mobbing

Synes alle som blir mobbet skal ta inspirasjon av denne gutten – det kommer et liv etter skolen, ungdomsskolen og videregående. Det er da livet STARTER, og de som blir mobbet er faktisk de som i 99% av tilfellene ender opp som sterkest til slutt, tror jeg. 

Selv ble jeg mobbet fra første til niende klasse, og det gjør virkelig noe med en person. Heldigvis var det ikke konstant og gikk for meg periodevis, og nå har vel mobbingen i større grad blitt overflyttet til facebook..? Dere vet den der, når mange liker en kommentar som er frekt rettet mot deg osv. Det er så ekkelt, og det opplever sikkert ALLE! Mobbing kommer virkelig i alle former, fysisk som med at man blir banket opp, psykisk som utestenging og de små tingene som gjør at du føler deg dårlig, internett og mobil..

Håper denne gutten har det bra nå, og at mange ser denne filmen slik at han kan hjelpe andre med sitt budskap. 

193 kommentarer
    1. Mange som har tatt opp dette temaet i det siste, og er utrolig bra at du som toppblogger sender dette budskapet videre!
      Liker bloggen din veldig godt, og spesielt de innleggene med litt dypere mening!
      Stå på videre! 🙂

    2. Det er veldig inspirerende, hvis jeg kan si så. Linket til denne videoen på facebook for noen timer siden selv. Fikk tårer i øynene når jeg ser den..

    3. Stakkars, stakkars gutt! Håper virkelig han har det bra nå! Eller jeg har jo sett at han har det bedre, iallefall. Han har posten en annen video også, der han takker!<3

    4. synes så utrolig synd på han! ble selv mobbet konstant under hele barneskolen og litt i 8. klasse, noe som har satt sine spor i meg, for å si det sånn. håper så utrolig han får det bedre, ingen fortjener å bli behandlet sånn :

    5. han gutten der er så skjønn! skjønner ikke at folk orker å bruke tid på å plage å skade andre mennesker fysisk å psykisk, bli bare så sint av å tenke på at mobbing er noe som skjer hver eneste dag… håper denne gutten har det bra nå!:)

    6. Jeg digger deg som person!
      Du er så.. kul! Det virker ikke som om du bryr deg så mye om at andre slenger dritt mot deg. Du bryr deg sikkert, men du viser det iallefall ikke på bloggen!
      Stå på Sophie, du er best! :))

    7. Helt enig <3 jeg så en an video av han og han har masse
      Venner nå <3 veldig trist at folk må være frekk og mobbe folk !!

    8. begynte å grine jeg, sykt trist video!
      jeg leser selv en bok på skolen om mobbing. etter jeg begynte på den har jeg merket at selv baksnakking er mobbing, og baksnakking er noe vi alle gjør! Men etter jeg las den boken, baksnakker jeg aldri…

    9. Bra du tar opp dette Sophie !
      Mobbing er en av de viktigste temaene som kan bli snakket om , og dessverre så blir det lagt alt for lite vekt på mobbing osv. Hvertfall på skoler.

    10. Hva med alle de som blir mobbet, men som ikke lager en video og legger ut på youtube? De får ikke oppmerksomhet engang. Det er ikke noe mer synd på han enn alle andre. Jeg har også blitt mobbet, kuttet meg selv, kalt stygge ting osv. Hvor mye oppmerksomhet fikk jeg? Jeg er sikker på at dersom jeg hadde lagd en youtube-video, om hvor fælt jeg hadde det, ville folk brydd seg.
      Ikke misforstå, jeg er sterkt imot mobbing.
      Det er bare så synd at det først er når du legger ut en video av det, det er DA folk bryr seg.

    11. Kjenner til det du sier med facebook, jeg har ikke laget en status på facebook på flere månder fordi jeg er redd noen skal si noe negativt mot meg og redd andre skal like de de sier. Jeg legger heller ikke ut bilder av meg selg i frykt for at jeg skal få en negativ kommentar, eller at INGEN vil like bildet 🙁 Jeg kommenterer heller ikke noe hos andre, fordi alltid skal noe si noe på det jeg har sagt 🙁 HATER DETTE! 🙁

    12. stakkar, så den på facebook! tenk og ha det slik og bare vil ta selvmord, mange av vennene mine som har sagt at de vil det, men det er jo mange som gjør det pga at de ikke føler at de har nok oppmerksomhet, vennene mine som sier sånt de vet jeg ikke har det fælt.. synes virkelig synd på denne gutten her, de som sutrer over at de er uvenner med en venn som de komme til å ordne opp med etter to dager, de burde virkelig prøve å være han å føle hvordan han har det.. synes det er rett og slett respektløst og mobbe folk, tenk om det hadde vært de da..!!

    13. Begynte nesten å gråte! 🙁 Utrolig bra at du som toppblogger tar dette opp Sophie, og bruker bloggen din til noe bra 🙂

    14. Er dere sikker på at den gutten virkelig har blitt mobbet ? Hvorfor er det en mann som har en nesten lik video ?

    15. stakkar, så den på facebook! tenk og ha det slik og bare vil ta selvmord, mange av vennene mine som har sagt at de vil det, men det er jo mange som gjør det pga at de ikke føler at de har nok oppmerksomhet, vennene mine som sier sånt de vet jeg ikke har det fælt.. synes virkelig synd på denne gutten her, de som sutrer over at de er uvenner med en venn som de komme til å ordne opp med etter to dager, de burde virkelig prøve å være han å føle hvordan han har det.. synes det er rett og slett respektløst og mobbe folk, tenk om det hadde vært de da? de skulle ha angret på hva de hadde gjort da, og tenkt over at folk har følelser og man blir såret.

    16. æ e eni med dæ om og btw æ syntes du kledde det brune håret mye mer enn det blonde du ser mer voksen ut <3

    17. tror han har det bra, han har laget mange youtube videoer på en annen bruker. de videoene ble lagt ut for 1 dag og 13 timer osv. der han synger osv men flere venner. jeg vet ikke om denne videoen er fake eller om det virkelig er sant.
      videobrukeren er ; RandomTV201

    18. Jeg så den da Perez Hilton twitret den i går, hadde 800 views ellerno. Sykt hvor fort den har blitt spredt!

    19. Han der er en inspirasjon og en utrolig sterk person. Jeg er helt lamslått, og får håpe alt ordner seg for han.
      Og til: jubu
      Vist den videoen er fake så bringer den fortsatt frem et utrolig viktig budskap! Det er er bare detaljer, og det er det som er problemet med mange mobbere; at de henger seg oppi de små detaljene og ikke er i stand til å se det store bildet. Beklager, men jeg blir så oppgitt over sånt tull og sånn pesimisme.

    20. Begynte seriøst å grine når jeg så den videoen! Det er så trist at noen kan plage andre, og faktisk ødelegge andres liv. Jeg tror vi alle fikk en god oppvekker her, og det at denne gutten turte å stå fram var tøfft av han:) sophie, du er en kjempegod blogger, og du burde ha flere innlegg som har litt dypere meninge osv. ( dyrevern, mobbing) du inspirerer mange, og inspirerte i hvertfall meg til å sette meg inn i dyrevern <33

    21. Mange av vennene mine på facebook har faktisk tel denne vidioen idag. sikker på at vi er rundt en 40 stykk bare av mine venner. fikk nesten tårer i øynene av dette :/

    22. jeg har sett den 7 ganger nå å jeg blir bare mer og mer lei meg 🙁 han er så utrolig skjønn og man kan ikke bli mobbet for å være homofil han er menneske han å! love is love !

    23. Sterkt! Jeg ble også mobbet deler av barneskolen og ungdomsskolen. Det gjorde meg sterkere, men det gjorde også noe annet med meg. Etter en stund så lærte jeg meg at hvis jeg mobbet noen andre som var enda svakere enn meg, så kunne jeg få oppmerksomheten bort fra meg og over på noen andre. Jo frekkere jeg var, jo mer respekt fikk jeg. Det er noe jeg angrer på.
      Men jeg er ganske sikker på at mange av de som mobber også har blitt mobbet en gang, og at de rett og slett er usikre på seg selv.
      Jeg syns at man må være forsiktig med hva man kaller mobbing også. For litt erting mener jeg at man må tolerere, det skjer alltid. Og om man setter for strenge grenser så tror jeg at man kan gjøre det verre. Dessuten bør man lære å takle motgang, lære at verden ikke alltid er en dans på roser og at det ikke er en selvfølge at alle liker deg. Mobbing er noe som skjer over lang tid, ikke bare en stygg kommentar.
      Mobbing er grusomt, men noe som er verre er når vennene dine lar det skje. Folk må bli mer obs på hva som skjer rundt dem, og tørre å si ifra! Selv om det kan bety at du kanskje ikke blir veldig populær der og da. Tror det er den letteste måten å være med å bekjempe mobbing på. Blir vanskeligere å fortelle folk at “dere må slutte å mobbe!”
      Det verste for meg var ikke mobbingen i seg selv, det var vennene som stod rundt og ikke gjorde noe med det.

    24. Huff, har sett den før :/ I morges var det 1 000 som hadde sett den og da folk begynte å dele den på facebook så ble det flere og flere som ble til 158 000 som hadde lest den! Jeg håper mobberene skjønner hva de gjør.. Jeg selv har ei i klassen min som blir mobbet, men mobberen vil ikke slutte uansett hvor mye lærerene og vi stopper det :/ Jenta kutter seg ikke, men hun har faktisk blitt sparket av mobberen! Jeg synes det blir så feil å våkne opp hver dag av å ha frykt over å dra på skolen…

    25. Dette var det jeg skrev til han som kommentar :
      “Wow, this touched my feelings and my heart!! I know how it is… it’s horrible and it felt like there was no way getting from it, than suicide..
      But, I managed to rais myself. Now I have good friends I can trust, they makes me feel better and happy.
      Things aren’t allways easy in life, but hey.. There is sooo many people out there who tells you that you can’t. But all you have to do is turn around and say.. “Watch me” 🙂
      I don’t know you, but I’m still here for you and support you!
      From Norway :)”
      Mobbing er stygt, og bare idiotisk.. Folk forstår bare ikke at ein ussel og liten kommentar fra di kan bety mye for den som mottar den og at det kan gjør vondt å få sånne kommentarar.. I know how it feels like

    26. Kjempe bra skrevet! Mobbing er grusomt, ingen fortjener det.. Jeg gren så sykt mye når jeg så det der! <3

    27. den med “Dere vet den der, når mange liker en kommentar som er frekt rettet mot deg osv” har jeg sett så mange ganger! Kjenner at jeg blir utrolig sint på de som gjør det, kvalmende at folk kan ha så lite respekt.. Så supert at du tar det opp! Og utrolig enig i det du sier 🙂

    28. Herregud jeg sitter å gråter 🙁 stakkars gutt :'( det er så trist at noen her i verden må være så slemme ! fordi det skader en person fysisk ! jeg er 100% imot mobbing !

    29. nå får folk faen meg ta å slutte med å mobbe !!
      Blir så provosert og utrulig lei meg når eg ser den filmen, og eg FORSTÅR ikkje kordan folk kan vere så forbanna umenneskelige å gjere sånt ???
      Nok er nok!!

    30. han har det bra. Han har postet andre videoer på en annen youtube bruker og har brukt twitter og slikt til å si at han er okei å glad atm 🙂

    31. Kjente tårene presset seg frem når jeg så denne videoen 🙁
      helt forferdelig!
      Det er dem som mobber som har problemer, etter min mening!

    32. Tusen takk for att du tok det opp! Detter er ett veldig viktig tema , de er dette som er så bra me og ha blogg så du kan hjelpe andre! så tusen takk for att du såg kommentaren min og la de på bloggen! Jeg, synst de var veldig bra av deg! Du påvirker andre og de posetivt du kan gjør sånn noen får opp øynene og innser va de gjør med folk!

    33. Har opplevd mobbing selv jeg og 🙂 skrev faktisk selv et innlegg om det etter jeg så denne videoen som noen hadde postet på facebook. Rart og tenke på at jeg har følt det samme selv som han og fått masse stygge ord slengt i trynet mitt, men selv har jeg forstått at jeg betyr noe og at jeg er like mye verdt som alle de forferdelige mobberne! Håper de som blir mobbet står på og er sterk, en dag stopper det faktisk opp!

    34. og det sier du? at det er så ekkelt med å like kommentarer og skjelle ut andre på facebook? for litt siden gjorde du det mot meg fordi jeg var LITT småfrekk på tull og greier, og enda er du sånn sjøl! stygge fitte

    35. Jeg er totalt enig i ALT du skriver. Men denne gutten kopierer henne MAYBE;
      http://www.youtube.com/watch?v=eOd7QaDmBEM
      Jade sin historie er virkelig, og hun tok livet sitt etter hun la ut videoen. MEN jeg kan ikke bekrefte at han hermer på kødd! Det kan faktisk være sant, men mange har gjort sånn etter Jade bare for å lage en video liksom, uten for en grunn. Men jeg forstår, jeg har også blitt mobbet, og jeg blir det fortsatt men ikke så sjelden. Blir mobbet for høyden, var sikkert 143 i 8 klasse og er 159 nå..

    36. dette har ingenting med innlegget å gjøre, men jeg må bare si at du er helt sinnsykt fin med brunt hår! det passet sykt godt til deg! synest at du er finest sånn du er nå, eller med platinablondt:) men er det litt rødskjær i det? eller ser det bare slik ut på headeren?

    37. Hei, sophie! Eg hadde da so fint på barnaskulen, eg blei ikkje mobba, kansje litt.. Men når eg begynte på ungdomsskulen, då begynte da.. Da e nåken i klassen min, som ikkje e så snille, dei va snille før, men ikkje nå.. Dei kalle meg feit, stygg, dei seie tilogmed att eg har blæreproblemer, berre fordi eg sølte vatn på meg, i timen. NÅR ALLE SÅG PÅ! men dei elske å spre rykter.. Så eg har da heilt forferdeli, eg likte ungdomsskulen i begynnelsen, men så blei da eit helvette, eg grue meg te å gå på skulen, eg vill ikkje.. eg nekte. men eg kan ikkje droppa ut. Eg har og vurdert å ta sjølmord,men alle vennene mine seie att eg ikkje ska, for då blir da so trist uten meg, for dei seie eg e ein gledessprear! Å eg hate live mitt, akkuratt nå, eg går i 8’ende å eg vil berre drepa meg sjøl, eg vil ikkje leva. Han eg like, han seie att han hate meg, uten grunn.. Å eg klare ikkje å slutta å lika han, da går ikkje.. Å han berre plutsli hate meg, eg ser på bilder av han kvar dag, å hørre på trist musikk, å grine. Sånne ting som da får meg te å vurdera sjølmord.. Men ingen vil at eg ska gjer da.. Men da e kje så grett, å ikkje vær perfekt, vær feit.. Eg trene på fullt, berre for å ikkje bli mobba, eg snakka og om ballkjolen min, den e stram oppe, åsso går den større ut, åsso kom han eine å spurte om eg snakka om magen min.. Veitkje om du bryr deg, men da va berre godt å få ditta ut. Eg har og kutta meg sjøl, men da e da ingen som veit.. Men eg skal ikkje ta sjølmord. EG SKA BYGGA MEG OPP, Å IKKJE DETTA NER IGJEN!
      Digge deg, sophie! du e forbilde mitt!

    38. Satt bare å ventet på at du skulle legge ut denne videoen.. 🙂 det er så sinsykt trist! kunne ønske jeg bare kunne gå rett bort til han og gi an en klem..

    39. skulle ønsk at æ va hannes bestevenn! ville beskytta han, selv om æ e jente, så ville æ sagt ifra, stått ved hans side og vært den bestevenn noen gang! skrik kver gang æ ser denne videoen, selv om æ e den populæreste jenta i klassen, så rørte dettemæ virkelig! før en søt gutt<3

    40. Skrev selv om dette på min blogg, å en komentar jeg fikk var “hvorfor gjør du ikke noe med det selv? du mobber jo”.
      det er en forskjell på “å mobbe” & “har mobbet”. og det er jeg kansje sikkert på at flere er enig i.
      jeg tørr å innrømme at jeg har mobbet, noe jeg overhode ikke er stolt av.
      Men synes det er supert at også toppbloggere tar opp dette temaet!

    41. bra sak å skrive om osv, er bra av deg 🙂
      men må desverre skuffe – gutten på videoen faker. dette er den samme gutten: http://www.youtube.com/user/RandomTV201
      dette svirmler rundt på nettet:
      This video is not real, stop feeling sorry for him. His name is not Jonah, it’s Richard. I go to school with him and he’s not being bullied. If anything, he does the bullying. This video was made as a joke he wanted to see how many likes he can get and he did this to copy the girl who lost her mom due to suicide and made a video about it. You notice he keeps looking to his right? Because we’re there laughing and hes trying not to laugh. FUCK YOU RICHARD for playing with peoples emotions.
      så han her har altså laget en ny channel, hvor han forteller at han blir mobbet. men egentlig har han enda en channel hvor han legger ut skatcher, altså linken over. han gjør bare alt for å få folk til å le, rett og slett! 😛
      bare for informasjon om den videoen altså, er fint skrevet og en kjempebra sak du tar for deg! 🙂

    42. En utrulig trist video!
      Jeg satt med tårer i øynene, og ja jeg kjente meg godt igjen. Har selv blitt mobbet siden 1 klasse til nå i 10ende klasse. Det er helt for jævlig og ikke få til og snakke med noen om det, jeg syntes at denne gutten er sykt tøff som har klart og laget denne videoen. Jeg hadde aldri klart det. Folk burde være mer forsiktig på hva de gjør og hva de sier. Det ødelegger en person så mye med og mobbe, og som du sier at det er de som blir mobbet som ender opp som sterkes til slutt, det syntes jeg og!

    43. utrolig trist! håper han har det bra den dag idag! og håper han er sterk! er så mange som går igjennom mobbing vær eneste dag! det ødelegger virkelig dagen!
      vær sterk alle som er/blir mobba!

    44. er ikke sikkert den er ekte! trodde det først, men er usikker nå. se bare alle videoene han har lagt ut? jaja. vet ikke.. håper ikke han har køddet hvertfall, er sykt fælt om det er det. om det er sant, er det nesten verre, men ja…:/ huff

    45. Du er så god! Du bruker blogg-autoriteten din til å spre viktige ting som faktisk er reelle! Stå på, Sophie! Du er en fryd for Norges bloggliste, og samfunnet!
      “Don’t let ’em say you ain’t beautiful” <3
      .. Det verste med denne videoen er, at han er bare en av mange foldige..

    46. Jeg blir litt frustrert over den videoen der, visningene og kommentarene. På fem minutter fikk den over hundre tusen visninger, og ja – den er trist, og det er synd på han om han nå snakker sant (hører jo de ryktene om at han ljugde). Men det er millioner av folk som tar sitt eget liv på ett år, kun i USA. En person hvert 40. sekund. Om syv-ti år mener de det vil være en person hvert TYVENDE sekund. Alle sammen virker til å ville hjelpe nettopp den gutten, men hva med de andre? Må man lage en sånn video der man opplyser at man vil ta livet sitt før noen bryr seg om en? Jeg vil også ta livet mitt. Jeg har vært innlagt på psykiatrisk så mange ganger fordi jeg er suicidal, og har prøvd å få en slutt på alt. Selvskading, depresjon, spiseforstyrrelse. Men hva skal man gjøre for å bli sett? Selv når jeg lå innlagt på sykehuset etter en stor overdose som selvmordsforsøk virket det som om de ikke tok meg på alvor. Oppmerksomhetssyk, det er det jeg var i følge dem. Det er bare få som blir sett i tide, og reddet. De andre går igjennom det, og tar sitt eget liv. Det kan komme feil ut om man blir opprømt over at ingen bryr seg, for man vil da virke oppmerksomhetssyk – men tenk, du vil ta ditt eget liv, og ingen bryr seg. Det er en forferdelig følelse. ~ Det jeg mener, er at folk MÅ slutte å dømme andre. Mobbe. Psykisk mobbing også, stygge blikk, baksnakking – det er så veldig alvorlig. Vis man bare prøver, snakker med en, VÆRE der for en, og viser at en bryr seg – kan det redde liv.

    47. syns sykt synd i gutten! verste av alt e jo at han e jo døds-skjønn! skjønne ikke koffør han blir mobba. varme virkelig å se kor mange som bryr sæ om han og har gitt tilbakemelding på videoen! syns det blir litt feil av folk der oppe og si at det ikke e mer synd i han enn andre som blir mobba. man skal være BRA nede for å TØRRE legge ut en sånn video kor han tilogmed bynner å skrik. han risikerte å bli enda mer mobba, men endte med å bli støtta av folk verden rundt. mobbing e grusomt, har aldri blitt mobba sjøl, langt ifra. men når æ har sett folk bli mobba har æ heller ikke bare stått å se på. TÅLE ikke mobbera

    48. Til alle dere som syns det er urettferdig at denne gutten får all oppmerksomheten: det fine med denne videoen, uansett om den er ekte eller ikke, er at den bringer mye mer oppmerksomhet rundt temaet. Selvfølgelig tenker ikke folk så mye over mobbing når man aldri hører om det! Men denne videoen vil bidra til at man tenker seg om to ganger før man slenger med leppa til noen, OG det vil sannsynligvis føre til at fler tar affære om man ser noen som blir mobbet. Så det VIL være fler enn han som vil få det bedre, nettopp fordi tapre Jonah fikk oss til å åpne øynene.

    49. Hei, jeg synes at det er helt forferdelig, jeg har åsså blidd mobbet en liten periode, men det er ikke llike ille som denne gutten hær, det er jo helt forferdelig at det går an, jeg synes det er helt utrolig at han klarer å lage en video om det her!
      vis jeg hadde blidd mobbet sånn som han da hadde jeg ihvertfall ikke klart å lage en video om det å legge det ut på youtube, Fuck dem som gjør noe sånt om en person å jeg håper virkelig at han har det bra nå! vis ikke kommer jeg til å synes synd på han resten av mitt liv å jeg kommer til å følge han på de videoene han lager, det er helt utrolig at det finnes mobbing å baksnakking ikke minst! jeg har lest alle komentarene du har fådd å enkelte av de er veldig tårefulle:'(

    50. LES HER FØR DU KOMMENTERER OM DEN ANDRE VIDEOEN:
      Mange har misforstått hva det er Jonah sier i den andre videoen. Han forteller bare at han har det bedre, har venner, og takker for støtten. Mulig folk misforstår det fordi han virker annerledes.

    51. sterk video , ble selv mobbet fra 1 til 4-5 klassen men jeg fikk hjelp og byttet klasse og da ble ting bedre . Håper denne gutten har det bra nå 🙂

    52. Har du noen tips til hvordan takle nettmobbing bra? Mine gamle venninner har i det siste gått sammen mot meg for å prøve å være ekle, de skriver sånne ekle kommentarer på bilder på facebook av meg, og så liker de kommentaren. Det ender opp med at jeg føler meg utrolig dum og lei meg, og kan ikke gjøre noe tilbake. Det verste er at de har drevet å herset slik med meg helt siden tiende nå, og nå orker jeg ikke mere rett og slett

    53. http://www.youtube.com/watch?v=DEx6c6qGe0w
      Han hadde lagt ut denne også, men slettet den siden. Og etter denne er det mange som tror han løy om den første videoen. Men han sier jo i DENNE videoen at den ble lagd for 4 mnd siden, og ting går sikkert bedre siden da. Og han viser arrene sine, noe som også sier at han slet. Syns attituden hans i denne videoen var i overkant, men det er i hvert fall bra at han har det bedre, og at folk liker han.

    54. FØRSTE gang jeg komenter NOE som HELST !! Men det var fordi jeg synes så utroooooolig synd på han …

    55. Herregud dere, han kødda jo, se på de andre filmene, han kødda bare, han sa at han hadde masse venner og bare tulla om det…

    56. det er jo bare fake! han har laget en video der han sier han har mange venner og at nesten hele skolen elsker han! han tulla med den videoen der ..

    57. Det er mange som går rundt og sier at det er fake, men det er IKKE sant! Det er en annen gutt som ligner ganske mye på han, som har laget en youtube profil der han sier at det er fake osv. Men det er altså 2 fokjellige gutter og ikke den samme. Hvis du ser nøye på dem så ser du at han som er fake har blå øyne (han ekte har brune), annerledes ører, nese og munn. Håret er også litt annerledes. Så hvis noen kommer å sier “åå han er så fake, ikke tro på det” elns, så er det faktsik de andre videoene som er fake.
      Men om de skulle vært fake, haddde det betydd så mye da? Det er jo andre stakkerser som han, som blir mobba hver eneste dag og sliter med akkuratt det samme som han sier i videoen. Så om det skulle være en fake video så kommer uansett budskapet frem, og mange fikk seg en oppvekker når det gjelder mobbing.
      Likevel så kan man se på annsiktet hans og måter han griner på at dette er ekte. En klarer ikke vise en slik smerte hvis man ikke føler den.
      Sorry for at dette ble så langt, men jeg synes det er viktig at sannheten kommer ut, og at det ikke kommer flere av dem som tror han er fake (og innser at det er 2 personer).

    58. var nesten på gråten ! Blir mobbet selv også, men har lært meg og ikke ta det til meg. Men jeg kan ikke måle meg med han. Stakkar ! Hvordan kan folk mobbe? Forstår med ikke på folk i verden jeg altså 🙁 Blir så trist 🙁 Håååper han har det bra nå ! Og det er bra at du tar dette opp 🙂

    59. Bra du tar dette opp 😀
      Fikk lyst til å gi han en klem nå jeg.
      Uansett så er de så trist at noen kan gjøre sånne ting!! Blir så sur og lei meg. 🙁

    60. Jeg har det ikke bra selv.
      En på facebook likte den videoen. Jeg ble fornærma. Hvordan kunne han det? Hvordan kan han støtte noe sånt, for så å gå rett til meg og mobbe meg? SKJØNNER HAN IKKE AT JEG OGSÅ HAR DET SÅNN, OG OGSÅ HAR ARR?
      Jeg skjønner den gutten så godt. Så utrolig godt.

    61. det har kommet ut en video av han igjen da.. det sier han at han ikke kan lyge og han innrømmer att faktisk nesten hele skolen liker han.. xD
      Btw; Elsker bloggen din ^^

    62. det er ikke sant, han har selv lagt ut en ny video hvor han sier at omtrent alle på skolen hans elsker han. Han mente ikke det han sa!
      Ekkel fyr 😉
      attention whore

    63. Det var dessverre bare tull. Han blir ikke mobbet og hele skolen liker han. Jeg synes det at å tulle med noe sånn er respektløst for de som faktisk blir mobbet! Men jaja, du har vertfall rett!

    64. Det e så forferdelig at noen kan gjøre sånne ting mot en person. Høre sånne hendelsa ofte. Og får dårlig samvittighet hver gang sjøl. Har aldri mobba før, eller har aldri blitt mobba. Men æ føle at æ vil være der for en person som blir mobba sida den person kanskje ikke har noen venna, eller noen å snakke med. Men synes det va ganske dumt gjort av han gutten å lage en sånn video når han etterpå lage en video der han sir at han løy på den triste videoen… Tenk på dem som faktisk har det sånn 🙁

    65. Begynner nesten å gråte når jeg ser denne videoen ! sååå trist! :(( At det går ann å være så motbydelige mot en person! Jeg blir kvalm og lei meg inni meg når jeg tenker på det!

    66. Synes selv det er ekkelt når en person skriver noe frekt og alle skal like den kommentaren!
      Mobbing er grusomt.. Liker ikke den videoen, og håper gutten har det bra nå 🙁

    67. Videoen er fake. Han som har lagd den har en annen youtube account med mange andre køddefilmer. Han la til og med ut en video hvor han sa at alle på skolen digga han osv. Den videoen er lasta ned på en fake profil som han lagde kun for å legge ut den mobbe videon.

    68. sjuukt!! så den filmen igår, fikk nesten tåra :S har sjøl blitt mobba og veit korsen det e, og det e egentli mest mobbing i barneskolen og ungdomsskolen,men når man kommer te vidregående så starta livet. hvertfall førr mæ 😉

    69. Det verste med denne videoen er faktisk at den ikke er sann.. Han innrømmer i en annen video at han aldri har blitt mobbet, at alle på skolen liker han, men at han har kuttet seg.. Det er jo selvfølgelig trist at han har kuttet seg, men det er ikke for de grunnene han sier de er for.. Men det er et godt budskap i filmen.. Og han får jo også frem at han tar skjellsord om at han er homo som om han ikke er det, men det sier han også i den andre videoen..

    70. Du vet at den er fake. Han la ut en ny video 4 mnd etter denne og sier at den ikke er sann. Han ler osv osv..

    71. Selv om den videoen der er fake, så betyr det ikke at selve temaet mobbing er viktig å ta opp.. Det er like jævlig uansett. Kan være at han har blitt mobba, men har det bra nå, hvem vet..
      Fint du tar opp dette temaet Sophie! Go on girl!

    72. Hallo tenk at folk kan være så DUMME!
      tenk at noen gjør sånn !
      herregud !!!!!!
      er det mulig at folk klare å gjør det !
      De drepe et menneske innen ifra !!!!!!!!
      Sophie <3

    73. Begynner å gråte ver gang jeg ser den videoen! Den er så trist å at han er så sterk forbauser meg faktiskt! Fatter ikke at folk har så lite vedighet såm å mobben stakkars gutt! Håper han får et fint liv alike vel, men husk at mobbing er sår som blir til arr, å alle arr varer for livet:( Han er ødelakt uansett, ingenting vil bli bra men det blir bedre! Hadde di bare sjønt hvor vondt det er inni personen som blir mobbet hadde di sluttet. Di som mobber har ofte blitt mobbet selv, noen av dem har bare så lite verdighet eller selvtilitt. Fyyfan Takk får du tok edt opp sophie, det betyr mye <3

    74. Noen sier at det bare er tull, og den andre videoen, som folk sier bare er tull, så er det noen som sier at det ikke er han, om du sammenligner det med den andre videoen.

    75. Dere som sier det er kødd – Slutt! Det er faktisk mange som har det sånn og enda verre! .. Han sier ikke at det var kødd sier han? Nei. Så slutt å bare finn på noe .. Jeg tror han vet bedre enn dere det han har opplevd.. !!
      Er sterkt imot mobbing .. Ble mobba da jeg var mindre.. Noe det værste man kan føle og oppleve.

    76. det er bare tull, det er bevis på det, en video han sier at hele skolen liker ha/elsker, og man går ikke fra mobbeoffer til mr.superpopulær på noen månder! ble så jævlig sur når jeg så at det var fake!!!
      BTW; elsker bloggen din! <3

    77. begynte å grine når jeg så denne videoen, jeg synes det er så synd på folk som blir kalt homo,dick og alt det der… sånne folk bare beviser at dem er teite og ikke har et annet liv enn dette her. sånne folk som holder på sånt skulle ha følt hvordan det er å bli mobbet de også. det er ikke like morsomt. dem er sikkert missrundelige .. jeg har også blitt mobbet, og det er ikke morsomt for å si det sånn.
      ps. elsker bloggen din !

    78. det er ikke så uskyldig som folk skal ha den til. Han har laget en ny video der han innrømmer at alt bare er kødd, og at han har mange gode venner og at han faktisk ikke blir mobbet.
      Greit nok at mobbing er et tema som burde bli snakket mer om, og at mobbing er forferdelig. Men og lage en sånn video for at folk skal synes synd i han er bare teit. Lurt om du sjekker hva som er true eller fals før du publiserer det kanskje sophie 😉

    79. Nå sitter jeg her å griner å tenker på den stakkarst gutten…. Jeg viste ikke at en person kunne ha blitt mobba siden 1 klasse?

    80. du vet at han bare kødda? 🙁 så videoen selv, å begynte å gråte.. Men han har lagt ut en video til hvor han forteller at det er kødd, og hvor han forteller hvor populær han egentlig er ogsånn.. UFF, for et tragisk menneske..

    81. æ og be mobba, eller æ blir vel mobba no også da, men æ mærke ikke så my av det. og du e et stort forbilde, sophie! det må du vil. les bloggen din vær dag, og når du skriv sånne innlegg blir æ så glad, du ane iikke. vise at du bryr dæ<3 men,, det, ja nei æ veit itj æ, om æ bli mobba, men ryktan sprer sæ værtfall! æ e 13 år, og ALLE på vgs sir æ har pult en på 19, men æ har ikke det. det har komme bekymringsmelding te barnevernet, og politiet. har det heller ikke nå bra heim, så no har æ snakka med lærer, helsesøster, rektor, politi og barneværnet.. på skolen har æ ingenting å gi, e så sliten av livet! på skolen så får æ stygge blikk, og ingen like mæ, men heldi som æ e, har æ nånn av vennan min her .. e og så heldig at æ har en god kjæreste, som e der for mæ når æ trng han<3
      vet ikke helt ka som va vitsen med kommentaren her, men mått bare si det, heheh.
      elske dæ sophie, du e best! bloggen min e forresten på e-mail tingen, så du kan sje kæm æ e 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg