TRENGER HJELP!!

Okei jeg har et lite (jævlig stort) problem som jeg trenger hjelp med. Den som klarer å hjelpe meg med dette skal seriøst få overførst 500 kr, jeg mener det. 

Her har dere min “historie”:

I sommer ble mailen min hacket (den gamle), og i panikk laget jeg et superkomplisert passord jeg selv ikke klarte å huske i ettertid. Det er denne mailen facebooken min er knyttet til. I dag ble min facebook hacket eller noe slikt, kommer meg i alle fall ikke inn men alt ser rimelig “normalt “ut der fra utsiden i alle fall. Jeg trenger tilgangen på facebook fordi jeg må ha kontroll på fangruppen min, siden til bloggteamet osv. Jeg er ikke registrert med mobil så kan ikke få noe nytt passord der, og jeg kommer meg som sagt ikke inn på mailen.

Poenget var, om noen av dere tror dere kan hjelpe meg på NOEN slags måte – send mail til [email protected]! Jeg har vært i kontakt med politiet og det kommer strenge straffer for de som gjorde dette, MEN det hjelper ikke meg noe her og nå som jeg trenger. Jeg har også vært i kontakt med datatilsynet, og prøver å få kontakt med hotmail og face. Så om det finnes noe å gjøre UTENOM det, stor takk på forhånd!

Anbefaler alle å sikre mailer og facebook skikkelig. Det har jeg gjort med både blogg og min nye mail:-) 

69 kommentarer
    1. Du kan klikke på “glemt passord” når du skal logge inn på hotmail, så kan du skrive inn sikkerhetsspørsmålet! 🙂

    2. det jeg anbefaler er og ta direkte kontakt f.eks låne facebooken til en venninne og chatte med “deg” selv. Slik kan du få litt greie på hvem det er, og kansje være heldig nok til og finne en IP_adresse. Hvis dette ikke funker bør du gå til foreldrene dine, og kansje i værste fall politiet. Siden du er toppblogger er det jo viktig og ha kontroll og dette kan du la “deg” selv (facebooken altså) få vite. Si at du f.eks går til politiet om du ikke får tilbake passordet.

    3. Hun hadde jo ikke komt seg inn på mailen? (Til di der lenger oppe)
      Digger bloggen din Sophie! Nydelig header, design og ikke minst nydelig jente! ^^ Kjempe bra blogger! 😀

    4. det er ikke vanskelig for folk og hacke seg innpå forskjellige ting, fordi det er bare å laste ned hacke-programmer på nettet og så hacker du hvem du vil…

    5. Det du må gjør e jo å trøkk på glømt passord, og så skriv inn sikkertshet-spørsmålet, og om ikke det går så kan du få telsendt passordet fra den alternative epost adressen som du skreiv inn då du laga kontoen 🙂
      Kan hend du får opp et sjema, der du også må skriv inn de siste du fikk mail fra, og de siste du sendt mail til.
      Og sånn ellers, e d ikke så masse å gjør.

    6. Når man registrerer seg på hotmail.com kan man skrive inn en slags “reserve mail” som man kan sende passordet til hvis man glemmer det, så hvis du har registrert den, så kan du sende passordet til den mailen 🙂

    7. ÅÅåå, vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre med det. Har så utrolig lyst til å hjelpe deg, har søkt litt rundt på google og sånn, men det er utrolig vanskelig. Du er jo i en ganske ille situasjon, vanskelig å finne en løsning på det, dessverre 🙁
      Men jeg elsker bloggen din! Virkelig! Du er mitt største forbilde!
      Folk ser noen ganger bare det de ser i første øyekast. Da ser de en nydelig jente, verdens peneste, etter min mening.
      Men du er så mye mer!
      Du er ALT for meg, og jeg vet jeg ikke kjenner deg, men du har betydd så mye for meg, utrolig lenge!
      Du gjør så mye for oss, vet ikke helt hva vi kan gjøre tilbake til deg. Men husk: DU ER NYDELIG!
      INGEN kan noengang si noe annet, uten å lyve. Og om folk sier det er de jo neon jævla drittsekker, og det er jo ikke så bra det.
      Så alltid husk: DU ER NYDELIG!
      og du er PERFEKT!
      Håper alt kommer til å ordne seg, for du fortjener det! Virkelig!
      Elsker elsker elsker deg!
      Tusenvis av klemmer fra meg! <3

    8. Det er jo noe som kommer automatisk siden blogg-facebooken er et valg når du skal poste det videre ^.
      Har du ikke en nødsepost, slik hvis du glemmer passordet osv kan det sendes dit?

    9. Jeg er en tidligere hacker og jeg kan hacke deg lett (men skal jo ikke gjøre det). Du burde ikke ha sikkerhets spørsmål på hotmailen din (det har du, jeg sjekket). Da kan også uprofesjonelle hacke deg.

    10. Kan desverre ikke hjelpe deg med det problemet, men en supersmart ting er å laste ned programmet “Keepass Password Safe” som er et program der du kan lagre alle passord og hemmelig data. Du må ha et eget passord for å komme inn til filen med passord i programmet. Høres sikkert super komplisert ut, men er et lett program å bruke, og det er jo fint å ha kontroll på passord og sånt 🙂
      Håper du finner ut av problemet!

    11. hvis du trykker “har du ikke tilgang til kontoen din” på hotmail, så trykker du på “noen andre bruker min windows live id” så tar du på tilbakestill passord! det kan være du må skrive inn noe der, som for eksempel hva som var ditt første kjæledyr elns, er ikke helt sikker, men bare prøv det ! 🙂

    12. har hatt det samme probleme jeg å, viss du sender ett nytt passord til MSN E-post adressa di kan du forandre det. Jeg hadde ikke tilgang til min gamle e-post adressa mi pga den var slette så jeg ordnet den på ny, den adressa jeg hadde på facebook, så sendte jeg glemt passord å ba om et nytt et til den adressa så ordna det seg, hvis du tatt kontakt med meg så kunne jeg ha hjelpet deg, det er litt vanskelig og forklare akkurat dette her 🙂
      håpe det ordner seg! :- )

    13. Visst du lager ny email konto etterpå, så anbefaler jeg å ikkje bruke sikkerhetsspørsmålmetoden. Det er altfor lett å hacke på den måten, og hvem som helst kan finne ut hva for eksempel favorittmåltidet ditt er:)

    14. Det går desverre ikke å få fikset med mindre den som overtok facebooken din er villig til å gi den tilbake for evt. en viss sum. Det viktigste er vel egentlig ikke om den personen blir straffet, men at du får det tilbake så du kan fortsette å være i kontakt med lesere og de du jobber for. Det er også fullt mulig å overføre alle dokumenter, mailer, bilder, venner fra en facebook eller e-post til en ny en, men da må du være i kontakt med datatilsynet eller noe lignende, noen som kan dette. Er desverre ikke mer jeg kan gjøre, men håper du får fikset det!♥

    15. Oi så dumt. det samme skjedde til meg men heldivis kom jeg meg inn på mailen og fikk tilsendt nytt passord. jeg kan prøve å gi deg et tips. når man lager en facebook bruker så får man et sånn sikkerhetsspørsmål. Feks hva er yndlings tingen din. Dette er til for slike situasjoner for når du ikke skriver inn riktig passord et par ganger kan det spørsmålet pope opp. og viss du har svart riktig kan du få til send passordet på mail, men jeg er ikke sikker på om du kan sende denj til en annen mail en det facebook brukern din er knyttet til men du kan da prøve. Og i tilleg så kommer det sånn opp til meg vis jeg har skrevet passordet feil et par ganger så dokker det opp bilder av vennene min så skal jeg skrive navnet på hvem det er så jeg kan lissom identisere hvem de er så det sal virke som det er meg og da til slutt kommer jeg meg inn på facebook. Beklager er utrolig dårli til og forklare, men prøver og hjelpe og håper alt ordner seg <3

    16. når man skal logge inn, og om man ikke husker passordet får man jo det valget om å bytte til det gamle passordet da? funker ikke det? 🙂

    17. Alt du trenger å gjøre er å få et engangs-passord.
      Det skal ligge rett under der du logger på 🙂

    18. syns du er utrolig nydelig forstår ikke hvorfor du ikke liker nesen din ogsånn! Du er jo utrolig flott!

    19. Akkuratt det samme skjedde me ei vennine av meg å da lagde hun bare en ny epost og fikk sendt passordet til den gamle til den nye eposten, og da kunne hun logge inn igjen på den gamle eposten og bruke den igjen til å åpne opp facebooken 😉
      Håber du skjønte det!

    20. Det er faktisk umulig å finne hvem som har hacket e-mail/facebook osv, Så lenge du ikke sitter høyere opp i systemet som for eksempel Kripos, eller andre it-avdelinger. Hilsen en fra rådhuset som jobber med dette her, trenger du noe mer hjelp med hvordan du skal gå frem,PM meg.

    21. Hei sophie!
      Dette skjedde også med meg,- det du BURDE gjøre er og sende mail til [email protected] 🙂 Også sier du sitvasjonen som har skjedd,så analyserer de opp hvem det er. Også lager du deg et nytt passord. Og jeg anbefaler aldri trykk forbli pålogget om du er hos venner, for tenk når du drar, om det kommer andre venner du ikke kjenner, og ser du er der. Da kan de fort logge inn og hacke masse rart på din profil. Om dette ikke går anbefaler jeg OGSÅ og på på SLETTMEG.NO :))) Der for du all hjelp du skulle trenge . Håper dette var til hjelp Sophie, Lykke til 🙂

    22. Du kan jo gå på mailen din, trykke på glemt passord, svare på sikkerhet spørsmål. (hvis du ikke husker det)
      Så kan du gi e-post adressen til foreldrene dine eller din egen hvis du har fler, og få tilsent et nytt passord på den. Så for du nytt til facebooken din 😉
      Håper jeg kan hjelpe.

    23. Hvis du trykker på den knappen hvor det står at du tror facebooken din er hacka (når du får beskjed om at du har feil passord til facebook) så kommer det masse forskjellig som skal teste om det er deg for at du skal få endret passordet. Du får blant annet opp bilder hvor du skal si hvem som er på bildene. Fullfør alt som kommer opp der, og du kan lage nytt facebookpassord. Opplevd akkurat det samme før 😉

    24. vis du er hacket på begge… hmmm… jeg er ikke til stort med hjelp men neste gang husk dette nøye!! ” du MÅ helst lage en annen mail som kan sikre den ordentlige slik at når du glemmer passordet til den virkerlige så er det bare å trykke GLEMT PASSORD så kommer pasordet automatisk inn på den mailen på e-post å da kan du få nytt pasord 😉
      eller bare se på historikken på pc’en og trykk når du sisst var inne på face eller hotmail 😀 hilsen en storr fan som har en presang men finner ikke adressenm!!!!

    25. Du logger deg av og på og av og på, på mailen din så skriver du det nøye den siste gangen så kommer du deg inn. Ps har skjedd det samme med meg, det dunket! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg