farge håret hjemme?

Fant denne hårfargen hjemme og lurte på om det kunne vært en ide og stripe håret hjemme istedenfor? Har aldri prøvd denne før så om noen av dere har gjort det setter jeg veldig pris på erfaringer om hvordan det gikk, eventuelt om dere vet noen andre bra jeg kan gjøre hjemme? Jeg er en utrolig utålmodig person og hater å være “avhengig” av andre for å få ting gjort, for eksempel at frisøren jeg går til skal ha time ledig osv osv. Haha hun kommer til å bli så sur om hun finner ut at jeg farget det hjemme så jeg veier mer mot å bare dra til frisør. . . Eneste negative med frisør er vel at det er så sykt DYRT! 

Noen tips? 

195 kommentarer
    1. Vis jeg var deg ville jeg farget det hjemme.. det er ikek spessiel vanskelig. Hadde revurdert å dra til frisør vis du kan gjøre det hjemme

    2. Jeg har prøvd! og det gikk ikke så bra. den ble mer gult i håret.. og jeg følte at jeg ble bleik i trynet..

    3. anbefaler depend, da fikk jeg ikke gulskjær! og ei jeg kjenner som bleika håret fikk nydelig hår:)

    4. Tror det går HELT FINT at du striper det hjemme med den dær stripinga 🙂
      Vet ikke helt hvor bra den er da, men skader vell ikke å finne ut?
      Jeg bruker schwarzkopf blonde M2 hver gang jeg striper håre mitt å den er jeg super fornøyd med 🙂
      Hadde svart hår da jeg begynte å stripe det, og nå har jeg brun/orange og blonde striper.
      Men siden du ikke er svart i håre tror jeg du kommer til å få et kjempe bra resultat 😀

    5. har brukt den i over 1 år nå! funker kjempebra, men jeg får en vennine av meg til å gjøre det for meg! Da blir resultatet bedre 🙂

    6. anbefaler heller å farge hjemme enn å stripe hjemme, koster jo mye å farge/stripe hos frisør, å striping hjemme går sjeldent bra! har farget hjemme 4 ganger, harr gått fint :))

    7. Usikker på om akkurat den funker så bra, men en annen pakke som er av samme type er utrolig bra! Den tar godt på håret, men det sliter en del 🙂

    8. om du velge at du skal stripe d, bør du ta skille ditt en anna plass enn du pleie å ha d når du tar på dæ hætta. om du ikke gjør d kommer du til å se ut som en zebra i bak hode.
      æ har brukt den mange ganga å den har funka heilt greit, om man sitt litt lengere m fargen i (:

    9. Om det står hvor lenge du skal ha fargen i håret, så ikke se på det! Jeg gjorde det og håret ble oransj! La det vere i håret til du ser at det er den fargen du har! 🙂 Ellers blir det oransj! uss :_

    10. Anbefaler ikke hjemme! Jeg hadde brunt hår og skulle stripe blondt, endte opp som en skunk eller hva det heter..

    11. Den er bra, men den er VELDIG sterk. Så du må være veldig forsiktig sånn at du ikke ødlegger/svir av deg håret. Mitt brant nesten av når mamma gjor det på meg.

    12. jeg har brukt denne maange ganger nå… jeg er kjempefornøyd! men tror nok nok andre må hjelpe deg, det er vanskelig å gjøre det alene….;))

    13. Det ødela håre mett totalt.!! Kunne ikke greie ijænna det eller nåkka å om æ gjorde det så for fett mykjee Hår av

    14. Ikke gjør det du kommer til å ødelegge håret ditt å jeg vet det er dyrt å fære ti frisøren jeg er dær sev ca hver 6 uke 🙁 er en blondine som ønsker å være brunette 🙂

    15. Har prøvd den samme selv, og den ødelegger håret, anbefaler deg å IKKE bruke den! Det blir veldig bra rett etterpå, men så fort håret vokser og du er ute i sola blir fargen kjempestygg, veldig blass og gul-aktig, og når etterveksten kommer er det synlig forskjell på det “friske” håret og resten, og du kan heller ikke bruke en annen hårfarge over den der, det setter seg ikke på, så du må vente helt til alt håret har vokst ut før du får “normalt” hår igjen..

    16. Jeg er selv redd for å farge hjemme, har hatt dårlige erfaringer med det før, uavhengig av merke.. Men bortsett fra gulskjær var det egentlig helt ok! Du bestemmer, Sophie:)

    17. Har stripet håret flere ganger med akkurat den der og det gikk kjempebra! Bare viktig å få fargen helt i hodebunnen! Fargen blir ikke så lys som det viser på pakken men det blir ganske mye lysere og jeg ble fornøyd 😀

    18. ikke ta altfor masse striper på en plass.. denne fargen er sånn at noen plasser kan det feks nesten bli helt hvitt, mens andre nesten litt gult.. men det blir finere etterhvert! synes ikke du burde være redd for å stripe det med denne hjemme:) har gjort det selv 3 ganger. var veldig fornøyd.

    19. Den striper bra, lengst oppe på haudet. Nede i lengda fungere den ikkje i det heile tatt:p
      Og en du ikkje burde prøve er den fra Depend! Den er mykje verre!

    20. Jeg har stripet håret hjemme mange ganger, og det har alltid gått bra. Men det er lurt å få noen til å hjelpe deg, siden det kan bli litt vanskelig å få det jevnt alene 🙂

    21. vær superobs på at det kan gå galt. jeg har endt opp med grønt hår av hjemme farging… Kommer ALDRI til å gå tilbake til å farge håret hjemme, for å si det sånn!

    22. Jeg har blondt hår, og farget det blondere hjemme! Jeg brukte en fra Garnier med Vendela på utsiden, jeg likte den og funket fint for meg. Hadde den i i 15 min og fikk et mye “gul, blondere” hår! 🙂

    23. Siden du har extension, så ikke farg håret hjemme! Jeg har gjort det en del ganger, og det blir bare ødelagt..

    24. Resultatet blir jo forskjellig fra hår til hår, + at vist du har tolmodighet og er flink eller den som gjør det er flink så tror jeg det skal gå bra.
      Utrolig fin blogg(er) <3

    25. Jeg har brukt den flere ganger, og da farget jeg håret fra rødt (knall rødt). Det er jo veldig vanskelig å få håret blondt igjen da, i og med at det var tilført veldig mye røde pigmenter. Men den funket dritbra, og håret fikk ikke gulskjær i det hele tatt 🙂 Det eneste som er litt slitsomt er å dra ut stripene av den hetta, men du har sikkert litt mer armmuskler enn meg, så det går fint med litt tålmodighet! 🙂

    26. jeg selv bruker ikke striping, men farging. Til meg går det veldig bra, men har som sagt ikke prøvd den typen så tror heller du burde prøve i stedet for at andre skal fortelle hvordan det har gått, for resultatet varierer jo veeeldig

    27. jeg har stripet håret med den fargen MASSE! Jeg mener særriøst, værtfall 10 ganger, og jeg er 12 år! Det har aldri blitt noe galt, alltid sånn som jeg ville 🙂 JUST DO IT!

    28. om du skal stripe håret, så burde du ta heller å kjøpe hetter og bleking separat. kjøpt hettene på vita også kjøper du depend bleking, da blir det mye mer solid resultat. og ikke minst flere striper:) bare et tips! er nesten ikke noe farge i den som du har der.

    29. ville gått til frisøren. når du farger det hjemme risikerer du å få orange/ gult hår, og feks en kjemisk klipp. da må du kansje farge håret helt mørkt igjen! frisørene vet hva de gjør og har ansvaret om noe går galt. myyye bedre!:)

    30. Jeg har akkurat hatt i blonde striper i håret mitt nå, og gjorde det selvfølgelig hos frisør. Ja, det er dyrt, men virkelig verdt det. Lover deg! Gjorde det en gang før hjemme… og ja, ikke prøv det. Da kan jeg i hvert fall si at det blir ikke bra. Rett og slett. 🙂

    31. Depend e værdens beste farge;-) råder deg til å bruke bleikingen av depend,jeg hadde helt svart hår å bleika håre 4ganger med den fargen så ble dt like blondt som du hadde før;-)

    32. Jeg anbefaler deg til å dra til friøren for å stripe håret ditt! Hjemmefarging ødelegger håret ditt kjempemye, og spesielt extensions..Selvom det er dyrt, så er behandligen vært pengene:D
      Dette er iallefall min menig, jeg har ikke erfaring med hjemmefarging, men jeg har lest om det og det andbefales ikke!

    33. Både e å alle søstrene mine he brukt den mange ganga å den funka veldi bra 🙂
      (søstra mi e frisør å bruka den heiletida ) :))
      lykketil! 😀

    34. Jeg farger eller striper aldri håret mitt hjemme lenger, alltid hos frisør, koste hva det koste vil. Håret mitt er gull verdt, og vil ikke ødelegge det med hjemmefarging 🙂 Anbefaler deg sterkt å dra til frisøren istedet

    35. Gjør det hjemme siden du har hatt problemer med håret før, så er det greit å være på den sikre siden 🙂 lykke til!

    36. Dersom håret ditt er sjørt og slitt bør du kanskje gjøre det med frisør så du slipper å ødelegge det! Jeg har stripet både hos frisør og hjemme, og resultatet blir som regel bedre med frisør med mindre du/den som striper håret ditt hjemme er kjempeflink. Jeg ville ha gjort det med frisør 😀

    37. Den har jeg brukt hele tiden, jeg har normalt lysebrunt hår, og jeg blir veeldig lys med den 😉 jeg ville revurdert å dra til frisøren, og heller ha farget det hjemme! 😉

    38. mamma har stripa håret sitt med den stripefargen der.. hun fikk gulskjær i det.. Hun prøvde til og med sitte lenger med blonderinga i håret. Det er ikke sikkert det blir det på ditt, men ville bare si ifra. (hun hadde ikke så mørkt hår heller, men kanskje bittelitt rødskjær idet)

    39. Jeg elsker denne hårfargen. Mest fordi den ikke sliter så mye på håret som det Depend sin gjør.
      Men, du vet at M3 er den svakeste? den som står 1 på er den sterkeste, så du har kjøpt den som er svakest. Daa blir det ikke stor forskjell på håret, altså!

    40. e enkelt å farge heime, har sjøl gådd fra mørkebrunt til blondt. bleika to gang, farga i ei askeblond farga og håll på å stripe det førr å få det ordentlig blondt no. men anbefale bleikemiddel fra depend, den e super! får ikke gulskjær av den 🙂

    41. Jeg har gjort det med den fargen, bare jeg er blond fra før da. Men det funker hvertfall veldig bra på meg, og det er jo et ganske bra merke også.
      Men nå striper jeg det heller med Depend sin striping. Og jeg syntes Depend sin er bedre, da får man veldig fine og “hvite” striper. Men det er litt mindre innhold i Depend sin, så du burde kansje kjøpe to? (det spørs jo hvor langt og tykt hår du har da, jeg har veldig tykt hår, og det er ganske langt) Men stripinga koster bare 100kr på Cubus da 🙂

    42. Synes den er bra! Har brukt akuratt den hele tiden, å har fått det blondt. Så synes du skal prøve 🙂 Sykt bra stripe pakke og jeg hadde mørkeblondt eller kansje litt mørkere, så stripet jeg det flere ganger med akuratt den pakken så fikk jeg mye lysere. Også for jeg til frisøren noen uker senere å stripet det blondt. Så nå har jeg blondt hår å brukt 1400 kr på å få det blondt 🙂

    43. har prøvd den ja! men den funket ikke noe bra, håret ble mer gult/oransj enne blond.. jeg anbefaler heller å bruke Depend Slingor, fra Vita! den er best.

    44. Fargen funker kjempe bra, hadde lysebrunt hår da jeg testet det ut! Men du burde få noen til å hjelpe deg. Det er verdt et forsøk. Blir det stygt, så ta en tur til frisøren.

    45. Gå til frisøren!! Det er dyrt ja, men virkelig verdt det! Har ei venninne som hadde brunt hår og ville stripe det blondt. Det gikk rett i dass for og si det sånn!
      Men vil du prøve og du angrer, så er det bare å gå til frisøren og fikse det 🙂

    46. Har brukt den pakken hver gang jeg skulle bli blond, og sitt i et kvarter ekstra med et eller annet plast over hodet, så blir stripene lyse og fine!

    47. Ville ikke ha farget håret hjemme om jeg var deg! Ikke bleking iallefall, det kan fort resultere i oransje eller grønt hår :/ Og om jeg har lest riktig så blir håret mer slitt om du farger det selv hjemme.. jeg har bare prøvd å farge håret mitt mørkere hjemme, og det har som regel gått bra, men har sjeldent fått den fargen jeg vil ha. Jeg foreslår at du går til frisøren Sophie!

    48. Jeg brukte den stipinga der når jeg stripa håret til venninna mi, og det ble veldig fint! men hun var alt blond og skulle bare ha litt mer striper i det, så vet ikke hvordan det blir på litt mørkere hår igjen. Men uansett så anbefaler jeg frisør, blir gjort mer ordentlig ! 🙂

    49. du som skal bli lys, bør ikke beike det hjemme. du ødelegger håret ditt. Når du går hos din frisør får du mye mer pleie til håret ditt. Ikke gjør det hjemme…. har forresten prøvd det når jeg var yngre før jeg ble frisør.. det ble gult.. og jeg var lys

    50. Når jeg skulle stripe det hjemme, gikk det kjempe bra eller ble et fint resultat!Jeg brukte den samme fargen som du har der:-) Men en ting det er VELDIG vanskelig å dra ut hår fra den hetta, hvis du skal bruke hette da.Men vis noen gjør det for deg, så tror jeg det blir bra. Når jeg gjorde det fikk jeg lyst og fint hår. Håper du ser dette! Digger bloggen din!♥

    51. du har jo så urettferdig latterlig mye penger at du har jo råd til frisør og masse mer så gjør det i stedet!! Da har du også noen andre å skylde på om det blir miss

    52. Om du skal ha platinablonde striper bør du heller kjøpe vanlig hårbleking og stripe med. Kanskje få hjelp av en venninne med å få det til ordentlig bak i håret. 🙂

    53. Anbefaler å gjøre det hos frisøren.. som du sier er det ganske dyrt ja, men til gjengjeld blir resultatet gaaaaaanske mye bedre! 🙂

    54. Jeg har stripet håret et par ganger med farge fra det merket. Ble et helt greit resultat. Opplevde ikke å få gult hår, men selve stripene er vanskelig å få helt opp mot hodebunnen, slik at man fra dag en allerede har litt ettervekst. Vet ikke om håret ditt er særlig tykt, men det er mitt og dermed ble det vanskelig å få stripene jevnt fordelt. Så jeg anbefaler at du tar det til frisør. En del dyrere, men så absolutt et mye finere resultat!:)

    55. Bruk hvilken som helst striping, men ikke den ! Håret ditt kommer til å få gultskær i seg. No kidding. Trust me.

    56. Hjemme striping funker fett, synes jeg!
      Men i stedet for det kan du ta å blande litt sitron i håret, sette deg i sola – så bleker håret fortere!

    57. Hver gang jeg skal stripe håret mitt for å få det lysere, bruker jeg den. Jeg synes den funker sykt bra, og grunnen til at noen får det mer gult enn blondt er fordi de ikke har hatt den i lenge nok før de har skylt den ut. Selv pleier jeg å ha den i håret i ca. 40 min, og da får jeg en kjempe fin og lys blondfarge! Så hvis du er redd for at det skal bli gult er det bare å ha den i så lenge som mulig 🙂 da vil du garantert få en fin farge!

    58. Bruker den hver gang, den e mega bra :-)) prøv, Vist det ikke går så bra, er det bare å farge eller reise til frisør 😀

    59. Annbefaler ikke å hjemmebleike håret, da denne blekingen er mye svakere enn den i frisørsalongene. Disse er ment for hår med naturlig hårfarge, ikke hår som er farget, og resultatet blir helt annerledes enn det står på pakningen om håret er farget og håret ender ofte opp som oransje eller påskegult om det i det heletatt kommer noe resultat ut av det.
      Så jeg vil annbefale å gå til frisøren, det koster mer, men du får hvertfall resultatet du har lyst på 🙂

    60. Kan med hånda på hjerte si at det er den beste hårfargen jeg noen gang har brukt, har brukt den og en fra samme merket som heter L1+ og må si at L1+ er den beste! 😀 Men merket er fantastiskt!

    61. Ta den lyseste av den typen striping og legg en pose over håret når du har hatt i fargen. Da blir stripene lyse og fine. Den fargen du har valgt tror jeg kan bli litt gul.

    62. det er et veldig dårlig merke har prøvd det og stripene blir mer røde enn blonde + det vises nesten ikke 😉 digger deg !

    63. Jeg har brukt den flere ganger. Den funker helt fint, og blir kanskje til og med enda blondere enn på pakken – spørs på hvor lenge du har den i. Første gang jeg prøvde den ble det gult – no lie. Men bare pass på å ha den i lenge! Ta den gjerne litt lenger enn du tror den burde, da får du det beste resultatet.

    64. ehm…..jeg håper du leser dette fordi jeg er veldig forvirret…
      Søte deg som alltid bryr deg om andre og bryr de om dyr og ikke bruker ekte pels eller sminke som tester på dyr, så kjøper du sminke som er testet på dyr? har du begynt med det igjen nå? Ihvertfall så syntes jeg at du burde slutte med det….fordi det er så ille hva de utsetter dyrene for. Så jeg håper du leser denne kommentaren, fordi det hadde betydd mye for meg, og selv om du ikke aner hvem jeg er, så ser jeg opp til deg og du betyr faktisk så mye for meg, og ja, DU ER FORBILDET MITT. Jeg elsker personligheten din, utseende, sjarmen, kroppen, håret, stilen, HELE DEG. Du er så fantastisk !!! Du er det menneske som alle burde se opp til og være, for da hadde jo verden vært et herlig sted!!
      HVORFOR
      SVARER
      DU
      IKKE

      DENNE?

    65. Depend sin bleking er MYE bedre! 🙂 Blir alltid ett bra resultat med depend sin, den gir mer hvitnyanse (bleket), ikke gulnyansen som den dritt blekingen du har kjøpt…
      BRUK DEPEND! 🙂 koster ca 100 kr

    66. jeg bruker akkuratt den boksen der! synest du burde prøve, men la en annen gjøre det på deg, moren min pleier å stripe mitt, søstra mitt sitt hår og alle familievenner ++ når det trengs. Du burde la noen andre gjøre det siden viss du gjør det selv så kan du “misse” noen steder bak og i tillegg så gjør det j*ævlig vondt å “stikke” den lille pinnen(?) inn i den hetta for å dra ut hår selv, gjør ikke vondt når andre gjør det.
      Den gir ganske bra farge medd mindre du BARE tar oppå, du må på en måte dra ut håret som ligger litt “under” også. for at det skal bli litt jevnt over hele hodet liksom, hvis du sjønte hva jeg mente 🙂

    67. btw: ser at andre kommenterer at de får gult hår + gulskjær: svaret på det er jo bare enkelt-> jo lenger du har i jo gulere blir det, hvis det står 45 minutt, så tar du bare 30-35 minutt? er det jeg pleier og jeg har ikke en eneste nyanse i håret som LIGNER på gult engang 🙂 håper det hjalp dere andre som faila litt med deg gule x)

    68. Har prøvd denne selv og hadde omtrent samme farge som du har nå, da jeg børstet håret etterpå falt nesten alle de lyse stripene av :s Det kan godt være på grunn av jeg har farget håret mange ganger før og det var utrolig slitt. Jeg bruker en “blond-spray” som du sprayer i håret etter du dysjer og håret blir gradvis lysere (selges på HM), vill anbefale den 🙂

    69. Har prøvd den jeg åsså, den lagde egentli veldig lyse striper, jeg ble veelddig førnøyd:D jeg anbefaler den!

    70. Bruk heller bleking fra Depend! Har prøvd alt som er, og Depend sine er virelig de beste. Enda bedre resultat hvis du bruker blekeshampo, balsam og hårkur derfra. Og det beste er jo at det er superbillig!

    71. Den fargen er veldig fin, jeg har selv brukt den! Det eneste er at det kan veldig lett bli altfor gult.. jeg ville anbefalt deg å gå til frisør!:)

    72. jeg brukte en slik en gang og det ble en veldig fint 🙂 men ble ikke helt blonde striper ble mer “gull” aktige 🙂

    73. Anbefaler å gå til frisør! Skulle farge det platinblonde håret til søsteren min litt gyllenblondt.Kjøpte en på vita (hugser ikke hva den heter) og fulgte bruksanvisningen helt riktig! Hun endte opp med GRÅTT hår. helt GRÅTT. Så gå til frisør! 🙂 Ikke ødelegg det nydelige håret ditt og la det bli rosa (eller grått..) enda en gang ! 🙂

    74. Hei! Jeg har farget håret hjemme før med akkurat den stripingen du vurderer. Jeg gjorde så det skulle bli en anelse blondere til sommeren. Det ble desverre bare noen blonde striper her og der, og jeg syntes det så ganske unaturlig ut på meg fordi de ble så markerte noen steder. Det ble i tilegg litt for gult.Det er sikkert forskjellig fra person til person og kommer jo også ann på fargen du har fra før. Men det kan fort bli mislykket hvis du gjør det hjemme, jeg ødela nesten min hårfarge siden det ble så ujevnt.. Så jeg anbefaler deg helt klart å dra til frisøren, det er verdt de ekstra pengene!<3 Elsker bloggen din, virker som om du har en fantastisk personlighet:)

    75. Jeg gikk fra brunette til blondine med denne hårfargen. Ble ikke i nærheten av oransje. Bare ha den i minimum 40min..

    76. hei:D jeg brukte akkurat den samme stripingboksen som du har på bilde, woops hele håret mitt ble oransj:(

    77. IKKE farg det hjemme, Sophie. Du har mer enn råd til å gå til frisøren, så for all del – gjør det! Gule, ujevne striper (evt FLEKKER) er lite fint.. gå til noen som kan det godt, selv om du er utolmodig 🙂 ellers trenger du iallefall ikke klage når håret ditt blir gult/oransje/hvitt/rosa 😉

    78. Hei=) Jeg hadde absolutt ikke farget håret hjemme! det virker kanskje bedre at the moment, men det blir ikke noe bra. Hadde helle brukt litt mer penger på noe som ble perfekt…

    79. Jeg har aldri farget håret før, og har ikke planer om det heller. Men ettersom jeg har sett på håret til noen av jentene i klassen min som har farget håret hjemme burde jeg anbefalle å dra til frisøren. Tro meg, du vil ikke ende opp med lignende hår til noen av de i klassa mi…

    80. Det funker helt fint! Eneste er at du må ha skillet på en annen side en vanlig, slik at det ikke blir så “markerte” striper, som sjeldent blir fint:-) Også lar du den sitte i lenger en det står bakpå, til du får den fargen du vil ha. Ellers kan det lett bli veeeeldig oransje 🙂

    81. Jeg brukte akkurat den engang, og det ble MYE bedre enn å gå til frisøren. frisøren traff ikke inntil hodebunnen + at fargen ble ikke spesielt fin. Mine erfaringer er å gjøre det selv så du får det AKKURAT som DU vil ha det.

    82. moren min er frisør, men jeg aner ingen ting ;p
      Ps; digger blggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    83. Jeg har selv bleket håret med den der blekingen og det blir ikke noe vellyket. Når du har mørkt farget hår så blir denne blekingen oransje. Selv om du har lysbrun så blir det oransje.
      jeg vil heller anbefale depend striping for den fungerer som frisør bleking:-)

    84. Jeg har stripet hjemme i to år jeg, det går helt fint, og blir alltid mer fornøyd. En idè kan være å pakke inn det du striper i folie, det funker bra. Og ikke ta det “bleikemiddelet”(er jo det det er) helt i bunn av håret, ta ca 3 mm fra hodebunnen.

    85. stripene blir lyse i håret, mens clipsene tar ikke til den fargen der såå godt, så jeg måtte bruke depends sin i clipsene og håret bruke jeg den der:)

    86. Har aldri prøvd den, men har brukt en fra vita. Noe sånn platina blonde striper elle noe, pakken er hvertfall hvit. Kjempe fornøyd med den! Brukte den da jeg gikk fra brunette til blondine.

    87. tror du burde ha 2 pakker da isåfall :)) men den pakken der er ikke noe bra, og billig er den også.. anbefaler og kjøpe en litt dyrere for da er den bedre, eller stripe det hos frisøren, for da er du sikker på at det blir bra

    88. Æ stripa håre hjemme, å for å si d helt ærli, visst du elske håre ditt, ikke gjør d! Æ elska håre mitt, men syns fargen va utroli stygg. Fant ut at æ sku stripe d hjemme, å etter en time satt æ i en stol me blondt/brunt hår me flekka i. Du kan jo gjøre d hjemme, men da brude du vite ka du gjør!

    89. gjør det hos frisøren!! jeg har utrolig dårlig erfaring med hjemmefarging, og frisøren er ti tusen ganger bedre. lover.

    90. Ikke jørr det!!!!! Håre blir pissegult/mega oransjt! Jeg hadde den i lenger enn den skulle og! Du kommer til å angre, stol på meg!

    91. Jeg stripet hjemme med den fargen..og det ble veldig bra, stripene ble litt svake da, siden jeg hadde den litt kort i for var redd for at det skulle bli for lyst. Men jeg fikk hvertfall ikke gule eller oransje striper…ble fint blondt:)

    92. den der har jeg prøvd. hadde ca samme brunfarge som deg å alle stripene ble nesten sånn lysebrune/oransje.. IKKE et bra resultat

    93. Har prøvd og gjør det fortsatt flere ganger. Gikk veldig bra! Bare pass på å ikke ha den i for lenge.. 🙂

    94. Vil anbefale Depend sin blondering striper! Du får den er på cubus, h&m etc! Bruker den selv og startet fordi søsteren min brukte den og da jeg var i butikken så anbefalte hun dama også den 🙂 Er ikke så veldig dyr heller!

    95. Jeg vil anbefale deg og IKKE bruke striping/farging fra schwarzkopf fordi det gir ikke blondere hår , jeg gjorde det da jeg hadde brunt hår og det ble rød oransjet istedenfor !!! Da burde du heller ta deg rå til å gå til frisøren ! 🙂

    96. Den stripinga der er ikke så ”sterk” og man får lett gult hår og den gir ikke så lyse striper. Jeg bruker den samme bare i M1, denne M3 er mye dårligere. Men M1 er virkelig til å anbefale. Men med det lange håret ditt trenger du nok 2-3 pakker av den. Jeg har greit langt hår og bruker 2 pakker for å få striper i hele håret. 🙂 lykke til

    97. husk foresten også å sitt med blekningen i lengre enn det som står på pakken!! sitt litt under en time eller mer om du ser at håret ikke tar fargen med en gang. Men som sagt BRUK DEN SAMME BARE I M1!! den er kjempebra, fikk fiiin blondfarge av den 😀 men hvis du bruker den du viser i innlegget her tror jeg du blir å få oranjs/gul-skjær..

    98. Denne funket meget godt på meg! 😀 du burde virkelig prøve den ut! bare ta og strip i vei, du vil helt sikkert kle det 🙂
      BTW! Bildet på header din var UTROLIG fint! du er kjempe pen! Leste innlegget over, og har ofte slike perioder selv i og med at jeg har hatt spiseforstyrrelser lenge og slikt så vet hvordan det føles å føle slik du gjør! Men det blir bare bedre! og det tror jeg også du vet :)) Du er kjempe pen, har drømmekroppen og det vil bare bli bedre! 😀

    99. Jeg ville tatt det hos frisøren! Jeg hadde brunt hår, og skulle stripe det blondt, og da ble håret mitt gult.. Men du kan no få det til fordi om 🙂

    100. jeg har ALDRI farget håre mitt til frisør, forrige gang da jeg var blond brukte jeg OFTE den dær stripingen. Har hatt håre mitt i 100000000000farger
      ANBEFALES

    101. Jeg stripet håret med den stripingen, og jeg har brunt hår, det ble oransje.. så anbefaler den ikke! <3
      elsker bloggen, du er best!

    102. IKKE STRIP DET HJEMME!
      Blir ikke bra i det hele tatt.. Du vil få sebrastriper FEIL vei hvis det blir bittelitt for store hull i den greia, og det blir dårlig bleket. 🙂

    103. den er drit bra! brukte den til å farge håret platina blondt så du bør ikke ha den i for lenge 😛 men du bør ha flere enn 1 pakke vist ikke blir det orange..

    104. Begynte å bleike-stripe håre mett for nesten ett år siden, hjemme selv. Gikk ganske bra, fikk hjelp av ei venninne som er flink med hår, farging & klipping. Etter hvert tok jeg å bleiket hele håret mitt hjemme. Ble ganske orange, men etter 2 til 4 bleiking gikk det bra. Så nå har jeg helt blondt hår, og klippet vekk alt det slite. Veldig fornøyd, tanke på jeg hadde helt svart hår for rundt ett år siden & spart penger! 🙂

    105. jeg vil ikke anbefale å gjøre det hjemme! jeg stripet venninnen min med akkurat samme farge og hun fikk hvite/oransje flekker øverst i håret der hun hadde sin naturlige hårfarge, og ute i selve håret ble rødt. jeg selv stripet det fra svart til blondt, å det tok et års tid før håret mitt ble platina blondt, men det var definitivt verdt å gjøre det til frisøren. der får de rettet opp på det om det blir noe galt, å dessuten slutter hjemmebleiking å virke etter en times tid så det er ikke alltid man får det resultatet man ønsker. men det spørs jo og på hvor fort håret ditt tar farge 🙂

    106. Jeg vill anbefale stripene og stripe-hettene fra Depend . Jeg har brukt de 3 ganger før og håret mitt ble veldig mye lysere . En venninne av meg har også prøvd den du holder i handa , og du vill angre etter på , du får orange hår og det er jo ikke det du vill ha ????
      ELSKER BLOGGEN DIN <3 😀

    107. Hvis du skal stripe håret blondt hjemme så anbefaler jeg deg å bruke “ekstrem” blonderingsmiddel. Ja, det er sterkere og sliter mer men resultatet blir mye finere. Da slipper du å få gul/orange resultat 🙂

    108. Jeg prøvde den for noen dager siden, men det er nesten ingen ting oppi og den begynte å smuldre opp med en gang

    109. Skjønner godt at du er redd for å gjøre det hjemme:) Men det er fordi det er bare et blekemiddel som fungerer ordentlig! Depend blondering, som mange andre skriver her også. Ikkenoe gulskjær, du kommer til å elske den<3 Etter jeg prøvde den første gang har jeg aldri brukt noe annet igjen! Anbefaler også de andre hårproduktene deres for å bevare den fine blondfargen! Digger deg og håper virkelig du prøver den <3

    110. Hei:)
      Jeg jobber på frisør, og anbefaler den, jg selv bruker den merken. Hvis du har den på litt lengre gir den finere og naturlig farge… Hvis du ikke er fornøyd kan du kjøpe en shampo fra frisøren som fjerner fargen du tok på sist, og den shampoen koster bare 130kroner

    111. ta det hos frisøren! tenk om det blir feil og du må rette det opp slik at du må farge det mørkere igjen! bedre å få gjort det bra med en gang 🙂

    112. Om du velger å bruke denne hjemme, så få tak i en ekte heklekrok av stål som du trekker ut stripene med. Det er heller ikke så mye blekemiddel i pakken, så trekk ut striper på annenhver linje og annenhvert hull slik at det er nok til alt håret. Når du har hatt i all blekingen så samler du håret på toppen av hodet og legger plastfolie rundt. Varmen som dannes inni plastfolien gjør at blekingen får bedre effekt 🙂
      Lykke til!

    113. Eg bruker den hver gang eg striper håret mitt, å det går kjempe fint! Du som er blitt såpass lys å håret funker det nokk helt fint på!

    114. Jeg har stripet håret med den 3 eller 4 ganger. Det gikk bra de 2-3 første gangene, og da ble jeg veldig fornøyd! Det ble fin farge og så veldig naturlig ut. Men så farget jeg håret brunt med en farge som skulle gå ut etter ca 2 mnd. Når nesten all brunfargen i håret var borte ville jeg stripe det blondt igjen, men denne gangen ble det helt forferdelig, helt gult og oransje! Fikk heldigvis ordnet opp i det hos frisøren noen dager etterpå, men du har jo hatt brunt hår som jeg hadde da fargen ikke funka så jeg hadde stripet det hos frisøren om jeg var deg 🙂

    115. Om du vil bli lys igjenn:
      Går fint å farge det hjeme men da må du ha litt talmodig het for det kan bli oransj… men husk man skal farge det flere ganger selv hadde jeg nesten svart hår (veldig mørk brunt) men jeg stripa det 1 gang hos frisøren å hadde det sirka san som deg? det var lysebrunt ijafall jeg farga det fikk engod del oransj (men jeg tror du har en lysere farge en det jeg hadde da) jeg bleker det enda å jeg bruker l++ fra sqwarskof eller noe? den er den sterkeste blekingen de selger tror jeg:p så får jeg lit oransj bruker jeg blå shampoo fre sheer blonde eller noe en ny type :p husk å bruk samme bleking for hvergang slik du ikke får lyst åså får du gult pga en dårlig bleking , ja det er min erfaring da !:)

    116. Gå til frisøren Sophie!!! Ingen tvil!! Du har jo hatt en del hårtrøbbel, og hvis du vil slippe unna det, så bør du gå til frisøren å få jobben gjort. Det koster mer, men de vet hva de gjør og hun frisøren du går til virker jo veldig dyktig.

    117. den der anbefaler jeg virkelig ikke, den er ikke blond men gul, håret blir bare slitt å stygt av å bruke den.. angrer på at jeg gjorde det en gang i tiden, fordi det endte med at jeg måtte farge håret mitt brunt igjen 🙁

    118. jeg ville helt definitivt dratt til frisøren! brukte akkurat den typen hjemme, før. Brukte det over langt tid, og det fungerte helt greit, i alle fall på sommeren, fordi da hjalp solen til med å bleke det. Disse stripene blir dessverre ikke så lyse som det de viser til på pakken, ikke engang i mitt hår som var blondt fra før. og stripene har også en tendens til å bli veldig gule, selv om man har de i den tiden som står på pakken. så vær så snill å ikke ødelegg håret med den fargen der. DRA TIL FRISØREN

    119. Farger håret mitt kun hjemme, å det har gått fint hver eneste gang. har farget det selv siden 9 klasse x) Så har litt erfaring .. Går som regel bra, bare følg fargebeskrivelsen bak. 🙂

    120. Håret blir veldig ofte gulaktig når man gjør det heime. kan jo selfølgelig gå bra, men er en viss risiko. Er nok lettere å farge håret heime når man har brunt/mørkt hår, fordi det er liten sjans for at det går galt. Når du i tillegg har ventet så lenge pga at håret ditt var ødelagt ville eg ikkje ha farga det heime. Heimefarging slit MYKJE meir på håret.

    121. Æ vil virkelig ikke anbefale den der, skulle stripe håre mitt på den der måten og det gikk rett å slett rett til helvette… fikk store blonde/gule flekker oppe i håre, så forferdelig stygt ut å det er ufattelig vanskelig med sånn der tube med børst på! ville brukt hette vis æ skulle ha farga det hjemme fordeom det gjør sykt ondt å bruke hette så blir det fint 🙂

    122. Du bør ikke stripe håret blondt hjemme den første gangen hvis du går fra mørkt hår. Dette blir sjeldent vellykket, men etter å ha stripet det en del en gang til frisøren først, skal det nok gå bra.

    123. IKKE BRUK DEN DER! Svir av håret, og applikatoren er kjempedårlig, stripene blir ujevne! Du kommer til å angre, tro meg!!

    124. Jeg brukte den når jeg farga håret mitt blondt. Annbefaler den egentlig litt, men… Du kommer til å få “gulrotfarget” hår, siden du er brun/mellom blond. Men det slites av litt etterhvert :))

    125. Du er jo søkkrik, så hvorfor skulle det være et problem for deg om det er dyrt å gå til frisøren?

    126. Jeg har brukt den, og jeg ble kjempe fornøyd. Bare pass på å ikke skyll det ut for tidlig, med tanke på at du har ganske mørkt hår. 🙂

    127. Ikke bruk den, du får oransje hår. Skulle bare stripe det, også ble det helt gullerot.. Gå heller for en annen farge, eller dra til frisøren 🙂

    128. Jeg har stripa håret hjemme sammen med en venninne, men hun venninna mi SUGDE !! Hun tok tette mange striper, og da så man etter bare en uke og ikke det engang at håret mitt ble gult!

    129. Jeg har prøvd den samme selv og syntes den funka ganske bra 🙂 Men hadde ikke så mørkt hår som deg da, så det har nok noe å si det også 🙂 Du kan jo prøve, og i verste fall må du ta deg en tur til frisøren 🙂

    130. Jeg har prøvd den før. Synes den funket kjempe bra, men det er forskjell fra hår til hår.
      Tror det kommer til å funke kjempe bra, jeg!
      Lykke til!

    131. Ikke bruk den når du har brunt hår. jeg fikk gult hår etter jeg brukt M3+, bruk heller M1+, den er sterkere 🙂 Kan hende den fungerer om du prøver, men anbefaler den som er sterkere ettersom du har brunt hår 🙂

    132. æ har brukt denna å den funska kjempe bra! enaste e at man må være nøye med de blonde stripen..før de kan være litt vrien :p eller sånn at dæm ikke blir så lys:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg