my dog

For nå snart et år siden fikk jeg min lille hund – som egentlig skal være en chihuahua – og jeg merket med en gang at noe var som det ikke skulle være. Hun var så stor, og lignet ikke i kroppsbygning eller ansiktet overhode på den rasen hun egentlig skulle være. Hun har ikke personlighet som den gjennomsnittlige chihuahua heller – hun er veldig tøff og ikke så skjelven og liten ( har erfaring med chihuahua så vet sånn nogenlunde). Høres kanskje rart ut, men jeg har virkelig en maskulin hund!

Vi fikk stamtavlen hennes først etter 6-7 måneder og da hadde vi prøvd å få tak i oppdretter LENGE. Han har altså ikke svart oss på telefon og mail, men en dag kom plutselig bare stamtavlen i posten. Vi har snakket med norsk kennelklubb og jeg må begynne med DNA test osv, men jeg føler på en måte at det blir litt feil. Selfølgelig er det surt å ha betalt 20 000 kroner for en hund som ikke er av rett rase, men samtidig så betyr det ikke SÅ mye. Jeg skal jo ikke ha valper på henne eller noe, og hun er jo tross alt veldig søt.

Så da er spørsmålet – hvilken rase er det her egentlig!? Haha..

 

190 kommentarer
    1. hun er jo kjempesøt ! å rase har vell ikke så mye si om hun er søt og hyggelig ^^ jeg selv har en Shih tzu :] veldig snill og søt hund med mye personlighet og lærer lett ^^

    2. lignet prikk lik må naboen min sin hund (besteveninna mi) som har en blanding av chihuahua og dagshund! husker ikke åssen d skrives.. 🙂
      tror det er det, og den er også veldig maskulin 😛
      har korte “tykke” bein og er prikk lik din igrunn bare denne er svart og brun!:)
      Jaja, sure penger men kanskje verdt det til syvende og sist på en måte også da 🙂 håper du ble noe klokere! <3
      -adina

    3. åe! kjempe skjønn hund! Jeg tror kanskje det er en chiuahua blanding? kjempe skjønn hund ienfall! <3
      Jeg har en liten valp selv på 7 mnd! <3
      Besøk gjerne bloggen min ! <3

    4. Foreslår at du skriver fult navn på kennel/oppdretter, slik at andre som ønsker seg hund kan bli advart mot en sånn useriøs oppdretter.

    5. ligner på en blanding av en chihuahua og en jack russel ? ligner på en labrador også ! utrolig søt ! 😀

    6. så søøt vil egentlig ha hund jeg å men orker ikke gå tur med den hele tiden så kan ikke ha 🙁 men vet ikke helt hvordan rase ,men såå søøttt 😀

    7. Jeg tror hun er en chihuahua blandet med en dverg pincher, siden jeg også har erfaring med hunder, og har møtt Rigmor mange ganger, siden jeg er bestevennina til Frida:)

    8. såå søøt,<3 hva synes du forresten om at bloggvenninnen din tcmn nettopp har kjøpt seg canada goose?

    9. Det kunne vere ein blanding av chihuahua og tsjekkisk rottehund, syntest den lignet veldig mye på den. Tsjekkisk rottehund er veldig liten i størrelsen, akkuratt lik chihuahua, men den er litt kraftigere.:)
      du har kjempe fin blogg Sophie!! 😀

    10. Hun er jo utrolig vakker!
      Ser ihvertfall at det er chihuahua i henne, kan bare være en feilgen også da?
      Hun er ihvertfall søtere enn en chihuahua! 😀

    11. Blandingshund er det iallefall 🙂 ser at det er en chihuahua, men med blanding av en dvergpinscher ellernoe.

    12. Det ligner veldig en blanding av Coton De Tulear og chihuahua 🙂 Søstra mi har en sånn hund, og hun er helt lik din. Så er ganske sikker på at det er den blandingen 😀

    13. Jeg vil tro, som noen andre skrev over her, at det er en blanding mellom dachs og chihuahua siden hun er litt “lang” i overkroppen og litt korte og tykke bein. Og som du sier, litt maskulin. Dvergpinchser er mye mer spinkel 🙂

    14. ser litt ut som chihuahua og dachs. Hun har for store ører og lang snute og for stor kropsbygning for og være en 100% chihuahua.
      Men igjen har hun jo øynene til en chihuahua da 🙂 Men kroppen ser ikke sånn ut. Og er vertfall ikke en Jack russel som flere fåreslår( har en selv) , dem ser ikke sånn ut i det hele tatt, dessuten er dem mye større i str 6-8kg. Er nok en chihuahua-blanding. for man ser jo at det er litt chihuahua iden..

    15. Ble utrolig lei meg når jeg leste denne kommentaren “rasen heter: styggestehundeniverden” og at den ikke var verdt pengene. Synes det bare er teit at blandingsraser er mindre verdt enn andre hunder. Hunden din er utrolig søt Sophie Elise, mye finere enn en vanlig chihuahua spør du meg! 🙂
      Men det må være en blanding mellom noe.. Chihuahua, dvergpincher og en krysarik kanskje? Kan ikke en dyrlege eller en hundeekspert se hva slags rase det er?

    16. Skjønner hva du mener, men allikevel hadde det vært lurt å funnet ut om hun er det eller ikke slik at oppdretteren kunne blitt tatt 🙂 jeg har selv kjøpt en chihuahua for et halv år siden, han ligner på de og alt men jeg får aldri stamtavla og har ringt mange ganger til henne, men hun svarer alltid at den er på vei. så jeg begynner også å bli lit urolig om min ikke er ekte, men jeg vil jo alltid være glad i han <3

    17. Vår hund, en helt renraset shetland sheepdog, har foreldre som begger er fra USA, som gjør at hun er, eller skal være litt større og sterkere enn vanlige shelti’er.
      Kanskje det kan hende at din hund bare har kraftigere foreldre? 🙂

    18. kjempesøt! sikkert verdt pengene selvom du egentlig ikke betalte for det du skulle ha..
      tipper det er chihuahua blandet med dvergpincher eller dachshund 🙂

    19. Naboen min har en lingnenne hund… Den er veldig lik som din! Jeg har alltid trodd det var en chihuahua men for ca et år siden spurte jeg hvilken rase hun var og da svarte de at de hadde hentet henne fra USA og var en ganske sjelden hund i norge….. Jeg tror det var en Amrikansk dverg terjer. Hun er veldig tøff og oppfører seg som en vakt hund! Men det er fordi hun er en terjer og tror hun er 100 ganger større en det henne egentlig er 🙂 Kanskje hunden din er en Amrikansk dverg terjer ?

    20. Hunden din er kjempe søt og det er veldig dumt om du har blitt svindlet<3 tror den må være blanding av chihuahua og en annen hund. Den lignet veldig på retriver i ansiktet, men retrivere er jo ikke så små.
      Håper du finner ut om du har blitt svindlet eller ikke 😀

    21. ligner veldig på en blanding mellom chihuahua og jack russel terier. Ser hvertfall ut som hun har terier i seg (har selv erfaring med terrier)!
      Selv om du ikke skal ha valper på henne, må det jo være greit og vite hvilken rase hun er, men hun er jo en blandingshund, men blandet med hva.
      NB! du hadde vært smart om du hadde skrevet navn på kennel og oppdretter, for og advare andre!

    22. Du kanke ha mye erfaring med chihuahua ettersom at det e en av dæm mest agresive hundan.

    23. Jeg vil tro at det er en blandingshund. 🙂
      Ligner faktisk veldig mye på min hund – eneste forskjellen som jeg kan se er vel fargen (Min er svart og brun – samme fargekombinasjonen som en rottweiler) og at min har krøllhale! 🙂
      Min er en blanding mellom chihuahua (75%), tibetansk spaniel og griffon.
      Men det kan godt hende at din hund er blanding mellom chihuahua og dvergpincher. Ettersom kroppsbygningen, og str kan ligne en dvergpincher, med trekk fra chihuahua 🙂

    24. kan se ut som det er chihuahua/dvergpinscher/jack russel.
      jeg har selv en dvergpinscher og kan se litt av trekkene i din hund:)

    25. Det er vel en blanding av no slag 😛 skjønner at det er surt, men når man først har hatt den en stund kan man ikke bare gi den tilbake. Syns du burde fått igjen penger

    26. Hun er suuperlik tanta mi sin hund i annsiktet (lundehund og border collie) så jeg er nesten 100% sikker på at hun er blanding av chihuahua og lundehund, eventuelt at en av foreldrene var blanding av noe mer. Og en sånn hund blir som regel gitt bort gratis, muligens et par 1000, så selv om du sikkert elsker henne, og hun er jo supersøt, så er hun ikke verdt 20 000, sånn teknisk sett…

    27. Vi si som flere her at det hvertfall er chihuahua og dvergpinscher i hun. Tviler på at det er dachs, hun har for lange bein til det. Mulig også noe jack russel-terrier eller dansk-svensk gårdshund. Nydelig er hun uansett! 🙂

    28. Hahaha, jeg aner ikke (har null erfaring med hund dessverre 🙁 ) men hun er supersøt! Hun virker så “chill out” hahaha

    29. Jeg kjenner noen som har hunder som ligner veldig på din. Men de har noe beige farge i seg også. Rasen heter podengo portuguese pequeno! De er litt mer tøffe og maskuline enn chihuahua. Kanskje en blanding? Når du googler det vil du først bare få opp langhårede hunder. Det er ikke disse jeg mener. Jeg fant et bilde av en valp sånn at du kan se 🙂 http://imageshack.us/photo/my-images/246/pict0592wg0.jpg/

    30. Har lagt merke til at hunden din har mange like trekk som min dvergpinscher.. Dvergpinschere finnes ikke i den fargen som Rigmor har, så det er ingen renraset dvergpinscher iallefall! Vil tippe at hun er en god blanding av dvergpinscher og muligens en chihuahua 🙂
      Men du har virkelig blitt rundlurt om det er sant at du betalte 20 000 for den hunden..

    31. Har lest litt på bloggen din ei stund nå, og lurt litt på det samme. Har en chihuahua selv om, vel, hun er ikke så skjelven og sånn, men det kommer vel an på hund til hund det 🙂
      uansett så har jeg lurt veldig mye, og som noen har nevnt så ligner hun litt på en dvergpincher, så kanskje det er en blanding mellom chihuahua og dvergpincher?
      Synes uansett at det er en fin hund du har, og blandingen (dersom det er det) er veldig heldig! 🙂

    32. Sikkert en blandingsrase av jack russel og chihuahua, eller noe sånt! Fordi den ser jo ut som chihuahua med maskuline trekk. Og det høres ut som en jack russel, chihuahua blanding!:)

    33. Det ligner på en chihuahua. Det er sånn de første chihuahua hundene så ut. De som er mindre har blitt avlet slik av mennesker. de skal egentlig ikke være så små som de fleste er. Det er sånn en chihuahua egentlig skal se ut 😀

    34. kjempe søt da! 🙂 er det ikke en blanding mellom chihuahua og dvergpinscher eller noe da, ligner veldig ..

    35. Tror det er en blanding av chihuahua og en annen! Jeg kjenner og har vært med mange chihuahuaer og det kan ligne litt på ørene. Og ellers en korthåret chihuahua.

    36. Det er en chihuahua.. 😛 Bare den beskrivelsen du ga ut på hvordan de “burde” være, hørtes ut som en tea-cup chihuahua. Det finnes større også, som ikke skjelver like mye osv. Men KAAAAANSKJE det kan være blanding av chihuahua og jack russel terrier?

    37. Den er jo dritsøt! Tror kanskje det er en blanding. En blanding av chihuahua og noe annet. For jeg ser jeg og at det ikke er en chihuahua…
      Men den er jo sykt nydelig likevel <3

    38. Hvordan er det egentlig med de julekalenderene fra femelle? Jeg bestilte min for litt over 2 uker siden, men den har ikke kommet enda?

    39. hei, vil bare si at jeg digger deg og bloggen din! men det er så kjipt når du ikke sier hvor klær du kjøper er fra. Du har sakt grunnen er fordi du ikke vil at folk skal stjele stilen din, og jeg ser jo den 🙂 men jeg tror ingen vil stjele stilen din. Det er heller bare mange som liker de samme klærne som deg. og det er sikkert flere en meg som ikke finner så mange nettsider å kjøpe klær på. Alle de andre bloggerne sier hvor de har kjøpt klærne sine, men liker ingen av de klærne dem kjøper så godt som dine. Tenker det er fordi vi har ganske lik stil, jeg kjører jo min egen stil selvom jeg liker mye av det du kjøper og du ville sikkert likt mye av mine klær, du hermer jo ikke selvom 🙂
      meg og nesten alle andre som leser bloggen din hadde satt stor pris på om du sier hvor du kjøper klærne dine. Jeg leste jo kommentarene på forrige innlegg, var sykt mange som spurte om hvor den USA toppen var fra. Hadde hvert bra om du hvertfall svarte når noen spurte deg!
      ble litt lang tekst, men.

    40. Den ligner utrolig mye på mine to, som er jack russell terrier. De er utrolig tøffe! Sjeldent å se en helt hvis jack russell terrier, din var så søt!

    41. nawii, kjempesøt!:D
      men ligner på en jack russell terrier, så kanskje en blanding mellom det og chihuahua? men har ikke peiling da

    42. Er så teit at det finnes så mange useriøse oppdrettere. Jeg syns kanskje at det ser ut som at det kan være noe dverg-pincher i henne. Og det kan jo faktisk hende at hun er av noe innavl (ikke ta det ille, men da kan de lett se litt annerledes ut). Men jeg syns at du kanskje burde ha skrevet navnet på kennelen eller oppdretteren du kjøpte henne fra, for å advare andre. Men hun er jo uansett veldig søt da!

    43. har selv jack russel terrier, og har sett blandinger av jack russel og chihuahua. Tror nok lille Rigmor er en slik blanding 🙂

    44. blanding mellom dvergpincher, chihuahua og kanskjee et snev av jack russel. men den ligner definitivt på en chihuahua. og det aller viktigste er jo at den er snill, har et godt lynne og at det er en fin hund for deg <3
      kjempe søøøt <3

    45. Tror det er en bastard.. Altså en blandings hund. Kanskje en blanding mellom dverg pincher og en chihuahua 🙂

    46. Ser at det bare er meg, og så en til som har skrevet det er en chiweenie, men det er altså en blanding mellom dachshund og chihuaua.

    47. Det er nok en herlig blandig av chihuahua og et eller anna annet 😛 Søstra mi ble svindla på samme måte, emn det er en ufattelig søt hund 🙂

    48. Det kan vere blanning av Chihuahua og jack russel terrier 🙂 Fin hund. Hadde en jack russel før og det ligner veldig i fjese.

    49. hm, på det første bildet syntes jeg hun lignet litt på en italiensk mynde. Du kan jo eventuelt ta kontakt med oppdretteren og si “hvis du ikke forteller meg hva hunden min er blanding av så går jeg til sak mot deg” eller noe slik, haha =) Vil tro att han skjønner han vil tape saken, og det da er mye bedre å bare fotelle sanheten til deg =)
      Dessverre er det endel som gjør dette. Altfor lett for oppdrettere å selge hunder “som renraset” når de ikke er det. Og helt på trynet att det skal være så lett å registrere ett blandingskull!

    50. er sikkert en blanding mellom chihuahua og en annen rase da 🙂 hvertfall utrolig søt! men hvis dere har betalt 20 000 for en hund som skulle være reinraset, så burde dere saksøke selgeren 🙂

    51. Blir så sur av alle som sier at hunden din er stygg? Wtf, den er nydelig. Herregud, se på ansiktet dens da<3 Får lyst til å mose og kose en sånn heftig mye. Herreguud, de øynene og ansiktsuttrykkene dens<3 Døør, den var nydelig. Samma faen hvilken rase den er da, den er jo nydelig. Men den ligner veldig på en chihuahua, men tror faktisk den har litt nakenhund i seg også? Vet ikke jeg. Men herlig er den ihvertfall

    52. Utrolig søt hund du har sophie <3
      Jeg har en jack russel terrier og min hund lignet ganske mye på din bare at din var hvit 🙂 kan være at hunden din er en jack rusell terier 🙂

    53. Så søøøøt hund! Jeg har ikke så mye peiling på raser, men neste gang du tar med hunden til dyrlegen så kan du spørre om det, for de tror jeg vet en god del om raser! eller hundefrisøren da 🙂

    54. Har noen chihuahua’er selv 🙂 Har en som er blanding av russisk toy og chihuahua, den er prikk lik den du har bare litt mindre, men kan være noe lignende 🙂

    55. Hvis du ser på beverly hills chihuahua, og du ser på “Kjæresten” til hovedrollen, så er den egentlig ganske lik din chihuahua. Noen er bare større enn vanlig. og Chihuahua er en av de tøffeste rasene der ute, så det at mange chihuahuaer er redde og pysete, er hvordan de har blitt oppdratt. Les Cesars Way, den er utrolig bra!! 🙂 Søt hund 😀

    56. Altså, jeg har ganske god peiling på hund. Og jeg vil si det at en slik chihuahua finner man sjeldent. Jeg vil si at ansiktet minner meg om en naken hund. Hunden din er hvertfall ikke 100% chihuahua. Den har nok noe annet i seg, bl.a nakenhund, garantert. 🙂 men den er nydelig<3

    57. Veldig sikker på at det er en cheweenie (eller hvordan det skrives..)
      Det er en blanding av dachs og chihuahua =)

    58. ja, er nok en cheweenie. du kan gå på youtube.com og søke på cheweenie dogs 101 da kan du nok få greie på det 🙂

    59. blanding mellom dverg princher og chiuahua <3 ;)) veninna mi har en dverg princher å den ligna sykt, bare at den ikke hvit, den e brun :DD

    60. Den har beina til en dvergpincher, kropp som en chihuahua, hode og ører som en dvergpincher, så er nok en blanding av det 😛 Men ho va veldig søt da <33

    61. Det ser nok ut som hun er noe mellom chihuahua og dvergpincher ja 🙂 Kanskje litt jack russell terrier også.

    62. Ligner veldig på en dvergpincher : ) Kan være blanding av Chihuahua og Dvergpincher. Ser noen her oppe synes det ligner på en Italiensk Mynde, kan si med en gang at det er det ikke! :p Har Italiensk mynde selv, kjenner rasen kjempegodt, og kan si med 100% sikkerhet, at det er ikke noe mynde! 🙂
      Håper du for kontakt med oppdretter, og at du finner ut hvordan rase det er. Kjempesøt hund værtfall! :’)

    63. Jeg tror det bare er en litt stor chihuhua 😉 Hun ligner jo på en, store øyne osv. Vet selv om en chihuahua jeg som ikke skjelver i det hele tatt;) Ganske tøff ! Og det er hundte prosent en chihuahua! Kanskje faren eller moren var ganske stor? Kraftig bygd eller noe

    64. hei, utrolig fin blogg, men noen jeg kjenner har en dvergpincher som er brun, og hunden din ligner på en prikk på den, bare at din er hvit, så kansje det er en dvergpincher.. 🙂 er ikke sikker, men muligens..:)
      du kan jo søke det opp på google og se om du er enig 🙂

    65. Jeg synes nå det likner på en blanding av chihuahua og korthåret dachshund, men… 🙂 Ser hvertfall veldig ut som en dachs jeg vet om, kun med noen chihuahua-trekk også!

    66. jeg syns det ligner litt på en blandig av chihuahua og engelsk toy terrier. Men uansett hvilken rase så var den jo kjempesøt. Har så lyst på en sånn hund!

    67. Tror nok det er en blanding mellom chihuahua og dverg pincher. Er jo så klart kjipt å betale så pass mye for en rase du aldri fikk – men tenk på det på denne måten; du betalte bra for en hund du har blitt veldig glad i, så sånn sett spiller jo ikke rasen noen stor rolle, spesielt med tanke på at du ikke skal ha valper på henne osv.

    68. Jeg tror det er en chihuahua, men ikke en renraset en. At det bare er folk som har parret to chihuahua’er som ikke er renraset. Da kan avkommet bli veldig forskjellig. noen blir bittesmå, noen blir store. Og de kan også få veldig ulike trekk fra en renraset chihuahua. 🙂

    69. Jeg har en helt lik hund (som er på kennel nå). Jeg har også ganske god peiling på hunderaser.
      Jeg vet utmerket godt at din er en blanding av chihuahua og grevlinghund (jeg sier ikke 100% men kansje 97,9%) !! Gi kos fra meg <3
      klem hundeekspert

    70. Mest sannsynlig er det en renraset chihuahua,en DNA test vil kunne avsløre om det er blandet med noe annet,desverre ikke alle opdrettere gjør jobben sin før de avler,noen avler på alt.også dem som ikke er rasetypiske i forhold til standarden.Er selv oppdretter og har mange års erfaring,er også utdannet hundefrisør,skal nå til U.S.A og hente hjem chihuauaer som jeg har brukt flere år på og plukke ut,her bruker jeg tid på og finne dem som er opptimal i forold til chihuahua standarden.Mine skal videre på utstilling og foråpentligvis er de gode nok til og avles på i fremtiden,men kun de beste går videre…send meg en mail med kennel navnet til din hund så kan jeg videreføre kennelen i miljøet..anonymt.

    71. Søt! Tror det er en blanding av chihuahua og en dvergpincher. Jeg har en dvergpincher selv, og den ligner litt i ansiktet. Og hunden min er ganske tøff i oppførsel, hehe 🙂

    72. Har selv 7 chihuahuaer for tiden, ser ikke noe chihuahua trekk i din hund. De har “eple” formet hode, og ørene deres er like brede som de er lange. Tror nok du har kjøpt deg en veldig sjelden rase 🙂

    73. Det er nok en blanding av jack russel og chihuahua 🙂 har sånn selv, og den er klin lik utenom fargen 🙂

    74. Det ligner på en DEER TYPE CHIHAUHUA de er større og har ikke det karaktiserte apple head,men er allikavel 100% renraset men ikke av den typen som kvalifiserer seg videre i utstillings fronten,du kan google opp DEER TYPE CHIHUAHUAS og se hvor lik dem er din.Rådfør deg videre med oppdretter er mitt råd,ofte kan det være svært behjelpelig og informere andre oppdrettere om din erfaring ved kjøpet av din chihuahua.Ta gjerne kontakt med meg om du ønsker det!

    75. Vis du skulle hadd erfaring om chihuahua så sku du vest at det finnes både store og småe chihuahua! Ihvertfall vis det er jenta ! Blondi….

    76. Det var en utrolig søt hund!b
      Jeg har selv 2 stk. chihuahua en korthåret og en langhåret. Jeg kan trygt si at dette er IKKE en renraset chihuahua.
      Men den har noen små trekk av chihuahua.
      Jeg kan desverre ikke si nøyaktig hvilken rase denne hunden består av, men for meg ligner den veldig på en blanding av chihuahua og dachshund.
      Det var utrolig surt for deg som har betalt 20 000 kr for en blandings hund.
      Det er også fryktelig mange som sier at de selger en chihuahua men ender opp med en blandingshund.
      Har selv en vennine som kjøpte en “chihuahua” for 12 000 kr men endte opp med en blandings hund.
      Men til syvende og sist så er det på en måte verdt det ettersom du har fått deg en hund som passer for deg.
      Det hadde vært veldig lurt av deg og skrive navn på oppdretter som solgte denne hunden, slik at andre ikke også blir lurt 🙂
      Men hunden var utrolig søt det skal den ha ! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg