mitt syn på utroskap

Vi leste en novelle her om dagen på skolen som kort fortalt handlet om utroskap. Det fikk meg til å tenke litt, så derfor tar jeg det opp nå.

Når jeg får høre at en person har vært utro, enten jeg kjenner personen eller ikke, så blir respekten jeg eventuelt hadde for den personen helt blåst bort. Og jeg forstår virkelig ikke hvordan mennesker kan støtte og tilgi noen som har gjort en sånn feil. Man velger selv. Man blir ikke tvunget (i 99,999% av tilfellene), man velger en natt eller et øyeblikk med en annen, forann et liv med en man elsker. Selv om man vet at noen blir såret. Det verste jeg ser er også når mennesker nekter på det hele, og deres kjære må gå i uvitenhet og med en løgner som partner. De som klarer det… jeg har ikke ord. Jeg håper de lever i skam.

Når en gutt er utro, så ser alle på det som en selfølge at han skal bli dumpet. Er det kun jeg som har merket at jenter fort blir gjort til “offer”? Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe annerledes? Når jenter er utro har jeg ofte hørt “åh stakkars henne”, ” alle gjør feil” osv, som om det skulle vært okei. Helt latterlig synes jeg.

Om min egen kjæreste noen gang hadde vært utro.. Fyfaen, jeg blir dårlig bare av tanken. Håper alle som er i forhold der noen har vært utro ikke finner seg i å bli behandlet som dritt og går videre. Jeg kjenner så mange som er i forhold de ikke fortjener, og det gjør meg rett og slett vondt. Men selvsagt – man kan se på et forhold som en slags kontrakt der man blir enig seg i mellom om hva som er okei. Om jeg gjør noe jeg føler Marco ikke kan se uten å bli lei seg, så går det under grensen på utroskap. Kanskje jeg er litt streng der – hvilke grenser har dere?

 

Og ja, jeg har forståelser for at man kan ha en “glipp” når et forhold går dårlig, ting er nytt, ting er usikre, man er beruset.. Men da må man være “mann” nok til å stå opp for det.

84 kommentarer
    1. Har aldri kommentert her før, men nå må jeg nesten gjøre det. Du skriver kjempe bra, og du virker som en oppegående og smart jente. Jeg er helt enig med deg i dette, og grensen min ligger også der. Jeg godtar virkelig ikke utroskap, og det blir slutt med en eneste gang hvis kjæresten min er utro.

    2. bestevenninnen min har vært utro mot sin kjæreste. og det fikk jeg vite av en kompis.. hun har ikke en gang sagt det til meg ELLER til kjæresten sin….

    3. Eni m dæ , har vært i et forhold dær d blei sakt fra han at han hadde løgge om at han hadde pult ei anna jenta sånn at æ sku hate han å at han kunne bli ilag m ei anna ei.Han va faktisk utro når han kyssa ei anna jenta mn d mente ikke han at d ikke va nokka alvårli.Han brukte mæ , lot mæ gå igjennom en førferdelig løgn som æ trudde va sann , han kødde skreik t mæ dagen d ble slutt.å etter alt så hate æ han enda ikke . kordan går det ann etter alt han gjor?
      -kb

    4. Jeg selv har gått igjennom litt slike ting. Og funnet meg i det. Men etter 10 måneder rakk ikke tålmodigheten lenger, takk gud for det! jeg tror at hvis jeg hadde hatt type, så ville jeg tenkt “hadde han kunnet sett meg gjøre det her uten å bli såret?” også eventuelt revurdert det jeg var på vei til å gjøre. bra skrevet!

    5. ENIG. utroskap er det mest kvalmende som finnes. samboeren til søstera mi hadde vært utro mot henne hele 4 ganger!! det ble jo selvfølgelig slutt og de fant seg hver sin leilighet, men hun har fortsatt følelser for han, og er mye hos han, og sover over.. Det er vel slik når du virkelig elsker en person,og ikke klarer og gi slipp på det som en gang var… men personlig hadde jeg klikka trur jeg..

    6. Helt enig!! Jentene er minst like ille og det er ikke det grann synd på dem ! Hater når folk har vært utro og alle veit om det unntatt den personen er sammen med. Da blir jo folk nesten delaktig i det:/

    7. Du er flink til å skrive! Men når jeg ser at du skriver at man velger selv i 99,999% av tilfellene, så er jeg litt uenig. Hva med de som blir voldtatt? Kan det kalles utroskap? Ikke alle voldtekter er så dramatiske, men mange gutter er ofte mye sterkere nn jenten, og selv om det kanskje ikke blir sett på som utroskap, er det ofte at jenter blir tvunget til sex. Bare en tanke jeg fikk. Jeg har vært borti noe av det samme selv. Kanskje man velger en kveld med en annen, men det viser seg at mange ikke er til å stole på. Hva om man blir tvunget til sex av en man trodde var en venn?

    8. Totally agree ass !! Er bare såå lame og være utro ! sjønner ikke greia med det !! Visst de ABsolutt MÅÅÅÅ ha sex elns .. med en annen jente kan de glemme og gå tilbake til meg !!

    9. Heelt enig i det du sier! Folk velger helt selv om de vi tilbringe natten med en annen enn den de er kjæreste med, og de burde bli tilgitt for det etterpå! Og hvem vil ha en som har vært utro mot sin tidligere kjæreste? Da vet du jo at han er i stand til å være utro igjen…

    10. Jeg skulle dra til kreta, og var sammen med en gutt jeg virkelig likte. Jeg hadde det kjempe fint i kreta og tenkte masse på han, jeg gledet meg veldig til p komme hjem å se han. Da jeg kom hjem møtte jeg noen av vennene mine, de spurte hva jeg skulle gjøre resten av ferien jeg svarte ” dra på en hytte på en øy og kanskje til kjæresten min sin hytte” da svarte den ene vennen min ” har du ikke hørt” jeg svarte jo selvfølgelig” nei?” da sa vennen min ” han har sakt lenge at han skal slå opp med deg” jeg svarte ” det hakke jeg hørt” vi ble litt avbrutt for mamma sa at jeg måtte inn jeg sa hade og tenkte ikke mer på det. Da jeg kom inn satt jeg meg på pc-en, jeg åpnet msn og der poppet det en beskjed der det sto ” Slår opp med deg syntes vi ikke burde være sammen”. jeg ble kjempe lei meg. Noen månder hadde gått og jeg tenkte ikke så mye på det, så sier en jente på msn” jeg hvar uro med kjæresten din mens du hvar borte”. De hadde klina mange ganger mens jeg hvar i Kreta.
      Nå er jeg såååå over han og ser egentlig ikke hva jeg ser i han 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    11. Jeg er helt enig med deg! Hva er vitsen med å være i et forhold hvor du sårer en person som faktisk har følelser for den andre, mens den går rundt og “roter” med alle andre..

    12. jeg leste et sant leserinlegg i samfunsfagboka mi, å vi har om seksualitet osv, å der sto det om harstad og hvor lett rykter sprer seg, haha 🙂

    13. Enig med deg!!! Jeg skjønner ikke hvordan et menneske vil gjøre det andre menneske noe så vondt. Hvis kjæresten min hadde vært utro da aner jeg ikke hva jeg hadde gjort 🙁 Forresten du og Marco og utrolig søte sammen!

    14. Er så enig i det du skriver. Jeg har nettopp funnet ut at kjæresten min har vært utro med 7 forskjellige jenter. ikke bare èn, men 7! Har hatt det helt forferdelig den siste uka, får ikke til å gjøre noe som helst. ting har gått utover både skole og fotballtreningen. 4 av de 7 jentene var venner av meg også, noe som gjør alt absolutt mye verre. utroskap er helt ubegripelig, og det er ikke forståelig at han jeg var sammen med kunne gjøre noe sånn mot meg, det hadde jeg aldri trodd. gjennom det 2 års lange forholdet ble jeg jo bare lurt.. det kommer til å ta utrolig lang tid for meg å komme meg over dette, for jeg har aldri opplevd noe så fælt i hele mitt liv. Er så enig i det du skriver, utroskap er helt sinnsykt spør du meg

    15. jeg ga falske forhåpninger til en gutt for omtrent ett år siden, det var ikke meningen og jeg var ikke klar over det selv, helt til folk jeg kjenne fortalte om det i ettertid. I begynnelsen nektet jeg for det, men jeg ser det nå..
      Jeg klinte med denne gutten, sa jeg var gla i ham osv, men da den dagen kom og han sa at han elsket meg, da friket jeg helt ut! En vanlig jente ville kjent dette som den beste dagen i livet noensinne, men jeg ble bare skremt, ingenting ble som vanlig etter det, og en dag sendte jeg ham en melling for å si at vi ikke kunne fortsette slik.. jeg angrer på måten jeg gjorde ting med han, og jeg angrer på at jeg ikke forklarte ham det face til face, da kunne vi heller tatt det helt fra begynnelsen av og gått rolig framover!
      Hva tenker du om å gi falske forhåpninger? kan du svare på dette i et innlegg på bloggen ? 🙂
      Du er et stort forbilde for meg, og jeg elsker bloggen din utrolig masse! du og marco er så søte sammen, ta vare på det ! 😉

    16. Eksen min hadde et forhold til en annen jente i 8 mnd før jeg fant det ut. Vi forsatte å var sammen, men det ble aldri det samme. Etter 2 år gav jeg opp, og jeg angrer den dag i dag på at jeg ikke dumpet jævelen da jeg fant det ut.
      Oh well, jeg har lært nå 🙂

    17. Er stort sett enig i det du skriver.. Men personlig så syns jeg at hvis man virkelig elsker noen, så klarer man å tilgi hvis det er snakk om et kyss i ravfylla.. Har tilgitt utroskap litt for mange ganger tror jeg, men klarer ikke gi slipp uansett..

    18. Jeg er helt enig i det du mener her, om man tillater seg å være utro så mangler man grunnleggende moral. Det er en grense jeg aldri vil krysse og heller aldri kommer til å akseptere at andre krysser. Når jeg fikk høre fra ei at hun var utro mot typen “fordi han såra henne først” så hadde jeg ikke respekt for handlingen av den grunn.
      Synes forresten du skal sjekke ut http://skjellz.blogg.no , han gjør et rimelig fortapt forsøk på å etterligne deg. Parodier er morsomme når de er godt gjennomført, men dette er bare…kleint… for ham.

    19. jeg bor i en liten by og her er det slik at om en gutt er utro er det helt greit liksom, de blir ikke sint på gutten men de klikke helt på jenta han var utro med. Og det er jo ikke hun som har vært utro det er jo gutten. det irriterer meg noe helt sykt ! etter en slik hendelse vil jenta bli kalt hore, laus og slike ting..

    20. Jeg er veldig enig med anneedvardsen.blogg.no. Sophie Elise, du har tydeligvis ikke vært borti utroskap før, det virker ikke som du har følt på kroppen, og vet hvordan det er. Kjæresten min var utro mot meg, flere ganger dessverre, og jeg tenkte med en gang at nå er det over. Problemet var at jeg fikk vite det et år etterpå, altså han hadde hodlt det hemmelig for meg, veldig lenge. Jeg går på skole med jentene det gjelder, og i starten var alt feil. Jeg var utslitt, klarte ikke å trene, gjorde ikke lekser, var mye hjemme fra skolen og snakket ikke med kjæresten min (vi hadde pause). En dag jeg ikke hadde vært på skolen, kom han hjem til meg når han var ferdig. På det tidspunktet var jeg ferdig med å være sur, så vi snakket lenge. Han sa det han ville si og jeg fikk sagt det jeg ville si. Vi ble enige om å prøve å fortsette forholdet, fordi vi mente vi kunne klare det, men fra nå av måtte vi fortelle hverandre alt, unasett hva det gjaldt. Vi er sammen enda, og har når vært sammen i 2 år og 8 måneder. Jeg har fått høre i ettertid at det virker som jeg er en sterk person, og så bare godt i mennesker, som klarer å tilgi utroskap.

    21. hahahahah lol. folk gjør faktisk feil. du aaaaner ikke. ting kan bli sett på totalt annerledes for folk 😉 herregud.

    22. etter at det ble slutt mellom meg og eksen min, fant jeg ut at han hadde skrevet masse upassende med en rekke jenter på facebook mens vi hadde vært sammen. ikke bare upassende, men han hadde til og med avtalt med flere av dem at han skulle være utro og ha sex med dem.. syke greier. selv om han muligens ikke gjorde dette i praksis, er det for meg utroskap. man skriver ikke sånn til andre jenter når man er i et forhold. når jeg fant ut av dette, kuttet jeg han helt ut. angrer ikke 🙂

    23. Jeg må bare kommentere, disse kommentarene over her er så tåpelig at jeg faktisk sitter å flirer. Og er litt bekymret over hva som er i ferd med å skje med oss jenter.
      For å få poenget mitt fram først, visst man har en kjæreste som har vært utro, fler enn 1 gang.Så er det TYDELIG at han ikke elsker deg, for en gutt som elsker deg ville aldri i livet vært utro.
      Alle gjør jo feil, men når man gjør noe to ganger, da vet man hva man driver med. Og det med at fylla har skylda, det er bare tåpelig, ¨
      for visst han har SÅ lyst på alle andre jenter når han er full,
      så er han ingenting å spare på. Jeg forstår at man kan tilgi en som har vært utro en gang,og man ser at han angrer noe sinnsykt men å tilgi en kjæreste som har vært utro fler ganger, er absurd.
      Når han har hatt så lyst på andre jenter før, hva får deg til å tro at det bare er deg han virkelig vil ha ? Nå tenker du, fordi han enda er sammen med meg og fordi han vil prøve igjen. Hvorfor var han da utro imot deg ?
      Jeg har mange gamle veninner og kompisser som har vært utro mot kjærestene dems, respekten min for dem forsvant der og da jeg hørte det. Jeg er ei jente som IKKE tollererer utroskap, fordi jeg vet at jeg fortjener en gutt som bare vil ha meg.
      Jeg vet jeg fortjener en gutt som elsker meg med hele sitt hjerte, og som aldri i livet kunne vært utro.
      Vært innom mange drittsekker før jeg fant han gutten jeg er sammen med nå. Han er verdens beste og har likt syn på utroskap som jeg har.
      Og faktisk så råder jeg alle til å tenke over hva de fortjener, det finnes faktisk bra gutter der ute som vil ha ei jente som er akkurat som deg !
      Det gjelder selvfølgelig til alle gutter der ute også, skrev HAN i teksten fordi jeg er jente.
      Og sophie, jeg syns ikke du er streng. For man må tenke over hva man gjør, og tenke hvordan det hadde vært om kjæresten din gjorde det og hva det ville fått deg til å føle. Man vet som regel hva som er ok og hva som ikke er det.
      Mvh Cecilie <3

    24. ganke enig med hva du skriver her Sophie. Hadde blitt helt knust hvis kjæresten min var utro, men kunne aldri i verden klart å gjort det slutt, jeg elsker han for høyt til det…

    25. Enig! Jeg er jo nesten enda ett BARN på fjorten år! Men jeg husker den kvalme ekle følelsen og stikket når en annen gutt jeg liker veldig godt tok på en annen jente.. Jeg var ikke en gang sammen med ham, selv om han tar på meg også av og til.

    26. Jeg var sammen med en fyr, han var faktisk min første virklige kjæreste. En dag krangla vi, jeg hadde nettopp komt hjem fra en fotballcup og jah vi begynte å krangle om noen små ting og dagen etter så hadde han sovet hos en venninne av meg huner litt eldre enn meg, og det var likosm mange som sa at de hadde hatt sex og sånt men jeg trodde ikke på det fordi han sa at det ikke var sant. men folk bare fortsatte å si til meg at det hadde skjedd så jeg spurte han en gang til og ba han være helt ærlig med meg og han sa forsatt nei, og blei drit sur på meg og sa at det var slutt osv. han klikka helt! tok ikke telefonen når jeg ringte, svarte meg ikke på face, ingenting. Den vennina mi(natalia) som det var snakk om hadde vert på ferie så jeg hadde bare så vidt snakket med hun om det men hun og sa at det ikke var sant, men den dagen hun kom hjem fortalte søstra til eksen(også god vennine med natalia) at de tre hadde hatt en fest når vi hadde kranglet og at alle sammen lå i samme seng og var ganske så fulle men hun sovnet og våktnet igjen på natta fordi eksen min og natalia hadde sex, mens hun lå der men de hadde sakt at hun ikke måtte si det til noen men det klarte hun ikke så der startet ryktene (som var sanne) jeg var så forbanna pissed på de to da. så jeg spurte hvorfor han løyg til meg og sa at søstra hadde fortalt meg sannheten, men han sa fortsatt at det var løyn, så jeg slo til han og gikk, etter noen dager så fortalte han sannheten, men sa at han ville prøve på nytt igjen og gi meg en ny sjangse(?!?!?!) yeeeeeeeeeeeah! jævlig fin sommer:b meen jeg er over han nå og han har gått videre, men helt enig med deg skønner ikke at noen tilgir utroskap, hun natalia hadde btw 4 unger og var 30 år, og han var 17, jeg er 15 😛 off for en rotete kommetar, men håper du skjønte poenget mitt 😀

    27. Jeg er delvis enig med deg. Men jeg er òg av den troen at man kan ha arrangert utroskap, slik at begge partnere bli innvolverte uten sjalusien. (Om dette er noe begge parter ønsker)
      Og dette er òg grunnen til at Polygami er så fantastisk deilig!
      Dog er det slik at om man har sagt seg enig til et monogamt forhold, så skal det òg være monogamt!

    28. Heidu, kommentar oppi der: 99,999%, det var jo sikkert derfor hun skrev det:) De siste 0.001% gjaldt helt sikkert de som er utsatt for nettopp overgrep.

    29. Har selv hatt et glipp i fylla… Jeg var helt knust og kom gråtende til kjæresten min og nærmest bønnfalt ham om å gå i fra meg fordi jeg var en drittkjerring. Han bare smilte og sa at det var greit, men at jeg aldri fikk gjøre det igjen. Mennesker er forskjellige tror jeg, men jeg kommer i hvert fall aldri til å gjøre noe sånt mot ham igjen! Ikke mot meg selv heller… uansett om han hadde fått vite det så hadde det drept meg innenfra. Jeg kjenner ham heldigvis godt nok til å vite at han aldri gjør noe sånt mot meg! <3

    30. Kjæresten min var utro mot meg – med en venninne av meg. Det hadde visst foregått kjempe lenge, og jeg var helt satt ut og hadde absolutt ingen mistanke når jeg fant ut det. Det beste med hele var at HAN kom å sa det til meg å at jeg ikke fikk vite det av noen andre. Han tryglet og ba om at vi skulle fortsatt være sammen- noe han gjør den dag i dag også, men det kommer på ingen måte på tale. Noe så respektløst etter de to fine årene vi hadde hatt sammen, skjønner jeg ikke at han i det hele tatt tørr å spør om vi kan være sammen igjen. Jeg har virkelig noe imot utroskap og har virkelig fått kjent på det, og det er det jævligste jeg har opplevd, det slår kjærlighetssorg ned i støvlene. Håper ingen slepper å oppleve det! Det er forferdelig, men det har gjort meg mye sterkere, men jeg har vanskelig for å hoppe inn i et nytt forhold igjen nå da, redd for at det skal skje igjen.
      Takk for fint innlegg og for at jeg fikk dele det jeg hadde på hjertet med deg. Du er en fantastisk blogger 🙂

    31. det er faktisk bevist at man er klar over at man gjør feil selv om man er beruset eller drita. så at en person sier at den ikke var klar over hva den gjorde eller “det bare skjedde”, det bare bullshit. så det er ingen unnskyldning at man har vært drita eller beruset eller what so ever 😉

    32. utroskap er det verste jeg vet om! fant ut at kjæresten min var utro for ikke så lenge siden, en uke tror jeg. så slo jo opp da. har vært lei meg helt siden det..

    33. Er helt enig med deg! Utroskap er helt uakseptabelt. At noen i det hele tatt har samvittigheten til å gjøre noe sånt. Har selv opplevd utroskap, og det er en utrolig vond måte å bli sviktet på. Jeg følte jeg fikk slengt rett i trynet at jeg ikke var bra nok, og at jeg ikke var verdt noe. Det verste var vel at han skjulte det for mye i flere måneder før jeg fant det ut selv.
      Utroskap er ille, det er noe ingen burde akseptere, alle fortjener bedre.
      Veldig bra skrevet 🙂

    34. eksen mi var utro for noen uker siden… etter det har alt vært heeelt jævlig. men jeg har tilgit han. men det var sykt bra skrevet av deg, du er god:)

    35. Her må jeg si meg helt enig. Jeg har opplevd utroskap selv og har sett personer jeg er glad i også oppleve det, og det er helt jævlig. Jeg tolererer verken utroskap eller løgn. Da er det over og ut.
      Jeg sitter heller hjemme alene enn å sitte i armkroken til en falsk drittsekk.

    36. Jeg er så enig med deg.
      Jeg gikk ut fra ett forhold for ca. en måned siden. Vi hadde vært sammen i nesten 1 og et halvt år, og vært forlovet i 1 år..
      Men det viste seg at alt bare var en løgn.. Han hadde hele tiden ventet på den riktige anledningen til å få den jenta han ville ha, ei jente han sa han var over, men som han senere fortalte meg at han har elsket i flere år!!!
      Han hadde møtt henne i hemmelighet, bak min rygg osv, men jeg vet ikke om han hadde vært fysisk utro..
      Tro meg, jeg har vært i et forhold med en løgn i nesten ett og et halvt år, og jeg har NULL respekt for han etter jeg fikk vite det om den andre jenta.
      Mange år.. hah, og han har vært i en god del forhold på di åra, tenk om de jentene hadde vist samme sannhet som det jeg vet nå!?
      Men gjort er gjort..
      Jeg har heldigvis kommet meg langt over han, og lever livet hærlig, med en annen i kikkerten 😀
      ps. Jeg digger bloggen din! Skulle virkelig ønsket at du var på 1. plass 😀 <3
      STÅ PÅ!

    37. Har egentlig null tolleranse til utroskap. Men det er lettere sagt enn gjort, hvis man virkelig elsker noen er det vanskelig å gi slipp selvom man innerst inne vet at det beste er å gi slipp og gå videre. Kjæresten min var utro mot meg med ex’en sin 1 måned etter vi ble sammen, jeg tilga han og i ettertid har han ikke snakket med henne. Har vært sammen nå i over 2 år, og venter barn sammen. Han har blitt min aller beste venn, og jeg er glad jeg lot det gå, selvom jeg fortsatt ikke har “glemt” det, har vi lagt det på hylla og gått videre. Det var i det minste han som fortalte meg det, og ingen andre.
      Jeg mener det er mennesklig å gjøre feil, sålenge du ser det selv og ikke benekter det. Kjæresten min ville slå opp med meg når han fortalte meg det for han syntes det var utilgivelig gjort av ham og at jeg fortjente noen som ikke ville gjort noe sånt mot meg.

    38. var sammen med ei jente i nesten 6 måneder.. jeg gjorde alt for henne. jeg sto opp klokka 8 på lørdager og tok bussen til henne for å se henne såve, jeg gjorde ALT.. jeg fant ut att hun drev på med eksen hennes, ikke bare èn gang, men 4 FUCKINGS ganger, jeg er av den følsomme typen.. kan gråte i timesvis bare pga det. men for 24 dager siden sa hun til meg att hun og han hadde klint, osv.. jeg ble helt knust. spiser ikke noe spess, fåkke såve. og klarer ikke gå på skolen.. jeg har ikke hatt 1 jevla løgn til hun, men hun har basert foholdet vårt på løgner.. utroskap er det verste som er.. im broken she is br(OK)en.. personer som er utro er det verste jeg vet om! det verste er att det er mitt 3. utroe forhold.. og alle andre jenter sier jeg er ” drømme gutten” føler meg gang på gang som en trøstepremie.. takk for meg – gutt 14.

    39. Om man elsker to personer samtidig, bør man velge den siste man forelsket seg i. For om man virkelig hadde elsket den første, hadde man ikke falt for den andre 🙂

    40. Liker at du tar det opp! Fra slutten av juni ifjor, til begynnelsen av mai var jeg sammen med en fyr, nevner ikke noe navn. men han var altså ”gangsteren” eller den kriminelle her jeg bor, eller egentlig i hele agder. alle vet hvem han er, både barn, ungdom og foreldre. han var egentlig veldig snill når vi ble sammen, helt normal, selvom han hadde gjort masse dritt jeg visste om. men kjærlighet gjør blind. i 10 måneder var vi sammen, og jeg gjorde alt jeg kunne for han, men han ble bare verre og verre. flere ganger fikk jeg vite han hadde vært utro, og hver gang jeg spurte nektet han. en gang, etter den første måneden, var vi på en fest. Han dumpet meg, for eksen, min gamle bestevenninne, som han hadde kysset dagen før. jeg gråt, og gråt. Det siste jeg husker fra den natten var synet av han og henne kysse foran meg. Da det ble slutt mellom oss, fikk jeg vite så utroli mye han hadde gjort mot meg. Av de gangene jeg vet, har jeg kommet til 10 ganger. Han var utro mot meg 1 gang i måneden.. Da vi slo opp, ble alt bare drama. Han sendte meg trusselmeldinger der han skrev han skulle knuse trynet mitt, henge opp nakenbilder av meg i hele byen og på skolen. Stjele iPhonen min, plante hasj på meg. Måtte anmelde han to ganger.
      Nå er jeg sammen med en annen jeg elsker veldig høyt. Men for en uke siden,på en fest, fortalte han meg at han hadde kysset ei for tre uker siden. Mens jeg var i spania. Jeg grein hele kvelden. Så dro han, og alle andre der utenom meg og 3 andre for å hente en fyr. Jeg satt ute med en kompis av meg for å ta en røyk. Så prøvde han å kysse meg, og sa at jeg måtte ta hevn. Jeg holdt hånden foran munnen, og sa: ”Nei, jeg er ikke sånn! Selvom han gjorde det mot meg, vil ikke jeg gjøre det mot han.”
      Da kjæresten min kom tilbake, sa jeg dette til han. Han har et slikt temprament at hvis han klikker, så blir han sur på alt og alle. Det endte opp med at jeg ikke fikk puste fordi jeg gråt sånn. Han ropte til meg, SETT DEG NED!! og han dro i meg, holdt meg fast. Til slutt bare løp jeg vekk fra han, og dro hjem.
      Vet det er litt rart jeg forteller dette her, men jeg må bare få det ut..Tenker ikke på noe annet.

    41. for et år siden fikk jeg vite at kjæresten min hadde ligget med en annen jente i fylla. jeg var helt knust og brukte et halvt år på å gråte over han. jeg visste at han hadde følelser for meg, men jeg klarte ikke ta han tilbake. på valentins dagen kysset han meg og da gikk det opp for meg hvor mye jeg elsket han. vi bestemte oss for å prøve på nytt.
      idag er vi sammen igjen og jeg angrer ikke for at jeg tok han tilbake, for jeg vet at han gjorde en feil og han har selv innrømmet det.

    42. Jeg er så utrolig enig med det du skriver!
      Har hvert borti flere gutter som har vært utro, og utroskap er det verste jeg vet! Vi jenter godtar altfor mye og klarer faktisk ikke å sette grenser. De fleste lærer av sine feil, men mange jenter der ute som bare fortsetter å ta typen sin tilbake etter at han har vært utro, og det er kanskje noe av det dummeste du kan gjøre! Vær sterk, tro på deg selv og sårer typen din deg en gang, kommer han nok mest sannsynlig til å gjøre det igjen! Det beste er å dumpe rævhølet en gang for alle, og komme deg videre. Det er kanskje ikke lett der og da, men i ettertid kommer du garantert ikke til å angre på det!

    43. Helt enig med deg.. I mitt tilfelle er det folk som sprer rykter om at jeg har klint med mange gutter på en fest, sugd en annen på klassetur og helt sikkert mye mer. Dette har jo selvsagt ikke skjedd, og heldigvis tror kjæresten min på meg. Men jeg vet at mange jeg kjenner går rundt og tror jeg har vert utro 3 ganger.. Noe som er forferdelig kjipt! Vertfall når han som sprer ryktene var blant bestevennene dine..
      Hater utroskap!!

    44. Jeg er helt enig med deg, Sophie!
      Jeg var sammen med en gutt i 2 og ett halvt år.. og den siste mnd ble alt forandre, han var utro mot meg etter to og ett halvt år.. alle fikk sjokk at han kunne gjøre noe sånnt, det var ikke sånn han var! selv faren hans var utro mot moren hans.. hvordan kan man ha hjerte til å være utro mot noe, jeg kan skrive under på at INGEN jente i hele verden fortjener at en gutt skal være utro mot dem! Den så kalte “perioden” man går igjen etter at man har funnet ut at hab/hun er utro er det ingen som fortjener å gå igjennom.. Jeg ble både fysisk og psykisk ødlagt av det han gjorde mot meg, jeg er på bedringens vei om jeg skal kalle det.. vi hadde planer om og flytte sammen og forlove oss, men alt ble til hjerte knus og tårer og ett selvbilde som forsvant til grunnen! Jeg var til og med i kontakt med legen min fordi mamma lurte på hva som var galt med meg, jeg hadde ikke fortalt det til mamma.. men nå har jeg fått meg en ny og fantastisk gutt som behandler meg helt utrolig og jeg VEIT at han ALDRI kommer til å være utro mot meg, for han har selv opplevd det på en måte.. og jeg bygger opp selvtiliten min sakte med sikkert oppover 🙂
      egentlig veldig deilig at du skrev dette innlegget, for da fikk jeg ut tankene mine og det jeg føler for utroskap!
      TAKK SOPHIE 🙂 jeg er også fast leser av bloggen din!

    45. Jeg har opplevd at kjæresten min har vært utro.
      Jeg hadde aldri trodd at han kunne gjøre det mot meg og var helt knust da jeg fant det ut. Jeg slo til han i sinne, skjelte han ut og sa de styggeste tingene jeg noen gang har sagt til en person.
      Men jeg lover deg; det er ikke på noen som helst måte lett å gjøre det slutt med en person du virkelig elsker.
      Jeg hadde så lyst til å gjøre det slutt og tenkte hele tiden på å gjøre det, men da jeg var med han klarte jeg det rett og slett ikke. Kall meg gjerne svak, men å tilgi en person som har gjort deg så vondt, ser jeg selv på som en sterk person.
      Det var ikke noe jeg bare skuffet vekk to dager etterpå, tankene om utroskapen var der hele tiden. I flere måneder. Tanken på at han gjorde det gjorde meg kvalm. Men etter han forstod hvor mye han faktisk såret meg, ble han en annen person. Han blokkerte jenten på alle slags ting (facebook, msn, skype, tlf osv) og han var rett og slett så kvalm og lei seg over det han hadde gjort at han skulket timer og skoledager for å ikke se hun og var enda mer lei seg enn det jeg var noen ganger. Han gjorde alt for å ikke miste meg.
      Den dagen jeg fant ut om utroskapen og han så hvor såret jeg var, gråt han og sa at hadde han ødelagt en bit av seg selv som aldri blir bra igjen. Noe som er sant. Han må leve med hva han gjorde, og vite at han såret meg.
      Jeg har tilgitt han, selv om han gjorde det han gjorde. For jeg elsker han og vil ikke miste han.
      Men faktisk (!!!!) så har vi den beste tiden vi noen gang på 3 år. 🙂

    46. Utrolig bra skrevet. Jeg synes du er en kjempe flink blogger, og fortsett med det du gjør! Utroskap er bare noe dritt, jeg har vert der flere hundre ganger, tro meg. Og det er ikke særlig kult og sitte hjemme og tenke på hva kjæresten din kanskje gjør nå, men det beste er å bare glemme han og alt. Selvom det er sinnsykt vanskelig og gi slip på den du elsker. Men hvis han har gjort det en gang, hvem vet hva han kanskje gjør neste gang.Velg heller og stol på deg selv. det er det beste

    47. Vill bare si at jeg er 15 år, vert utro 3 anger å det er noe jeg angrer ræva av meg på.
      Å når jeg var utro bar det son at jeg skulle gi hade klem til en så kyssa han meg istede liksom. Skal jeg liksom være dømt da slik at jeg ikke fortjener no kjæreste ?
      Btw er veldig enig i det du skriver.

    48. er enig med deg. For meg går grensen til utroskap ved kyssing. Hvis jeg er sammen med en gutt og han kysser en annen jente så har han vært utro. Kan kanskje tilgi, kommer ann på situasjonen, men alikavel.. da har han vært utro og må bygge opp tillit og respekt igjen. Dersom noe mer skjer blir det vanskeligere å tilgi og hvis han har et forhold med noen, da ser jeg ikke for meg at jeg kan tilgi han, uansett. Da er han ikke verdt det 🙂

    49. eksen kjæresten min va utro mot mæ.. han klina med ei som hete eva, også fingra han ei jeinte han møtt i syden.. og i dag fikk æ vita at han hadd klina med 2 til mens æ å han va ilag … så æ tok å bitch klappa hanj å dryla te med knyttnæven i skuldra hans 🙂 det va faen mæ fortjent! åsså kalt æ han jævla horebokk..

    50. jeg er helt enig!
      Jeg var sammen med en fyr i 9 måneder. Jeg var utrolig forelsket og det kom sinsykt brått på at han slo opp. noen uker etterpå var han uheldig og sa til meg at han hadde vært utro. det knuste meg helt, og jeg fikk følelsen av at han kanskje aldri hadde elsket meg, som han sa. men sant skal sies, han var gal. fant jeg ut.
      Han får nå ikke være lengre enn 100 meter unna meg. han prøvde nemmelig og drepe meg, etter at jeg ikke ville bli sammen med han igjen.
      etter han hadde hatt en kjærste før, som han var utro med heeeleetiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg