peppes pizza

Har vært på peppes pizza med Anne-Sofie og Amanda, spiste en pizza som faktisk hadde pommes frites oppå.. Veldig spessielt, men vi spiste en annen pizza også som var veldig god!

Haha og så et lite spørsmål til visse av dere; Jeg har fått kommentarer både på “hvilken canada goose” innlegget og extensionsinnlegget der ordet “fjortis” blir brukt ( kommentarene kommer til godkjenning)og da lurer jeg på om dere er så veslevoksne og i en slags alderskrise ettersom dere er livredde for å se ut som en…fjortis?
Man må ikke ha kommunegrått hår og gå i tantekofter bare for å unngå å se ut som en fjortis, vet dere!
Men jeg antar at dette er noe dere selv er veldig redde og usikre for…?

Det jeg mener er at man skal ikke behøve å gå etter en slags “fasit” på hvordan man skal se ut, bare fordi jeg er 16, snart 17 år gammel. Annerledes (som jeg faktisk er, mindretallet er jo platinablond, har store pupper og mye sminke..) kan være jævlig fint, man trenger ikke å være så mainsteam å se ut som alle andre, bare fordi man er redd for å se ut som en “fjortisbimbo” eller hva faen det nå er alle småjenter skal komme med, bare fordi de selv er redd for å gå utenfor fasiten.
Dere skinner bare usikkerhet når dere kommenterer slikt, våg å skille dere litt ut, please!

 

80 kommentarer
    1. Fyfæn så flink du er til å “ta tilbake” på de som skriver dritt! haha, diiiigger deg! 🙂 om jeg har vært en av de som skrev sånn “fjortis” til deg, ha jeg gravd meg ned..

    2. Du hadde et innlegg for en stund siden der du spurte om forslag til jakker, der canada goose var utelukket fordi det var et slags fjortisstempel å gå med det… litt forvirret når du legger ut innlegg om hvordan farge du skal ha på canada goose jakka de som du har tenkt å kjøpe deg…

    3. Hei, jeg er ganske enig med hva du sier, jeg selv er en som foretrekker å kle meg i svart, og det er en del av meg, jeg hører på metall musikk, og jeg er rocka, men pga det, blir jeg mobbet, og kalt selvskader, og emo, folk kan komme bort til meg, og bare ” få deg litt selvtillit’a så slipper du å skade deg selv”, og tro meg, jeg har aldri skadet meg selv med vilje. irriterende at folk skal dømme folk som det, det er litt sånn at jeg blir oppgitt over at folk dømmer folk etter hvordan de kler seg, bimbo, etter min betydning er folk som bare er opptatt av seg selv, og gutter, og er spiller eller er dumme, jeg tenker ikke med en gang blondine når noen sier bimbo, så kan ikke folk tenke seg litt om før de skriver?

    4. hei, jeg har heller ikke noe imot fjortisser, men du trenger vel ikke snakke stygt om de med komunegrått hår fordi? bare fordi du føler deg tråkka på, trenger du vel ikke tråkke på andre for å føle deg bedre? mener ikke å “hate” på deg, ville bare si ifra 😛

    5. Det er nettop det jeg liker ved deg! Første gang jeg besøkte bloggen din, tenkte jeg “åja, så hun er en SÅNN en hun ja”. Men du har virkelig satt fordommene mine på prøve. Du har mange bra reflekterte meninger, og jeg deler ditt syn på en del ting. Og når blogger om noe som jeg er uenig med deg om, respekterer jeg meningen din fordi du formulerer deg så bra. Du ser kanskje ut som en dukke, men innvendig er du ekte vare! Du har lært meg å ikke dømme andre etter utseende.

    6. Hei, skal du se idol ikveld? kan du gi ei stemme til broren min Sondre Johansen? han synger som nr 4! Send SMS 4 til 26400 eller ring 829 49 104 PLIIIS <3 har gjort alt e kan får at han skal få flere stemme! PLIIIIIISPLIIIS <3

    7. hehe, viss noen kaller meg fjortis eller snakker om fjortis, så sier jeg hele tiden at jeg er Fjortiss <3 Grunn er jo fordi jeg vet jeg kan oppføre meg fjortiss 🙂 Men du er ikke fjortiss da 😛 Eller har jo Aldri møtt deg i virkelig person, så jeg kan jo ikke si helt sikkert. Men ettersom du skriver her er ikke du noen fjortiss 😉 Veldig forvirrenes kommentar, sorry ass... Kose deg videre i kveld 🙂 Hilsen Fjortizzen <3

    8. Haha, kjære deg da.. Hvorfor i hell blogger du? Skal du liksom sitte å forklare om at du ikke er en bimbo, pliizaa! Du skriver om dette her nesten hver eneste jævla uke! Slutt å gjøre det da. Du blir ikke no smartere av det, du irriterer faktisk folk. Du vet vell at det blir værre når man gniiiiir mot ting? Hah, men det vet du hvertfall nå. Lykke til med blogginga di videre! Ser ikke vellykket ut. Ja, du skal nok bli 17 snart, men det viser du ikke i bloggen din!

    9. Forskjell på bimbo og fjortiss bimbo!
      Haha, folkens.. Hvem hadde ikke lyst til å se ut som barbie når vi var små? Hvem kan ærlig si at real life barbies er stygge? Uten å si det av sjalusi Noen er penere enn andre klart men..

    10. Er ikke alltid alle som får lov til og skille seg ut heller, med ganske så strenge foreldre da som for. eks nekter og la ungen sin og farge håret :p men skjønner hva du mener! 😉

    11. Åssen uttaler man egentlig navnet ditt? Sier man “sofie” eller “såofi”? Har lurt på det lenge nå. God Helg! 🙂

    12. Hahahahaha. Det kryr jo av dere der ute. Platinablondies med 20 kg maskara fra h&m og no brain. Det er faktisk så mainstream som det får blitt. Håper ikke du går rundt og tror at du skiller deg ut.. Haha, wtf

    13. Og hvordan skiller du deg ut ifra andre? syns du ser akkurat ut som alle andre. Så å si alle bruker mye sminke, har store pupper, fake eller ikke, og blondt langt hår.

    14. namnam, du er så søt, kjønner meg ikke på de som kommenterer stygt på bloggen din, for det første er det teit å sitte med et tastatur å skrive dritt om en person man ikke engang kjenner, for det andre virker du herlig ;*

    15. Helt ærlig syns jeg ikke du er annerledes. Kanskje det er uvanlig med platinablondt hår og store pupper der du kommer fra, men har du noen gang vært i Oslo? Det er som å se den ene klonen etter den andre!
      Jeg bor midt på Frogner og jobber på et utested populært blant vestkantjenter og partysvensker. De ser prikk like ut alle mann. Og ALLE har Canada Goose. Det er ingenting spesielt ved det å ha langt blondt fake hår og en unødvendig dyr jakke bare for å vise seg frem og tiltrekke oppmerksomhet.
      Hvorfor ikke prøve å faktisk være litt annerledes?

    16. når jeg først begynte å lese bloggen din tenkte jeg egentlig ‘en fjoritsblogg’, men etterhvert nå som jeg er fast leser av bloggen din og har lest helt siden du blogga på heiasofe, så tenker jeg ikke det lenger, for man får virkelig bli kjent med deg 🙂

    17. Okei, ikke for å være slem! men for en liten stund tilbake ville ikke du kjøpe deg en canada goose fordi du syntes det var litt fjortiss..? Akkurat det brant seg langt inn i hjernen min, fordi jeg nettopp hadde kjøpt meg en goose og ble bitte litt lei meg fordi jeg da følte den var fjortis! Stå for det du sier Sophie, ellers har du en veldig bra blogg 🙂

    18. jeg får høre hele tiden komentarer som jævla fjortis, og det er ikke bare gutter men jenter som går i klassen min….Jeg har blondt hår, jeg er naturlig blond så jeg vil ikke måtte farge det men det føles som jeg må, jeg bruker litt mere sminke og jeg kan ha høyhelte vintersko om jeg vil men da ser de bare rart på meg…. jeg tenker bare fuck dem jeg er iallefall meg selv noe som de ikke er. STÅ PÅ!

    19. Jeg digger bloggen din, at du er deg selv. Du ser eller høres fjortis ut av det jeg har lest, og jeg har lest bloggen din veeldig lenge:) Stå på!
      Btw. Haha, jeg har sittet akkurat der du satt på bildet:DD

    20. Ingen er som alle andre. Du skiller deg ikke ut på utseende, men kanskje på andre områder? Vet ikke, kjenner deg jo ikke… Men utifra bloggen er du ikke så innmari unik. På utseende og stil altså.

    21. Elkser meningene dine! Får utrolig mye bedre selvtillit av at du sier ting som “å vær selvsikker kan vær jævlig sexy” på videoblogg og sånt, og at du skrver at folk faktis kan gå mot strømmen. Tusen takk for at du er som du er, og bruker bloggen på den måten du gjør!

    22. Du er ikke akkurat alene om å være plantinablond. hadde du hatt rosa hår, da hadde jeg nok tenkt at du skilte deg mer ut. du er den du er, og det er det som teller:)

    23. Man skiller seg ikke ut med canada goose.. Det er oppbrukt.. Eller kanskje det ikke har kommet til harstad enda 🙂 Kjør på, den kler deg sikkert i knæsj rosa!

    24. Jeg føler de som er fjortis er de som går kledd som alle andre, sminker seg som alle andre, og har håret på samme måte som alle andre. DET er fjortis i mine øyne ihvertfall! Jeg vet jo ikke hvordan du er, eller hvordan stilen er oppe i Harstad, men når jeg ser på stilen i Haugesund og Stavanger og andre byer i nærheten så er stilen den samme, men du har en som skiller seg ut ifra stilen her nede på vestlandet! Du er deg, og jeg er meg! Stå på Sophie Elise! 😀 <3

    25. Hei!
      Jeg vet du blir irritert eller hva du nå enn blir når folk kaller deg fjortiss osv. Men kjære deg ! Hvis du vil at folk skal slutte å kalle deg disse tingene, så må du rett og slett slutte å bry deg om hva folk sier. Fordi det er nettopp dette de vil! De ser at du blir irritert, og da er det selvfølgelig mer morro å slenge dritt og kommentere. Hvis du bryr deg så lite om hva folk sier, som du mener. Så skjønner ikke jeg hvorfor du skal dra opp de negative kommentarene til folk hver gang du får kritikk eller dritt. Du må heller henvende deg til de leserne som følger bloggen din og liker deg.. Tviler på at folk vil lese innlegg om at du slår tilbake mot teite folk hver uke? Bare kommer med min mening. Selv liket jeg bloggen din, og leser den hver dag 🙂
      OG TIL DERE SOM KOMMER MED DRITT: det er ingen som har SFT at dere MÅ lese bloggen, hvis dere irriterer dere så jævelig over denne jenta, så slutt å les bloggen da vel 😉

    26. Helt rett det du skriver, men når du skriver et helt innlegg om at man ikke bør kalle det et fjortisplagg, så må du for all del ikke si det er et fjortisplagg, noe som du gjorde i noen innlegg tilbake.. Jeg er opptatt av stil, og ikke lenge siden jeg brukte masse penger på en slik jakke 🙂
      Amanda er noe av det vakreste menneske jeg har sett, omg!

    27. * meanstReam heter det btw
      Og hahahah nei det å være fjortis er iværfall ikke meanstream, lool, kanskje det å være så mye meanstream som det er mulig, og det å kjøpe canada goose er jo virkelig noe hele norge har i hvert hus, så nei det er virkelig heller ikke meanstream.

    28. jøss, et innlegg med bilder uten at du viser deg halv naken!! stolt, herregud, det går an å legge ut andre bilder en deg selv omtrent uten klær! du passer til å være blond jenta mi 😉

    29. … Det du beskriver nå er AKKURAT hvordan alle prøver å se ut. Platina, push-up etc.
      Man trenger ikke være fjortis fordi man ser slik ut. Når man tenker usedvanelig mye på utseende, er opptatt av hva andre syns, at håret, sminka og brunfargen er det viktigste, at puppa og kroppen skal vises mest mulig frem på bilder, DET er fjortis:)
      Se for deg en voksen person oppføre seg som deg? Da er man ikke voksen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg