a smooth sea

Jeg våknet i dag og følte meg helt lett i kroppen, små problemer betyr ingenting og jeg har virkelig lært meg at ting fikser seg til slutt. Jeg er utrolig heldig og føler meg bra for at jeg har klart meg så godt, jeg har vært så utrolig langt nede og så har jeg kommet helt opp. Jeg er veldig stolt over meg selv! Det er lovt å si det en gang i blandt – men jeg klarte det virkelig. Uansett hva folk sier, så betyr det ingenting – for jeg har klart det jeg ville, nemlig å tro på meg selv, ha god selvtilitt å vite at jeg faktisk har endret mitt eget liv til det bedre.

Daglig får jeg mailer hos blogglesere som sliter med sitt, og det har vært utrolig vanskelig for meg å vite hva jeg skal svare.. Men det er så utrolig viktig å tenke på at de vanskelige tingene som skjer skal definere deg som person, og de som har opplevd mye blir til mer reflekterte, kloke og snille mennesker etterhvert tror jeg. Husk, livet slutter ikke på ungdomsskolen eller videregående, det er ETTER da alt begynner. Og sist men ikke minst; a smooth sea never made a skilled sailor!

Så fortell meg en ting dere er FORNØYD med eller gleder dere til akkurat nå. Så skaper vi litt positiv energi her! 😀

Min kjære tatovering som jeg elsker over alt på jord, sååå glad jeg tok den! 

158 kommentarer
    1. Veldig fornøyd med kjæresten min. Holdt sammen i snart et år og han er det jeg er mest fornøyd med her i livet!

    2. Veldig fornøyd med kjæresten min. Holdt sammen i snart et år (og flere skal det selvfølgelig bli, og jeg gleder meg til å bli gammel sammen med han 🙂 )- og han er det jeg er mest fornøyd med her i livet!

    3. æ e storførnøyd førr at æ har en famtastisk familie, og tre av verdens beste venninne! selv om æ kanskje ikke e den fineste på jord, så e det langt i fra det som sspelle nån rolle!

    4. Jeg gleder meg til å begynne på videregående, og å få meg jobb! Og så gleder jeg meg til å flytte ut, få mitt eget hus, få familie og sånn 🙂

    5. til den personen her oppe ^
      tror det betyr at når livet er vanskelig, er da du lærer mest av det.
      Sånn at et stille hav er ikke det som gjør en seiler flink. Det er de store bølgene.

    6. Du er så sterk Sophie 🙂 Skulle ønske jeg kunne sitt på ting slik som du gjør.
      Men hva betyr tattoveringen din egentlig ? 🙂

    7. Så fin tatto!! 😀
      Jeg er lykkelig med familie, venner og kjærsten!
      Godt nytt år kos deg masse snupph!! som singel lev livet ut!!

    8. Jeg er fornyød med håret mitt! Elsker håret mitt mere en alt annet på kroppen min. Har lagt å bølgette hår, å når jeg sletter det når det meg ned til rompa. Jeg sletter det nesten hele tiden. Å når mamma klipper meg halveis kort fordi tuppene mine er bittelitt sitte -.- så blir jeg UTROLIG lei meg at jeg feller noen tårer. Håret er liksom meg! hahaha <3

    9. Jeg er veldig fornlyd med vennene mine. Kunne ikke hatt det bedre enn jeg har det med dem. Vi er kanskje ikke den mest populære gjengen, men vi har det dritbra sammen, og jeg elsker hele gjengen <3
      Sliter desverre endel med mye annet for tiden...

    10. Jeg er veldig fornøyd med at jeg endelig har kommet meg videre, endelig fått selvtilliten jeg trenger for å være meg selv. Jeg lar ikke lenger én person ødelegge dagen min. Jeg går videre og legger igjen gamle folk som har såret meg. Jeg kuttet ut den personen jeg elsket mest, for det var den personen som ødela alt. Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.
      og nå gleder jeg meg bare masse til det nye året. Nå er det på tide å starte på nytt! Et nytt år med mye latter og lite tårer. Håper du får et kjempe fint nytt år! 😀

    11. Søstera mi fødte en liten gutt for en time siden, så det er jeg veldig stolt av og gleder meg til å møte han. (kom 5 uker for tidlig, så han er nok litt liten) 🙂
      Bra du har kommet deg på topp igjen!

    12. Det er bra du føler deg bedre søta! Skal tattovere meg om en liten stund, og de skal ha noe med musikk å gjøre, men har ingen verdens aning om hvordan den skal ver eller hvor!

    13. “I Spred my wings and i learned how to fly” – tatoveringen jeg skal ta, med to svaner over.
      noe av det jeg gleder meg mest til er vell nyåret, nytt år & nye muligheter!

    14. Der var du tilbake igjen ja! Savnet den gamle Sophie etter bruddet, men innlegg som dette er grunnen til at jeg elsker bloggen din! Akkurat nå er jeg fornøyd med selvtilliten min og at jeg klarer å heve meg over baksnakkingen. Må innrømme at jeg gleder meg til å begynne på et nytt år med nye muligheter likevel <3

    15. så utrulig bra at du ha komme deg opp igjen, tenkt masse på deg! og den tattoen e heilt utrulig søt, forstår den godt! <3

    16. Gleder meg til å reise ut i verden og få oppleve ting! Og jeg gleder meg til et nytt år med mange nye muligheter 🙂 Har så mange planer og forventninger til meg sjøl dette året, så jeg må bare stå på og jobbe hardt 😉 Du skriver bra Sophie, og det er veldig gøy og lærerikt å lese det! stå på 🙂

    17. jeg gleder meg til å begynne på vgs! for å starte på nytt og møte og bli kjent med mange nye mennesker noe som jeg elsker å gjøre! 🙂

    18. er veldig fornyd me livet mitt akkurat nå på mange måter, har de beste vennene jeg kan ha, mestrer stort sjett det som sjer i hverdagen på en fin måte, selv om forholdet til enkelte i familien min kunne vært mye bedre er jeg lykkelig 🙂 er så stolt over at jeg har kommet meg opp fra den gropa jeg var stuck i tidligere, og jeg elsker den personligheten jeg har fått etter en humpete vei hit.

    19. Kjempe fin tattovering! Jeg har en på skulderbladet med skriften:”Don’t be afraid”. Er kjempe glad jeg tok den. Den betyr mye for meg, og det betyr at man ikke skal være redd for å ta nye sjanser og ikke være redd for det ukjente og nye. Hvis vi ikke tar sjanser i livet kommer man seg ikke videre.
      Jeg gleder meg til å feire imorgen med mange herlige mennesker, cheercamp i Januar og NM i Cheerleading i Mars 😀

    20. Budskapet er virkelig flott! God jente du:D Gleder meg til å starte livet på nytt! Og glemme alt det gamle og vonde … Og bli til et nytt bedre og mer Selvsikker( ikke selv god) Men selvsikker versjon av meg selv!

    21. Jeg er fornøyd over at jeg endelig har skjønt at jeg ikke kan fortsette sånn som jeg gjør lengre. Jeg må trene for å bli lykkelig, og jeg må tørre å si hva jeg mener. Og være meg selv….det er jeg ikke lenger redd for. People is going to talk about you either way, so lets give them something to talk about!

    22. Jeg har hatt en litt dårlig dag i dag, helt til jeg leste dette innlegget. Du er så flink i hvordan du formulerer ting, og jeg er sikker på at alle fikk en god følelse inni seg når de leste dette, for det fikk jeg.
      Takk for at du er deg! <3

    23. Elsker budskapet som ligger i tattoveringen din! Har Don’t stop believing på midten, øverst på ryggen, ved nakken. Den betyr mye for meg, at jeg aldri skal slippe troa på at ting ordner seg til slutt, uansett hvor langt nede jeg er og hvor vanskelig ting er. Jeg gleder meg til imorgen, og feire til langt på natt med mange herlige folk!

    24. haha må bare spørre, hva betyr egentlig det orddtaket? har aldri skjønt det, hehe…
      gleder meg til nyttårsaften! skal feires med mine beste gutte og jente venner! er glad for at jeg skal feire nyttårsaften med mine nærmeste, istede for stor fest akkurat på nyttårsaften!:):)

    25. Jeg gleder meg til jeg blir 18 i mai woop woop <3<3
      Også gleder jeg meg til kjæresten min kommer hjem igjen. Har ikke sett han på to uker, og det kjennes veldig godt!! Det er så utrolig uvant å sove alene, så det skal bli godt å få han hjem igjen 😉

    26. Åh, du overrasker stadig med masse meningsfulle innlegg! Stå på Sophie! 🙂
      Akkurat nå gleder jeg meg mest til å starte et helt nytt år med MYE trening. Trenger å bygge opp selvtilliten min på nytt, for akkurat nå er den helt på bånn etter altfor mye julemat og annet tull, hehe. Trening og dans hjelper meg masse med å føle meg komfortabel med meg selv. Også gleder jeg meg til enda et fantastisk år med min kjære og nye blogginnlegg fra deg! 😉

    27. Fint innlegg! 🙂
      Jeg er super fornøyd med at jeg og kjæresten min har kommet oss gjennom et sinnssykt vanskelig år, men nå er vi sterkere enn noen gang! 😉

    28. tattoveringen din er nydelig!
      er veldig fornøyd med vennene mine og gleder meg veldig til i morgen når jeg skal ut med de og andre folk! 🙂 er også fornøyd med at jeg har klart å trene opp en kropp jeg liker og er stolt over!
      må bare få si hvor mye jeg digger deg! <3 du er virkelig en jente som har sine egne meninger, og kan å stå for dem! you go girl!

    29. Jeg er fornøyd med at jeg har klart å gjøre det bra på skolen og at jeg har verdens fineste kjæreste som jeg våkner opp med hver dag 😀

    30. Xkjæresten betyr alt 🙂 Selv om jeg gjorde det slutt er jeg kjempe glad i hann fordeom 😀 Han kommer til og bety alt for meg selv om jeg får ny kjæreste, og når jeg går videre <3 vi holdt sammen i 1 år og 3 måneder!

    31. Er fornøyd med at i dette året har jeg forandret meg, blitt mye mer voksen, å mye mindre fjortis. Er fortsatt litt, menman er bare ung engang og er bare tretten år!
      Takler ting på bedre måter, er mye mer voksen! Før var jeg kanskje litt bitch mot de jeg ikke likte og vart mye drama, men nå holder jeg meg unna det og er mer sånn som ”Being nice to people you don’t like isn’t being two faced. It’s called growing up. – Drake.”
      – du er en utrolig person Sophie Elise! Du er så sterk, du skriver så fantastisk bra, og du er bare så, ja! Kan ikke sette ord på det engang!
      elsker tattoveringen!

    32. Gleder meg til nyttårsaften imorgen! Heheh 😀 😀 Skal feire den med noen venner!
      Elsker tatoveringen din! 🙂

    33. jeg er utrolig fornøyd med meg selv, ikke fordi jeg syntes jeg er verdens peneste, men fordi at jeg har klart å bli mye mer voksen dette året. Jeg takler ting på en helt annen måte, og vet at det alltid ordner seg til slutt! Jeg har verdens beste venner og jeg vet at alle ikke alltid kan like meg, men at hvis de ikke liker meg for den jeg er, bryr jeg meg ikke 😀

    34. Jeg er utrolig fornøyd med øynene mine og mine beste emner som alltid er der for meg og støtter meg. Også gleder jeg meg utrolig til 2012, er sikker på at det kommer til å bli et supert år! Gleder meg til å spille badminton turneringer rundt om i hele Norge og til å starte på vgs! 😀

    35. jeg føler meg veldig heldig for jeg klarer å stå opp om morgenen med et smil, selvom kjærlighetssorgen nesten tar livet av meg hver kveld, så våkner jeg om morgenen hver dag og er glad for at jeg faktisk har overlevd og er klar til en ny dag 🙂 jeg vet at mange har de verre en meg, så jeg prøver å heller tenke på det possitive i livet, og heller glede meg over hva jeg fikk oppleve sammen med eksen, og glede meg over minnene vi har sammen. Ser virkelig framm til et nytt år med blanke ark! og jeg har tenkt å starte det nye året med et smil! å når noen spør hvordan det går, skal jeg svare at alt går helt fint uten å lyve 🙂 godt nyttår i morgen sophie 🙂 du er et forbilde for mange!

    36. Du er nydelig! Jeg sitter nærmest og gruer meg til du skal farge håret tilbake, det kommer til å bli så trist. Du er jo 100 ganger finere med det brunet! jaja, man lærer av sine feil

    37. Elsker bloggen din Sophie! <3
      Jeg gleder meg kjempemasse til å se kjæresten min igjen i morgen, har ikke sett han på litt over uke, så det skal bli bra. Skal også feire nyttårsaften med han :-D<3

    38. Er så glad pga hestene mine, har to! De gir meg virkelig alt i hverdagen, og de hjelper meg imellom alt! Når vi spurter igjennom skogen eller langs veier glemmer jeg ALT annet enn hvor herlig det er, akkurat der og da! Og de vennene jeg fremdeles har etter u.skolen betyr utrolig mye, de er så bra – alle sammen! 😀 Du er ett utrolig bra forbilde Sophie!

    39. Veldig fint innlegg! Jeg liker deg bedre og bedre hvor hvert av disse innleggene:-)
      Jeg gleder meg utrolig mye til 18års dagen min i Januar og sydentur til sommeren!
      Utrolig fin tatovering!

    40. For to år siden kranglet jeg med bestevenninna mi, og verden raste sammen. Hadde INGEN å snakke med, verken venner, foreldre eller andre voksne. Men jeg lærte så utrolig mye av det.. Jeg har hatt det utrolig vanskelig, men har ikke brydd noen med det, så det er ikke så mange som kjenner “historien” min. Følte at jeg Bare var et ubetydelig, mislykket menneske og nådde rettighet slett nesten bunnen. Jeg er stolt over at jeg kom gjennom det helt alene! Jeg er ikke helt gjennom enda, har fortsatt en del igjen. Vet det ikke høres så fælt ut, men det er så mye annet også, det var rtt og slett et rent helvete. Har ikke så veldig mange venner, har utroooolig dårlig selvbilde som ødelegger så mye. Men samtidig er jeg drittlei av skolen jeg går på og folkene der, så det skal bli fantastisk å begynne på vgs og begynne helt på ny <3 det gleder jeg meg til 😀

    41. Jeg var HELT nede en stund, og ville ikke leve lengre. Men jeg hadde et mål, å holde ut hele året, å det har jeg nå klart! Jeg måtte bare se det positive i livet, selv om det ikke var mye, men jeg er såå stolt av meg selv for å ha klart det! Det som holder meg oppe nå er at jeg er litegrann forelsket♥ og det er den herligeste følelsen

    42. Jeg er fornøyd med det jeg har klart til nå! Jeg er bare 14 år, og har allerede fått kontakter med store fotballag i Norge! Superstolt over meg selv!

    43. Gleder meg helt fantastisk mye til morgendagen, min bursdag som skal feires sammen med verdens beste familie og verdens beste venner! 🙂

    44. Jeg er kjempe fornøyd med 2011!
      Har fått meg jobb, blitt flink til å trene, fått mange nye venner, forbedret forholdet med gamle venner og fått gode karrakterer. Ingen ting å klage på!
      🙂

    45. Gleder meg til å se den jeg er forelska i og gleder meg til å bli en bedre meg(sunnere matvaner, mer trening og mer sosial) haha 🙂

    46. Sophie, det er på grunn av innlegg som DETTE at jeg leser bloggen din! Takk Gud for at du ikke er en liten drittunge som de andre på topplisten. Du er den eneste jeg synes virkelig fortjener å være på topp. <3

    47. Du er så utrolig reflektert og moden!
      “Don’t judge a book by its cover” 🙂
      Håper du får en flott nyttårsaften med de du er glad i !

    48. Aw, du er så sterk og et utrolig flott menneske! Jeg elsker bloggen din til tusen og du er helt klart et forbilde for meg :] Og jeg digger den tattoveringen! 😀 Jeg gleder meg til Vgs 😀

    49. Positiv energi? hmmm.. blir vanskelig ja.. har min vanskeligste tid nå, så gleder meg ikke til noe spesielt.. Eller… Skal på ungdomsrådssamling og møte mange mennesker om 1 uke, samtidig som jeg blir 15 år og stor jente 😉 (og da får æ færra på fææst) ;D;D

    50. Jeg gleder meg til å ta minnetatovering, men skal vente til jeg blir atten (2 måneder til!!!). Og jeg gleder meg til ting blir bedre, og jeg er glad for at jeg prøver hardere for å holde motet oppe nå enn hva jeg gjorde forrige skoleår 😉

    51. Du er så sterk, Sophie. Det er beundringsverdig.
      Gleder meg til et nytt år, med nye muligheter. Nå skal alt bli bra.

    52. du er heldig som er pen(innsiden og utsiden), tynn, brun og fikk lov til å ta percing og tatovering <3 jeg gleder meg til å begynne på ny skole etter helgen! kos deg imorgen Sophie <3 klem

    53. Er veldig fornøyd ettersom jeg har verdens beste kjæreste! Og jeg gleder meg til alle de flotte stundene vi har fremfor oss

    54. Eg e sjukt fornøyd med livet mitt sånn som det e nå!
      E i USA for øyeblikket og besøka familien min for eg bur aleine i Norge med hybelveninna mi. Valgte å gå på musikklinje i Norge framfor USA med familien min. USA kan vente 🙂 E utrulig stolt over meg sjøl fordi eg ha klart meg veldig fint hittil aleine i Norge. E bare 16 år, så har mykje å lære enda!
      Eg har også en kjærest som eg har vert ilag med i 4 mnd i dag, og håpe det komme til å vare mykje lenger!
      du e utrulig flink å skrive, Sofie. E nok mange jente som ser opp til deg, og dei ha jammen emg et bra forbilde også!

    55. Jeg er fornøyd med meg selv. Jeg kan se meg selv i speilet å smile! Jeg er fornøyd med både inn og utsiden, og har ingenting å klage over. Jeg tok tak i meg selv på ja, både inn og utsiden, og det fungerte! “Most people are about as happy as they make up their minds to be” – det er min tatovering

    56. Er så glad for at du har det så bra, Sophie! Du er et forbilde som vi ser opp til for mange av oss, og du er et så utroolig bra menneske! Det skulle virkelig vært flere som deg!

    57. E veldig fornøyd med den æ e, selv om æ kanskje ikje e perfekt, og folk har mobba mæ veldig lenge, så e det nokka æ heve mæ over, førr æ har verdens beste venna.
      spesiellt ei tøtta, og ho betyr hele verden førr mæ.
      og æ har verdens BESTE familie. elske dæm.

    58. Skjønner ikke hvorfor du har tatovert det dårligste sitatet jeg noen gang har hørt, på kroppen din! 😮 Er en grunn til at man skal være 18 for å ta tatovering..

    59. Fin tatovering!!
      men kan du i et innlegg fortelle hvorfor du tok den? Og hvorfor du valgte å ta den som tatovering?
      fin blogg 🙂

    60. En ting jeg er kjempe fornøyd med akkurat nå er bare meg.
      Noe je gleder meg til er rett og slett sommeren 2012. Da jeg forhåpentligvis er klar for å bli forelsket på nytt!
      Og du over her “Det dårligste sitatet”. Haha, jeg vil si det er en av de beste! For det er så sant, og mange kan kjenne seg igjen i det. Sophie har hatt det tøft før, og det gjorde henne til den hun er nå. En sterk og modig jente, i motsetning til deg som skal klage på henne og det hun gjør! Kjære vene.

    61. Kjempe fin tatovering! Jeg gleder meg veldig til kjæresten min kommer hjem fra ferien sin i Thailand 🙂

    62. Jeg er veldig fornøyd med kjærsten jeg har!:) det er han som har gitt meg selvtilitten tilbake:) syns jeg er fin uansett om jeg får i joggebukse, usminka å altdet der. å han forteller det til meg.:) Jeg gleder meg til ett nytt år, da jeg skal flytte ut å starte livet mitt på ORDENTLIG!

    63. 2011 for meg har vært egentlig ganske ille..
      Jeg har hatt nedturer, men har allikevel kost meg masse:)
      startet på ny skole, fått masse nye gode venner, fått et bra resultat på karakterene osv:)
      noen randomme spørsmål her:p ;
      1. hvis noen sliter med depresjon og f eks selvskading, hva vil du anbefale dem å gjøre uten å kontakte hjelp? Har lest/hørt du snakket masse om det, men tror ikke du har nevnt noe av dette?
      2. hva måtte du selv gjøre når du slet med depresjon på det sterkeste? om du måtte endre tankegang osv..
      Håper virkeliiig du kan lage videoblogg om dette , da hadde jeg blitt utrolig glad! Du er en super blogger, Sophie!:)

    64. jeg er fornøyd med karakterene mine på tentamene, haha 🙂
      også gleder jeg meg til london sommeren 2012!

    65. Gleder meg til å møte kjæresten min, savner han utrolig mye. Og er fornøyd med vekta mi, første gang i hele mitt liv! Skal ikke nekte på at det kom en tåre i øyekroken da:-)

    66. Jeg har det ikke så bra akkurat nå. Jeg føler ikke at ting går fremover, eller at noe i livet har mening. Jeg har ikke noe å se frem til, og jeg har ingen ambisjoner om fremtiden, selv om jeg har de herligste vennene man kan få, og en utrolig fin kjærste. Jeg klarer ikke sette pris på noe lenger, jeg har tenkt sånn i mange måneder. Jeg vet virkelig ikke når jeg slutter å tenke sånn, jeg vet ikke om jeg noen gang vil være så glad som jeg var før igjen. Jeg lurer på om det er flere som har det slik, at det er flere som tenker på meningen med livet. Jeg håper det ihvertfall tar slutt, snarest som mulig, for jeg orker ikke ha alle de tankene i hodet lenger.

    67. Jeg er faktisk utrolig fornøyd med at jeg vet at det er mange som er glade i meg og vil med alt godt. Hehe, kanskje litt klisje, men sant :):)

    68. Jeg er fornøyd med at jeg har kommet så langt som jeg har i livet. Utrolig mange ganger, bare nå den siste måneden, har jeg vært på randen ved å bare ende alt, slik at både jeg selv og alle rundt meg slippe å slite med meg og mitt. Men nå, når vi straks går inn i et nytt år og har muligheten til en ny start, kjenner jeg at jeg faktisk er utrolig fornøyd med livet, og ufattelig stolt over meg selv for å ha kommet meg gjennom så mye som jeg har gjort.
      Godt nyttår, Sophie! 🙂

    69. jeg er mest fornøyd med hunden min, han er så søt og kosete, og får meg alltid i humør! ♥
      ellers gleder jeg meg til jeg får min tattovering på handleddet!
      ♥diggerdegsophie:)

    70. Fikk gåsehud når jeg leste dette 🙂 er så sant! Det jeg er mest fornøyd med og som jeg ikke kunne klart meg uten, er vennene mine som støtter meg uansett og som jeg støtter. Kjæresten min er den beste, og familien er viktig for meg! er så fornøyd med alt nå 🙂 A smooth sea never made a skilled sailor. Det er sant! og det er en erfaring man bare må ta med seg og tenke på at ‘den personen jeg er idag, ville jeg kanskje ikke hvert hvis det ikke hadde vært “storm på havet” hehe 🙂
      Digger deg og bloggen din sophie, du er så ærlig og åpen om alt, og det er så bra 😀

    71. Jeg er fornøyd md livet mitt! Folkene og alt jeg har og skal oppleve. Et vidunder:-)
      Bare et spørsmål: Hvor på kroppen er tattoveringa? Synes den er driitfin!
      Elsler deg, keep up the good work, Sophie!

    72. Jeg er ganske langt nede for tiden… Største grunnen er vel gutter.. Kan du komme med noen tips om hvordan jeg kan komme meg på topp igjen?

    73. Gleder meg til 2012, siden jeg håper jeg klarer å fullføre noe som vil gjøre meg mere glad i meg selv. Så du er egentlig en stor motivasjon, og jeg vil gjerne at du lager noen trenings vidioer til, der du forteller hvordan man får fin mage! :)<3

    74. Jeg gleder meg til påskeferien. Da skal jeg til Kypros på treningsleir med fotballaget mitt! Blir kjekt 🙂
      En ting jeg er fornøyd med… Klærene jeg kjøpte meg på salg i forgårs, og så er jeg veldig fornøyd med vennene mine. De er verdens beste

    75. Jeg er førnøyd med at livet mitt har blitt bedre enn det var for et halvt år siden. Nye venner kan virkelig endre livet. <3 Også gleder jeg meg til ballet, bursdagen min og sommerferien.
      Elsker bloggen din btw. Du er så ærlig og snakker om følelser selvom folk kommenterer mot det. Elsker også hvordan du klarer å si at du er førnøyd med deg selv, alt for mange som bare klager. Stå på, du er best!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg