betakaroten..?

Mottok masse betakaroten i posten i dag, det er faktisk noe jeg aldri har testet ut før. Har som sagt sluttet med solarium ( 7 uker uten, hørte jeg en kort applaus?), så derfor lurer jeg på om betakaroten uansett har virkning selv om man ikke soler seg? Spennende å teste i alle fall, kan vel ikke skade . . . 
 

Haha meg i et nøtteskal, skal liksom stolt vise fram betakarotenen så holder jeg den feil vei..

Det er enda viktig for meg å beholde fargen så jeg sverger for øyeblikket til selvbruninger fra merket xen-tan. Jeg har to favoritter – den ene i sprayform som heter Mist intense dark og den andre i smøreform som heter Perfect blend . De gir en mørk brunfarge selv når man ikke er brun fra før av, me like! Perfect blend kan man faktisk justere mørkhetsskalaen på, ganske fancy. Kan brukes til både kropp og ansiktet! Er mange som spør hvordan jeg får selvbruning på ryggen, og blir direkte forbannet når jeg ikke svarer på det. Haha, er det virkelig så vanskelig å forstå at jeg får hjelp..? Jaja, nå vet dere den store “hemmeligheten”. 

Ja, her har jeg merket de “kropp og ansikt” ettersom jeg i HOVEDSAK bruker Perfect blend kun i ansiktet. Aner ikke hvorfor, men synes den er finest der! Som dere ser er de begge godt brukt, haha..

Slik ser perfect blend ut når man tar den ut. Det er fuktighetskrem som blander seg med “brunfargen”, noe som gjør at den blender seg så bra. Der av navnet – perfect blend!

For å vise dere bra før og etter effekt av perfect blend valgte jeg å ta den på lårene slik at dere ser tydligere. Er klar over at det ser ujevt ut, selvbruningskrem er virkelig ikke helt noe jeg får til.. haha

Og på hendene, før og etter av Mist intense dark. Den jeg bruker hele tiden

Minst intense dark kan kjøpes  HER, og Perfect blend kan kjøpes HER. Alt etter om du foretrekker spray eller krem!

 

 

92 kommentarer
    1. Betakaroten funker bare hvis du soler deg..
      Ellers har det ingen virkning 🙂 men vet om mange som bruker
      Den betakarotene og den funker veldig bra !

    2. Jeg tar Betakaroten, men det er for å unngå soleksem som jeg har fått siden jeg var liten. Bruker Dove summer glow til tider, og den funker fint for meg, men skulle ønske jeg turte å bruke skikkelig selvbruning.. Er livredd for skiller!!
      Eeeelsker bloggen din Sophie!
      Klem Karoline! 🙂

    3. Nei den virker ikke uten at du soler deg. Hvis du tar den uten og vere i solen eller solarium blir du heller litt gul aktig i huden. Det hjelper i solarium med ekte sol

    4. Betakaroten funker bare om man tar sol. Ellers har den ikke noen virkning. Digger bloggen din og er faast leser <3

    5. Det funker kun når du soler deg. Men jeg tok det i fjor, uten å ta solarium, fordi jeg dro til syden på sommeren. Det stod at man skulle bruke det i et halvt år eller noe, så hvis du starter nå før sommeren og tar det helt til høsten eller noe, så skal fargen du får i sommer holde lenge 😀

    6. betakaroten er for og bevare fargen du får av sol osv.. den hjelper også med og bli brunere , men er i hovedsak for og bevare brunfarge ! jeg bruker de fra apoteke og funker utrolig bra ! hørt at du bli orange av de der , men det er sikkert bare noe jeg har hørt som sladder ;;

    7. Jeg bruker selv betakaroten, men jeg bruker en annen en fra sunkost 😀 den er veldig bra! Men tar sol ca. 2-3 ganger i måneden da, skal slutte med sol for jeg vil heller vente på sommeren B-) <3 elsker bloggen!! Klem fra meg 🙂

    8. Du blir ikke brunere bare av å ta betakaroten. Det den gjør er at den forsterker pigmentene , slik at du blir fortere brun + tablettene gjør at fargen varer lengre:D Jeg tok det i 2 mnd med solarium og fikk fort bra resultarer! har enda 1 og halv pakke igjen som jeg skal spare til sommeren iogmed at jeg skal ikke reise utenlands 🙂 Da trenger jeg dem virkelig 😀

    9. Har lyst til å prøve det egentlig! Du er så fin, Sophie, leser bloggen din faktisk hver dag 🙂 Og jeg synes du bare virker godere og godere, og hvertfall som en god venninne! Super jente og super blogg!

    10. Betakaroten har ingen veldig synlig effekt om du ikke tar sol. Men betalaroten kan bygge opp huden din sånn at den er klar til solen som kommer til sommeren, som vil si at di blir brunere fort og får større effekt på brunfargen din når du får sol på kroppen.
      Det er ikke farlig å ta betakaroten når du ikke tar sol. Jeg gjør det, så huden min er klar til sommeren. Jeg starter somregel på pillene i januar/februar så jeg får et kjempe godt underlag!
      Jeg fikk vite alt dette av damen som jobber på helsekost butikken vi har i Sandefjord:-)

    11. Hei!
      har prøvd betakaroten i fjor sommer. Prøvde det ut fordi jeg har litt pigmentflekker.. Det hjalp, og brunfargen holdt lengre.. Men jeg er ikke så begeistret over tabeletter.. variert kosthold er det beste. Skal du få i det betakaroten, så spis gulrøtter :- ) En annen ting: vi er jo født hvit 🙂 Er ikke så naturlig å være kjempebrun om vinteren!
      Forresten, dette er ikke for å kritisere deg, eller få deg sint eller lei deg. Men så et bilde av deg for lenge siden på bloggen da du nesten ikke hadde sminke på deg.. Du er SÅ mye penere da du ikke bruker så mye sminke.
      Vær naturlig, det er ofte det fineste 🙂 selv om sminke handler om å føle seg vel. Men de fleste gutter liker også naturlig best! :- )
      Dette er bare min mening! ikke for å kritisere deg, du er en pen jente.

    12. Heisann. Tjener du penger på bloggen din? Ordnet du det selv, eller var det annonsører som kontaktet deg? Hva gjorde du isåfall om du ordnet det selv? 🙂 Håper du har tid til å svare. Mvh Kristin

    13. Betakoroten bygger opp pigmentene i huden, så om du ikke soler deg hjelper det ikke.. Men det hjelper deg med å bli fortere brun og er veldig bra. 🙂

    14. Tror nok ikke det hjelper med Betakaroten om du ikke soler deg, nei 🙂
      Ellers er det viktig å skrive det i innleggene dersom produktene her er sponset =)
      Lizbeth Osnes – Min hverdag med mine interesser, og lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com

    15. smører du bare selvbruningen på handen og så blir det så jevnt? når jeg tar det på blir jeg bare flekkete å stygg..

    16. Hei sophie 😀
      jeg går selv på betakaroten, den typen du bruker. Og jeg synes den er kjempebra! Den gir deg da ingen farge om du ikke tar sol i det hele tatt, men den forsterker om du tar sol. Jeg har eget solarium så jeg tar ca 20 minutter annenhver dag og jeg merker stor forskjell på fargen når jeg bruker betakaroten 🙂
      Ha en fin dag videre

    17. Jeg lurer på hva dere drakk når dere lekte drikkeleken You’re my mate? Vennene mine og jeg klarte det helt fint uten problemer, to ganger! Og du skrev at du ikke kjente noen som klarte hele, så nå kjenner du 5!

    18. Har bestilt slike betakaroten, så satser på at de funker bra sånn at jeg kan bli brun fram til jeg skal til Egypt å bli enda brunere, høhø!

    19. Kjempe fin blogg!! 🙂 Men lurer på om du kunne lagt ut et innlegg eller no sånn der du forteller hvordan du velger hva du skriver og hvordan du gjør bloggen så legg og lese osv.. 🙂

    20. Kan du vise et bilde av deg selv HELT uten selvbruning på siden av et med? spennede å se hvor stor virkning den egentlig har. Du viser jo før og etter bilder men tviler på det er helt uten selvbruning? Isåfall er du jo brun uten.

    21. Heihei sophie!
      Bare et lite tips siden å være brun er så viktig for deg. Om du skal gå på betakaroten så lønner det seg ikke å kjøpe de i Norge. De i norge er bedre enn ingenting, men igjen de innholder nesten ingenting. Det er maks 3 mg i betakarotenen i Norge, men den jeg går på som er fra sverige er hele 60 mg, som r myee sterkere. og inneholder også masse antioxidanter. (sort pilleglass med blå papir rundt ishj)

    22. Ikke mening å virke frekk for liker bloggen din.. Men du har jo masse sjolder. Du burde heller sole deg da enn å løpe rundT som en sebra. Ikke mye pent og i tilleg blir dyner/puter klær til og med dusjen blir ikke seende ut. Grusomt! Ta heller Solum du kan det eller vent til sommeren. Love You

    23. Du må sole deg for at de skal virke. Det er ikke bruningstabletter, de skal bare gjøre den varig og jevn

    24. skader ikke å ta dem selv om du ikke soler deg hele tiden, men jeg hadde heller spart dem til sommeren kanskje 🙂

    25. du må sole deg mens du tar betakaroten, betakaroten gjør jo at du vil få lengre brunfarge etter du har solt deg

    26. Betakaroten hjelper på pigmentene i huden din slik at du blir raskere brun når du soler deg, og holder den brunfargen lenger. Tar du mye (merk MYE) betakaroten uten å utsette kroppen for sol, vil huden din se gul/oransje ut. Jeg tar betakaroten, den typen du bruker, fordi jeg naturlig har ganske grå og gussen hud og blir nesten ikke brun. Jeg tar ikke så mye sol, jeg tar rett og slett betakaroten for å få den gul/oransje effekten i huden siden den er så gussen fra før. Nå gløder jeg mer, og er fornøyd 🙂 Tok også sol en stund, og merket stor forandring. Brunfargen holdt seg lenger og jeg fikk en mer gylden og dypere brunfarge.

    27. skriv litt om betakaroten når du har brukt det en stund, har tenkt å kjøpe det til sommeren tror jeg! 😀 blir aldri brun skjønner du.. etter en uke i syden har jeg bare såvidt skille! og selvbruningen min går av etter to dager:-(

    28. Betakoraten funker! Jeg gikk på det 2-3 uker før hele familien skulle til Hellas i fjor sommer, og da jeg kom hjem igjen hadde jeg fått en gylden brun farge på hele kroppen 🙂 Men, det du må huske på er å ikke ta mer enn anbefalt dose hver dag, for ellers kommer du til å ende opp – bokstaveligtalt – orange.

    29. Utrolig fint at du tar en pause/slutter med sol, er ikke veldig bra for huden, eller kroppen da…
      Er stolt 🙂

    30. Jeg prøvde betakaroten en stund og har fått varige mørke flekker på kroppen av det…. er IKKE noe jeg vil anbefale til andre..

    31. Betakaroten funker veldig bra om du soler deg samtidig. Den er for å bevare fargen og at huden ikke skal bli like skadet som før du begynte på den 🙂

    32. Betakaroten har ingen virkning hvis man ikke tar sol. Betakaroten skal også hjelpe på å holde på brunfargen lengre, men hvis den brunfargen man har er fra selvbruning har det ingen virkning.

    33. heei sophie:)Jeg har abonnement hos betakaroten.no men ettersom jeg har samlet opp betakaroten-pakkene gjennom hele vinteren trenger jeg ikke få flere pakker, så jeg lurte på hvordan sier man opp et abonnement hos dem? hadde satt pris på svar!:)

    34. Hvis man tar betakaroten og ikke soler seg blir man ikke brun. Men hvis du liksom vil “bruke” betakaroten er det smart å starte i mars-april. Da får du “større effekt” når sommeren kommer og du skal sole deg ute. For betakaroten skal jo gjøre sånn at du blir fortere brun og at fargen holder lenger, så når du starter 2-3 måneder før ferien funker liksom betakarotenen bedre, hvis du skjønner? c: hehehe

    35. det kan faktisk skade, hvis man ikke bruker det med måte..ikke overdoser altså. du er kjempefin btw!<3

    36. Har betakaroten selv. Brukte dem 1uke før jeg bynte å sole meg, 1gang i solariumen å mamma fikk skjokk når jeg kom hjem 😛 Funket på meg, men du må ha sol på korppen før det skal fungere

    37. grattis med 7 uker! 🙂 men ville bare si at jeg har flere venner som går på beta karoten og når de da soler seg og slik får de fortere farge men alle sammen ble oransje… ha en fin dag!

    38. Hei Hei Sophie Elise, Kjempe fin blogg. Leser fast! Dette er kanskje en blogg du vil se på? Jeg vet du alltid har masse bilder og liker litt vise ord i ny og ne. Her er det en del! Er ny blogg kommer mye etterhvert. Håper du liker den!

    39. Får du skiller av selvbruningen?<3bare lurer siden jeg har prøvd så mange og får det av alle, selv om jeg smører det ganske bra ut-.-

    40. Fint å bruke 2 bh’er eller?
      brun og svart stropp i en, lal!
      Ikke noe vits med det når du ikke har pupper da, lillevenn .. 🙂

    41. Hahah, morsomste kommentaren over…? Hvordan vet han det isåfall? Kanskje bhen er brun under eller noe? Slapp av
      klappet faktisk for meg selv, hahah

    42. Haha thomas, er jo en blondebh som er svart med brunt mønster?? Folk er virkelig BESATT på å finne feil!:p Var noen som kommenterte at jeg hadde svart bh med en brun bh under, når det var HUDEN min. Noen folk altså.

    43. jeg trodde ikke at betakaroten var farlig før, men det er faktisk det ;O jeg ville ikke annbefalt det.. brukte det veldig mye før, men så på tv at det gjør sjansen mye større for å få kreft. mer enn solarium

    44. Syns ikke du var så verst på selvbruning jeg! Har sett verre altså! Applaus for solariumsfri da frøken sophyyy

    45. Ser ut som du har rulla deg i søle.. den selvbruningen er fail;P men uanset.. hvis du liker det så er vell det det viktigste;)

    46. Produktet du viser fram, kommer fra norske ås,og er i seg selv ett bra produkt,men de har en så dårlig kunde service att jeg virkelig anbefaler å kjøpe betakaroten fra ett annet firma…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg