Militæret til neste år..

Som nevnt tidligere har jeg fått sesjon del 1 i posten, det vil si at jeg måtte gå på en nettside å fylle ut en del spørsmål for å se om jeg egner meg i militæret. Og tro det eller ei, jeg har faktisk kjempelyst! Det kommer riktignok til å bli annerledes for meg å gå uten sminke, uten extensions og ikke få gjøre hva jeg vil hele tiden, men jeg tror faktisk det kunne vært utrolig bra for meg å “vokse opp” litt på den måten.. En erfaring jeg kan ta med meg videre! 

Så hva tror dere, hadde jeg passet i militæret..? Jeg trives mye bedre med gutter enn med jenter, og tror faktisk jeg hadde likt det veldig godt! Så da får dere mest sansynlig følge meg og bloggen i militæret til neste år, haha! 

Barbie in the army”. Haha, en ny tvist på bloggen?

168 kommentarer
    1. Jeg tror at hvis du har den cysten du snakker om, og evt. skal operere den bort, ja – da trenger du ikke legge store planer. Det er ikke for å virke negativ eller noe sånt, men restitusjonstiden er veldig lang og det krever veldig mye.

    2. Neiii ikke dra! :/ hihi vil ha deg på bloggen med sminke og extensions på 😀 Eller altså det hadde blitt kult og sett deg i militæret neste år 😀 Så det er ditt valg Sophie! :)<3

    3. Jeg hadde også lyst til det før! Før jeg begynte å tenke på at jeg faktisk ikke kan. På grunn av allergi, astma og at leddene mine låser seg helt plutselig, helt ut av det blå. :/

    4. Jeg har vært i militæret selv, og tror du passer fint inn 🙂 Og forresten; det er lov å bruke sminke.. det er bare slik at du kanskje finner ut at det ikke er så mye vits.

    5. Jag tycker absolut att du ska gå med. Är säkert kul ändå! Sen om det skulle suga är det väl bara att gå ur? 🙂

    6. jeg ble innkalt til sesjon del 2, du kan gjerne ta plassen min, for jeg vil ikke 🙂 men det kan hende du ikke kommer inn pga. sykdommene dine, for de vil ikke ha inn folk med astma engang. håper du ikke blir skuffet 🙂

    7. Sant som noen over sier, det går nok dårlig hvis du har det cyste-problemet + du egentlig skal ha briller. Dessuten så har jeg fått med meg at du går studiespes, som er 3-årig skolegang, dvs. at du skal ihvertfall ikke i militæret neste år, men om 2 år:)

    8. ikke så store muligheter for å være en babe i militæret, med tanke på at sminke ikke er lovlig. håret må i tillegg være i en stram hestehale, og du har utrolig dårlig tid om morgenene.

    9. det hadde sikkert hørt ut som noen bra for deg, men hva med bloggen og hva med Sophie som sminker seg og har extension???

    10. haha, barbie in the army 🙂
      Kan du lage en video hvor du viser hvordan du fester løsvipper, og eventuelt tar dem av? 🙂

    11. Tro meg, Militæret er ikke en plass for girls som deg!! Om du klarer å springe 5 km uten stopp med gassmaske på og derretter ta IQ test!? militæret krever mye mot! du er ikke så mye hjemme og sånt!

    12. haha, beste bildet! Jeg fikk også innkalling, men jeg skal NEKTE om jeg kommer til sesjon 2. Jeg skal heller jobbe og studere i utlandet årene etter vgs. Pluss at jeg kommer til å få syykt hjemmelengsel. Tenk på Marco?? 😛

    13. Er vel minimale sjangser siden du har essensiell tremor :p Litt farlig å være ustødig på hånda når en skal håndtere våpen og slikt..
      Men er jo verdt et forsøk om man virkelig har lyst.

    14. ikke negativt ment, men du må jo ta en del tester. du må være i perfekt form and so on. vennina mi har gått på friidrett siden hun var 6, best i veldig mye, 6 i gym, gikk idrett og trener en hel del! hun kom dessverre ikke inn. så kravene er der virkelig!:)

    15. Du har viljestyrke og selvtillit nok til å klare det! I hvertfall sånn du i mine øyne fremstår på bloggen, og det er ikke negativt. Du har jo også en superbra trent kropp, og liker jo å trene (?) Så dette syntes i hvertfall jeg at er noe du virkelig kan satse på 🙂 stå på, Sophie!

    16. Døde av latter da jeg så overskriften!! hahah, du klrer deg ikke en time der engang!! Prøv deg så får vi oss en god latter! xD

    17. Etter å ha lest en del kommentarer, la meg bare si:
      – det er ikke egne jente- og gutteleirer. Folk bor sammen.
      – Sminke er LOV, bare det er ikke praktisk.
      – man MÅ ikke løpe 50mil daglig, mange av tjenestene er relativt enkle. Det varierer!
      – Dårlig tid om morgenen slipper man hvis man våkner 10 min før de andre.
      – Man HAR internett hele året runt.
      – Du får helgefri hver helg, eventuelt får du turnus, da du får fri 2 uker, jobber 4 osv. Så å ha et forhold er fullt mulig!
      – Folk med astma kommer lett inn! Kjenner minst 15 asmatikere som var i forsvaret. Samme gjelder allergi. Dersom man VIL, skal det mye til før man blir nektet…

    18. Kjør på! Jenter i militæret er råkult!
      Barbie in the army, utrolig bra:)
      Jeg syns du skal stole på instinktene dine og hjertet ditt<333
      Du er utrolig pen<333

    19. ja! du hadde passet, det er en opplevelse! gratis trening,haha og du får jo penger fro det 😀
      jeg selv skal, neste år!

    20. storebroren til en venninne er i militæret. eller sånn uttak greier. de må opp klokka 6 på morgen, trener og jobber hele dagen og legger seg klokka 11-12 på kvelden. så samme neste dag, står opp klokka 6 osv.
      just sayin’

    21. Det er jo ikke neste år du skal i militæret da, det er jo ikke før etter du er ferdig på videregående, og du er jo ikke ferdig før i 2013. Mange går også høyskole/universitet før de drar inn i militæret, men det må man jo ikke da. Men man må gå ferdig videregående først. Så du skal ikke i militæret før 2013.

    22. Bare du ikke slutter og blogge!
      Du er en utroli blogger!
      Du slår snart “Tcmn” uten tvil !
      Liker veldig gått når du har Video blogg !! 🙂 <3

    23. Jeg syns du skal gjøre det, hvis dette er noe du vil! 🙂
      Jeg liker bloggen din veldig godt, du er flink til å blogge -dette kan du! Fortsett med det! 🙂

    24. bertejenter som kommer i militæret blir ofte kalt “feltmadrass” .. ; b haha, bare så du veit det. Hvis du skjønte den?

    25. emh ikke for og virke bitch men du må nok få fekk lit av puppene fordi deg kommer til og bli sjikkelig tungt! hilsen en som har vore i militære:DD

    26. Jeg tror ikke du ville klart det så bra, i og med at du ikke er i så god fysisk form til å takle utfordringer og utholdenhet. I tilegg viser du deg selv på den måten at du er veldig “dollete” og liker å sminke deg/kle deg opp. I militæret ville du ikke fått tid til det. Men det er jo alltid kjekt å prøve seg på nye ting 🙂

    27. Jeg er i militæret nå. Sitter faktisk å skriver mens jeg sitter på kaserna. Og, jeg tror du enkelte/fler her har helt feil oppfatning av hva militæret innebærer.
      -Selvom man har flest guttevenner hjemme, vil ikke det si at du kommer til å storkose deg her. Du skal være hardnakket, og ikke ta deg nær av ting. Gutter er gutter, og det kommer aldri til å endres. Men selvom har jeg fått MASSE nye venner, flest gutter men også jenter, og du får et helt nytt inntrykk av folk rundt deg.
      – Sminke får du lov å bruke, men med tanke på at du skal krype gjennom gjørme, løpe MYE av rekrutten, svette en god del, bære tunge sekker osv, så er det ikke akkurat det mest praktiske du trykker i trynet. Og tro meg- INGEN bryr seg!
      – Man løper ikke 50 mil hver dag, heller ikke i uka.
      Det rekrutten dreier seg om, er at de skal bryte deg helt ned, for å bygge deg opp igjen på sin egen måte. Noen ganger klarer de det, og enkelte blir skikkelig nedfor og vil bare hjem. Andre går det helt bra med. Men når du først har fullført rekrutten, så får du VERDENS BESTE følelse, ogsa kalt mestringsfølelse. Rekrutten varer bare i et par mnd, etter det får du velge selv hva du vil gjøre resten av førstegangstjenesten.
      Poenget med det her milevise innlegget da, er at militæret er misforstått av de fleste jenter! Man kan ikke bare gå inn der, tro du får masse masse venner, kose deg og treffe mange gutter, som mange jenter tror. Man må være hardnakket, virkelig vite at det er dette du vil, noen ganger ta i mot slibrige kommentarer fra gutta, og virkelig klare å svare igjen så de blir satt ut, eller bare la det prelle av huden, løfte hodet å gå videre. Og ikke minst! du må være PSYKISK STERK! Drit i det fysiske, det lærer du, men psykiske er viktig!! Om ikke, har du ingenting der å gjøre 🙂

    28. Det er ikke sikkert du får lov en gang fordi du har den sykdommen som gjør at du rister, vet ikke hva den heter. Så ikke ta gleden på forskudd…

    29. Jeg har vært i militæret å må bare si at jeg tror det virkelig ikke det egner seg for deg! Klarer du deg en uke uten søvn og mat? Neppe. Du kommer til å klage å syte hele tiden: ”ånei, jeg brakk en negl. faen jeg fikk søle i ansiktet” osv.. Må bare si at det er jævlig hardt der, så tenk deg godt om!

    30. Ja, det tror jeg du kunne ha gjort. Hadde vært kult. Jeg tror også du kan greie de, siden du har trent så mye i sommer 😀

    31. Hadde sikkert vært stas med oppmerksomheten du får for å bli med i militæret, men etter hva jeg har hørt fra kjæresten min som er der nå, passer det virkelig ikke for deg.. jogge 15 km med 22 kg ryggsekk, gjørmeløype hvor du må svømme med hodet under vann osv. (Er selvfølgelig ikke sånn overalt.) Men tror heller du burde finne noe som passer deg bedre 🙂

    32. Hvis du føler at du trenger det er det bare og kjøre på! Husk at det ikke er noe medlidelse.. kjenner en som måtte spy i hjelmen og måtte ta den på. Men det gjorde han bare fordi han ville gjemme det. Haha! Ikke for og skremme deg! Lykke til! Men det blir vel ikke så mye blogging da? 🙁

    33. tror egentlig kje du kan komma inn, med tanke på din psykiske helse. Ikke noe frekt ment, men har du depresjon, så kan du ikkje komma inn. De er ganske strenge med både det fysiske og psykiske helse 🙂 hvorfor ikke fortsette et år til på allmenn, så du kan gjera deg ferdig med utdanningen? så kan du finne ut ka du vil etter hvert 🙂 tror kje dette e noe for deg… hva tror du ellers? store pupper, sykt platinablondt hår, osv.. det er jo de som ikke passer inn anyway.

    34. Ikke for å være frekk eller for å vekke vonde minner (om det er noen), men har du kuttet deg på venstre armen?? Bare lurte…

    35. Jeg har store pupper og er blond (ikke platinablond vel og merke), og jeg er her ennå, har tre mnd igjen til dim. Har ingenting å si hvordan du ser ut, så lenge det psykiske og helst det fysiske er på plass 😉
      Men det skal også sies at jeg ikke bryr meg om gutta ser meg uten sminke da.. Men tro meg, gutta bryr seg ikke, de synes det ser dumt ut med mye sminke i militæret. Ta det fra ei som har hørt mye fra de her!
      Skal jeg være ærlig, hadde jeg aldri sett for meg deg her, så en del av de med “store pupper og platinablondt hår” komme inn i rekrutten, og forsvant et par uker etterpå. Du MÅÅÅÅÅÅÅ!! ha viljen og den mentale helsen til å klare det. Være borte hjemmefra og tåle mye!

    36. Du må være 18 for å verve deg, så da blir det nok ikke før i 2013 du kan joine armyen;) Tenker på siden du har bursdag i desember!

    37. Du må selv føle hva du vill 😉
      Men jeg har et lite ønske til deg og det er: Kan du lage en videoblogg med deg og kjæresten din? Dere er så utrolig søte sammen! Elsker bloggen din og jeg følger den hver dag! 🙂

    38. altså, jeg er fast leser av bloggen din og har INGENTING i mot deg, digger deg.. MEN
      du er klar over hvor vanskelig det er å komme inn eller? og det at du mest sannsynelig kommer til å være borte fra familien din i fleere måneder, at du er på flere helvetesuker på rad med en/to timers søvn om natten, null mat og 20 mils gåing osv? det er kjempeHARDT! du burde ikke bare tenke “å, ja det ser morro ut”.. du burde være ORDENTLIG 100% klar for det… 🙂

    39. men… det er alltid morro å utfordre seg selv, og hvis du virkelig gir gjernet hadde du sikkert klart det tenker jeg.. fordi jeg syns du virker som en veldig sterk jente, men du måtte kutte litt ned på bimbostyle da og tatt militæret alvorlig for å være der 🙂

    40. Du hadde nok leett klart dette Sophie! jeg har også veldig lyst til å verve meg i militæret selvom det er maange som sier jeg ikke hadde klart det, fordi jeg bruker løsnegler, extension, løsvipper osv. men jeg vet selv at jeg hadde taklet militæret.

    41. du vet at det er jentamilitær (for jenter) og “guttemilitær” (for guter).. du kommer trolig i militæret sammen med jenter…!

    42. Synes det er så utrolig kult når man ser jenter som deg som ser ut som barbier som kun bryr som om utseende (ikke ta det negativt, du er veldig pen), men som faktisk overrasker ved å ha mange bra meninger og for eksempel ville gå inn i militæret! Når jeg kom inn på bloggen din tenkte jeg litt: nok en heidialexandraolsen, men etter å ha lest en stund nå har jeg skjønt at du er en jente på bra meninger og som faktisk har litt vett i hodet! Stå på, du virker som en bra jente 🙂

    43. DET ER IKKE NOE SOM HETER JENTEMILLITÆR OG GUTTEMILLITÆR!!!!
      Alle er samlet for guds skyld………..

    44. Skal du ikke fullføre videregående og ta 3 klasse først kanskje? Trodde du gikk i 2 klasse jeg, noe som vil si at neste år skal du vel gå siste året, eller?

    45. må du ikke gå ferdig videregående først? hvis du er 94 har du jo et år igjen før du kan gå i militæret? bloggen din er dritkul sophie!

    46. Jeg tror militæret hadde vært bra! Det er hardt, men tenk så god form man kommer i! Folk jeg kjenner som har gått har sagt det er absolutt verdt det!

    47. Tror militæret hadde vært en opplevelse uten like, men jeg håper du er klar over at du må klippe deg ganske kort? digger bloggen din 🙂

    48. Når du skrev at det virker bra for deg, at du kan vokse på det, da fikk jeg enda mer respekt for deg. Synes du burde satse på det, blir nok en opplevelse du får med deg resten av livet.

    49. Jeg har vært i millitæret i 2 år 🙂 Sminken kan du beholde og samme med det lange blonde håret 🙂 hadde exstentions selv når jeg var inne, er bare at du må ha det i flette 🙂 hehe… Er en rå opplevelse, beste 2 åra i mitt liv :D! Husk og tren på forhånd 😀
      LYkke til 🙂

    50. do it:D hadde vært kjekt å lest bloggen din da, ettersom at du er en veldig jente-jente, hihi^^har selv lyst til å gjøre det!

    51. Det er ikke neste år du skal i millitæret uansett! De sier du ska være ferdig med videregående utdanning først, og da er det jo faktisk nesten to år til du kan komme deg ut i millitæret!
      Har faktisk sykt lyst selv, men jeg tok omvalg på vgs (like gammel som det) så jeg får mest sannsynlig utsettelse hvis de i det hele tatt vill ta meg inn etter svarene mine, men håper på det beste! 😀

    52. “Barbie in the army” er jo helt genialt!!
      Du må dra bare for å få brukt den overskriften, haha!!!

    53. Jaa! Det hadde sikkert vært bra for deg å begynne i militæret 🙂 Jeg har utrolig lyst selv, også, det virker kjekt!

    54. Dummeste jeg har hørt! NEI, du hadde ikke passa inn i millitæret. Ska jeg si deg grunnen? For den er egentlig ganske logisk. Millitærtjeneste handler nemlig ikke bare om trening, disiplin og alt det der, det handler like mye, kanskje mer, om MENTAL STYRKE! Du sier selv du sliter med psyken, og har vært deprimert, osv.. Vel, jenta mi…da kan du bare glemme millitæret. Kjøp deg heller en topp med army-mønster, og hold deg til barbietilværelsen.

    55. Er jo moro, for det hadde jeg ikke trodd om deg! Men jeg er veldig enig med Anna. Dessuten kommer du ikke inn hvis du ikke kan bevise at du er mentalt frisk. Og hvis du hadde gått inn i militæret, hadde det vært litt som å vise fingern til oss som virkelig vil noe der.. Og forresten, så må man ikke klippe håret, man må bare ha det i hestehale eller noe annet så det ikke kommer i veien 🙂

    56. Husk at en soldat, for å sette det heeelt på spissen, kan bli satt til å måtte ta liv. I verste fall. Spør deg selv om du hadde klart å drepe noen før du evt melder deg 🙂 Militæret er ikke bare å se kul ut i uniform og fremstå som en hardcore jente. Militæret er litt mer alvor enn som så.

    57. Vet du hva? Det hadde vært jævlig kult og tøft av deg å gjøre det! 😀
      Bortsett fra at det ville bli VELDIG tøft da…

    58. Heei 😀 Jeg var faktisk på sesjon 2 i daag! herregud, serriøst. det var drit vanskelig prøve. jeg fikk bare 3, så jeg kunne ikke ta utdanning i millitæret, men var tjenestedyktig. Men nå er ikke jeg så sinnsykt god i matte heller, i og med at jeg ikke har hatt det på 2 år :-p men er enig, ser sykt spennende ut. men skummelt!!! men go girl 😀 hopp i det hvis du vil!

    59. det spørs jo på mye da!
      hvilken “gren” du skal inn i. marinen, luftforsvaret, millitærpolitiet, grensejeger.
      hvis du skal prøve deg som grensejeger, tror jeg ikke det blir så mye blogging ; )

    60. Synes du skal prøve jeg 🙂 Og er du nok motivert, så er det gode sjanser for at du kommer inn 🙂
      Forsvaret er flott, og jeg har fått mange gode venner her! Det er så enkelt at flertallet er gutter, de er så lette å ha med og gjøre 🙂 Jeg stortrives i alle fall, og skjønner ikke helt hvorfor ikke flere jenter velger militæret.
      Stå på 🙂

    61. Du hadde nok klart deg veldig bra i militære, ettersom du er i god fysisk form. Tjenesten varierer også veldig, der de tyngste tjenestene er i kampbataljoner som 2.BN, Kampesk, Panser BN. eller som grensejeger. Du må bare være klar over(som du sikkert er) at det er veldig macho og mannsdominert i militæret, og en søt jente som deg kan fort bli sett ned på, og du må bli vant me kåte gutter som stirrer på deg(Hvis ikke du er vant allerede =P). Men det ville vært et veldig givende år for deg der du lærer mye, også om deg selv. Du får venner for livet, og du “vokser opp”. Så selv om du velger å tjene konge og fedrelandet eller ikke så ønsker jeg deg lykke til =)

    62. Ser at noe har skrevet at sminke ikke er lovlig. Jeg har vært i militæret et år selv nå og har brukt sminke. Men er litt hva man gjør det til selv også er ikke noe vits å sparkle ansiktet når man skal ut og løpe eller krype i gjørma. Er hva man gjør det til selv. Ser også at noen skriver at man har dårlig tid om morgenen. Det er også hva man gjør det til selv. Da er det jo bare å stå opp litt tidligere da.. Uff “/ Blir litt oppgitt over folk. Militæret er en opplevelse du aldri kommer til å glemme 😉 du blir kjent med mange nye folk å får det drit gøy 😉

    63. Kva med det ideologiske? Er du pasifist eller ikkje?
      Uansett tror eg du kan nå nye høgdar uten å gjøre noe så vanskelig som militæret, men eg tror du hadde klart deg fint der om du gjekk inn for det. Bare fordi folk tror du er “så rosa” betyr det ikkje at hadde klart det der^^

    64. Vil bare si at du burde gjøre skikkelig research og snakke med mange før du bestemmer deg. Dersom du innerst inne er klar for forsvaret så vil du vokse på det, men dersom du ikke er helt klar vil det bare bryte deg ned.
      Du er ei jente som er vant til å få mye oppmerksomhet og synes i mengden. I forsvaret må du dele plass med maaaange andre soldater, og alle kjemper om den samme oppmerksomheten. Du må bli vant til å være lit usynlig i mengden og samtidig gjøre ditt beste hele veien. Du lærer masse hvis du virkelig vil.
      Jeg har selv brukt sminke alle de tre årene jeg har vært inne, sett bort ifra de gangene vi har vært i felttjeneste. Dette har gått helt fint 🙂
      Du vil også merke at du mest sannsynlig kommer til å droppe den regelen du har for deg selv med å stå tidlig opp for å fikse og ordne deg. Du finner nemlig ganske fort ut av at du virkelig trenger den søvnen du kan få! Tro det eller ei;)
      Mitt beste råd er at dersom du er klar for dette, så gjør det!! Men vær klar over at det er mye vondt, mye frysing og ganske mye hat. Det er likevel en suuuuper opplevelse, jeg savner nesten den rekruttiden jeg!
      Vis at du er klar for å være litt guttejente på en jentete måte. Pynt deg om kvelden, men er du i uniform så vis deg som en som er verd den uniformen.
      Folk har garantert fordommer, men de eliminerer du kjapt bare ved å være veeeldig lite opptatt av hår, pupper, negler og utseende når det ikke passer seg…
      Lykke til 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg