hvorfor er jeg så trett?

Noen ganger lurer jeg på om det er meningen at mennesker skal gå i dvale på vinteren, for jeg trives virkelig best under dyna nå for tiden. Hadde det vært meningen at mennesker skulle bo så langt oppe i nord, så hadde vi nok hatt pels..
Rett etter sist innlegg sovnet jeg i rundt en time… igjen! Hva er det som feiler meg? Hvorfor er jeg så trøtt hele dagen, hver eneste dag? Det spiller ingen rolle hvor tidlig jeg legger meg, eller hvor lenge jeg sover. Trøtt er jeg uansett!

Men jeg har en liten anelse om hva grunnen til dette er… mørket. Klart man blir litt trøtt av at det er svart som natten døgnet rundt? Nesten i alle fall. 

Har dere også merket at dere har blitt litt trøttere nå av mørket? 

178 kommentarer
    1. Jepp hadde akkurat det samme problemet kom hjem fra skolen og sovna i gangen, men det som har hjulpet for meg da, er at jeg har begynt og spise sunnere, snop bare på lørdager, spiser sånne tran fisker, spiser til faste tider ikke små spising, da spiser jeg er frukt i stede ;] Har faktisk hjulpet for meg, et tips er åsså å ikke legge seg rett etter at man har sett en skummel film eller trent eller vært på pc ;] Lykke til <3

    2. Blir utrulig trøtt av vintern, enten av søvnløshet eller utmattelse. Rart med det, sovne seinere på vintern og e mer sliten, iallefall på starten av mørketida.

    3. Elsker bloggen din! <3
      Jeg er trøtt om sommeren, av en eller annen rar grunn. Da kan jeg sovne på to sek, mens nå ligger jeg i tre timer og prøver å få sove. Jeg sovner på slike varme, lyse sommerdager, jeg bare mister alt jeg har i hodet og faller sammen.
      Det kan være at du rett og slett er utslitt. Det virker som du har mye å tenke på for tiden.

    4. Jeg er trøtt hele tiden uansett om det er dag,natt,sommer,vinter,vår eller høst jeg. Men det er jo fordi jeg har for lite jern i kroppen, og trener hver eneste dag flere ganger om dagen.
      Fine bilder 🙂 men kunne tatt igjen ene knappen så hadde det kanskje sett bedre ut

    5. At du er trett har noe med mangel på noen vitaminer 🙂 Tror det var noe med mangel på B12, da kan man gå til legen med det, å man kan få sprøyte mot det ens 😛 vet ikke helt, men hvis det er slik at du er veldig ofte dårlig og har vondt i hodet, kan det være noen tegn på det 🙂

    6. Kansje du burde legge om kostholdet hvis du har et dårlig kosthold. da får du mere energi og er mere opplakt 🙂

    7. jeg lurer på en ting .. hva er poenget med å gå med tubeBH når du går med vanlig BH med stropper under ? -.- leker du at du har store pupper eller noe eller ? da kan du jo likse godt gå uten tubeBH siden du går med vanlig BH under uansett.

    8. Jeg merker det veldig godt, sover ofte opp til 2-3 timer om ettermiddagen, jeg er trøtt hele tiden! tror også at det har noe med vinter og mørket å gjøre, jeg blir også sjukt godtesugen!!!!

    9. Herreguuud ko du syt? du må jo for faen kutte ut å synse synd på dæ sjøl? du ekkje så jævla emo så du vil ha de te, lols og den outfitten e så jævla schhhtøgg…. uff 🙂

    10. Æ mærke d sykt godt !
      Æ bor ikke så langt unnja Harstad , og mørke gjør mæ sykt trøtt .
      Sovne som oftes med en gang æ kommer fra skolen .

    11. har det faktisk helt likt som deg !! er trøtt konstant. før klart ejeg å stå opp ti over sju, lå ofte våken før det også, men nå: klarer så vidt å dra meg opp av senga før ti over halv åtte. det samme med jentene i klassen også, alle klager på att de er trøtte…. skjønner ikke hva som skjer med verden… haha 🙂 sykt pen du er ! <3

    12. Er ikke så veldig trett, og det er jeg glad for 🙂 Men merker at jeg ikke er så glad nå som det er mørkt. Jeg er skikkelig lykkelig om sommeren når en kan være ute til langt på natt og det er fortsatt lyst.

    13. Kan være at du har mangel på noen vitaminer. Ta en tur til legen å ta noen blodprøver for å finne ut hva du mangler, eller bare bynn å ta vitaminer 🙂
      -Jeg tar tran og biovit hver dag i mørketiden, og får like mye energi som jeg har om sommeren 😀

    14. Legg av deg dårlig uvane med å ta deg “småblunder” i løpet av dagen. Begynner du å sove 1 time hver aften over lengre tid, vil du måtte sove 1 time om aftenen hver dag, nettopp fordi kroppen din har innstilt seg på dette. Prøv å hold deg våken hele dagen, og få deg heller en god natts søvn :-)Så er det jo en kjent sak at man blir trøtt dersom man ligger i sengen hele dagen. Men som sagt, blir en uvane 🙂

    15. Hvorfor ligger du ikke på førsteplass når du skriver MYE MER og er mer AKTIV en tcmn ? 🙁 hihi du er sykt pen 😛

    16. akkurat det samme her.. men er det noe som gjør vondt verre, er det å legge seg ned å ikke gjøre noe! altså, feks. når jeg var med på revy – og ikke gjorde en dritt, haha (sov, lå på madrass hele dagen) så var jeg så sliten. selv om jeg ikke gjorde noe! og det synes jeg var rart, sia man burde jo ikke bli sliten av å bare ligge liksom? greia er at man får energi av å bruke energi! altså, lever du en aktiv livsstil/gjør ting på fritda og ikke bare være inn å døse så vil du bli mindre sliten. hvorfor begynner du ikke på treningssenter eller noe? du elsket jo å trene før, haha..? blir jo deprimert av å se deg ligge i senga å spise godteri hele dagen… (fordi du aldri blir noe feitere -.-) men bare et tips! gjør du mer, så vil du bli mindre trøtt 🙂 true story!!

    17. Hei Sophie Elise! Jeg bare lurte på om du kunne skrive litt om håret ditt? Ikke om løshåret ditt, men om det ekte håret citt, jeg har ikke følgt lenge med på bloggen din, så jeg vet liksom ikke om du har skrivd om det før. Men det ser ut som du har hatt brunt hår før, men har farget det? Og farget du det hjemme eller hos frisøren? Og visst du farget det hjemme, anbefaler du det? 🙂 TAKK

    18. Jeg har merket det utrolig godt! Sovner omtrent hver dag på dagen… Før pleide jeg å sove etter skolen men nå gjør jeg det 18 eller 19 tida og det gjør døgnrytmen min helt hemma.. Men det er jo sunt å sove da! 😀 hehe

    19. Haha, enig! blir også sikkelig trøtt med en gang det blir mørkt! Du er veldig pen på de bildene, du ser helt annerledes ut på en god måte 🙂

    20. Du har så sykt fine øyenbryn! 🙂 Har du begynt å tegne dem mørkere ?? Eller sparer du dem naturlige ?? ♥

    21. Kostholdet har faktisk en del å si også! Det er ikke bare det at det blir mørkt ute, men mangelen på sollys gjøre helt klart noe med oss. Mye frukt, gjerne vitamintilskudd og jeg kuttet ut kjøtt. Kjenner at jeg har ganske mye energi nå, selv om det er mørkt store deler av døgnet 🙂 Usunt kosthold gjør deg slappere.

    22. Det er ikke sikkert at hun har jernmangel eller trenger og gjøre så mye for å forhindre det. Trening og kosthold trenger ikke å ha noen virkning. Jeg tror vi bare må leve naturlig med at det blir mørkt om vinteren. Og selvfølgelig blir vi jo trøttere når vi sover i mørket, jeg klarer for eksempel ikke å sovne med lys på rommet. Derfor blir nok disse månedene litt mer “deprimerende”, og det pirrer nok litt på energien. Tror nok bare vi må akseptere vinteren som den er.
      Elsker bloggen din ♥

    23. Ja jeg er også veldig trøtt for tiden, og det er hele dagen, men jeg vet at det er fordi det er blitt mørkt ute : ) Kanskje det er det med deg også : )

    24. Fordi du spiser usunt. Trener ikke og da har du ikke noe energi til overs. Derfor. Har skjedd meg også før.

    25. Kan du legge ut bilde av deg uten sminke? du har vertfall ikke gjort det så lenge jeg har lest bloggen din..og hvorfor bruker du fake lashes hver dag? mye finere uten!:)

    26. trening gir så masse overskudd. Selv om du kanskje blir trøtt rett etter trening, så føler du deg friskere og mer våkner neste dag. Tren ca annenhver dag, hvis du føler du ikke har tid, bare ta med treningsbag til skolen og dra rett etterpå – så kommer du hjem tidsnok til å gjøre lekser og blogge.
      det gjør underverker.

    27. Du er ei sykt pen og flott jente. Men serriøst, knepp igjen blusen og ta på deg bukse når du tar bilder til bloggen. Tror ingen er spesielt interissert i å se deg halvt på kledd på avsolutt alle bilder. Bortsett fra utrolig kåte gutter. Greit at du synes det er behagelig å gå uten, men du kan jo vise litt verdighet for deg selv. Bruk klær vertfall på bildene du deler med hele Norge.

    28. du er sååå pen <3 I love you!!!!
      ja, har det på samme måten 🙂 er nok pga mørket og at vinter sesongen kommer nærmere og nærmere.. man blir jo ikke akkurat lysvåken av å se at det er bekmørkt klokken 16:00 ute..
      Men det som er viktig er at du må ha nok jern i kroppen! vi jenter trenger spesielt mye jern pga mensen.. så jern er veeeldig viktig for oss!!! spis mer jern og det vil garantert hjelpe! Men all trettheten blir jo ikke borte pga vintermørket da.. <3

    29. heelt klart! det gjelder vennene mine og, jeg driver hele tiden og tar meg en liten “nap”, det gjorde jeg aldri før. Blir også skikkelig lei meg av ting uten grunn, jeg starter å grine mye lettere og er dårligere til å se postivt på ting.. hater rett og slett høsten

    30. jeg har selv merket på meg selv at jeg blir veldig fort trøtt nå, hvertfall kjæresten min! Vi tok en ”nap” hos en venn hos meg og det endte med at 3 av 4 sov. Digger bloggen din!

    31. I LOVE YOUU :-))
      Og ja , blir mer trett i disse mørke dager ;’/
      Mendu , har et spørsmål :
      Kunne vi fått sett et bilde av deg UTEN sminke at all, og UTEN extentions ? Lurer bare 😉
      You’re GORGEOUS <3 fast leser , hver dag 🙂

    32. kan hende du har mangel på jern,ei veninne av meg måtte ta piller sånn at hun ikke var så trøtt lenger,og det hjalp faktisk!..hun sov også mye 😉 <3 du er UTROLIG pen! <3<3

    33. Du MÅ skjekke deg for sukkersjuka. Eg har opplevd det samme som deg og hadde deprimisjons angst. Eg har det vansklig på skulen men får hjelp av min flotte sykesøster ! Eg Ber for deg Sophie !

    34. Du burde prøve å være litt mer aktiv i mørketidene og slik at du blir mer opplagt:) Alle føler seg mye bedre etter en liten treningsøkt f.eks;) Ikke så lurt å ligge på senga hele dagen… Digga bloggen din<3

    35. Alle blir naturlig nok trøttere om vinteren når det er så mørkt ute. Et råd er å kutte ned på alt godteriet du spiser. Blodsukkeret ditt skyter til værs, for så å falle ned igjen, gjerne til et enda lavere nivå enn før godteriinntaket. Du kan erstatte godteriet med en god fruktsalat, rå brokkoli, rå gulrøtter, nøtter eller rosiner 🙂 Det er også viktig at du spiser frokost HVER dag. Kun èn frukt er nok, faktisk! Omaga 3-kapsler gjør også susen 🙂 For å toppe det hele, kan du prøve å trene mer regelmessig og med lengre økter. Du vet jo hvor utrolig godt det er å trene 🙂
      Jeg tror dette er individuelt, men det funker for meg i alle fall 🙂

    36. Først og fremst må jeg bare si at du er helt nydelig! Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver om at du er trøtt og sånt. Jeg er også trøtt når jeg kommer hjem fra skolen, om morgenen, på skolen, ja, hele tiden! Jeg føler meg også ganske deprimert og alt er liksom bare grått, og jeg tror mørket spiller en liten rolle. Men et tips er å trene, spise sunt og være sosial osv. Jeg har vært ganske lat og usosial i en god stund nå, men i det siste har jeg vært mer ute med venner i stede for å sitte inne på PCen, og nå skal jeg begynne å trene igjen! Så du kan jo prøve det! (:

    37. haha, redd for at tcmn skulle vere deiligare en deg, så du tok et likt bilde, med bare tube-bh og skjorte.
      samme det jævla designet
      maaake your own style

    38. Jeg glemte å si at du burde få noen til å lage en header til deg av de nydelige bildene! Du er så utrolig vakker!

    39. Æ vet ikke helt ka det e, men det kan være at du har jernmangel 😉 æ trur det e lurt at du bare går til legen å får tatt blodprøve, sånn at du får sjekka om du har jernmangel 🙂

    40. jeg leste det du skrev om utveklingsstudenten Elisabeth. Jeg lurte på om du kunne skrive om hva som skjedde?

    41. er ikke så rart at du blir trøtt i mørketiden. mørket får kroppen til å produsere hormonet melatonin, som gjør deg søvnig. det er en av grunnene til at menneskene naturlig sover om natten og er våken om dagen.
      anbefaler deg å ta ekstra vitaminer, omega-3, spise litt sunnere og gjøre noe aktivt. ikke nødvendigvis hardcore trening på friskhuset, men å gå en lang tur med bikkja en gang om dagen burde hjelpe litt. du kan også ta deg en ettermiddagshvil på rundt 1 time når du kommer hjem fra skolen, det synes jeg hjelper. solarium er også å anbefale, siden du får de viktige d-vitaminene fra strålene der. det er viktig med d-vitaminer nå i mørketida siden vi ikke får de naturlig fra solen i det hele tatt.
      håper det hjalp ^^

    42. Du jeg lurer på noe.
      Jeg hører så mye nå for tiden om at du og Marco røyker hasj!!!
      Er dette sant? vil gjerne ha en forklaring her..
      Er så sykt mye rykter ang det!
      Og i tillegg hører jeg at det er marco som skaffer..
      Men uansett, jeg carer, digger bloggen din uansett 🙂

    43. forstår godt hva du mener når du er så trøtt. er like trøtt sjøl nå som deter kaldere og mørkere. det er nesten ett tiltak i få i seg mat –‘ blir oppgidde av alt det kalde og mørke.
      🙂

    44. haha, det er litt latterlig at noen fortsatt kommenterer det med vanlig BH under tube BH, spesielt etter at du har skrevet om det på bloggen. Til den personen: Hun bruker det sannsynligvis fordi det er ikke like lett å bruke bare tube BH hvis en har store pupper, og det kan være vondt hvis noen kommer borti, og skal man liksom bare bruke vanlig BH da? Jeg tror at mange hadde reagert om hun hadde lagt ut bilde av seg selv med nesten bare BH på seg, fordi hun ikke kan bruke tube BH over vanlig BH. Lurer på hva du hadde kommentert om hun hadde gjort det…?

    45. Det kan også være på grunn av mangel på en eller annen vitamin. Jeg selv merket at jeg var så trøtt og sliten etter skolen at det var fysisk umulig for meg å reise meg og lage meg noe mat og gjøre litt lekser om jeg ikke fikk sove i 2-3 timer + jeg hadde hodepine hele tiden og begynte få veldig vondt i knærne – alle plagene skyldtes ekstremt mangel på vitamin D. Jeg var i nærheten av å bli alvorlig syk. Kanskje du burde dra til en lege?

    46. ELLER FORDI DU SPISER GODTERI HVER JÆVLA DAG OG ALDRI TRENER, SELFØLGELIG ER MAN TRØTT OG SLAPP DA DIN IDIOT
      ALLE KJØNNER VEL DET

    47. Jeg vil ha puppene dinee!! Er skikkelig sjalu, og det er det tydligvis andre som er og, bare at de uttrykker seg på en litt annen måte, haters gonna hate haha. Digger deg sophie!

    48. Jeg også er det, er helt utrolig irriterende hvor trøtt man blir på denne tiden av året. Det topper jo kaken at jeg har kysse syken også da så er vel kanskje den jeg skal klandre mest.

    49. oj ,halla, 😉 nei, er faktisk den eneste i min venegjeng og bekjente som ikke blir sånn, haha, eeeelsker mørket, syntes det er såååååå koselig at det blir mørkt så tildig<3<3<3

    50. Hei!
      Jeg har akkurat det samme selv og har skjekket det opp med legen min! Det jeg fikk påvist er magel på D-vitamin! Mange tror at vist du tar mye solarium og spiser D-vitaminer er det nok, men det er det definitivt ikke! Jeg har måtte legge om hele kosholdet mitt og nå spiser jeg fisk 2 ganger i uka, hvitt kjøtt (kylling osv) 2 ganger i uka og rødt kjønn (taco-kjøtt, biff osv) 2 ganger i uka og “valgfri” 1 gang i uka! dette fungerer utrolig bra for meg for jeg er nesten ikke trøtt lengre!
      Jeg gikk så langt ned at jeg kunne sove i flere timer sammenhengene etter jeg hadde gått opp trappe, når jeg først ble sliten klarte jeg ikke å løfte armen en gang fordi det gikk på så hardt! ville virkelig ambefale deg å få tatt en blod prøve får og skjeke om du har mangel på D- vitamin, B12- vitamin, Omega3 eller jern! ekstremt sliten kan også være et symptom på kyssesyken! 🙁
      Masse lykke til! 😀

    51. GARANTERT 50 % eller mer av leserne dine som mener du støtter dyreplageri har skinn sko, skinn veske, skinn lommebok, skinn hansker og så videre. De tenker ikke over det men skinn sko feks, det er også dyr. og det tenker vi ikke over. Dyrene blir flådd da også.

    52. Jo mer du sover, jo trøttere blir du. Easy as that.
      Sover du liksom mer enn 10 timer om natten, blir du kjempe trøtt. Det beste er 8 timer, og evt 10 timer i helgen.

    53. Sofie du er litt wannabe Tcmn, hun har også lagt ut sånne bilder med tube og en sånn lignanes genser over som er åpen!!!

    54. Å bli trøtt av mørket er helt normalt. Det er slik at når øynene oppfatter at det er mørkt ute, så forbereder de seg på å sove 😉

    55. Det finnes faktisk en gankse logisk grunn til at så mange blir så slappe og trette om vinteren. Kroppen vår produserer et hormon som heter melatonin, som også kalles kroppens “søvnhormon”. Dette hormonet skilles ut i mørket, og er en av grunnen til at vi får såkalte mørke/vinterdepresjoner, siden kroppen da utskiller mer av hormonet pga det er mørkt flere timer om vinteren enn om sommeren. Dette fører til tretthet og slapphet. Lys kan hjelpe, til det rette tidspunktet, for det bryter ned hormonet. Så der har du en kanskje en forklaring på hvorfor du er så sliten 🙂

    56. hvis du e trøtt hele tia, burde du kjøpe dæ sånn “dagslyslampe” som kan kjøpes på helsekost butikka blandt anna. Dem har sykt sterkt lys, men du venne dæ jo tell det, sånn at når du e inne på rommet ditt, e det akkurat som å være ute i dagslys ..

    57. Kan hende du har jernmangel. jeg har det akkurat sånn som deg og det er egentlig ikke normalt, så jeg var hos legen og har fikk vite at jeg har jernmangel så når går jeg på jerntabelletter og de hjelper 🙂

    58. HeiHei, jeg hører det at du har holdt på med barbiedop og at det er noe du anbefaler;)
      kan du fortelle i et innlegg hva du var fornøyd med, hva dte hjelper mot osv? vurderer det selv men er litt i tvil<3

    59. Hvordan kontakter jeg femelle ? i forbindelse med julekalenderen, bestilte den for flere uker siden. har ikke kommet enda :/

    60. Hei Sophie!
      Jeg er en jente på samme alder som deg! og jeg kan komme med forslag til grunner til at du kan føle deg trett og sliten ogsåå kanskje en smule deprimert.
      Jeg selv har opplevd/opplever dette. Men jeg har tatt en håranalyse deg jeg fant ut om jeg spiste noe jeg ikke tålte. Jeg fikk i resultat at jeg ikke tålte melk og hvete. Om jeg spiser dette blir jeg trøtt, sliten og deprimert. DU kan også teste om du har jern mangel. dette fører også til at du kan føle deg trøtt.
      haha random men følte for å dele med meg!

    61. Du e så absolutt ikke aleina. Æ slit med akkurat det samme og vet at mange andre også gjør det no. Vil helst bare være hjemme i helgen og noen gang e æ “for trøtt” til å legge mæ å se seria tilogmed, hahaha. Æ sovne bare av selvom æ ikke har rørt en muskel hele dagen.

    62. Hei! Lurte på om du kunne si litt mer om mårgenkåpen i et innlegg! Hvor den er kjøpt, hva den kostet og legge ut ett litt bedre bilde av den, visst du vill da! Sikkert ikke få mange som er imot det! Digger bloggen og deg som person, du tørr liksom og være den du er selv om du får så ufattelig mye dritt! Stå på, du er bedre enn mange mener. Hatets gonna hate, eller hva? 😉

    63. Sophie, jeg DIGGER bloggen din! Elsker at det ikke baare er sånn “I dag har jeg og nå skal jeg”, men at det er litt dypere, om psyken, og om dyr og mishandling; kort sagt moraler og verdier.
      Jeg må bare komme med et tips, og det er at du er MYE finere uten falskvippene. Øynene dine forsvinner liksom, det blir rett og slett alt for mye. Det ser litt for falskt ut.
      Og hvis du lurer på hvorfor du fryser, hva med å kle på deg litt? 🙂 Det finnes grenser for hvor mye man skal vise av seg selv til hverdags, selv her i Norge også. Tenk alle de yngre jentene som lever opp til dette! Selvfølgelig kan du få kle deg slik om du må, men du trenger jo ikke legge ut bilder av akkurat dèt antrekket når du vet hvor fort jenter, spesielt i 11-14 års-alderen, blir påvirket.
      Ellers synes jeg du virker som en fantastisk jente!

    64. merke det veldig mye selv også. Tror det må være meningen at vi skal sove på vinteren 🙂 liker meg veldig godt her under dyna for dagene som går får tiden 🙂
      finfin blogg, hvordan får du det designet? sorry maset 🙂

    65. det kan skyldes at du sover for lite i helgene! Eller har sovet for lite de siste dagene. Om du lager deg en regelmessig tid å legge deg på hver dag, så skal du se at du ikke blir så trøtt etter hvert!:)

    66. Du? Jeg vill bare si at brynene dine er veldig ulike 🙂 Det ene er langt og kjempefint, og den andre er mye kortere og går ikke like langt ut som det andre. Vil bare gjør deg oppmerksom på det!

    67. Å herregud..Du sitter konstant på et mørkt rom,trykker i deg candy,og syter over at du er så sliten og ikke kommer deg opp. DET gjør deg trøtt. Ta deg selv i nakken og dra deg ut av døra. Man må ikke feste for å være sosial…
      Trening hjelper også. Etter jeg begynte å trene 5 ganger i uka,er jeg aldri trett på skolen lengere. Før var det ofte jeg så vidt greide å holde øynene oppe på skolen.
      Men hver så snill,slutt å syt. Du sitter jo inne på det rommet dit 24/7..Negative holdninger,gir negative følelser. Sier du til deg selv at du er så sliten og ikke orker noen ting,så gjør du heller ikke det.

    68. Åh, får ikke sagt det nok hvor mye du fortjener å ligge på 1.plass ! Du blogger om så mye forskjellig og ikke minst interesant!
      Digger deg 🙂

    69. Skjønner deg så godt, enda her nede er det ikke mørkt på dagen en gang. Kan ikke forestille meg hvordan det må være at det er mørkt både på natten og på dagen! Elsker bloggen din, du skrive om så mye forskjellig så det er morsomt å lese!

    70. Spis mer sunt og kutt ut all snopen du spiser midt i uka. Du blir mer opplagt og får mer energi av å trene. Jo mer du sover jo mer trøtt og uopplagt blir du! Stå på 🙂

    71. du kan ha jernmangel, jeg har det, og sover stort sett hele tiden hvis jeg ikke tar pillene mine, kanskje gå til legen å skjekke det ? 🙂

    72. Hvis det er slik at du bare sovner helt plutselig, tilogmed når du sitter, er det kanskje narkolepsi. En venninne av meg har det, og hun sovner overalt, hele tiden. Men om det ikke er noe sånn, så er det sikkert bare mørket, ja 🙂

    73. Hei Sophie 🙂 jeg tror jeg kanskje vet hva som feiler deg.. Har du sjekket jerninnholdet ditt? Det kan du sjekke med legen, og det er veldig sannsynlig at det er det som plager deg! jeg slet lenge med å være slite og jeg sov hele tiden, men etter at jeg tok jerntabletter har jeg blitt mer opplagd! er verdt ett forsøk 🙂

    74. Jaaa veet, vi er og syykt trøtt hele tia! ;o
      Men vi DIGGER bildene du la ut, du er syyykt pen! <333
      Bare drit i hva folk sier om vippene og såååånt, fordi det er nyydelig! ;D
      Du er serr vår største inspirasjonskilde, vi får sååå mange gode tips fra deeg 😉
      Klemz daaah <333

    75. Jeg har ingen aning om hva som kan feile deg, men det er nok litt pga mørket, for jeg blir ganske trøtt av mørket jeg også, og ihvertfall på vinteren 🙂

    76. skulle tro du hadde gjort noe med håret, eller endret sminken din. for du ser så mye eldre ut på disse bildene 🙂 positivt altså!

    77. ååå, jeg er trett hver dag!! har stort jernmangel, noe jeg virkelig vil skal forsvinne. det er helt jææævlig å være trett hver dag, sover hver dag, klarer ikke gjøre nooooe..

    78. og btw du bruker aaaltfor mye sminke.. det ser liksom ut som en maske? du er jo så pen når du sminker deg normalt hvorfor vil du ende opp med å se ut som en klovn ?

    79. Vi kan godt bytte, jeg er nemlig motsatt. Når vinteren kryper snikende, blir jeg liggende våken til 3-4 tiden om natten, så er det bare å dra opp på skolen klokken 7 i hverdagene.
      la oss bytte, vær så snill!!

    80. De er ikke så store, de er pusha opp med push up bh:p da kan hvem som helst få store pupper….henne bare skuler det med tubetoppen

    81. Endelig noen som har det helt sånn som jeg har det!! Jeg er så utrolig trøtt hele tiden! Før var jeg et skikkelig skolelys, hadde aldri fravær osv. Men nå har jeg begynnt å skulke fordi jeg rett og slett ikke kommer meg opp om morgenen. Det er helt forferdelig å være på skolen, for øynene bare sklir igjen. Karakterene mine blir dårligere og dårligere, og jeg blir deprimert……..

    82. Jeg er trøtt konstant, jeg kan sove nå om jeg vil, liksom.. Det er utrolig irriterende når du er på skolen og skal prøve å følge meg i det hele tatt.. Jeg vet hvordan du har det.
      Glad i deg Sophie! Du er nydelig og helt fantastisk selv om vi er to helt forskjellige personer. <3

    83. Hælvette så mye sminke du burker- helt forjeeveligt!
      Hvorfor tegner du på deg så sykt stygge øyenbryn, Sophie? Kan du ikke bare la dem være normale, det hadde vært så myyyye finere! Ser så stygt ut med slike tegna-på bryn!
      LOL vis puppene lit mer a.. det var bare kvalmt, ikke spesielt fint det der

    84. Det kan godt hende det er mørket som gjør det, men jeg ville allikevel gått til legen og tatt noen blodprøver 😉 Det kan være noe så enkelt som jernmangel! Et annet tips er å ikke legge seg nedpå når du føler deg trøtt! Tenk at du skal gå en tur på 10 minutter, og så kan du sove. Men når du først kommer ut i frisk luft, så pleier man å kvikne til! Funker for meg, ihvertfall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg