Lett påvirkelig?

Jeg får ofte kommentarer som ” du kan ikke vise tube-bh på bilder, for tenk hvor mange yngre lesere du har ” eller ” du kan ikke skrive på bloggen at du drikker alkohol, tenk på de små jentene på 12 år som da føler de MÅ drikke.” Jeg lurer på, dere litt yngre lesere – er dere virkelig så lette å påvirke? Om man er såpass ung eller lett påvirkelig at man tar til seg alt man ser på blogger så er man for ung til å surfe på nettet uten oppsyn, mener jeg.

Jeg kan også godt bli påvirket av ting kissie skriver, men jeg har en grense på rett og galt, jeg kan ta inspirasjon men jeg føler ikke en trang til å leve livet mitt akkurat SÅNN. Så, du som bloggleser – blir du påvirket av det ditt bloggforbilde skriver å gjør, og i hvilken grad? Det er veldig greit for meg å vite, da vet jeg hva som kan nevnes her og ikke.. Smask, loveyou! 

To gamle kostymeparty bilder som jeg virkelig elsker!

232 kommentarer
    1. men duuu?? hva farger du håret med? elsker fargen din, hadde nesten lik før, men så farget jeg det brunt…. da var jeg dum….
      så får jeg det ikke tilbakeeeee, så ja…. hva farger du håret med? 🙂

    2. Herregud, syns det er litt tragisk at folk skal begynne å si hva du kan å ikke kan skrive om. Etter min mening blir det faktisk litt for drøyt. Det er jo din blogg, og ditt liv, og også dine meninger som skrives og vises her, så de som leser den klarer jo vel å passe på seg selv. Heh, elsker designet ditt Sophie!:D

    3. Neij, blir ikke påvirka av ting du skriv her på bloggen om alkohol osv.. Å at du vise tube-bh på bilda, bruke det sjøl så e ikke nå galt i det 😛 Så for min del skal du bare skrive det du vill! Elske bloggen din uansett 😀

    4. Jeg er 14 år. Ja, jeg blir påvirket av bloggforbildene mine, kansje mest på stilen, klærne, håret og sminken.. Nå du skriver at du drikker tenker ikke jeg “åå, for ett press! Jeg måååå bare begynne å drikke!” for jeg skal vente til jeg er gammel nok. Jeg liker godt personligheten og utseendt ditt, og jeg blir veldig påvirket, men det er ikke sånn at jeg blir påvirket av det “negative” f.eks drikking! Stå på Sophie! Du er god!

    5. blir ikje påvirka me å måtte drekke alkohol når æ ser at nån andre skriv om at dem ska det? helt eni me dæ der, 12åringa treng kansje oppsyn på nett vess det e sånn det ska være…:)

    6. jeg blir aldri påvirket av noe jeg leser på blogger, eller andre steder på nett. og er enig med deg!

    7. jeg blir ikke påvirket at det du skriver i det hele tatt! om man blir påvirket av deg så burde man holde seg unn bloggen din;)

    8. Hei jeg er bare 13 år og jeg syntes ikke det gjør noe at du blogger om alkohol det er din blogg du bestemmer. Jeg liker deg godt men vet og vill ikke drikke alkohol bare fordi du gjør det. Og at du viser tube toppen din har jeg så vidt lagt merke til 🙂 Jeg syntes du bør gjøre som du vill med det og andre bør gjøre det dem føler for og ikke herme etter der. 🙂
      Ps du om Marco er så søte sammen kan du ikke blogge mer om dere blir så glad når du gjør det 🙂

    9. Du må da vise hva du vil på bloggen din, du har jo klær på?
      Jeg er 20,Men ja, du påvirker meg litt når du skriver du skal drikke alkohol. hahaha neida=)

    10. Jeg blir påvirket av deg.. det sier jo seg selv, når jeg leser bloggen din hver dag, og jeg syns du er pen og jeg digger personligeheten din (den oppfatningen jeg har fått på bloggen din). Men jeg bestemmer jo over meg selv, jeg lever ikke ordrett etter bloggen din liksom, haha! Det som du på en måte påvirker meg på, det er kroppen din, fordi jeg vil ha en fin kropp! også er det det at du er ganske mye sammen med venner, og da får liksom jeg også lyst til det.. hahah, jeg klarer ikke helt å forklare. Men viss vi prøver på noe kort:
      Jeg blir påvirket av deg, men i en liten grad. Du kan for min del skrive at du kom hjem på en onsdag dritafull for deretter å legge ut bilde av hvordan drikke du drikker, uten at jeg sånn helt egentlig bryr meg noe særlig, liksom? men for din del er jo ikke det akkurat det smarteste du kan gjøre, hihi 🙂
      jeg er 13 år btw, 98’er altså…

    11. Altså, jeg er bare 11 år, men blir ikke påvirket av det du skriver. Bloggere bør kunne skrive hva de vil og legge ut bilder av hva de vil, uten å få stygge kommentarer.

    12. herrigud noe folk er rett å slett tragiske! dette er DIN blogg og ingen andres. blir man så påvirket av å lese en blogg at man gjør nyaktig det samme som bloggeren er det leseren sitt valg. Sophie blogg om alt du føler for, dette er din blogg og jeg leser den kun fordi jeg elsker måten du er på og måten du blogger på.
      stå på! elsker den nye headeren din! <3<3

    13. jeg er bare 13. Men jeg blir ikke påvirket av deg. Kanskje når jeg blir eldre, at jeg da føler at jeg på en måte MÅ ut og ha det gøy med venner, og om jeg sitter inne så har jeg på en måte ødlagt lørdagen helt. Men jeg tror ikke det, iallfall er ikke jeg en som tror at “åh, siden hun drikker og fester med vennenne sine så må jo nesten jeg også gjøre det”.

    14. 1. vi e ikke små:(
      “. nopp blir ikke påvirka om du drikk, fæste osv, man kan jo ikke gjøre akk det samme 🙂 søta

    15. Jeg er 12 år, men blir ikke pavirket en liten smule! Jeg beundrer deg, og det du gjør, men jeg føler ikke en trang til og MÅ gjøre alt det du gjør 🙂 Jeg elsker deg enda jeg, og når jeg tenker på det, så er det faktisk de litt større som blir lett påvirket(det er det jeg tror egentlig, vet jo ikke.)
      -Sunniva<3

    16. Blir ikke påvirka nei. Du kommer også fra ett tettsted som jeg gjør, og her drikker vi fra vi er 13 år osv,så det er ikke noen påvirkning av deg nei:P Stå på videre og drit i hva alle de andre sier om påvirkninger:)

    17. når jeg ser du skriver at du har gjort noe, så måå jeg ikke gjøre det samme, selvom jeg ser opp til deg. kan du please skrive hvor den supersøte sailordrakten er ifra? 🙂

    18. Jeg vil bare si det, at siden det er din blogg, mener jeg at du selv må få bestemme hva du skal skrive. Om du skal ut å srikke en kveld, så kan du da vel skrive det. Det er din blogg, der du forteller hva du holder på med. 🙂

    19. Man må jo få skrive om det man vil..
      Det er jo det samme med stjerner, som ikke får bli voksne uten å få kritikk for at de yngre fansene blir påvirket..

    20. Jeg er 13 år gammel. Jeg henger for det meste med folk på 15 og 16 år og de drikker når jeg er tilstede, men jeg blir ikke påvirket av dem. Og jeg mener at når man er over 10 år så skal det ganske mye til for at man skal bli påvirket av at noen skriver om alkohol. Jeg blir bare påvirket at sminke og klær og sånt, og det er jo bare bra 😉
      Jeg er sikker på at ingen blir påvirket av det du skriver, så du skal bare skrive om det du vil og ikke tenke på hva andre synes :)Det er din blogg og jeg elsker den ! så bare stå på !

    21. Hahaha, det her er så sykt tragisk. Hvordan kan man bli SÅ påvirket av å lese på en blogg om alkohol at man bare må bli drita selv? Nei, ærlig talt 😛

    22. hahaha! Jeg er 13 år, men ærlig talt ? Tror noen at de som er 12 aldri har sett en jente i tube-BH før ? Da vet vi nok litt mer enn de fleste tror.. Mange i klassen min hadde sex allerede i 7. så det går nok bra uansett hva du skriver om.
      Jeg blir ikke påvirket av deg, eller noen andre. Jeg er meg selv 😉
      Elsker bloggen din forresten <3

    23. Synest de som skrev de komentarene har overdrevet 🙂
      De fleste 10-åringer vet at du må vere “stor” for å få drikke øl, eller voksenbrus som de kaller det. Tror ikke det påvirker de i de store grader akkurat. De vet at du er en snill, og voksen jente som vet hva hun gjør, og sier.
      🙂
      Stå på videre 🙂

    24. Jeg er helt enig med deg! Folk som leser bloggen din må respektere hva du skriver om. Du er mitt forbilde, men jeg ville ikke begynnt å drikke selvom du gjør det, du har dine egene valg… Da får de heller slutte å lese de innlegga som handler om akkurat det.

    25. Ja, jeg blir nok ganske lett påvirket, men ikke til så stor grad at jeg ikke klarer å tenke selv!
      Dette er din blogg, hvor du skriver om det DU vil! 😉 Blir andre påvirket, så er det bare deres problem! Da bør kanskje foreldrene passe på hvilke blogger de er på, og det er absolutt ikke ditt ansvar.
      Jeg elsker bloggen din og det du blogger om, stå på og drit i hva andre sier! 🙂
      Og en ting til… kan du lage en må-gjøre video snart?? 😀 jeg bare ELSKER når bloggere gjør det, det er så tøft 😀

    26. Jeg er 13 år og leser bloggen din, og nei – jeg blir ikke påvirket selv om du drikker alkohol eller hva du enn gjør. Jeg synes ikke det er galt at du skriver om det, eller legger ut bilder av deg selv i tube-bh. Det har ingen påvirkning på meg! 🙂

    27. Nei, man blir jo instpirert, men alle har jo lært selv hjemme hva som er rett og galt. Man drikker jo ikke bare selv om en blogger gjør det. Alle er jo forskjellige og har forskjellig oppdragelse. Og jeg er enig i det du sier; hvis mann ikke er moden nok til å være på internett uten å bli mongo, så kan man heller ikke vært på internett…

    28. Enig med deg, hvis folk blir så lett påvirket er de ikke gamle nok til å sitte på nettet. Liksom selv om du skrev at du gikk på “barbiedop”, føler ikke jeg at jeg må gjøre det samme.

    29. Synes du skal få gjøre å skrive som du vil. Din blogg, ditt liv og du kan bestemme selv! Du er ett fantastisk forbilde selvom du drikker eller viser bilder av deg selv i tube-bh osv! 🙂

    30. Jeg blir jo på eb måte påvirket av deg i den grad at viss jeg ser at du har kjøpt deg noe som jeg synes er pent kan jeg finne på å kjøpe det samme, men ikke helt for jeg vill jo ikke kopiere deg. Men viss at jeg ser at du har vert på en fest og drukket tenker jeg ikke sånn at jeg å må dra på fest og drikke liksom:p men jeg er ikke 12 år heller jeg da<3 elsker bloggen dib!<3

    31. Jeg er 14, og jeg leser bloggen din daglig. Jeg har lest om barebiedopet, om aborten, om dine feil, om det du har lært, om dine oppturer og nedturer. Tror “vi yngre” blir sett på som små drittunger som prøver og være akkurat som deg, men det her heeeelt feil. Tror vi alle kan lære av det du skriver!
      Vi alle kommer til å begynne å drikke engang, så hvem bryr seg om Sophie skriver at hun drikker nå og da. Hvorfor skal vi bry oss om hun legger ut bilder av seg selv i tube-bh? Fordi ho har pupper nok til å tørre og legge det ut? Ingen hadde brydd seg om hun la ut et bilde hvis hun såvidt hadde pupper, såe. Jeg er tydeligvis i den alderen hvor dere haters kaller meg for en “yngre leser”, men når dere beskriver oss, så tror jeg egentlig dere mener en 16-17 åring, fordi det er jo de som må føle seg tvunget til alt, når en på samme alder gjør det?
      STÅ PÅ SOPHIE!!

    32. neh, er ikke så påvirkelige det er bare en unnskyldning, haters skal klage å syte på alt. Enig i det med at om de er SÅ påvirkelige bør de ikke være på internett i det hele tatt 🙂

    33. haha latteli at noen engang gidder ta opp det hele tiden ! det er isåfall bare de små usikre retards , som ike tørr å være seg selv å gjøre som personen selv vill ! det er 100tusner av andre som drikker , tror nok vennene å nærmiljøet har litt mer inflytelse på dem en det du har iforhold til alkohol.. man går jo ikke akkurat å setter seg alene å tar et par shots liksom. det er mye artigere å lese om drikking og feil man gjør, istede førr bare “jeg kom hjem fra skolen, så tv, å haddee boller å brus kveld” som vanlig . hverhelg ! det er meningen at du skal skrive om interesange tema og ting ! vi kan isåfall lære av dine feil, som barbiedop liksom ! you go girl <3

    34. Jeg er 13. Begynte å lese bloggen din i sommer, og ja, bestevenninna mi kaller meg litt fjortizz og jeg henter gjerne litt kles inspirasjon fra deg, men blir ikke påvirka av drikkinga osv. Du er drit kul så det skal du ha! 🙂 Vældi stili at du e norlænding ! 🙂 Samma som mæ! bor ca. 3 tima unna harstad ! 🙂

    35. har du en dårlig familie? du snakker aldri om familien din på bloggen, og det virker som dere aldri gjør noe sammen. må du klare deg mye selv, eller hva er greia?

    36. eg er 12 år,eller i måren då ! men eg er ikke sånn som gjør alt det andre gjør! har kjempe lyst på en sånn kropp som du har då… og det er jo ikke noe gale å vise en tube topp? er ikke det liksom vanlig 😛 ? det er jo din blogg ogsåå. du skriver hva du vil. vil ikke lese en blogg som er falsk heller. eg synes du skriver veldig bra ! og alle “feilene ” du kanskje gjør og sier at det var dumt av deg. då vet vi at vi skal ikke gjøre det heller. elsker bloggen din! <3 og navnet ditt !!!

    37. ej e 12 år… lese bloggen dinn kvar dag 😉
      bloggen din e super !
      ej blir ikkje nåke påvirka ivertfall… <3

    38. kan du pliis linke til kissie sin blogg? har såå lyst til å lese den men finner aldri ut av adressen..<3

    39. Jeg er 14 år, og jeg har ingen ting imot om du skriver at du har vært på fest. Altså, det er jo ikke sånn at jeg blir helt i hundre og tenker “JA!! SIDEN SOPHIE HAR VÆRT PÅ FEST OG DRUKKET SÅ MÅ JEG OGSÅ GJØRE DET!!!”. Jeg har jo selvkontroll. Altså, jeg blir jo selvfølgelig påvirka av noen ting her i verden, det blir jo alle – men ikke av slike ting. Er helt enig med deg at hvis man er så lett påvirkelig så burde man ikke surfe på nettet.
      Og det med at du ikke kan legge ut BH’er på bloggen din fordi du har yngre lesere, det er jo bare helt patetisk. Hvis en 12-åring aldri har sett en BH før, er det jammen meg på tide sier nå jeg!

    40. Blir ikke påvirket. Stil er noe annerledes, ser jeg noe fint, får jeg insperasjon. Tror det er sånn med de fleste. Men også det at folk skriver at andre blir påvirket og føler presset når du har bilder av at du drikker og er på fest, tror jeg er oppskryt. Det er ikke så ille lenger som det en gang var. Og blir også litt feil, for det er din blogg og din hverdag. Om folk føler seg presset, er det deres problem.

    41. Haha, jeg må nesten le litt her. Jeg ser på de “yngre” leserene dine som har kommentert “negativt” her. Er jo litt pussig at ingen har link til bloggen sin? Tror nok det heller er “eldre” personer som vil sette deg ut. Som du sier, hvis ikke 12-13 åringer ikke kan se folk tube-bh, så burde de ikke surfe på nettet uten oppsyn! Tror nok det er mye verre ting de sikler etter på nettet 😉 Ha en fin kveld 🙂

    42. Kommer aldri over hvor tåpelig du er 🙂 Synes utrolig synd på slike som deg, du må da virkelig ha mye problemer med seg selv. Og dessuten folk DRITER i hva du mener, eneste grunnen til at du har lesere er begrunn av det lange harrye håret ditt og fjortisstrynet ditt. Omtrent alle leserne dine gjør narr av deg, hallo liksom.. :p

    43. Herlighet, hvis folk faktisk er SÅ lett påvirkelig bør du ikke slutte å skrive om alkohol osv uansett. Dette er dagens samfunn, hvorfor skal en 17 år gammel jente skjule at hun drikker alkohol, bare fordi andre KAN bli påvirket til å gjøre det samme? det synes jeg er latterlig iallefall.
      Hvis de som er lett påvirkelige ser en tigger på gata som tigger etter penger på gata, vil de gjøre det samme da? nei. (urealistisk eksempel, men jeg tror du skjønner poenget mitt..)

    44. Eg personlig synes at d ikke gjør nokka! Eg e da 14 år, men de 11-12 åringan kommer jo inn på bloggen din for å lese ka DU gjør i uka/ helgene! Du bestemmer over din blogg, å du skriver ka d passe deg! Stå på!

    45. jeg blir ikke lett påviket av blogger, men jeg synes ikke det er så veldig interessant å lese om bloggere som bare er ute å fester! 😉

    46. altså det er bare teit at folk skriver sånt ! jeg er 12 og har ikke “trangen ” til og gjøre noe av det andre gjør!! jeg lever mitt eget liv og man er bare patetisk hvis man ikke klarer og leve sitt eget liv uten og gjøre alt det en blogger gjør 🙂 ….

    47. Jeg innrømmer jeg blir lett påvirket. Fordi du er liksom ett av forbildene mine, men jeg blir ikke bare påvirket av deg men alle bloggene jeg leser så ja…
      Men når man er tolv(som jeg er) for eksempel, så har man begynt og utforske litt på en måte. Man har prøvd alkohol, man vil prøve snus og man vil prøve og røyke. Man bruker klær som viser litt for mye hud og prøver alt for og ligne på noen små horer som alle guttene på ungdomsskolen har lyst og ligge med.
      Det er ihvertfall sånn jeg ser på det, eller det er sånn JEG har det. Så jeg tror nok ikke folk blir slik bare fordi de leser en blogg!
      -www.abbiegirl.blogg.no

    48. Jeg er 13 år, vet ikke om jeg er en småjente for dere eller ikke? Jeg går i 8. Klasse. Sofie, jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske. Jeg har aldrig blitt påvirket. Alltså 10-12 åringer, og kansje 13-14 åringer (vet ikke hva dere synes er småe jenter) vet hva som er rett eller galt.
      Elsker bloggen din, men blir ikke påvirket på å drikke, ta barbiedop og andre ting.. Men jeg elsker deg!<3 men jeg lever mitt eget liv! Og blir ikke påvirket.

    49. altså det er bare teit at folk skriver sånt ! jeg er 12 og har ikke “trangen ” til og gjøre noe av det andre gjør!! jeg lever mitt eget liv og man er bare patetisk hvis man ikke klarer og leve sitt eget liv uten og gjøre alt det en blogger gjør 🙂 ….
      og ja selfølgelig skal du få deg en drink hvis du vil det er ikke vår sak, og hvis man lar seg påvirke av det, da er man temmelig dum….!

    50. kan du ikke skrive om hvordan det er å ha sex eller lage en video av deg og kjærsten din har sex det er så digg å se på pliss<3333
      digge pupper og min penis er digg sier de jeg puler da jeg er full!!!

    51. Jeg er 12, og for min del kan du blogge om nøyaktig hva du vil, uten at jeg skal gjøre det samme 🙂

    52. æ kommer fra Tromsø, så æ trur du førstår hvis æ skriv dialekt, sia harstad e bare et lite støkke unna. Uansett så e æ 12 år, snart 13, som vil si æ går siste året på barneskolen (har bursdag tidlig på året), unøttig info.. hm, ja. Æ å de fleste vænnan mine læs bloggen din å alle snakke om dn på skolen, men ingen blir påvirka på noen dårlig måte. blir jo litt påvirka av fine klær, langt fint hår, litt mer sminke en d vi bruke normalt++.. alle vi syns d e gøy å sitte å lese om litt jenteting, og alkohol, har ikke smakt d i tidlig alder, å skal heller ikke gjøre d 😉 æ syns d e artig å få høre om ka æ burde å ka æ ikke burde, f.eks. når du skreiv at du hadde tatt abort, æ syns jo selvførgelig ikke at d e artig før dæ, men æ like at du e litt personlig, å ikke bare skriv om klær & sminke som noen andre gjør. d e ofte de mest personligebloggan som e best, å æ syns d e veldig synd om noen få 10åringa skal komme å ødelegge denna brae bloggen.. digge bloggen & digge dæ, sjøl om æ ikke kjenne dæ ;p <3
      u go girl 😀

    53. jeg blir ikke noe spesielt påvirket , men det er jo enkelte ting du sier og gjør som jeg får lyst til å prøve noen ganger osv , men det er ikke slik at jeg føler jeg MÅ evt drikke alkohol bare for at du sier du skal på fest eller noe.
      Siden du er forbildet mitt , og sikkert flere sitt, er det jo lett å bli litt for påvirket av deg , men det er egentlig bra ? det synes hvertfall jeg. 🙂

    54. Wee, fin header! Endelig har du en hvor du smiler :):) Men ja, jeg blir jo litt påvirket. Men når det gjelder drikking og vise bh bilder er det jo HELT mine egne valg. Hvis jeg drikker er det jo fordi jeg vil, og ikke fordi du/bloggforbilde gjør det=) Samme med bhbilder osv

    55. Jeg er 12 år, og er fast leser av bloggen din! Jeg kan ikke si at jeg blir påvirket av og f.eks drikke osv.. 😉 Så fortsett og blogg sånn som du pleier 😀 Digger bloggen din! <3

    56. jeg er 12 år og fra harstad altså samme by som deg, og det når jeg leser det at du har vært på fest og sånn så tenler jo ikke jeg på 12 år at nå må jeg ut å drikke jeg vet jo bedre enn som så, men jeg vet jo at jeg sikkert kommer til å drikke når jeg er 16 år men det hadde jeg jo gjort uans om du hadde skrevvet det på bloggen eller ikke.
      jeg synes heller tcmn er/var et dårligere forbilde når hun snuset sånn når hun var 14 og sånn og på en måte skrøyt om det før hun begynnte med alle de der “slutte” innleggene og om at hun angret sånn.
      også sånn at hvor mange ganger har hun ikke fortellt det at hun sparket en glassdør barføtt og alt det der ble så drita og sånn, du begrenser værtfall det du skriver på bloggen!

    57. Haha latterlig om folk virkelig blir påvirker av det bloggere skriver. Man lever et eget liv å man må leve det som sitt eget ikke noen andre sitt! Jeg synes det er topp at du er ærlig med at du drikker osv, hvorfor lyve eller skjule det? Du er som du er vær stolt over det! 🙂

    58. digget kostymet ditt!! <3 hehehe .. jeg blir ikke lett påvirket av det du skriver når det handler om drikking elns. siden jeg VET selv hva jeg liker og ikke liker, men når det kommer til klesstilen din og sånn så bare digger jeg den 😀 <3

    59. Jeg blir ikke påvirket, isåfall de du er forbilde for så burde de gjøre som som du, og være seg selv uansett hva alle andre sier!

    60. syns virkelig det blir for dumt at noen skal påstå at du ikke kan skrive/ legge utt bilde om/av hva du vill, det er DIN blogg å om noen er så lett påvirkelige så er det jo ikke dun feil.. er de så lett påvirkelige så er det nokk ikke bare en blogg som “skader” dem.. da kan de jo ikke gå ut på gata engang… det du skriver å legger ut bilder av/om er ingenting i forhold til hva som foregår rundt omkring i sammfunnet.. i store byer ser man jo helt utrolig mye rart.. så at DU må roe deg ned er helt FEILFEILFEIL å si !!! keep up the good work ! ^^
      liker bloggen din å vill ikke at du skal forandre noe pågrunn av “lett påvirkelige” kids 🙂

    61. “De fleste 10-åringer vet at du må vere “stor” for å få drikke øl, eller voksenbrus som de kaller det.”
      øhh, jeg vet ikke når du vokste opp men for å si det sånn: times changes sience you growed up baby!

    62. Jeg blir ikke påvirka av det du gjør, fordi det er ditt liv og ikke mitt! Så jeg syns du skal få lov til å skrive akkuratt hva det vil, med tanke på at det er DIN blogg. Og det er bedre å ha en ærlig blogg, enn å skrive at man ikke drikker osv når folk skjønner at du gjør!

    63. Jeg blir ikke påvirket av det du gjør og skriver. Vi lever alle helt forskjellige liv og burde ikke la andre påvirke oss i hvordan man skal gjøre ting og masse annent. Det er egentlig litt rart at folk kan la seg påvirke av det andre sier og gjør. Likte det nye designet ditt veldig godt forresten 😉

    64. Du er så peen! Helt klartforbildet mitt.
      Jeg bare lurer på om du kan blogge mer om deg og kjæresten, er så koslig! Så tilbake på noen videoer av dere, perfekte sammen!
      Hadde vært kult om du ville lage enda en video sammen, at dere kysser/kliner elrno : )

    65. OIOI! Nu veit æ kem du ligna på (har ingenting med dette innlegget å gjør, men æ måtte bære si d) Bonnie Tyler 😀 såg ho på god kveld norge nu, og dokker e ganske lik i ansiktet! Ta d som et kompliment 😉

    66. Jeg er 12 år og snart 13. Jeg bryr meg ikke i det hele tatt om du drikker eller om du har sex vær dag eller hva faen du gjør? Du er en egen person. Og ingen kan rette på hva du gjør fordi du er du. Jeg synes virkelig det er patetisk hvis unger på min alder skal bli påvirket å skal gjøre alt det du gjør bare fordi du er et såkalt “forbilde” Det er jo hele poenget med at du skal finne deg selv..? Assa klart å legge et 1000 bilde rav når du er fest kan jo folk si er utrolig dumt ! Og folk kan si at du ikke skal gjøre det fordi du har yngere lesere. Men at du legger ut sånne bilder ødlegger jo ikke for oss eller noe? Det ødelegger jo bare ut for de som legger dem ut. Fordi si vis du skal skaffe deg en jobb og i intervjuet ditt så får du vite at de har funnet MANGE bilder av deg når du var full osv.
      Synes virkelig det er teit at folk skal bli påvirket av det. Det er DITT LIV ! Ingen av dine lesere kan si at det skal du ikke blogge om ! Blogg som du vil og de da som liksom skal bli “påvirket” av det så får jo foreldrene gjøre noe. Da får de forby ungen lese denne bloggen da, vis de ungene skal bli så lett påvirket?
      Dette var da min mening !

    67. det er din blogg og ditt liv. jeg digger bloggen din fordi du kan være ærlig og åpen om ting, ikke late som du er perfekt. håper du aldri slutter med det!
      du er ei utrolig pen jente, og jeg digger måten du skriver på. stå på 🙂

    68. Hei jeg er 12 år og jeg blir ikke påvirket i det hele tatt, fordi det er ditt og mitt liv å vi bestemmer over oss selv <3
      digger bloggen din!<3

    69. Husk at dette er DIN blogg.. dette er ikke alle leserne sin blogg, du skriver om livet ditt og om de ikke kan akseptere alt du gjør, så er det deres problem å ikke din:) så gjør det DU vil, det er DITT liv og DIN blogg. Skriv hva du vil og hva du gjør, vær ærlig mot bloggen og ikke minst vær ærlig mot deg selv.
      Jeg blir ikke påvirket i det hele tatt, og de som blir det og føler at de MÅ gjøre alt du gjør, er deres problem. Dessverre er ikke de gamle nok til å lese blogger, DIN blogg DITT liv:)
      Du er søt akkurat som du er, så bære vær deg selv<3

    70. Hei Elise!
      Er en 16 år gammel jente som følger bloggen din, og er fast leser av ca. 4-5 blogger inkludert din! Jeg føler meg ikke i det hele tatt påvirket av div som drikking, snusing osv. Men jeg kan godt ta inspirasjon, som for eksempel ble jeg inspirert av Kristina Andersen i forhold til å begynne å trene.. Men det er ikke slik at jeg føler at jeg MÅ bare fordi bloggerne gjør det! Men uansett, lite tvilsomt at man skal bli såå påvirket.. Så om en 12 år gammel jente begynner med barbiedop bare fordi du har gjort det så er hun dessverre alt for umoden til å surfe på nett uten tilsyn, som du skrev! Hilsen en av dine faste lesere!

    71. Er nok mange som blir veldig påvirket av forbildene sine. Men selv har jeg en “grense” som du skrev du hadde. Om man faktisk føler at man må være akkurat som den personen man leser om, er man kanskje for ung for å være på nett? ;P Men sikker veldig inviduelt!
      Syns du skal fortsette å blogge som du har gjort før, jeg. Får masse fin inspirasjon og du trenger absolutt ikke å holde tilbake noe for å være redd for andres påvirking.. Etter min mening, hvertfall!

    72. Er helt enig med deg! Hvis unge folk blir påvirket av hva du skriver, er de ikke gamle nok til å surfe på nettet!
      Jeg personlig har lest bloggen din i 5-6 månder nå, å det eneste jeg blir påvirket av er når du skriver om treningen din 🙂 så, hvis du hadde begynt å skrive litt mer om trening hadde jeg blitt super glad!!
      Ellers syns jeg du er en utrolig flink blogger, og de som sier noe negativt til deg, eller ser stygt på deg på gata osv. gjør det bare i ren sjalusi, så ikke bry deg om hva de sier 🙂

    73. Fine bilder! 😀 Jeg blir ikke påvirket av at du drikker og fester. Det er ikke slik at jeg tenker at siden du gjør det, må jeg også! hehe.. Jeg blir påvirket av klærna dine, treningen din og hvordan du har håret ditt, og slike ting

    74. Det er din blogg, du bestemmer hva du skal skrive om! men jeg syntes egengtli ikke du burde drive å legge ut bilder av deg i tube-BH på bloggen ! 🙂
      Digger bloggen din! <3

    75. OMG, jeg er 12 år.jeg digger bloggen din, virkelig!, jeg blir ikke påvirket av at du foreksempel drikker, det er ikke sånn at jeg føler jeg må gjøre det også!det er jo faktisk talt din blogg om ditt liv, ikke endres.Syns ikke det gjør en jævla dritt om du viser tube-BH’en din!;) elsker bloggen din!

    76. Jeg føler ikke at jeg blir påvirket av oppførselen din og hva du gjør, sier og skriver – heller av hvordan bloggen din ser ut; designet og sånt 🙂

    77. Nå er jeg 16, men jeg blir ikke påvirket av det jeg leser på blogger i det hele tatt! Det er din blogg, skriv akkurat hva du vil 🙂 Det er bare noen folk som prøver desperat og finne feil med andre, drit i det!

    78. Blir ikke påvirket, nei. Og uansett hvor ung man er, gir det vel ingen mening at man skal føle at man må drikke pga en blogg? Haha, da er man, som du sier, langt i fra gammel nok til å kunne surfte på nett uten tilsyn. Dessuten så veit vel folk selv hvor grensa går.
      Stå på, Sophie. Jeg DIGGER bloggen din! <3

    79. Du er som ei normal jente på 17 😉 Derfor håper jeg virkelig ikke jentene på 12 gjør som deg…. det er de for unge til! Og jeg, som er like gammel som deg, blir verken mer eller mindre påvirket 🙂 du er fantastisk, sooophie!

    80. jeg er 12 år, snart 13.
      blir ikke påvirket i det hele tatt når du blogger om at du gikk på barbiedop, drikker osv.
      du lever ditt liv, du bestemmer. vi vet selfølgelig hva som er galt og ikke, og jeg synst egentlig at det er kjempebra at du blogger om det. mye bedre det enn å late som at du er perfekt og sånn !
      dere ser selvfølgelig på oss som småjenter, men vi vet jo at folk drikker og sånt, noen av oss gjør det selv også, selv om vi er “bare” 12-14 år. også er jo du 17, så vi kan egentlig ikke sammenligne oss med deg når det gjelder sånt. vi føler ikke at vi må drikke bare fordi du gjør det !
      tror egentlig at de som skriver dette tror at vi er veldig lett påvirkelige, eller at de bare vil ha noe kritikk og komme med 😉

    81. HAHA! ler litt.. Jeg er 12 (blir 13 om ei uke) jeg er ikke lett påvirkelig! synes det er så teit at folk blir påvirket av sånne ting! hvis man er 12 år og har internett må man jo nesten forstå at man ikke skal gjøre alt andre gjør og mene alt andre mener, bare fordi de er på topplista! Jeg forstår virkelig ikke at noen gjør det? Er det virkelig noen 12åringer som blir påvirket av det? så hvorfor leser de bloggen din? fordi de er så usikre på livet sitt, på hvilke valg de skal ta, så de må gjøre som deg for de tror de vil få et perfekt liv av det? for at de tror at alle valgene du tar er riktige? nei, det er nok ikke sånn! Alle gjør feil her i livet, og valgene man tar må man nesten ta selv.. Man kan ikke akkurat leve etter hvordan andre gjør det! Sophie, ikke bry deg om folk sier at folk blir påvirket av det.. hvis man er 12 år og ikke forstår såpass fatter jeg ikke at de har internett.. En ting er sikkert – det er DIN blogg, og du må skrive om DITT liv, å ikke bry deg om hva andre gjør p.g.a det.. ! det er ikke din feil om andre folk gjør som deg, du kan liksom ikke bestemme det..!
      Hahaok, gidder rett og slett ikke skrive mere.. tror du har forstått at du bare skal skrive som før å ikke bry deg om hva 12åringer gjør p.g.a det du skriver…… ^^
      <3 erikal0vise

    82. Syns egentlig at du kan blogge om akkurat det du vil 🙂 Om du vil vise tube-bh eller alkohol bilder på bloggen din, så gjør du det. Du har ikke laget blogg for å være ett forbilde for de mindre årige, det er de som lager seg ett forbilde og da syns jeg det blir deres problem. Det provoserer meg at folk skriver sånne kommentarer om at “tenk på alle de mindre årige som leser bloggen din..” Man kan jo ikke slutte å leve eller slutte å gjøre ting fordi det er noen som har deg som ett forbilde.

    83. jeg synes det er bra sånn du stiller fram. for du blir mer real liksom, ikke bare fake og skjuler at du drikker liksom! Jeg sier en ting; you go girl!

    84. Blir ikke pacifist jeg,
      Jeg er meg selv og
      Haha, jeg bruker
      Jo tube bh selv 😉
      Hvis folk ikke taler
      Det sa er det ikke
      Rett plass a vere
      Pa den bloggen
      Eller Andre slike
      Blogger, og nesten
      Alle blogger er sann
      Bare at de er kjekke
      Pa hver sine mater
      Skriver pa iPad a
      Der er det ikke de
      Tre siste bokstavene
      Sa det blur a og e haha 🙂
      Digger deg! 🙂

    85. Du er ett bra forbilde, de fleste på din alder drikker så jeg føler ikke noe trang til og begynne med det selv om du gjør det, jeg elsker bloggen diin men det betyr ikke at jeg trenger og gjøre akkurat det du gjør som for eksempel drikkinig det er ditt liv og jeg skal leve mitt sånne er det <3

    86. de unge leserene får gjøre som de vil , det er ikke ditt problem ! skriv om det du vil og tube bh er jo til for at det skal se finere ut under da !! og det er mer behagelig 🙂

    87. jeg er 16, og jeg får jo inspirasjon fra bloggere. Men selv om noen bloggere røyker, drikker, snuser, viser mye kløft betyr det ikke for meg at jeg også må gjøre det. Jeg er fast leser av f. eks tuvaw, hun har røykt, hun snuser og drikker, men det betyr ikke at jeg får et slags press på meg for å gjøre disse tingene. jeg drikker, men det er av eget valg. stå på sophie!

    88. BARN/TENÅRINGER ER LETTERE MOTTAKELIG FOR PÅVIRKNING! DETTE BURDE DU VEL VITE SELV DA DET IKKE ER LENGE SIDEN DU VAR LIKE NAIV SELV!!!!!!!!!!!!

    89. jeg leser jo bloggen din hver dag,minst fire ganger hver dag til og med…å jeg kan finne på å lese de samme innleggen flere ganger,men jeg blir ikke påvirket av det på noen slags måte..ikke bry deg om de leserne 😉

    90. blir ikke påvirket
      vet hva som er best for meg osv. vist jeg begynner å drikke så gjør jeg det pga mine grunner ikke pga av en blogg sier det
      btw’digger bloggen din noe sykt!!! storesøstra mi Carianne Eriksen sier at du er den største dukka man kan finne men jeg sier at det er bra at jenter fikser seg og sånt! fortsett med det gode arbeidet ditt og bare vær deg selv!!
      Mia E

    91. blir ikke lett påvirket av det du skriver å gjør. Føler ikke noes trang til å gjøre det du gjør. Du skriver såpass bra, og du nevner ofte at man må være seg selv. Det er et virkelig forbilde, spør du meg! du må bare fortsette å skrive om det du gjør, og hvis man er ung å blir veldig fort påvirket, så er man alt for ung til å surfe på nettet. bare fortsett å blogg som du gjør Sophie, du er flink! 🙂

    92. du er den beste bloggeren på topplisten. du motiverer meg så sykt til å begynne å trene å spise sunnere, sykt fin kropp! og du oppdaterer så sykt ofte, og alltid kjekt å lese innleggene dine ! stå på Shopie!

    93. skjønner meg virkelig ikkje ka folk som skiver sånn tenker med! er heilt eni ! om det er så lett påvirket er de for unge til å sørfe på nette!
      *PS : elsker bloggen din! stå på <3

    94. Jeg føler ikke at jeg vil være som deg. Jeg elsker å lese bloggen din, men alle har sine “up and downs”, til og med du. Folk er dumme visst de tror livet ditt er perfekt. For å si det sånn. Dersom de er som deg er det jo uansett ikke noe poeng i å lese bloggen din da. De gjør jo akkurat det samme i løpet av dagen selv?
      Jeg blir inspirert av andre bloggere, men om jeg lever som dem, vil ingen bli inspirert av meg. Og det er jo noe jeg også har lyst til. At noen ser opp til meg, og at jeg inspirerer dem til å gjøre noe bra 🙂 Er du ikke enig da? 🙂

    95. Altså jeg tror egentlig de fleste blåser i hva DU gjør. De leser jo bloggen din fordi de synes det er gøy, og man liker DEG og din personlighet. Ikke ta det jeg skrev negativt for det var det ikke haha..
      Men vertfall. Jeg synes du er ei kul jente jeg, Sophie;)

    96. Jeg er 12 år, men jeg blir ikke spesielt påvirket av det du skriver. Tror ikke det er så mange andre på min alder som blir så veldig påvirket heller da 🙂

    97. Eg er en jente på 12 år og eg blir ikke på virket i det hele tatt om du skriver at du drikker eller går i bh på bilder, tror heller ikke det er mangen på min alder som gjør det heller !! 🙂

    98. Absolutt ikke. Folk blir nok mer påvirket av sin egen virkelige omgangskrets enn en blogg, for å si det sånn.

    99. Jeg 12 og blir 13 i år. Jeg blir ikke påvirket. Jeg vet hva som er domt å gjøre, og ingen kan få meg til å gjøre noe som jeg vet er domt!;)
      ps. Elsker bloggen din og deg!!:D Stå på!<3

    100. Jeg skal bare fortelle dere en ting! Jeg er 11(blir 12) Jeg blir ikke påvirket av noen ting jeg! Kanskje det finnes mennesker som er like gamle som meg å ikke klarer å ha egne meninger! Men selv om dere som er noen få år eldre tror at vi er så små å ikke klare å forstå noe sov. Min familie (Tante, Onkler, Mamma ,Pappa, Besteforeldre osv.) Forteller meg at jeg er som en liten mamma. Jeg kunne klart meg i mange uker uten foreldre. Hvet du hvorfor: Jeg kan Skjer brød( Wow xP), bruke ovn steke ting osv. Jeg er veldig flink på skolen og har ikke problemer med lekser osv. Når mamma og pappa er borte om morgenen så er det jeg som står opp dekker på bordet vekker storebrødrene mine og tar av bordet osv. Poenget er Dere må ikke tro at selv om vi er yngre så klarer vi ikke ha egen vilje, styre oss unda trøbbel osv. Vi er akuratt som dere bare i en mindre kropp, Husk på det! Er det noen som er enige?

    101. Jeg blir ikke påvirket av noen ting du skriver om, men enkelte blir påvirket av blogger. Det er greit at du fortsetter slik du gjør nå bare du ikke peiser på med ting som er bra med å f.eks drikke. Digger bloggen din<3

    102. Faktisk så skal jeg prøve å nesten aldri drikke alkohol, ikke en gang når jeg er over 18, så du påvirker ikke meg,selv om du er mitt blogg-forbilde 🙂

    103. Jeg er 14 år. Selvfølgelig begynner ikke jeg å drikke fordi jeg vet at du gjør det. Jeg kan jo ta egne valg, så jeg blir ikke påvirket. Det kan være at jeg får mer lyst til å farge håret blondt av å lese bloggen din, når jeg ser hvor fin du er med det, men det er noe helt annet 🙂

    104. jeg er 14 år og fast leser, digger bloggen forresten! Det er din blogg og du bestemmer selv hva du legger ut eller ikke. Kan ikke si at jeg blir påvirket akkuratt! men blir lesere påvirket av enten av alkohol hærmer etter klær osv.. så er de rett og slett for unge til å lese bloggen din, og bør ikke lese den. Det er ikke ditt problem at det er unge rundt på nettet. keep up the good work;)

    105. Jeg blir ikke litt påvirker av det du eller andre folk legger ut, nei. Føler ikke at jeg må gjøre det samme som bloggerne gjør liksom! haha

    106. Jeg er 12 år, men blir ikke påvirka av at du drikker osv.. Skriv om det du vil skrive, det er din blogg!

    107. Jeg er 98’er, men blir overhodet ikke påvirket av det du skriver, ikke på den måten. Jo, jeg kan bli påvirket av at du skriver at du er ute med venner eller på jentekvelder osv, men jeg bryr meg ikke spessielt om at du skriver at du har drikket eller viser deg i litt lettkledde klær?! It’s your life!
      Skriv hva enn du vil, det er jo en grunn til at folk leser bloggen din 🙂
      STÅ PÅ! ;D

    108. Er så enig med deg at hvis de blir påvirket av det du eller andre skriver er de for unge til å surfe på nettet.
      Jeg er like gammel som deg, og er sjeldent ute og drikker, selv om jeg vet hvor kjekt det er å er litt “misunnelige” på de som gjør det så å si hver helg, Men jeg vet at dersom jeg vil ha ett bra liv, og ikke må kunne drikke alkohol for å ha det kjekt, så er ikke det så viktig. Jeg tror heller ikke du er den personen som mener at du må få i deg alkohol for å kunne ha det kjekt. Men det er faktisk folk som gjør det også.
      De på 12 tror kanskje det er slik når du er 16-17 år, at du må drikke for å kunne ha det kjekt. Dette er noe jeg synes du bør skrive om. Hvis dem hvor kjekt man kan ha det uten å drikke alkohol. Og hvor lite viktig det egentlig er. Forklar dem at de MÅ vente med å drikke. Tenk hvis noen av dem faktisk blir så lett påvirket. Tenk hva som kan skje med dem når de er ute å drikker. De kan jo faktisk bli voldtatt eller bortført.
      Dette synes jeg du skal skrive ett innlegg om, slik at de forstår hvor gale det faktisk kan være å få i seg alkohol.
      Leste forresten innlegget ditt litt litt lenger oppe. Jeg tror ikke kjæresten din kommer til å være utro, selv de truslene du får på bloggen. Dere har faktisk vært sammen noen mnd nå, så jeg tviler på det. Selv om eksen min gjorde det i mot meg, men det var fordi vi hadde ett helt forferdelig forhold da, og jeg forstår han godt, for jeg var helt jævelig i mot han. Så da forstår jeg godt at han ikke ville være med meg lenger. Selv om jeg savner han ekstremt mye og vil ha han tilbake. Men gjort er gjort…
      Det har faktisk gått to mnd nå, og jeg gråter meg fremdeles i søvn. Ikke pågrunn av det han gjorde, men på grunn av det jeg gjorde. Tenker så mye på at jeg kunne gjort det andreledes i fra hva det er nå hvis jeg hadde vært en god kjæreste.
      Oops, ble vist en lang kommentar dette her..
      Jaja, så på Sophie <3

    109. Hahaha! Nei Sophie, jeg er 12 år og blir IKKE påvirket at hva du gjør, må jeg gjøre… Det blir liksom alt for dumt!

    110. Jeg er selv 12 år gammel og blir ikke “påvirket” av bloggen, med det mener jeg at jeg føler ikke noen “trang” til å gjøre slik som du gjør.
      HERREGUD SOPHIE, DET E DITT LIV OG HVIS DU HAR VÆRT PÅ FÆST, DROKKI OSV. SÅ KAN DA DU FAEN MÆ BLOGGE OM DET?
      hvis det virkelig er noen som lar seg så lett påvirke, så får det være deres problem.
      det er din blogg, hvis de ikke liker det de leser, så kan de klikke seg ut. og leser de og blir påvirket, synes pupper er farlig osv., så er de ikke gamle nok til å sitte på nett.
      folk får faen meg tilpasse seg den dritfete bloggen din og den hefftige hverdagen din, det er ikke du som skal slutte å blogge om det du vil blogge om fordi noen lar seg påvirke.
      drit i dem, du e best, STÅPÅ

    111. Blir ikke så veldig påvirka av det bloggere skriver egentlig. Er vel bare at hvis noen blogger om at de drikker iste, så får jeg lyst på det, haha. Eller at jeg vil kjøpe et plagg som en blogger bruker. Føler absolutt ikke at jeg må drikke hvis du forteller at du gjør det! Fortsett å blogg så bra som du gjør, Sofie! Digger deg 🙂

    112. Blir ikke akkuratt påvirket av deg, blir vel bare motivert egentlig. Motivert til å holde motet oppe i tunge tider (har gått gjennom en masse dritt som kan ha vært vanskelig å håndtere) du virker så positiv til tross for alt som har skjedd, det er supert.. Du er en flott blogger, Sophie!

    113. Heihei Sophie Elise<3
      jeg blir 12 år om 7 dager. Jeg blir amsorlutt ikke påvirket av at du legger du slike ting for slik gjør bare ikke jeg <3 Jeg tenker bare mitt at det er sånn du vil leve og gjøre, og jeg skal ikke bry meg en----...,,, DRITT! Det skal egentlig ikke de andre heller 😉 eller hva syntes du?

    114. Hei, jeg er en jente på 12 år gammel. Jeg blir ikke lett påvirkelig bare fordi at du skriver om at du drikker alkohol osv. Det kan hende at noen i min alder har sin egen meninger, ingen mennesker er like, så alle sammen få si sin meninger. Vi er akkurat like, men bare at dere er eldre enn oss, og vi er yngre enn dere ;)!
      Jeg er en stor fan av deg Sofie Elise <33

    115. Hei jeg er en jente på 12 år.
      Jeg elsker bloggen din<3 Selv om du skriver at du drikker så blir jeg ikke påvirket av den grunn. Selv om du er et forbildet for meg klarer jeg selvfølgelig å tenke smart<3 Du er en trolig pen jente, og du påvirker meg ikke til å drikke<3
      Klem en fan nr.1<3

    116. Det er faktisk sant. Da jeg var mindre og hadde forbilder, husker jeg det var vanskelig å skille mellom rett og galt. Heldigvis hadde jeg ikke mulighet til å gjøre alt jeg ville da, men det kan godt henne det er unger på 12-13 år som har det. Å det å drikke og bli kjempe brun, er ikke noe en på 13 år klarer å se det gale i. Det er sånn de er, har de lyst til noe, må de bli fortalt at det er farlig, de klarer ikke å tenke det selv. Det har ikke noe med at dem er dumme eller noe, de har bare ikke kommet til den alderen enda.
      Det er derfor at folk skriver det dem skriver om at du skal passe på hva du skriver. Å ja foreldrene burde passe på hva de leser på nette. Men det må jo være ganske kjedelig, å få høre det i etter tid at mange unge jenter har kuttet seg fordi du har gjort det. De kan faktisk tru at det er kult..

    117. Jeg blir ikke påvirket og de fleste blir ikke det. Hvis du skal tenke på alle som blir påvirket så er det mye på nettet en liten tolv åring ikke skal lese. Mange nettsider en tolv åring burde holde seg unna da. Så fortsett som før, vær ærlig! Hvis jeg noen gang skulle blitt påvirket er det kun i stil, liksom fått inspirasjon til fine antrekk men ikke no mere :- ) you go girl!

    118. Du skal selvfølgelig få lov til å skrive som du vil for det er dìn blogg. Men akkurat det ønske om den perfekte kropp, hår, pupper etc. kan skade en del. Jeg tenkte AKKURAT som deg da jeg var 16 og det er ikke mer enn fem år siden.. Jeg ville se ut som en glamourmodel, og det å se seg i speilet var hardt. Det er forferdelig at du har så dårlig selvtillit som du har og jeg håper du kommer deg ut av den kropsfikserte gropa slik som jeg gjorde. Du tenker kanskje at “ja, men jeg vil virkelig se sånn ut”. Hadde du fått bedre selvtilit så hadde du forstått hva jeg hadde ment. Du er en vakker jente som virker veldig jordnær. Den værste delen er at uansett hvor mye man gjør med utseendet, så blir man aldri fornøyd. For det er det indre i deg som avgjør om du blir lykkelig eller ikke.
      Gir deg en klem fylt med litt selvtillit til deg. 🙂

    119. Heidu! elsker bloggen din, og det nye designet!
      Nei, herregud… sant det du sier, at det er din blogg og det du gjør må ikke alle andre gjøre, jeg blir ikke påvirket i det hele tatt, og hvis man blir det så trenger man ikke å lese bloggen din.
      Blir bare påvirket av klærne dine og håret ditt, for det er såå fint!
      stå på Sophie, du ruler verden !!!

    120. Det er jo ikke så farlig og vise tube-bh da, herregud… de yngre leserne må nok vett i huet til å ha og forstå egne grenser! Må nesten le; Det at tube-bh’n syns litt fins ikke dumt på noen som helst måte! Virker som om noen leter alt dem kan etter noe å klage på deg for! Stå på 😀 digger bloggen din!

    121. Tnaaw så søt du er<3
      De som er 12 år o.s.v (jeg er 13, jeg leste bloggen da jeg var 12 og) liksom, da viser du heller hva de IKKE skal gjøre liksom.. tviler på en 12 åring sitter der og bare ''ååh sophieelise jeg digger henne jeg og skal drikke'' liksom.. lol.. haters gonna hate, ikeksant? c:
      Elsker bloggen din<3

    122. Du er alltid fin, og jeg ser opp til deg. Selv om alle kangjøre feil av og til som du sier, du er avogtil full osv, men det betyr ikke noe. Du er et fantastisk forbildet!
      Før leste jeg heidialexandra sin blogg ofte, og trodde man måtte være sånn som hu får å være kul og barbie osv, men så så jeg diin blogg, og at du setter skolen høyt. Og siden det (3 måneder sida) har jeg tatt skolen på alvor, jeg gjorde de før også, men trodde ingen andre gjorde det <3 Du er rett og slett norges (selv om jeg ikke har sett alle da..) tøffeste, og søteste jente <3
      Hils til vennene dine på jentekvelden, de ser også kjempekule ut, har de blogg? Spessielt hun som kommer fra Asia ( tror jeg? ) 🙂
      Ønnsker deg alt godt og lykke i fremtiden , kos deg <3

    123. Du er så utrolig søt! :))
      elsker bloggen din , vil lese den uansett hva du skriver! <3333

    124. Du påvirker ikke unge jenter så fort, det tror jeg ikke, Men du påvirker folk med det vakre utseet ditt♥

    125. Jeg er en jente på 11, fyller 12 til desember, og jeg skjenner mange som viser tube bhen sin feks. og jeg ikke noe i mot det, og jeg blir ikke påvirket av det du gjør. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk skal drikke fordi noen andre, de må jo kunne klar og styre sitt eget liv selv! Det mener jeg da. Men alle kan bli påvirka av noe <3

    126. Kjempe søtt outfit du har på bilde. Tror folk bare blir påvirket av mote og skjønnhet når de ser på blogger, litt tips om hva som er fint og ikke. Det skal faktisk mye til for at man skal fikse andres handlinger. Off føler jeg tar noe fra skoleboka. Men likevel, folk blir ikke så lett påvirket er ikke slik at du tvinger folk til å være slik og slik når enn blogger…

    127. JEG ER 12 ÅR. -Altså en 99’er.
      Jeg blir ikke påvirket av deg på den måten. Tube-bh, og bh er jo helt vanlig. De fleste på min alder bruker det jo også. Også det med alkohol, at selv om du drikker så gjør jo ikke andre det fordi du gjør det og nevner det. Det er din blogg, du skriver om hva du vil og de som er på nettet må jo egentlig regne med å ha litt nettvett også skjønne hva som som er “riktig” og “galt” hvis du skjønner hva jeg mener.
      Bare blogg som du gjør. Det er ditt liv, din blogg og du gjør hva du vil med det. Stå på! <3
      -Aurora

    128. Jeg blir ikke påvirket på noen måte.
      Bryr meg faktisk ikke noe om det for du er et veldig bra forbilde synes jeg:)

    129. Du inspirerer folk! drit i alt det tulllet om at du påvirker yngre lesere osv.. det er kun tullball og dritsnakk. fortsett som du alltid har gjort 😀

    130. Jeg ble 13 i år og har i over et år lest toppbloggere fast, og jeg har ALDRI blitt påvirka av noen. Jeg driter i om du drikker alkohol, bruker barbiedop eller noe annet. Du har ditt liv og jeg har mitt, bare fordi du er en toppblogger så skal ikke jeg gjøre de “gale” tingene som du gjør.
      Blir så drittlei av folk som oppfører seg som foreldre og skal bestemme over hva andre velger å skrive -.-
      Ikke bry seg om de irriterende kritikerne 😉

    131. nei ,jeg mener ikke at det er sånn som de kommenterer. tror ikke at selvom DU drikker alkohol føler andre at de mååå gjøre det. høres rart ut fra min side. men vi blir jo påvirket. men det tror jeg er mer påvirking av mote osv. ikke sånn at vi føler at siden du drikke måå vi. hvorfor skulle vi?;) skriv det du vil. du er kjempesøt:)

    132. Hei Sophie;)Jeg er 12 år og jeg blir ikke påvirket. Jeg synes det er litt dumt at andre sier det til deg du bestemmer jo hva du vil legge ut å ikke, å de som blir påvirket kan si fra eller noe…;)

    133. Jeg blir ikke så lett påvirket den som sier det bruker det som et argument mot bloggen din! Vet nesten ikke om noen som blir lett påvirket :)Elsker bloggen din!<3

    134. Jeg blir ikke lett påvirket! Så de yngre som leser bloggen som blir så lett påvirket burde da slutte å lese bloggen din eller noe annet. For det er DIN blogg, og det er DU som bestemmer hva du skal skrive 🙂 Og du er jo voksen nok til å drikke alkohol, så jeg syns du skal fortsette å skrive som du gjør jeg 🙂

    135. Jeg blir ikke lett påvirket, jeg er 14. Synest du skal blogge om det DU gjør uten å måtte analysere en hver setning for å lete etter alle ord som kan gi feile signaler. Synest måten du blogger på nå er kjempe bra!

    136. herregud skriv nu bære om d du vill, e 13 å blir ikke på virka av d du skriv, anyway så e det føreldran som skal tenke på ka ongan demmes e på!
      elskebloggen diin BTW ;)<3

    137. nei jeg lar meg ikke påvirke av det andre bloggere skriver :). jeg syns du bør få skrive hva du vil, for du oppfordrer jo ikke andre til å evt drikke eller andre ting 🙂

    138. Jeg blir ikke påvirket av det du skriver! Syntes at det er bra at du tar de valgene du selv vil og at du lever ditt liv, og du oppfodrer oss jo ikke til å drikke selvfølgelig! Det er vårt valg og de som skriver sånne kommentarer er så teite at jeg ikke kan sette ord på det! STÅ PÅ SOFIE 🙂

    139. Å se verden daglig med dine egen øyne er lettere å bli sug inn i enn når man leser en blogg. Det å se noen bruke tube Bh på en blogg, er det samme som å se alle de jentene med bekini om sommeren. Du kal da vel ikke bli så påvirket av blogger, når du opplever så mye i hverdagen, som du også greier å holde deg unna?

    140. nei , det påvirker meg ikke i det hele tatt 🙂 men det kan påvirke på som eksempel viss du kjøper en kul topp så har jeg utrolig lyst på den og kansje kjøper den 😀 btw: det sto noe om tube topp jeg err ellve og bruker det såå…
      haha , søte klær da <3

    141. Eg e 12 år, men tenke søren meg ikkje at eg må drikke alkehol eller gjøre slikt fordi du gjør det. Men eg ser opptil deg og syns du e en kjempeflink blogger! 🙂

    142. Jeg er 12 og ser ingen problem med at du er deg selv og skriver hva du gjør å viser bh. DU er et forbilde for den du er.

    143. Klart unge mennesker er lett å påvirke?! Gamle også, men ikke i like stor grad. Du (og jeg) blir f.eks påvirket av slankepresset som pågår, og som har pågått lenge. Det er en grunn til at det blant annet ikke er lov til å reklamere for røyking i landet her, nettopp pga at (særlig unge) mennesker blir påvirket av det.
      Jeg er noen år eldre enn deg, og du tror meg kanskje ikke nå. Men, om noen år vil du endre måte å tenke på, du vil bli mer voksen, og du vil se det når det skjer.
      Du er ei veldig pen jente, og ikke minst populær. Du er også et forbilde for mange, og mange tar etter deg. Med det så mener jeg ikke at du på liv og død må ta hensyn til dine yngre lesere, men du trenger vel strengt tatt ikke å kommentere sånn som dette: “er dere virkelig så lette å påvirke?”, og mener du helt serriøst at jenter på 12 år må ha tilsyn hver gang de er på nettet? Du husker ikke hvordan du selv var i tolv-årsalderen?
      Gjør hva du vil, bare ikke tro at ingen ser opp til deg, for deter det mange som gjør.

    144. altså,nei. jeg er ei liten jente som er yngre enn 12, skriver bare så det er vanskelig og merke. men, nei, ikke i det heletatt, vi har hjerne. -hvertfall noen (-:

    145. Hei, du er fin ! men forde om du drikker eller va du gjør så gjør ikkje jeg det jeg har grenser .jeg gjør ikke ting jeg ikke burde og jeg ser på bloggen din for det er spennende jeg gjør det ikke for å se va jeg skal gjøre for å være som deg.jeg skal være meg selv, så du må ikke være redd for min den å skriv ting på bloggen din for jeg leser for du er arti å fin ikke for va jeg skal gjøre for å være lik deg ! smask du e kul !

    146. Du er en super blogger, og du blogger om det du vil!
      Din blogg, de som sier at vi ” 12 år gamle ” jentene blir fort påvirkelig er bare teite.
      kansje det er det alle leserne dine liker at du blogger om alt du gjør, problemer men mest av det søte liv. Som blogger må man regne med teite kommentarer, men ærlig talt! Dette kan jo ikke være seriøst.
      la jenta styre sitt eget blogg liv!
      keep it on girl <3

    147. Jeg er en 12 år gammel jente som leser bloggen din som oftest fast. Wow, du bruker sminke, drikker alkohol, og viser til og med tube-bh-er :OO det er jo ikke sånn at bare fordi vi er yngre så vet vi ikke hva det er. bare jeg går utenfor huset ser jeg noen som drikker alkohol. Føler ikke at jeg må gjøre det fordi du gjør det, litt uavhengig og selvstendig må man være. Jeg synes du er kjempeflink Sophie, fortsett sånn! Veldig få folk kan si at de ikke har drukket før de er 18 år. Bedre at du er ærlig om det enn at du lyger.

    148. Lol, jeg er 12 og bruker tube bh selv, så vil ikke si at jeg blir påvirket av det? Haha, og ikke av alkohol heller.. hvorfor skulle jeg har lyst på det? c: Teit sagt, sier jeg bare

    149. Hva er det for noe tull, at du ikke kan vise tube-bh på bilder selv om du har yngre lesere. De tar jo ikke skade av å se det

    150. Jeg er 13år, ble det nå nylig.
      Som vil si at jeg nettopp har vært 12, og lest bloggen din, lest alt du skriver, og sett på bildene.
      Uten ET ENESTE problem.
      Jeg tror nok det er “eldre” (14+) jenter/gutter som skriver om hvordan 12 åringer kan bli påvirket av en blogger eller andre personer/kjendiser.
      Jeg skal ikke snakke for all 12 åringer, men vi er ikke dumme og uforstående bare fordi vi er mindre.
      Vi står alle for egne ting. Vi har, som du sa, en grense.
      Vi er ikke små barn som tror det er greit å drikke ol, når vi er så unge bare fordi eldre gjør det.
      Poenget var, vi blir ikke alle like lett påvirket, som dere tror. Og hvis dere husker da dere var 12 tror jeg mange av dere som kommenterer dette, ikke ble påvirket av slikt

    151. Det er teit av dere som sier at yngre blir raskere påvirket av sånt, hallo..
      Jeg er 11 og blir 12 om noen dager, og jeg har aldri hørt om noen eller kjenner noen som har begynt å drikke fordi noen andre eldre gjør det.
      Å på mange antrekk er det meningen å vis bh’en, og uansett hva er galt i det? Man går jo rundt i bikini på stranda med venner og mange andre folk man ikke kjenner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg