I promised myself I`d live to tell

Depresjon er en sykdom. Du er ikke litt lei deg en gang i blandt, og så kan man si at ” jeg har depresjon.” Alle er lei seg. Men ikke alle faller så langt ned i det.. Depresjon er en sykdom som blir diagnosert av enten en psykolog eller psykiater. Så vet dere det, bare sånn før jeg går i gang.

Mange av dere har lagt merke til noen små kutt på armen min – dere kan slippe å bekymre dere, de er heldigvis gamle. Begynner vel å bli ett år siden jeg sist gang skadet meg selv, og det er jeg veldig takknemlig og glad for at jeg har klart å stå imot. I over et år hadde jeg en klump i halsen og en masse triste og ekle følelser og tanker som bare måtte få fyskisk utløp – det gikk da utover armen min, jeg brukte også å lugge håret mitt, bite meg i leppa til jeg blødde, og andre småting som gjør fyskisk vondt. For å straffe meg selv for at jeg ikke klarte hverdagen som alle andre, om jeg kan si det på den måten.. Det er så utrolig mye “bedre” å ha fyskisk vondt enn psykisk, spessielt når man var så langt nede som det jeg en gang var. 

Dette er noe jeg har vært utrolig skamfull over, derfor er det vanskelig for meg å nå brette ut om det. Men så mange av dere har sett det nå at jeg egentlig føler jeg ikke har annet valg… Jeg har skjult dette så utrolig godt i nesten et år, så dette er ikke skryt som noen av dere syke hjerner garantert blir å få for dere. Men dette er vondt – og om dere sliter med dette, få hjelp. Man fikser ikke det på egen hånd.

Det går bra med meg nå , altså! Jeg er utrolig stolt over meg selv for at jeg kom meg ut av alt det der, og at jeg nå kan sitte her som en slags inspirasjon å få andre til å klare det samme. For det ER faktisk mulig, uansett hvor langt nede man har vært. Jeg har vært igjennom helvette, men jeg røyste meg når jeg falt, og jeg lever nå. Det er fantastisk.

På bildene under var jeg faktisk på mitt aller mørkeste, hvem hadde trodd det? Utsiden kan virkelig bedra! Jeg håper alle dere har det bra, jeg elsker dere, og ingen fortjener å ha det sånn som jeg hadde det.

174 kommentarer
    1. du vet begynte å gråte når jeg leste dette! syntes virkelig du fortjener det beste, sykt stolt av deg!:)

    2. Jeg vet hvordan du har/har hatt det.. Har selv vært en selvskader i tre år, og jeg har klart å ta knekken på den onde sirkelen, men det var ikke lett. De som ikke har vært igjennom det dømmer utrolig lett, og de forstår ikke hvordan det er heller. Det er jævlig, men når man kommer seg ut av det så føles det fantastisk. Vær stolt av deg selv, Sophie! <3 Du er en vakker jente, du er en STERK jente. Jeg leser bloggen din nettopp derfor, du er deg selv og det beundrer jeg sterkt!
      Klem Silje 🙂

    3. Sliter med deprasjon selv. Vet hvor JÆVLIG det er.. Går med psykolog osv. Var såå langt nede, trodde aldri jeg skulle greie å reise meg igjen.. Men litt bedre nå, men sliter forsatt med å være bland masse folk.. Er helt jævlig

    4. hvorfor kom du så langt ned egentlig? forstår hvis du ikke vil dele det altså 😉
      Utrolig at du har kommet deg opp igjen, du er fantastisk sophie elise! <3

    5. du er en utrolig sterk jente og jeg elsker motet ditt! du er den enste som forteller om sanne ting på bloggen din, så jeg beundrer deg. du må bare stå på, du er helt fantastisk 🙂 aldri glem det!
      enste bloggeren som oppdaterer også, fortsett så kommer du som nr en på lista 🙂 det er du iallefall i mine øyne

    6. Jeg synes du er utrolig sterk, det er helt utrolig!
      Jeg synes du burde være kjempestolt av deg selv 🙂

    7. http://ikkelikdeg.blogg.no/ – Dette er en jente jeg kjenner som driver med selvskading, men kommer ikke ut av det. Det var en kamp mot moren som til slutt ble en kamp mot henne selv !
      Du burde lese denne bloggen, den er utrolig fin ! og samtidig trist å høre hvordan en 16 år gammel jente har det..

    8. du er utrolig inspirerende og jeg elsker å lese bloggen din 🙂 det er bra at ting er bedre for deg nå <3

    9. Du er et forbilde og en stor inspirasjon for mange! Ingen fortjener å ha det sånn som du hadde det, og det er bra du skriver dette og oppfordrer de som lider med derpresjoner til å søke hjelp.
      Elsker bloggen din, og du er mye penere enn Heidi Montag! <3

    10. Du er utrolig sterk! Det er ikke lett å komme seg ut av depresjoner. Jeg har sliti med dette i rundt 10 år – så har vel gitt opp håpet om att jeg endag skal bli helt frisk.

    11. Lurte på om du har fått fikset facebooken din ?:) Sende deg et brev for noen uke siden, men vet ikke om du har lest det. Håper det, for det fortjener du!
      Stå på videre.

    12. Barbie er bare et skall man gjemmer seg under fordi man vil at andre skal tro at man har det så bra…

    13. Hei! Jeg har lest bloggen din en god stund nå, og jeg synes du virker som en fantastisk herlig person. Jeg beundrer det at du er så tøff og har dine egne meninger, etter alt du har gått igjennom. Jeg slet selv en stund pga ett langt forhold som tok slutt, og holdt på å knekke sammen. Jeg skjønner virkelig ikke åssen du har klart å komme deg igjennom dette, og nå være så sterk som du er! Det skal du ha, Sophie.
      Jeg vil også bare skive noe til dere som presterer å kommentere stygge kommentarer gang på gang. Om dere ikke liker denne bloggen og ikke mener Sophie skal være så høyt på topplisten, hvorfor i det hele tatt gidde og bruke tid på klikke dere inn her? Det er tross alt oss lesere som får bloggen hennes til å bli så stor. Jeg skjønner heller ikke hvordan dere kan si at hun er stygg, slem og alt det slemme dere sier. Ut i fra bloggen virker hun jo som en rett igjennom herlig person! Dere er nok bare sjalue, eller hva? 😉
      Stå på Sophie! Du er rååååå 🙂

    14. i♥you
      du er virkelig et forbilde, selvom jeg ikk har lyst til å bli en barbie og alt det der, men innsiden din – den er så ekte! luvit and ♥u

    15. UANSETT hva andre sier må du vite at du er N-Y-D-E-L-I-G!!! Du aner ikke hvor heldig du er som ser sååå utrolig bra ut uten sminke, du aner ikke!!! Jeg misunner deg søta!
      Du er vakker på både innsiden og utsiden! 😀

    16. Jeg har ikke psykolog, fordi det skremmer meg, men jeg vet jeg er deprimert. Og det har jeg snart vært i 4 år. Slitt og sliter forsatt med det samme som deg. Kanskje du ikke vil, men hadde vært fint om du hadde skrevet litt mer om det og ikke bare overflaten. Virker mer ekte på en måte. Og ikke bare snakk.

    17. Du er en inspirasjon for meg, og det du skriver om å reise seg igjen frister meg til å prøve enda mer. Jeg har aldri vært til psykolog, men jeg er direkte sikker på at jeg er deprimert og har vært det i mange år. Det er ingen rundt meg som noen gang har merket noe eller som vil merke noe, så jeg må takle det alene hver eneste dag. En psykolog hadde sikkert vært til hjelp, men jeg har egentlig aldri hatt det alternativet. Men jeg prøver. Jeg prøver hver eneste dag, men jeg føler meg alltid alene.

    18. skjønner het hvordan du hadde det/har det… men jeg må si at du va mye penre før! Du var så søt, og uten dette på lippene og øyevippene 🙂 dette er ikke ment som frekt eller lignende, og jeg håer at du ikke faller tilbake tilgamle vaner !

    19. Syntes at du var like pen som du alltid er på de bildene du hadde lagt ut i dette innlegget 😉 Men det hørtes ikke bra ut at du skadet deg selv… Men det er bar at du ikke gjør det fortsatt 🙂

    20. Rart hvordan alle toppbloggerne har deprisjoner og bruker det for å få flere lesere? Hva er dere så deppa for egentlig? Ble dere voldtatt av foreldrene deres alle sammen? Eller vokste dere opp med dopforeldre som ikke tok vare på dere? Jeg bare lurer, fordi jeg synes det er utrolig frekt av dere å gå ut med disse deprisjonene deres om de er basert på “jeg har ingen venner bullshit” eller “jeg er ikke pen nok” Jeg er ikke tynn nok” osv! Folk har det VERRE. Så tenk dere om. Folk som har VIRKELIGE problemer holder de for seg selv! De skriver ikke om dem på bloggen sin for å få sympati!
      Og kutt? Hallo? Hva får du ut av det? OPPMERKSOMHET? JA. Hadde du virkelig hatt det jævlig hadde du ikke gjort sånt tull. Og ikke kom med bullshit som “jeg har det jævlig, du vet ikke hvordan jeg føler det”, for JO jeg lover at jeg har gått igjennom ting i livet som er tusen ganger verre. Så PLEASE! STOP MED DE SYKE OPPMERKSOMHETS GREIENE DERES! Det sårer folk som HAR det dritt og ikke får NOE sympati, men bare DRITT!

    21. OG så og si ALLE jenter har vært igjennom deprisjoner i puberteten! Det er en del av det vi må igjennom! De som virkelig sliter er de som ikke klarer å få en stopper på det etter 16års alderen også, men fortsetter å ha det igjennom hele livet!
      SKjønner heller ikke hvordan folk kan si at DU er et forbilde! Du går på BARBIEDOP, har HAIREXTENSIONS, BLEKER HÅRET OG TENNENE DINE OG SKRYTER AV PUPPENE DINE SOM ER DET ENESTE “NATURLIGE” PÅ HELE DEG!
      Ikke prøv å hver noe du ikke er, og i HVERT FALL ikke inspirer andre til å bli usikre mennesker som deg! Det har INGEN godt av!

    22. Til deg over: Hvis sophie sier at hun har/hadde problemer, hva er så vanskelig med å tro det? Og alle toppbloggerne har jo ikke deprensjon? Hun er den første jeg leser om, som faktisk har skrevet om det isåfall. Og hun er jo seg selv, ingen andre. Du trenger ikke og skrive masse bullshit om henne, og finne alle “feilene” hennes for at du skal føle deg bedre! Det gjør bare deg tåpelig. Og du trenger heller ikke skrive at du har hatt det 1000 ganger verre enn henne, når du ikke engang vet hva grunnen hennes er! DU ER BARE TÅPELIG!
      Sophie, jeg digger deg! Elsker at du er ærlig, skriver om DIN hverdag, DITT liv, og ting som DU føler for å skrive. Jeg innså nettopp at du kommer til å ha masse å se tilbake på når du blir eldre. Alle tingene som har skjedd. Dette er din lille dagbok, og det er her du skriver alt om deg selv og det som skjer rundt deg, og jeg beundrer deg!
      Stå på, og ikke la andre folk få rakke ned på deg, du er topp!

    23. du er god sophie, du har vært utrolig sterk som har kommet deg ut av helvete du levde i ! Inspirasjon for mange. Jeg er en av de, er 15 år og har vært inne i en mørk fase i snart 2 år, spiseforstyrrelser og dyp depresjon – med selvskadig. men det skal bli bedre en dag : )
      Og dere som skriver de utrolig respektløse kommentarene over her, skaff dere ett liv. Det er så meningsløst det dere skriver. Det er tydelig at dere ikke har et helhetlig menneskesyn når det blir tatt opp hvordan man ser ut og hva en velger å gjøre med kroppen sin. Sophie er en nydelig jente fra topp til tå, som har vært igjennom en utrolig vasnkelig periode. Selvskading er ikke noe en bruker for å få oppmersomhet, men fordi en ofte kan føle seg så tom for følelser, at en til slutt blir desperat etter å føle noe og derfor påvirker en kroppen den smerten. Det kan også ha med at live føles så håpløst at en mener kroppen fortjener den straffen den kan få ! Om en ikke kan eller vet noe som psykiske lidelser og hvordan det påvirker de forskjellige menneskene, så er det beste å holde meningene sine for seg selv og eventuelt lese en bok eller gjøre research på nette.
      Ikke ta det ufølsomme de skriver til deg sophie, du er mye bedre enn alle drittslengerene!
      Stå på <3

    24. Jeg har selv gått til samtaler pga depresjoner, og det du sier om at depresjoner er en sykdom som ikke alle har grunnlag til å få, og som man blir diagnosert med å enten ha det eller ikke ha det er ikke sant. jeg preges av noe som heter vinter-depresjon, dvs at i sommerhalvåret har jeg det helt fint, men når vinteren kommer blir jeg depremert, og har det på akkurat samme måte som som andre som sliter med depresjoner hele året : )
      så sant i usant : )

    25. det er bra at du er bedre. må ikke gji deg før du er helt bra=) d er ikke gøy og ha det sånn. du må ikke bry deg om dritten folk skriver her.har ikke folk hatt depresjoner vet de heller ikke hvordan det er, men burde da eller ikke si noe! stå på vidre=)

    26. “fall down seven times, stand up eight”, et av favorittsitatene mine, tenkte det passet bra til dette innlegget 🙂

    27. Herregud du over her!! Som jeg skrev i stad, så er det sånne som deg som gjør bloggen til Sophie stor. Og alle andre lesere. Det må være tøft å brette ut om sånne ting, så jeg synes du heller skal si at hun er tøff som gjør det. Det er ikke noe vits i å rakke ned på noen ”fordi de har hatt depresjon”. Denne jenta juger ikke om dette for å tiltrekke seg lesere, det er jeg 100% sikker på!

    28. Celine Double S eendeli noen andre som tørr og komentera noe frå reliteten, Eg e såå ening!!!! du rule 😀 går fram som ett veldig veldig dolrig forbilde og det er en skam av blogg.no og la sånne som har så stor påvirkning skrive som du og mangen andre gjør!!
      du har vert igjennom ett helvette? ser ikke sånn ut akuratt, trur det er mangen der ute som har hatt der verre, er ikke vitsi å gå inn i depresjon fordi du ikke er brun nok, puppene ikke er store nok og den ene løsvippa løsna vettu 😉

    29. til emilie: hvorfor gidde?? jo fordi det er underholding, pinligt morrsomt og lese og ivertfall eg liker og komentere meningen min på innlegg eg synst er dorlige osv. inleggene blir bare sykere og sykere. får lyst å sende inn klage tik blogg.no..
      synst synd i alle småjenter som ser opp til sånne som Sophie og prøver å bli sånn,,, du vet du kan ødelegge liv? få andre til å bli deprimert?pga all den fokuseringen på å se “deilig” ut. men eg synt babri dukke ser stygge ut!! FAKE alt sammen.
      eg mener mangen andre bloggere og sophie bare har ett ekstremt behov for å vise seg fram, hvorfor ellers legge ut 10000 bilder av seg selv puppene rumpa kroppen håret osv? dere er bare redde for å ikke være gode nok… skammeligt.

    30. Synes det er kjempe bra at du legger ut slikt, fikk et innblikk i hvordan det er å være deprimert. Synes du har vert kjempe flink Sophie, og fortsett sånn. Norge elsker deg!

    31. Har lagt merke til at du har vært kjempeflink til å blogge i dag. Ikke at du ikke er det vanlig hvis, men i dag var det postet ganske mange innlegg ;D

    32. Hallo! Jeg leste bloggen din først i går, og må si at du er den mest EKTE bloggeren jeg har hørt om til nå. Vi er SÅ forskjellige, du skulle bare visst. Allikevel syns jeg du har noe veldig spesielt ved deg. En ærlighet få har. Skulle ønske jeg kjente deg. Du er nydelig som du er, ikke la noen få deg til å tro annet. Bra at du skriver så åpent om slike temaer. Sophie, vær glad i deg selv! Se deg i speilet og tenk at du er fantastisk vakker, og skriv ned de 5 peneste delene av deg selv, samt 5 beste egenskapene du har. Er glad i deg allerede, jeg 🙂 Stå på, jente <3

    33. Deprimert er noe alle blir en eller annen gang i livet , av ulik grad.
      Noen har hatt tunge deprisjoner på psykriatisk mens andre har hatt mildere symptomer på deprisjon som tomhet , ensomhet etc.
      Dette er følelser vi alle kjenner på og er i kontakt med fra tid til annen… Vi har jo alle en psykisk helse , og ingen går gjennom livet med att den alltid er på topp.
      Bra att du har fått hjelp vertfall og er på “vei videre” , men du har jo forsatt store komplekser for kroppen din , det er noe du absolutt bør få hjelp for. Om du har så dårlig oppfatning av deg selv som du beskriver i bloggen da.. Hvordan du ser på deg selv vet bare DU 😉
      Det triste er desverre att dem som sliter mest , dem snakker ikke om det , dem fortier det, dem smiler , er glad og klager ikke til noen .. Helt til alt en dag rakner..:(
      Stå på , Håper du vokser av deg ønsket om operasjoner , det vil desverre ikke fixe noe , kanskje snare tvert imot , håper du har foreldre som her kan hjelpe og rettlede deg på riktig vei…. Att du kan lære mer av hva som er viktig i livet.. Og være naturlig vil ALLTID være penest , om du spør litt eldre gutter så vil ikke dem synes att silikon er fint , vet du att gutter ikke er så optatt av pupper , er vi jenter som er det 😉 gutter liker ofte mer en flott sprett rumpe , lår og naturlige former 🙂 Ikke minst er personligheten det viktigste , er du vakker på innsiden så skinner det rett UT !! 😀 Ingenting som er så SEXY som god SELVTILITT.
      Du kan jo , om du vil da såklart , fortelle hva som har gjort at du har fått så ekstremt dårlig selvbilde.. ? Det hadde vært intressant … Jeg tenker du er jo pur ung , du skulle ikke måtte slite med slikt i en alder av 15 år.. Herremin for en skremmende utvikling samfunnet har , det må bare sies…
      Mange foreldre må bli flinkere til og følge med og følge opp , en god barndom er jo ekstremt viktig for ett godt og velykket voksenliv …

    34. Til hun der Celine double etter eller annet shit: Det du gjør nå, er å dømme Sophie uten å vite noen slags fakta. Hun skrev ikke i innlegget om det var puppene, venner eller hva det nå var. Å det du kommer med er teite påstander om hva det KAN være, noe som du ikke vet! Hvis hun har ett problem og depresjoner, og vil dele det med de menneskene som holder henne oppe, må hun få lov til det. Og de som ikke vil dele det med andre, gjør ikke det.. Folk takler ting på forskjellige måter. Og hun søker ikke etter noe “trøst” heller … Tenk deg om!
      Sophie, du er elsket av mange.

    35. du er kjempetøff! jeg er veldig glad du deler dette med bloggen:) ikke for vår skyld, men for at alt føles lettere når man er ærlige for seg selv og tørr å snakke om vonde ting.

    36. wow, beundrer virkelig ærligheten du gir oss og at kom deg ut av det! Du er jo en inspirasjonskilde :)Stay strong, you’re amazing <3

    37. Beundrer deg til 1000! Sliter selv med depresjon, spiseforstyrrelser osv. Så det at du har klart å komme deg gjennom det, ser jeg virkelig opp til! Stay strong <3

    38. Du var også da så utrolig pen,det er vondt å tenke på at noe sånt skulle ramme deg. Min far jobber med folk som har sterke depresjoner, og jeg får stadig sterke historier om at de klarer seg, om at det blir bedre. Takk for enda en slik historie 🙂

    39. Vi er to der.. Og å lide av deperasjon osv, kan være minst like ille som en vanlig sykdom. Er virkelig ikke lett. Har vært der/er der litt selv. Kan innrømme såppas. Har gått til psykolog, vært innlagt osvosv. Har også kuttet meg litt på armen sånn som deg, og har til og med prøvd å ta livet mitt pga det. Er noe jeg skammer meg over, over at jeg har det sånn her. Jeg, personlig, mener at å være syk psykisk er verre en fysisk. Ingen SER at du er syk osv, du føler deg bare innvendig selv, og det føles for jævlig. Ok, var litt godt å få ut dette.
      You rock, Sophie! <3

    40. Hei Sophie!
      Det her var sykt bra skrevet,og jeg synes at du er så utrolig sterk 🙂
      Kjempe bra at du er bedre nå, du rocker!

    41. Jeg er stolt av deg Sophie, virkelig. er faktisk mange som rett og slett ikke klarer og komme seg opp igjen, noe som er forfærdelig jævlig. jeg har depresjon selv, jeg går til barne og ungdomspsykiatrisk poliklinikk, pysykolog, barnevern og slikt. jeg har gjort domme ting, vært innlagt, rømt hjemmefra gang på gang, skulket skole fordi jeg ikke klarer og være der, kutter meg, osv.. håper virkelig ting ordner seg, med tiden! du er litt som et forbilde for meg, vær sterk Sophie, selv om det ikke alltid er så lett..

    42. Det er så bra du har blitt “frisk” igjen! Jeg har og hatt en lang periode med depresjon. Som varte i over et år. Jeg kuttet meg masse, var døden nær med “piller” og gråt masse hver dag. Men heldigvis er det meste bra nå, for meg og. Stå på, Sophie! <3

    43. Jeg hadde depresjon i fjor. jeg fikk det pga skolen å læreren, ! å læreren jeg hadde var forferdelig! jeg hadde til og med mareritt om hun! kroppen min tålte det ikke lengere så den sa ifra, jeg begynte å riste, jeg fikk rykninger å alt det der. jeg ristet lenge! uker, dager, timer å minutter, men jeg fikk rykningene oftere å oftere. de vriket som mamma å pappa ikke brydde seg så mye, de trodde sikkert jeg bare latet som. men en kvell da jeg skulle til å legge meg å jeg skulle gå ned trappen så kjente jeg meg så svimmel! å når jeg kom på romme mitt så datt jeg på gulve å skalv å ristet, jeg vart redd! jeg provde å reise meg opp igjen. for jeg måtte jo på bade å pusse tennene^^ jeg komm meg jo på badet da. men når jeg kom dit så datt jeg å begynte å riste enda mere! å jeg fikk ikke til å puste, jeg ristet hvert sekund å jeg gråt. men så jikk lille søstra(4år)mi forbi badet, hun så meg å sa ifra til mamma. mamma kom. å når hun så meg så ble hun helt sjokkå å redd. hun ropte på pappa. å pappa kom. når han fikk se meg så sprang han å hentet telefonen sin å ringte ambulanse. da ambulanse folka kom så bar de meg på sofaen å tok sprøytet å ha i slik rør i hånden min. åsså fikk jeg sånn oksygen ting ^^ å jeg fikk sånn tablett i rompa.
      ambulanse folka hadde meg med uti bilen å kjørte meg til bussplassen til skolen der et helikopter sto. så de kjørte meg til sykehuset med et helikopter. når jeg kom fram ble jeg sent på et rom der det var mange sykepleiere. de snakket rolig til meg å sa at jeg måtte puste dypt inn. de fikk meg til å roe meg ned. så måtte de ta blod prøve på meg(noe av det verste jeg vet!) åss ble jeg sent ¨på et rom der jeg skulle være i noen dager. de måtte finne ut hvorfor jeg hadde så mye rykninger. mamma å pappa trodde det var noe med hjernen eller hjertet.
      etter maange prøver å blodprøver å alt så fikk vi vite at det var bare angst. vi fant jo ut at det var skolen å læreren som fikk meg til å få sånn angst. de ble ALT for mye for meg! å det tålte ikke kroppen min! etter 2 uker så begynte jeg på skolen igjen. jeg klarte nesten ingen ting! jeg slet mye på skolen etter jeg begynte igjen! å hver gang noen lagde en lyd eller lagde en brå bevegelse så skvatt jeg!
      det var i 6 klasse det skjedde å nå går jeg i 8. jeg sliter fortsatt med skolearbeid. å jeg blir mobbet fordi jeg ikke har pupper å fordi jeg er så lita. så jeg har det egentle litt vanskelig..
      jeg håper det går over snart! det er forferdelig å ha det slik!

    44. trist at du har hatt det sånn/har det sånn! Får helt vondt inni magen… Vet ikke om det kan sammenlignes, men når mamma og pappa skilte seg, ble alt bortimot ødelagt for meg. Jeg gjorde mye dumt som jeg angrer fælt på nå og det var en haug av følelser som fløy rundt i hodet mitt og ikke lot meg være i fred.. Det har heldigvis gått over nå, 2 år etter.
      Hadde vært interresant å lese hvorfor du var så deprimert, men skjønner deg godt om du ikke vil blogge om det!
      Stå på Sophie.

    45. du er ei fantastisk sterk, og inspirasjons full jente!! du har kommet deg utrolig langt g du bør være stolt over at du har klart å komme deg opp igjen :))

    46. Sophie? Du er helt perfekt! Første gang jeg besøkte siden din tenkte jeg “å herregud får en fjotiss/bimbo” Så begynte jeg å besøke siden din oftere, så innså jeg hvor erlig du var og at du turte å stå får egene meninger, du er jo helt perfekt! Du er så erlig, og du er forresten veldig pen uten sminke som jeg så på et bilde litt lengere ned. Du er sterk og modig! Stå på Sophie! Elsker deg og bloggen din!

    47. Du er så sterk, og så utrolig pen uansett, stå på!
      du hadde forresten veldig fine bryn på di bildene.

    48. utrolig sterke ord, og jeg synes det er tøft gjort av deg å dele dette.
      jeg synes det er helt fantastisk av deg hvordan du deler dette med oss andre som også har været i gjennom dette, det viser hvor sterk du er og har vært for å holde ut! DU ER BEST! <3

    49. viser nok en gang hvorfor du er et så fantastisk menneske..<3 men en ting jeg lurer på er hvorfor du kom så langt ned? skjønner selvfølgelig om det er privat:)

    50. Du sier at ingen fortjener å ha det som deg?!
      Småbarn i Afrika DØR av sult og du klager!?
      de barna der hadde gjort alt bare for å ha et tak over hodet.
      vær så snill skjerp deg, jeg er ingen hater, men seriøst?

    51. Heihei. Dette har kanskje ikke noe med temaet å gjøre men jeg kommenterer like vel jeg 🙂
      Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du vil operere puppene dine større. Du burde virkelig være fornøyd med de, for de er helt fantastiske! Jeg trodde jeg hadde store pupper før, jeg fikk mye kommentarer av folk på at jeg hadde det og det gjorde meg glad for JA, pupper er en stor ting for meg. Men etter at jeg begynte å lese bloggen din så har jeg følt meg helt puppeløs. Puppene mine er ingenting i forhold til det du har. Jeg skjønner ikke hvordan du gjør dem så store engang. Har du noen hemmeligheter eller noe vi lesere ikke vet om? Uansett… jeg føler meg ikke like fin som det jeg engang var. Jeg er rett og slett deprimert. Jeg vurderer å starte på 2-3 forskjellige piller for å få dem større og så vurderer jeg STERKT å begynne å spare til operasjon til jeg blir 18. Jeg vil bare si at du burde være så glad for det du har, for hver morgen våkner jeg og ser meg i speilet og hater det jeg ser….

    52. Kjenner meg igjen med det du sier, men jeg har aldri skadet meg.. Jeg bare kaster ting rundt meg så de blir ødelagte. Jeg blir fort frustrert og tåler lite, det er ikke mange som er klar over det enda.. Mamma, skolen og kjæresten min vet akkurat hvordan det er, men som du sier, skinnet kan bedra =)

    53. Det er bra at du skriver dette og at du faktisk står frem om det. Og nå forstår jeg faktisk hvorfor du skriver at du vil ta silikon, det er for å få oppmerksomhet og sympati fra andre så du kan føle deg bedre. Jeg klandrer deg ikke.

    54. Har fulgt bloggingen din helt siden heiasofie, har alltid syntes at du er så nydelig! Og ja, utsiden bedrar virkelig.. Stå på!<3

    55. uff, jeg skjønner åssen du har det. var langt nede jeg også.. sleit med at mamma og pappa hadde skilt seg.. bodde på et hjelpe senter og selvskada meg. jeg gikk til pykolog nesten hver eneste dag.. jeg greide ikke komme ut av det. jeg sliter ennå med at de har skilt seg og har forsatt spiseforstyrrelser.
      Stå på sophie<3 elsker bloggen din og leser den hver dag<3

    56. Dette er ikke noe vondt ment, men jeg tror seriøst du må revurdere mange av innleggene du skriver. du må huske at du en gang i livet ditt skal ha en jobb, og da leser arbeidsgiver nesten 100% sikkert bloggen din..

    57. Tihi, på bildet helt til høyre ligna du litt på Pia Haraldsen ;p Men herregud du er nydelig! Og jeg synes at hvis du virkelig vil ta operasjoner, hvis det gjør deg lykkeligere, så gjør det! Ser på kommentarer lenger opp, skikkelig teit! Hvis de ikke godtar at du vil ta operasjoner og sånt, trenger de ikke å bry seg :p

    58. tenk deg alle de positive orda du kommer på… da kan jeg bare si at du er alt det positivet du akkurat tenkte på 🙂 du er deg selv, du er sterk som faen and so on!
      forresten,det bilde i midten hvor du smiler var utrolig søtt

    59. Jeg er glad for at du har kommet ut av det! Skal sende deg en mail om dette, fordi jeg ikke vil at hele norge skal kunne lese det!
      <3

    60. Hm, jeg synes hun er en sterk person som skriver om det.Det er ikke mange som klarer å skrive om det de har vært gjennom selv om det er en liten ting.Andre kan faktisk få depresjoner bare fordi en gutt ikke liker dem.Selvskading er ikke så veldig normalt og man kan IKKE si at de fleste jenter går igjennom det!TRAGISK!Ho har på en måte funnet seg selv, så ikke klag på åssen ho ser ut!:-) Stå på og det er kjempe bra at du har det bedre, Sophie!

    61. Jeg hadde desperasjon for et halvt år siden og har det litt enda å. Jeg hadde såndre små kviser kan man kalle det på armen så jeg satt og klemte de helt til jeg begynnte å blø.Å nå har jeg masse arr på begge armene og jeg hater å bare gå å t-skjorte eller singlett for da vises se. Foreksempel i går sto jeg og snakket med søsteren min og hun sa plustelig:herregud Thea, Du ser fryktelig ut på armen. Jeg stoppet og snakket og så på armen min å viss du hadde sett det hadde du plustelig bare ha hadd åpen munn med en gang.Så før var jeg desperat etter å pilke og lage sår på armen å ta ut verk å sånnt men jeg bruker å gjøre det noen gang ja men ikke så mye.
      Håper du leser dette 😀

    62. Utrolig bra skrevet! Jeg har opplevd noe lignende før… Jeg har også alltid vært den som har forandra meg sist, jeg går i niendeklasse og har ikke noen former eller pupper! En stund brukte jeg faktisk sokker i bh-en.. utrolig flaut og tenke på..
      Angående innlegget med Heidi Montage – NEINEINEI! Ikke ødlegg deg på den måten! Det er absolutt ikke fint med så store pupper, det er fint med en mellomting, akkurat passe stor kløft, ikke at det ser ut som du prøver så utrolig hardt med å få så store som mulig. Du er fin som du er nå, men burde du forandre på noe, er det puppene, operer dem heller mindre enn større, lillvenn! Du har store nok med det som er nå. Håper du forstår meg<3 STÅ PÅ VIDRE !

    63. Hadde også depresjoner før, det er et helevete. Satt og kuttet meg og syntes synd på megselv, men jeg har heldigvis kommet meg over det nå, selv om jeg har arr etter selvskadingen, ikke store, men hender at folk spør om det, og da hater jeg meg selv for at jeg gjorde det.
      Jeg er glad du også har klart å komme over de utrolig vanskelige tidene med depresjon! Du er så søt, og fortjener virkelig å være lykkelig 🙂

    64. Utrolig tøft av deg og skrive dette her, Sophie! Og jeg blir glad av å lese at du har det bedre nå. Jeg har selv vært gjennom det samme, fikk diagnosen depresjon og nå har jeg fått diagnosen sosial angst. Det er et helvete og det ødelegger så utrolig mye. Men igjen, jeg er kjempeglad for at du er ute av det nå 🙂 stå på videre!

    65. Håper du selv kan studere bildene av deg selv i siste innlegg. Du er fantastisk pen og har et veldig søtt smil. Mye vakrere når du smiler på ordentlig, og uten løsvipper.

    66. Heihie, har lest bloggen din i litt over et halvt år nå og synes du virker som en utrolig herlig,snill, omtenksom og ærlig person. Du står for det du sier og er ikke redd for hva andre synes om deg!Synes du er utrolig tøff som klarer å dele dette med alle andre. Kjenner noen som har vært gjennom det samme som deg, og har sett og hørt hvor vondt hun hadde det. Du fortjener virkelig ikke all den dårlige kritikken og stygge kommentarene. Det er utrolig tøfft av deg å skrive dette innlegget Sophie! Jeg blir så gla av å lese at du har det bedre nå og at alt er bra med deg,ingen fortjener å ha det sånn. Selv om jeg ikke kjenner deg, er jeg stolt over deg. Stå på, jeg elsker bloggen din og er innom den flere ganger daglig! 🙂

    67. Du var nydelig, og det er du fortsatt! Følger mye med på bloggen din, og elsker selvtilliten din! Du bryr deg ikke om at folk snakker stygt om deg, men viser styrke og hever deg over det isteden. Du har god grunn til å være stolt over deg selv! Og selvtillit gjør en jente enda penere! Stå på nydelige Sophie, du er virkelig sterk!

    68. Du er et skikkelig bra forbilde, Sophie! Du er best!
      Men et veldig dumt spørsmål, bruker du brune linser på bildene? (unnskyld for et så dumt spørsmål, men bare lurer)

    69. Sykt og tenke på hva du har gått igjennom, når jeg ser det her på bloggen ! Du ga allfall ikke opp alt, og det tror jeg førte deg videre der du den dag idag står ! Du ser ut som en fantisk person, og jeg kan ikke skjønne at du er under 18, du er helt sinnsykt pen !

    70. du er utrolig pen, og det er fælt å se hva du har gått igjennom! Håper du har det bra nå Sofie, du fortjener det beste 🙂 Har ikke lagt merke til noen kutt på bilder, hvilke bilder er det snakk om? ;o

    71. du e modig! og de to bildene til høyre. jeg har aldri sett så fine bilder av deg! det må være de fineste bildene du ha lakt ut av deg selv på bloggen!:D du er en utrolig vakker jente!

    72. Jeg brukte/bruker å kutte meg, og av akkurat samme grunn for å straffe meg for noe jeg kunne taklet bedre.. Og jeg syntes du er sykt sterk som tørr å blogge om dette, og jeg håper du har det bra, selvom du får masse dritt kommentarer som ikke er nødvendige i det hele tatt. Greit at du gjør noen feil men det gjør vi jo alle, det vil jo bare si at du er menneskelig. Stå på Sophie 😉

    73. sophie, du har all grunn til å være stolt over deg selv! du aner ikke hvor mye jeg beundrer ærligheten din. du er kjempemodig, som skriver om dette.
      du fortjener VIRKELIG IKKE stygge kommentarer, så de som kommenterer stygt kan få seg et liv og stikke!
      du er så sykt pen, uansett hva. du er YNDLINGSBLOGGEREN min, og forbildet mitt <3. misunner utseendet ditt.. JEG VIL OGSÅ HA BLONDT HÅR, VÆRE BRUN OG HA STORE PUPPER 🙁 <3 hihi, ikke slutt og blogg!
      STÅ PÅ! stor klem fra meg <3
      ps; hadde vært veldig koselig om du tok en tur innom min blogg, men den er ikke så bra da :)) <3

    74. Celine Double S: Selv om folk har det VERRE, kan man likevel ha det ille. Og at man ikke er langt nede hvis man selvskader er bullshit. Tror ikke du aner hvor mange unge som faktisk gjør det og aldri forteller noen, slutt å døm og snakk om ting du ikke vet noen ting om.

    75. Du er virkelig tøff som forteller oss lesere om dette på bloggen! Det er bra du har blitt bedre nå. Hvem hadde trodd at du var på det mørkeste på de bildene? Du er Nydelig Sophie, stå på!!

    76. Jeg har også sliter med deprisjoner, har slitt med siden jeg var 10 år. Det kommer av det når jeg var liten så hadde jeg en sykdom som kunne gå galt, men jeg overlevde, et mirakel faktisk. Men broren min fikk den samme sykdommen når han var rundt 3-4. Han gikk bort får litt åver 1 mnd siden av den sykdommen . Synes det er urettferdig at jeg overlevde å ikke en gutt 13 år. Etter dette ble det enda verre.

    77. hatt det sånn selv 🙁 sliter med stygge arr som ikke går vekk! men å få hjelp er det beste som har hendt!

    78. Du er en sterk ung jente som kommer til å nå langt her i livet. Det at du nok har opplevd mye mer enn mange andre kommer til å gjøre i løpet av livet allerede, kommer til å være en fordel for deg selv om det er negative ting det er snakk om. Du kommer til å bli sterkere av dette og vi vet alle at det er sterke mennesker som kommer langt.
      Jeg sliter selv med depresjoner per dags dato og selv om jeg får hjelp så synes jeg det er fryktelig vanskelig å bli “bra” igjen. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli meg selv igjen?
      Leser forresten bloggen din hver eneste dag =)

    79. Helt ærlig så fikk jeg mye mer respekt for deg etter dette innlegget. Det er ikke alltid like litt å forestille seg ting… men tror jeg forsto/kanksje forstår litt bedre hva du har vært igjen nå:)

    80. fy søren! du virker som en veldig herlig jente:) ingen ortjener å gå igjenneom det.. håper det ikke skjer med deg igjen! å til dere hatere! back off la henne leve

    81. jeg kjenner deg ikke, men likevel er jeg utrolig stolt av deg! du er en insirasjon for maange, og du fortjener virkelig ikke å måtte ha gått gjennom det der, du fortjener bare det aller aller beste sophie!

    82. de bildene var utrolig fine :), har du arr på armene ? kan du legge ut bilde? ! skjønner hvis ikke du vil det

    83. Takk!
      Jeg sliter med depresjon, angst og selvskading selv. Og at en toppblogger tar opp dette temaet på en slik fornuftig måte er fantastisk! Jeg skammer veldig over armer og ben. Jeg kan ikke fordra sommeren, fordi det betyr kortarmet- og shortstid. Det at du har kommet ut av det, gir meg en ekstra puff for og komme meg ut av det selv. Jeg vil ikke skade meg selv mer. Det er virkelig ikke gøy. Det er slitsomt og skamfullt.
      ~Blackholes

    84. Så utrolig bra skrevet! Du har rett, man kan virke kjempeglad, men på innsiden har man det ikke bra i det hele tatt. bra det går bra med deg nå Sophie!

    85. slik som du har vært i et år, slik har jeg vært nå i 6 år. er Depresiv, sucidal, sizofren og selvskader! men godt ting ordnet seg for deg 🙂

    86. Du er en fatastisk jente som jeg alltid har beundret sterkt!
      Du fortjente ikke dette året av livet ditt. Du er sjarmerende, søt, ærlig, fantastisk og kjempe sterk!
      Du bare må være stolt av deg selv:)
      Jeg elsker bloggen din og jeg kommer til å lese bloggen din helt til du slutter!

    87. Det virker som at du har vært gjennom veldig mye, men du har kommet over det, som er helt fantastisk! stå på! Du er en kjempesterk jente <3

    88. Kjære vakre Sophie! Har også gått igjennom depresjon, og det er et sant helvette! Du føler deg kanskje fremdeles litt “ødelagt” pga depresjonen, fordi det er vanlig. Men vi har komt oss igjennom det og du må bare vite at du er ei utrolig bra jente, som er ganske sterk! Jeg kjenner meg på en måte selv igjen i deg. Du er perfekt som du er, og du kledde bob dritbra! Du MÅÅÅ ha troen på deg selv, søta! Aldri gi opp, jeg kommer til å støtte deg uansett. Og folk med negative kommentarer må du gi faen i.. alle er forskjellig og det er ingen som hater deg, det meste skyldes sjalusi som egentlig er kjent for å være et kvinnelig sympton. Det er dumt, men du stråler på utsiden ihvertfall! Never let somebody grind you down. Elsker deg som person! Selvom det nesten høres feil ut når ei jente er så hyggelig, så er jeg ikke lesbisk! haha, im just here for you! og kjenner meg igjen i deg, du er en fighter! 😉

    89. herregud æ elske bloggen din, sophie! det e virkelig ikke mange bloggere som tør å være så åpen og ærlig som det du e. når man kommer inn på bloggen din e det første man ser ei dødspen jenta, der mange kanskje vil tenke ‘barbie’ eln, men når man begynne å bla nedover ser man at det ligg så mye mer bak enn et utrolig utseende… og æ skjønne virkelig ikke kordan du kan være ‘misfornøyd’ med kroppen din og har så mye du vil endre på, for æ hadde seriøst dødd for den! her sitt æ, og sikkert mange andre jenter rundt omkring med dritdårlig selvtillit, også kommer du med det syke utseende og den syke kroppen og fortell om alt du vil endre på? nei vetduka. du e perfekt! og en ting til; du virke så sykt sterk, mentalt altså. når du har vært så langt nede som du sir, og e der du e nu… du virke bare helt utrolig. stå på, du har mange som støtte deg! klem fra fast leser med ønske om ei fortsatt flott helg 🙂

    90. Jeg skjønner deg kjempegodt. For vell et halvt år siden følte jeg akkurat det samme. Jeg snakket ikke med noen, familien min ble skjøvet vekk og vennene mine skjøv meg vekk. Jeg hadde ingen å snakke med. Det virket som jeg var den eneste som hadde hatt det så tung i verden. Jeg mistet stemoren min som jeg hadde kjent i 10 år i en brann, i mitt eget hus og ryktene gikk om at Pappa hadde tent på huset for å få henne død, men det ville selvfølgelig ikke jeg tro på. Det er to år siden det brente ned nå, og jeg fikk se henne etter brannen i og med at jeg var den som merket brannen. Hun var helt nedslitt og død og det har jeg sletet med å få vekk i to år. Nå har pappa, helt alene bygget opp huset på nytt på akkurat samme sted og jeg har flyttet inn. Hver gang jeg er alene føler jeg noen snakker til meg og hver gang jeg skal legge meg ser jeg en skikkelse, ikke henne, men bare en skikkelse. Fra januar til juli i 2011 hadde ikke jeg det helt bra heller, for det var da vi flyttet inn. Det går enda rykter om pappaen min og foreldrene til veninnene mine får ikke lov til å besøke meg når jeg er der fordi de er redd for pappaen min. Det er ganske trist for meg.
      Jeg gikk aldri så langt at jeg kuttet meg selv, men jeg satt alltid alene, gjorde aldri noen lekser, på skolen satt jeg alene i en trapp bak skolen og så ut i lufta. Jeg fikk spiseproblemer og raste ned kilo. En veninne merket at jeg ble tynnere og tynnere og tok fatt i meg. Hun fikk vite hvorfor jeg var så stille og for meg selv og etter det har hun fått meg opp, jeg har snakket med helsesøster om alt. Mamma snakket med læreren min siden hun var så bekymret.
      Heldigvis har alt ordnet seg nå. Jeg har gått opp i karakterene og fått vennene mine tilbake selvom jeg sliter med stemoren min enda.

    91. du er ikke den eneste som har gjort det der, sophie..
      jeg begynte med det etter at jeg mista venninna mi i ei bilulykke, dagene ble aldri det samme noen gang..

    92. Du har vært gjennom veldig masse, du er fantastisk som klarer å komme deg dit du er idag. Du er ikke sånn som mitt førsteintrykke mitt var av deg, jeg trodde du var en blond bitch. Men der tok jeg virkelig feil, jeg har sittet og lest mange innlegg og sett mange videoer som du har lagt ut. Og nå har jeg fått et helt annet intrykk av deg, du er smart, pen,og vet masse. Du har hadde noen tunge perioder, og når du deler dette med bloggen og verdenen så får folk/ jeg et innblikk i hvordan du har hatt det, Det kan ikke har vert serlig lett. Jeg synes du er helt fantastisk ! <3

    93. Så utrolig glad du delte dette. Jeg har vert depremert i noen månder, men jeg får hjelp nå og det går oppover. Noe jeg er utrolig glad for!
      Du er en utrolig bra blogger, jeg virkelig ser opp til! 🙂

    94. Det er synd at en så flott person som deg kan ha hatt det så vondt! Du er så utrolig vakker, også uten sminke. Du er det jeg vil kalle for en naturlig skjønnhet, fra innsiden ut. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du får så mye dritt imot deg. Du er utrolig tøff som klarer å stå for det du mener, og det at du er sammen med en som er yngre, burde ikke være en verdenskrise. Jeg, og sikkert mange andre, ønsker deg alt godt. Stå på Shophie!
      Hilsen en fast leser 🙂

    95. Hadde tenkt å svare på “Celine double S” sin kommentar, men da kunne jeg sittet lenge, derfor lar jeg det gå..
      men det jeg kan si er at det ikke går an å sette seg inn i en annens psyksiske “situasjon”. Hvordan du hadde det den gangen er det bare du selv som vet. Jeg har selv vært dypt deprimert. Når man er helt på bunnen, som jeg kaller det, så er det noe man rett og slett bare vet. Ingen kan fortelle deg hvordan du har det, hva du tenker og hva du føler. Synes bare det er bra at du tør å fortelle andre om din depresjon. En av grunnene til at jeg leser bloggen din er nettopp det at du er ærlig og ikke prøver å fremstå som “perfekt”.

    96. Hei Sophie. Jeg sliter selv med depresjon nå, av mange samme grunner som deg. Men jeg ser ikke noe særlig vei framover nå, så har du noe tips? Går også på antidepresivie,men funker ikke særlig…

    97. Utrolig fint at du er ærlig om det og tørr å si det. Jeg har kuttet meg, og sliter hardt med å ikke gjøre det. Vet ikke hvorfor, men jeg føler at jeg har en klump i magen hele tiden. Og den blir borte når jeg får fysisk vondt. Men eg prøver å ikke tenke over det. Men egentlig burde jeg ha hjelp..men vet ikke åssen jeg skal fortelle det til foreldrene mine..

    98. Du er veldig modig som tørr å stå fram med alt dette! Vet ikke hvordan det er å slite med deprisjon, men det kan ikke vere godt.. Bra du er bedre nå vertfall. Og jeg er fast leser av denne bloggen pga av din ærlighet:) Stå på Sophie! Du er veldig pen også;)

    99. Bra innlegg!
      Jeg veit sjøl hvordan det er å slite med selvskading, jeg sliter med sosial angst og depresjon til tider, dvs den kommer og går nå, sleit mye mer med det før.
      Fra jeg var liten har jeg alltid skada meg selv på en eller annen måte hvis jeg er i store forsamlinger, jeg blir usikker, trur alle ser på meg, osv.
      Jeg kunne også smile, og late som “alt” var bra, men innvendig så gråt jeg.
      Har gått til psykolog og psykiater, men har ikke følt at det har hjelpt meg. Det som har hjelpt meg er vel det å prate med helt vanlige mennesker. Jeg har vel ikke drevet med selvskading på 2 år og jeg har klart å slutte med det på egenhånd, enkelte ganger har jeg selvfølgelig mer lyst enn andre ganger. Føler meg sterk som faktisk klarer å unngå det.
      Kanskje en litt sein kommentar.

    100. Hei. Jeg synes det er flott at du står frem og sier at du har hatt depresjon. Det er en utrolig tung sykdom som kostet meg forholdet til kjæresten min, det kjæreste jeg hadde.
      Jeg sliter med depresjon og har gjort det i ca et halvt år. Grunnen vil jeg si er at jeg aldri fikk bearbeidet tapet på faren min for 4 år siden. Jeg er så “heldig” at jeg har noe å skylde på for jeg vet at det er mange som ikke har det.
      En av mine beste venninner fikk helt sjokk da jeg fortalte at jeg hadde fått den diagnosen. Det forklarer hvor lett det er å “skue hunden på hårene”. Jeg tror ikke noen av vennene mine hadde gjettet at det var noe feil med psyken min hvis jeg ikke hadde sagt det selv.
      Det eneste man kan gjøre er å se fremover. Fokusere på noe man gleder seg til og ta hver dag akkurat som den er. Også må man selvfølgelig prøve å tenke at man får noe ut av det, at det er en opplevelse man kan lære av.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg