Det er så typisk

Er det noe jeg virkelig ikke liker, så er det når tekniske ting ikke fungerer som de skal. Jeg er veldig glad i å jobbe med data og IT, har ingen problermer med å fikse tekniske problemer og slikt. Men gud i verden, DETTE er for mye. Aner dere hvor treg pcen min er eller!? Når jeg tryker inn en bokstav på tastaturet tar det NØYAKTIG 7 sekunder før bokstaven kommer opp på skjermen, dere kan jo tenke dere hvor lang tid det tar å skrive et helt innlegg.. Har noen tips til hva jeg kan gjøre for at pcen skal gå raskere? Hva som helst, jeg er desperat..

Jeg har slitt med det i sikkert en måned nå, og er så utrolig lei. Blir et ork å blogge, gjøre lekser og alt mulig aqnnet som jeg gjør på pcen. Jaja, får håpe jeg klarer å fikse det snart… Jaja, nå blir det å spille litt FIFA 12 før jeg hopper rett i seng. God natt! 

Meg nå:

167 kommentarer
    1. Åh, så irriterende! Vet ikke helt, kanskje prøve å avinstallere tunge programmer du ikke bruker? Evt. formatere pc-en? Husk å lagre alt på et annet og sikkert sted først i så fall.
      🙂

    2. Slett loggen på internett, alle dokumenter, bilder og alt annet du egentlig ikke trenger, legg det over på en ekstern harddisc, fjern programmer du ikke trenger/bruker. 🙂

    3. Om du instalerer Ccleaner, så er det sånn at du på en måte rensker maskinen. DEt tar bare 1 minutt, og det er kjempeenkelt.. jeg gjør det hver dag på dataen min, og min går som en kule.. Prøv det ut:-)

    4. Det kan hende at du har klart å aktivere “trege taster” og da må du bare holde inn “shift” knappen den med det lille pila som peker oppover : ) Men du må holde den inne litt : )

    5. Reinnstaller! Det gjorde jeg med en pc jeg hadde for 2-3 år siden, det hjalp (selv om hele pcen var litt ødelagt, på en måte). Husk at da blir ALT borte, så du må lagre bilder/dokumenter osv. et annet sted 🙂

    6. garantert før at du har før mange programma oppe, før mange programma inne på pc’en din, eller rett og slett du har for treg prossesor, for å drive alt du holder på med! evt, ny pc

    7. vet ikke om du er som meg, men jeg bruker ALDRI å skru av pc’en ordentlig. hadde samme problem for litt siden… og da jeg virkelig skrudde av pc’en, forsvant det da jeg skrudde den på igjen:)

    8. du kan kanskje last ned google chorme?
      eller du kan oppdater dataen, hvis du ikke vet hvordan du oppdaterer dataen så kan du søke det opp på google. Eller du kan lever inn pc din på reprasjon si at den er treg så fikser de det. Du får det gratis o du har garanti på den 😀

    9. Kanskje du har virus? eller at du har for mye inne på pc’en? du kan jo ta alle bilder, videoer og alt du vil ikke skal forsvinne for godt, og ta det inn på en minnebrikke elns, så kan du få noen til og slette det andre som er igjen på pc’en 🙂 Det skal jeg snart gjøre, er ganske lat så det tar litt tid før jeg får gjordt det..
      Fine bilder! 😀

    10. det spørs hvilken pc du har, skaff deg mac hvis du ikke har, du har tross alt en blogg. Hvis ikke har du problem med et eller annet program.

    11. utrolig pen du er, sophie elise! er så misunnelig på utsenede ditt, at du aner ikke. det du bør gjøre er å slette loggen på nettleseren din, for det tar sykt med plass, du bør slette de mailene du kan i hotmailen din, for det tar også utrolig plass, kjøp deg en hardisk og legg alle bildene du har over på den, slett gamle dokumenter, and so on. håper det ordner seg for deg, det er dritt med treg pc. har det selv, men det funker faktisk å gjøre de tingene jeg nevnte over. god natt! <3

    12. gå inn på “kontrollpanel”, så trykker du på “av installer program” så av installerer du alle de programmene du ikke trenger. du kan også legge over alle bildene dine til en ekstern harddisk, og hvis ikke det fungerer så kan du reformatere pc’en.

    13. bad stuff…
      kan dessverre ingenting om pc osv… det eneste jeg bruker å gjøre er å skru den av og på;b Sier kanskje litt om hvor dårlig jeg er…
      ps; you are kjempe nydelig!<3

    14. Du kan bruke en støvsuger og støvsuge under pcen din, altså inn i viften. Gjorde det på min gamle pc, og det funket, haha:D

    15. Fine bilder! Du kan jo bare kjøpe en sånn kjempe billig minipc til sånn 1000kr? Du får jo lønn og sånn siden du blogger:-)
      Eller du kan be faren din eller en beskjent fikse pcen din? Dette var mine forslag:-)

    16. 1. Gå inn på start
      2. Trykk på kjør
      3. Skriver du inn: %temp%
      4. slett alt som er inne i mappen, dette er slikt som samler seg opp..
      Bruker å slette 1 gang i uka, å det bruker som regel å virke.
      Du kan også formatere pc’en, dette kan du sikkert få skolen til å gjøre, de gjorde det iallefall for meg 😉

    17. Hei Sophie. Det du kan gjøre er å formatere pcen din. Det kan du gjøre ved å låne en formaterings cd med noen men det må være det operativsystemet du har. (iOS, Windows 7, XP, Vista o.l). Du kan sikkert få en cd med noen guttevennner av deg? De har det helt sikkert.

    18. du har kanskje en for treg pc for spill? ellers har du for mye på pc’n. rens pc’n din. Men jeg tror nok maskinen trenger en formatering, det virker slik.

    19. min gamle pc var også kjempe treg! men pappa viste meg hvordan jeg skulle fikse det. det var noe med at jeg måtte oppdatere den og slette tunge programmer. husker ikke helt hvor man skulle trykke for å oppdatere siden jeg har nye data nå.. men håper du får fikset det 🙂

    20. formater den, da blir den som ny :)Det hjelper eventuelt å gå i kontrollpanelet og ta diskopprydding, fragmatering og slette tunge programmer.

    21. slett alt du ikke trenger av bilder, musikk, filer generelt. tøm alle logger. kjør diskopprydding og diskdefragmentering så kanskje den blir bedre!

    22. Har det på samme måten hos pappa. Er annenhver uke hos moren min og faren min, så blogglysten min er bra annenhver uke. Haha 😉

    23. jeg hadde samme problemet før og maste på pappa om å få en ny, men det eneste jeg gjorde var å laste ned ccleaner og itillegg kjøpte jeg meg en sånn ‘matte’ til å ha under med vifte inni. fås kjøpt på clas ohlson og er ikke dyrt i det hele tatt! lykke til!

    24. når pcen blir slik er det egentlig og bare ta kopier av viktige ting, kaste den og kjøpe en ny pc. jeg vil anbefale macbook, beste pcen i verden! har air versjonen i et år nå, og har ikke hatt noen problemer med den. den er rask, har 5-6 timers batteri, og den er ikke treig når jeg spiller sims heller.
      bare anbefaler. det er bortkasta tid og fikse en herpa pc. sløste bort mye tid og krefter på min forrige compaq pc.

    25. Når det skjer sånn med PCen din, så kan det være lurt å oppdatere tingene dine f.eks. programmene dine du har. Og det kan også nytte å få deg en ny en, siden kankje den er for gammeld. Men vis du skal kjøpe ny PC så anbefaler jeg Mac det er veldig bra, og det går faktisk veldig fort, men du må bare passe å oppdatere tingene du har. Men du trenger ikke å gjøre det ofte, så det er egentlig ganske bra. + du har jo Iphone fra før så du vet kanskje hvordan den fungerer. <3

    26. Lagre alt du har inne på pcen din over på en harddisk, så reformaterer du den!! 🙂 Funker veldig bra!

    27. Last ned malwarebytes, den skanner pcen din for virus og er mer effektiv enn vanlige antivirus program.
      Last ned CCleaner. CCleaner renser maskinen for unødvendige filer og søppel. Støvsug viften under pcen

    28. du har mest sansynelig fått no adware på pcen det gjør maskinen tregere ved og bruke opp memoryen din skaf deg et got free spyware,adware remover program som adaware og spyware search and destroy eller lignende, det burde fikse det

    29. 🙂 ja, du kan enten slette bilder, eller føre de over til en sånn derre liten “harddisk”… eller bare rett og slett, ta å slett bildene… 🙂

    30. overfør de filene du skal ha over en slags minne ting, som harddisk elno. også formaterer du dataen din 🙂 skal love deg at den blir sånn den var da du kjøpte den

    31. Er det samme med min PC også, noen ganger klikker det helt for meg, viste ikke en gang at det var mulig at en PC kan være så treg som min kan være noen ganger(ofte).
      Men det ambefales å putte alt av bilder, dokumenter, filer osv… på en ekstern hardisk og så restarte PC1, da skal all “søppel” være rensa bort.
      Jeg har gjort det en gang før, hjelper ikke så mye. Jeg skal heller gå over til en Mac, for faren min har en Mac og jeg bruker den mer enn min egen PC fordi den er sykt rask og egentlig alt på den er bedre en på PC ;D

    32. Slett all unødvendig ting som tar plass på pcn, og slutt å laste ned drit!
      æ måtte bare slette msn på min data, og etter det har pcn aldri svikta mæ igjen 😉

    33. Gjenopprett den! Funker helt sykt bra… bare at du mister alt ditt paa den… det er bare aa lagre paa en minnedisk 🙂 venninna mi gjorde det og den er ikke treg lengere og saa god som ny!

    34. Har hatt det samme prob. Men da jeg lastet ned “Ccleaner” ble pc’en min rett og slett heeelt ny. Alt som var tregt ble bra igjen! Favoritt og viktige ting slettes ikke 😉

    35. orker ikke lese alle kommentarer for å sjekke om dette har blitt skrevet før. Enten kan du bare formatere den, da blir den sjappere. eller hvis du skal ha full effekt så bør du “kille disken” med en kill cd, så gjennoprette hele pcen. da blir den som ny 😀

    36. det hjelper og støvsuge under pc`n pga der setter det seg så mye dritt! håper du får fiksa de da 😉

    37. Akkurat nå er det konkurranse på bloggen min og ingen har kome teft 🙁 så jeg lurer på om du/dere kan komme innom bloggen min å komentere! Blir skikkelig glad da 🙂 klem fra Zezy //serine <3

    38. Hei.
      Jeg har skrevet ett innlegg om deg på bloggen min, har bare skrevet positive ting. Jeg har skrevet om hva jeg liker meg deg og slikt, fordi jeg synes du er den beste bloggeren og jeg digger deg. Bloggen min heter abbiegirl.blogg.no det er det øverste innlegget, og siden jeg har bloggpause så kommer det ikke noen innlegg over. Hadde blitt VELDIG glad hvis du så på det 🙂 (skulle lage fan video men movie maker klikka:/ )
      Domt det med pc`n min pc bruker også være treig men ikke såå lenge… LEIMT! :/

    39. Kanskje du har litt for mange bilder på pcen din?? og ja! få deg ccleaner 🙂 d hjelper utrolig mye!!!!

    40. Det har skjedd med meg å, å det jeg måtte gjøre for at pc skulle bli bedre var å slette alle gamle og ubrukelige filer/bilder jeg ikke trengte lenger:S
      Men nå funker den mye bedre og alt går raskere enn noen gang:D
      Håper dette åsså hjelper for deg!<3

    41. Google chrome kjører på mindre av prosessoren din enn f.eks FireFox (den bruker MYE).
      Om du ikke vil formatere (som betyr at du mister alt på dataen) kan du prøve med diskdefragmentering. Det ligger inne på kontrollpanel, og det er bare å søke det opp inne der siden det varrierer litt hvor det ligger etter hvilket opprativsystem du har. Den “krymper” filene dine så de tar mindre plass. Dette burde du gjøre en gang i uka. I tillegg kan du gå på “avinstaller programmer” og fjerne alle de du ikke lenger bruker, men vær sikker på det du fjerner så du ikke fjerner drivere til pc’n osv.
      Tilslutt vil jeg anbefale å skru av dataen, og støvsuge vifta. Bare sett støvsugeren på max og hold den inntil vifta under dataen. Her samler det seg MYE støv og da blir dataen varm og blir tregere. Dette burde du også gjøre en gang i måneden.
      Håper det hjelper!
      Du er ei nydelig jente, keep it up!

    42. dettan skjedde me ei veninna av mæ !! du må gå til system ansvarlige på skolen din å få fikset det. Det er noen me hard disken ! du må ikke vente for lenge, for da kan pcn din bli ødelagt !! skynd deg ;PP

    43. du kan reinstallerte dataen din, bare ta innpå alt du vil ha på en harddisk eller minnepenn så tar du det innpå dataen etter den er reinstallert, da blir den helt som ny!
      for det problemet du har nå er sikkert på grunn av virus, og jeg hadde samme problemet selv 🙂

    44. Ccleaner er best når det gjelder slikt! Det burde du virkelig prøve. Det gjør at datan blir mye raskere og du får bort alt unødvendig + at det er VELDIG enkelt : )

    45. Ta å defragmenter pc’n din, finnes et program som heter det på alle windows maskiner. Husk også å ta disk opprydning 🙂 Hvis pc’n din forsatt er treig så kan du finnes fram re-boot disken din som sletter alt på pc’n din og starter den helt på nytt.
      Hvis du ønsker å beholde en del videor og bildr eller andre dokumenter så kan du bare kopiere det inn på en CD og laste det inn igjen på nytt 😛 Eller så kan du eventuelt kopiere det inn på en USB flash driver.

    46. Det kan vær du har for mye inne på dataen din, at du må reformatere an eller så kan du ha komt borti en knapp,altså at du slår på trege taster, det har eg gjort en gang, men eg fant ut av det og da gikk den som normalt

    47. Har ikke noen tips egentlig.. Men hvis du skal kjøpe ny pc, så burde du kjøpe en sånn pute som du kan ha pcen på 😉 Har hatt min pc i over ett år, ikke treg i det hele tatt! 🙂 Beste tipset jeg kommer på! 🙂

    48. Det kan hende det er vifta 🙂 Noe av det samme skjedde med meg, og det var vifta som var full av støv og slikt. Da blir dataen vanligvis veldig varm også. Håper du får ordnet det :)!

    49. diskopprydning
      og diskfragmentering.
      da går det raskere for meg. den fjerner bare filer som er feil ikke bilder og musikk og dokumenter og slik. og diskfragmentering fjerner ting som ikke er bra for pcen sånn som kan utvikle seg til virus.
      håper pcen din blir bedre ikke kjekt når det er sånn.

    50. Det er kjempe plagsomt! Hadde det før jeg også for sånn ca 1-2 uker siden, men pappa ga meg noen tips for jeg spurte han.
      1. Hvis du pleier å ha pc-en for eksempel på sengen elle liknende der det kan være støv, så trekker pc-en seg til masse av det støvet, og det fører til at pc-en kan bli tregere å klikke av og til.
      2. Hvis du har nettopp har vært på skype(f.eks), og bare logger ut, er det veldig lurt å avslutte det, fordi den har så mange ting å tenke på om gangen.
      Til nummer 1:
      Du kan ta en skriveplate som du kan legge under den sånn at den kan sitte i senga, uten at den trekker til seg mye støv, å da får den bedre luft under, å blir ikke så lett varm eller “klikkete”
      Håper du prøver ut forslaget mitt, kanskje det funker på deg også! ( Det funker selvsagt ikke første dagen du gjør det. Og jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg av de forslagene du prøvde, hadde vært kjekt!)
      Stå på Sophie, du er en kjempe flink blogger!
      -Karoline♥

    51. jeg hadde akuratt samme problem for noen måneder, jeg lasta ned et program som het ccleaner, den går igjennom hele pcen din, og du burde gjøre det ihverfall en gang i måneden for å hindre at den skal bli sånn igjen.. tru meg det kommer til å virke 🙂

    52. Vist det variere at pc’en e treg, så kan det være pga laderen. Prøv å ta ut laderen når pc’en e treg. Det tar sånn 30 sek. før pc’en e normal igjen.
      btw, æ har samme problem, samme pc. Facebook chat = 10 sek. delay.

    53. 1.Start > Kontrollpanel
      2.Programmer > av-installere/endre programmer
      3. Trykk på det programmet som du ikke vet hva er.
      Også avinstallerer du det, så har du vært på skype f.eks så lønner det seg å avslutte hele greia, og ikke bare logge ut:)
      Håper det hjalp!

    54. Det letteste er å overføre bildene til en reserve-hardisk og deretter slette dem fra pc-en.
      Jeg gjør dette ca 1 gang per andre år… Dritt pc!

    55. Dette har ikke noe med innlegget å gjøre, men kan du legge ut en sånn print screen hvilke apper du nå har på iphonen din ??? 🙂

    56. Hei! elsker bloggen din:-) lurte på om du kunne lage et inlegg der du viser alle rumpeøvelsene dine og sånne ting. det hadde vært supert, for rumpen min er som en værre enn en sakkosekk!

    57. Hvis det bare er tastaturet som er tregt kan du prøve å holde inne/trykke mange ganger på shift-knappen til det kommer opp en rute med “trege taster”, der trykker du på nei 🙂

    58. du er søt sophie! du inspirerer meg 🙂 haha vil ikke virke som en gal fæns, men du er faktisk bloggen jeg søker på hver dag!
      Kanskje spare til mac, vet det er dyrt. men det er virkelig verdt det! en gang mac alltid mac

    59. “du kommer til å skjemmes over deg selv hvordan du var, når du har blitt “voksen”.. tragedie” – det er det du som kommer til å gjøre, når du komenterer en uskyldis blogg, anonymt. du driter deg så sykt på leggen .. tragedie

    60. Får vondt av all ukyndigheten som blir sagt her. Last ned CCleaner, rens maskinen for tempcrap, avinstaller applikasjoner du ikke trenger og rens registeret (lurt å rense registeret etter avinstsallering).
      Oppdater virus programmet ditt. Har du ikke virus programm anbefaler jeg Microsoft Security Essentials, som er et gratis programm.
      http://www.microsoft.com/nb-no/security_essentials/default.aspx
      Om du ikke har program mot malware, last ned Malwarebyte og scan PCen.
      http://www.malwarebytes.org/

    61. jeg hadde også sånn en periode. men jeg hadde veldig mange programmer, men jeg ble så lei at jeg slette de programmene jeg ikke trengte og nå er pcen min helt fin! Hvis du har mange programmer på datan så burde du slette de, i hvertfall de du ikke har bruk for!

    62. Hei! Jeg har et tips for at pc’n din kan gå fortere 🙂 Last ned ccleaner, http://download.cnet.com/ccleaner/. Da kan du slette unødvendige ting på datan din 🙂 Og du kan uinstallere programmer du ikke trenger 🙂 Et annet tips, er at du alltid slår av pc’n etter du har brukt den 🙂

    63. Sophie misunner skjønnheten din til 1000! Akkurat nå er du den som burde vært nr. 1.. Alle de andre bare driter i bloggen for tiden, du blogger drit bra! Digger dei

    64. du kommer til å skjemmes over deg selv hvordan du var, når du har blitt “voksen”.. tragedie” – det er det du som kommer til å gjøre, når du komenterer en uskyldis blogg, anonymt. du driter deg så sykt på leggen .. tragedie (DER HAR VI VEL SVARET PÅ STAKKARS LILLE TRAGEDIEN SOM MÅTTE KOMMENTERE TILBAKE. CRY ME A RIVER) skal liksom sitte der å forsvare. for jenta klarer jo INGENTING selv… hahaha

    65. 2 tips som hjelper for meg:
      1. du vet luftehullene under pc-en om du ikke har mac da. Jeg pleier å støvsuge inni de. Da blir den heller ikke så fort varm.
      2. Slette bilder, og rydde opp i pc-en
      🙂 funker for meg da, det er ikke sikkert det funker på din pc!

    66. Kanskje litt seint å kommentera her, men det beste er eigentleg å berre ta ein reinstallasjon av heile maskina.
      Kanskje tanken på å møsta alt er litt kjip, men du kan jo alltids ta vare på det som er nødvendig, legg det over på ein harddisk elns.
      Når ein reinstallerer maskina blir den som ny, og alt “drite” so ha komt inn på den mens du har brukt den forsvinn. Det ligg heilt sikkert veldig mykje der. Så om det ikkje fungerte så fint å sletta program ol, ville eg absolutt gjort det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg