tenk så mye, bare lev:)
      Jeg skjønner at det er lett for meg å skrive.. men jeg mener det.. bloggleseren tilgir deg nok, så det skal du ikke tenke på. Jeg skulle ønske jeg kunne bare rive tankene vekk fra deg, og ta dem selv bare for en kveld, slik at du slapp og tenke..Men det går dessverre ikke.
      <3

    14. Jeg kjenner meg utrolig godt igjen der. Det er bare helt for jævlig på godt norsk. Jeg har kanskje ingen blogg, men du beskriver meg egentlig slik som jeg er. Tilgir en, på grunn av at jeg ikke vil miste den personen og det har ødelagt meg.
      Bare stå på, du kommer garantert til å få det bedre 🙂

    15. dette er beundringsverdig å lese, jeg beundrer at du tør å dele dette med alle som leser… det du føler fortjener ingen å føle og vel, jeg føler med deg. når det gjelder alt du føler så må du bare stå på, for du finner nok den gutten som får deg til å føle akkurat hva du vil føle 🙂 det å ha det hardt kjenner jeg igjen men vil du samtidig skal vite at det finnes lesere som bryr seg fra hele landet!
      Det at bloggen har ødelagt livet ditt anser jeg som BS, du har gitt oss noen å se opp til, ikke noen som bare gjør alt rett men som ikke er redd får å gjøre feil! “We’re only human”
      KEEP IT UP! 🙂

    16. Om jeg hadde vært gutt kunne jeg vært gutten som kom til å elske deg for alltid, Sophie. Du er fantastisk, iallefall slik jeg har oppfattet det. Du elsker vennene dine, du er alltid der for dem, og jeg tar meg ofte i å tenke; Jeg kunne virkelig trengt en venn som Sophie, og jeg ville gjort ALT for at vi alltid kom til å være venner. Du er fantastisk, og aldri, ALDRI, tro noe annet, selvom jeg vet det er vanskelig!

    17. ikke tenk så mye, bare lev:)
      Jeg skjønner at det er lett for meg å skrive.. men jeg mener det.. bloggleseren tilgir deg nok, så det skal du ikke tenke på. Jeg skulle ønske jeg kunne bare rive tankene vekk fra deg, og ta dem selv bare for en kveld, slik at du slapp og tenke..Men det går dessverre ikke.
      <3

    18. Det var sykt bra skrevet. Livet skal ikke være lett. Når man først er kommet i et dypt stadie er det vanskelig og komme seg ut uten noen sår på huden, ihvertfall for meg.. Men stå på, de voksne sier at vi har ikke levd livet enda, og hva har vi å tape? Stå på videre Sophie, du er et forbilde! ihvertfall for meg:)

    19. Jeg er også en sånn person der alle tanker dukker opp i hodet mitt når jeg legger meg. Før pleide jeg å grue meg til jeg skulle legge meg fordi jeg overanalyserte alt som kom til hodet mitt. Jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg har tre bestevenninner som har vært det HELE livet, men fy faen. NEI, de er ikke bestevennene mine fordi de sårer meg hver jævla gang. Jeg ble plagd av noen gutter en stund, og de gjorde ingenting. Jeg forteller meg selv at ingen er perfekte og at det er andre ting ved dem som er bra, men hva slags bestevenn støtter ikke venninna si når folk plager deg? Og heller prioriterer å prate MED DEN personen som plager deg? Jeg er sliten av det. Jeg tenker på det om kvelden hele tiden. Jeg tenker hva som er galt med meg, om jeg er normal, har jeg noen form for sykdom, er jeg psykisk syk? Alle disse spørsmålene stiller jeg meg hver kveld.
      Jeg har nå begynt å trekke meg fra bestevennene/vennene mine og heller henge med andre folk, jeg vil ikke utsette meg for sånne folk mer. De sårer meg mer enn de gir meg glede. ORKER IKKE.
      Vil bare si at du ikke er den eneste. Var deilig å få ut dette forresten. OG ALDRI tilgi folk som får deg til å gråte hele tiden. Vis de har kapasitet til å gjøre det EN gang, har de kapasiteten til å gjøre det igjen.

    20. Har hatt så mange blogger opp gjennom mitt 12 år lange liv,har blitt såret,støttet,sviktet og fått god selvtillit.Helt til den dagen kom at jeg la ut et bilde som var kødd da jeg lå over til en venninne,vi kødda å fjortis sminka oss.Fra da fikk jeg kommentarer som jeg nesten ikke klarte å se p.g.a. tårer i øynene.Jeg klarte å komme til det punktet at jeg klarte å slette bloggen.
      Bloggen er slettet men minnene sitter i livet å har ødelagt fremtiden min.Så der kjenner jeg meg godt igjen.
      Så sinnsykt bra skrevet Sophie Elise! Elsker bloggen din!<3

    21. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har sykt dårlig samvittighet. Vet ikke hvorfor, men jeg føler jeg har gjort deg noe slemt eller noe sånn.. I går drømte jeg at jeg var blitt gravid, og så ringte jeg til deg og du ringte en sånn lege og hjalp meg og sånn(haha). Uansett, du er mitt forbilde, sophie. Skulle ønske jeg bodde litt nermere deg, så jeg kunnne kommet med godteri på døren 🙁 Det må være forferdelig å ha det slik 🙁 Ønsker deg alt godt, sophie!

    22. ikke tenkt så mye på det nå! ha det gøy!
      men bloggen har jo ikke ødelagt din framtid, DU har ødelagt fin framtid ved å ha denne bloggen. du valgte selv å ha denne bloggen. du kunne ha slettet den da den kom på topplisten og laget en annen vis det er så nødvendig å ha blogg. du fremstår jo som rosabloggere, og du selv har valgt å fremstå som dem. masse sminke, falske vipper, falsk hårfarge, masse kløft, selvbruning ++
      dette mener jeg ikke vondt, du er en kjempe smart jente 🙂

    23. Åååååå jeg kjenner så godt den skumle, ekle og triste følelsen når man ligger i sengen på kvelden, det er det værste jeg vet! Du er utrolig sterk sophie elise, men du må bare prøve å finne de du vet du kan stole 110% på og jeg håper du finne de <3

    24. For meg er det en setning som gjelder ” En person kan bare tilgis en gang”, men det spørs hvor alvorlig det er. Noe jeg ikke er glad i er personer som lyver. De sier noe forran deg og noe annet til vennene dine. Så en dag innser du at du ikke orker å rette opp det h*n sier. Da vet du hvem du kan stole på og hvem du ikke kan stole på. På en måte gjør den personen det enkelt for deg, så til disser personene sier jeg bare tusen takk for at du gjør dagen min enkelere. Dette fører til at jeg finner veien til mine EKTE venner.

    25. Du er så strek Sophie! Du er sterk som holder ut og som skriver dette. Jeg skjønner at det er veldig vanskelig, jeg føler det også sånn med to av mine venner.. Der man får lyst til å gråte fordi man vet at de lyver men man tør ikke si det..
      Stå på, virkelig!
      (Btw, dere som som skriver sånn “Kan du lese bloggen min? -bloggadresse-” drit i! Det er så jævla respektløst overfor Sophie at det går ikke ann.. når en person åpner seg og forteller om hvordan hun har det og hvordan hun føler seg, er nok ikke det hun vil se desperate unger som spammer ned kommentarfeltet med sine egne blogger! GET A LIFE)

    26. Utrolig bra skrevet! Kjenner meg veldig igjen i alle de følelsene du beskriver nå. Du er tøff som tørr å skrive om det på bloggen din med flere tusen lesere! Du har oppnådd så utrolig mye, som en vanlig tenåring ikke har klart å oppnå! vær stolt, du er en sterk jente!<3

    27. Skjønner hva du mener, jeg ligger også ofte om natta å tenker. Kanskje ikke på natta, men om kvelden. Det er liksom da alt faller til ro og du har faktisk tid til å tenke ganske mye. Du tenker sikkert på mye hele tiden, men når du legger deg tenker du sikkert mer på det du ikke pleier å tenke på om dagen. Syntes også at du fortjener litt bedre, jeg sier ikke at de fleste leserne her er dumme eller noe sånt, men jeg syntes det er litt dumt at du skriver et så stort innlegg og faktisk deler dette og det eneste du får tilbake er “Bra skrevet”, “ååhhh, så pen du eeer !!!<333", "kan du lese min blogg også ?". Men uansett,du ruler, keep on 😉

    28. Ikke gi opp, Soph! Du er en sterk jente, og du klarer og takle mye forskjellig. Jeg beundrer måten du fremstiller deg på! Du virker som en fantastisk jente og jeg digger deg! Be strong <3

    29. Utrolig tøft skrevet av deg! Jeg digger bloggen din og er innom så og si hver dag. Synes du har utviklet deg som person i takt med bloggen : )(Virker slik i det du skriver)

    30. Livet er jævlig til tider. Livet er fantastisk til tider. Det er bare opp til oss å komme oss gjennom det på en måte så vi kan selv være fornøyde. Ikke vær redd for å skrive akkurat det du føler for på bloggen din, det er da ytringfrihet i dette landet! Gi faen i drittkommentarer som vil være der uansett om du skriver noe for å tilfredsstille leserne eller tilfredsstille deg selv. Alt i alt, virker det som du klarer deg kjempebra, Sophie! Du er talentfull, ærlig, vakker og har en utrolig omsorgsfølelse for de rundt deg. Det er noen fantastiske egenskaper! Hvis jeg hadde vært gutt hadde ihvertfall jeg vært overlykkelig over å få en så fantastisk jente som deg 🙂

    31. Jeg føler så med deg ved å ikke tørre å si ifra. Da “venna” mine oppfører seg som noen drittsekker bobler det i kroppen min, MEN jeg tørr ikke si akkurat hva jeg føler. Det turte jeg før..

    32. KJÆRE SOPHIE, du er nydelig både utenpå og innvendig. Til rosablogger å være så har du veldig mye fornuftig i topplokket. du er SMART, oppegående, skriver kjempebra med et godt vokabular, du bryr deg om menneskene rundt deg, og ikke minst om de forsvarsløse dyrene rundt oss også. du må virkelig ta til deg denne kommentaren. La denne kommentaren heve seg over alt det negative, og alle iditotene som skulle ønske de var deg. La denne kommentaren heve humøret ditt:):)Hadde jeg bodd nærmere deg skulle jeg ønske vi kunne vert venner 😉
      ha en god helg, og prøv å slå deg løs og tenk gode tanker:):) Klem, camilla <3

    33. Sophie <3
      Vet at min usle, lille kommentar er ganske verdiløs... Men jeg vet hvordan du har det.. Du fortjener mye bedre, du fortjener alt godt! Håper du får det snart <3

    34. Vet du hva? Jeg tror ikke bloggen din har ødelagt noe som helst for deg. Jeg vet at folk kommenterer “Du vet at du ikke kommer til å få jobben du vil ha senere når arbeidsgiveren ser disse lettkledde bildene av deg?”, vel, det er nå jeg sier FUCK THAT SHIT. Om en arbeidsgiver noen gang skulle komme inn på bloggen din for å sjekke deg ut tror jeg du vil framstå som ei jævla sterk og tøff jente (og som alle andre er litt overfladisk iblandt), og dette er nettopp fordi det er slik jeg ser på deg. Jeg får ikke et dårlig inntrykk av deg fordi du har blondt hår, store pupper og er pen, nettopp fordi det er ikke kun det som teller. Husk at du er sterk, sophie!

    35. Det viktigste forholdet en har er forholdet en har til seg selv. Fokuser på å være lykkelig, og omring deg med folk å gjør ting som gjør deg nettopp lykkelig. Folk som tømmer deg for energi og som får deg til å føle deg slik du skriver nå, fortjener ikke å være en del av livet ditt, så dropp dem rett å slett. Det fikser seg alltid for snille jenter:)

    36. Har tidligere og sliter forsatt litt den dag i dag, med mange av de samme tankene du beskriver her. Selv om det virker håpløst, blir det bedre. Det som hjelper meg, er den viten om at jeg snart skal flytte bort fra alt av fordommer fra fortiden. Håper du finner noe som hjelper din hverdag også.

    37. Jeg også tenker helt sjukt mye på alt mulig når jeg skal sove. Det og at jeg tror på at det er mer mellom himmel og jord. haha! Men jeg har lyst til å bli kjent med deg. Det er en god egenskap du har. Liker virkelig at du er en av de få bloggerne som innser og/eller forteller at ting faktisk ikke er all black´n white. Det er mer bak deg en leserne kan lese på bloggen din. Jeg syntes det er veldig synd at du føler at du er pysete. Du minner meg mye om venninna mi, som bare tilgir alt det drittet hun går igjennom og alle som gjør så mye dritt mot henne, men hun sier ingenting. Selv har jeg alltid vært sjenert og stille, helt til for et år siden da jeg sa til meg selv: har du virkelig lyst til å leve sånn her? har du lyst til å stå i noen andres skygge og ikke leve livet fult ut? svaret var enkelt og greit, NEI! HELL NO! Så jeg ble mer sosial. Og nå blir jeg sett på som utadvent og imøtekommende, alt jeg ikke var. Hun som var som deg er bestevenninna mi. Elsker henne av hele hjertet. Hun forteller meg alt og jeg gjør det samme. Er mange overnattinger vi har grått oss i søvn sammen, haha! utrolig koselig er det, og gjør veldig mye akkurat det å ha noen å fortelle ting til. Ikke utelate noenting. Håper du har en eller flere venner du også kan være deg selv med, og bare fortelle alt som tynger deg og all negativitet. Befriende og gjør deg galadere og mer posetiv. Ho! Dette ble en veldig lang komentar, men jeg håper du tar deg tid til å lese igjennom for dette betyr mye for meg. Ha det koselig og nyt alt! Klemmer Vilde:))

    38. Du virker som en fantastisk, og ikke minst nydelig person! Skulle ønske jeg kunne truffet deg en dag, for du virker som du er god tvert igjennom og tenker på andre!

    39. Du fortjener rett å slett ikke å bli brukt! Så slutt å la dem gjøre det! Og når du er såret, si det! Vis det! Don’t stand there and take the crap. Som sagt, du fortjener det ikke…

    40. Jeg syns det er veldig trist at du føler at bloggen din har ødelagt livet ditt, og da er det jo oss lesere du sikter til.. Det er trist å høre at jeg f.eks har ødelagt livet ditt. Men, dette var noe som du kanskje burde tenkt på før du ga så mye av deg selv til bloggen, å hvis du ikke liker å blogge, slutt. dette er ikke ment som en drittkommentar.

    41. Du er dyp, sterk, ærlig og smart, og alle de tingene kommer frem gjennom boggen! Det er så utrolig trist at folk kan være så slemme, både blogglesere som skriver dritt til deg, og “vennene” dine som utnytter deg og din godhet! Du fortjener mye bedre!
      Det er så utrolig trist at du har fått all dritten du har fått i livet, mens andre bare valser seg gjennom i forhold. Stå på Sophie, det blir bedre!

    42. Hvorfor trenger du en annen person til å få deg til å bli trygg på deg selv? Livet handler ikke om at en annen persons tilstedeværelse, oppførsel og humør skal avgjøre hvordan du har det. Det er du selv som skal avgjøre det.

    43. Kjenner den følelsen, har det på samme måte selv, men jeg har endelig kommet til det punktet i mitt liv hvor jeg har valgt å snu og endelig gjøre noe godt for meg selv, uansett hva alle andre sier og mener. Kanskje det er på tide du finner deg selv igjen? Jeg synes hvertfall det er fint gjort at du tørr å være deg selv så langt du klarer så offentlig, forran noen av verden verste kritikere. Internett og alle dets brukere.

    44. Kjere deg Andrew tha king (somm du kallte deg i denne komentaren) tur du må se pa den perfekte kroppen til Sophie elise en gang til! du er bare sjalu…..lol
      Sophie jeg støtter deg du er sikker et herlig menseke..♥

    45. heisann! Jeg lurer bare på hvor amanda har kjøpt jakken sin som hun har på i innlegget om : got milk? sick fin jakke!

    46. Hei, sophieelise vanligvis ser jeg på deg som “Blondiebitchen” hvsi du kjønner hva jeg mener:P Men når jeg leser dette inser jeg dte at vi egentlig er ganske like, jeg tenker ofte på dumme ting som har kjedd som jeg har tilgitt, men alikavell er lei meg for det! Ja, og du virker ikke som en bitch heller, jeg tror at du inerst inne er ganske jordnær, du må bare hvside det til de som ikke har forstått det;)

    47. forferdelig å høre 🙁 må si jeg kjenner meg litt igjen, men visste ikke at det gjaldt deg også. Jeg har også blitt veldig paranoid og tilbaketrukket, fordi jeg har ingen som bare kan høre på hva jeg ærlig sier uten å blir irriterte eller bruke det mot meg. Jeg vet ikke om jeg har “feil” venner eller om jeg har veldig sterke meninger. Jeg har bare bestemt meg for å holde kjeft og bare ha det vondt for meg selv. Men håper virkelig ikke at du slutter å blogge!

    48. Du fortjener virkelig mye bedre enn det! Folk som lyver og bruker andre er utrolig tåpelige, jeg er rundt sånne mennesker hver dag på skolen og kan ikke noe annet enn å le inni meg når jeg vet de står og lyver meg oppi ansiktet. Du er en fantastisk person og en dag kommer du til å møte den perfekte gutten og de perfekte vennene for deg, og du kommer til å få vekk alle de rundt deg som du ikke kan stole på og som bare drar deg ned. Du har oppnådd så mange ting som mange andre på din alder aldri kommer til å gjøre og du burde virkelig være stolt av deg selv! Og alle rundt deg burde virkelig behandle deg med respekt og være stolte av å kjenne deg, ikke bare har du et stort og godt hjerte, men du er ærlig og åpen, smart og pen! og slike mennesker som deg er vanskelig å finne. Vær stolt av deg selv og drit i alle de negative menneskene som prøver å dra deg ned, for du fortjener å stå oppe! håper virkelig på det beste for deg! 🙂

    49. stå på sophie! <3 du er sterk og du kommer til å klare deg gjennom dette ! 🙂
      jeg heier på deg! <3

    50. Helt ærlig, visst bloggen ødelegger for livet ditt,hvorfor ikke slutte? Ikke ta det feil ment, eg er fast leser av bloggen din og digger deg skikkelig. Hehe, hadde blitt veldig trist om du slutta! Det er bare det at jeg mener at visst bloggen ødelegger livet ditt og din framtid, burde du antakeligvis (kanskje før en stund siden) tenkt på å slutte å blogge.

    51. Kjenner meg veldig igjen i den følelsen av å grue seg til å legge seg om kvelden, da jeg blir liggende oppe i timesvis pga vonde følelser og tanker. Jeg er av den typen som overtenker det meste, og tar meg veldig lett nær av ting selv om jeg ikke sier det til noen. Jeg liker ikke å snakke om tanker og følelser med andre, og holder det for det meste for meg selv, men det er jo min egen feil:)
      Utrolig bra skrevet, Sophie! Stå på og stå opp for deg selv, du fortener ikke å bli utnyttet!:)

    52. Sterkt å lese, jeg viste ikke at det var sånn du følte det om bloggen! Hva med å ta bloggpauser innimellom? leserne dine forstår deg hvis du vil det,det syns jeg også at du fortjener!!
      men uansett; du er ei kjempeflott jente som jeg ser veldig opp til! du aner ikke, det er sånn at jeg ikke har hatt en bra dag uten å så innom http://www.sophieelise.blogg.no ! det gjør dagen min bedre, bare sånn at du vet det!<3

    53. Jeg har det akkurat på samme måten akkurat nå. Hele livet mitt har jeg skjønt når folk lyger men jeg vil ikke gjøre noe ut av det, jeg blir fort såret og er deprimert for forskjellige ting for tiden. Men du er sykt pen og utsenede ditt er som en gave og fra bloggen virker det som du har mange gode venner og at personligheten din er max bra! så du burde ikke bli såret av hva andre folk sier! Ver deg selv uansett hva, stå får det du mener. For du er et forbilde for mange, mange jenter der ute! Din blogg er det første jeg går innpå når jeg logger pådatan, tilogmed før facebook! Du skal vite at det virker som du har et bra liv og ikke la deg knekke av noe. For alle mennesker er forskjellige og du er 100% sikker ikke den eneste av vennene dine som føler det du føler nå.. 🙂

    54. Syns det er helt forferdelig at du føler det slik, men hvis du føler at bloggen din har ødelagt for deg, hvorfor slutter du bare ikke? Ja, det blir mye grining for 12-13åringer, men hva med DEG? Dette er en viktig tid i livet ditt hvor du fremdeles lærer om deg selv, burde tenke på skole og DIN fremtid. Ikke hva du skal ha på fordi du må se bra ut for kameraet og bildene som ender opp på bloggen din. Jeg liker bloggen din, men i bunn og grunn, føler du det er verdt det?
      Jeg håper ikke du er slik som mange andre bloggere på topplisten som blogger fordi de “må” for å tjene penger. Du burde blogge fordi du har LYST. Dropp bloggen, fokuser på skole og vennene som virkelig ER venner, og skaff deg en jobb, så skal du se at det blir mer flyt i hverdagen 🙂
      Lykke til, skjønning!

    55. Det er helt forferdelig at du føler det sånn!! ingen burde akseptere å bli løyet til, men er lett å la det passere, jeg har vært der!! Det er vanskelig å komme med de rette ordene som kan få deg til å føle deg bedre, men husk at visse folk er det ikke verdt å bruke energien din på!! Du fortjener så utrolig mye bedre! Jeg kjenner deg ikke personlig, men utifra bloggen din virker du som er utrolig sterk person! Jeg syns bloggen din er fantastisk og det er du og! Både på utsiden og innsiden!! Stå på, og jeg håper virkelig at du får det bedre etterhvert, og ikke la noen tråkke på deg, for de folkene som behandler deg dårlig er bare idioter som har lite å gjøre!
      Stoooooor klem fra en kjerne fast leser <3

    56. Blir deppa av å lese bloggen. Kan du ikke være litt blid? Synes du er så FRYKTELIG overfladisk til tider. Herregud, lev litt, jente! Kan du ikke prøve å være positiv, tenke at ting faktisk blir bedre bare du forsøker å tenke mer i riktig retning. Det er ikke rart ting føles så dritt, når du gjør det så dritt. Jeg vet ikke om jeg liker å være her inne lengre. Jeg ser en brun jente med langt blondt hår. Men jeg vet ikke om jeg ser lykke. Jeg ser kanskje en jente som skjuler litt hvem hun er, fordi hun tenker for mye på hva andre synes.. Kanskje er dette fordi hun har en stor blogg hvor hun ønsker at hun må prestere best mulig, i tillegg til at alt annet som skjer i livet hennes som gutter, fest, og press. Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, men.. Jeg er like gammel som deg, men likevel, jeg tror jeg føler meg bedre på mange måter, nettopp fordi jeg gir litt mer faen i dag, og smiler litt mer. Det skal ikke så mye mer til, Sophie. Husk det!

    57. Er akkurat lik! Kjæresten min gjorde noe UTROLIG dumt mot meg, men jeg “tilgav” han – og vi kom oss “videre”. Han gjorde noe dumt enda en gang, og den samme regla ble gjentatt. Jeg har enda ikke kommet over det, og når jeg har dårlige dager blir jeg liggende å tenke på det til langt på natt.. Alt jeg skulle sagt, alt som kunne vært annerledes. Disse hendelsene har ført til maaange krangler i ettertid, men alltid ordner vi opp fordi jeg tenker at jeg ikke kan klare meg uten han… Og for all del, når vi bare er sammen har vi det veldig fint, men det er noe som gnager inni meg. Og jeg bruker det “mot” han på en måte, for da får han føle en liten brøkdel av hvor mye han såret meg.. Kom kanskje litt utenfor temaet her, men føles litt godt å få sagt det til noen, og du virker som en som har opplevd mye men likevel fremstår som så utrolig sterk. <3

    58. Alle har vanskelige tider, og jeg er sikker på at du kommer deg igjennom dem med glans! Du er en utrolig flink blogger, og jeg håper jeg får muligheten til å lese nye innleg lenge fremover!
      Stå på 😀

    59. Ikke bekymre dæ så mye og ikke klandre dæ sjøl. Du e sånn som due..bry dæ mer om alt det fine med dæ!:)<3

    60. Skjønner hvordan du har det. Kom over en ting på Twitter i stad som fikk meg til å tenke: It’s weird yet amazing how the person you’re gonna marry is walking the earth right now.
      Ville bare dele det med deg fordi det fikk meg til å tenke – på den postive måten, og innse at jeg må kommer meg over min tidligere kjæreste og bare ta alt som det kommer. Slutte å gruble og tenke på ting som er vondt og sårt, men heller fokusere på de gode tingene: selv om det ikke alltid er lett. Håper det går bra med deg, Sophie.
      🙂

    61. wow jeg beundrer deg virkelig masse! Kjenner jeg blir veldig truffet når jeg leser dette, og alt jeg har og si er stå på jenta mi!
      hvis du virkelig liker og blogge, blog om det du vil ikke vær redd for at folk skal dømme deg. Det er din blog og bare din og dine lesere vil være der for deg! Du har ennå hele livet foran deg og masse som venter på deg. Lenge leve sophieelise.blogg.no hehe <3

    62. jeg digger deg, stå på, Sophie! tenker bloggen har åpnet ca like mange dører som den har lukket, prøv å se det positive i det!:) håper ting blir bedre snart, du fortjener det

    63. Veldig bra skrevet! Tror mange kjenner seg igjen i mye av dette, det gjør hvertfall jeg. Modig av deg å åpne deg så mye, håper ting snart blir bedre for deg!

    64. Jeg pleier alltid å være med venner, fra tidlig på dagen til sent på kvelden.. men når jeg er alene, alt er stille og jeg ikke har noe å gjøre, da slår alle de tankene inn i meg.. Føler jeg har det veldig likt som deg, om man ser bort i fra det med bloggen så klart. Stå på sophie, føler litt på meg at alt ordner seg etterhvert 🙂 for begge oss, håper jeg!

    65. Har så mye respekt for deg, Sophie! Er like gammel som deg og kjenner meg mye igjen i det du skriver. Er glad det finnes så oppegående mennesker som deg, blir glad av å være på bloggen din. Klem! 🙂

    66. Det er dette jeg liker med bloggen din. Du tør å være ærlig på bloggen når du vet det er flere tusen så leser bloggen din. Første gang når jeg så bloggen din så tenkte jeg ”off.. for en fjortis ” men nå så synes jeg ikke det lenge, nå synes jeg du er en fantastiske person og nydelige på mange måter. Elsker bloggen din <3

    67. stå på ! livet er jo en bergogdal bane , så av og til tar den seg en tur nedover og andre ganger oppover .. det er jo aånn det er. forstår veldig godt det du snakker om , har selv hatt noen tunge stunder for en tid til bake der det virkelig holdt på å skjære seg fullstendig. heldigvis har jeg mine to beste venner som hjalp meg ut av det.
      stå på , vi blogglesere støtter deg i tykt og tynt ! <3

    68. hei sophie<3jeg vil bare si at jeg elsker bloggen din og synes du er god til å synge+at du er sssssuuuuuuppppppeeeeerrrrrrr PEN!!!!
      håper du kan svare snart og jeg kommer aldrig til og slutte og lese bloggen din og du må aldrig slette den!klem fra en som gjerne vil treffe deg og synes du er pen og bor i svolvær og heter anna og er 11 år<3

    69. Man må lære å elske seg selv, før man kan bli elsket. Hvis man ikke har en grunn til å elske seg selv, har ikke andre det heller.
      Du er ei flott jente, som har så vidt startet på livet. Du er bare 17 år, du har masse tid til å forme din framtid. Dine bekymringer sliter bare på deg. Det er ditt liv, lev det som du selv vil, å ikke la andre eller bloggen stoppe deg.

    70. lille sophie, pust med magen, hev hodet og elsk deg selv. du er så flott og lur, ikke la samvittigheten din fortelle deg at du er noe du ikke er.

    71. Du sier at bloggen ødlegger livet ditt? du ødlegger det selv, da dumma. Du tror du er så digg, og deilig, mens egentlig så har du tidenes rynkete og slappeste mage, og brun fargen din er døds fin, den beundrer jeg. Men den kroppen du har, er serriøst det ekleeste jeg har sett. Det at du ikke kommer til å få noe jobb videre i livet, kan du bare takke deg selv, du legger ut lett kledde bilder av deg selv, og ser ut som et ludder. Rett og slett! Skal ikke komme her og rakke ned på deg, men siden du fjerner alle de stygge kommentarene, så håper jeg du lar denne stå.
      Du sier du syns du er stygg for tiden, men likevell legger du ut lettkledde bilder av deg selv, osv? BESTEM DEG. Du ser ut som et vrak.

    72. Kjenner meg godt igjen! Du er ei smart jente. Håper du kommer deg igjennom skolen og at det går bra for deg, og det tror jeg det gjør, bare du vil får du det til.
      Ikke la noen tråkke deg ned og såre deg, det fortjener du ikke! Rydd opp i de personene du ikke vil ha i livet ditt – som får deg til å føle deg liten, og ikke la bloggen styre livet ditt, for du er verdt så mye mer enn en blogg! 🙂
      Håper du finner en som kan ta vare på deg og ta deg for den du er, en som du føler deg komfortabel med, det fortjener du!

    73. Det er bra at du er klar over hva problemet kommer av, og da er det jo viktig og ta det derfra 🙂
      En viktig regel jeg har lært i livet, er og stå opp for seg selv og ikke godta dritt fra andre. Og dette er jo spesiellt viktig for deg som er en så offentlig person, ikke la deg ta imot dritt fra noen av de som leser bloggen din, for de kjenner ikke deg personlig og hvet egentlig ingenting om deg som person! Stå på, og forsvar deg selv og ikke tillatt mennesker som ikke fortjener en plass i livet ditt i å være en del av det om de ikke kan behandle deg med respekt og ærlighet! 🙂

    74. Du e ei utrolig sterk jente! hver gang æ føle alt går t helvette klikke æ mæ bare inn på bloggen din så blir alt så mye bedre. Stå på sophie, husk at du e ei fantastisk jente.

    75. Takk for at du hjelper meg igjennom hverdagen! Det er ikke lenge siden jeg var skjenert og usikker. Bloggen din har fått meg til å trene mer, føle meg mer “vakker”
      Tusen takk! <3

    76. Oi! Men om den ødelegger livet ditt, hvorfor slutter du ikke? Jeg vil selvfølgelig ikke at du skal slutte, jeg elsker jo bloggen din. Men fremtiden din er mye viktigere enn bloggen.

    77. Skjønner det veldig godt i en del av det du skriver. Spesielt det med hvordan en “reagerer” når folk lyver. en bare later som ingenting på en måte. Og hvordan en tilgir en person, en innerst inne ikke har tilgitt egentlig.
      Stå på 🙂 Du “er” ikke bare. Jeg kan i alle fall sette meg inn i at du faktisk er en person som alle oss andre, med feil og mangler, som alle oss andre, og at du har andre ting i tankene enn bare ‘rosae’ ting 😉 Tenk at så mange har lyst til å lese om deg og ditt! Du er til inspirasjon og glede hver eneste dag!

    78. kjenner meg utrolig igjen i det du skriiver! i alt, uten det om at det er bloggen som ødelegger, fordi jeg har ikke blogg. jeg føler også at jeg bare er tilstedet og at alle egentlig bare er likegyldige til om jeg er der eller ikke. jeg føler jeg må sitte å høre på andres følelser hele tiden, men aldri noen som har tid, eller gidder å lytte til mine. men det er jo egentlig ikke sånn, er bare at jeg føler det fordi jeg har jævlig vanskeligheter med å åpne meg og snakke om ting, rett å slett fordi jeg føler at det jeg sliter med ikke er noe å nakke om fordi så mange andre har det verre. måtte bare få alt ut, føles deilig. men som sagt, kjenner meg igjen i det du skriver og elsker at du skriver sånne inlegg! det hjelper meg til å føle meg bedre, for å vite at jeg ikke er den enste som har det sånn du sier. Elsker bloggen din, du er best! håper alt ordner seg og at du finner en som elsker deg for den du er <3

    79. DU ER FANTASTISK, SOPHIE. ALDRI GLEM DET. ALDRI LA NOEN FÅ DEG TIL Å TRO NOE ANNET. DU ER NYDELIG, BARE FORDI DU ER DEG. DU ER PERFEKT UPERFEKT, BARE ET MENNESKE. ALDRI FÅ DEG SELV TIL Å TRO AT DU ER NOE ANNET ENN FANTASTISK. <3

    80. Skjønner deg. Men du har jo selv valgt å blogge, så hvis ting er så forferdelig så burde du vel kanskje ta deg en pause?
      Jeg digger deg, ikke misforstå alså! 🙂

    81. braa skrevve! men man må vel bare prøve å skille bloggen og privatlivet, og ikke la ting gå før masse innpå seg. eg veit jo ikke så mye om det akkurat, men kan tenke meg at de fleste som skriv dritt e av den typen som enten e sjalu, eller bare e sur fordi de ikke kan være som deg eller gjøre de tingan du gjør. noen ganga har man alt for mye å gjøre, og kanskje lesera eller venna eller whatsoever mene du priotitere feil, men egentlig må du jo tenke på deg sjøl. det e jo deg ting skal være viktig for, og du skal ikke være redd for å si ifra om ting! før va eg sånn, lot liksom ting gli forbi med en spesiell fordi eg så innmari sterkt ville at alt skulle bli bra, men det blei bare verre, bare fordi eg tilga alt, uansett om det va kjempegalt og fælt eller ikke. det e jo ikke verd å være glad og lykkelig i noen tima, for så å ligge mange daga i strekk og skrike seg i søvne, høre på trist musikk og føle at alt e helvete. eg e slutta å godta alt, gjør som eg vil og orke ikke å bry meg om han no engang iblandt e interessert – ja i mitt tilfelle e det en han, men det kan jo gjelde både venna, gutta osv. har det mye bedre no, og det e e blidd mye ferre av de kveldan der eg skrik, eller bare vil førsvinne fordi eg ikke føle eg e verdt nåkka. “Once you realize what you deserve, you can walk away from anything”. eg syns du virke som ei flott jenta, og eg trur du klare deg fint på skolen om du konsentrere deg på det 🙂 og fra mitt synspunkt e du en av de toppbloggeran som virke minst bitch!

    82. Gjennom bloggen din så framstår du som et utrolig bra menneske! æ e seksten år, og æ må si at æ trur d e mange som ser opp til dæ. Æ misunne d menneske du e! du virke ærlig og du tør å stå for meiningan dine. Du har ikje ødelagt livet ditt av den grunn. Men ikje la blogginga ødelegg dæ.. du e mer verdt enn bloggen

    83. Ikke blogg for vår skyld om det ødelegger livet ditt, ikke for pengene heller for det er ikke verd det

    84. veldig veldig bra skrevet Sophie!
      – her for deg! du er en kjempe flink blogger og det er bra at du tenker over hva som kommer til å skje i fremtiden og hva som skjer med folk rundt deg nå!
      staystrong

    85. Jeg vet akkurat hva du snakker om. Folk forventer så mye. Folk har så mange fordommer. Folk er egoistisk. Folk er frekk. FUCK jantelovs-Norge. Har lest noen av de “dypere” innleggene dine og du er fantastisk! Du trosser en stereotype- og DET, det er utrolig tøft og det står det respekt av. Stå på- det er sånne som deg som forandrer verden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg