Wow, hun så kjent ut.

Haha så et litt kjent fjes da jeg var innom dagbladet.no i dag! Ble intervjuet av dem i går og syntes jevnt over resultatet ble helt greit, bortsett fra at jeg ikke sa at det er “40 i min vennegjeng på videregående som bruker melanotan”. Jeg har ikke 40 i min vennegjeng engang, haha. Jeg sa at jeg sikkert kan nevne 40 jeg vet som har brukt/bruker det, når hun spurte om det er utbredt. Men men, om dere er interesserte av å lese det finner dere det HER.

Er jo selvføgelig et par voksne fra Harstad som har vært raske med å “baksnakke” dette på facebook. Hvorfor er jeg ikke sjokkert? Haha, håper jeg har bedre å gjøre når jeg er 40-50 år gammel enn å spionere på ungdommer, sånn helt seriøst.

126 kommentarer
    1. Lol, noen voksne har ingenting å gjøre altså! men jeg liker deg, og kommer til å følge deg uansett hva faen du gjør 😀

    2. For det første, sjekk denne linken:
      http://www.iform.no/pub/art.php?id=1089
      er du ikke redd for dette? Det står blandt annet at det er ulovlig i Norge!! Og at det påvirker noen andre av kroppens funksjoner. Det står å at det er et “nytt skjønnhetsprodukt for jålete mennesker med rynkeskrekk”… Hva syntes du om dette?
      For det andre, bruker du silikon? Altså i brystene?
      For det tredje, Er det kjærlighets-åttetallet, evighets-åttetallet eller hva det nå en du vil kalle det en tatovering?
      Håper du tar deg tid til å lese de andre spørsmålene mine, og svare på dem i neste innlegg…!

    3. er du seriøs??? ingen som vet noe om langtidsbivirkningene… tenk litt, er mange unge jenter som ser opp til deg og vil vere som deg og du påvirker dem.

    4. Noe av det teiteste jeg ser er de voksne personene som kommenterer under, og later som om de vet alt så mye bedre.
      Jeg mener det er 1000 ganger bedre å være ærlig. Stå på søte deg!

    5. Hahaha, tragisk at voksne folk har bedre ting å gjøre ass … Digger deg Sophie, syns du er tøff som tørr å stå fram å si at du bruker barbiedop/melaton <3 gleder meg til å de resultatet, vurderer åsså å starte på det <3
      du e sykt pen btw ! ;oo

    6. Morsomt å lese kommentarene på dagbladet hvor alle mener at du er dum. Da må jeg le litt. Jeg er ikke “enig” i valget ditt om å bruke melanotan, men jeg vet at du faktisk, til tross for overflaten, er smart.

    7. Uff, du ser helt for jævlig ut jente. Ser ut som en sjokolade med duckface. Æsj, vil spy av deg.

    8. Sophie, kan du ha en spørrerunde om dette såkalte “barbiedopet”? Jeg lurer hvertfall på hvorfor gjør du det? Hvorfor gjør du det når du kan risikere å få kreft, og dø? Det er ikke bare om og men å se bra ut, Sophie. Ingen er perfekte bare fordi man er brun, du kommer ikke til å bli perfekt, ingen er det! Jeg bare skjønner ikke hvorfor du tar dette å sprøyter gift inn i kroppen din, bare for å se perfekt og brun ut.. Det er livsfarlig! Skjønner du det? Jeg ELSKET bloggen din før å DU var forbildet mitt, men nå ser jeg hvordan du egentlig er, å sån vil jeg hvertfall ikke være..

    9. Det er fint å se ærlighet blant rosabloggere, men på bakgrunn av betroelsen din er du *per definisjon* overfladisk, et horribelt forbilde for dine lesere, samt svært utsultet på fornuft.

    10. Hvordan får du så brae karakterer? Kan du skrive ett innlegg om det? Jeg sliter med å få gode karakterer, så hadde vært flott om du hadde hatt bry til det 🙂 Du er et forbilde for meg og mine venner! Stå på 🙂

    11. Syns det er utrolig uansvarlig og korttenkt av deg. Greit at det er veldig fokus på at du er et stort forbilde for mange av de yngre jentene som leser bloggen din, og ingen kan være perfekte ovenfor alle andre. Det at du drikker og legger ut bilder på bloggen kan ingen klandre deg for, men at du skriver om melanotan SÅ åpent er så utrolig hjernedødt av deg. For ikke å snakke om at du faktisk bruker det selv, men at du sier at du kan fortelle om erfaringer, og hvordan du bruker det hvis det funker? Herregud. Hva er greia med å bli så jævlig brun? Du ser ikke brun ut, du ser flekkete ut. Ser ut som at du har brukt tonnevis med brunkrem og bomma her og der. Nå som sommeren kommer snart, hva er vitsen med å sprøyte brunfargen inn i deg? Og jeg skjønner godt at de “voksne” snakker om deg, fordi det er jo ganske forstyrrende at en 17 år gammel jente holder på sånn. Jeg er 17 selv, og tilogmed JEG tenker, hva faen skjer med ungdommen. Det har gått altfor langt.
      Det er ditt valg, men for guds skyld, tenk deg om to ganger før du forteller hele norge om det.

    12. Eier du ikke skamvett? Blir sikkert fint å se tilbake på når du er 30år, men det er jo ikke sikkert du blir så ”gammel” engang.. Kos deg videre med sprøytene dine… Stakkar de som er foreldrene dine! Har virkelig ikke villet vist meg utenfor husets fire vegger om jeg har vært i slekt med deg engang…

    13. Jeg har hele tiden likt deg og hatt en mening om at du ikke er så ille, men når dette kom frem, sank du lavt. Tenk litt lenger før du anbefaler det videre, er faktisk “små” eller mindre jenter/gutter som leser bloggen din!! Så akkurat nå, er du er DÅRLIG forbilde i mine øyner.

    14. hahah. Du burde jo tenke på at det er mindre som leser bloggen å kanskje missforstår det du skriver på bloggen din. De kan ta det som oppfordring å begynne med dette. Ikke noe frekt ment med dette,digger bloggen din! :pp

    15. Er enig med deg jeg sophie, jeg skulle virkelig ønske at voksne hadde bedre ting og gjøre med livet sitt enn og baksnakke ungdommer, vi er hva vi vil være og samme om vi får noen pigmentflekker. javel ? jeg er snart 14 år og skulle ønske mamma skjønte litt mer av hva jeg mente osv. pigmentflekker, so what ? bare jeg føler meg pen selv.. ♥

    16. Du påvirker mange unge mennesker, og det kan man tydelig se her i kommentarfeltet. Virker som de (du også) tror det er helt greit å ta dop gjennom all denne “åpenheten” din.
      Dumt brød, det er det du er

    17. Hei, jeg bare lurte på om du kunne skrevet litt mer om tunge piercingen din?
      Vil veldig gjerne ta selv, men lurer på:
      Gjør det vondt veldig lenge etterpå?
      Er det mye “stell” for å ikke få verk?

    18. Du framstiller Melanotan som uproblematisk å bruke, på den måten at pigmentflekkene er det eneste negative med stoffet. Jeg siterer deg; ?Når Julia Nyland for noen år siden såkalt «advarte» mot melanotan kunne jeg ikke gitt meg større faen i pigmentflekken hun hadde på foten, og bestilte på sekundet.”
      Når helsemyndighetene velger å gjøre Melanotan ulovlig, er det langtidsvirkningene av stoffet som er grunnen, ikke pigmentflekkene. Forskerne har ikke nok kunnskap om hvordan kroppen responderer på stoffet etter flere år med middelet i kroppen. Det er derfor Melanotan er ulovlig, fordi man ikke kjenner til konsekvensene som senere kan komme – i verste fall alvorlig sykdom som følge av bruken av stoffet. Jeg hadde sikkert tatt Melanotan selv om pigmentflekker var den eneste bivirkningen. Men sånn er det altså ikke.

    19. Skjønner ikke at dere toppbloggereUfjortis jenter generelt i hele Norge synes det er så fint å være oransj/svart. Det er jævlig stygt.
      Hvis dere skal prøve å sammenligne dere med kjendiser i USA på røde løpere osv, så har dere gått langt over streken. INGEN kjendiser er oransje eller svarte (med hvitt hår.)
      dere er så usexy at jeg blir kvalm.
      og du sophie: du er egentlig en ganske smart jente, men dette er litt for drøyt.

    20. Syns du er en fantastisk blogger, og det er bra du er åpen om det. Å ikke bry deg om stygge kommentarer, det er bare folk som er sjalu <3

    21. Herregud, NOE skal man da dø av… Om hu hadde røyka 40 om dagen hadde ingen brydd seg, bare fordi det er “vanlig og lovlig”.
      Pass på deres eget liv, for dere tror vel seriøst ikke at Sophie kommer til å forandre mening angående barbiedopet pga. en kommentar på bloggen sin?
      Skjerp dere mennesker, hvis dere ikke har bedre ting å gjøre enn og rakke ned på en 17 år gammel jente, da bør dere kanskje revurdere prioriteringene deres!

    22. Nei, Sophie Elise fremstiller overhode ikke Melanotan som uproblematisk å bruke, og hun har sagt at hun kommer til å si fra om alle positive og negative virkninger stoffet kommer med, og det syns jeg er 110% ærlighet. Vi burde takke Sophie for å være så sinnsykt jævla ærlig som hun er, for det er faen ikke mange andre bloggere som er så ærlige som henne. Greit at folk tror Sophie er ei uviten barbie-bitch, men om dere negative folk faktisk tar dere tid til å lese alt hun skriver, skifter dere FORT mening. Det gjorde jeg hvertfall, og er sikker på at jeg ikke er den eneste. Stå på Sophie, jeg er bare glad du er ærlig hvertfall og syns det er det viktigste. Det hun ikke vet om stoffet, sier hun hverfall fra at hun ikke vet noe om, så før dere kommenterer bare dritt til henne, les hver enkelt bokstav, ord og setning, please. Digger deg Sophie!

    23. Enig med Camilla over her! Er så sinnsykt barnslig av noen folk å rakke ned på Sophie slik, og komme med dritt. Til og med voksne folk! Om det er lesere som virkelig ikke klarer å unngå å bli påvirket og ikke klarer å tenke selv, ja da har de ingenting på nettet å gjøre. Det finnes så mye viktigere og farligere ting her i Norge enn melanotan, jeg blir sjokkert over hvordan så mange reagerer! Utrolig barnslig å komme med slike ord som at Sophie er hjernedød, dum, uansvarlig, dumt brød osv. når dere faktisk ikke kjenner henne engang. Dette er noe hun har valgt å være åpen om, noe man burde respektere henne for. Som Camilla over sier, noen burde virkelig revurdere sine egne prioriteringer når de ikke har bedre å gjøre enn å rakke ned på en 17 år gammel jente!

    24. bare ler av “hate meldingene” det at de ORKE og skriv her. bruke den lille tida deres på det,skrive laaange settninge om kor mye de hata dæ og osv. dritt i de.
      berre husk på de som røyke kor livsfarli det e, men ingenting stoppe de, barbiedop og generelt dop advare de. HALLO! alt e farlig uansett!

    25. Det er utrolig modig av deg å være ærlig om dette! Uansett om det skjer noe med deg så er det jo ikke lesernes problem, så hvorfor blande seg? Du er en super blogger! Elsker hunden din, hehe… <3

    26. Hei Sophie! Jeg leste artikkelen, og først vil jeg bare påpeke at du er veldig tøff som tør å være åpen om det. Det andre jeg lurte på var om du noen gang har vurdert nesesprayen i stede for sprøytene? Er det ikke ubehagelig å stikke sprøyter på seg selv?

    27. Herregud, trodde virkelig ikke at voksne brukte tid på å slenge dritt til unge jenter! Stå på Sophie. Du er fantastisk.

    28. Det er forståelig nok mange som reagere på det forrige “barbiedop-innlegget” ditt, og så lenge dem forhold sæ saklig, så er det greit. Håpe du skjønne at unge jente ikke treng informasjon i gjennom bloggen din. Hvis man er nødt til å “leite” etter informasjon sjøl, vil man kanskje ikke ta steget til å begynne med dopet. Hvis man enkelt kan lese sæ til det på bloggen din, vil det påvirke valget til mange unge menneska.

    29. Hei, jeg er fast leser av bloggen din og synes den er en av norges beste blogger. Rett og slett fordi at du er ærlig om dette her og mange andre temaer.
      Du har selv rett til å velge om du vil bruke melanotan eller ikke og jeg synes det er teit at folk skriver ting som “hun har ingen IQ” og mange andre frekke ting.
      Du har ihvertfall mot nok til å skrive om dette på bloggen din og ikke skjule det. Da har du vell litt IQ. Det at folk kaller deg hjernedød er jo helt feil også.
      Jeg vil bare si at jeg mister ikke respekten for deg eller slutter å lese bloggen din bare pga dette. Kan ikke tro at det er så mye styr utifra en liten bagatell.

    30. …Du kan ødelegge deg selv helt, sophie.
      Det kan faktisk være dødelig. Det er derfor det er “ULOVELIG”.

    31. Med de frontallyktene dine er det vel ca en promille som ser på hudfargen din…du kunne vært albino og ingen hadde brydd seg.
      men hey, girls will be girls…

    32. Folkens det er jo ikke “hat meldinger” til jenta, men disse greiene hun bruker er jo livsfarlig og ulovelig!!

    33. Vel, du er allerede ganske pen, så finner ikke et godt argument for å bruke det:p “girls will be girls” er vel det eneste jeg finner!
      Men stå på, fin er du.

    34. Herregud, du er virkelig dum. Stakkars foreldrene dine, de må føle seg totalt mislykket. Du kan ikke påstå at du smart og oppegående når du sprøyter et dop inn i kroppen din som ikke er bra og har vært på markedet så kort tid. Og KUN for å blu brun, herregud. Blir flau av deg, gjorde mye rart når jeg var på din alder, men heldigvis var jeg ikke like hjerneskada som deg. Lykke til i livet, du kommer vel til å ende opp som en dårlig glamormodell…

    35. stå på !<3 men kan du legge ut et bilde av deg selv når du brukte bariedop i fjor og et bilder når du ikke brukte deg så vi kan se forsjellen ?<3

    36. Du skriver at voksne mennesker “baksnakker” deg. Har du tenkt på at det kanskje er en grunn for at di gjør dette? Du er utrolig ung og er i ferd med og ødelegge kroppen din. Ikke rart at mange reagerer. Jeg håper virkelig du er klar over hva det er du sprøyter inn i kroppen din. “Melanotan lages på bakrommene rundt omkring i verden. Det er penger å tjene på det, og de skruppelløse er ikke så nøye med hvilke metoder de bruker, sier medisinsk fagdirektør ved Statens legemiddelverk” Ganske skittent og ekkelt spør du meg, og lite glamorous og sexy :)Voksne mennesker i 40-50 års alderen burde du heller høre på. De har noe som heter livserfaring. Og har vært der! helt sikkert. De har nåkk sikkert også oversminket seg og brukt push up bh for at andre skulle legge merke til dem og. Men dette med melanotan? Men er det verdt det? og ødelegge kroppen sin sånn. og se praktfull ut i 10 år, og så begynne og se mere og mere ut som en rosin :)Det virker som om at utseende er viktig for deg, og er det ikke også like viktig og holde seg pen da ? 🙂 Jeg håper jeg når frem til deg med det jeg prøver og formidle.

    37. Syns synd på deg! Hadde jeg blitt framstilt så dårlig på en av norges største aviser, hadde jeg ikke visst helt hvor jeg skulle gjort av meg :s du er uffattelig sterk som klarer å ta dette med en klype humor! Syns du er tøff som faktisk blogger om dette. Jeg har personlig ikke tenkt å gjøre det selv, men det er veldig spennende å få lese hva du opplever og tenker om saken. DIGGER BLOGGEN DIN! Du er dritkul 🙂

    38. SPIONERE??! Du skrev det på en blogg som er åpen for hele norge, så spionering kan det nok ikke være snakk om her.. Du burde heller ta konsekvensene av å skrive noe sånt på bloggen 😉

    39. Hvor er foreldrene til dette uheldige barnet? slik jeg ser det er dette på grensen til omsorgssvikt! Det er utrolig hva slags folk i dag som får lov til å være foreldre. Jeg skjemmes! Barnevernet burde strengt tatt vært koblet inn her.

    40. ble såå forbanna når jeg så lenken dagbladet la ut, og SELVFØGELIG var det ei jente som skrev saken.. kommenterte faktisk lenken til dagbladet selv:)
      så forbannet tåpelig gjort av både dagbladet og alle de middelaldrende toskhodene! hvordan reagerte foreldrene dine på dette egentlig? stå på sophie, du er så god 🙂

    41. oi, stakkar deg. Du lar deg itervjues, men så blir det bare den negative artikkelen. Jeg støtter deg, synes virkelig at du burde få gjøre som du selv ønsker! 🙂

    42. Skjønner godt at voksne folk snakker om deg og ikke minst foreldrene dine som sitter å ser på at dattra går ut i riksdekkende avis og forteller åpen dom dopbruken sin og oppfordrer andre til å gjøre det samme. For det er jo det du gjør mellom linjene er det ikke ??
      I tillegg klager du på at politiet ikke har ressurser til å ta seg av Id-tyveriene dine, men så støtter du selv opp om kriminelle miljøer som importerer og selger ulovlige varer/stoffer. VEL, kast stein i glasshus du som gamlingan sir 🙂

    43. Voksne folk har livserfaring og kunnskaper, så dere drittunger: kom ikke her å si at voksne folk som har kommentert DB-artikkelen er “sjalu” og at de mobber småjenter! De er generelt rystet og bekymret over naiviteten og dumskapen til unge jenter nå til dags. De har kanskje barn i tenåringsalder, og er redd for at de lar seg påvirke. Det er sjokkerende at mindreårige bare kan bestille seg ulovlig dop på nettet! Og de aller fleste som har noe mellom ørene, driter vel i “ærligheten og åpenheten” til bloggeren rundt dette. Om det er noen som virkelig vil ødlegge seg selv, så værsegod! Bare ikke spre budskapet, slik at andre småjenter går i samme fella! Off, for en hønsehjerne altså!

    44. Skal ikke blande meg i hva du gjør jeg, men ta i alle fall vare på deg 🙂 Barbiedopet engasjerer tydeligvis, har innlegg om det selv i dag (på generell basis). Håper i alle fall du tenker deg godt om før du tar valget 🙂
      Ha en flott påske!

    45. Hadde aldri tålt selv det du må tåle så ofte. Så mye dritt som du får! Før så leste jeg bloggen din sånn av og til, men da jeg så en video du la ut når du snakket om jeg vet ikke helt, mobbing eller noe tror jeg(?), da begynte jeg å lese bloggen din hver dag. Du har blitt et forbilde. Jeg kommer nok ikke til å bruke barbiedop og sånn, men ja. Skjønner ikke at folk bruker tida si på å rakke ned på andre. Syk verden. Men det at du åpner deg for bloggen og leserene om at du bruker dette, er veldig bra egentlig. Men så er det jo de som kommenterer stygt enten om du forteller dem sannheten eller om du holder det skjult. Stå på sophie, du er fantastisk 🙂

    46. Ingen vits i å være kritisk til Sophie, hun sier jo bare det hun mener 🙂 Du ruuuuuler, tøffa! Digger deg <3 Haters gonna hate, the rest of us are young and beautiful (les; brown/orange/yellow)
      Btw: til dere inntørkede gamlinger, slutt å være så negg, dere er bare sjalue med ingen livserfaring, forståelse for et større perspektiv og konstruktiv kritikk. Dere forstår bare ikke at når man er en fast tilhenger av en blogger som Sophie, så trenger man simpelthen ikke å tenke selv, hun gjør jo det for oss. Hennes vei er også vår vei, fordi hennes vei er veien til et lykkelig liv med masse kjekke gutter. Yohooo, parteyyy 🙂

    47. Har du foreldre i det hele tatt? Har de gitt helt opp på deg?
      Eplet faller ikke langt fra stammen, så de må jo være like skutt i hodet selv. Ingen oppegående, fornuftige foreldre får sånne barn som deg.

    48. Syntes så utrolig synd i foreldrene dine
      Det er ikke lenge til du er myndig, og skal ta en utdanning, også sitter du på rommet ditt i trusa og tar bilde av deg selv mens du presser ut munnen og ser til siden, og tror at dette er sexy?
      Om du hadde hadd bra selvtillit så hadde du ikke brukt barbiedop, falske vipper og extensions, ALLE, absolutt ALLE kan bli som deg om de bruker falske vipper og extensions så ikke tro at du er penere en mange andre.. Du kommer aldri til å bli tatt serriøst heller. Hadde vært så skamfull om jeg var deg at jeg ville aldri rørt meg ut av huset, Du må jo egentli ha en jævlig selvillit når du bruker så mye sminke så alt på deg er fake, håper de leserne som tror du er et forbilde fått vett i hodet 🙂

    49. Fy faen så udugelige mennesker det finnes i verden!!
      Jeg blir rett og slett forbanna av å lese gjennom disse kommentarene. Sophie er en så og si “voksen/ godt moden” jente selv og kan helt fint ta valgene sine UTEN foreldre! At noen FULLT voksne kvinner og MENN kan sitte å skrive at foreldrene ikke har omsorg for sitt barn, så er det fanmeg det som tar toppen av kaka! Dere har ingenting med hva Sophie velger å gjøre med kroppen sin som ung, å om dette stoffet hadde vært så farlig at hun ville fått konsekvenser for det senere så hadde det vært ulovlig å bruke det i norge også! Få dere en forbanna oppvekker, det er heller dere som er naive som ikke tenker dere om hva dere skriver til en tenåring som er på sitt mest følelsesmessige stadium. La ungdom være ungdom.
      Lykke til vidre Sophie, du er en nydelig jente både innpå og utenpå 🙂
      Elsker bloggen din å du har aldri fremstilt deg selv som et dårlig forbilde eller noe <3

    50. Synes det er synd at Sophie Elise er et forbilde for dagens unge jenter, og det er faktisk skremmende at mange synes det er ok, og er ukritiske til at hun bruker barbiedopet. Mange av leserene dine er svært unge, og har kanskje dårlig selvtillit, føler ikke at de strekker til dagens press om utseende, og er ikke sikker på seg selv (slik er det å være ungdom.) At du skriver ukritisk om barbiedop kan få andre til å ta steget å prøve det. Bivirkningene kan variere fra person til person, og de som har sykdommer fra før ( diabetes, sykdom relatert til hjerte osv,) kan få forsterkede symptomer på sykdommen. De som framstiller melanotan gjør det for å tjene penger, og en har ikke garanti for at stoffet ikke er forurenset, om det så er kan en bli svært syk. Ikke alle gjør grundig nok undersøkelser på hva de faktisk kjøper da du gir inntrykk av at det bare er “skjønnhetsfeil” som er bivirkinger, og det kan få konsekvenser.
      Og nei, ikke alle som kommenterer negativt er misunnelig. Har ikke noe ønske om å se ut eller være som Sophie Elise. Hadde min datter brukt barbiedop hadde det overhodet ikke blitt godtatt og ville blitt slått hardt ned på.

    51. Herregud så mye tragisk folk har skrevet her! At folk begynner å snakke stygt om foreldrene dine er ihvertfall helt tåpelig. Synes det er bra at du er åpen om at du går på barbiedopet, og skriver både gode OG negative ting om det! Du oppfordrer jo absolutt ingen til å gå på det, de som følr seg “presset” til å gå på det pga du gjør det burde ikke sitte på nettet og lese blogger i det hele tatt. Stå på Sophie, digger at du fortsatt står for ditt til tross for alt dritt du får slengt om deg!

    52. Når du bruker melanotan, tar du det i form av sprøyte eller nesespray da?
      Kan du ha en spørsmålsrunde om dette barbiedopet? 🙂

    53. Etter og ha lest noen acv kommentarene tenkte jeg: Ok, bra at Sophie Elise er åpen og ærlig om dette. Men seriøst folkens, det e dokker som bestem om dokker skal les bloggen hennes først og fremst. Så dokker kan unngå det bitches xD

    54. INGEN SIER DERE MÅ LESE BLOGGEN TIL SOPHIE. Hun er ikke den eneste som må bruke hodet her. Om dere tenker dere om kan dere enten slutte og lese bloggen hennes eller ha nesa i været i disse sakene. (IKKE LES DET)

    55. Kommenterte i stad, og gjør det igjen!
      Sophie er en sterk jente, og tøff som tørr å stå fram med dette, for det skaper styr, det forstår alle! Og at folk begynner med “tenk på de yngre leserne dine, blablabla..” herregud, men så pass på hva barna deres gjør på nettet da, hun kan ikke lyve om hverdagen for å gjøre småbarnsforeldre happy vetdu! stå på sophie, du er best <3

    56. Seriøst? Det handler ikke om spionering eller baksnakking, men om at du må bare ha en eller annen skrue løs! Åsså hvafaen? Du har alltid vert en rollemodell og et forbilde for meg, men jeg har helt erlig mistet hele DET synet på deg. Må rett og slett få kalle deg patetisk og virkelig ikke klok med tanke på at ikke bare bruker du et ulovelig middel som kan være veldig farlig i lengden, men at du absolutt må “skryte” om dette i mediene er bare rett og slett en dum avgjørelse. Jeg er alt for å være sin egen person og leve livet, og gjøre det man vil med sitt eget liv. Men helt erlig så blir bare dette ALT for dumt!

    57. Jeg tror nok ikke de voksne har så lite at de stalker deg og bloggen din, det er jo en nyhetssak og de eldre leser jo dagbladet eller hva det nå var, så ikke dra alle de voksne under en kam. Over til det positive, jeg elsker at du er en skuespiller og provoserer i blant, blir enkelte ganger flau over de som kommenterer her, må jo være jenter på 12-13 år som tar alt til seg! keep on the good work Sophie! 😀

    58. Off alt for mange dritt komentarer..
      Folk burde heller tenke på hvor jævla ærlig du faktisk er! Du er jo drittøff som faktisk tørr og stå fram. Ser på Tcmn, hun sier hun bare stapper i seg betakaroten.. men det tror jeg veeeeldig lite på.
      Syns du burde lugget på nr 1 på Blogg.no ettersom hvor ærlig du er mot leserene dine 🙂
      Stå på!!!

    59. De gamle er eldst..Vet du hva det betyr? Ikke dumt å ta lærdom av “de voksne” Jeg har selv brukt Melatonan for noen år tilbake, og alt jeg kan si er at det ikke er særlig pent. Trist at du ikke våkner opp når du ser bilder av deg selv.Men det tristeste er vel de yngste leserne dine, som sluker dette rått. Hvis du er ute etter å ta deg godt ut er du virkelig på feil vei.

    60. Slik snakk som “teit av de voksene” viser foreløbig tenåringsmentaliteten og mangel på forståelse av alvoret rundt denne saken, her inne blant de yngre leserne.
      Når jeg scroller gjennom kommentarfeltet og ser EN person som allerede har spurt om hvilken inntaksmetode av “barbiedopet” er tatt inn på, og andre allrede har antydet til å vise interesse for dopet her inne, er det skammelig med tanke på den lite gjennomtenkte framførelsen av det hele faktisk var.
      For yngre fans framstår hun som “åpen og ærlig”, i og med at hun allerede var småjentenes største forbilde. I realitetens øyne er dette høy missbrukende makt på feil grunnlag. Trasig å se.
      Håper virkelig foreldre tør å trå til her, før hun rekker å gjøre mer skade enn nødvendig.
      Oliver 20 år.

    61. tenkte å svare på en kommentaren jeg, følte behov for å svare den siden jeg holdt på å boble i hodet da jeg leste kommentarfeltet og denne her, den var faen så drøy.. off, tenk at hun er voksen.
      Hun skrev dette her:
      Synes det er synd at Sophie Elise er et forbilde for dagens unge jenter, og det er faktisk skremmende at mange synes det er ok, og er ukritiske til at hun bruker barbiedopet. Mange av leserene dine er svært unge, og har kanskje dårlig selvtillit, føler ikke at de strekker til dagens press om utseende, og er ikke sikker på seg selv (slik er det å være ungdom.) At du skriver ukritisk om barbiedop kan få andre til å ta steget å prøve det. Bivirkningene kan variere fra person til person, og de som har sykdommer fra før ( diabetes, sykdom relatert til hjerte osv,) kan få forsterkede symptomer på sykdommen. De som framstiller melanotan gjør det for å tjene penger, og en har ikke garanti for at stoffet ikke er forurenset, om det så er kan en bli svært syk. Ikke alle gjør grundig nok undersøkelser på hva de faktisk kjøper da du gir inntrykk av at det bare er “skjønnhetsfeil” som er bivirkinger, og det kan få konsekvenser.
      Og nei, ikke alle som kommenterer negativt er misunnelig. Har ikke noe ønske om å se ut eller være som Sophie Elise. Hadde min datter brukt barbiedop hadde det overhodet ikke blitt godtatt og ville blitt slått hardt ned på.
      MITT SVAR: Du burde skamme deg, det viser hvor voksen du er når du skriver: synes det er synd Sophie Elise er forbilde for dagens unge jenter. BARE fordi hun hadde et innlegg om barbidopet så er det kansje masse andre bra ting hun gjør og engasjerer seg for, hun er flink med blogging og hun undeholder oss leserer. DU har sikkert vært innpå denne bloggen en gang og du vet ingenting om hva hun gjør på bloggen for oss lesere. Hvis noen virkelig føler seg presset til å gå på barbiedopet bare for hun gjør det så har de ingenting å gjøre på blogger, jeg er 14 år, digger bloggen til Sophie men kommer ALDRI til å gå på barbiedop. Skal hun liksom skrive kritiske ting til barbiedopet når hun egentlig liker det? Hun er tøff som tør å stå fram med dette for hele Norge, og jeg synes jævlig synd på henne med så mange frekke og uforskammede voksne som rakker ned på jenta. Jeg er sikker på foreldrene hennes egentlig ikke liker at hun går på det, men hva skal de gjøre med det? Sikker på at du heller ikke hadde klart å få gjort så masse med det, selvom du skrev at det skulle gått hardt ned på..
      Måtte bare få det ut! 🙂

    62. I likhet med andre voksne som har vært her inne mener jeg også at dette er en sak for barnevernet. Dersom foreldrene aksepterer at hun sitter på pikerommet og skyter dop, så bør de også svare for seg.

    63. Hvis du en dag skulle få kreft av dette så bør du tenke på andre pasienter som du tar plassen til i Evt sykehus kø/ operasjons kø som ikke har utsatt seg selv for fare, men allikevel har havnet der. Jeg lurer på hvor foreldrene dine befinner seg? Mine foreldre hadde tatt ansvar her og skaffet meg hjelp.

    64. Linda: Har lest bloggen hennes lenge, og synes ikke hun er et god forbilde for ungdom. (ikke bare når det gjelder barbidop) Men ok om du synes det er greit at hun oppfordrer til ulovlige stoffer. Synes ikke hun er tøff som tilnærmet REKLAMERER for et produkt som kan være svært skadelig om det treffer rett person. Men hver sin smak. Foreldre har faktisk et ansvar for barna sine når de er under 18 år.

    65. Stå på sophie!<3 hva sa du egentlig til foreldrene dine,når du begynte me det? å hva sa de?
      digger deg!<3<3

    66. herligheeet, jeg vet hva du snakker om. det går massevis av rykter om meg og vennene mine her jeg bor, og den verste sladderen kommer fra damer i 40-50 årene. stå på sophie :))

    67. Sofie, du burde stoppe! Jeg skjønner at det sikkert er vanskelig, men ærligtalt:
      Dette er dop!!
      Du sender ut helt feil signaler! Tenk på femtiden, og når du skal søke jobb! Dessuten ser det mye bedre ut med helt vanlig solarium, og det kan jo ikke være billig! Jeg skjønner ikke at du gjør noe sånt mot kroppen din. Det er sikkert bra at du står fram, men noen ganger må man tenke på seg selv.
      Du har ujevn brunfarge nå, og jeg lurte faktisk litt på hva det kom av.

    68. Tror nok en som er utdannet innen det fagområdet vet bedre enn en 17 år gammel jente som kun tenker på å bli brun 🙂

    69. Du synker virkelig på et veldig lavt nivå, når du skal skryte om at du går på dop. Jeg forstår at du vil være ærlig osv, men hvorfor i det hele tatt gå på det?
      Blir du ikke redd når du ser at til og med profesjonelle folk som kan om dette sier at dette er alvorlig og at det faktisk kan føre til kreft? Som hun over her sier;
      “Tror nok en som er utdannet innen det fagområdet vet bedre enn en 17 år gammel jente som kun tenker på å bli brun :)”
      Sant, så sant! Jeg vet at du ikke gidder å lese denne kommentaren, men dette sier jeg bare for ditt eget beste.
      De gamle som sprer rykter om deg er bare bekymret ovenfor deg. Fordi du er 17 ÅR gammel og driver med dette. Det er like farlig hver alder, men altså. Sett deg i situasjonen til de voksne som går rundt og sier ting om deg da. De må jo få lov til å ha en mening når du går på dop. Da må du bare tåle at folk går rundt og snakker om deg, spesielt voksne.
      Du ødelegger kroppen din, Sophie. Bare gled deg til du blir et par år eldre og huden din er innskrumpa og du har endt opp med kreft. Da kommer du til å angre for livet 😉

    70. Sophie, Ikke Bry deg om at de skriver sånne stygge kommentarer, Bare vær deg selv, Gjør hva du vil.. Om de sier du skal slutte med dop og allt det dere, så er det ditt valg..
      Det er ikke de som skal bestemme over deg.. Om du vi fortsette med det, så synest JEG du skal det..
      – Stå på, Sophie, Vær deg selv..!!
      Digger det !! Det er bra du ikke lyver !! ♥

    71. Voksne slenger ikke dritt eller spionerer. Du burde forstå at voksne bryr seg om dagens ungdom og hva den gjør mot seg selv og sin helse! Vet ikke om du ser hvor mye du påvirker andre ungdommer ved å skrive blogg.Men det er noe du burde visst når du skrev om dopet.Tross alt du er 17 ÅR og hvor har dine foreldre vært når du fikk taki det!
      Jeg personlig føler ikke behovet for å være SÅ brun.Det ser unaturlig ut.Heller å sole seg om sommeren og kanskje bruke litt solarium . Men å bruke DOP for sånt er langt over streken for min del . Har aldri trudd at noen i så ung alder kunne være så desperat for å bli brun .
      Det er greit at du ikke bryr deg om stygge komentar og driter i andres meninger. men Jeg er enig i det Katrine sier .Bare vent til du blir eldre.. Da innser du kanskje at dop bruket ditt var en stor tabbe..når du ser at kroppen din ser mye eldre ut og du har kanskje fått kreft!Men da kan det bli for sent..
      Og ja , profisjonelle folk vet mere enn deg.
      Det er ikke respekt for eldre folk , når du ikke hører en gang på hva de har å si.
      Håper du innser dette 🙂

    72. Stå på! Du er tøff som er deg selv og står for det du gjør, i motsetning til mange andre på din alder. Fantastisk blogg, forresten! 🙂

    73. Heerregud.. noe så tragisk at noen går til avia med det -.- La nå folk holde på med hva dem vil uten at man bryr seg. Som jeg pleier ¨å si. Om hun hadde gått naken midt i byn kunne det ikke brydd dere mindre !!! Digger deg Sophie 😉 <3

    74. Jeg digger deg Sophie! Du er en jente som står for dine valg og er ærlig om det, noe jeg beundrer deg stort over!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg