UNICEF VANNDAGEN

I dag er det den årlige vanndagen til UNICEF, følte det var en perfekt annledning til å gjøre mine lesere litt oppmerksome. Enig?

Hvert tredje barn i Afrika går ikke på skole. Schools of Africa forsøker å gjøre noe med dette, og DU kan hjelpe! Prosjektet sørger for flere skoler, bedre innhold i skolen, og utdanningsmuligheter til jenter så vel som gutter. Tenk – de har ikke adskilte jente og guttedo! Det er blandt annet noe som jobbes med. Ikke fordi det er ekkelt, men for deres trygghet og verdighet. 

Schools of Africa jobber også med å endre holdningene til barna med tanke på hygiene. Ved å sette fram kraner med rent vann og såpe lærer de seg å vaske hendene regelmessig og tar med seg denne kunnskapen hjem – nei, for alle er ikke det en selvfølge nemlig. 

Vel nå blir det litt i korte trekk her, men du kan se videoen under: 

 Har også fått meg et par ting som viser at jeg støtter det.


 

For å hjelpe, send STUDENT til 02015 og bli fadder i dag! Det gjør jeg! 

82 kommentarer
    1. Du hadde litt rare lår.. Kanskje putte på deg en bukse neste gang? og heller droppe den når du er ferdig med å trene, bare ett tips

    2. jeg har en bukse om du trenger<3 neida ikke sånn frekt, jeg liker også å gå i bare trusa hjemme, men bare sleng på deg en bukse før du tar bilder til bloggen, det gir så feil signaler når du skriver et innlegg om verdighet og fattige barn liksom..

    3. Herregud… burde bynne å kle på deg litt…
      Er faktisk ikke rart jenter blir voldtatt, når du ser så lettkledde bilder dere legger ut! skjerp dere 🙂

    4. Herregud folkens, man skal jo være seg selv på bloggen, og hun har mange ganger skrevet på bloggen at hun trives uten bukse. La hun.

    5. Ikke rart jenter blir voldtatt? Hva faen snakker du om? Er faen meg du som skal skjerpe deg over, anonym. Skammes så jævlig over deg, Er faen ikke vår feil at vi blir voldtatt, vi skal faen meg få lov til å gå slik vi vil uten å bli voldtatt. Jævla fukcings idiot.

    6. Du støtter UNICEF, men kan ikke en gang skrive det riktig? Og når du blogger om et slikt alvorlig tema, som handler om fattigdom++ så syns jeg du kunne tatt på en bukse. Det handler faktisk om verdighet for mennesker som ikke har det godt .. !

    7. Er ikke rart jenter blir voldtatt når de går lettkledde? Wtf? så jenter skal ikke få gå lettkledde for da blir de voldtatt? fordi noen gutter som ikke får seg noe, ikke klarer å tolme seg! e vell en grun fordi ikke får seg noe. Norge kalles ett fritt land! der alle kan gå med det de vil!

    8. veldig bra at du skriver om dette sophie!
      forresten kunne du fortalt hvor du har kjøpt den shorten med dyreprint, og den med amerikans flagg?? jeg synes de var supersøte, og har lett lenge etter dem, men har ikke funnet 🙁

    9. ELSKER bloggen din nå i det siste 😀 Du har så mange dype og meningsfulle innlegg, ikke bare sånne “idag spiste jeg en sandwich til lunsj og gjorde lekser til kvelds”. Som TCMN. Du er så inspirerende, og du har blitt mitt nye forbilde. Selv om du har bukse eller ei på 😀

    10. bruker og ha på med ein tights eller joggebukse når eg bare e heim, men det e faktisk ett fritt land! Så la no jenta gå uten boks og ta bilde uten boks om ho vilj det, hærregud 😛

    11. Hei!<3 for det første, jeg digger bloggen din <3
      Men jeg har et spørsmål til deg: Har du regulering på innsiden av tennenne ? Fikk reguleringen på mandagen og er 11 år! o.O Kan du pliiis svare ?

    12. Vanskelig å la være å si noe når jeg ser kommentarer som at det ikke er rart vi jenter blir voldtatt når vi går kledd sånn. Men dere andre svarer bare med banning og usaklige kommentarer, så håper mr. anonym leser dette og TAR DET TIL SEG.
      Skal bare si en ting jeg, anonym. Det er ikke jenter sin feil at gutter er så kåte at de bare MÅ voldta en jente fordi hun går lettkledd.
      Ser du virkelig ikke at det er dere som må gå langt inn i dere selv? Syns du virkelig at det er greit å tvinge en jente til å ha sex, en jente som gråter og skriker, bare fordi hun gikk lettkledd?
      Det er gutter som må lære å beherske seg, ikke jentene som må kle på seg for å forhindre at de skal bli voldtatt. Om en jente ser en gutt gå uten t-skjorte i byen, kunne hun voldtatt han? Nei, fordi vi er svakere enn dere. Så hvor ligger rettferdigheten i dette? Dere skal få gå som dere vil, men ikke vi, hvorfor det? Fordi dere er GUTTER? Eller rett og slett fordi dere er kåte? I så fall ligger problemet hos guttene.

    13. KLÆ AV DÆÆÆ MEEER BARE FOR Å IRRITERE 😀 nei men heerregud. sitter her i pysjamasshorts selv faktisk. hadde ikke giddi kledd på meg for bloggen. skjerp dere 🙂

    14. Ikke bry deg om de fæle kommentarene;) Kjempebra du støtter slike saker, og at du deler det på bloggen. Du er ikke like ordinær som alle de andre! U go girl!♥

    15. Herrigud.. folk fokuserer jo mer på det faktum at du ikke har på deg bukse, enn hva innlegget handler om, og om hva som faktisk skjer der.. skjerp dere folkens. Jeg synes kanskje det er litt unødvendig å legge ut et slikt bilde, men jeg bryr meg ikke, det jeg bryr meg om derimot er hva selve innlegget handler om! 🙂
      Stå på Sophie! 🙂

    16. Rolig,folkens! Synes også at innlegget startet bra osv osv, og at hun kunne tatt på seg en bukse, men hallo? La jenta bestemme selv, ikke døm utifra det siste bilde… det er hennes blogg, og dere velger og besøke den! hihi, keep up the good work, sophie!

    17. Digge bloggen din Sophie, men altså.. ska ikke fremstå som et sexobjekt når du ska vise at du støtte unicef?

    18. haha, nå har jeg endelig funnet ut hvorfor du har så mange lesere :b er jo lett kledd på alle bilder! haha.. kle på deg jente!

    19. Jeg støtter unicef, utrloig bra innlegg! Men dere der oppe trenger ikke begynne å hakke på utseende og lårene hennes om at de ikke er fine nok, hun er vakker på sin egen måte. Men er enig i at hun kunna hatt på seg bukse, men hun gjør no som hun vil.. dere lager så stor sak, og selv om hun ikke hadde bukse på seg når hun støtter unicef har det ikke noe med at hun gjør det på en feil måte! ?

    20. Det er bra du skriver det på bloggen sånn at mange ser det :*
      Du er et godt forbilde iallefall som er sånn fadder og har tskjorte og støtter de.

    21. haha, innlegget begynte bra, helt til du poserer uten bukse med unicef t-skjorte!
      nå kommer du til å skrive:
      “åå, må vel ta på meg bukse neste gang, ettersom flere av dere klagde så sykt på det. hva er problemet med litt hud? 🙂 er jo bare fornøyd med meg selv.”
      MEN det blir helt feil i denne settingen, nei. dette blir for dumt. huff!

    22. Virkelig, jeg skulle ønske folk tenkte seg mer om før man kritiserer om man har på seg bukse eller ikke. Når t-skjorta likevel dekker over har det absolutt INGENTING å si. Huff, jeg blir så jævlig opphisset og sint når jeg ser folk som lever et liv som består av å bare klage, rakke ned og syte over småting, spesielt anonymt. Greit nok, dette kommer aldri til å ta slutt uansett hva, men hva faen er vits? Håper virkelig noen kommer til å angre på ting de har skrivd, og skjønne at det var unødvendig. Det er så jævlig råttent gjort.
      Sophie, jeg kan ikke annet enn å digge deg. At du er sterk er det ingen tvil om. Man kan virkelig ikke annet enn å le av noen av de utrolig teite og unødvendige kommentarene du får. Lukter misunnelse laang vei. Stå på! Jeg digger deg 🙂

    23. Du er så flink til å støtte hjertesaker osv! =)
      Skal du selge din gamle iphone4? ååå, du er heldig som bare kan gå å kjøpe deg en nyy! haha, jeg har en gammel iphone 3gs+knust skjerm!!!! hahah

    24. herregud , hva er problemet deres ! det er hennes blogg , så hun kan legge ut hva hun vil ! herregud , hvis dere ikke liker det , så kan dere vel bare stikke ! det er ingen som tvinger dere til å lese bloggen hennes , og det er skikkelig råttent å skrive dritt til henne! spesielt når du er anonym.
      hun er jo bare ei vanlig jente som oss andre , og hun er jo ikke laget av stein hvis det er det dere tror ! hun tar sikkert til seg mye av det dere skriver til henne . det skal mye til for at noen ikke skal ta det til seg. dere burde seriøst skjerpe dere , og begynne å tenke over hva dere skriver til andre!
      sophie , jeg digger bloggen din 🙂 den er kjempebra , og du skriver ofte om viktige saker 🙂 stå på , og ikke bry deg om alle idiotene som skriver dritt til deg !

    25. det er rett og slett flaut når du blogger om noe så viktig og så legger du med et bilde av deg selv halvnaken i Unicef t-skjorte. Du burde skamme deg, herregud…

    26. Jeg skjønner ikke at dere “haters” ORKER å kommentere dritt på denne bloggen! Såklart, så er Sophie Elise en “rosablogger” men hun er jo MYYYYYYYYE mer enn det! Hun står for det hun mener, og hva faen er galt med å legge ut et “lettkledd” bilde av seg selv?? Bra at hun er fornøyd med kroppen sin!
      Pga. det nederste bildet så ser visst ikke folk det “viktige” Sophie Elise skriver om. -.- Blir kvalm av dere.

    27. Til anonym: Hva faen er det du har i hodet?? “ikke rart jenter blir voldtatt”??! Er du helt skutt i hodet?? Man skal kunne gå kledd hvordan man vil, man ber ikke om å bli voldtatt. Skjerp deg fyfaen! Forresten er hun hjemme?

    28. Off, blir så dumt når jeg leser dette innlegget og tenker “fy så bra at hun støtter dette”, åsså pluttselig kommer det mest useriøse bilde på slutten.. kunne du ikke bare tredd på deg en bukse? Er ikke det at jeg synes du “prøver å vise deg fram” osv.. men du kunne ha spart deg for ett slikt bilde i dette innlegget ber syns nå jeg..

    29. uff er det litt slitsomt å ta på seg en jævla bukse før du tar bilde av deg selv halvnaken med en UNICEF t-skjorte? var det det? :(((( stakkars buhu

    30. Jeg er ikke den som reagerer når du poser i nudisten, men denne gangen ble jeg litt sjokkert. Ikke fordi du ikke hadde bukse på, men fordi du skriver et innlegg om et viktig tema, viser at du støtter UNICEF også står du halvnaken med en tshirt det står UNICEF på.. Du orket å ta på deg tshirten før du poset så da kunne du ha slengt på seg en bukse.. Tviler på at UNICEF syns dette er noe ok:/ ellers må du løpe rundt i trusen hver dag!:p

    31. Ok ”anonym”? At vi jenter blir voldtatt har faktisk vi INGEN skyld for. Det er noen visse av gutta som er helt syke i hodet og gjør noe slikt. Man skal kunne få lov til å gå naken i byen, og forsatt har INGEN rett til å røre DIN kropp. Så hold kjeft, Sophie får lov til hva som helst og har laaaangt ifra skylden for voldtekt. Idiot as 🙂

    32. haha for en reeeeeaksjon selveste “anonym” som skriver “Ok anonym?” Blogg er en nettside hvor bloggeren skriver sine tanker og meninger om ting som skjer generelt i verden/Norge eller om seg selv osv. Dette gir oss lesere til å gi muligheten til å både komme med våre negative og positive meninger. Sophie Elise kan selvfølgelig svare på dette selv, men hva er greia med at du liksom skal hoppe inn å si “sophie får lov til hva som helst” er du eieren ellernoe? haha.. huff..
      Dette er til Sophie Elise i hvertfall: Selv om det SELVFØLGELIG ikke betyr at gutter skal få lov til å voldta jenter osv pga dems nakenhet så betyr det ikke at det alltid er så bra å gå så naken. Dette mener jeg ikke for å være frekk men skriver det heller som “råd” eller min “mening” siden jeg er glad i din blogg, altså, jeg synes ikke det blir så fint syn når du tar sånne bilder siden du har sånn “mellomrom” mellom beina. Det er ikke så stort å vise som er fint liksom :p..

    33. også pekinga osv med DET blikket da, og ingenting under.. :p det ser ihvertfall latterlig ut. Du burde kanskje vite hvor viktig dette er før du publiserer det -og om du mener at du vet det, burde du isåfall tilpasse bildene dine til det.
      Det er like teit som om jeg skulle skrevet et innlegg om “støtt kreft” greier å ta slike bilder du har. driver å tar bilde uten bukse under HAR DU LITE Å GJØRE LIKSOM haha.. :p

    34. Først vil jeg bare si; jeg elsker bloggen din!
      Selv er jeg plan-fadder for en liten gutt i Liberia, jeg betaler for det selv. Jeg er 13 år, jeg betaler 250kr i måneden fra min egen pengebok:-)

    35. Har utrolig lyst til å bli plan-fadder! Tenker veldig mye på dette, og det skal nok skje en gang 🙂 Syns utrolig synd på de fattige.. Verden er urettferdig.

    36. kan ikke dere som ikke har noe å si bare holde kjeft?!
      En kommentar som dette: “Du hadde litt rare lår.. Kanskje putte på deg en bukse neste gang? og heller droppe den når du er ferdig med å trene, bare ett tips”, det er så frekt! Kan ikke du vise at du har så mye finere lår enn henne.. Sophie, du har en kjempefin kropp og ikke bry deg om hva andre sier !! <3<3

    37. Helt enig med Vilde Ailen! 🙂
      ingen som har sagt at hun har dårlig blogg. er en grunn til at hun er på topplista, vi bare sier våre meninger om hennes innlegg.
      – Og ja, noen går vel for langt, men å si sine meninger er vel lov 🙂

    38. Kjempeflott at du støtter UNICEF og lignende, men bare lurer på en ting; er du representant for UNICEF?
      Isåfall er det vel greit å hive på seg ei bukse om man representerer en slik organisasjon utad i og med at du da skal representere dem og ikke deg selv.
      Uansett så synes jeg at en slik sak fortjener et ok bilde, så kan du heller posere lettkledd i andre innlegg.
      God helg 🙂

    39. Litt feil å pose i slik tskjorte med ingenting/ truse under kanskje?;p dette handler ikke om at du skal få oppmerksomhet;p

    40. Ser at du bryr deg ganske mye om de som har det vont:) For litt siden fant jeg igjen en tekst jeg hadde skrevet om krig, så ville legge den ut her. Det er min oppfatning av krig og hvordan det kan være for en som opplever det.
      Se her kommer den:
      Krigen etterlater seg mange minner og sår. Minner som ødelegger familier, og sår som aldri gror igjen. I denne anledningen har jeg skrevet en liten novelle, her kommer den:
      De følelsesløse åra
      Leiligheten ble omringet av røykskyer. Det gikk sakte opp for meg hva som hadde hent. Det var stille, men man kunne høre barnegråt. Grusomme tanker dukket opp om min egen familie. Hvor var dem? Veggene hadde falt sammen, og det gjorde det vanskeligere å få øye på dem. Stedet var ikke gjenskjennelig. Det ville vært et mirakel om dem hadde overlevd. Jeg fikk vondt i hodet og la merke til at jeg hadde slått meg. Det lå krutt i leiligheten. Det så ut som et labrynt. Jeg kravlet meg frem.. Jeg måtte finne dem og forte meg ut, hvis det var mulig?. Jeg så noe, det var en arm. Jeg kravlet nærmere. Tårene begynte å presse seg frem, det var mor. Men hvor var resten av henne. Blodet drippet, hvordan kunne noen gjøre noe slikt? Følelsesløse mennesker som verden kunne levd uten, men slik var det ikke. Jeg prøvde å ropte på dem, men fikk ikke svar tilbake. Jeg ga opp, men så hørte jeg noe. Det var lillebror. Han var like ved mors arm. Det var ikke mulig å få han til å bli stille. Lillebror var bare 8 månder gammel. Han gråt og gråt. Lillebror var tidlighvis såret. Jeg hviste ikke hvordan jeg skulle kravle videre med han, så jeg puttet han inni skjorten min med hodet ut. Det ble litt tungt, men familien min betydde alt for meg.
      Tiden føltes som evigheter, og jeg la merke til at det hadde vært stille en god stund. Jeg mistet håpet. Det gjorde vondt. Jeg la han rolig på bakken. Han lå der liten og uskildig. Nå ønsket jeg at han aldri var født. Sammtidlig var jeg lettet, fordi jeg visste han hadde det bedre der oppe. Smertene ble for mye for lillebror. Jeg kravlet videre og prøvde å komme meg ut. Det smakte blod i munnen. Jeg begynte å høre folk som gråt og løp. Jeg fant en liten grop. Endelig ute tenkte jeg, men så hørte jeg en høy lyd. Den ble høyere og høyere, og plutselig smalt det. Alt ble mørkt.
      Der var familien min. De smilte til meg. Jeg løp mot dem. Det var så fint og fredelig her. Her ville jeg bo med dem, lykkelig

    41. Ville bare si en ting ikke noe domt mot deg sophie ! syntes du har en kjempe bra og fin blogg og greit du liker å gå lett kledd men du må bare tenke på en ting. Du støtter de for at de blandt annet skall få kjøpt seg klær. Så står du der bare i t-skjorte 🙂 å de har det kjempe fælt og kanskje nesten ikke har klær engang! Greit du legger ut slike bilder på de andre innleggene men dette var ingen bra sammenheng

    42. Nei, fy fader assa! Folk vet du liker å gå uten bukse, men når du reklamerer for Unicef så ta på deg en jævla bukse, hore! faen du er fæl!

    43. Ytringsfrihet, hvis Sophie får legge ut og si hva hun vil, får de som ser innlegget få samme rett
      Selvfølgelig blir hele greia litt mer useriøs når hun poserer i unicef t-skjorte uten bukse, men jeg slenger ikke med leppa for det.
      Som sagt, opp til hver enkelt å gjøre det de vil. Men mobbing, som når de rakker ned på utseendet hennes, det er unødvendig. Men la nå folk få dele sin mening om de usynlige buksene?

    44. Hadde kanskje ikke gjort nå å tatt på ei bukse? Folk ser jo mer på en halvnaken unge, enn på Unicef.. Just saying!! 😉

    45. Herregud hvorfor skal alt hele tiden dreie seg om deg??? nå var det UNICEF du skulle fronte, IKKE kroppen din eller musa di!!! hva feiler deg egentlig?????????

    46. For å være helt ærlig så tror jeg du driter totalt i sånne saker, du later som du bryr deg om sånt fordi at folk skal like deg.. men egentlig er du bare ute etter å vise mest mulig kropp og få mest mulig oppmerksomhet…For et bra og uselvisk menneske du er 🙂

    47. et lite tips.. Du snakker om at folk alltid slenger dritt og sånn, men hvis du for eksempel hadde tatt på deg en bukse på dette bildet hadde bildet hvert helt annerledels, det handler om RESPEKT! du skriver om disse barna og fattigdom.. så legger du ut et bilde i kun t-skjorte! Foresten du sier også du er selvsikker, men selvsikre personer legger ikke ut slikt for å vise for fin kropp de har, for at folk skal kommentere fint. de legger ikke ut sånn for de vet med seg selv at de er fine! Just sayin!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg