nå er det nok!

Jeg føler at det har blitt litt “for mye av det gode” i det siste.. Så nå er det nok! Jeg skal nemlig prøve å holde meg unna alt godteri og annet skrap framover. Haha skal bli spennende å se hvor lenge det holder…

For snart et år siden spiste jeg nesten aldri godteri og jeg hadde en periode for en stund siden hvor jeg kun drakk vann og spiste sunt.. Men så kom ferien, sommer og jul = masse godteri.. Og for meg er det nesten umulig å slutte når jeg har startet, er jo en avhengighet!  

I dag skal jeg spise min siste godteribit på en stund, det bje djungelvral eller hvordan man nå sier det haha.. Kanskje jeg skal spørre Heidi Alexandra om noen tips? Virker jo som om hun har god peiling på alt av dietter hihi! Og dere blogglesere får gjerne komme med gode tips om hva jeg kan erstatte godteri med når søtsuget er som verst!   

Og nå til noe heeeeeeeeeelt annet: 

Tok faktisk selvbruning i sta, prøvde den fra St. Tropez i sprayform! Har aldri testet den før og så langt er jeg i alle fall skuffet.. Noen av dere som har erfaringer med den? Håper jeg har fått litt mer farge når jeg våkner i morgen!

Koster 490 kroner på Spaspa!

221 kommentarer
    1. Har sammen problem som deg!
      Er helt avhengig av godteri og søte ting!
      Prøver og erstatte det med frukt, men godteri er MYE mer fristende..

    2. Bare ikke spis karbohydrater etter klokka 8. så holder de seg unna magen din. Da skal det ikke være noe problem å spise godteri.

    3. Jeg har helt sykt godterisug nå, eller jeg hadde det for ti minutter siden!! Jeg tok å laget meg en deilig skogsbær smoothie!! det anbefales…. nam nam<3

    4. Druer funker for meg ihvertfall, uten stein!
      Også kan du alltids smelte sukkerfri sjokolade, eller mørk sjokolade og dyppe frukt oppi. Det er supergodt!
      Grønnsaker og dip, og potetgull uten fett og popcorn. Det er sunne alternativer da 🙂

    5. jeg hadde den før, kan bli litt flekkete i huden. fargen kommer ikke før om en stund. jeg pleide å ha den på kvelden og våkne brun 😉

    6. åh prakfult! nå hadde du en virkelig fortryllende kropp, hold deg sånn, ikke tren eller noe hold deg sånn!!!! #smash oppsi jeg mente #smask

    7. Det skal hjelpe mot søtsuget med kanel! Kjøp kanelstenger og putt det i munnen hver gang du får lyst på noe:)
      Eller så kan du spise frukt, det er også godt.

    8. gå på nokadietten.no og spør om de vil sponse deg! så får du gratis diettmat 😀 de har supre shaker og nudler som du virkelig bør prøve! så kan du jo skrive hva du synes om det på bloggen 🙂 syns virkelig du bør prøve, jeg har kjøpt NOKA-produkter selv på helsekostbutikken og er SUPER fornøyd.
      jeg vil annbefale deg kylling-noodles og blåbær-shake! :-))

    9. mot søtsuget hjelper det å spise nøtter, rosiner og druer, og frukt 🙂 Det er smart å spise noe “søtt” (frukt ++ det jeg nevnte) etter ett måltid, da demper du søtsuget du får utover dagen 🙂

    10. Hvis du har et søtsug, er det en andbefalig å spise grønnsaker evt brokkoli, gulrot og blomkål.. Hehe :))
      ELLER et stoort glass vann. 😉

    11. nøtter hjelper GANSKE godt mot søtsuget
      det som også hjelper er SITRONte uten sukker
      prøv å lage en smothie
      men det beste er vel nøtter.

    12. Tror ikke den funker på deg. Av den enkle grunn at den gir naturlig brunfarge, og det er ikke naturlig å være så brun at hårfarge og hudfargen går i ett!

    13. Når du er keen på godteri, eller som sagt; har det verste søtsuget, så pleier jeg å gå og pusse tennene, og vis jeg tar litt godteri, smaker jo det bare ekkelt.. funker på meg, haha 🙂

    14. Det kan være sånn til meg også noen ganger, at jeg får DET sukkersuget, men da annbefales det å finne en favoritt i frukt, nøtter eller noe i den duren.
      Jeg tror ikke det er ikke så lurt å bestemme seg for at NÅ skal jeg slutte, å slutter å spise alt av godte over en lang periode, fordi litt søtt av og til er sunt:)
      Du kan jo finne en dag i uken, f.eks lørdager, der du får lov til å gi deg selv en godbit fordi du har klart å holde deg unna godte hele uken 🙂 da har du noe å se fram til i løped av uken.
      Elsker bloggen din btw<3 stå på!

    15. For å stille søtsuget kan du prøve å erstatte alt det søte med nøtter, og sukkerfri snacks. Og hvis du har godis liggende, kvitt deg med alt, og pass på å ikke kjøpe mer! Jeg sliter med søtsuget jeg og, og har prøvd mye forsjellig. Må vel egentlig bare prøve deg fram med forsjellige ting til du finner noe som passer for deg!! 🙂

    16. Prøv å bytte ut med frukt i hverdagen, og fredager og lørdager – og kaanskje søndager hvis det er nødvendig kan du skjære opp frukten i biter ( selv foretrekker jeg banan og pære ) og smelte kokesjokolade ( sunnere og billigere enn melkesjokolade! )som du heller over, om du setter det i kjøleskapet slik at det stivner eller spiser det mens det enda er flytende er opp til deg!
      Lykke til,- dette er driitgodt

    17. det er utrolig vanskelig å slutte å spise snop hver dag. Men jeg har faktisk funne på en smart ting som gjør fristelsene mindre. Det ene er å drikke melk, ikke så mye godteri er godt etter du har drukke melk (unntatt sjokolade da….) Det andre tipse mitt er å pusse tenna når du begynner å kjenne sukkersuget. Det frister lite å gjøre det, men funker veldig bra! Ingenting er godt etter du har pussa tanna med tannkrem, etter min mening! 🙂

    18. Heeeei sophiee!
      før å få en gradvis ‘avvenning” kan du kjøpe inn epla og mørk 70% sjokolade.
      Skjær eplan i sånne båta med litt tykkelse og smelt sjokoladen. Ta en gaffel å døpp denni den kasteråln åsså drefse du det liksom utover, ikke så mye, men litt at du får både masseeee frukt og med en liten touch av sjokolade! Veeldig godt
      Stooor klem : D

    19. Jeg har selv hatt godtestopp i hele 2012, og jeg har begynt å spise massemasse bær! Bringebær og jordbær for det meste, og masse smoothie. Sunne kjeks, som rugkjeks er også veldig godt (:

    20. ett tips er å ta en bit (en rute). med 70-86% sjokolade. funker bra for meg, selv om den kanskje ikke er så syykt deilig. men den med bringebær smak er jo bare helt yummy<3

    21. Gulerøtter, bær og frukt er en fin erstatning for alt det søte! Jeg elsker oppkuttede grønnsaker og frukt, det er både godt og sunt på samme tid 😀

    22. Lag fruktsalat og ta på vanijesaus (du kan lage egen hvis du synes det er for mye fett i den man kjøper) det er så syyykt godt! Eller bare fruktsalat da. Også kan du gå og småspise druer, rosiner, eller ha ferdig oppskjerte fruktbiter i kjøleskapet. Du kan jo erstatte f. Eks. Vanlig sjokolade med kokesjokolade i nødstilfeller? Hahah, selv om ikke smaken er helt den samme. Eller så kan du jo spise/drikke noe med honning i, det er jo både søtt og sunt! Og unngå matvarer med MYE vegetabilsk eller herdet/mettet fett og palmeolje… Det er syyykt usunt. Nugatti, f.eks. Inneholder både vegetabilsk fett og mettet fett… Ikke til å anbefale da iallefall. Det er forresten veldig usunt for alle, det kan føre til blodpropp e.l. . Håper du likte svaret, ha en fortsatt fin dag<3

    23. ett tips til er at jeg selv pleier i hverdagene etter skolen å stikke innom butikken og kjøpe brus eller godteri.. etter jeg har tatt 1-2 biter/ slurker kommer jeg på: nå har jeg nettopp brukt penger på å legge på meg. da går jeg med en gang og kaster brusen/godteriet, samme hvor mye det kostet, for da lærerer jeg å ikke kjøpe det. Har neeesten klart å slutte å kjøpe godteri på butikken nå, fordi jeg hiver det så for jeg kommer ut på parkeringsplassen, å da var de pengene borte. å hvis du synes det blir trist å hive det, isteden for å spise det, når du faktisk har brukt penger på det, så bare tenk tanken: ” Det er bedre at den havner i søppla og at jeg slipper de kaloriene, enn at jeg spiser den opp, legger på meg og blir mer avhengig.”

    24. Du er absolutt ikke feit:)fin og slank. glem diettene det trenger du ikke. men et tips da viss du ville slutte med godsakene så vær bestemt på det. ikke ta en bit nå og en bit da heller bestem degfor at det bare er godis på lørdag!:) viljan det står på!:D

    25. Jeg har det på akkurat samme måte med godteriet, og i fjor var jeg også veldig sunn. Det funker bra å spise sånne lange røde paprikaer når søtsuget kommer! Lykke til 🙂

    26. Alle driver jo og skryter sånn av den, også kommer du og sier den er skuffende.. Kanskje folk ellers bare skryter av navnet, ikke kvaliteten? 😉 Er kanskje som med iphone.. det er bra, men ikke så bra som alle skal ha det til :p

    27. Du kan jo prøve å erstatte godteriet med frukt, men vanligvis e det mest fristanes med godteri. Om du skal gjøre det e det viktig at du ikke har nåkka godteri ligganes, og at du heller kan kjøpe nåkka slags frukt når du e i butikken. Du kan f. eks. lage smoothie. E også mer fristanes å spise frukt om du kutte det opp:)
      Men om du føle suget komme kan du også prøve å drikke vann eller ta en tyggis:) Hørt det kan funke.
      Du skriver veldig bra, Sophie 🙂

    28. skjønner deg veldig godt når du sier at du er misfornøyd med selvbruningen ! Kjøpte den for ca 1 og en halv uke siden, og har burkt den 3 ganger på kroppen og 4 gager i ansiktet. Den varer utrolig kort- nå er den nesten helt tom ! Den er også latterlig dyr, 500 kr for en spray som er tom etter i 2-3 uker.
      På bakken står det også at den skal vare lenge, dette stemmer absolutt ikke ! Fargen var fin i kanskje 3-4 dager før den flasset bort. Og har aldri vært borte i en selvbruining som flasser verre enn denne! Så ut som om jeg hadde en hudsykdom eller noe, siden det flasset veldig stygt av. Huden var helt prikkete, og det var ganske vanskelig å skrubbe det av, sden den satt så godt fast i huden.
      Trodde jeg skulle våkne dagen etter å være kjempe brun- dette stemte ikke. Den gir en veldig svak farge desverre.
      Ble veldig lang forklart, men ja, dette var ihvertfall min erfaring med den ! Kan hende andre liker den, men jeg ble ihvertfall veeeldig skuffet 🙂

    29. Jeg har aldri prøvd spray, men hadde den jeg smøret på og ble umiddelbart brun, ble også veldig skuffet selv i og med hvor masse den kostet…

    30. Har samma problemet som deg 🙁 Men jeg syns det hjelper veldig å drikke et glass med oboy! Det er jo ikke så sundt det heller, men er mye bedre enn å spise en sjokolade for eksempel. Oboy metter jo litt og, så da får du litt av den “metthetsfølelsen” 🙂 Går og tar et glass nå sjøl! hihi!

    31. æ har også en liten pause fra godteriet no, og æ pleie å spise nøtter og frukt når søtsuget kommer… det som æ syns funke aller best e yogurtnøtter 🙂 det eneste du må huske på e at du burde bare spise ca. en neve nøtter når du spis det, fordi det e sunt, men det har masse kaloria i sæ

    32. Tips til og bli kvitt godtersuget er og pussetennerne når du kjenner du har veldi lyst på noe. Det funker for meg. Lykke til 🙂

    33. Noe som hjelper meg med søtsuget er å lage meg en smoothie, eller skjære opp frukt fordi da ser den mye friskere og bedre ut, og spise det istedet! Jeg pleier også å spise jordbær med litt krem vedsidenav foreksempel! Også holder jeg meg unna lettbrus (all brus egentlig) fordi av det får man VELDIG søtsug! 🙂
      Et annet tips for å motstå fristelser kan være å pusse tennene! Jeg personlig klarer ikke spise eller drikke rett etter jeg har pusset tennene fordi tannkremsmaken sitter igjen.. Tyggis er heller ikke så dumt, for da har du noe å tygge på så da blir det ikke sånn at du tar opp en sjokolade for å ha noe å tygge på 🙂

    34. du kan lage en god fruktsalat og/eller smoothie til dessert 🙂 Det er så godt med jordbær, blåbær og melon synes jeg. prøv det, synes nesten det smaker som godteri, jeg! 😀 Digger bloggen din.

    35. Ahh, må få bort godteri suget selv. Forje gang funket det for meg og trene, så spiste jeg vanilje youghurt blandet med frokostblanding (vita-fullkorn) når jeg fikk godterisuget! også spiste jeg et eple hver dag! Lykketil:-)

    36. Har flere tips jeg 😀
      1. Gjør noe! Funker hvertfall for meg da jeg blir mest søtsugen når jeg sitter i ro foran pc/tv eller whatever. Rusle deg en tur ut, gå en tur me hunden din, dans eller gjør noe der du beveger deg. Dette får hvertfall meg på andre tanker og gjør at jeg ikke lenger er søtsugen!
      2. Prøv exstra tyggis. Kan vare lenge og er ikke usunt.
      3. Pass på at du alltid har frukt i huset. Med eller uten dipp. Kan funke å skjære det opp å legge det litt fint på et fat. Jeg syntes hvertfall det smaker bedre da.
      4. IKKE ha godteri i nærheten! Egentlig så hater jeg når vi har godteri i skapet, da klarer jeg bare ikke å la være å spise .. men det er jo bare meg da 🙂
      5. Hvis du ikke greier å kutte det helt ut (noe jeg desverre ikke greier) så ha en dag der du sier til deg selv at du kan være usunn. Det kan på en måte bli en belønning hvis du klarer å være sunn resten av uka! 🙂 Det er mye usunnere å spise litt/mye godteri hver dag, enn å ha en dag/kveld der du tar deg litt fri og koser deg med godteri.
      Men tror det handler litt om viljestyrke også, man må virkelig si nei til seg selv:) men jeg tror du klarer det! Det virker som du er en viljesterk, snill og ekte jente! 🙂

    37. Det finnes noe sukkerfritt godteri i Sverige som er ment til diabetikere, du kan jo prøve det! Men det som er lurest er druer, grønnsaker med dip, nøtter og sukkerærter ellerno 🙂

    38. mot søtsuget kan du spise fruk og nøtter hvis du vil være veldig sunn. men hvis du vil ha den søtsmaken i munnen anbefaler jeg og spile sukkerfrie pastiller. du kan også bytte ut sjokolade med 70% mørk sjokolade, my sunnere! og istede for snack kan du spise snack and jacks, eller hva det heter, men det er ihvertfall ikke noe sukker i, og du får forskjellig smaker 😉
      du kan også lage smothie, det er jo kjempe godt!

    39. krom i tablettform demper søtsuget,også finnes det jo div søte frukter, som druer osv. selv prøvde jeg meg på krom men er alt for sløv til å huske på å ta tablettene.
      jeg skal ikke anbefale det, men før funket snus som en søtsugdemper for meg, desverre funker ikke det lengre så nå har jeg bare skaffet meg enda en avhengihet.. haha
      men jeg trener for å kunne spise hva jeg vil, så det er en vinn vinn situasjon, glede og godteri 🙂

    40. hei ,jeg elsker bloggen din og syns du er drit flink ! <3 bra selvbruning, men du har litt hår på magen -.- uanz elsker deg !

    41. Hvis du får søtsug er det lurt å pusse tennene, lover deg at du ikke får lyst på noe godt da, for det er jo ikke akkurat digg å blande tannkrem med godtrei 🙂

    42. Når jeg får søtsug pleier jeg å spise frukt eller en muslibar. Jeg tygger også mye tyggis, noe jeg syntes hjelper mot søtsuget 😛

    43. Sophie, du aner ikke hvor utrolig bra du er! Jeg er innom bloggen din flere ganger om dagen bare for å lese det du kommer med og de fine bildene av deg. Du er pen uansett om du går i slaskeklær og håret i en dott, eller om du har brukt 2 timer på badet! Når jeg leser de unødvendige kommenateren folk kommer med blir jeg så fullstendig oppgitt, jævla sjalu mennesker dem er! Du er så utrolig flink som klarer å stå på som du gjør, du er virkelig best og du fortjener kun det beste! Vi elsker deg <3
      For å dempe godteri suget, funker det å pusse tenna eller lag deg noe sikkelig sunn mat så du blir så mett at du ikke orker noe annent 🙂 Love you<3

    44. Prøv å spise frukt og annet med søtstoffer i 🙂 Det gjør jeg, og jeg er i toppform ! Du kan også spise suppe, fordi da bir man ikke godtesugen.

    45. du kan jo erstatte godteri med nutrilett barer f.eks 🙂 de er fulle av vitaminer og mineraler som du skal ha i deg i et måltid, du kan få kjøpt de på vanlige matbutikker:)

    46. Grønnsaker med dip!! da tenker jeg mest på gulerøtter hvem liker vel ikke gulerøtter? 😛
      Eller furktsalat, smoothie, eple med vaniljesaus, og du kan jo ha sånn at du spiser godteri bare 4 dager i uka hvis du er “avhengig” så kan du bare prøve å kutte ned på dagene til det blir 1 dag eller kanskje ikke noen dager i det hele tatt!

    47. Gjør som meg, dropp alt som heter brus og snop, og når du får søtsug, så må du spise frukt (eple og lignende) siden det inneholder naturlig fruktsukker og vil dempe suget ditt! 😉
      Har holdt på i 3 uker og har gått ned 5 Kg alt, det viser virkelig hvor mye brus og snop utgjør i en kropp!

    48. Du er heldig! Du spiser mye godteri uten å legge på deg, verdens fineste bein, eller kunne godt hatt litt mer på låra. Spis hva du vil, nydelig er du hvertfall..

    49. Hvis du kjenner søt suget kan du prøve å pusse tennene, ta en sukker fri tyggis eller sukker fri drops. Hvis du fortsatt kjenner søtsuget kan du spise frukt, nøtter eller lage smoothie! En veldig god smoothie er litt frosne blåbær eller skogsbær, litt vanilje yoghurt (hvis du skal være sunn kan du bruke vanilje yoghurt JA) og en banan 🙂

    50. Det beste tipset eg har mot søtsuget er å holde deg opptatt så du ikkje blir gåande rundt og tenke på det. Frukt kan vere ei god erstatning om det er nåke du er veldig glad i. Etter ei tid går suget over!

    51. Kjøp sånn sitronsaft! sånn på gul flaske. så når du har lyst på godteri, tar du bare noen dråper i munnen. Funker fjell!

    52. Neii!! Du må prøve st tropez self tanning mouse 😀 har selv prøvd de andre st trope produktene, og likte de ikke noe særlig, men mousen deres er sykt bra 🙂
      Tips for godteri sug er å ta noen røde druer og sette de i fryseren sånn at de blir frosne..:-) så godt går og småspiser det hele tiden!

    53. å slutte med godteri er det vanskeligste i hele verden! (synes jeg:P)
      Og om du er som meg så frister det ekstremt med godteri/snack spesielt mye når du ser på film/tv, og da er tipset mitt å heller spise isbiter og drikke smoothie! Og så må du prøve å ikke tenke så mye på godteri! når du kjenner godterlysten kommer opp kroppen kan du f.eks. bare spille på mobilen eller fikle med noe annet;)
      ooooog så må jeg bare si LYKKE TIL!!! for DET tror jeg du trenger ;Pp <3

    54. takk og pris for at du spurte om hvordan man blir kvitt godtesuget, har prøvd i flere år, men NÅ skal det gå 🙂

    55. Hvis du ble skuffet over sprayen anbefaler jeg deg å prøve st.tropez self tan intensifer (det er en hvit kremtube på 200ml) jeg er hvertfall veldig fornøyd med den 🙂

    56. hmmmmm, har ingen tips, men jeg lurte på om du kansje kunne samle noen av tipsene du får i et innlegg? :D<3

    57. Jeg sleit med det før, men etter jeg startet og spise frukt og nøtter når jeg har lyst på noe godt, klarte jeg fint og slutte 🙂 for meg var det enkelt, er ikke sikkert det er det for deg, men er vel værdt et forsjøk? 🙂

    58. Du kan spise Palmesukker, det er helt natulrligt tørket palmesevje, ja jeg vet at det hørres veldigt ekkelt ut når du leser det ‘men’ det smaker fantastiskt godt og er som sagt kjempesunt!
      Kan fås kjøpt på utenlandske butikker i Norge

    59. Kjære, vakre pike. Tenk nå over hva du legger ut, bilder i undertøy hører ikke hjemme på internet. Du kommer til å angre deg sånn i eldre alder!
      Tenk! du er flott 🙂

    60. Den selvbruningen er kåret til verdens beste tror jeg!
      Men er ikke rart at det ikke funker på deg når du er..unnskyld for å si det..men nigga fra før av..

    61. Jeg får faktisk masse penger av foreldrene mine hviost jeg er uten godteri i ett år! 😀 Så det er det såm hålder meg unna godteri 🙂 Og , kan du kåre vinneren av de skoene? 😀 Jeg håper jeg vinner, hadde blidt kjempe gla <3

    62. Enig med alle sammen! Spis godt pålegg på brødskiver og ta deg litt frukt hvis du blir småsulten, tren i tillegg, da blir du sunn! Ikke tren for å bli tynnere men tren for helsens skyld 😉 <3 PS: jeg prøvde å ha godterifri, men klarte det ikke, men det hjalp ekstremt! Jeg kjøper mye mindre godteri og søtt nå, og jeg trener i tillegg 2 ganger i uken, spiser rikelig med sunn mat og holder meg aktiv :)!

    63. Nei, ikke bli en sånn en! Haha, litt merkelig men.. Du er en av de få toppbloggerne som bare er deg selv. Stolt av hvem du er, nydelig i din egen kropp og helt normal hva mat o.l. står for. For tiden er du den eneste bloggeren jeg orker å lese, da jeg har utrolig lav selvtillit og bare blir helt slått ut av de andre rosabloggerene som ikke skriver om annet enn kroppen sin, hvor tynne de “må” være, hvor viktig det er å spise sunt og som friker ut om de har spist en kjeks til lunsj.. Please, ikke forandre deg, Sophie! Elsker deg og bloggen din som dere er:-)

    64. Jeg bruker alltid å spise noe med mintsmak når sukkersuget er som verst, funker fett ettersom du får en skikkelig frisk smak i munnen. Haha, vet ikke hvordan jeg skal forklare det – prøv det bare ut!

    65. Lavkalori/lavkarbobarene fra Atkins er bra. Den som heter chocolate crunch eller noe smaker faktisk sjokolade og er god! Jeg har byttet ut vanlig sjokolade med den, og potetgullet med nøtter. Oppskjærte grønnsaker med dip er også undervurdert. Lykke til! 🙂

    66. I begynnelsen av 2012 var jeg bestemt på å begynne og trene jevnlig igjen og spise sunt.
      Og det har gått veldig bra! Jeg erstatter søtsug med gulrøtter og kaffe faktisk! Haha, høres rart ut, men en gulrot er sunt, godt og man blir en smule mett:) Funker kjempe bra for meg. Ellers spiser jeg knekkebrød og halverer middagsmåltider.
      Og ikke minst drikker jeg MASSE vann
      Jeg trenger også tre ganger i uken, noe som har tilsvart at jeg har gått ned 6 kg på en måned!
      Kjempe fornøyd:)
      Desverre røyker jeg også,noe jeg også erstatter med søtsug. Så sånn sett er det kanskje ‘litt’ enklere for meg. Men snus har jo samme effekten:)
      Bare så du har det helt klart trenger du IKKE å gå ned i vekt. Du har en kjempe fin kropp. Selvfølgelig får man en type mestringsfølelse og en god følelse selv når man ikke spiser så mye godis og drit. Og selv om det kanskje ikke syns utenpå, legger det seg fett innvendig og rundt organer som i verste fall kan føre til blodpropp og andre sykdommer.
      Lykke til:)

    67. Anbefaler IKKE å begynne på lavkarbo. Har gått på det en gang selv. I begynnelsen funket det kjempe bra! Men når du først begynner igjen, bare med en smule brød, vil magen være helt i ubalanse. Man får kjempe vondt i magen og man eser ut igjen.
      Ikke begynn på lavkarbo. Bare tull!

    68. Du kan jo prøve å spise grønnsaker/m rømme eller bare spise frukt og bær når søtsuget er på det verste!
      Jeg digger bloggen din og er fast leser forresten;-)

    69. Du har en kjempe fin blogg! Leser den veldig ofte, og du er veldig pen! 🙂 men det er jo litt rart å legge ut bilde der du viser veldig mye, sorry asså men det er litt drøyt og billig.. digger bloggen din og håper du slutter med sånne bilder ♥

    70. Ta å spis en eller to biter med kokesjokolade.
      Kokesjokolade er faktisk sunt, jo høyere % kakao det er i sjokoladen, jo sunnere er det.
      Dette hjelper veldig mot søtsug synes jeg da.
      Likte ikke smaken av det i starten, men man venner seg til det.

    71. lurer på om du kunne kommet med en topp 5 liste over selvbruning og forsåvidt andre produkter som du får kjøpt i helt vanlige butikker som også inneholder pris og hvor du har kjøpt dem 🙂 kan jo ha ” ukens topp 5” eller no?

    72. MED EN GANG DU FÅR SØTSUG, SÅ PUSS TENNENE MED TANNKREM (HELST MINT)! ALLE VET JO AT GODTERI OG SJOKOLADE SMAKER DRITSTYGT NÅR MAN HAR PUSSET TENNENE! oida, capsloock..

    73. Lag deg smoothie
      jordbær eller blåbær! loveit!
      lag deg pasta salat.
      kutt opp noen grønnsaker og dipp det med hollydipp, blanda med rømme! nydelig og faktisk sunt :))

    74. Erstatt godis med honningmelon og annen søt frukt! Sååå mye bedre! Jeg pleier å lage en “frukt-skål” hver kveld for å dempe det konstante søtsuget .. Hjelper veldig 🙂
      Og for deg som er så naturlig tynn, tror jeg det hjelper best å bare ha et normalt kosthold med variert middag og 5 frukt/grønnsaker om dagen. Dietter er vel mer for de som virkelig trenger å gå ned, mener nå jeeg. Virker hvertfall ikke spesielt sunt å spise det samme, “sunne” greiene hver dag i noen perioder 😉

    75. Det finnes faktisk sunn sjokolade da, så du kan jo prøve å få tak i det, har hørt at det smaker like godt som vanlig sjokolade! 🙂

    76. Vis du vil holde deg på en sunn diett kan du prøve å ta deg feks. smoothie, søt frukt, bær, eller så kan du jo lage deg fruktsalat? -på fredager kan du lage deg grønnsaker med dip istedenfor potetgull osv. 🙂 funker i allefall for meg! ps: kommentere bloggen min? -fotoblogg;)

    77. Prøv Chilli burn, fås kjøpt på life butikker, hjelper på forbenningen og gjør at du får mindre lyst på sukker å andre søtasker 🙂

    78. Puss tennene for å få vekk sukkersuget. Det er ikke sikkert det funker for deg, men for meg funker det vertfall 😉

    79. Hei Sophie! jeg også har ett ENORMT stort problem når det kommer til søtsaker. Akkurat som deg så går jeg ikke opp i vekt uansett hva jeg spiser og når, men prøver å tenke litt på å ikke putte i meg så altfor… mye dritt ;s Siden jeg drikker så mye brus og spiser altfor mye junk i helga, bruker jeg å “erstatte” godteriet med noe sunt i helgene. Her er noe som har funka for meg:
      * Spis honningmelon når du får lyst på noe søtt. Det er utrolig godt! og enkelt å skjære opp samtidig som det er sunnt.
      * Når jeg kommer hjem fra skolen og er sykt sykt sulten tar jeg youghurt i en kopp og putter druer oppi (steinfrie) Det er utrorlig godt!
      * Om jeg er sulten etter middag tar jeg meg en skikkelig GROVskive med ett lett pålegg. Og om det ikke hjelper tar jeg fram youghurttrikset!
      * Når jeg kjenne søtsuget om kvelden tar jeg å lager holiday-dipp og erstatter potetgullet med gulrøtter. Super godt!
      * Og istedet for brus, så er det godt med Farris! Eller rett og slett vann med isbiter. Om du drikker mye vann vil du merke at huden og håret blir bedre også!
      Håper tipsene hjalp!

    80. Røde druer, elsker det! Kjøper det ikke ofte selv, men skal begynneå kjøpe det i steden for godteri. Jeg går forbi butikken på vei til og fra skolen. Er ikke lett å la vær å gå innom og handle snop! Men uansett, jeg anbefaler deg til å kjøpe røde druer, haha 😀

    81. Spis frukt, eller cottage cheese med kanel og litt splenda (kjempe godt!)
      Dersom du er supersugen på sjokolade kan du ta litt kesam (vanilje kesam er kjempegodt) og blande i litt kakaopulver og splenda. Da får du sjokoladen du craver, samtidig som det er veldig lite sukker og masse proteiner 🙂

    82. Du kommer nok til å klare deg kjempefint! 🙂 Tips til det du kan spise når du kjenner søtsuget er grønnsaker, frukt, grønnsaker med dip, frukt med yoghurt, yoghurt, fruktsalat (mange typer frukt i små biter – gjerne med yoghurt i) osv 🙂 Lykke til!
      Klem fra Lizbeth Osnes – Behind the scenes.. Der du aldri riktig vet hva du får – bortsett fra mange daglige innlegg. Bloggen handler om min glade hverdag med mote, skjønnhet, fest, shopping, vennskap, tanker, meninger, kjærlighet, bloggtips, bokomtaler, tips i livet generelt – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. Lizbethosnes.com

    83. Jeg pleier og kutte opp litt frukt, og lage en fruktsalat. For og få det litt bedre pleier jeg og bruke ”vaniljesausen” fra kesam, kjempe godt ! :- D btw, lykke til !♥

    84. Jeg begynte også med dette i for noen uker siden faktisk, har funket veldig bra!
      Tipsene mine er :
      – På lørdagskveldene/fredagskveldene kutt opp frukt som du ikke spiser så ofte ( ananas, melon, kiwi, jordbær osv) – legg det på et fint fat og gjør det så delikat som mulig! God erstatning for godteriet.
      – Denne er litt teit, men funker bra for meg – > når du er i butikken og får skikkelig lyst på noe godt å spise, kjøp deg noe annet istede! F.EKS: sminke, klær, blader, kremer, interiør til rommet, serie på dvd, filmer osv!
      – Når du får skikkelig sukkersug, ta deg en powernap eller lag spa til deg selv!
      Håper det går bra :))

    85. Jeg spiser en rute mørk sjokolade hver dag og litt frukt! Da får jeg tilfredstillt søtsuget, samtidig som jeg spiser sunt 🙂

    86. Jeg syntes den på tube er bedre, den everyday tan. Den er veldig fin, ta den på på kvelden etter du har dusjet, så er du brun og fin dagen etter 🙂
      Elsker bloggen din Sophie!

    87. Begynn å ta krom tabletter, det hjelper mot sukkersuget. Det er bevist, isåfall så kan du tro selv det hjelper 🙂 Har gått på det i en måned å det hjelper:) fås kjøpt på apoteket

    88. Sunn smoothie, frukt eller nøtter 😀 Selv om nøtter har mye kcal, er det sunt med litt :))
      Håper du klarer det 😀

    89. Det er egentlig ganske enkelt. Det eneste som kreves av deg er at du kjøper inn, og rett og slett har de sunne matvarene inne hele tiden. Du trenger sitrusfrukt, bananer og epler. Spis det når du er sulten. Nøtter er også bra. Du kan også hvis det blir krise spise mørk sjokolade med en kakaoprosent på 70% og over, fordi det rett og slett er sunt. Inneholder blant annet antioksidanter:)
      Dropp lette karbohydrater som finns i brød, potet, Godteri, brus, hvit ris, spagetti osv. Gå heller over til de langvarige karbohydratene som gir deg en metthetsfølelse som kommer til å vare lengre.

    90. Du burde kjøpe krom tabeletter, det er reseptfritt på apoteket. venninna mi tar det. fordi ho va så “avhengelig”. å nu GIR ho bort godteri ho har kjøpt 😀
      men ho tar det ikke i helgene. fordi da er det lovt med ekstra kos!<3<3

    91. kjempe fin blogg, sophie!
      lurte bare på en ting, hvordan får du så veltrent kropp? kan du legge ut en video elns om hvordan du trener? lurte også på om du hadde noen gode lår og rumpe øvelser?
      hadde blitt kjempe glad om du kunna lagt ut noen tips på bloggen din 😀

    92. Et tips er å spise noe sunt når du har lyst på det usunne. Du kan foreksempel kjøpe nøtter, lage god salat, groverundstykker med noe sunt på. Det hjelper på meg, når jeg prøver å være sunn da. :))

    93. Det viktigste når du vil slutte å spise godteri og usunt er å ALDRI dra på butikken når du er sulten. Noe jeg vil anbefale å prøve å få i deg når søtsuget kommer, er nøtter(ikke mye), grønnsaker som snacksagurk og minigulrøtter(som det er betakaroten i!), småtomater. Frukt er også kjempebra, men her burde du holde deg til vanlig frukt som banan og eple. hvis du føler deg sulten på noe usunt, kan jeg
      anbefale såkalte GRØNNE SMOOTHIES. De ser ikke noe gode ut, men etter et par ganger vil du kjenne suget etter grønne smoothier, og ikke godteri. Raw food er også noe som er supergodt, og det er også mange som har gått betraktelig ned i vekt av å gå på rawfooddiett.
      du finner mange gode oppskrifter på grønne smoothier på http://www.gronnsmoothie.com !
      raw food finner du på http://www.raw-food.com 🙂 begge sidene er på norsk! lykke til videre med nedtrappingen på søtsaker:)
      og som de sier på reklamen på tv;
      det er nesten ikke vits i å spise usunt når det finnes så mye sunt, og godt!

    94. Jeg har alltid godtesug etter skolen/når jeg kommer hjem fra skolen, men jeg har et par “triks” jeg gjør for å unngå å spise godteri. Med en gang jeg kommer hjem fra skolen, så løper jeg opp på badet å skyller tennene med munnskyldevann (eller pusser tennene). Det er på en måte en slags rutine jeg har, så det gjør jeg hver eneste dag. Det gjør at du ikke får like mye lyst på godteri på grunn av “mint”-smaken. Ellers så pleier jeg å ta meg et eple eller en banan, for det synes jeg (faktisk) er like godt som godteri, bare at det er tusen ganger sunnere! Jeg er (heldigvis) ikke så glad i brus, så jeg lager meg ofte en smoothie på lørdagskveldene i stede for. Så DET er jo også noe man kan gjøre… Ellers, så er det jo viktig å ha noe å gjøre sånn at du glemmer tanken på godteri. Ikke at jeg er noe ekspert på det her altså, men det er i hvert fall dette jeg pleier å gjøre… Så, yup.

    95. Kjøp deg Spirulina, det er et kosttilskudd med masse vitaminer osv blant annet betakaroten, som gjør at du blir brun, dette kostilskuddet gjør også at du mister søtsuget og får mer energi. Det finnes på helsekostbutikker, anbefales virkelig!

    96. Dette her er egentlig ikke noe og henge seg opp i, men la merke til at g-strengen din var helt feil på 🙂 Heheh!
      Bruk St.moriz, den blir du veldig brun av! Og gir ingen skjolder som du tar den på riktig.

    97. jeg bruker moussen til st.tropez og er kjempe fornøyd! bruker en blanding av den og solarium 🙂

    98. Jeg har brukt kremen jeg, ble så unaturlig brun av den! Tror nok at du bare har kjøpt feil flaske 😛

    99. Jeg er også avhengig av alt sukker og godtri, men jeg prøver så hardt jeg kan å kutte det ned! Det er perioder som jeg spiser lite, men så blir det bare fryktelig vanskelig å la være.. men jeg har prøvd å erstatte alt godteri med frukt, tørket frukt, nøtter, grønsaker, bær osv. Jeg har også vendt meg til å bli “mett” av å bare drikke noe. Iste, vann, brus eller hva det måtte være. Ikke at iste og brus er noe sunt men det er bedre å drikke litt usunt enn å spise mye usunt.
      Håper det var til hjelp, så får vi se hvem som klarer å holde seg lengst uten godis :p haha!
      Digger bloggen din<3

    100. random spørsmål, men finner ikke innlegget fra nyttår/jul og lurer på hvor du kjøpte den rosa kjolen du har på det bildet til høyre på bloggen din? takk for svar, elsker bloggen <3

    101. Du kunne kanskje prøve Nøtter ellernoe? finnes masse forskjellig nøtteblandinger ogsånt. Det er ganske bra for søtsug 🙂 Lykke til ihvertfall!
      elsker bloggen din, du er drit pen!

    102. Fin mage! 😀 Hmm.. du kan bytte ut godterie med saltstenger, eller de soletti greia eller hva man nå kaller de 😛 Men trokke du ska bekymre deg så mye du er jo tynn som du er, men ser den, godterie er verken sunt eller bra for tennene 🙂 Vet ikke om man kan bli tjukk av rosiner (x er jo druer som er tørka på en måte, kanskje man kunne erstattet det med det vis du liker det da ;P eller kanskje det hjelper å begynne å spise oftere fruktsalat istedenfor eller spise knekkebrød med ost. det er det jeg gjør når jeg føler at jeg har spist for mye godt. så pleier jeg å ta meg et knekkebrød med ost når jeg føler at jeg har lyst på noe godt i mellom måltidene. det hjelper for meg og ei venninne av meg iaf 😀 håper det hjalp noe 😉 <3

    103. smoothie, det er jo søtt og sunt! det er lurt og erstatte vanlig sukker med fruktsukker, og tygg tyggis når du får lyst på godteri, det er jo så mange gode sukkerfrie tyggiser! Trener du mer også får du lyst på mindre fet og søt mat! spis mye avokado, m feks moserellaost, det metter mye og du trenger små porsjoner!

    104. Om du klarer det er du flink. Jeg sliter med det samme. Men skal virkelig ta meg sammen nå,og skal faktisk tilbake til lav karbo,å det funker faktisk..iallefall for meg.
      Det jeg gjør når jeg får lyst på noe søtt er frukt,juice,iste å sånne ting. Men jeg leser bak på om hvor mye sukker det er,karbohydrater osv.

    105. du kan fryse druer , så smaker det som druesorbet( is) og søtsuget forsvinner ! du kan også prøve med ananas 🙂 det er kjempegodt + at det virker 😀
      PS: digger bloggen din ! 🙂 <3

    106. viss du vil prøve å spise mindre godteri, så er tyggis faktisk et veldig bra tips:) viss du tar deg en tyggis istedet for godteri, så har du noe å tygge på som demper søtsuget:)

    107. Ja. den trengs 2 lag. Første gang du tar på den blir den svak når du dusjer vekk fargen, fikk litt sjokk første gang jeg prøvde den. Men når du tar å sprayer på neste lag, får du en dyp fin jevn brunfarge. Så vent med ordentlig resultat til lag 2 kommer på. da blir den fin 🙂

    108. Frosne druer, utrolig godt! De lilla som er avlange er best, da de grønne blir som isflak inni når de er fryst og blir dermed utrolig ekle å tygge… Hvis ikke er smoothie utrolig bra, og utrolig enkelt;
      1 yoghurt naturell/vaniljeyoghurt
      500 g frosne bringebær
      1 banan
      Gjerne litt vaniljesukker.

    109. Skjære opp grønnsaker, slik som agurk, paprika, whatever, og ta litt dip til . Utrolig godt faktisk, anbefaler det, men ikke altfor mye dip. Bare for å stoppe søtsuget 🙂 Holiday dip passer utrolig bra til, min favoritt !

    110. Du kan jo prøve og drikke te med litt sukker eller søtningstoff hvis du liker det, når du har lyst på noe søtt 🙂

    111. For søtsug så prøv sukkerfri dops eller sukkerfri tyggis 🙂 hjelper deg godt på veien 🙂

    112. Jeg har brukt st tropez i krem, og ble ikke brunere før to dager senere! Jeg ble veldig skuffa med andre ord… Pluss at fargen ble ujevn..

    113. hvis du skal få kontroll på sukkersuget så prøv krom, krom regulerer bodsukkeret og stopper søtsuget! fungerer iallefall for meg:)

    114. det er faktisk mange gutter som liker at sophie legger ut bilder av seg i undertøy<3 og jeg skulle gjerne sett mer enn stringen:) gjerne uten string og bh for meg ja:) send meg noen bilder av undertøyet og uten da?(A)<3 liker det<3 :**

    115. jeg tror frukt skal kunne være en god erstatter. når vi har frukt hjemme som jeg liker veldig godt, frister det mer enn godteri. mer “eksotiske” frukter frister sikkert mer enn eple og appelsin. mango, ananas, kiwi, druer osv er det jeg pleier å spise 🙂

    116. Ser det er mange som skriver at druer hjelper hvis det frister med noe søtt. Men jeg ville heller tatt noe annet, siden det er veldig mye sukker i druer. Prøv heller vann, nøtter, eple eller andre frukter og bær. Smoothie kan også være en god erstatning. Det som også kan hjelpe er å pusse tennene, for da smaker ingenting godt uansett.

    117. Heia:)
      Dette her e vell… 2 gang? æ spør om dette.. Men har ikje fått svar, skjønna vess du har for mykje å svar te å sånt, men hadde vært veldi koseli om du kunne ha svært mæ på dette:)
      – Lurte på om du brukte selvbrunning samtidi som du tar solarium?:) Og vess du gjør det, får du ikje sånn ujevnt brunnfarge da?

    118. eg har akkurat samme probleme :: før meg hjælp dæ å drekk smothy og så kan du lag salat mæ frukt i 😀 e sjuuukt godt då 😉

    119. Jeg har akkurat det samme problemet selv! Ha alltid huset fult av diverse frukt. Skjer det opp, gjør det fancy, da får du litt mer lyst å spise det 🙂 Min favoritt er absolutt druer, du blir helt hekta på det! Bare ikke få i deg for mye, druesukker vetdu 🙂
      Smoothie er også en ting. Jeg har aldri drukket noe særlig av det, men nå er jeg helt avhengig. Prøv deg frem med forskjellige frukter, gjerne frosne bær 🙂
      Nøtter er jo også en ting! 🙂 Lykke til Sophie!

    120. Er kanskje bare bildeneblitz, men hvis du sier at du har lite farge på det bildet av magen din, så er det litt rart. siden du er jo kjempebrun! Misunnelig til 1000x Jeg ser ut som et lik i forhold til deg ;P

    121. Det beste tipset jeg har er å unne deg selv en “spise dag” i uken. For eksempel hver fredag eller lørdag. Denne burde også være den ene dagen du drikker alkohol. Ellers er det lurt å spise fruktsalat med vaniljekesam hvis du har lyst på noe søtt. I tillegg til dette drikker jeg pepsi max hvis det blir riktig ille. Du burde også spise store gode måltider med sunn mat :). Lykke til!

    122. Du legger ut NÆRBILDE av deg selv i hvit gjennomsiktig blondestring? unnskyld meg men seriøst? LOL!!!!!!!!!!!!!!! HVOR er selvrespekten din..? eller får du deg ikke ligg så du er nødt å legge ut slike bilder? knis

    123. Burde skjerpe meg med godteri spisingen selv! Eneste tipset jeg har er å la være å spise det og ikke kjøpe så mye godteri:) Selv om det er veldig vanskelig!!

    124. Gå på en helsekost butikk og kjøp noen som heter KROM, ta den om morgenen når du spiser frokost og en midt på dagen ved 2 tiden, det funker veldig bra syns jeg.. søtsuget forsvinner 🙂
      søt blogg 🙂

    125. Du burde prøve Saint tropez sin bronzing mousse, den er helt fantastisk men med de produktene så blir du ikke brun med en gang, må vente i noen timer 😉

    126. bruker bare st.tropez i krem form! den er kjempe bra iallefall! den gir så brun farge at den er finere om du dusjer før du drar på skolen dagen etter du har tatt den på 🙂 bare et lite tips!

    127. Om du er kjempe sugen på snop, og ingen form for salater eller fruk og grønt fungerer, så ta deg en liten bit med 70% eller mer sjokolade.
      Funker bra, og sukkersuget forsvinner etter kun én eneste bit!
      Lykke til 🙂

    128. Heisann ! Jeg har klart å legge om kosten min veldig mye etter at 2012 begynte, og spiser sunt hver uke.
      Det kan feks være grove baguetter med egg eller ost og agurk, eller smoothie, frukt osv. Men når søtsuget/saltsuget kommer, så er det faktisk veldig sunt med nøtter. Cashew, peanøtter, chilinøtter osv. Det er umettet fett i nøtter, og er veldig bra om du trener mye. Og ikke glem, når du trener så vil kroppen din automatisk ha sunn mat. Du får somregel veldig lite lyst på usunn mat når du allerede har hatt deg en god økt. Det som også er med på å få ned søtsuget, er å spise ofte! Spis 4-5 ganger til dagen, og pass på å drikke så mye som mulig, der forhindrer at du blir småsulten og vil plukke i ting hele tiden.
      Om du er glad i brus, så annbefaler jeg enten Farris lemon, eller mango/papaya! Det er kjempegodt og friskt, og du får alikevell i deg mye vann.
      Jeg kommer med en del kosthold og treningstips på bloggen, og dagene mine går somregel i det. Og om du ikke har vært inne på Silje Mariela sin blogg ; Bodywork.blogg.no ,så annbefaler jeg det! hun er både personlig trener og driver med “bootybuilding”.
      Jeg trener også en god del mage, og tar utgangspunkt i “7 minute abs” på youtube! Den er veeeeldig god trening, og man merker fort resultater om man gjør det rett!
      Håper du tar i mot noen av de små tipsene mine:D! Ha en fin dag videre, og lykke til!

    129. En ting jeg gjorde ofte før, var å legge druer i fryseren, og så spiste jeg det i stedet for godteri ; ) Frosne druer smaker faktisk sykt godt!

    130. sophie! tror ikke det er så veldig bra for deg om du bruker så mye selvbruning som du gjør nå, det kan resultere ødelagt hud når du kommer i voksen alder. tro meg jeg har erfaring…
      ikke ta dette som en uintresang kommentar og la være å bry deg.. tenk litt på det , jeg ser allerede nå at foreskempel magen din har skjolett farge og ikke så svært fin hud du har fått.., du trenger jo så absolutt ikke slutte helt å bruke selvbruning men begrense det, til hver tredje dag. jeg sier dette for jeg bryr meg om deg, du er en flott jente å må ikke ødelegge huden din i så ung alder. jeg sett for mange av dem som har gjort det fra før av…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg