people change

Jeg har sagt tidligere her på bloggen at jeg skal slutte å være så personlig – og dere har spurt hvorfor. Mange har også “klaget” litt på at bloggen min har blitt annerledes, noe jeg synes er utrolig trist.

Men jeg kan prøve å forklare litt da. For å være ærlig har ting gått veldig nedover for meg psykisk, bruker å bli slik på vinteren for meg og mange andre sikkert også. Jeg tror jeg begynner å få søvnproblemer, uansett hvor trett jeg er sovner jeg aldri og kan ligge våken til 3-4 på natten og få to timers søvn, og gjøre det samme natten etter. Jeg har null energi, jeg klarer nesten ikke å gå på skolen og orker nesten heller ikke å være sammen med venner og kjæresten min. I helgene orker jeg ikke å dra ut, og ligger bare på rommet og stirrer i taket, venter på å bli trett.
Jeg orker liksom ikke å åpne meg opp på bloggen om alt dette, for om jeg er negativ her også, da har virkelig mørket slått inn. Det er lettere å snakke om det som har vært, enn det som er. Og nå som jeg er langt nede så klarer jeg bare ikke. Jeg har bare en sånn periode der ingenting går min vei ( føler jeg, stemmer jo ikke) og der alt bare er kjipt og unødvendig. Tenker hver dag “hvorfor gidder jeg” og lignende. Dere kjenner dere sikkert igjen? 

Håper dere har litt forståelse. Ting blir bedre her etterhvert – og jeg er enda den samme gamle!  Håper dere holder ut med meg litt til.

Forever alone…..Haha neida! Ingen mer negativitet.

105 kommentarer
    1. uff.. håper virkelig det går over! har søvn problemer jeg også… jeg må stå opp kvart over 7 hver dag (untatt lørdag) slik jeg klarer og legge meg igjen. men det er ikke altid like lett.. jeg vet dette er helt forferdelig! håper virkelig det går bra, sophie! stå på videre:* jeg har ikke merket noe forsjell på bloggen din, du blogger som en blogg-dronning! og der er du jo også!! <3 for meg, er du alltid nr.1! er ikke ofte jeg gidder å kommentere på andre bloggere som ligger på topplisten, siden jeg tror at dere ikke leser kommentarene, men jeg vet du har et så bra hjerte og gjør det! Stå på videre, søtedu!

    2. Skjønner hvordan du føler deg, jeg har det akkuratt på samme måte. Håper du føler deg bedre etterhvert og masse lykke til.. vet ikke om denne kommentaren hjelper stort, men du er ikke alene om dette! digger deg og bloggen din, og du kommer til å komme langt.

    3. jeg fikk lardi sove i sommer, jeg var helt “død” om dagene fordi jeg ikke fikk sove mer en 1-2 timer hver natt. Men viss du sliter veldig veldig mye med søvproblemer må du kontakte fast legen din, fordi fastlegen din kan hjelpe deg med det..

    4. Søvnproblemer har jeg og! Det er helt grusomt å ligge i senga og være trøtt, men ikke kunne sove! Skjønner hva du emner, blir også litt sur av det…

    5. Håpa du blir bedre snart 🙂
      Kan du lage sangvideo … igjæn 😀
      du e skikkelig god te å søng !

    6. kjenner meg veldig igjen! utrolig kjipt at det blir sånn, og synes veldig synd på deg når du sier det bare går nedover. håper virkelig ting ordner seg!
      jeg synes du er kjempeflink å blogge, og du må bare fortsette sånn som du gjør, jeg merker ingen forskjell fra før i alle fall!
      lykke til, og stå på! 🙂

    7. Uff, jeg har det på samme måte 🙁 Håper ting ordner seg for deg. Og jeg syns forresten det er bra du skriver om sånne personlige ting på bloggen, det gjør at leserene stoler mer på deg, og får et innblikk på hvem du er!

    8. Uff, håper du føler deg bedre snart. Prøv å gjør ting som gjør deg glad og positive ting. Da er du jo også heldig som har en kjæreste som kan hjelpe deg med å gjøre dagen lysere 🙂

    9. Skjønner akkurat hva du mener.. Har det litt som deg, sånn med “hvorfor gidder jeg?”
      Men bare sånn at du vet det, så har jeg egentlig ikke merket så veldig stor forskjell på hvordan du blogger nå og før 🙂 Det eneste er at du har fortalt at du beklager for at blogger “annerledes”, men syns det er bra uansett det du skriver jeg. Bare slik du er liksom, digger deg<3

    10. stå på sophie! du er så flink, digger ærligheten din, jeg! ingen andre “tørr” liksom å være slik som du er. du er unik, ser alltid frem til nye innlegg på bloggen din! keep on going girl!

    11. skjønner deg helt ut! har det også noen ganger sånn mot vinter tid :S men jeg synes du er flink og håper virkelig du får sove mer 🙂

    12. off, skjønner hva du mener. Er ikke lett man føler ingentingen går sin vei og alt er trist. Blir sånn for meg og i vintertider… Men du er helt super! Du er heldig som har venner og en så fin kjæreste! Bloggen din er kjempebra uansett <3 Stå på og håper det går bedre med deg! Du er også så utrolig pen og har den fineste kroppen man kan tenke seg! 🙂 -love mary

    13. jeg har det akkurat sånn for tiden jeg også. det er egentlig helt jævlig, men prøver og tenke positivt, at det blir bedre etterhvert! 🙂 leser bloggen din flere ganger daglig uansett jeg, og syns den er bra!

    14. Jeg har slitt med akkurat samme søvngreia. skal gi deg to tips! hør på coldplay når du legger deg. tips to er å gå på helsekost å kjøpe deg “beroligende” te og sjokolade. Jeg spiser/drikker dette hver kveld ca en halv time før jeg skal legge meg! 🙂 håper at ting går bedre med deg etter hvert!<3

    15. vet akkurat hva du mener! det kommer nok til å være sånn en stund, selv om du på ingen måte har grunn til å ha det sånn, med mindre det ligger veldig mye bak alt sammen som vi ikke vet noen ting om. MEN, hør på meg nå! prøv å hør på glade sanger, som får deg til å tenke på morsomme ting og minner. fokuser på det du har, og ikke det du ikke har. tenk om du hadde mistet ALT, vennene dine, kjæresten din, familien osv. du har mange viktige personer som er der og stiller opp for deg. ikke glem det. og du som garantert har veldig hektiske dager, ta deg en pause. lag deg noe godt og sunt, og spis MYE og drikk mye vann, legg deg ned i sengen, logg av ALT som har med omverdenen å gjøre, som å slå av mobilen osv., og ligg i sengen og se på det du liker best å se på. bare hvil deg 🙂 og du? du er nydelig. det må du vite 🙂 stå på! IKKE gi opp! det har du ingen grunn til. livet er herlig, selv om det av og til er tungt. ønsker deg masse god bedring!

    16. Jeg skjønner virkelig hvordan du har det! Jeg har det på nøyaktig samme måte som deg! Men forhåpentligvis går det over etterhvert 🙂

    17. Jeg har hatt det sånn jeg og, Sophie! Det duburde gjøre er å bestille time til legen din å spørre om du kan få sovetabletter så du får sovet om netterne 🙂
      Og hvis du føler deg så alt for nede så bør du kanskje tenke på å få noen tabletter mot depresjon så du kommer deg opp og ut om hverdagen, for det hjelper virkelig meg 🙂 Håper det blir bedre for deg !

    18. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Vinteren, serlig November og Januar som er saa laaaaaaange og kalde… Jeg sliter selv med sovnen, har faat medisiner mot det. Tar en tablett rett ved leggetid. Legen sier at det kan gaa over til sterkere depresjon om en ikke faar sove. Alle trenger aa sove!!Derfor skriver han ut Stilnoct til meg. De gaar ut av kroppen i lopet av natten, saa man blir ikke trott dagen etter. Man sover godt med de..Snakk med legen din, si at uten sovn kan du ikke fungere, og du kan ende opp med depresjoner som folge av mangel paa sovn. Det vil ved fremtredende depresjon bli vanskeligere aa behandle situasjonen, og pillene vil blir fler. Ingen onskesituasjon. Snakk med legen du, legg det fram paa en grei maate. Det er ingen drommesitusjon aa gaa til det steg aa ta reseptbelagte medisiner for aa sove, men naar alternativet kan bli fatalt, saa er det den beste muligheten. Haaper det ordner seg… Anita

    19. Wow… Har det AKKURATT slik selv nå, bare jeg bryter helt sammen på kvelden, og bare gråter, og gråter, og gråter. Livet skal f*** meg ikke være lett! Tenker utrolig mye på deg, Sophie! Sender mine varmeste til fantastiske deg <3

    20. Kjenner meg igjen på søvnproblemene, jeg har ikke sovet noe i det hele tatt på 5dager. jeg blir ikke trøtt.. 🙂 så skjønner deg!

    21. Kom ikke akkurat som et sjokk at du har sånne problem IGJEN,du blogge jo ikke om nokka anna en alle deprasjonan dine som e sikkert 4 ganga hver måned.Æ begynne seriøst og bli lei av det før elska æ bloggen din men nu blir det bare verre og verre.
      Må du skjerpe deg og slutte og være så jævli oppmerksomhetssyk og heller stå litt på føttern i baakken.
      Så da ses vi når du e back igjen på ordentlig bra blogg front!

    22. Du bürde våkne til samme tid hver dag! uansett hvor tungt det er, og ikke sove på dagen.
      Du vil ikke få insomnia som jeg har, for det er noe du blir deprimert av!

    23. Mathilde elise: Det handler ikke om å være oppmerksomhetssyk.Det å ha depresjoner er noe helt annet.
      Skjønner godt hvordan du har det,Sophie Elise.

    24. Jeg kjenner meg VELDIG godt igjen, og bare så du vet det: jeg syns det er modig av deg å dele det 🙂 Det hjelper hvertfall på selvtillitten min, at jeg vet at jeg ikke er den eneste liksom 🙂
      Digger bloggen din!

    25. Hei! Jeg hadde også søvnproblemer for en god stund siden, og jeg har gått på søvntabeletter (ikke direkte sovetabeletter, men slike som gjør deg trøtt) . De skal tas 1 time før man legger seg hver kveld eller når det trengs. De heter Melatonin og kan kjøpes med resept på apoteket. Det anbefaler jeg veldig til deg siden du har søvnproblemer, for de fungerer ekstremt bra! Det kan jeg garantere deg

    26. leser bloggen din nesten hverdag, og synes du har forandra deg på en posetiv måte, det finnes så mange sjaule jenta her i norge, og for den delen sverige, du e kjempe fin og trenger ikke føle noe negativt om deg selv, som du sikkert ikke gjør, liker selvtilliten din ,ønsker jeg og hadde den selvtilliten.

    27. Skal fortelle deg, at jeg har hatt det på AKKURAT samme måte for et halvt år siden. Vi tok mangemange tester, og de fant ingenting. De trodde jeg hadde søliaki og mangel på jern osv.
      Så det kan være lurt å få deg en time til fastlegen din å snakke om det, for det gjorde jeg, og nå er det nesten helt borte.
      Det blir bedre <3
      - Oline

    28. Hei! Så dumt at du har det slik da! husker jeg slet med det samme selv ang søvn og ble lett deppa…for meg var det p pillene sin feil, så jeg har testet i mange år nå faktisk og kommet frem til at jeg ikke tåler p piller! Kanskje dette kan være i ditt tilfelle også? Verdt et forsøk hvertfall:)

    29. den personen som skrev over her at du ikke skal skrive om sånne ting, fy f for en idiot 🙂 synes det er dribtra at du skriver om sånne ting fordi du setter fokus på ting ingen tørr å prate om! skriv sånne innlegg i blant, det hjelper mange av oss andre som også føler det sånn, også kan du få støtte av oss andre 😀 loveuu!

    30. Tnaa, du er sterk, du 🙂 synes det er bra gjort å være åpen om det.
      Jeg har det veldig likt, bare at jeg kan være deprimert året rundt, i månedesvis. Men husk alltid å være deg selv, og ikke forandre bloggen bare fordi noen patetiske drittunger ikke orker lese ”negativ”-blogging. Du er så snill og herlig, stå på 😀
      og sjekk de hvite tenna da! haha

    31. Du er IKKE alene om dette 🙂 og man trenger ikke å Skrive om ALT på bloggen. du må ha litt private ting og tanker også.

    32. Jeg har det samme problemet som deg når det kommer til søvn. Jeg kan være stuptrøtt men allikevell bare ligge å kjenne at jeg aldri sovner inn.
      Skjønner hvordan du har det, det å ikke få sove er både frustrerende osv. Og når man har ligget der en stund å ikke fått sove, så føler man seg helt gal og alene. Forferdelig følelse. Frustrasjon og vonde tanker.

    33. Har søvnproblemer selv. Enten så er jeg ikke trøtt, det er på en måte bedre enn å være kvalm/vondt i magen , svimmel og generelt uvel når jeg skal sove. Har hatt det sånn den siste mnd. og det er grusomt! Litt (på en rar måte) deilig at det ikke bare er meg som ligger våken om natta <3
      Og ja jeg blir også mer deppa om vinteren , føler alt går dritt..

    34. Huff, er synd det skal være sånn for deg.. Du er en utrolig nydelig jente, som virkelig fortjener alt det beste! 🙂 Stå på Sophie, tenk at det er i motbakke det går oppover 🙂 <3

    35. Hei hei : ) Jeg vet akkuratt ossn du har det, er igjennom det ganske ofte sjæl! Men vær deg sjøl, du er utrolig søt uansett hvordan du er. Stå på videre, elsker bloggen din og om hvordan du blogger : ) du virker som en herlig jente sophie!

    36. Åå, stakkars! Håper det blir bedre etterhvert! Jeg var så neddafor at jeg gråt når jeg kom hjem, jeg. Har blitt sikkelig sveket av noen venner i dag.Helt grusom følelse.
      Har du opplevd å bli dumpet/sveket før?

    37. Kjenner meg så sykt igjen i det du skriver! Har det på samme viset akkurat nå, er ikke særlig morsomt. Men de fleste har vel slike perioder, men vi kommer oss vel gjennom det til slutt 🙂

    38. Uff, håper det går bedre snart!
      Kan du ikke lage et blogginnlegg om familien din? Vise noen bilder og fortelle om dem? 😀

    39. Sophie Elise, jeg elsker deg uansett! Du er virkelig en inspirasjon, du er så høyt oppe på topplisten, men jeg syntes forsatt du er en rollemodell, og deg selv hele tiden 🙂 Skjønner deg godt, håper det blir bedre.

    40. har det på akkurat samme måte.. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn. men jeg syntes det er bra at du skriver om sånne ting på bloggen av og til, det hjelper mange av oss og da får du også støtte av leserne dine:) god bedring!

    41. kjenner meg veldig igjen.. jeg blir ofte deprimert om høsten og vinteren!
      jeg synes du er den flinkeste bloggeren uansett 🙂
      stå på søta! forresten, smilet ditt er helt nydelig <3

    42. Jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg har det nesten på den samme måten som deg.. Men det er bare du som bestemmer hvor personlig du vil vere på bloggen din, og ingen andre. 🙂 <3

    43. kan du ikke bare være litt takknemmelig? 🙂 du har familie, venner, kjæreste, du er frisk, du har to ben, to armer, neste og munn! du lever bare en gang, hvorfor kaste bort tiden med å syte seg og ligge hjemme når du er så heldig og ha et liv som du har fått? 🙂

    44. Jeg forstår deg godt, og jeg synes du er et fantastisk menneske som klarer å se positivt på det meste når du har det på denne måten! Du er deg selv, og bare deg selv – Vær stolt av den du er, for vi alle unike! 🙂

    45. Uff, som om jeg skulle beskrive meg selv de siste 2-3 ukene… Så jeg forstår deg sykt godt, og har full forståelse om hvordan dette er.
      Og det hjelper ikke akkurat når visse ting får deg til å syne enda dypere, og der snakker jeg om meg selv!

    46. skjønner deg kjempegodt! Jeg blir også alltid deprimert på høsten/vinteren.. Går liksom ikke an å gjøre noe med det.. Ønsker deg god bedring med humøret <3

    47. Synd å høre, men jeg syns du skal slutte å skrive i hvert innlegg at det går nedover for deg og at du er ”psykisksyk” og har deprisjoner. Hver gang jeg er innom bloggen hører jeg ikke om noe annet. Jo mer negativ du er, jo mer negativt blir det å lese bloggen og jo mer negativ blir du. Hjernen din blir jo innstilt på å ha depresjoner. Er ikke meningen å rakke ned, men å komme med konstruktiv kritikk for jeg liker bloggen din og vil fortsette å lese den!

    48. kjenner meg igjenn der ja… trodde det var bare meg, så godt å se at jeg ikke er den eneste. Jeg føler med deg, og STÅ PÅ! Jeg prøvr bare å se mest positivt mulig på vintern, så det blir litt lettere.. Liker bare bloggen din mer og mer! <3 fortsett sånn som du gjør!

    49. kjenne me godt igjen! e akkurat slik med me å, spesielt i den tida her.. orke ikke å gjør nokka anna enn å være hjemme og ligge i senga!

    50. jeg skjønner ikke hvorfor du føler det sånn Sophie?? du har jo DET livet! du har penger, kjæreste, venner og alt (virker det som) jeg eier ikke penger, ikke venner og heller ikke kjæreste. jeg hater livet mitt..

    51. kjenner meg så sykt igjen… jeg er vant til å legge meg rundt ti for å klare en lang skoledag, men i det siste sovner jeg ikke før ett-tiden .. når jeg da skal opp før sju, blir det jo alt for lite! sykt stort problem.. men jeg digger deg uansett <3

    52. Hei sophie! jeg sliter også med søvnproblemer! det er veldig vanelig i tenårene. Mitt tips er å bruke sovetablettene Melantonin. De er ikke skadelige på noen måte, men selges bare i USA eller på nettet. Tar de selv( ikke hver dag, det er ikke nødvendig). Da slukkner jeg etter en halv time og sover som en sten hele natten. Drit vanskilig å stå opp morgenen etter, men søvn har jeg fått!:)

    53. Kjenner meg igjen der… Alt gikk nedover i hele vinter, så nå håper jeg virkelig at denne vinteren blir fin. Selv om mye negativt allerede har skjedd, så føler jeg meg sterkere og føler at jeg takler det bedre nå enn for et år siden. Håper alt ordner seg for deg 🙂

    54. Hei jeg har ikke blogg da men jeg hadde noe på hjernen jeg ville si. Jeg lurte bare på om du kunne llegge ut noen bilder av deg selv når du var liten kansje sånn 10 11 år gammmel!
      Ps jeg synes bloggen din er kjempe kul XD!
      klemz Hannah<3

    55. Hei. Det er første gang jeg har klikket inn på bloggen din og jeg den var driitbra..
      Jeg kjenner meg igjen i det du har skrevet. Særlig om vinteren blir jeg deppa, og har negative tanker om folk når alt egentlig er helt topp.
      Du fortjener virkelig en bedre plass på topplisten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg