hvordan få et forhold til å fungere + videoblogg!

Mange av dere har spurt hvordan jeg og Marco har klart å holde sammen til tross for aldersforskjell (han er yngre enn meg) og at folk har prøvd å ødelegge mellom oss. Det som er viktigst er selfølgelig at kjærligheten overvinner alt, elsker man hverandre så klarer man det uansett. Men det er selfølgelig noen pungter som hjelper på! ( Se innlegg jeg har skrevet tidligere HER

 Prøv å se det fra begge sider.
Jeg har laget meg en regel som sier at alt jeg gjør, må jeg også kunne gjøre forran Marco. Det vil si, å sitte å flørte med en gutt er noe jeg eventuelt måtte ha kunne gjort forann han også uten problemer, da får man med en gang ganske klare grenser. Så bruker jeg også å tenke “Hvordan hadde jeg reagert om Marco gjorde dettte mot meg”, eller “ville jeg blitt sur over dette?”. Det fungerer veldig bra!

 Man må stole på hverandre.
Dette er så utrolig viktig, uansett hvilken type forhold man har! Om man ikke stoler på hverandre så kommer det aldri til å funke. Vi kjenner vel alle den følelsen, der man føler seg maktløs og uvitende, der man ikke har peiling på hva den andre personen gjør.. 
Personlig så synes jeg nok den delen med at han reiser bort er den vanskeligste. Han spiller håndball og drar mye rundt om kring, og har ofte fått “trussler” fra blogglesere som sier at de skal få han til å være utro osv. Om jeg ikke stolte på han 100% hadde jeg hatt sånn angst at jeg ikke vet hva..

 Kunne prate om alt
Så fort noe føles dumt eller vanskelig i forholdet deres, noe som har negativ innvirkning, så må man kunne prate om det med en gang og få det ut av verden.  Det fungerer aldri å bare holde det inni seg, da blir det bare verre.

 Planlegg når dere skal være sammen
Dette høres kanskje litt rart ut, men om man har en ganske travel hverdag som jeg og kjæresten min, ha faste dager dere møtes! Vi har Mandag og Onsdag + vi sover som regel hos hverandre i helgene selv om vi gjør andre ting på dagen. Selfølgelig kan det justeres på litt innimellom men er faktisk greit å gjøre det på den måten, da blir det ikke så mye forvirring i planene og man får prioritert hverandre.

 Snakk ofte sammen
Ha mye kontakt! Man bør prate hver dag selv om man kanskje ikke er sammen den dagen, og innkludere den andre i sitt liv føles veldig bra synes jeg! Sms, telefon, facebook, skype.. Tror ikke jeg hadde klart en dag uten å høre fra han! 

Haha en liten videoblogg vi laget for noen minutter siden, er det muuuuulig haha. LOVEYOOOU!!! 

276 kommentarer

Siste innlegg