idol-depresjon

Om dere er faste lesere av bloggen min har dere kanskje merket at jeg er veldig “into” programmer som Idol, og i tillegg er jeg veldig emosjonell for tiden.. Kan ikke si det er en bra kombo!

Sist uke da Fredrik gikk ut var jeg helt på gråten,  jeg er veldig glad for at Isak enda er med for om han går ut nå ser jeg ikke lengre på, for å si det sånn… Når jeg hver Fredag ser hvem som havner blandt “bunn 3” begynner jeg å lure på om dette er en spøk!? Det er så typisk det Norske folk å stemme sånn, tenker man bare fra Fredag til Fredag? Om den som vinner skal bli “norges nye superstjerne” så må man gidde å høre en hel CD med den artisten og se en hel konsert, det hadde jeg ikke orket med NOEN der bortsett ifra Fredrik, og KANSKJE Isak (selv om jeg tror det også hadde blitt litt kjedelig i lengden..)

Fredrik var jo faen en av de beste :( Nåja… Hvem er deres favoritt? 

Helt magisk!! Beste Fredrik. 

Dette her er også sykt bra av Isak, Norges lille Justin Bieber

Også er han jo litt søt også, synes dere ikke? 


Og her har vi meg da, ikke fullt så søt! Lider av idol-depresjon for øyeblikket, haha.. Men jeg blir så påvirket av slike ting! Er forresten helt AVHENGIG av pelslua mi, om dere ikke har kjøpt dere pelslue – ikke gjør det, er umulig å ta den av når den først er på.




Og tydeligvis ble mange dødssprovoserte av innlegget mitt om extensions – vi kan si det på denne måten. Kan ikke vi ALLE bare stå for at vi er noen drittsekker, da? Vi har ALLE mest sansynlig klær som stammer fra barnearbeid, vi spiser dyr som mest sansynlig har hatt en forferdelig død, vi har møbler i huset vårt som er laget av trær som har blitt kuttet ned i skogen slik at dyr har mistet hjem og blitt drevet på flukt, og jeg har MULIGENS håret på hodet til noen som ikke har fått betalt for det. Vi har sminke i veska som dyr har dødd for, og mange har en canada goose jakke i skape som man IKKE trenger, som også dyr har DØDD for. Alle klær du har og alle ting du har , har mest sansynlig blitt fraktet over halve jorden og forurenset masse. Man kjører bil til skolen, bil på besøk, forurenser og ødelegger jorden.
Folkens, det er UMULIG å være et PERFEKT menneske om man er ung i Norge i dag, bank det inn! Jeg prøver mitt ALLER beste, jeg har nesten kuttet ut kjøtt nå (ja, jeg tar det sakte men sikkert), jeg har sluttet å bruke dyretestet sminke og gjør mitt aller beste for å informere dere og gjøre en forskjell på det feltet. Ta litt og litt, ALT kan ikke være rett! Pjuh, godt å få det ut. Jeg velger å ta opp slike ting jeg tenker på, jeg er 16 år gammel og tenker sikkert mye rart – jeg er meg, uavhengig om jeg er forbilde eller ikke. Og dere leser virkelig det dere VIL lese, og prøver ikke å forstå. Takk for all støtte uansett, til dere som faktisk prøver! Hold dere saklig for guds skyld, man kommer ingen vei med skjellsord eller bannskaper. Det skaper bare dårlig stemning..

112 kommentarer
    1. Jeg elsker stemmen til Isak, herregud han er bare så nyderlig. Syntes ikke Fredrik fortjente å gå ut, men folk er dumme å stemmer ikke. Skjønner ikke at folk skal blande seg med håret ditt, det er du som velger SELV hva DU skal kjøpe og hva DU vil bruke på deg selv, hater gonna hates.. Stå på SOPHYYY 😀

    2. åå, jeg digger deg! Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg så sykt? Det er mange som er mye verre, inkludert meg selv! Stå på girl!

    3. ble i sjokk når fredrik gikk ut! Vegard er min store favoritt! <3 Har samme " ting " som deg. Jeg slutter å se på idol når favoritten min går ut! 🙂

    4. sjønner deg der..
      min stemme går nok til Vegard 😀 stolt av å “kjenne” (mamma passa han når han var liten, og vi får julekort fra familien hans vært år.) han og komme fra samme plassen som han!

    5. Fredrik som røyk ut forrige gang var sykt dårlig til å synge, synes jeg. Han hadde elendig stemme, ikke noe spesiell og noe som skilte seg ut. Kunne ikke synge rett og slett, så jeg var veldig glad for at han røyk ut. Han hadde ingen ting i Idol å gjøre etter min mening, men hver sin smak 🙂

    6. Alle har jo forskjellige meninger da ;p men skjønner hva du mener. Men jeg likte han ikke,så gjor ikke meg noe at han gikk ut. Henrik<3

    7. det nederste; jeg er så enig i deg, du er så flink til å skrive 🙂 Digger bloggen din, spesielt siden du tar opp sånne saker, som de fleste tenker på og sånt!:)<3

    8. Synes også at det var sykt dumt at Fredrik gikk ut, han var den beste! Er enda lei meg, for nå blir ikke Idol det samme lengre..

    9. Isak har alltid vært favoritten,fra begynnelsen,men har også digget Fredrik,og ble sykt skufftet når han gikk ut sist uke,han som alltid var så flink og rå!!

    10. Enig! Fredrik var best, kanskje ikke beste vokalisten om du skjønner, men har var så spesiell! Stemmen hans er sykt bra og han er bare dritkul! Var litt idol-deprimert jeg og…

    11. likte også fredrik kjempe godt! Av de som er igjen nå, er det Henrik og Jenny jeg liker best 🙂

    12. syns du for det til å høres litt verre ut en det egentlig er. greit nok at det er forferdelig at sminke blir testet på dyr, men det er jo sånn naturen er vi dreper dyr for og spise de løver og tiger dreper dyr for å spise dem alle dreper for og overleve, og canada goose jakken er et merke som bruker ekte coyote pels men det er ikke noe vi kan gjøre noe med og det er ingen vits i at vi skal tenkte sånn at åneei vi har så utrolig kalde hjerter for vi kan ikke forandre på absolutt hele verden selv dyrene.

    13. Hei Sophie! 🙂
      Jeg vil bare si til deg at du er forbildet mitt! Du er perfekt i mine øyne! Og i mange andre sine og! Først av alt, så er du virkelig nydelig. Du er den fineste bloggeren jeg noen gang har sett! Jeg ville serr hatt gjort ALT for utseendet ditt! ;0 Siden du er PERFEKT!!!<3 Så det andre, du har verdens beste stil! Alltid så fine og nye klær. Misunner deg. Har jo bare nydelige klær, duu! 🙂 Hehe!
      For det tredje er du deg selv! Du er ikke en kjedelig blogger som skriver om det samme om og om igjen. Du skriver hele tiden om spennende og nye ting! Det er noe jeg elsker utrolig masse med bloggen din. For det fjerde så er jeg helt enig med nesten alle meningene dine! Du står virkelig for hva du mener og, som er kjempebra! Du elsker virkelig dyr merker jeg 🙂 Og det er så bra at du bruker bloggen din til å få stopp på dyreplageri! Du er virkelig den beste<3 Også skjønner jeg at du tar et skritt om gangen, det er så mye dyreplageri her i verden! Det er ganske vanskelig å prøve å slutte sånn helt :/ Men det er UTROLIG bra at du prøver!!<3 Du er virkelig min helt!! Når du bestemte å ikke kjøpe canada goose jakken ble jeg glad, siden det var kjempe fint av deg 🙂 Men hvis du hadde kjøpt den hadde jeg respektert det og!
      Også må du alltid være den samme, Sophie<3 Det er den jenta vi elsker! Det er bra du ikke lar haterene gå over deg siden du er så utrolig mye BEDRE enn dem! De prøver å bare synke deg ned på deres nivå, men det går ikke 😉 Du er og utrolig tapper som klarer å stå imot alle haterene og 🙂 Så kjempebra, hihi (a)
      Elsker deg Sophie, og din blogg! Stå på!
      - xoxo din største fan, Kristine 😉

    14. Først skriver du om hvor forferdelig det er med mennesker som bruker canada goose, deretter skriver du et innlegg om at det ikke er noe vits i å bry seg fordi alt man gjør forårsaker skade bare pga du føler deg truffet pga exentions. Litt dobbelmoral?

    15. Herregud jente, når du legger ut sånne proveserende innlegg så må du også tåle at folk skriver sine meninger. Ofte på bloggen din så skriver du innlegg etter du har blogga om et spesielt tema og klager på at folk skrev negative ting osv, har du en blogg må du tåle både negative og positive tilbakemeldinger, og slutte å være så høy på pæra med de 14’tis bildene dine kjære frøken!
      Er ikke rart folk blir irriterte når du blogger på den måten. Blogg om andre ting og ikke bare ting du har fått og skal få og de falske øyevippa dine!

    16. jeg er HELT enig! fredrik er FANTASTISK. han skulle vunnet idol. ellers så heier jeg på JENNY(!!!!!!!!!!!!!), vegard og henrik! Tror jeg må vere den eneste 15 årige jenten i hele norge som ikke liker isak..

    17. duuu, jeg har problemer med å vite hvilke sminke som er testet på dyr og sånn, kan du skrive ett innlegg om de brunkremene, mascaraene, pudderene osv.. som er testet på dyr? 😀

    18. Heheh,Jeg møtte Fredrik idag jeg,han er her i lofoten nå :)) han var å besøkte skolen :D<3<3<3

    19. arrhh,gad.. blir irritert av å lese sånne teite kommentarer! extension er en utrolig fin ting, og de som gjor det på den dokumentaren visste jo hva de gjor m håret og sa at de syynes det va bra osv. og det e sykt bra av deg sophie som klarer å stå for dine meninger!<3 jeg e helt enig m deg det m pels osv..

    20. jeg er helt enig med deg, når det gjelder dyremisshandling osv! digger deg og det du står for! visse folk bare skjønner det ikke 🙂 men stå på, Sophie 😀

    21. Jeg ble helt sjokka da Fredrik gikk ut,han virka som en utrolig fet fyr og skapte virkelig stemmning når han sang.Skjønner ikke hva folk tenker med når de stemmer! Mine favoritter nå er Isak,Jenny og Vegard alle tre har en utrolig fin stemme,hvertfall Isak!
      Når det gjelder det siste du skrev så skjønner jeg ikke hva folk henger seg oppi,de har da da ingenting med hva du går med osv,du er deg og det er det som teller.

    22. Jeg heide på Fredrik, digget han! Synes det var kjempe dumt at han røk ut, men samtidig så tenker jeg at det faktisk er sjeldent at man hører så mye fra vinneren av slike konkurranser så jeg tror han kommer til å gjøre det bra utenom konkurransen 🙂 Veldig bra skrevet, du er kjempe flink!

    23. eeer så enig!!! typisk det norske folk å stemme på di med typisk stemme, slik som isak har. stilen hans er en helt annen enn den fredrik har, derfor forstår de ikke talentet, og det er helt patetisk! kan bare innse at idol ikke er programmet for fredrik, han kan, vil og burde klare seg på egenhånd, selv etter idol! virkelig flink var han!
      isak kommer nok til å klare seg, han er en typisk idol-fyr. også elsker jo alle jentene ham da.. 🙂

    24. Fredrik var den jeg så for meg skulle vinne hele idol. Føler programmet blir mer og mer useriøst..
      haha jeg føler meg som tidenes stalker siden jeg hver eneste dag, flere ganger for dagen er innom bloggen din. Du blogger på en slik måte at man må få med seg alt. Det er sant du sier, man kan ikke være perfekte, men at man gjør litt og litt kan gjøre en stor forskjell!
      Hilsen Kristine :))

    25. nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor Fredrik gikk ut?
      Han var jo kjempe flink og som du sa var han en av de beste, og jeg er helt enig!

    26. Du,over til noe annet…SVEA jakkene har “sertifikat” eller “bevis” på at ikke duna i jakken,eller pelsen på hetta stammer fra dyr som har lidd for at disse jakkene skal bli lagd.Selges på miinto.no og nelly.com. Jeg kjøpte i går.Fantastisk god og VARM.Ikke allverdens høy pris heller.3600,-
      Kjøp heller det enn en stygg jakke fra bik bok som har en “fuske pels” som er lagd av plast.Det er ikke et godt kjøp.

    27. Du virker som en fantastisk person, og ett supert forbilde! Jeg har sett på flere organisasjoner for dyrehjelp, og det er jeg sikker på at mange andre også gjør! Det du gjør er supert. Jeg må si at jeg tar til meg nesten alt jeg leser på blogger, og forandrer ofte meningene mine fordi det som bloggere skriver virker mer riktig. Så det at du gjør som du gjør med den “makten” du har er veldig bra, og noe å se opp til! 🙂

    28. De som kommenterer dritt er bare tragiske, tror de liksom at de er noe bedre selv? Selv om man er vegetarianer og ikkje kjøper pels, så kjører man fremdeles bil, tar sikkert fly til syden og er med på MYE mer enn man aner som skader planeten. Så dere som sier at Sophie gjør så utrolig mye galt, STFU!! Hun kjøpte extensions, der er HÅR, ikke hud eller andre kroppsdeler som faktisk gjør vondt å fjerne. Og hvor mange norske jenter har ikke extensions? Synes virkelig dere som slenger dritt skal tenke litt før dere skriver!

    29. Jeg er fast leser av bloggen din, og når du skriver sånt,så bryr jeg meg ikke, du har din egen mening,og rett til å si hva du tenker, og om du har extensions, som er barbert av en annen person, så er den rensket og hatt sin omgang. Nå folk sier: ”nå mista du en leser” ”nå leser jeg IKKE bloggen din videre” osv.. de leser bloggen din, tro meg.. grunnen til att JEG leser bloggen din er fordi at jeg liker å se hva som skjer i hverdagen din og du er forbilde mitt! For meg ser det ut til at du har det perfekte liv, men jeg vet godt at du ikke har det. Og bare så du vet det, så kommer jeg til å være fast leser av bloggen din til du ikke blogger lengre ( … som jeg håper ALDRI skjer )
      Kleem <3

    30. Helt enig med deg!: )
      Du er så flink til å få ut de rette ordene til der de skal, hvis du skjønner ?
      Du er mitt forbilde, fordi du tenker f.eks.på dyr som blir drept, kun for at vi mennesker skal få jakker og klær. Dyr blir drept for at vi skal få mat, osv.Du er også mitt forbilde fordi du virker så snill og du deler på bloggen det du synes,mener og føler. Jeg blir så irritert når jeg ser at folk skriver dritt om deg, og det du syntes. De gjør det sikkert kun for at de er missunelige på deg!
      Jeg digger bloggen din og jeg er en fast leser, og det kommer jeg til å være. Stå på med bloggingen Sophie elise!<3
      Digger deg:D

    31. Jeg er enig med deg 🙂 Folk sitter bak tastaturet og skriver dritt på nettet fordi tror de er så kule. Men det er de ikke, de er rett og slett feige!
      Du fortjener det beste, du er kjempe flink 🙂 <3 Og drit i hva andre sier, de er sikkert bare sjalu! 😉

    32. dyreplageri er det verste jeg veit. di uskyldige og søte skapningene som blir “torturert” og drept , fordi folk skal få seg ein ekte pels jakke, er veldig unødvending spør du meg. Det er helt forferdelig å se på bilder ,der det viser at eg dyr eg klar til å dø og slikt, jeg kjenner at det skjærer i hjertet mitt og uff ja, det er HELT FORFERDELIG.

    33. Det siste du skrev var fantastisk! Helt enig med deg, og synes du gjør en utrolig bra jobb, mye bedre enn jeg gjør. Og du motiverer meg til å jobbe hardere for at andre skal få det bra! Du er herlig, og et veldig godt menneske, digger deg! <3

    34. Jenny og Vegard står nok i finalen ilag.
      Jenny er helt klart den beste der inne. ho er tremenningen min 😀 GO JENNYYY!!!
      Isak på en god 3.plass

    35. unnskyld meg, men hva faen feiler det folk?! skal man liksom gå uten klær og sant?XD er det faen meg mulig, fyfader jeg blir så jæævlig forbanna.

    36. Hei!
      Egentlig ville jeg bare si at du har en veldig fin personlighet. Jeg tenker at det fleste som er innom bloggen din tenker at du er en fjortis som bare tenker på seg selv. Men ihvertfall det inntrykket jeg sitter med er det stikk motsatte. Og ja, kanskje du bruker litt mye sminke, men alikevell er du orginal!
      husk på det!

    37. Hei Sophie! Jeg synes det er utrolig bra at du har begynt å skrive om dyremishandling etc. Har fått mere respekt fra deg i det siste. Du bør sjekke ut videonen Vg-nett har kagt ut om hvordan kyllingene som McDonalds lager burgere av blir behandlet. Det er helt forferdelig. Også synes jeg det er bra du spiser mindre kjøtt, det burde alle gjøre!

    38. Grunnen til att jeg leser bloggen din er att du er en RÆV, med mindre IQ en heidi alexandra, så god underholdning.
      Ikke hør på dem som roser deg, dem preiker bare piss og er bare sjalu.
      Man tror ikke man er bedre selv som enkelte hevder i forhold til pels, skinn extesion, forskjellen er bare att sofie utgir seg for og være så jævla mye bedre en andre , noe hun slettes ikke er. heller myye verre. Du er et møkka forbilde, kan ikke du bare legge ned den bloggen din. Og håret ditt kan du gjerne legge ut for salg, “det Må jeg ha for vælvære”, du er motbydelig.
      For det første har du lettere pedofile tendenser, hvem faen av normale voksne menneske på 17 er sammen med en unge 13-14 år, NASTY, da forskjellene i den alderen er store, Og att du stadighet indikerer att dere har sex, skam deg, det er ulovlig. lær deg norske lover. kan ikke du legge ned bloggen din, så slipper man og se rynet ditt som er duppet i maling, det ser grell ut men må jo bare SE da klovner er god underholdning;)

    39. Jeg er som deg, digget Fredrik, og ble helt satt ut da han ble stemt ut 🙁 det var sikkelig trist
      Er forresten 100% enig med det siste du skriver. Ingen kan regne med at noen er perfekte, og du har SÅ rett i at alle har NOE som skader dyr eller miljø.
      Stå på Sophie 🙂

    40. i norge TRENGER vi faktisk en varm jakke som canada goose og andre vinter jakker for og ikke fryse ihjel ute i kulda. ingen TRENGER å ha langt hår for kjære deg

    41. jeg fikk ikke se den episoden når fredrik gikk ut, men når jeg hørte at han gikk ut, ble jeg sykt sjokka, men også sykt glad for jeg likte han ikke 😀 Isak, Henrik og Vegard er beeeest <3 Og Bianca var best av jentene, synd ho gikk ut så tidlig.. ble drit sur.

    42. Er så enig med deg! Jeg vedder på at fler enn halvparten av de som skriver dritt, er mye verre enn deg (ikke at du er ille), og jeg tviler virkelig på at når de ser en med canada goose jakke, kommer de ikke bort å skriker masse sjellsord. Dessuten kan man ikke dømme folk før man kjenner dem, barnslig er det rett og slett

    43. Hvis du hadde sett dokumentaren hadde du kanskje også sett at di ikke får betalt for det, men gjør det av religion. De tror de gir håret sitt til gud, siden håret til en dame er det vakreste og mest praktfulle di eier.
      Bruker selv extensions, med god samvittighet.:-)

    44. HAHA fyfaen du e rå ! du har så sykt rett i det du skriv. Altså, unasett ka vi gjør eller kjøpe, skade vi nokka eller noen på en eller anna måte. Det e desverre sånn vår verden har blidd… Det eneste vi kan gjøre, e å gi sitt bidrag og gjøre sitt beste. På en plass må man uansett starte. men kor mange e det egentlig som unngår pels, e vegetarianer, kun kjøpe produkta som ikke e dyretesta (liksom kem har vell ikke kjøpt en solidox tannkrem eks)handle fairtrade mat eller økologiske klær hele tia ? nettopp: ingen. Æ syns du bryr dæ mye mere en de aller, aller fleste ungdomman på vår alder. Du e virkelig ikke nokka barbie uten hjerne, du tenke masse på viktige ting, og du e et flott forbilde for mange. Ingen e perfekt, men det skal sies at du gjør faen mæ ditt beste, og du gjør det helt sinnsykt bra! E så forferdelig teit at folk dømme folk som e blond og pen. For blandt anna du har bevist, at selv om man bryr sæ mye om sæ skjøl og utseende, betyr det langt i fra at man gir blaffen i alt anna.
      Stå på!

    45. er det ekte pels du har på lua di ?? for du la liksom nettop ut et innleg der du sier du er i mot dyreplageri ? hmm…

    46. Vegard er på SYKT lavt nivå i forhold til de andre som er med! Rart at han ikke har gått ut enda. Herregud! Heia Isak!

    47. Jeg har desverre ingen favoritt lenger de to er gått ut. Det var christoffer og Bianca de gikk først ut og det var absolutt ikke fortjent jeg liker ikke IDOL lenger for det virker som om de ikke teller stemmene rett, siden hver og en av de beste går ut fredag etter fredag. den som vinner liker sikekrt ikke jheg, med mindre det blir kirsti eller Isak, det er liksom de jeg liker best av de som er med no, men de er absolutt ingen favoritter…. 🙁 Det er egentlig litt synd….det med at vi nordmenn ikke er flinke til å stemme på de som faktisk er sinnsykt flink sånn som Bianca, jeg trodde seriøst det var vinneren, hun var unik. Og Fredrik han hadde jo en helt fantastisk stemme og han ga absolutt alt. oii for en lang kommentar skulle nesten tro jeg skrev ett innlegg, hehe, men det er bare det at jeg er så freaking irritert.. hehe…. 😛 Fin blogg Sophie Elise er innpå så ofte jeg kan <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg