tyyypisk min flaks!

I går når jeg var på pcen fikk den tomt batteri, jeg satt i laderen, og når jeg skulle slå den på igjen fungerer den ikke. Den står bare og loker på “starting windows” og kommer seg ingen steder, den har vært på i heeele natt og det har ikke fungert. Tror jeg må ha en reinstallasjon av windows, så om noen i Harstad mot alle odds har en innstalasjonsplate for windows liggende rundt hjemme hos seg som jeg kan låne, blir jeg så glad at jeg ikke vet hva!

Så ja, nå sitter jeg på en pc som like gjerne kunne vært fra andre verdenskrig, så vet ikke om jeg gidder å blogge noe særlig (i alle fall ikke særlig bra..) fram til jeg får fikset min pc. Derfor kom gjerne med ALLE slags tips til hva jeg kan gjøre! Hater slike tekniske feil altså.. Den som på en eller annen måte klarer å hjelpe meg kan få hva som helst, seriøst.

Slik er det i alle fall først.. Og ja, jeg har prøvd å starte den i alle modusene. 


.. og da blir det slik i en evighet

151 kommentarer
    1. jeg skjønner hvis du ikke blogger mer i dag ♥ Og sorry, så er jeg ikke en sånn “dataekspert” så jeg kan ikke hjelpe søte deg, Sophie Elise♥♥♥♥♥♥

    2. Har hatt samme problem, Det e no feil med hardisken, kræsja eller snær. Det æ gjor, va å dra til Elkøp, fikk en lånepc, så kom pcen min i tipp top stand

    3. da har jeg et tips som kanskje hjelper:) jeg har akkurat det samme problemet med pc’n min, da må du bare prøve å skru den på uten batteri, men bare med laderen i. Så kan du bare sette i batteriet når pc’n er skrudd ordentlig på:) det funket ihvertfall på meg

    4. Du får ikke startet pcen pga at du har noen enheter i dataen som bruker for mye strøm. Om du har minnepenner eller lignende stående i dataen, ta de ut å prøv å start på nytt. Noe du også kan prøve er å ta ut laderen og batteriet, trykke på start knappen så sette alt tilbake og prøve å starte på nytt 🙂

    5. Har skjedd med min og. Mitt problem var da at det var mye støv i vifta på pcn, så du kan jo prøve å støvsuge litt rundt pcn på en måte og se om det hjelper. 🙂

    6. Uff, sånn er det blitt med min også. Ironisk nok er det også hp… Jeg fikk fikset det igjen med sånn installasjons-cd, men så streiket den igjen. Koselig…
      Jaja, får håpe du får fikset den snart da! 🙂

    7. Pcen min hadde også nettopp ett sånt problem. Jeg vet ikke om det er det samme, men ja.. Til meg var det att jeg hadde hatt den i senga, og nesten aldrig slått den helt av osv, sånn att den har blitt så varm att noe inni har brent seg. For når du har den i senga, så kommer ikke varmlufta seg ut, for det blir tett under, der viftene er.
      Tror ikke vi har samme problemet, men kan hende 😉

    8. Prøv å holde inne av-knappen til den slår seg av, så slår du den på igjen! Eller så holder du inne f9 eller f10 ganske lenge, så automatisk starter den på nytt.
      Håper det var til hjelp, digger bloggen din så vil ikke at du skal slutte å blogge 🙂 🙂

    9. Hallo.
      Det problemet du har møtt på med PC’en din kan være så mange ting.. Det kan være virus, støv i vifte, defekt HDD etc.. Kan være så mangt.
      Beste tipset til deg er som noen andre skrev lengre opp her, er å ta ut batteriet, og kun ha i strøm. Om ikke det fungerer, ville jeg gått til der du fikk PC’en og se om de kan fikse det.

    10. ta inn og ut batteriet av pcen, men la batteriet ligge litt før du setter det inn igjen. hvis det ikke funker holder du inne f9 eller f10 lenge, så hjelper det kanskje. jeg er ikke veldig god på sånt, men min pc har også vært sånn i mange dager! … men det er en liten stund siden da, men jeg ble så sur at jeg kastet pcen i veggen, hehe!

    11. Sånn var min forrige data, håld inne avknappen til den e helt av. start datan så trykker du på sikkerhetsmodus eller sikkerhetsmodus med internett. Så tar du alle bildene dine du skal ha og sånt, så prøv å reinstallerer hele datan. Det hjalp med mæ 🙂

    12. Sånn var det med min mac for litt siden også, akkuratt som at laderen ikke fungerer. Jeg leverte min data inn på reprasjon og fikk den tilbake etter 2uker og det var noe galt med hardisken(måtte byttes) så vil anbefale deg å levere den inn om du ikke får det til i løpet av idag.

    13. Her er en tips for deg:
      -Du kan bare slutte og kaste bort så mye penger på klær hverdag, som du legger ut på bloggen og kjøpe en Mac så du får aldri ha slike problemer.

    14. Jeg har samme pc som deg (ser det ut som) og jeg hadde det problemet for en ukes tid eller no, og plutselig funka den igjen! Kjøp en ny en 🙂 vet det er penger, men tjener vel en del på bloggen? Du må jo blogge, ellers går bare dagen min til tetris, fml..

    15. Du trenger ikke å skaffe deg ny og når det skjedde med min pc, ville ingenting funke,ikke å slå den av og på igjen etter et par dager eller noen ting.
      Jeg gikk innpå nettet på en annen pc og søkte på merke pc’en var i. Jeg fant en hjemmeside der man kunne chatte med en teknisk fyr gratis i 15 min. Jeg fikk snakket med han og han løste hele problemet. Det jeg måtte gjøre var å reinstallere hele hardisken til windows..
      du kan sikkert ringe til hp kontor for hjelp, eller chatte med en slik jeg gjorde prøv og gå inn på hp.no for info.
      eller prøv å gå innom elkjøp e.l for hjelp

    16. Slik kommer det hos meg også, når jeg har usb kabel eller lignende inni når jeg starter. Gjør samme feil hver gang, ettersom jeg ladee mobilen min i dataen.

    17. Akkurat det dær skjedde med min pc, det e ikje no ainnat å jøre enn ka å sende den inn! Stefarn min e vældi god me.data, men Han fikk ikje t å jøre no me den.. min hva bære sånn ca 10 månda elns. Har ikje sendt den inn enda å det e sånn 6 månda sia den blei ødelagt, må sei vi e rask. Haha!

    18. Noe du også kan gjøre er å ta med dataen til IT-ansvarlig på skolen din, ettersom jeg antar at det der er skoledataen din 🙂

    19. Trykk enter og hvis det ikke går så prøv å skru pcen av og på og hvis det ikke går så prøv å ta inn og ut batteriet av pcen!

    20. du må trykke på den siste. den hvor det står avansert. 🙂 si i fra om det virker! det virker på meg i hvert fall

    21. Ta ut batteriet eller skru av og på pc’en? 🙂 Jeg er ikke akkurat noe data-geni, men det skader jo ikke å prøve hahaha.
      Hvor er tøflene dine fra? Suuupersøte

    22. Det skjedde med min gamle pc, og et tips på nettet var å bytte lader. Det funket ikke på meg så da måtte jeg kjøpe en ny del (til 5000 kr), så jeg kjøpte en ny pc i stede for…

    23. “HP” er det dårligste merket i veeeeeeeerden! Du burde kjøpe ny PC i stedet for å bruke penger på reparasjon hele tiden! Hvor lenge har du hatt den???

    24. Hei! først å fremt må jeg si at jeg ser så opp til deg. du er pen, men ikke nok med det så elsker jeg når du lager videoblogger der du snakker om viktige tema, for du er så flink å snakke for deg. jeg lurte på en ting, hvordan klarer du å ha hestehale når du har i extension? jeg har prøvd det mange ganger, men får det aldri til, fordi klipsene blir bare fucked og vises.. kan du eventuelt ta en video der du viser det? da hadd jeg blitt super glad 😀 stå på, du er kjempe flink

    25. Annbefaler deg å tilbakestille maskinen en dag! Det bruker jeg og gjøre om jeg får slike problemer! Dette har oppstått til meg mange ganger! 😉

    26. når den kommer opp så må du ta på sikkerhetsmodus, også når du har logget deg innpå sikkerhetsmodusen, så skrur du av dataen på vanlig måte så skal den funke igjen 🙂 Hadde det samme problemet…

    27. Det du eventuelt kan gjøre er å ta en recovery på hele maskinen. Men det ville jeg bare anbefalt om du hadde backup på den. Når man tar recovery slettes nemmelig alt innhold på pcen og alt går tilbake til innstillingene du startet med når du fikk pcen.

    28. Prøv å starte i Sikkerhetsmodus? Er ikke sikker, men tror jeg gjorde det en gang slik skjedde med pcen min.

    29. ta ut bateriett. min er sånn og jeg sendte den inn til reprasjon mange ganger men ikke noe hjalp, så måtte kjøpe ny pc.. :))

    30. skru den av å på mange ganga, så trykke du på vanlig måte hvergang. å funke det ikke, så må du bare gjør det fleir å fleir ganga, så kjem det til å komme opp et til problem, men bare gjør det du må gjør, å ikke gi opp. Satt i 6 tima me akuratt det problemet der. Men trur det hjelp om du lar den ligge et døgn før du prøve. Ikke gi opp. pc’en min fungere den dag i dag, har sjedd det samme med den sånn 3 ganga.

    31. Prøv å bla opp til “Sikkerhetsmodus” i steden for å starte den på vanlig måte. Har slitt med samme som deg, og det funket for meg og starte opp i sikkerhetsmodus. 🙂 Du burde prøve det iallefall.

    32. Det skjedde med min også, du må bare la den stå å lade mens pcen er skrudd helt AV!! Så da den er fulladet skrur du den på og pcen starter vanelig(tror jeg) håper det virker;)

    33. har du prøvd å trykke enter knappen når det første bilde kommer opp? har fått det mange ganger om det er det jeg tror det er.. se om det fungerer? 😀

    34. Det eneste du kan gjøre er å levere den på reperasjon! Jeg hadde det samme problemet, og da må du først ta det nest siste alternativet, for da får den tilbake til forrige gang den fungerte riktig, og hvis den fortsetter ned det der så må du nesten kjøpe ny. Jeg fikk macbook pro og er kjempe fornøyd 🙂

    35. Sånt skjer ofte på min PC og, eg pleier og ta ut og inn ladaren og bateriet. Det pleier og funke på meg 😀
      Håper det funker 🙂
      Fine blogg, 🙂

    36. start den opp på sikkerhetsmodus, så slår du den av etterpå og starter på nytt. Dette skjedde med meg også, men etter jeg startet på sikkerhetsmodus virket den som vanlig 😉

    37. har den samme pcen, og det samme skjedde med min. om den skal bli fikset så må du levere den inn. kan v?r du får starte den, men om du ikke leverer den inn så vil dette forsette og skje..

    38. skjedde med meg og, dro til mamoz, der jeg kjøpte den:)
      men du som er en blogger, og trenger pc, kan du ikke kjøpe deg en ny? mac elrnoe, så du slipper og stresse mer:D

    39. har skjedd med meg også. Husker ikke helt hva jeg gjorde. men prøv å ta ut batteriet. altså det som ligger ”under” pcen. hvis det ikke funker så kan du dra til der du har kjøpt pcen og be de om å hjelpe deg. Du får sikkert hjelp av de.

    40. Stakars! Slik har skjedd med meg før, jeg tok bare ut batteri, lot det være ute i noen timer og satt det inn igjen 🙂 Da fungerte det 😀 Lykke til da! <3

    41. aff, sånn dær har æ fådd maange ganga, e bare å levere den inn på reprasjon helt. Av og til når det skjer sånt, må dem slette alt som e på dataen, om æ ikke huske feil. e det ikke en skole data elr?

    42. Det du kan forsøke å gjøre er å starte pc’en i sikkerhetsmodus, så søker du opp “Systemgjenoppretting” på maskina di, så får du opp at du kan velge et tidligere tidspunkt der alt funket normalt å tilbakestille maskina di til. Tror du skjønner det om du bare går inn på det 🙂 Selv bruker jeg iallefall denne metoden hvis noe lignende skjer med min pc.

    43. Sånn ble min pc åsså da jeg hadde HP. Først måtte jeg trykke enter for å komme inn, sto som din i en evighet. Batteriet døde og jeg måtte bruke strømledningen hele tiden. Så begynte skjermen å skurre. Ble ny pc tilsutt.

    44. Er det ikke skolepcen din? Du kan jo bare ta den med til it-avdelingen når du kommer på skolen igjen, er jo ikke stress ? 😛

    45. når det kommer sånn på skjermen din er det bare å trykke ”enter” så starter den. kommer sånn til meg hele tiden 🙂 så trykk enter så starter den med engang 😀

    46. Skru av pcn og når du skrur den på og de kjem opp, så trykk enter med ein gang. Vist du kjem deg innpå da hadde eg restarta pcn 🙂

    47. Enten så trykker du enter eller så kan du refrmatere den, tviler på du vil siden du sikkert har alle bildene innpå der!
      Men viss du vil så trykker du alt + f7 når du starter den opp 🙂

    48. har også det problemet du må bare trykke på enter så det er det da skal den starte på vanlig måre. men du må se til at det står: starter widows på vanlig måte.
      digger bloggen din<3

    49. Trykk på enter fordi at det står: Start windows på vanlig måte og får å godta det så trykker du enter 🙂
      Det skjer hele tiden på min også, hver gang jeg skrur den på.

    50. Skru av pc’en og ta ut batteriet. La den ligge en stund, før du setter i batteriet igjen og starter pc’en. Står den på samme plass i evigheter, så prøv deg frem med å trykke på noe annet enn “start windows på samme måte” osv. 🙂

    51. prøv å skru den av såå sett i laderen før du starter denstarter den igjen 😉 dette har skjedd med meg flere ganger 🙂

    52. du må trykke “enter” når den står å teller ned fra 30 til 0 😉
      har også hatt sånne problemer på den stasjonere dataen vår, men funker alltid 😀

    53. Har hatt samme problemet selv noen ganger og det har også skjedd etter at den den har gått tom for strøm. På bilde ser det ut som du faktisk har samme Pc som meg også.. “Hp, probook” ?
      Ihvertfall, det jeg har pleid å gjøre er å ta ut batteriet og latt det ligge i noen minutter. Funker for meg! 😉

    54. Det jeg gjør når sånt skjer(altså VELDIG ofte), bruker jeg å starte Windows på vanlig måte MANGE ganger helt til det går. Altså når det tar mer enn fem minutter å starte PC’en etter å ha valgt vanlig måte, slår jeg den av med av-/på-knappen og prøver igjen og igjen. HELT til det funker. Irriterende, men det er det eneste som funker for meg. Håper det blir fikset! 🙂

    55. Hardisken er røken ! Har skjedd mangen ganger med min . Og det er inngen ting du kan gjøre me det , en og levere den inn på reprasjon 😉

    56. akkuratt det der skjedde med den forrige pcn min.. problemet var noe med hardisken, og den måtte sendes inn på reperasjon.. fikk beskjed om at det var såpass dyrt å fikse den, at jeg like greit kunne kjøpe en ny en 🙂

    57. slik skjedde med min pc ogsaa, og naar jeg leverte den viste det seg at hele hardiscen min hadde krasjet… saa fikk den tilbake med ny hardisc= ingen bilder, filmer, dokumenter osv =/

    58. husk at booter du pcen på en windows cd så mister du alle driverne på pcen, så disse må du finne først eventuelt. jeg hadde latt noen på skolen som har ansvar for det gjøre det, så ikke de sier du må erstatte den. fordi det har de rett til å si 😀 håper det ordner seg da ^^,

    59. jeg vet jo ikke om det funker med deg men det kommer ofte på meg og da trykker jeg bare ” enter” 🙂

    60. HAR AKKURAT HADD SAMME PROBLEMET.JEG VET FAKTISK VA DU MÅ GJØRE. NÅR DET KOMMER OPP SLIKT AT DU SER DET STÅR “HOLD INN F2” ELLER NOE SÅNT, HOLD INN F2.DA KOMMER DU PÅ EN BLÅ SIDE,DER TRYKKER DU PILEN HELT TIL HØYRE,DER DET STÅR “HJELP”BLABALA OG NOE.SÅ TRYKKER DU ENTER OG VENTER! 🙂

    61. veit ikke helt om dette kan hjelpe deg, jeg hadde noe sånt med min pc. Det jeg gjorde var å slå på og så trykke f8 elns mange ganger til det kom opp valg alternativer. Veit ikke, kan jo hjelpe. :))

    62. skjedd det samme med meg mange ganger! det eneste jeg gjør er å ta ut batteriet som er under pc’en, så tar jeg den inn igjen og slår på pc’en. Så funker den som normalt igjen 😉

    63. LES HER!!!!!!!
      Det er fukllstending bortkastet og bare kjøpe ny når det lett kan fikses. Dette skjedde med min pc og for noen uker siden.
      Du må gå inn på sikkerhetmodus (bruk piltastene og enter)…da kommer du til en eldgammel versjon av Windows (kan hende du må vente i noen minutter)..og så må du gjenopprette hele skiten! Hvis du ikke vet hvordan det gjøres, KONTAKT meg på bloggen min.
      Pcen skal fungere som normalt etter dette.

    64. Jeg hadde også det samme problemet før, men så kjøpte jeg meg mac. Anbefales!
      Men bare en ting. på speilet stod det Sofie Elise med f. Du har jo sagt tidligere at du heter sophie, liksom på den engelske måten. Det er jo også slik bloggadressen skrives. Ikke for å kritisere eller noe altså, men var det liksom bare kødd? 😛

    65. Når det skjer, har du prøvd å trykke på enter-knappen? Det skjer hele tiden med meg også, jeg må trykke på enter! Prøv det neste gang! 😉 (med mindre du har prøvd det) haha, føler meg litt rar akkuratt nå.. er ikke verdens beste til å forklare ;p..

    66. Hei 🙂 Vet ikke om du har klart å fikse dataen din nå, men sånn skjedde med min data også 🙂 Jeg hadde flaks, fordi broren min hadde windows 7 som han ikke brukte, så da kopierte jeg windows 7 over på en brenne dvd, og putta dvd (når den var ferdig brent) inn i dataen, og da ble dataen min helt god som ny. Eneste som er kjipt, er jo at du mister alle bilder, programmer og filer som du har lasta med.. menmen, lykke til 🙂

    67. sånn har skjedd med min pc før også, sånn jeg husker det var det bare å ta inn og ut batteriet;)

    68. folk sier det har skjedd med sin pc, også har de hatt forskjellige grunner til at den har startet igjen. Men men min pc er det akkuratt sånn. Den funker ikke mer, tror du må kjøpe deg en ny desverre :/

    69. Var sånn med min data og. Visst du går til noen som kan med data og sånnt, så klarer de å fikse det :))

    70. Det skjer med min hver gang jeg starter den…
      Det er helt normalt, og den var bare der i 45 sek elns og når du tok bilde var det bare 28 sek igjen.. Så det ekke noe farlig altså 🙂 elsker bloggen din til tider.. Haha må være i et spes moud for å lese den!

    71. vet du sier du ikke sier hvor kjærne dine er kjøpt men tøflene dine ser bare så sykt deilige ut. Har lett etter et par tøfler lenge kan du plis si hvor de er kjøpt??:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg