barnematfruen

Hei og beklager for sen update, kom akkurat inn døren her hjemme! Nå må jeg bare slenge i meg litt mat (barnemat, vil det si..) før jeg begynner på å rydde rommet. Anne-Sofie kommer hit i kveld, jeg er alene hjemme i helgen så vi skal se idol sammen og slappe av. Blir sikkert kjempekoselig!

Har litt lyst til å si “told ya so” til alle som mente at jeg kom til å være i et smertehelvette de neste dagene på grunn av tunga, men jeg har det HELT fint! Som jeg sa, alle oppfatter det individuelt og jeg har ingen plager overhode idag. Eneste som er vanskelig er det å spise ting som er seigt eller hardt, jobber enda med å lære meg teknikken. Men det kommer!

Ps; så at de skal innføre 18 år på solarium fra og med 1. Juli til neste år. Skal bli spennende å se hvordan de skal klare det, vakter på solariumet? L-O-L

73 kommentarer
    1. JEg synes det er litt bra at de innfører 18. årsgrense.. For er virkelig ikke bra for huden! Det ser kanskje bra ut nå, men når de som tar sol ofte er rundt 30 vil mange slite med fæl hud. Men er jo opp til hver enkelt å tenke på sitt eget beste.

    2. Har tatt hull i tunga selv, så kos deg med barnematen:-D! Varer rundt ei uke, hos meg varte det i 5 dager. Jeg spiste normal mat etter det hadde gått to timer da, eneste du må passe på er å spise sakte slik at du ikke tygger på piercingkula. Det gjør jævlig vondt!
      Ellers så må du ha “lykke til” med den, husk og rens og legg ut et bilde :-D?

    3. Hvis du leste hele artikkelen ang. 18-års grense på solarium, så sto det at innen 2014 skal alle solstudioer i Norge ha bemanning. Altså det skal sitte noen der og ta imot penger, selge kremer osv, og da sjekke leg. Syns dette er bra jeg, når anntall Nordmenn med hudkreft har blitt mangedoblet de siste årene. Det er ikke så viktig å være brun at man risikerer KREFT. Og fra en gutts synspunkt….naturlig brun er SÅ MYE VAKRERE enn solariums-brun/gul. Og ja, vi ser KLAR forskjell og vi er ikke så stor fan. Nei, ikke ALLE gutter mener dette, men 99% av de som har litt livserfaring.

    4. Kanskje du skal bruke en ting som heter “hjerne”, de er faktisk nødt til å gjøre det for å stoppe sånne som deg, seriøst! klarer du ikke og holde deg en uke uten solarium eller en måned, herre gud? De stopper dette for at solarium kan føre til kreft! og jeg gidder ikke og bry meg over at du sier “blablabla, mange som har tatt solarium og ingen jeg kjennner har fått det eller jeg” ??

    5. FYFAEN LOL. de kan ikke innføre 18 års grense på alt da.. Vi unge får ikke lov til noe lengre. De vil bryte oss ned. Mange jenter vil jo ta sol for å bli brunere men da øker jo selvtillitten fort også.. :(:(:( håper mange UNDER 18 protesterer. Vi i norge får ikke mye sol heller, og ikke alle har råd til syden tur, de tenker ikke lengre enn øyenvippene heller-.-

    6. Særriøst? æ tar sol fordi æ har lite jern og er derfor veldig blek,naturlig. solarium hjælpe på sæltillitn min iallefall! det hær e en liten plass og æ tror neppe at de har råd til vaktæ hær fordi det e ikkje så mang som tek solarium. æ synest dæm kunne iallefall hatt 15 år! sjøl e æ 13 så æ sei ikkje 15 “fordi æ e det”.

    7. Solstudioene kommer til å tape enormt med penger på å innføre 18-års grense på å ta sol! Hvis det blir noe av så tror jeg de vil åpne opp for mindreårige ganske fort!
      Ser på et innlegg lenger opp at noen tydeligvis sliter med å få farge siden de kritiserer deg fordi du er brun og fin! <3 Misunnelige folk vet du !
      Du har den beste bloggen jeg vet om, og ingen skal komme her og klage på verken fargen, kroppen eller utseende ditt! <33

    8. hei! jeg er en jente som absolutt elsker bloggen din!jeg lurte på om du kunne ha en video der du kysser/kliner/ har sex med kjæresten din?? 😀 også et spørsmål: har du sex med kjæresten din?

    9. 60% prøver og slanke seg på din alder . Men og ta babymat er ikke noe , skal jeg si deg! Det er farlig! Veninna mi tok en høøy risiko og bare spise baby mat i 2 uker. Hun fikk for lite ”skikkelig” mat i kroppen så hu havna på sykehus og måtte ligge der i 1 uke ! og du vett att det er farlig . så spis heller grønt eller noe frukt i stedenfor . Husk og få i deg næring . jeg anbefaler og ikke gjøre dette mer ! dette er en høøøøøøøøøøøøøøøøøøøy risiko . HØR PÅ MEG

    10. Hadde samme problemet når eg pierca tunga. Blei mykje barnemat og rett-i-koppen-supper. Eg hadde veldig vondt ei stund etterpå, men det er vel individuelt som du sei 🙂
      Likte veldig godt det mørke håret ditt, fresten. Veldig pent!

    11. kos dikka 🙂 Ja serriøst mongo at de skal ha 18-årsgrense! MEN ET SPØRSMÅL: og pliiiiissss svar ! Har du silikon ?!

    12. DU VEIT AT DE IKKE ER LOV Å KYSSE NÅR DU HAR TATT PERCING I TONGEN SANT?
      å ein ting til 🙂
      du burde ete isbiter !:D

    13. Hehe, barnemat :”3 Vil bare advare deg om at jeg har hørt at du kan få kreft av å ta solarium, så bare vær forsiktig c:

    14. hei! Har fulgt bloggen din lenge nå og jeg vile bare si at du virker som ei herlig jente! Du virker så snill og ærlig. :’)

    15. Hei! va du i byen i dag ?
      tror æ så deg, hadde shikkeli løst te å gå å sei hei. Men du va på andre sia a gata, å når æ kom over hadde du gått så langt:/
      Æ digga dæ shikkeli masse!
      Du må kose dæ kjæmpe masse i hælga ! <3

    16. javel? korr e alle klaginga på nikita? hørte du ikke var velkommen verken på nikita i byen eller på kanebogen senteret, eller forsåvidt ingen av nikita salongene i norge?? jaja sånn går det vell når det blir personangrep;)

    17. Til alle dere som advarer henne om at det er farig å gå på barnemat-diett; ta dere tid til å bla LITT lenger ned på bloggen først, da! Hun spiser det fordi hun nettopp har piercet tungen, og da er det noe som er veldig lett å spise uten smerte.
      Og Sophie, jeg er så enig med deg! Dersom de skal ha vakter alle steder med solarium i hele Norge, da må de ansette mange vakter! Dessuten taper de penger, noe som dessverre er altfor viktig for altfor mange i vårt samfunn.
      Btw; du er sååå nydelig med det mørke håret! Og det fremhever brunfargen betydelig!

    18. Påenget med aldersgrensen er jo for å slippe å betale og sånn hvis folk under 18 får kreft av solarium… Så dem sparer jo litt sånn sett. Da er det liksom dems egen feil hvis du blir sjuk…. Men hvis nesten ingen blir no sjuke av det kommer dem jo garantert til å tape masse penger! Dem kommer nokk ikke til å ha vakter på solariumet men jeg tipper det blir satt opp litt flere overvåkings kameraer. Norge er et litt rart land synes jeg for det burde jo vert opp til hvert enkelt menneske å bestemme om man vil ta sol eller ikke. Jaaaa…. Dette er i hvertfall min mening!
      Elsker bloggen din! Du er ei super søt jente:))<3

    19. du var mye penere med blond hår bare for å si det… du ser nå eldre ut, og når du var blondt var du ung og søt:) men uansett er du dritt fin!

    20. LOL, du hermer sykt etter designet til Therese Charlotte! hver gang hun får nytt, har du nesten akkurat likt! TEIT.

    21. det med at hull i tungen er et helvette dagen etterpå fikk jeg også høre hele tiden når jeg tok! men jeg hadde ikke litt vondt en gang

    22. ja, er vanskelig å spise i førsten med piercingen i tunga:p jeg måtte ta ut min fordi jeg knakk to tenner pga den 🙁 haha
      man lærer seg å spise etterhvert, men pass på så du ikke tygger på den istedenfor maten, det gjør syyykt vondt og man begynner å blø:p hah

    23. Er nok pingler som har sagt det til deg, for det er ikke vondt i det hele tatt og ta i tunga 🙂 Folk sier det bare for å at de syntes det, og da må du syntes det og. Latterlig ^^

    24. Karianne skrev: De vil ha aldersgrense så ikke unge skal bruke alle pengene sine på solarium.
      ____________________________________________
      Haha, dumme, dumme, dumme deg! De vil ha aldersgrense så ikke unge skal få hudkreft av å ta så mye solarium! Jeg dør av deg! VESLEVOKSEEEEN!!!

    25. Man klarer nok å finne en vei å ta solarium på uannsett, hallo? 13åringer kan kjøpe snus, røyk og alkohol, så jeg tviler på det blir ett problem for folk å ta solarium :p Forresten, du er kjempefin når du smiler slik som du gjør på det nederste bildet! Kjenner deg ikke, men håper virkelig du har det bra 🙂

    26. De skal faktisk ha vakter ja. De skal gå tilbake til sånn det var før, at det ikke lenger er selvbetjente solarium, men at det alltid er en person der som tar i mot betaling for at du skal sole deg. Da kommer han/hun til å sjekke om du har bevis på at du er 18. osv.

    27. Kjempe bra med aldersgrense. Er jo for og beskytte barn / ungdom som ikke alltid er like kompetent til og ta de beste valg for seg selv.
      Når man er 18 og myndig er vel man vel de fleste mer moden og ta mer kloke belutninger, og unger på 13-14 har strengt talt INGENTING i ett solarium og gjøre , da det er meget helse skadelig.
      Så om du tenker deg litt om så er det ikke noe lol , det er for og beskytte barn , du burde vel snart være voksen nok til og se verdien av det. du skjønner vel hvorfor vi har aldergrense på saker og ting og att vi har en myndighets alder.
      Du skjønner vel hvorfor det er aldersgrense på øl og sprit , man vil ikke att barn skal benytte det , skjønner?! Du skjønner vel også hvorfor narkotika er ulovlig , svært helse skadelig og avhengihets skapende., Samme med solarium , de yngste må vertfall skjermes.
      Tror ikke du vet hvor helse skadelig solarium er , da hadde du nok tatt det mer seriøst og sett verdien av en slik lov !!

    28. Så fint at ingen under 18 kan steike seg i solarium da. Uansett om folk går i solarium nesten hver dag bare for å bli brune, så er det IKKE verdt det. Man får garantert kreft hvis man er der for ofte, og det begynner med store, svarte ujevne føflekker, og denne typen kreft er den farligste av alle krefttyper, nemlig Melanom. Det er bare ikke trygt 🙂

    29. du atte, kan du ikke slutte å oppføre deg som en fjortis, fordi atte du er så mye finere når du smiler som en vanelig person! ikke lag den munnen din, værsåsnill, blir litt sånn irritert fordi atte du er sååååååå mye finere når du smiler med tennene!
      ikke noe frekt eller vondt ment, ikke noe for å få deg nedfor eller noe, bare du er SÅÅÅÅ fin når du smiler med de fine tennene dine :)) elsker bloggen din! stå på jente

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg