en skuffet blogger.

Som dere sikkert allerede vet, når man er en ganske stor blogger får man sponset ting – det vil si, får ting gratis for å skrive sin mening om produktet på bloggen. Dette skjer faktisk ikke så fryktelig ofte for meg ettersom jeg ofte takker nei til produkter, men for fire måneder siden inngikk jeg et sammarbeid med rapunzel of sweden – det gikk ut på at jeg skulle få extensions når jeg ville, mot at jeg ikke inngikk sammarbeid med noen andre extensionsforhandlere de neste 6 månedene og at jeg måtte skrive at produktet er kjøpt og ikke sponset ( noe som er ulovlig, noe jeg ikke var klar over det på det tidspungtet). 

Men ja, om håret da.. De har helt okei kvalitet, litt under gjennomsnittet, de har litt for gul farge for meg og er ganske korte og stive i prisen. Men, de funker jo. Man får det jo tross alt gratis…Dere hadde sikkert tenkt på samme måte som meg – alt smaker mye bedre når man ikke betaler noe for det. Men her er saken – de var rett og slett ikke gode nok. Jeg vil ikke pushe dere til å kjøpe noe, når dere tross alt kan få mye bedre! Jeg kjøpte meg derfor nytt hår fra luxusihair (det jeg bruker nå) og valgte derfor å ikke ta mer kontakt med rapunzel, men de sendte meg mail for noen dager siden og spurte om jeg ville ha sponset noe, å da sa jeg “jeg vil ha en clip-on hestehale i fargen 60# og 60 cm. Har dere det? Jeg trenger ikke vanlige clips” Da fikk jeg som svar at ja, det hadde de. Og gjett hva jeg fikk i posten? Jo, vanlige clip on extensions i feil farge og i feil lengde. Sendte mail å sa ifra, og da fikk jeg til svar ” vi har ikke hestehale” ( som hun hadde sagt) nå er jeg tydeligvis pålagt til å blogge om det håret jeg har mottat, til tross for at det er helt feil og noe jeg ikke vil ha..wtf, det kan jo ikke stemme? Hva tror dere, jeg kan jo ikke være pålagt til noe som helst?
Men ja, her har dere innlegget deres, rapunzel! 😉 
Dette er den lyseste fargen rapunzelofsweden har å tilby. Er det bare innbilning, eller ser den litt gul ut?

Jeg bruker altså #613 fra luxushair, og den fra rapunzel er #60, altså den lyseste. Så dere kan jo se forskjellen på den nest-lyseste til luxushair og den aller lyseste fra rapunzel.. Det er ikke bra, synes jeg! 

Og siden jeg ikke har twitter, kan jeg bruke bloggen min! så @festbrems på twitter, det er bare å sende venneforespørsel til “denne Sophie Elise”, så husker jeg kanskje hva du heter neste gang:-) Nå fikk du litt reklame også! #dummerosabloggere
106 kommentarer
    1. HEI DU SVAR PÅ DETTE PLIZ!!!!!!
      HVORDAN ER DET DU FÅR SÅN AT MAN IKKKE KAN KOPIERE BILDENE DINE? VIL GJERNE HA DET PÅ MIN BLOGG!!!????????? <3 <3
      ps, digger bloggen din!!!!!!!! men svar FOOOOOOOOOOOOORT!

    2. rapunzel-håret var litt gul-oransj, ja!
      jeg eelsker at du oppdaterer og legger inn nye innlegg så ofte!!

    3. Jeg brukte extensions fra rapunzel før, og for å være helt ærlig så er jeg enig i det du sier. Det er dritt kvailitet og de gjør alt for å prøve å selge sine varer osv..

    4. er halve håret (nedenfra til midten) en annen farge enn resten? (midten til toppen)
      haha, wtf
      rapunzel dummer seg!

    5. er halve håret (nedenfra til midten) en annen farge enn resten? (midten til toppen)
      haha, wtf
      rapunzel dummer seg!
      //
      Er bare lyset og blitzen 🙂

    6. Jeg bruker hår fra rapunzel of sweden, men jeg er kjempe fornøyd 🙂 Håret mitter helt silkeglatt og jeg har hatt det en stund! Itillegg har jeg sett hår fra luxushair, men jeg syntes det ble litt for slitt og pistrete! Tror nok bare du har hatt uflaks.. for både jeg og mange av vennene mine har hår fra rapunzel og det er superfint!

    7. det var synd at du ikke fikk rett frage men hvor er det du kjøper extensions ok hvor mye koster det somreger? for jeg har lyst på extensions !

    8. Jeg brukte extensions fra rapunzel og jeg fant fargen min med en gang 😀 men det var da jeg hadde brunt hår så det var jo ikke mulig å få noe gulskjær i det liksom 🙂 Men nå vil jeg heller bytte til luxushair as :p

    9. Er kjempeskuffet over deg, men superflott at du er ærlig nå! Jeg har forstått at du er helt avhengig av extentions og derfor trodde jeg at du hadde peiling og jeg kunne stole på dine meninger.
      Jeg er student så har ikke så mye penger for hånden, men valgte å kjøpe meg extentions ettersom du skrøt så sinnsykt av de fra rapunzel.
      Føler at du har sviktet grovt her, ved å lyve om et produkt. Bloggere er folk jeg har stolt blindt på, trodde ingen bloggere kunne la seg kjøpe og lyve.
      Er redd for at du her nå har ødelagt for mange sponsorer, pga at bloggere kanskje nå blir mindre troverdig når du skriver “sine egne meninger” om et produkt.
      Dypt dypt skuffet over deg og føler du har sviktet grovt! Men likevel, kjempeflott at du er ærlig nå! 🙂

    10. Er sååååååå enig, jeg skulle bli sponset av rapunzel. og de sa ja osvosv og vi “planlegget” lenge, også får jeg beskjed om at de ikke kan sponse meg alikavel. og gjett hvorfor? fordi jeg hadde nevt på bloggen at jeg skulle bli sponset av dem? wtf. rapunzel suger!!

    11. Lol? har du sett forskjellen i prisen da? 1399kr hos luxushair.no og rundt 600kr hos rapunzel så det er vell kanskje ikke så rart at kvalitetene er litt forskjellig..og uanset du kan bare bleike dem herregud.. luksus problem! andre hadde blitt kjemepglad for å få gratis extension… jeg bruker extension fra brazil og det er hele 90cm og kvaliteten er kjempegod og platina <3:)

    12. Fint at du skriver DIN mening og ikke skriver: Ja det var kjempe bra, dette og dette anbefaler jeg.. Når du ikke mener det, det er bra <3 L U!

    13. WOW, er faen meg skuffet nå azz. Du ga dem så jæævla god omtale på ”extensionsguiden” innlegget ditt, og eg bestilte extensions derifra for noen få dager siden. Løy du? likte deg virkelig som blogger.. Har ikke ord, hvordan kan du lure leserne dine slik?:(

    14. er glad det faktisk er en blogger som sier sine heeeeelt ekte meninger om produkter som man får. Er sykt mange bloggere som pynter på sannheten om produkter de får sponset. Digger deg !

    15. Det er vel ikke noe rar når du bestillte farge 60 og fikk farge 60 og det er ikke noe rart at rapunzelhair er mørkere siden luxushair er 613 noe som er forkjellig fra hvilken farge du bestillte fra rapunzelhair.
      håper du skjønner hva jeg mener, ble dårlig forklart.
      Men ikke missforstå meg jeg elsker bloggen din 🙂

    16. Kan du lage et helt ærlig innlegg om det extensionet du har nå? hvor mange pakker du har, hvor du har kjøpt de, hva de kostet, hvordan du behandler det osv, og skrive om det? 😀 det hadde vært fint

    17. og du sier også at du bleiker extensione dine=/ hva med om du har belika det du har bestilt hos luxushair og sier det er sånn for at de skal få mest mulig kunder?? hmm skeptisk..

    18. du ser ut som en fjortiss og alt sånn,men når man leser innleggene dine og ser meningene dine ser man at du er veldigveldig smart!! du er en veldig flink blogger altså

    19. hei:)
      jeg bare lurer på en ting.. siden du sier du heter sophie, og ikke sofie, hvorfor het bloggen din heiasofie eller noe før? og på de videobloggene du hadde på den bloggen sa du; Velkommen til heiasofie.blogg.no .. bare lurer, er nyskjerrig 😉 ellers dritbra blogg, fast leser :D<3

    20. De er jo bare teite som presser deg til å skrive om dem da. Selvfølgelig vil du skrive negativt om dem når de oppfører seg slik. De virker veldig useriøse og har lite peiling.
      Egentlig har du vel bundet deg til deres produkter, men når de lyver og sender deg feil produkter opphører det.

    21. Synes ikke det ser gult ut jeg! 😀 det har vel litt med at det ikke så hvitt, er vel kanskje en mer naturlig farge? eller?
      utrolig teit det som skjedde og da..

    22. hei! Så på gamle videoer av tcmn og la merke til en (jeg vet ikke om hun har lagt den ut på bloggen, men den var vertfall på youtube)der hun snakte om deg. Hun sa at du brukte 4 bher å at du var stygg og aldri kom til å slå henne og at alt du blogget om var noen pupper du ikke hadde og det drit stygge håret ditt.. Jeg syns selfølgelig ikke at dette er sant og at du er helt nydelig og mye penere enn henne men jeg lurer på hvordan du takler å få sånn kritikk fra norges mest leste blogg uten å ta på vei for det eller skrive noe dritt tilbake? Lurer også på om det har sjedd noe mellom dere eller om dere engentlig kjenner hverandre? Og om det er sant at du bruker fire bher eller mer enn en? Pliiiiiis svar lurer veldig! Digger deg!!!

    23. Du er ikke stort bedre selv enn rapunzel når du juger om hvor lyst extensionet ditt er så viser det seg at orginalt så er det faktisk muye mørkere og på deg er det “mirakuløstvis” helt hvitt ….tenk deg litt om…

    24. jeg liker ikke rapunzel of sweden… de suger rett og slett etter min mening! <3 og måten du skriver på om dem ... det er liksom bare: IN YOUR FUCKING FACE RAPUNZEL! <3 hehhehehe jeg digger deg sophieelise!

    25. Heii =) Ville bare si at jeg digger bloggen din !! SLUTT ALDRI Å BLOGGE!!!! lOVER DEG, å gå innom bloggen din er nesten høydeponktet i dagen min:D Håper du har det bra og ja, Du er AWESOME!!! Heheh(A)

    26. hei jeg lurte på om du kunne stemme på Grim ungdom skole i en sånn konkuranse. hvis vi vinner får vi besøk av erik og kriss. Det har vært så mye negativt snakk om grim så det hadde vært gøy hvis vi hadde fått denne konserten:-) http://p3.no/vi-trenger-din-stemme/
      Hvis du vil så kan du legge dette ut på bloggen, men det bestemmer du selfølgelig selv:-) avstemningen slutter 9 september:-D be også vennene dine til å stemme:-) tuuuusen takk:-D

    27. Heei… Jeg lurer på ein ting kan du lege ut et bilde av hele familien din mor, far, søster eller bror Høper du an legge ut noen!!!????? Elsker Bloggen Din , Prøver og lese den hver dag!!!

    28. Dette er IKKE for å rakke ned på deg.. MEn nettop hørte jeg veninnen min forklare hvordan løshår egentlig skjer .. Og det var en llitt creepy ting da.. ( syntes jeg ) I og med at kvinner rundt i verden blir klipt av alt det lange håret, også blir det håret ( uten at de vet det ) Laget til løshår som folk kjøper .. ( er dette sant da ? )
      Husk dette er ikke for å rakke ned på deg!! Liker bloggen din 🙂 Velidg søt, og du blogger utrolig ofte må jeg si (:

    29. Hei,duer kjempe pen!
      kan du ikke ha en konkuranse,og de som vinner får det håret..?:) du vil jo ikke ha de uansett,har alltids ønsket meg sånn!

    30. Hey<3
      Vet det er en litt random komentar men orket ikke finne fram innlegge. Ville bare si at du var utrolig pen med brunt hår! Det var veldig søtt ;)Første gangen jeg leste bloggen i dag men synes den var kjempe bra! Forsett sånn! <3

    31. vil ikke akkurat annbefale rapunzel æ heller, æ bestilte hår derfra for et år siden. det tok hele 4 mnd før æ fikk det, de nekta for at det var noe som var feil osv. da æ fikk det, blei æ sykt skuffa ! dårligste kvaliteten æ noen gang har vært borti

    32. sykt bra innlegg! haha, rapunzelhårsiden kommer til å klikke noe inni helvette, men sykt bra! 😀
      er helt skrudd hvordan de driver på egentlig, en venn av meg bestilte derfra, og det tok eevig lang tid før de kom.
      men jeg syns det var bra at du skrev det at du angret på at du gikk med på avtalen, siden det i tilegg var ulovlig, fint at du er så ærlig i tilegg! <3

    33. Unnskyld meg , men hvorfor valgte du å lyve for leserne dine om at du hadde kjøpt det, når du egentlig fikk det sponset, ulovlig eller ikke..Trodde ikke det om deg !

    34. unnskyld, men akkurat på det bilde syns jeg faktisk at det var ditt ekte hår som så gult ut, og at det fra rapunzel var finere :-/ men kanskje bare bilde som gjør det

    35. syntest det er litt merkelig at du sier dette nå, for du har selv lagt ut extentionsguide på bloggen hvor du har sagt at rapunzelofsweden er de beste, og i tilegg spurte jeg deg på facebook om litt hjelp, og du sa jeg burde kjøpe fra rapunzel.. dette er ikke så veldig lenge siden heller, så syntes det er litt rart at du anbefaler meg til å kjøpe noe du ikke liker selv?

    36. Jeg synes rapunzel sitt er klart penest , det har jo mye mer glans i seg …. ditt er jo mye mattere.
      Rapunzel er billigere og ett likeså godt alternativ som luxushair , uansett …det blir smak og behag…

    37. jeg eeelsker rapunzel sitt hår 🙂 Fikk det også sponset, og elsker fargen! 😀
      kjøpte også rapunzel før jeg ble sponset i lengde 60cm og har aldri vært mer fornøyd før 😀

    38. Du er ikke forpliktet til noe som helst – bare send håret tilbake, du har jo ikke fått det du ba om, så de kan ikke be deg skrive om det. (men nå har du jo delvis allerede gjort det da….)

    39. Det går and og farge hair exestationset, Det har jeg gjort 2 ganger og det er nesten ikke slitt i det hele tatt! 🙂 Så det kan du 😉
      Btw Fin blogg ! <3

    40. Bra du endelig sier det som er sant om extensions fra Rapunzel! har prøvd dem selv og så IKKE naturlig ut til håret mitt og ble slitt med en gang..

    41. Samme saken her. Blir sponset av Rapunzel. Jeg visste faktisk ikke at det var ulovlig å si at det var kjøpt! Men jeg bare unnlot å skrive det, bortsett fra i det siste innlegget. Nå har jeg prøvd å kontakte dem, men har ikke hørt noe fra dem siden. Dårlig!

    42. Har hår fra dem jeg å, var mykt og deilig i starten, men etter 1 uke så var det pistrette og grusomt.
      Jeg sendte en mail til Rapunsel Hair å spurte om de ville sponse bloggen min, å det ville de KANSKJE. Det jeg måtte gjøre for at de skulle bli min sponsor var det at jeg måtte lage 3 innlegg om dem og skrive at jeg hadde hår der i fra og var kjempe fornøyd.. Gjorde aldri det.

    43. Herregud, jente.
      Kommer det ikke noe annet enn klaging fra munnen din? So? Håret hva litt gult, men det er jo ikke verden undergang det. Du fikk det gratis, så er ikke så mye du kan forvente da. Er jo litt annerledes når du betaler for en vare og ikke er fornøyd. Men du ble sponsa.
      Voks opp. Herregud.
      Jeg har brukt rapunzel sitt hår kjempelenge, og er dritfornøyd 🙂 Det kommer jo ann på hvordan du behandler håret. Så er sikkert du som ikke har behandlet det fint.

    44. Har alltid trodd du var en av de få bloggerne som faktisk var ærlige. Du skrøt sykt av rapunzel, så syns du egentlig ikke det er fint en gang? 😉 seriøst.
      Fint at du sier sannheten til slutt da.
      Men hadde ikke rapunzel behandlet deg sånn – hadde du neppe sagt noe.

    45. Etter du anbefalte hår fra rapunzel, så bestilte jeg hjem en pakke. Det har nå gått OVER EN MÅNED siden jeg betalte det. Og det står at det skal ta 2-5 dager?? Jeg har sendt de eposter å sagt ifra, men de sier bare jeg skal vente. Så jeg har nå innsett at pakken og pengene har gått tapt.. Skal aldri igjen bestille derfra! Håpløs side.

    46. Ja, det ser utrolig gult ut! Hadde tenkt å kjøpe extension, og da tenkte jeg å kjøpe fra rapunzel.. men nå ser jeg jo at de ikke er noe særlig fine! Det er så mange som blir sponsa av de, og sier at det er de beste extensionsa! men her ser vi jo sannheten! så det vil si at de blir “tvunget” til å juge om det.. -.- glad du blogga om det! Sånn at jeg ikke hadde bestilt derfra! 😉 ♥

    47. Hei 🙂 Jeg må bare få sagt dette: Du er helt fantastisk! Du er så ekte og ikke redd for å si hva du føler, og ikke red for å skjule sannheten! haha, jeg bare elsker bloggen din! Du er morsom og søt! Men vær forsiktig med sånt 🙂 Det er mange jenter der ute som løper og kjøper med en gang de hører noe bra om noe 😉

    48. Er ikke noe blogger, men skulle en gang kjøpe hår fra Rapunzel og de var så utroooolig vanskelig å ha med å gjøre… Jeg sendte bilde og skrev at jeg sendte bilde av hvilken farge jeg ville ha, og fikk tilbake “ja, vi har clips inne, hvilken farge vil du ha?” Skrev tilbake at jeg ville ha blonde clips og vurderte farge det og det, og om hun kunne se bilde jeg sende i forrige mail. Fikk deretter tilbake at jeg ikke hadde sendt vedlegg på denne mailen, hvilken farge ville jeg ha? And it went on and on….. Veldig bra du endelig tar ansvar og forteller sannheten, man kan jo ikke vite alle reglene rundt blogger i ung alder.

    49. For deg/dere som mener Sophie Elise er tragisk, så er ho ikke det! Ho må da få lov til å si sine meninger! 😉 Og er helt enig med ho, skjenner selv ei som kom opp i akkurat samme “felle” som Sophie.. Så alt som står her er sant! Ho er en av de personene som ikker tragiske! ♥

    50. har rapunzel selv nå, mitt er relativt fint endå etter 1-2 mnd, men blir utrolig fort flokete og tynt. tok i tillegg flere uker før jeg fikk extensionet, dårlig. Skal ikke bestille fra rapunzel flere ganger, skal heller prøve meg på pilus!

    51. Så hvis du ikke hadde fått clips, men hestehalen du ba om, ville du fortsatt løyet til leserne dine om at håret derifra er det beste?
      har mistet det hele det gode inntrykket jeg har av deg..

    52. Det är jättedåligt av Rapunzel att göra så, framförallt att försöka få dig att göra någonting olagligt. Jag har bara hört bra saker om Rapunzel förut så allvarligt blir jag lite förvånad.
      Dock vill jag bara påpeka en sak: du vet väl vad Luxushair har för slags hår? Det står t o m på deras hemsida; det är indiskt. Det kan låta som en bra grej, men jag har läst en massa om det här och har du någon aning om hur det går till när det löshåret blir till? I Indien rakar kvinnor av sig allt sitt fina hår för att “offra” det till gudarna i sina tempel. En process som görs med knivar och alltså kan bli mycket smärtsam, en del kvinnor lämnas efteråt med såriga och blodiga hjässor. Det gör det här för att de inte har några pengar, så de offrar det finaste de har, sitt hår. De tror själva att deras hår förstörs efter det, men vad händer? Jo, rika västerlänningar förhandlar svart med de här templen och köper upp håret som dessa kvinnor sparat ut i flera år för att kunna offra. Sen köper företag som Luxushair upp håret (utan att kanske veta själva hur det har gått till). Om de indiska kvinnorna visste om detta skulle de nog tappa tron på mänskligheten, kom ihåg hur helig deras religion är. Sen färgas håret blont, rött, brunt eller vilken annan färg det nu är som efterfrågas. Vilket betyder en massa, massa kemikalier som är oerhört påfrestande för miljön. Allt för att vi i väst ska kunna göra oss ännu snyggare med alla våra pengar.
      Rapunzel of Sweden har i alla fall äkta svenskt hår (som kanske känns sämre för att hårstråna är tunnare på skandinaviskt hår? Ärligt talat borde det passa dig bättre, eftersom indiskt hår är helt annorlunda vårt) så man vet att processen att göra löshåret har gått humant till.
      Men samtidigt, jag förstår om du inte vill använda dig av Rapunzel of Swedens löshår igen, så som de betedde sig. Du borde kanske dock kolla upp vad det är du verkligen köper innan du använder det, och det gäller allt.

    53. jeg bruker det håret fra rapunzel #60 og jeg har aldri fått gult hår, men har hørt noen har fått det! Men det extensionet du bruker er utrolig bra da! 🙂 har bare ikke økonomi alltid, da er det lett å kjøpe hår som ikke koster så mye 🙂

    54. Første gang eg lese om andre nettsiders extensions her ute 🙂 Eg har nettside sjøl og fargen #60 e sykt lys, men aldri kvide. Det e den fargen Bianca har på forsiden. Eg vil sponse deg Sophie, men det som e problemet e at 60cm lengden finns kun i fargen #613 og den e lys blond, men kanskje litt mørk te ditt hår. Fargen #60 finns i 50cm. og du har så langt hår fra før? Eg har hatt nettsiden og aldri mottatt ein einaste klage på kvaliteten, og det ser ut som det e noe bra,når eg ser alle klage på andre merker her 🙂 Kor langt e ditt hår egentlig? Hvis du har kortere enn det, kan eg tenka meg sponsa deg med det clips settet som e 50cm. 10 deler og 160gram. Den e utrolig fyldige men ikje så langt så det du har på bildene. Ja det va alt 🙂

    55. Advarsel! Rapunzen selger FALSK MAC SMINKE!
      Vet ikke om de selger andre falske produkter, men de selger falsk mac, så det kan jo tenkes at de selger mer falskt og. I tillegg hørstes denne avtalen med sophieelise om at hun måtte si hun hadde kjøpt dem ganske mistenkelig ut…

    56. Uff, kjøpte hos rapunzels jeg også, har brukt Sarashair i 3 år. Ville prøve noe nytt, fordi alle skrøt av rapunzels osv, mitt ble ødelagt 3 dagen jeg brukte det, og allerede første dagen så løsna clipsene så jeg måtte sy de på igjen. Dritt hår og dritt rapunzel !Svensker vetu. haha

    57. Jeg har _kjøpt_ hår fra Rapunzel, og er kjempe fornøyd! Fargen, kvaliteten og servicen er kjempe bra der syns jeg. Men man får vell hva man betaler for? 😉 Nå er det riktig nok keratin hår jeg har, men ser ikke helt at kvaliteten skal være så forskjellig fra clip, tape, keratin, microring ol.
      Og du, et bittelite tips; Prøv å vær litt mer takknemmelig for det du får. Er mange jenter som sitter å leser bloggen din og å lese at du er så utakknemmelig provoserer meg litt, og vil tror en del andre tenker det samme.
      Vær glad for det du får, og det du har..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg