svarene fra spørsmålsrunden + video

kategori 1. BLOGG.


Hva synes du om topplisten? Synes du selv at du fortjener en plassering høyere opp?
Helt ærlig, hadde jeg bestemt så ville nok listen sett ganske annerledes ut for å si det sånn.. Men samtidig – å være høyt oppe er vanskeligere enn man tror, og et hardt press!

Og jeg hadde sikkert syntes det å være på førsteplass ville vært supergøy, i alle fall for en liten stund. Men da må det være av rett grunn, og ikke fordi vg.no har linket noen lettkledde bilder av meg.. Men hadde jeg fortjent plassen så hadde jeg vært der, så antar at jeg ikke fortjener den da haha. Mer trenger jeg ikke å uttale meg om! :) 

Hvor stor del av livet ditt deler du på bloggen?
Jeg deler den delen som dere kan se, altså utsiden. Jeg viser dere shopping, sminke, utseendet mitt osv. Jeg kunne for eksempel aldri skrevet om jeg og kjæresten min hadde kranglet, eller om det hadde vært noe problemer i familien ogsånt. Men selvsagt kan jeg iblandt dele litt mer personlige ting, men jeg har en klar grense (som jeg har gått over ganske mange ganger..) :) 

 Hvordan føles det egentlig å være en kjent blogger? Hvordan føles det å bli gjenkjent i byen osv? Er det ikke flaut?
Jeg synes det er utrolig gøy når folk tør å komme fram osv! Men det kan være litt ubehagelig om folk bare står og stirrer.. Men siden jeg vet hvorfor kan jeg ha litt forståelse.
Men det siste jeg kunne tenke meg var at det skulle være pinlig, i alle fall fra min side. Andre kan kanskje oppføre seg litt dårlig, om de er litt for pågående osv. Men enda er det bare gøy!

Hvor mye tjener du på bloggen?
Jeg har svart på dette før, men nå har lønnen min økt en god del så da velger jeg faktisk å ikke svare på det. Det anses av veldig mange som “feil” og skryt, det er desverre alt for lett for mennesker å bli sjalu.  

Hva synes du om
Tcmn: Fin og litt gal, synes det er dumt at hun kanskje ikke tar bloggen like “seriøst” som hun gjorde i starten. Men hun er nok den som ligner mest på meg på topplista, og hun er flink til å takle førsteplassen. 
Andrea Badendyck: Utrolig søt! Kan riktignok framstå som litt for “søt og uskyldig” i blandt, men jeg blir alltid i så godt humør av å lese bloggen hennes. 
Heidi Alexandra: Usikker og sjalu copycat. Hun har ødelagt livet sitt for å tjene noen småpenger å for å synes litt på nettet i noen år. 
Julia Nyland: Har vel egentlig forsvunnet helt..? Kan virke litt for glad i vin og junkfood, og vet ikke alltid helt hva hun snakker om. Ellers var hun den beste den gang hun var på topp, elsker humoren, stilen og utseendet hennes. Come back! 
Kristina Andersen: Veldig søt! Kan virke som om hun bryr seg litt for mye om hva leserne sier enkelte ganger, og prøver å framstå som litt for” sterk”. Vi er jo alle bare mennesker. 
Fotballfrue : Bra forbilde. Hun er et bra eksempel på at man kan bruke bloggen sin til noe bra, og lykkes! 

Bildene er tatt fra google så slut med det der “åh du tar de styggeste bildene” osv. Jeg synes de er fine, jeg!:-)

Dette behover jo ikke å stemme overhode, men er i alle fall inntrykket jeg har fått utifra å lese bloggene deres!

kategori 2. UTSEENDE.



Hvor høy er du? Du ser ganske lav ut!
Jeg er knappe 1.59 høy! Og trives med det :)

Heldigvis har jeg Stine som er like lav, det føles bra haha! 

Har du noen produkter å anbefale mot uren hud? Du har jo nevnt litt kort her før at du sliter med det.
Ja, det har jeg! Jeg bruker zitzapper og acnecyl, kjøpt på apoteket. Kan så absolutt anbefale og gå god for begge to!

Bruker du løsvipper hver dag?
Bruker det hver dag, ja! Men det er mest utav latskap, det er jo mye lettere å ta på det enn å stå i 10 minutt å kladde på masse klumpete mascara.. Synes jeg, da!

Kan du legge ut et nytt bilde av deg uten løshår?
Hm, har vel egentlig ingen nye, men jeg kan poste det gamle igjen som dere har sett før! 

Hvorfor skriver du aldri hvor du har kjøpt klærne i dagens outfit, og når du viser shopping?
Jeg synes det er mye bedre om folk bare kan få sin egen stil, og ikke bare kopiere noen andre! Så derfor velger jeg å ikke skrive hvor klærne mine kommer fra, sånn at dere kan bli inspirerte, men istedenfor finne plagg selv, akkurat som jeg har gjort! Hvor gøy hadde det vært om alle hadde samme klær? :)

Kategoriene diverse og kjærlighet kommer på video, se under! Håper dere er fornøyde, love you! Litt brå avsluttning men det overlever vi vel..? Det jeg skulle si var “nei, de synes ikke det er teit og vi kødder mye med det”. 

105 kommentarer
    1. helt enig meg det dær om folkan i harstad,det e veeldig mye rykta som går! digge bloggen din<3

    2. Så fin du var uten clips! Du så mye mer voksen ut med den lengden! Fin blogg og masse lykke til vidre! :)))

    3. Hei Sophie! Liker svarene dine og du svarer bra. Du, bare lurer på om du kan savre på noe: løshåret ditt er veldig hakkete i bunnen.. Er det fordi du har klippet bort det slitte?

    4. Hei Sophie 🙂 jeg vil bare si at først oppfattet jeg deg som en umoden fjortissunge uten nettvett, men etter at du har åpnet deg mer på bloggen synes jeg faktisk du ikke er dum. Spesielt det du sa om topplisten og hvor du har kjøpt klærne dine. Det burde være en liten vekker for folk. Det er bra at du ikke bryr deg om de stygge kommentarene du får, men står på. Et lite tips, kan du ikke få noen (f. eks. en venninde, søsken eller kjæresten din) til å ta bilder av deg i stedet for å bare ha masse speilbilder med trutmunn, det hadde gjort at bloggen hadde sett bedre ut 😉

    5. Bra Svart Sophie 🙂 Elsker bloggen din! Kan du ikke ha litt mere bilder av Den søte hunden din? (rigmor ,tror jeg hun heter) ! 🙂 Du er best, jeg likte spesielt det meg at du ikke skriver hvor du har kjøpt allt! 😉

    6. for dere som ikke skjønner ironi så er det at noen sier det motsatte av det de mener for å fremheve det de mener enda mer ;p

    7. Heei ! Fine svar . Har selv blondt hår og elsker det, du er søt ! Fant også ut at vi har bursdag på samme dag, hihi kult ! keep up the good work og plis lag en ny sangvideo du synger såå fint ! Klem Terese <3

    8. du ligner litt på prostituert .. ikke smink deg så mye vennen. alt ved deg blir lissom fake på en stygg måte!! 🙂

    9. OMG ! det bilde der du ikke har extensions var heilt fantastisk nydelig :O du var drit sjønn. :O ikke det at du er stygg med extensions, for det er ganske fint det også, men du kledde virkelig kort hår 😀 digger bloggen din btw, du er søt 🙂 you go girl

    10. Å fytti rakkern, Sophie! Du kler sånn seriøst bob! Du er utrolig vakker uten extensions! Synes virkelig du må gå med det ekte håret ditt også. W-O-W. Har ikke annet å si. Utrolig søt! Elsker bloggen din og deg, og super fine svar! Thumbs up! <3

    11. Sophie, du burde virkelig vurdere å begynne å gå uten extensions! Som flere har sagt oppfør her, så ser du mer voksen ut, men syns også det va mye finere! Første gang æ noen gang kommentere bloggen din, da e det big deal lizmmm, så det her syns æ du skal ta til dæ, heheh! Neida. men du burde virkelig vurdere det, personlig syns æ du så drop dead gorgeous ut på det bilde 😉

    12. må bare si en ting, du er utrolig nydelig uten løshår ! missforstå meg rett, du er dødspen med også! men skjønner ikke hvorfor du ikke går oftere uten, du er utrolig pen uansett ! digger bloggen og attituden din !
      klem bloglover <3

    13. Hei Sophie 🙂 Liker at du er utrolig ærlig og sier hva du mener 🙂
      Du er jo pen uten løshår også kanskje du skal gå litt uten også? Eller liker du egentlig ikke det :)? :)Sjekka blogglista her en dag og så fikk jeg se bloggen din. Hadde ikke vært på blogg.no på lenge. Men etter det har jeg fulgt bloggen din 🙂 Stå på tøffa 🙂 Skulle tro du var mye eldre enn 16 år i måten du snakker på 🙂 Jeg kjenner deg ikke men du virker utrolig klok 🙂 Sier ikke det for at du er blond men generelt 🙂 Håper du ikke misforsto noe av det jeg skrev og at du leser det 🙂 Klem 🙂

    14. Hei Sophie Elise ! Jeg er en 12 år gammel jente som har begynt å lese bloggen din! Jeg synes du er et stort forbilde for mange jenter rundt i verden ! Du har selvtillit, er deg selv og driter i hva andre sier ! Jeg blåser i utseende ditt ! Du ser bra ut <3 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skal si dette men du er mitt forbilde... Ikke nødvendigvis på utsiden men du er utrolig vakker både på utsiden og innsiden :)Din blogg er den første jeg går min på om morgningen. Og jeg er innom minst 7 ganger dagli.... Jeg bare elsker deg SOPHIE ELISE ! <3

    15. Hei Sophie!
      Kjempe bra svart på spørsmålene, elsker måten du svarer på osv. Men jeg får ikke sett hele videoen, kommer bare til at du leser opp det spørsmålet om hva venninnene dine synes om at du er sammen med Marco, også er den slutt. Får liksom aldri hørt svaret ditt på det. Er det noe feil med videoen, eller?
      Elsker bloggen din, stå på! E stolt over å vær nordlænning og ikke bo så alt før langt unna harstad. Du e et stort forbilde!

    16. FY søren å hot du er med kort hår! skjønner jo at du vil bruke extensions men du så litt voksen og ” streng” ut med kort hår! typen min syns d var finere med kort ennlangt, hehe men igjen har jo bare sett et bilde da 🙂 du er flink til å blogge du, å havner nok på 1 plass ganske kjapt!:)

    17. gode svar 🙂
      hvorfor har du exstensions når du ser så mye voksere uten ?? du er jo kjempe pen uten 🙂

    18. Hei, jeg vet ikke helt hvorfor du alltid skal si noe negativt om Heidi Alexandra, men å si at hun har ødelagt sitt eget liv blir vell litt å ta i.. syns du ikke?..

    19. Fy, Faen du var jævla fin med uten løs hår! Du bør heller gå sån, synst jeg da 🙂 <3
      Elkser BLOGGEN DIIN <3 Kjempe fine svar 🙂

    20. du var kjempe fin uten løs hår ! får å være ærlig så var du litt finere uten enn med. du ser mere voksen ut uten 🙂

    21. På videoen virker du som en utrolig smart jente, ble positivt overrasket! Du er også utrolig fin uten løshår! 🙂 Lykke til videre.

    22. FY SØREN sååååå fin du var uten clipsa!! ELSKET det!! 😀 MYE MYE finere sånn, enn med de stygge hakkette clipsa :p hehe (a)

    23. Først vil jeg bare begynne med og si at dette menes som konstruktiv kritikk, og du trenger derfor ikke si at jeg er sjalu for at du har en stor blogg og det har ikke jeg. For du skjønner, folk må få lov og mislike deg av andre grunner enn at du har en sto blogg og at de liksom er sjalu. Du burde virkelig tenke gjennom hva du argumenterer for og hvordan det faktisk står frem. Det er ikke alle som har så lave ambisjoner at de vil ha en kjent blogg skjønner du 🙂 Og sånn btw, når jeg først begynte og lese bloggen din, oppfattet jeg deg som en pen, sterk, jordnær og smart jente. Men nå… Nei. Og for å si det rett ut; Fiks det jævla løshåret ditt. Jeg driter i om det var sånn når du fikk det! Det er ikke av den grunn sagt at det må se ut som hakket spaghetti som er laga av en som har spist fleinsopp i ett strekk de siste 10 åra! Og hvis du synst det er fint… Ja da er du den første ”barbien” jeg vet om som liker og se ufiks ut. Åsså sier du at du ikke vil skrive om private saker? Javell… Men da skriver du verken om abort, seksuellt misbruk og selvskading! For det er noe av de mest private greiene som man kan ha… Og det er blitt forsket på akkurat det der… Folk gjør det fordi de vil ha oppmerksomhet. Ikke nekt… Asså, synd hvis det har skjedd deg, virkelig. Men hallo? Som sagt er du snart 17 år, oppfør deg deretter. Og da mener jeg, skaff deg en moral. Eller en annen en hva du allerede har. Og nå sitter du sikkert der, og tenker at JEG er sjalu på DEG. Sorry mac, men som sagt tidligere, alle som ikke liker deg, er ikke sjalu eller vil være som deg. Altså, jeg misliker deg ikke, men jeg liker deg ikke heller. Jeg er meg selv, jeg liker meg selv og da trenger ikke du si at jeg vil være som deg. For jeg har vært som deg, som du framstår via denne bloggen, som kommer til og sitte som bare fy å faen den dagen du sitter og skal søke jobb som eiendomsmegler. Good luck der altså. Alle vil annsette ei med platina slitt hår ned til rumpa, med ny operert nese, pupper og lepper å for ikke og nevne, en overfladisk blogg som ikke framstår som noe annet enn et oppmerksomhets skrik. Ja virkelig, you go girl! Jeg håper det ikke er sånn de blir i ditt tilfelle. Og bare for og få sakt det igjen, nei, jeg vil ikke være som deg, jeg skriker ikke etter oppmerksomhet gjennom denne kommentaren, jeg har ingenting i mot deg, blondt hår eller plastisk kirurgi. Jeg vil ikke ha en kjent blogg heller og jeg er ikke ute etter og krenke deg. Jeg har det bra med meg selv, og det har sikkert du og. Men hvis du skal fortsette sånn, så kommer du til og ikke ha det så jævlig bra med deg selv om 20-25 år. jeg garanterer det… Og sånn btw, så vet vi som kommenterer mer om deg, en hva du vet om oss. så ikke kom her og fortell oss om hvordan selvfølelsen våres er.
      Og grunnen til denne kommentaren? Jeg er lei av hyklere og løgnhalser. Jeg skulle ønske du fikk opp øynene. Jeg vet jeg ikke har rett i alt, så ikke kom her og påpek noe som helst.
      Du er sikkert ei flott jente altså, og du er kjempe pen i noens øyne. Men tenker du noen gang over hvilke signaler du sender ut til de som leser denne bloggen? Aldersgruppa er 10-13 år altså.
      Og du har ikke lov å ha sex med kjæresten din en gang. Det hadde vært like ekkelt om du var gutt og han jente.
      Nei, nå må jeg tilbake til den (tro det eller ei) positive hverdagen min!
      hade

    24. Jeg liker deg veldig godt men syns du har begynt å virke ganske hard og sjalu.. det at du snakker dritt om andre bloggere er utrolig dårlig gjort! jeg vet du tror du er barbie og at du eier hele verden så derfor kan du gjøre hva du vil når du vil, samma faen hva folk sier men du burde tenke litt.. du sier jo selv at du er så smart! hvorfor vil du framstå som så bitchy og blond?? jeg bare skjønner ikke.. jeg ser jo på noen av innleggene dine at du har en bra personlighet.. =/ MEN hva med å komme LITT ned på jorda og ikke tro at du er så utrolig over alle andre????

    25. jeg er såå enig i din oppfattning av de bloggerne! først når jeg beynte å lese bloggen din oppfattet jeg deg som litt sånn dum fjortizz.. hehe, men etter å ha følgt bloggen din en stund ser jeg at førsteinntrykket ikke stemmer heelt. du skriver så bra og har så gode holdninger til mange ting! ståpå!!

    26. Du kan ikke si heidi har ødelagt livet sitt når du ikke vet om det er slik hun vil ha det. For hvis hun vil ha det livet sitt slik hun nå har laget det så er det jo bare fint for henne.

    27. Vil bare si at jeg ELSER bloggen din. Jeg syns du takler å være topp på blogglisten veldig bra. Men for å være helt ærlig. DU ER SÅ MYE FINERE UTEN LØSHÅRET! du så også mye eldre ut… og det er sefølgelig en bra ting <3

    28. “Det er ikke vanlig å oppnå noe i Harstad?” Neivel. Synes du det er rart at ingen i Harstad liker deg, når du bare snakker dritt om byen, og ikke minst folkene som bor der? Nei, det er ingen fra Harstad som har oppnådd å ligge på topp på blogg.no, men det er faktisk ikke et mål som er hos de fleste. Hva med alle Harstadværinger som tar en lang utdanning, drar til krig i Afghanistan, jobber i helsevesen osv. Har ikke de oppnådd noe, og bidratt til noe i dette landet? Personlig føler jeg at de fremhever Harstad (og Nord-Norge for den saks skyld) på en mye mer positiv måte enn det du og den umoralske bloggen din gjør. Jeg forstår at unge jenter i 10-13 års-alderen synes bloggen din er flott å lese. Men du er faktisk 16 år. Ikke 10. Og du vet at du kan bli anmeldt for å ha sex med en mindreårig? Kanskje ikke tenkt så mye på det…
      Takk for meg, og takk for deg.
      Tjohei.

    29. Hei, jeg blir helt sjokkert over hvordan noen mennesker behandler deg, og når man får inn at man ikke er sjalu, så ekstremt mange ganger i en kommentar, som personen et stykke over meg her har fått inn er det et ganske tydelig tegn på både sjalusi og et skrik om oppmerksomhet, helt utroli altså. digger deg for den du er sophie, du fortjener mye og mer enn mye, at du har tatt aborter og div blitt missbrukt synes jeg det er sykt tøft av deg å innrømme, herlighet, jeg har selv vært gjennom mye, ganske krevende ting, så jeg vet hvordan det er, jeg beundrer deg så ekstremt mye..

    30. Stakkers heidi alexandra.. huff, jeg hater tcmn, hun suger! hun var mye bedre blogger før.. du er ganske fjortis i utseendet, men du er en moden blogger

    31. Fine svar! Du så utrolig bra ut uten løshår! du er kjempesøt med, men uten så du også litt eldre ut 🙂 du skriver bra! stå på, og ikke hør på drittslengingen! det fortjener du ikke 😉

    32. du passe kort hår MYEEEEE bedre enn lange extensions! du såg mye eldre ut med kort hår, åå passte det så godt ! 😀

    33. Du er den beste bloggeren jeg vet om !
      Du tørr å si dine egne meninger og svarer utfyldene på alt ! 🙂

    34. ”FREELIKEMEE”
      Du burde kansje lese gjennom kommentaren du ikke likte en gang til, eller 10 så kansje du forstår hvorfor det blir understreket at man ikke er sjalu. Sophie Elise skriver trossalt at hvær og en som kommenterer negativt er sjalu på henne da. Og det er mange andre som har opplevd sykt grusomme ting her i verden, men de skriver det ikke på en stor blogg fordi om 🙂 Og andre har kansje høyere ønsker og verdier her i livet enn en rosablogg på topplista 😉
      Forventer ikke at du forstår hva jeg mener men..

    35. Hallo?? Jeg ville vite svarene på det siste spm.! Sorry men det virket så innterresant ! når du snakket ville jeg bare høre mer å mer det var nesten som en fortelling ! MEN VÆRSÅSNILL Å SVAR PÅ DET SISTE SPØRSMÅLET!! :DDD

    36. Jeg beundrer måten du svarte på spørsmålet om fremtiden til deg og Marco på. At du tør å innrømme og tør å stå frem med at du har et realistisk perspektiv på situasjonen og rett og slett (kanskje også mest for hans eget beste?) ikke tror at dere kommer til å ha en fremtid sammen står det mye respekt i! Det vil jeg at du skal vite 🙂 Du er ei smart jente, det er du virkelig.

    37. du vet at ho der stine mari driv å prate så sykt mye drit om dæ.. va noen folk som møtte ho i døgnvillhelga i tromsø. jævli bra bestevenn du har da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg