i morgen skjer det!

Fra og med i morgen kan jeg ikke spise som normalt på en stund, fordi jeg skal… ta hull i tungen! Så i dag har jeg spist nøyaktig det jeg vil, nemlig taco, tacobaguett etterpå, godteri og alt jeg har kommet over rett og slett. Har fått mamma til å handle masse suppe, barnemat (haha) og vaniljeis som jeg skal kose meg med i dagene som kommer, har hørt at man kan hovne veldig opp og da er det lurt å ha noe lett å spise.

Vet ikke helt om jeg gruer eller gleder meg, men har hatt lyst til dette så lenge at det skal bli godt å få det gjort. Og selfølgelig skal det hele filmes til bloggen!

Haha og en ting jeg stusser litt på er når lesere kommenterer “Hvorfor sa du ikke hei til meg idag i byen?!?!? jeg så deg!!! hvorfor ser du så overlegen ut!!! hvorfor smiler du ikke” Og selfølgelig er jeg som alle andre, jeg sier ikke hei til folk jeg ikke kjenner og jeg går heller ikke å smiler til alle, jeg kan jo ikke bare anta at alle leser bloggen min..? Si hei istedenfor, det er så hyggelig! Tenk nå litt på hva dere kommenterer og om dere faktisk forventer realistiske ting, jeg er ikke en maskin – men jeg lover, jeg gjør så godt jeg kan for dere. 

mmm,beste i verden! 


Mens jeg ventet på maten satt jeg å så på Jan Thomas sitt program, happy day! Og herregud for en herlig mann han er, tror ikke det finnes et snev av vondt i han. 


Haha fikk en ikke uventet gjest med matbordet i dag, slik sitter hun HVER gang vi spiser middag. 

Jeg har blitt helt avhengig av nyan cat, men spillet har tydeligivs fryst seg..? Får ikke til å spille, så om noen vet hvordan jeg gjør det så si ifra! 

117 kommentarer
    1. Søskenbarnet mitt har møtt Jan Thomas på sånn premiere ting, og de snakka en del. Hun sier at han er annerledes i virkeligheten, og en mer overlegen person og sånt. Ikke sånn som på tv’en ihvertfall 🙂

    2. Lykke til 🙂 Verste? Beste ved hele denne piercingen er at det ikke gjør vondt engang. 🙂 Jeg satt jo å spiste smarties og biff samme dag jeg tok den 🙂

    3. Hei, lykke te imårra 😛
      Å bare husk, tonga e faktisk en av di plassan som gjør MINST ondt å stikke holl i, dem sir at navveln gjør værtfall 3 ganga så ondet 🙂 Så e ikkje no å grue sæ te ^^ Gjør gjerne meir ondt i ettertid, i første uke når man hovne 😛 Kan være lurt å suge på en isbit vist du blir veldig hovven for å kjøle ned hevelsen, men det har du sikkert allerede tenkt på c: Menne som sagt, lykke til, å ikkje no å grue sæ te 😉

    4. tok håll i tonga for ca en månede sida, å æ hadde skikkeli ont i ei uka omtrent! va jævli,uka føltes skikkeli lang å æ tenkte “fan blir tonga mi aldri normal igjen eller?!” snakka åsså som en idiot, hahah hærregud så kleis! sykt ont å snakke første uka.. men spis masse isbita!! uansett om den første uka e et helvette, kommer du tel å bli syyykt fornøyd etterkvert 🙂 sæli sia du har hatt løst på piercing dær så lenge! GLED dæ <3

    5. jeg hadde hull i tungen i 2 år. Den første uka er dritt fordi det gjør vondt å spise. Det er det eneste 🙂
      Forresten, kunne du lagt ut et bilde av deg uten extensions? Spent på å se åssen håret ditt ser ut nå som det er brunt 😀

    6. lykke til 😛 haha 😛 jeg holdt på å DØ den første uken 😛
      du burde drikke slush før du går inn for og ta det. 🙂
      svir bare med slush etterpå. :S

    7. Æ tokk hull i læppa å tonga får ca. 1 måne sia.. 🙂 Det e MYE ondere å ta i læppa enn i tonga! 🙂
      Æ tokk først i læppa å i o med at æ har hadd hull i læppa 2 gang tidligere på samme plass (underleppa i midten) så viste æ jo kor ondt det va så det vakke skummelt liksåm :p Men Jævli ondt!! Å satt å grua mæ te å ta i tonga, kneip både øya å hender hardt sammen :p Haha! Men ble så jævli åveraska.. får det vakke en brøk del så ondt såm æ trudde :p
      Du kommer te å mærke kor mye du faktisk bruke tonga dagli når den plutsel blir TOTALT hæmma :p
      ( bruk vanlivis aldri å komentere på blogga.. men fikk så løst te å fårtælle^^ Blogge biiitelitt shøl,, bare sånn får morroshyld 😀 )
      kostamo.blogg.no

    8. Det er forskjellig fra folk til folk hvor vondt det gjør. når jeg tok gjorde det drit vondt, og klarte ikke ta inn tunga i kjeften for det var så rart med ei så jævla lang stang som hang seg fast. jeg synes det var helt jævlig. og vennina mi besvimte.
      men fint for dere att dere ikke fikk vondt da.
      det var verd det 🙂

    9. sophie, du skal ikke spise melkeprodukter! på grunn av bakteriene som er i det, bare sier det. spør han/ho som tar “hullet” i tunga di, for det kan hende det kommer ann på personen som tar det c:

    10. har du prøvd å trykke “unfreeze” på nyan cat? haha, hvis ikke det funker så vet jeg ikke, hvis ikke “exit nyan” funker da 🙂

    11. hei frøken : ) gled deg til å ta hull! Det er supersøtt, og verdens beste tidsfordriv og leketøy : )) men kjøp MASSE YOGHURT! 🙂 Det er bakteriedrepende og hjelper så tungen blir fortere normal igjen og såret gror fint : ) det kan også være vondt å spise varmmat, så smoothies er kjekt å ha : ) og isbiter selvfølgelig! : )

    12. du kledde brunt hår supergodt !
      synes du skal holde det sån :))
      har hatt hull i tungen i over et år nå , å jeg slet bare med vont i spise 3 dager 🙂 spiste bolle 10 minutter etter jeg hadde tat hullet !
      ikke noe grue seg til , kommer til å bli superkult !
      å marco kommer sikkert til å like det , det gjør verfall min kjæreste !:)
      stå på Sophie ! du er superpen !

    13. Lykke til med piercing! jeg tok for 4 mnd siden og hadde hatt lyst til å ta det i 1 år før det, men turte aldri, men nå er den tatt og jeg angrer ikke i det hele tatt. Den første uken er helt jævlig.. og hvertfall å spise noe som er varmt, prøvde varm potetmos og tunga mi var 10 x vondere enn den var før i 2 timer etterpå. Så er ikke så lurt å spise barnemat! men som alle sier over så er det veldig lurt med yoghurt 🙂 masse lykke til!

    14. Jeg ville bare si at jeg syntes du passer veldig godt i den hårfargen du har nå! du ser eldre ut, på en veldig positiv måte! 🙂
      Jeg var blondine før, og farget håret mitt mørkebrunt, men nå savner jeg virkelig å være blond, og den mørke blondfargen du hadde sist nå, var veldig fin! jeg vurderer å farge det slik etter jul! 🙂

    15. Jeg har piercing i tunga, og det gjorde ikke vondt å ta det, men du merker det dagene etter! Du får ha lykke til, du kommer til å kle det:)

    16. Du burde be om en liste over ting man ikke skal spise og gjøre når man har tatt den. De fleste steder har det 🙂
      Når jeg tok min gjorde det ikke vondt i det hele tatt, og jeg spiste som normalt dagen etterpå ! Bare være litt forsiktig når du spiser. Greit å holde tunga rolig, og knask isbiter for harde livet 🙂

    17. Masse lykke til!
      jeg har hull i tunga selv, som jeg har tatt to ganger. Det er ikke så vondt som alle skal ha det til! Det gjør litt vondt akkurat når nåla går igjennom, men det varer bare i 2 sekund, så er det over å du er døds glad for at du gjorde det! Lover 🙂
      men helt ærlig så er det ganske vondt å spise etterpå, så lykke til! 🙂
      Kommer sikkert til å bli kjempe fint! 😀

    18. Lykke til! Hadde det selv, husk å alltid ha med deg en flaske isvann som har ligget i frysen over natten. Ta den ut når du står opp og sett i en ny en i frysen samtidig, 🙂 Du får kjempe bra hud av å drikke så mye vann også! 😛 Ikke spis spicy mat og sov med hodet høyere enn skuldrene for å ikke få alt for mye blod i hodet, hjelper på hevelsen. Ikke stikk ut tunga mye i begynnelsen heller for det “stresser” muskelen og gjør hevelsen verre. Og ikke slurv med rensingen! Er kanskje kjedelig men verdt det 😉

    19. Jeg har nettopp tatt hull i tungen og jeg kunne spise hva jeg ville faktisk, kanskje jeg bare var heldig. Og jeg kan uttale ord helt fint og det gjør 10 ganger vondere å ta andre steder enn i tungen. jeg lo etterpå siden det var latterlig at jeg hadde vært redd jeg måtte spørre om nålen var gjennom så ingenting å grue seg for, er drit fett i tillegg, lykke til :-D! <3

    20. tungepiercing ødelegger tennende noe helt sykt! de blir mer skeive.. tannlegen din har sikkert advart deg.. ikke gjør det<3 du er vakker som du er og slipper angring etterpå

    21. Ikke, ikke, ikke gjør det!!!! Det er så stygt og harry 🙁 Du er jo så nydelig sånn som du er nå. Det mørke håret fjernet fjortisstempelet ditt, og en piercing i tungen vil bringe det litt tilbake. Fraråder deg det på det sterkeste.
      Søte, fine deg <3
      Klem

    22. Jeg har hull i tungen, og de var ikke vondt og ta de 🙂 husker jeg slet med og spise 😛 og jeg var så dom at jeg ikke spiste før jeg gjor de, og gjor de tidlig på dagen, og fikk ikke spise før 11 på kvelden siden jeg tok de 3 timer vekke fra der jeg bor 😛

    23. Har piercing i tungen selv. Det går så fort at du kjenner ikke noen smerte, er bare litt vondt etter det har hovnet 🙂 Det er også syykt typiskt at man ofte kommer atti den når man spiser, knakk tanna haha. Men, uansett.. lykke til:D!

    24. jeg tok for snart to uker tiden 🙂 et tips er å ikke spise grøy, barnemat osv, for det kan feste seg rundt piercingen, noe som er ubehagelig! pluss det er vanskelig å svelge det uten å la det legges midt på tungen. jeg anbefaler heller å kjøpe coco pops, clike flate,brune,runde man har i melk. la det trekke inn til det er mykt, plasser det på siden av tungen og svelg. det er det beste! annen mat som er fast med myk funker også, så lenge det ikke ”glir helt fra hverandre” når du skal til å svelge. isbiter funker dårlig, ta heller å frys ned halve flasker med vann, fyll på resten og bruk det 🙂 jeg trengte det bare i 1 dag egentlig, ble heldigvis velldig lite hoven. husk å skyll mye med isvann! det hjelper SYKT mot hevelsen 🙂 lykke til 😀

    25. Altså! D e jo ingen som sir at du ikkje kan spise d du vil førdeom du har holl i tonga?:p Æ spiste no taco samme dagen som æ tok d:p Så alt d der folk sir om at du bare kan ete d å d e jo bare tull:p Du et jo d du vil uansett, må bare forberede dæ på at maten må plasseres langt bak i munn uansett ka du et, å at du bi å være jævli kleis:p E jo ikkje verre enn som så:p Åsså e d jævli godt å sette å sutte på isbita:p E jo ikkje en stor sak ettersom ka du et:p Åsså må du tygge maten godt før du svæll d, før min del så va nu alt utav suppe åsånnt verre å ete enn onkli mat;p Så e no d sagt:)

    26. Hahah 🙂 Æ tok håll i tonga forledendag 😉 Men æ et nu ka æ vil, uasnett kor ondt d gjør :p Lykke tell <3 PS: Du burde ta en topp du ikke e så redd førr, fordi æ bynte å sylblø, og måtte kjøp mæ nye kleia etterpå :S

    27. Først vil jeg bare sier at jeg liker bloggen din veldig godt; du skriver veldig bra!
      Og hull i tunga er awesome, ikke harry eller teit ^^
      Jeg har det sjæl, og det var ikke så ille som jeg hadde trodd 😀 jeg har industrial (stang i brusken)og den var ti ganger verre, altså! Tunga mi hovnet opp to dager etter at jeg hadde stukket, men eller har jeg ikke hatt problemer med den ^^
      Lykke til!

    28. Noe som er veldig viktig er at du IKKE spiser melkeprodukter. Ost, smør, brød og sånne ting går bra, men ikke youhurt, iskrem, rømme, melk og sånne ”rene” meieriprodukter. Det fikk jeg streng beskjed om ta jeg tok min! Vet det er flere piercingstudioer som ikke sier ifra om sånt, men det er veldig viktig. Søsteren til en venninne av meg fikk ikke den beskjeden, og spiste masse youghurt etter hun tok den, og fikk skikkelig betennelse. Og vil tro at tungen ikke er det beste stedet å få betennelse akkurat:o
      Ville bare si ifra:)

    29. Ang det spillet som har fryst seg, så kan du prøve dette: gå inn på instillinger > applikasjoner > innstallerte apps. > så trykker du på det spillet også på ”tving avsluttning”.
      Vet ikke om det er samme hos deg, men er ihvertfall sånn jeg gjør når mine spill fryser seg eller henger seg opp. 🙂 Men jeg har xperia da, så kan hende det ikke er det samme systemet hos deg.. :p Håper det var til hjelp uansett da.. ^^

    30. Hvor mange år må man være? Jeg er bare 12, men har SYYYKT lyst på hull i tunga… Jeg har jo seff ikke tenkt å ta da før jeg blir rundt 15, men jeg har forsatt sinnsykt lyst på ^^

    31. jeg har selv hull i tungen, og det er ikke så farlig om du spiser ”vanlig” mat, det er kanskje litt uvandt, og ja, man hovner mye opp, men det alle gjør det ikke. jeg spiste normalt når jeg tok den, til og med samme dagen. og det gikk helt fint 🙂

    32. Du trykker på unfreeze, men jeg regner med at du visste det, og at du bare spøkte 😉 Digger bloggen din, er så glad for at du er deg selv totalt, kan kjenne meg igjen i ting du snakker om og er så enig i mye du sier. Det finnes så mange overlegne mennesker som ikke vet hva de snakker om… Men, men, man må ikke la de knuse andre og oss selv, de er ikke verdt vår tid og sorg! Lykke til imorgen! 😀 -H

    33. Det er ikke sånn at du ikke klarer å spise noe annet enn barnemat og suppe. Når jeg tok hull i tonga så spiste jeg vanlig mat. Eneste forskjellen var at det tok litt lengre tid fordi tonga var så hoven. Spis vanlig mat, det klarer du fint! Men ha isbiter liggende hjemme, for det hjelper på hevelsen

    34. jeg har piercing i tunga å det er ikke vondt og ta i det hele tatt, syntes det var værre i ørene.. og du blir kanskje hoven i et par dager så spis mye is!! 😀

    35. Tok hull i tungen på fredag, og var bare hoven i 2-3 dager, var ikke vondt å ta, er bare litt ubehagelig og uvant etterpå, det er 10 ganger verre å ta i navlen faktisk så det er ingen ting å grue seg til. Jeg spiste pizza rett etter jeg hadde tatt den så du kan spise hva du vil etterpå, men du må lære deg å spise på en “ny” måte 😀

    36. Piercing i tungen er bare så ufattelig jått og harry. Du burde virkelig ikke gjøre det. Da kan du jo likegodt kjøpe buffalosko og bruke slengbukser og magetopp også. 90tallet på sitt beste. Kanskje knipse litt ecstacy også, så er du der!
      Kjære Sophie, du er jo så søt nå, du har kommet så langt. Ikke gli over til harry igjen. Por favor.

    37. Så du skreiv at du ville spise vaniljeis. Det er ikke lurt å spise melkeprodukter de 3- 7 første dagene etter du har tatt hull i tunga. Du får større sjanse for hovne skikkelig opp og tro meg, det er ikke behagelig. Men masse lykke til 🙂

    38. Jeg tok piercing i tunga for litt over en måned siden, og da spurte vi om det med melkeprodukter for det hadde vi å hørt, Men ho piercing dama sa at det var bare tull og at kunne spise det vi ville. Så spis yoghurt du, det levde jeg på den første dagen 🙂

    39. Hva er den røde prikken ved siden av det grønne telefonsymbolet? På min kiphone ommer det opp et lignende symbol når jeg har ubesvarte anrop, men ser at den røde rundingen hos deg er tom.
      Noen som vet??

    40. Lykke til! 🙂 Det blir sikkert kult 😀 Tipser deg om at det er veldig godt å spise yoghurt etter at man har tatt hull, eller suppe 🙂 Men det varer vel bare en uke, det gjorde det til meg iallefall 🙂

    41. Gled deg:-) jeg levde på suppe, is, yoghurt sånn i 3 dager ca, greide sakte men sikkert å spise mer normalt etter det. Dagen jeg tok det brukte jeg en hel kveld på og spise en halv bolle, haha. Mange sier man kan begynne å lesbe osv, men det skjedde ikke med meg :-p det gjorde heller ikke vondt, kjente det ikke engang 🙂 angrer ikke et sekund! Gled deg 🙂

    42. haha, du har bare kommet borti pauseknappen på nyancat. klikk på unfreeze, så fortsetter spillet som før.

    43. sir ingenting på at du ikkje smile te alle og sånt før det gjør jo ingen, men når både du og amanda stirre og sende stygge blikk uten at man har gjort nokka, da e det utrulig ubehagelig, og det trur æ du veit ganske godt skjøl også.

    44. Lykke til!!
      Jeg tok piercing i tunga i sommer ferien, klarte nesten ikke spise den første uka, hadde bare lyst til å ta ut piercinga.. men nå merker jeg ingenting! 🙂

    45. OMFG!! skal du ta hull i tungen?! D burde du virkelig ikke, som du har hørt, ja, den hovner opp og den kan hovne såppas mye opp at du kan bli kvelt! Ja du kan altså dø ved å ta denne piercingen…. og ikke minst, jeg personlig synes ikke det er særlig fint med piercing i tungen…

    46. Helene konstanse:
      Søsteren til venninnen min fikk så kraftig betennelse i tungen at hun måtte gå på antibiotika lenge,og ta ut
      piercingen for godt nettopp pga hun ikke fikk beskjed om melkeprodukter. Hun fikk tilogmed advarsel om at hvis hun hadde fortsatt med melkeprodukter, og betennelsen hadde blitt verre hadde det blitt fare for amputering. Kan godt hende det var litt overdrevent det hun fortalte, men likevel. Faren for betennelse er betydlig mye større når man spiser mye meieriprodukter rett etter piercing, enn om man lar være. Er selfølgelig ikke sånn for alle, er jo bra det gikk fint med deg, men noen kan være uheldige. Så det tryggeste er å holde seg unna tenker jeg!
      Jeg fikk hvertfall beskjed om å holde meg unna i 4 uker ;p

    47. hvis det ikke funker å trykke på unfreeze, prøv å dobbeltklikk på hovedknappen, da kommer det en oversikt over programmene du har oppe. hold noen sekunder på ett av programmene, også trykker du på det minuset som kommer opp. da går du ut av programmet, også kan du bare fortsette å spille 🙂
      syns du ble kjempefin med mørkt hår, sophiee!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg