sminkefri meg søker hjelp!

I det siste har jeg blitt plaget en del av uren hud og kviser, noe som selfølgelig ikke er kjempegøy. Det finnes jo sminke man kan dekke det med, men jeg tror kanskje det blir verre da..? Best å la huden puste litt. Så har noen av dere tips? Jeg kan samle opp de beste tipsene som jeg tester ut å lage innlegg om de senere, om det funker:-) Om dere er interessert, såklart.

Jeg har tenkt på alt mulig rart og har konkludert med at jeg kanskje bruker feil sminkefjerning..? I det siste har jeg nemlig brukt våtservietter som man får kjøpt på for eksempel Rema 1000 og det høres jo ikke ut som noe paradis for huden akkurat – jeg har kjøpt en ny en nå fra Coverbrands, eller – sminkefjerning er det ikke akkurat, det er en slags sminkefjerner for koster og diverse man bruker til å sminke seg med. Det samles faktisk opp en masse bakterier der, å bare tenk når venninner bruker sminken din. Æsj! Jeg brukte denne før og da hadde jeg ikke problemer med uren hud, så får teste det ut igjen å komme tilbake til dere senere om det. 

 Fåes kjøpt her, om dere er interesserte! Og nei, dette er ikke kjøpt og betalt:-) 

Hahahah kanskje dette er min nye look på bilder, holde forann kvisene i panna…? Sminkefri foresten! Håper dere er litt stolte nå siden jeg smiler.. 

 

308 kommentarer
    1. sebamed produktene funker sykt bra!
      bruker det hver dag og gjort det i minst 2 uker nå og alt er vekke!
      bruker farget antikvise dekkrem og
      skummet som jeg tar på før dusjen
      ANNBEFALES
      syykt pen uten sminke

    2. Det beste er vel, og drikke mye vann. Spise mindre søt saker, evt. sukker. La huden puste, f.eks. Vist du er heim og ikke skal noe, ta av deg al sminken. vask deg grundig i fjeset, og ha på fuktisghetskrem. Også kan det hjelpe og få damp på det, legge hodet ditt over ei bøtte med varmt vann og ha et håndkle over, i minst 7 min. eller bare ta vanlig badstu 🙂 Lykketil!

    3. Det som er viktig er å bruke produkter med rene igredienser. Og de må ikke inneholde mineralolje, som ofte også blir kalt parafinium liquidium. Disse tetter porene lett og kan skape kviser. Mange fpundationer inneholder dette. Så jeg anbefaler da av sminke å prøve everyday minerals mineral pudder f.eks. Den er også uten bismuth. Du får gratis prøver på nettsiden dems 🙂 Også er det lurt å la huden få vile litt ja. nettsiden britique.com har masse bra produkter når det gjelder hudpleie. Kun produkter med rene ingredienser der 🙂 Også kan mye karbohydrater fra hvete,pasta,ris og vanlig brød ofte gi kviser. Typen min ble helt kvitt kvisene etter han la om til lavkarbo kosthold 🙂 Han sleit veldig mye med kviser.
      Lykke til 🙂

    4. hm, altså selv så får jeg ofte komplimenter om at jeg har ren hud, og jeg kan vel ikke akkurat si at jeg har mye kviser:L men jeg bruker utrolig mye sminke, huden min får jo nesten aldri puste… noen ganger når jeg er for trøtt så bruker jeg jo til og med bare å sove med sminke, jeg kan umulig tenke meg at det er sunt, men det var faktisk en liten periode i sommerferien jeg droppet sminke, og da fikk jeg mye kviser, så for meg så funker faktisk sminke bra mot uren hud. det høres sikkert utrolig rart ut, og hvis det ikker sånn for andre så funker nok en ny ansiktsrens bra 😉

    5. det er lurt og gå uten sminke i noen dagen og rense huden ofte 🙂 ikke bruke brunkrem eller pudder, det har hjelpt mye på meg!

    6. Har hatt problemer med det selv! men jeg bruker nesten aldri sminke på huden mer. Det som hjalp meg veldig var en krem som heter BASIRON, men da må du ha tålmodighet får huden blir veldig tørr men det blir du av de fleste produkter som fjerner kviser 🙂 når jeg brukte den vaska jeg ansiktet veldig godt om morgenen og før jeg la meg å smurt det i ansiktet 🙂
      Du kjøper den på apoteket uten resept

    7. AW, så søt du er uten sminke! Du er pen ellers også, men gud du var mye søtere uten så mye sminke.. Du er nydelig!

    8. sheercover.no har veldig bra Sheer Cover Conditioning Cleanse og Moisturizer. Jeg bruker å rense huden med Conditioning Cleanser å så tar jeg på Moisturizer så er urenhetene borte neste dag. jeg gjør det før jeg legger meg.

    9. Rens huden din hver kveld 🙂 kan også gjøres om morningen. Grunnen til urenhud kan også ha litt med hvilken sminke du bruker,og hvor mye, og ikke sov med sminke 🙂 for huden skal også puste sann so vi:) og de kan vær pga formye usunt:) jeg var plaget mye med det før men etter at jeg begynde og rense huden daglig og brukte krem hver kveld og hver morgen så hjalp de på en hel mye, merker at jeg får urenheter når jeg sover med sminken på,men elrs så har jeg ingen problem med de lenger 🙂 Men en god Rensekrem sett vil gjøre susen!:D Ansiktmaske 1gang i uken hjelper også litt på 🙂

    10. Fy søren så pen du er uten sminke, Sophie! Og du har helt seriøst et helt nyyyyydeliiig smil!! 🙂
      Jeg sliter utrolig nok ikke med kviser og sånn i annsiktet (bankibordet), men det jeg bruker er en rensemelk som jeg kjøper på apoteket. Den er blå og i merket “Cosmica”. Det står også “Face, rensemelk og at den er uparfymert” på flasken.
      Denne fungerer slik at du tar litt i hånda de, og gnir det i annsiktet. Så lar du det sitte på i 3-5 min, sånn at det går litt inn i huden. Og vasker det av med lunket vann! Denne bruker du også bare om kvelden, den fjerner også sminke. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med den 🙂 Spør bare i kassa om de har “Cosmica rensemelk” så finner de den til deg. Den koster ca 100 kr.

    11. oii, du var sinnsykt pen uten sminke! hadde jeg vært deg hadde jeg ikke orket å bruke det engang 😮
      og så søøt du var når du smilte, skjønner ikke hvorfor du ikke gjør det på flere bilder :’)

    12. Jeg hadde kviser når jeg brukte våtservietter jeg og. Men hvis man ikke spiser godteri hver dag er det ikke så vansklig, jeg bruker perfect clean i rosa, rosa er for mer “sårbar” hud eller hva jeg skal si, den blå er for normal og gul er for porer, den gule funker ikke og svir hvis man bruker den til å fjerne sminke rundt øynene…. det er den egentlig ikke laget for men det var nød den gang. Men jeg anbefaler perfect clean rosa og etter du har skylt bort og tørket ansiktet bruker du bare en god fuktighets krem:)
      Og hvis du bruker mascara, så etter du fjerner det bruk vaselin på vippene etterpå, men fjern det før du tar på mascara om morgenen.

    13. godteri/drikking osv. har INGENTING med uren hud å gjøre, sånn incase du ikke visste det. Jeg bruker et serum for ung hud fra Lancome, og etter jeg begynte å bruke det, har jeg faktisk fått litt mindre kviser, jeg veit ikke om det er innbildning eller om det er sant men, den er rosa og koster ca 600 kr 😉 sykt pen uten sminke forresten !!! :0 <3

    14. id sin fuktighetskrem tar vekk kviser og alt urenhud før du tar på foundation, å to dager etterpå så er alle kvisene vekke, bruke ansiksmaske jaffal 2.ganger i uken, id sin fuktighetskrem er hvit ¨, dette funker alltid på meg, og jeg har veldig dårlig hud, men får vekk kviser osv.. med id sin :-)) lykke til!

    15. Hei! Jeg har bestandig vært plaget av kviser, men heldigvis har mamman min jobbet på apotek, så jeg har prøvd ut masse forskjellige ting. Du kan prøve en grønn vichy rensegel, og så bruker du basiron (det er et legemiddel, men reseptfritt) der du har kviser. Det er en krem som tørker ut kvisene… Jeg er superfornøyd med den! Basironen koster litt over hundre kroner, stor vichy rensegel koster litt over 300, og liten er jeg usikker på 😉 Men hva gjør man ikke for huden 🙂 Du får kjøpt begge tingene på et apotek 😀 Håper du prøver dette, for det funker!

    16. Jeg sliter også mye med urenhud, men har blitt mye bedre nå! Har nesten ingenting.. Først renser jeg huden med en slags skum-greie (det er en blå flaske), man får kjøpt den på vanlig coop prix. (Den er blå og øverst står det i en firkant; Vaseline Intensive Care. Og under står det; Mild, og derretter FACIAL CLEANSING MOUSSE. Den fjerner sminke og renser huden samtidlig! Det er sånn som du gnir i ansiktet, og vasker det av … Etter den bruker jeg noe kalt ” Differin”, det er et kvisemiddel, den skal du ha ett tynt lag på kvisene. IKKE TA PÅ FOR MYE, DA BLIR DET EN MOTSATT EFFEKT! og den kremen skal du sove med. Man skal bruke den skumme-greia hver morgen og kveld, før du tar på sminke. Men i starten når du begynner med differin kan det hende du får bitte litt mer kviser ( er ikke sikkert det hender for alle), men hvis du er flink og bruker det hver kveld, går det bort! Differin brukes ikke på morgenen. NB; du kan bli litt tørr av differin så det er lurt å bruke en fuktighetskrem som IKKE tetter porene……… Sminken jeg bruker er TIKEI fra sverige (den bestiller jeg over nettet), eller så kan du bruke id-makeup! Jeg vet dette er mye men det fungerer. Du må bare prøve å finne den fargen som passer huden din. OG etter det bruker jeg en dermalogica-spray, slik at makeup-en ”smelter” inn i huden. (men det er ikke ett ”must” å ha det)

    17. Endelig smilte du ordentlig! Herregud, du er kjempe pen når du smiler sånn! Du er faktisk kjempe søt uten sminke! 🙂

    18. Jeg bruker Dermalogica Oil control på utsatte steder, den funker kjempebra. Tror den koster rundt 500kr på spaspa i Harstad. Flaska er ganske liten men den varer lenge. Også bruker jeg ikke annet enn i.d pudder, som sies å ikke gjøre huden uren. Etter jeg begynte med dette har jeg nesten ingen urenheter, så jeg vil anbefale deg det 🙂

    19. Noe som hjalp meg veldig godt var å blande vann og salt. salte tørker ut kvisene. Det hjalp kjempe bra! Men det er vel et kjerringråd. Ellerså er det vel enten å dra på apoteket å finne noen rensemidler og kvisekremer, eller dra til legen og få tabletter hvis du er veldig plaget 😉 Du er forresten drit søt!

    20. Hei, jeg er utdannet hudpleier og jeg anbefaler deg å ikke bruke de serviettene du kjøper på butikken! Jeg brukte de før jeg begynte på hudpleieren og etter alt det jeg hørte og fikk lære om det har jeg sluttet helt! Nå sverger jeg til min rensemelk og jeg har nesten aldri kviser. Det er også viktig å vake kostene sine, så husk på det! Min rensemelk er fra Sans soucis , den er veldig enkel å bruke. Bare skum opp med vann og gni vekk sminken din, viktig å bruke en god hudkrem etter rens.

    21. Ser man det, du er fin uten all den oransje sminken og fake øyevipper1 Hvor er puppa dine, forresten? Bruker du sånne innlegg i bh’en??

    22. Jeg blir også fort plaget med kviser, men det eneste jeg egentlig trenger er noe som heter “SEBAMED ClEAR FACE” ( link : https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=3435850&c=&g=false&ref=search ) den er virkelig helt fantastisk og grei å bruke. Det eneste man trenger er å fukte ansiktet litt med fuktig vann, legge på skummet – og vente 5 min. Gjør man dette morgen og kveld er kvisene borte på bare noen dager. Skummet inneholder noe som og forebygger kviser, så da er det ikke noe problem å bruke foundation eller pudder etterpå!

    23. oh shiiit! du er nydelig både med og uten sminke, jeg virkelig elsker bloggen din, du inspirerer meg, utrolig glad for alt du går gjennom for å blogge for oss! håper jeg kan møte deg en gang i fremtiden, stå på! når du får negative kommentarer tenk på alle di fine du får! elsker deg! <3

    24. Du er jo helt nydelig uten sminke! Skjønner virkelig ikke hvorfor du vil ta masse operasjoner for å bli “penere”.. Du har det utseende/kroppen de fleste av oss bare kan drømme om og aldri kommer til å oppnå. Sjalu til tusen! Vær fornøyd med deg selv, Sophie – det har du seriøst all grunn til!

    25. ta dampbad, så peeiling/skrub, også ansiktsmaske også skylle ut huden og ta å rense med våtservietter, det gjør du 1-2 ganger i uka!
      Bruk skrubb 3 ganger i uka når du dusjer, også bare bruke våtservietter daglig! 🙂

    26. om man har uren hud er det vell kanskje viktig å investere i noen gode produkter! jeg slet utrolig mye med kviser, også dro jeg på spaspa (harstad) og fikk dem til å finne ut hva jeg trengte! endte opp med at jeg brukte 5000 på hudprodukter + mineral sminke, men huden min har aldri sett bedre. etter 1 mnd var jeg kvitt alt! så om man er i tvil, spør noen som kan 😉

    27. Åh, herregud. Du er naturlig pen Sophie, men INGENINGENINGEN skal bestemme om du vil gå med “1000kg sminke” som folk sier. Folk burde snart vite:
      Selvom med 1000kg sminke, så er du fremdeles den samme innvendig! 🙂
      Jeg bruker sånn;
      Loreàl Perfect Clean Blue.
      Er veldig fornøyd! 🙂

    28. Jeg slet VELDIG med uren hud og utslett, kviser og sår som kom etter jeg brukte en H&M foundation. Den ødela huden min helt fullstendig. Men jeg begynte å bruke en serie fra Dermalogika kalt ”Clean Start”, som også er spesialutviklet for ungdomsshud. Etter jeg begynte å bruke den er huden min MYE bedre, jeg er UTROLIG fornøyd!
      Clean Start inneholder:
      – En rensesåpe
      – En fuktighets spray
      – En kvisekrem
      – En vanelig fuktighetskrem
      – En fuktighetskrem med litt brunfarge i
      – En maske og skrubb i en
      – En leppomade for tørre, sprukkne lepper
      – En krem du smører på vær kveld før du legger deg
      – Du får kjøpt alle produktene vær for seg, eller en prøve pakke med omtrent alle produktene i unntatt fuktighetskremen med farge i, kvisekremen og leppomaden. Jeg selv kjøper det vær for seg, sånn at jeg velger ut det jeg mener jeg har mest behov for 🙂

    29. Hei. Jeg lurte på om du kunne skrive et lite innlegg om hvordan foundation du bruker. Jeg sliter med å finne en jeg virkelig liker, nemlig fordi at alle de jeg har hatt har gått bort etter bare 1-2 timer, det er utrolig slitsomt for jeg går rundt å føler meg stygg hele tiden, og selvtilliten min senker bare nedover pgr.Av det. Og din virker ganske bra, så lurte på om hvis du ville at du kunne lage et lite innlegg, eller bare nevne i et innlegg hvilken du brukte.
      Btw. Du var utrolig pen uten sminke, fast leser!

    30. Åååh, for noen fine bilder av deg! Du er naturlig vakker jo!
      Til hudproblemet: Bruk pudder istedet for foundation (hvis du ikke allerede bruker pudder). Ta gjerne en sminkefri dag i uka, det har jeg nesten hver søndag:) Eventuelt bare ha concealer på de verste områdene i hverdagene 🙂
      Jeg bruker også pudder fra ID bare minerals, funker kjempebra, har aldri fått kviser eller noen former for urenheter etter jeg begynte med det! Også rens kostene dine jevnlig. Hvis du har det travelt kan du bruke heptan (kjøpes på apotek, tas litt på et papir og gnu kostene over for å få bort bakterier og farger) og den er nesten god som ny! Men en gang iblant må du vaske med shampoo og balsam (hvis det er naturbørste vel og merke, som også er de beste kostene) 🙂 Håper dette var til hjelp^^,

    31. Damn, Sophie! Du er utrolig pen uten sminke. Du passer skikkelig å gå med naturlige lepper, gjør det oftere <3

    32. Det viktigste er at sminken/produktene du bruker IKKE tetter porene – da kommer kvisene ser du. Rema 1000-produkter dekker porene. Det som skjer da er at huden ikke får puste, og at olje og talg bygges opp = kviser.
      Prøv Mary Kay-produkter 🙂 De tetter ikke porene, og renser og gir fukt. Fantastiske produkter!!

    33. Har det samme problemet. Tips:
      – drikk mye vann
      – sov i et kjølig rom
      – prøv å ta tannkrem på kvisene om kvelden
      – bytt pute litt ofte
      – gå på apoteket å spør etter noe som hjelper mot kviser
      – spis litt mindre sukker
      Lykke til! : )

    34. Du er nydelig uten sminke, Sophie! Elsker at du smiler forresten. Vakker! Har selv problem med kviser, så dette passet egentlig perfekt:) Stå på!

    35. åååw, du er verdens søteste uten sminke <3 og smilet ditt er bare helt nydelig 😀 jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du vil skjule det hele tiden. Det er det ingen grunn til iallfall <3
      xoxo, din #1 Fan <3 😀

    36. Du var veldig pen uten sminke! jeg har et par tips:
      1. Skyll alltid huden med vann etter du har fjernet sminken med sminkeserviet!! det er utrolig mye bakterier i den og parfymet blir sittende på huden.
      2. Gå på apoteket og spørr etter renseprodukter til DIN hud, de pleier å virke braa.

    37. jeg annbefaler basiron på det sterkeste! etter jeg begynte å bruke det har jeg fått veldig fin hud, og får ofte høre det av andre også..
      du veldig pen! men jeg kan ikke forstå hvorfor du vil ta silikon, du har jo såå store fra før! jaja, ditt valg 😀

    38. Du kler å gå uten sminke, veldig naturlig pen!
      Mitt beste tips er å bruke sånne renseprodukter du kan kjøpe på parfymerier, og gå litt uten sminke i noen dager, eller iallefall trappe litt ned på det du tar på huden. Det hjalp iallefall meg når jeg fikk problemer med dette 🙂

    39. woow ! ikke frekt ment, men du var så mye mer naturlig uten sminke, det kledde deg utrooolig godt! 🙂

    40. Eggmaske funker faktisk sykt fett!
      Du starter med eggehvkitten og smører den utover annsiktet og lar den stivne i 10min, som en vanlig annsiktsmaske, før du vasker den av. Så gjør du akkurat set samme med plommen. Og selvfølgelig, avslutte med en god annsiktskrem. 🙂
      og forresten, nivea-produkter tetter porene 🙂
      stress og søvnmangel kan også gi kviseutbrudd.

    41. Du er jo helt nydelig uten sminke ;ooo hvorfår bruker du sminke i det hele tatt..?
      Men skal gi deg ett tips eller jaa.. hva nå enn jeg skal kalle det. Det er mange som sier at du skal drikke mye vann for å få huden din kvisefri osv, men dette er bare en myte! Jeg spurte faktisk legen min om dette .. å det er faktisk ikke sundt å drikke for mye vann.. men det er sundt i mengder.. om du skjønner hva jeg mener! Mitt råd er “drikk når du er tørst”

    42. Husk at sminkeservietter, og andre sminke fjernere skal du kun bruke for å fjerne mascara og/eller øyenskygge. For å fjerne foundation i resten av ansiktet skal du vaske bort med en klut med vann på, eller noe som du renser huden med. Hvis ikke kan du få mye kviser ettersom det er mye olje i sminkefjernere og sminkeservietter.

    43. I steden for å bruke lag på lag med brunkrem, prøv fuktighetskrem med farge fra estetique (?) veldig jevn å man får ikke urenhud av det 🙂

    44. først vil jeg si at jeg digger deg og digger at du står for det du mener! du er forresten utrolig pen, uten sminke også! jeg har også slitt med kviser og sånt, men jeg har funnet en løsning for huden min i hvertfall :-)jeg bruker nivea refreshing cleansing wipes til å rense/ta vekk sminken. om morgningen bruker jeg en dagkrem, er ikke helt sikker på hvor den er fra, tror det er nivea, og om kvelden bruker jeg samme type i nattkrem. så alle stedene jeg har kviser bruker jeg a-derma krem (tror det skrives sånn) både morgen og kveld og så når det har tørket om morgnen så tar jeg på anti-kvise dekkrem fra nivea med farge for å dekke <3 haha, jeg klarer ikke å forkorte dette, men håper det hjelper <3

    45. Jeg sliter veldig mye med uren hud. Sminkeservietter anbefaler jeg virkelig IKKE, jeg brukte det en stund, men allerede første dagen etter jeg brukte en ordentlig sminkefjerner (den er helt vanlig, Nivea tror jeg?), så jeg virkelig forskjell! Jeg bruker også foundation og pudder hver dag, og jeg synes egentlig huden ser bedre ut etter jeg har tatt den av, enn om jeg har gått uten en dag. Er ikke sikkert det virkelig er slik, men jeg synes det virker bedre 🙂 Og jeg har ikke sånn dyr sminke heller..
      Gleder meg til å lese hvordan du synes det har fungert med den du skal prøve ut!

    46. ELWE dagkrem fra illusion.no funker helt sinnsykt bra! Eg tar den på før jeg legger meg, og første dagen eg hadde brukt den trengte jeg nesten ikke sminke. Elsker den 😀

    47. Sophie, jeg kommenterer aldri. men nå må jeg rett og slett bare kommentere hvor FANTASTISK søt du var når du smilte med tennene! gjør det oftere 🙂

    48. så utrolig pen du var uten sminke! og når du smiler med tennene, det er såå søtt 😀 elsker bloggen din

    49. Hei! kan du skrive ett innlegg om selvskading? Dette er et tema som er veldig aktuelt, og påvirker mange ungdommer. Du står fram som et fantastisk forbilde. Har selv hatt ptoblemer, så vet hvordan du har/har hatt det.

    50. Du var kjempepen uten sminke! 😮 Men selvfølgelig med sminke også. 🙂 Hvis du bruker foundation eller pudder, så når du skal ta det av kan det være lurt å rense huden din. Fordi noen sminke tetter porene slik at du kan få kviser/uren hud. 🙂 PS. Elsker bloggen din!! <3

    51. visste du at man kan få uren hud av å ha samme putetrekket lenge? husk å bytte det ut ofte, i tilfelle du ikke gjør det da 😀 er også lurt å skaffe deg en rens, og være obs på og vaske ansiktet med vann morgen og kveld

    52. Må bare tipse deg om Dermalogica sine produkter! De er veldig dyre, men det er verdt det. Huden min har egentlig aldri vært bedre… For en stund siden fikk jeg plutselig masse utbrudd, men så kjøpte jeg denne, og da gikk det bort etter kanskje en-to uker 🙂 Akkurat nå bruker jeg en som heter rensegel Special Cleansing Gel, men de har en serie som heter Clean Start, og den er virkelig superbra, og mye billigere enn de andre produktene deres … (Y)

    53. Så vakker du er!
      Tror det beste du kan gjøre for huden din er å la den puste godt, og bruke gode produkter som er ment for å brukes til rens ol. Ett godt tips er også og holde seg unna produkter med parabener, i og med at det kan være hormonforstyrrende.
      Jeg går hudpleielinja nå, og her bruker vi gode produkter av kvalitet. Eks på merker ; Dermalogica, babor (som har ett rensesett jeg kan gå hundreprosent god for) og MD formulation 🙂 Håper tipsene mine kommer deg til gode 🙂 ha en flott helg!

    54. Gå iten sminke hver dag!!! Smil hver dag! Ikke hold foran de tingene du ikke liker, de er en del av deg, DU ER UNIK!! Ingenting å gjemme <3

    55. Du er så nydelig uten sminke ! Jeg får stadig høre at jeg ser fin ut uten sminke, men jeg føler meg så naken og stygg, så derfor bruker jeg sminke, ikke fordi andre synes jeg burde det, fordi JEG synes jeg burde det 😉 Men jeg bruker faktisk ikke sminke hver dag, fordi jeg ikke gidder å sminke meg, eller fordi øyenvipper knekker/blir ødelagt av sminke, så jeg lar være å ødelegge de mere, liksom. Men du er den du er når du er normal = uten sminke! Du kan ikke skjule det med sminke ! Selv om du kanskje føler deg bedre med sminke, så burde du ikke bruke brunkrem eller pudder eller foundation! For jeg bruker bare øyesminke, ikke så ofte øyenskygge, men av og til (: Så bruker jeg en annsiktsmaske av og til, og jeg er ikke plaget med kviser ! (: Såklart kan du bruke brunkrem o.l hvis du skal noe spesielt, i en bursdag ellernoe, men til hverdagen synes jeg blir for mye, for ja, du får kviser og andre urenheter.. !
      Men hvis du absolutt føler for å bruke brunkrem o.l så burde du fjerne sminken hver dag med Garnier Nordic Essentials ! Og så burde du bruke Garnier Pure 3in1 som annsiktsmaske (2-3 ganger i uka, tror jeg det skal brukes) + L’Oreal Perfect clean hver dag ! Jeg har ikke prøvd perfect clean, men alle som bruker den sier at den er bra, etter det jeg har hørt.. men bare 1 av dem har ikke alkohol i seg (den burde du bruke)den rosa!(: De her 3 tingene er heller ikke så dyre 🙂 Du burde prøve de ut ! Det er iallefall det jeg annbefaler 🙂 Og selv om jeg ikke bruker brunkrem o.l så bruker jeg Garnier Nordic Essentials hver dag til å fjerne mascara, og det er den eneste sminkefjerneren jeg ikke har reagert på ! 🙂 Også bruker jeg Garnier Pure 3in1 av og til, men jeg er ikke plaget med kviser og andre urenheter, så jeg bruker det ikke så ofte, liksom 😉
      Håper tipsene er til hjelp !
      <3 Klem fra Erika Svendsen @ http://erikaasvendsen.blogg.no

    56. jeg bruker en serie fra vichy, serien heter normaderm, å har en dagkrem nattkem om rensekrem. den skal forebygge uren hud hvis men bruker den daglig. kjøpes på apotek:D
      jeg er superfornøyd med den.:D

    57. Ser nesten ut som om du har kuttet deg oppå armen :
      Men du var kjempe pen uten sminke Sophie :O
      Mange som ikke trenger å bruke mye burnkrem osv. og du er definitivt en av dem!! 🙂

    58. Hei
      Først og fremst er det viktig å vite hvilken hudtype du har, og det er viktig og være obs på at hudtypen din kan forandre seg gjennom tiden. Det er ikke alltid dyre produkter som er løsningen. Jeg selv har slitt med en del urenheter, og dyre produkter som ?Decleor? og andre merkevarer har ikke hjulpet så mye. Jeg fikk anbefalt en hudrenser av en venninne av merke ?Vaselin Intensiv Care? og dette er en Facial Cleansing Mousse, som du vasker ansiktet med morgen og kveld. Denne har vært kjempebra. Denne hudrenseren tilfører huden fuktighet, og produktet er av type mild. Invester i en krem av samme merke, men dette er ikke nødvendig. Jeg bruker to forskjellige merker på renser og krem.
      Et anna tips er å spørre noen på Apoteket eller Vita. Disse fagfolka har mye erfaring. Jeg har selv spurt dem, og fikk denne kremen anbefalt ?Aquaporin Active Moisturising Cream? fra merke Eucerin. Jeg er kjempefornøyd med dette produktet. Det er en stor pluss st man kan kjøpe produktet med solfaktor. Disse to produktene er et must for meg nå.
      Nå du begynner å benytte nye produkter, er det viktig å vente på resultatet. Dette kan ta opp til to uker før du ser resultater.
      Andre tips:
      – Bruk ansiktsmaske en gang i uka
      – Skrubb ansiktet ditt en gang i uka, så du blir kvitt døde hudceller.
      – Ikke bruk mye sminke, dette tetter igjen porene
      – Drikk masse vann
      – Spis lite søt, erstatt noe med nøtter
      – Du kan også prøve å ta potetmel på store kviser før du legger deg, dette tørker dem ut. (Dette har jeg prøvd selv og det funket faktisk, men det er forskjellig fra person til person.)
      Forresten så du kjempefin ut uten sminke. Følte at ansiktet de så lettere ut. I blant kan man bruke så mye sminke at det ser ut som man har urenheter. Synes ansiktet ditt så finere ut uten sminke. Det er viktig å være selvsikker, og ikke bry seg om hva andre synes. Det er normalt og ha kviser. Jeg selv har slitt med dårlig selvtillit pga kviser, men så har jeg innsett at dette ikke er alt. Jeg har lagt merke til at folk er like glade i meg, som jeg er. Dette har vært støttende og viktigst for meg. Det vil komme en tid når du innser det også ;D

    59. øyefjerner fra sephora! oil remover
      og ansiktsfjerner fra sans souics. alle er veldig bra! 🙂 de hjalp meg veldig mye.

    60. du var sinnsykt pen uten sminke! du kan jo prøve å gå med bare mascara i en uke, og da blir du vant til å gå uten sminke å du slipper å bruke det!

    61. Herregud, du er jo helt nydelig uten sminke! En av de søteste jentene uten sminke jo. Og du er redd hva folk sier? Det trenger du ikke, for du ser utrolig nydelig ut uten sminke!:)Bare vær stolt for at du ser så bra ut:)

    62. Hei
      Først og fremst er det viktig å vite hvilken hudtype du har, og det er viktig og være obs på at hudtypen din kan forandre seg gjennom tiden. Det er ikke alltid dyre produkter som er løsningen. Jeg selv har slitt med en del urenheter, og dyre produkter som Decleor og andre merkevarer har ikke hjulpet så mye. Jeg fikk anbefalt en hudrenser av en venninne av merke Vaselin Intensiv Care og dette er en Facial Cleansing Mousse, som du vasker ansiktet med morgen og kveld. Denne har vært kjempebra. Denne hudrenseren tilfører huden fuktighet, og produktet er av type mild. Invester i en krem av samme merke, men dette er ikke nødvendig. Jeg bruker to forskjellige merker på renser og krem.
      Et anna tips er å spørre noen på Apoteket eller Vita. Disse fagfolka har mye erfaring. Jeg har selv spurt dem, og fikk denne kremen anbefalt Aquaporin Active Moisturising Cream fra merke Eucerin. Jeg er kjempefornøyd med dette produktet. Det er en stor pluss at man kan kjøpe produktet med solfaktor. Disse to produktene er et must for meg nå.
      Nå du begynner å benytte nye produkter, er det viktig å vente på resultatet. Dette kan ta opp til to uker før du ser resultater.
      Andre tips:
      – Bruk ansiktsmaske en gang i uka
      – Skrubb ansiktet ditt en gang i uka, så du blir kvitt døde hudceller.
      – Ikke bruk mye sminke, dette tetter igjen porene
      – Drikk masse vann
      – Spis lite søt, erstatt noe med nøtter
      – Du kan også prøve å ta potetmel på store kviser før du legger deg, dette tørker dem ut. (Dette har jeg prøvd selv og det funket faktisk, men det er forskjellig fra person til person.)
      Forresten så du kjempefin ut uten sminke. Følte at ansiktet de så lettere ut. I blant kan man bruke så mye sminke at det ser ut som man har urenheter. Synes ansiktet ditt så finere ut uten sminke. Det er viktig å være selvsikker, og ikke bry seg om hva andre synes. Det er normalt og ha kviser. Jeg selv har slitt med dårlig selvtillit pga kviser, men så har jeg innsett at dette ikke er alt. Jeg har lagt merke til at folk er like glade i meg, som jeg er. Dette har vært støttende og viktigst for meg. Det vil komme en tid når du innser det også ;D

    63. å, så søt du er når du smiler!! og kjempesøt var du uten sminke!! heldige deg som har et slikt naturlig pent utseende

    64. jeg anbefaler et merke som heter la roche posay som du får kjøpt på apoktetet, de har både kremer, rense ting og sminke:) sminken er VELDIG lett og naturlig føes ut som du ikke har noe på deg, og den puster! dekker bra og ser helt natutrlig ut! dette merket har hjulpet meg EKSTREMT mye!

    65. Seriøst så pen du er! Du er virkelig naturlig vakker… Du er selvfølgelig pen med sminke også, men herregud… vet om jenter som bruker et tonn med sminke for å se ut som deg UTEN sminke… Seriøst, du er NATURLIG pen virkelig..!
      Og til alle dere som maser om denne selvskadingen og arr på armen hennes? La henne være? Herregud… Skjønner dere ikke at det faktisk er jævla frekt og bare buse ut sånn uten videre? Det handler litt om respekt til privatlivet hennes også..
      Nå vet ikke jeg hva du har vært gjennom sophie, men jeg støtter deg!! Tro meg! 🙂

    66. Jeg slet også veeeeldig mye med uren hud, men nå har det blitt mye bedre, er ikke plettfri enda, men skal på dyprens og pensling hos et spa 10 ganger, også kanskje det blir bedre. For noen uker siden begynte jeg med MD formulations. Ganske dyrt merke, men jeg vetikke… du har jo blogg og tjener på det så! MD formulations er kjempebra! Cleanser flasken er ganske stor, så den varer kjempelenge. Å bruke en lotion på huden etter du har vasket ansiktet, er kjempebra og funker fett for uren hud. Ta på der det er kviser. Etterpå tar man bare på en GOD ansiktskrem – den må være tilpasset din hudtype! Veldig viktig med fuktighet til huden. Å drikke mye vann hjelper også. Hvis du virkelig sliter, anbefaler jeg deg dyprens eller pensling! Sjokolade og godteri har ingenting med kviser å gjøre forresten. Mange som tror det! Unngå å sminke deg alt for mye. Vil anbefale deg bareMinerals eller sheercover! Youngblood, kanskje og. (har ikke prøvd) De som sliter med kviser, burde ikke ha en flytende foundation. Det kan forverre alt, derfor er det bra om man prøver foundation, concealer osv i pudderform. Beste er jo bareMinerals. Altså i.d.
      Håper det hjalp!

    67. Ja, sminkeserviettene man får kjøpt i vanlig butikk er nok ikke bra for huden. Bruker det noen ganger, og da blir jeg fort plaget med uren hud, mens når jeg vasker av sminken med rent vann holder den seg plettfri! 🙂

    68. du er kjempefin uten sminke! jeg bruker først avène sminkefjerner som er mild mot huden, uten parfyme :)fjerner sminken lett, og svir ikke. kjøpes på apoteket. så bruker jeg Totally Clean Deep Pore Cleanser, fra vita. har fått my finere hud etter jeg begynte med dette. ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!! 😀

    69. Føler med deg! Har i de siste dagene fått en del kviser i pannen, tror det kan ha med at jeg har begynt med volleyball igjen :/

    70. rens huden din skikkelig hver kveld og gå uten sminke så mye du klarer. du var kjempefin uten sminke, så det bør ikke være noe problem!

    71. fysøøøren så pen du e utn sminke!! okei det dærr va særriøst skjokkanes!! saatan,,
      menne, det hjælp om du tar tannkrem på di, å vaska annsikte gått etter at du har brukt sminkesærvietta/sminkefjerner uansett, det kan gi urein hud, finn en bra annsikts krem å smør i fjæse før du lægg deg så vill kvisen automatisk førsvinn

    72. Har tre tips som alltid funker fett for meg, har ikke så mye kviser og urenheter 🙂
      1. Drikk masse vann.
      2. Smør deg inn med fuktighetskrem før du skal sove.
      3. Ta temaske 🙂 I te er det super mange gode ting i som gir næring til huden. Hjelper mot kviser og uren hud. Bare fukt ansiktet, fukt teen i kaldt vann og ha i ansiktet mens du ligger. Prøv det ut, funker fett 🙂

    73. Før hadde kvisene tatt over ansiktet mitt helt, og jeg så ikke ut. Men så dro vi til legen, og jeg fikk p-piller som jeg gikk på en stund, mens jeg smurte meg inn med Basiron hver morgen og kveld. Litt etter hvert ville jeg ikke bruke dem mer, så jeg fortsettet bare med Basiron. Nå har jeg ingen kviser lenger! Så det funket kjempebra.

    74. Har vært veldig plaget med kviser og jeg har prøvd så mye forskjellige hudprodukter for å fjerne kvisene. For litt siden så bestemmte jeg meg for å gå til en hudlege, og fikk en serie som kalles Obagi. Begynnte å bruke det for 2 1/2 uke siden og har nesten ingen igjen i ansiket. Og i tilleg ser huden min utrolig frisk ut!! denne serien reduserer også:
      Store porer
      Kviser og arr
      Ujevn og grå hudtone
      Ujevn hudoverflate
      Solskadet hud
      uuutrolig bra hudserie!! anbefales på det sterkeste!

    75. WOW !!
      Du er syykt pen uten sminke !!! Du burde virkelig vurdert å gå uten sminke noen ganger 😀 Er ikke mange som er sååååå pen uten sminke ! Du er heldig ! 😀

    76. Vet du hva? Dropp sminke for du er mye penere uten! Det bare skader huden din, og du får ikke noe bra ut av det uansett.

    77. Det kan ha noe med sminken du bruker, eller hvis du bruker selvbruning. Jeg fikk kviser av det. Hvis du skal bruke foundation så bruk bare minerals. Den tetter ikke porene dermed får du ikke kviser 🙂

    78. Prøv en serie som heter Dr.Brandt! Den er KJEMPE bra! Jeg har alltid hatt problemer me kviser og uren hud, og hadde nesten gitt opp håpet om et kvisefritt ansikt helt til en kamerat av meg anbefalte meg den serien. Tar litt tid før det fungerer, men sånn er det jo med alt av sånt kvisegreier. Gi det litt tid og du vil se forandringer! Håper det hjelper:)

    79. hei! 🙂 jeg hadde også ganske uren hud, spesielt i pannen og litt på haken osv, og så begynte jeg med clerasil som jeg fjerner sminken med, føler at man ikke fjerner noen ting med servietter, også gjør jeg det 1-2 ganger om kvelden, og en gang om morningen. etter det smører jeg basiron der jeg pleier å få kviser, selvom jeg ikke har noen, bare sånn at de ikke kommer 🙂 begynte med dette for 3 mnd siden og har ikke hatt en eneste kvise! bruker også endel sminke, men det spiller ingen rolle når jeg bruker de to :)håper det går bort for deg!

    80. hei! jeg vil anbefale clinique, du kan begynne med startpakken, som er en 1-2-3 pakke, som inneholder en rensegel, toner, og en fuktighetskrem! clinique har en nettside du kan besøke, http://www.clinique.no/. Jeg har brukt disse produktene i et halvt år nå, og huden min har blitt mye finere, det vil si, jeg har fått mye mindre rødhet, urenheter, og kviser. Det er kanskje litt dyrt, men det er verdt det! For at det skal fungere best mulig, burde du finne de rensegel, toner fuktighetskrem osv- typene som passer best for din hud. mer informasjon finner du på clinique.no, som sagt!
      ps. med en gang jeg begynte å bruke disse produktene, ble jeg rød i ansiktet, og jeg ble ganske irritert, siden jeg trodde dette skulle fungere. men så fant jeg ut at produktene tok ut all “driten” fra huden, og gjorde urenhetene mindre. 🙂 men nå blir huden min myyye bedre etter jeg har brukt dem.
      ps.ps. det høres sikkert ut som om jeg er en representant for clinique, haha. men vil bare gi deg noen gode tips! søk på youtube osv. hvis du tror jeg er reklame eelns.

    81. clinique anti blemish fundation:) den funker helt serriøst:) tror den koster 290 kroner eller noe rundt om der, men det er absolutt verdt det:) den dekker veldig bra samtidig som den åpner opp eller tetter porene eller hva det hvar hun damen sa slik at du ikke får kviser:)Det funker, helt på ekte!

    82. heihei! dette er en helt ærlig mening: du er KJEMPEFIN uten sminke! ikke slemt ment men du er mye penere uten, naturlig pen. et tips fra meg er å bruke mye mindre sminke, så ser man deg mye bedre, og hvor pen du egentlig er! lykke til videre 🙂

    83. WOW, du var virkelig pen uten sminke! du burde være stolt over deg selv, ikke la andre hakke ned på deg! elsker å lese bloggen din, du er virkelig et godt forbilde! du har dine egne meninger,tørr å være deg selv, og er ikke redd for å ta opp ting! you go girl:-D

    84. åå, for et fint smil du har! du er så pen, er kjempe missunnelig 🙂
      stå på videre, du er super 😉

    85. utrolig hvor pen du er og hvor pent smil du har når du smiler med tennene!:) personlig synes jeg den 3in1 fra garnier funker veldig bra,har sjeldent kviser etter jeg begynte å bruke den! eller produktene fra vichy,de er også veldig gode. stå på videre,du er best <3

    86. Ååå, de bildene av deg er de nydligste jeg har sett! Sykt pen uten sminke jo, herlihet så heldig du er<3 Nydelig smil også 🙂

    87. Det er kommet sånn greier på body shop som skal hjelpe utrolig på kviser, de har concealer og ansiktsmaske og sånn ting så du tar akkurat der det er urenheter og masse annet som passer til uren hud, har ikke prøvd noe av det enda men kjenner noen som har, og det skal vist være kjempe bra kommer ikke helt på hva akkurat det heter, med det er grønt design.D

    88. Kvisene dine komemr av at du bruker for mye smike på huden som gjør at den ikke får puste. Du dekker jo til “flekkene” etter barbiedopet og det er så mye at det ødelegger huen din!

    89. Wow, du er jo såååå mye finere når du smiler “naturlig” og med tennene! ble jo en helt annen person:) du trenger jo ikke sminke heller, like fin uten! :))

    90. Æ har sjøl vært my plaga med kvisa oppgjennom åran, å prøvd for rundt 1 år sia proaktiv som man kjøpe gjennom TvShop å det funka utrolig bra! kvisan vart litt værre i starten, men etterhvert merka æ stor bedring, å æ hadd ikke litt kvisa/uren hud, hele ansiktet mitt så ut som en pizza.. Etter ei stund gikk æ over te ei antibiotika salve som hete Fucidin, å den gjor mæ kvisefri! har ikke hatt uren hud på flere mnd, så e kjempe fornøyd med begge produktan, å dæm anbefales 😀

    91. Perfect Clean er litt bra, Og på cubus var det 40 % off på alt fra Nivea for litt siden, så da kjøpte jeg “rensk melk” og den var kjempe bra
      Bruker også noe som heter clean start, isteden for å kjøpe mange store, kjøpte jeg en liten pakning med 5 stk. (Ready set skrub er best!)
      Og har akkurat bestilt zit zapper til bare 13 kr på elf!
      (Var det ikke den du sa var så bra? :))

    92. Hei, jeg har selv vært litt plaget med urenheter. jeg sluttet med våtserviettene og begynte heller med sånn rensekrem/gel som renser og fjerner sminken. merker stor forskjell. så bruker jeg en krem/gel i ansiktet som gir fuktighet til huden og forhindrer urenheter. Kjempe fornøyd med kremen og koster bare litt over 100lappen! og den inneholder riktig pH. Anbefaler den 🙂

    93. Bruker sminke servietter uten parfyme osv, pakken er grønn..
      Bruker også kun ID/sminke uten olje osv og bruker aldri foundation om sommeren.

    94. du e nydelig uten sminke 🙂 herregud som æ digge bloggen din, stå på! å fuck haters, di e bare sjaluuu

    95. IKKE BRUK PRODUKTER FRA MATBUTIKKEN ELLER PARFYMERIET! Du kommer til å angre. Da er det bedre med bare vann!
      Tipsene mine:
      vask ansiktet morgen og kveld
      bruk fuktighetskrem
      eventuelt også serum for uren hud
      Bruk produkter beregnet for DIN hudtype
      Merker jeg kan anbefale er: Decleor, Md formulations og Matis
      Husk at dyre prosukter som regel er de beste.
      ELSKER ELSKER ELSKER smilet ditt!!!!! vakker!

    96. Forrige uke fikk jeg det verste kviseutbruddet jeg noen gang har hatt, så spurte jeg venninner om tips, så tipsa de meg om 2 produkter fra samme serie fra vita! Jeg fikk gode resultater over natta! Har brukt de i noen dager, og jeg har mista en hel haug med urenheter, og det på kun et par dager. Og venninnene mine som har brukt dette hadde akkurat samme erfaringer med disse som meg.
      Produktene er fra serien “formula 10.6,0”, koster kun 99 kr hver. Dyprensvæsken heter “So totally clean” og har oransje farge, og kremen som hører til heter “Seriously shine free” og gir huden fuktighet og hjelper med å matte ned huden så den ikke er så blank.
      Jeg hadde ikke troa på disse i det hele tatt før jeg brukte de, fordi de er fra vita og er såpass billig. Men tok visst feil! Om du lurer på hvordan ser ut ellernoe har jeg skrevet bittelitt om de her: http://romy.blogg.no/1314821927_moneyspender.html
      Du burde kjøpe de, er verdt det. Regner med du også liker kjappe resultater!:)

    97. WOW!! Du var helt utrolig pen og søt uten sminke!<33 Vær stolt av deg selv, for det skal mye til å samle opp nok selvtillit til å legge ut bilder av seg selv uten sminke, men du var virkelig sinsyk sjønn! Du virker som ei utrolig gøy jente å være med, og uansett hva andre sier er du deg selv, og det er bra <33:))

    98. å fyfaen så pen du er uten sminke! Jeg fikk helt hakeslep her 😮
      Du ser mye friskere og renere ut uten all sminken du bruker.

    99. MD. FORMULATIONS rensemelk med clycosyre – anbefales på det varmeste .. den renser huden utrolig bra og om du bare er plaget med litt urenheter så tar den det 😀
      MD. FORMULATIONS SERUM. Md er ett meget godt merke , men litt dyrt på hudpleie salonger , men bestiller du på nett får du til halv pris , da altså en stor flaske med rensemelk til 200 kr ,- 🙂
      Så kan jeg anbefale KANEBO , dem har ett slags pudder som man blander med vann som blir til en herlig rense mousse , gjør huden ren og fløyelsmyk , KANEBO har masse herlige produkter mot og for det meste 🙂
      SHISHEDO har også en meget god serie tilpasset ung hud ….
      Serien REN som man blant annet kan få kjøpt fra cubus , masse gode produkter.
      Fra apoteket kan jeg anbefale kremen fra VICHY , den matter og gjør porene mindre ….
      Hudpleie produkter og renser fra daglig vare er fy , fy .. dem skader mer en dem gjør nytte for seg.. for gode produkter må man stort sett på Hudpleie salong eller parfymeriet ….
      Lykke til !! 🙂

    100. Før du går og legger deg så gjør du dette;
      Vasket fjeset ditt grundig.
      Tørke fjeset ditt
      Ta på clearasil over hele fjeset (tykt lag)
      også sover du det til imorgen.
      dette på kanskje skje 2 ganger 😀

    101. du har fiin hud i forhold til meg 🙁 men jeg vil anbefale deg serien “best face forward”! Det synes jeg har hjulpet mye! Det er en ny renseserie for tenåringer. Koster kun 199 for både asiktkremen og rensekremen 🙂

    102. Hei! Jeg kan anbefale Formula 10.6 😉 Kjøpes på vita eller noe. Det er ikke en sminkefjerner men en rensekrem som funker sikkelig bra. Bare bruk den ofte så kan du bruke hvilken sminkefjerner som du vil. Hadde samme problem som deg 😉

    103. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke liker deg selv når du smiler ?! Du har et helt nydelig perfekt smil og det er ikke noe galt med det i det hele tatt! Du er inspirasjon’s kilden min til TUSEN! ELSKER smilet ditt når du smiler med tennene! c:<3

    104. du er veldig fin uten sminke! syyke.
      men uansett. jeg sliter selv med uren hud og ha fått mange tips osv.
      prøv åbytt til Glo Minerals sinken! den e SUPER! rensesett fra dermalogica clean start! la vær å spis godteri og alt usundt! Også Ppillen diane funker mot uren hud! HUSK Vask sminkekostene 1 gang i uka med shampoo osv.. og rens Telefon,Headset osv som er i nerkontakt med ansikte rensn det med atibac ca 3 ganger i uken. også lurt å skifte putetrekk ofte! håper dette kkunne hjelpe 😀 elsker bloggen din!

    105. Du er kjempe søt uten sminke:) Ville bare si at om du går uten sminke i noen dager så hjelper det faktisk veldig, det å få la huden puste! Dette gjorde jeg før konfirmasjonen min for at huden skulle være på “sitt beste” da. Jeg sliter nemlig med en del urenheter. Så bør du finne noe du kan rense med hver dag! Jeg går også på noe som heter sink tabletter som du skal ta hver dag. sink er testet og dokumentert at det hjelper for huden og urenheter. Tablettene får du på apoteket 🙂 Disse må du gå på en stund for at de skal funke, men du merker forskjell!:)

    106. Acnicyl sin produkter er kjempe bra! jeg har problem hud og har prøvd alt i snart 6 år, så prøvde jeg acnicyl og alle kvisene mine er nesten borte etter fem dager 🙂 det er helt utrolig!! fås for under 200 lappen på apoteket 😛

    107. ååå, så pen du er uten sminkee!! mye pener uten enn med! og smilet ditt er det søteste jeg vet om!!

    108. Kviser har nok mest å gjøre med arv , så er dessverre lite å gjøre med .Det er selvfølgelig noen fungerende profukter ! IKKE klem kvisene – du blir rød og ekkel og fra dens død kommer ca.4 andre ! Men jeg har et kjempe bra tips hvis du sover lite eller vill se fresh ut tidlig om morgenen eller på reise : YSL Top Secret’s Beuty Sleep ! Den er het utrolig og gir deg glød , nesten med en gang du påfører den ! Mitt absolutte 1# tips! p.s : Tror at sminke kan du bruke mye av , bare husk og rense skikkelig etter på 😉 Anbefaller Clinique Take The Day Of Cleansing Milk og noen våtservietter , da kan jeg garantere at alt forsvinner 😉

    109. Det hjelper ikke å bare ta av sminka, du må rense huden hver kveld. Personlig bruker jeg et sett fra Mary Kay, som funker driiitbra! Jeg så resultater fra dag 1.

    110. annbefaler sminkefjerning fra declèor, den kan du bruke til både å fjerne sminken, men også til å rense huden 🙂

    111. jeg sliter ikke akkuratt veldig med kviser , men jeg ser om det kommer/er på vei en kvise så bruker jeg en billig men god metode for å få dem bort.
      jeg tar van på fingeren og fukter kvisa og området rundt og påfører litt bakepulver. bakepulveret skal “bruse” om det ikke gjør det må du ta litt mer vann på , det svir litt men det funker bra !
      -AMANDA

    112. syns du e heilt ufattelig pen med sminke, men når æ så dæ uten sminke fikk æ sjokk! veit ikje om du tar det som en fornermelse vest æ sei at du e finare uten sminke enn med sminke, før det e du! hadde æ vært dæ hadde æ tatt det som et kompliment! føt det e ikje mange som e det 🙂

    113. Du burde gå uten sminke oftere, du var helt nydeli uten, du er selvfølgeli pen med sminke også, men det er ikke alle som er så heldige som er så pen uten sminke: )

    114. Du er syyykt fin uten sminke!!! Nydelig 😀
      Servietter fra Rema 1000 er ikke bra, jeg får bare kviser av det!

    115. du e så sykt mye finere når du smiler!! seriøst.. slutt me de fjortis truttemunnene dine, ser faen ikke ut… du har nydeligt smil 🙂

    116. hei, jeg har selv hatt problemer med urenhud, men jeg begynte med å ha en daglig rutine og passe på at jeg fjerner sminken min hver dag, det jeg bruker for å rense ansiktet mitt er: perfect clean av loreal, den funker kjempe bra! den tar vekk sminken,renser porene dine og ettelater huden din kjempe myk! jeg bruker også en ansikts maske annenhver 3’de dag, men den ser jeg du har fra før av, den er fra garnier tror jeg, 1 i 3? et annet tips er også å ha en dag du ikke har på deg sminke for å la huden din puste, ta eks søndag som ‘spa-dag’ dette har funket kjempe bra for meg 🙂
      elsker bloggen din! <3

    117. shit! fikk helt sjokk da jeg så deg uten sminke, du er jo utrolig naturlig pen !! du må gå slik mye oftere:) jeg sliter også litt med kviser, så jeg vil gjerne at du skriver innlegg om “forbedringer” og ikke 😀 elsker bloggen din, stå på videre !

    118. For å ha bra hud må man rense huden morgen og kveld. De beste produktene får man fra MD formulations. Dyrt, men det er verdt det for å få prikkfri hud 🙂 Garnier, L’oreal, og alt annet man får kjøpt på rema, gjør bare at porene tetter seg og man får mer uren hud. Det samme gjelder apotekprodukter. Det beste er absolutt MD og Decleor 🙂

    119. Måtte bare skrive at du er utrolig pen uten sminke! Helt utrolig! 😀 Pleier vanligvis aldri å kommentere, men var bare nødt til å si det 🙂
      Du burde virkelig være stolt!! <3

    120. Hallo? Skjønner FAEN ikke hvorfor du bruker så jævlig mye sminke?! Du er en av de få som ikke trenger sminke i det hele tatt, du har faen meg fått en gave fra gud! Syns faktisk du var penere uten sminke, for å være helt fuckings ærlig. Faen så mye penere du var uten sminke, har aldri sett noe sånt før! Utrolig lenge siden sist jeg så en SÅ pen uten sminke!

    121. Du er utrolig pen uten sminke! Jeg klarer ikke å forstå hvorfor du ikke er fornøyd med utseendet ditt.

    122. fysøren du er pen uten sminke! du bør smile mer på bilder, du er sjukt pen når du smiler og ikke holder deg foran munnen:-D

    123. Jeg brukte noe som “DALACIN” før, som jeg kjøpte på apoteket (med resept). Etter jeg hadde bruk den i en uke hadde jeg ikke en eneste kvise.. og jeg var virkelig ille!

    124. mitt beste tips er rett og slett å bruke fuktighetskrem. jeg bruker spenol, og det fjerner sminken, samtidig som du får tilført huden fuktighet:)

    125. så utrolig søt du var! Ble glad av å se på det første bildet :DD Om du bare tar dekkstift over kviser, så trenger du ikke å gjøre mer!
      Begynn å smile med åpen munn, og bruk lite sminke :DD
      Digger deg, Sophie. STÅ PÅ <3

    126. Hjelpe meg Sophie! Du var kjempefin uten sminke, og du har jo et nydelig smil! Bruk det mer på bilder 🙂

    127. heij, jeg vet om en sinsyk bra butikk med kun 100% naturlige ingredienser i såpene, rensene, kremene osv.. Jeg bruker dagkrem der i fra og rens, utroli bra, jeg bruker rens til ung hud, det anbefaler jeg for deg! ellers kan den vere for”kraftig”!! Rensen er bra mot kviser. Butikken heter : krem fresh. De har også en nettside http://sapebobla.no/category_44/KremFresh.php
      DET ER LITT DYRT, MEN VERT DET! 100% NATURLIGT!
      Ellers så kan du jo rense og peele huden så etterpå ta maske, ha den på i 15-20 min så bruke en lett dagkrem for ung hud <3 DU ER SUPERPEN UTENSMINKE!

    128. BLE LITT SJOKKA NÅR JEG SÅ AT DU VAR SÅ PEN UTEN BÅDE SMINKE Å LØSHÅR (løshår i nyere innlegg)

    129. nuskin.com der har de verndes beste produkter! jeg sliter med urenhud og det er bare helt fantastisk! sjekk det ut

    130. du er helt NYDELIG uten sminke! seriøøst!! Kunne ønske at du begynner å gå uten såå mye sminke og uten extensions! du er så utrolig pen uten!
      Du er egentlig ganske stygg når du har så sykt mye av alt…..

    131. Hei 🙂 Jeg vil bare anbefale deg et produkt som kalles immibalm. Min tante hadde bestilt en pakke med det, og spurte meg om jeg ville prøve, da jeg slet veldig meg uren hud! Jeg takket så klart ja, og har aldri hatt sunnere, friskere og glattere hud en nå! Har ikke hatt en kvise de 3-4 siste måndene etter jeg startet på de.
      Immibalm er et kosttilskudd som inneholder næringsmidler som renser huden og gir næring innenfra. I starten kan man få en liten oppblomstring med kviser (noe jeg fikk, men var SÅ verdt det etterpå!), før det forsvinner igjen. Immibalm styrker også immunforsvaret. Det er et naturprodukt og har ingen bivirkninger.
      For meg tok det litt under en måned før den siste kvisen forsvant helt. Jeg tok to kapsler for dagen, og en pakke holder til en måned. Det anbefales at man bruker det i 2 måneder før man måler noe som helst, men jeg så resultater ganske kjapt! Tror også man kan trappe ned til en kapsel etter 2 måneder. Jeg brukte bare den ene pakken (altså en måned), og det tok 3-4 måneder før jeg begynte å se noe til kvisene igjen.
      Kan også nevne at det hjalp veldig på tørr hud. Slet mye med dette også, og var avhengig av fuktighestkrem. Denne kuttet jeg fort ut. Bare positivt å si om dette produktet. Anbefales virkelig! Betalte 4-500 for en pakke. Er litt dyrt, men det funker!

    132. Herregud, du bør seriøst gå oftere uten sminke! Du var en helt annen jente uten, på en helt sinnsykt positiv måte! Og det er ingen skam å ha akne, har det selv. Leser bloggen din ofte, og det virker som du er en koselig jente. Men jeg er enda i sjokk etter hvor pen du var uten sminke, gud!

    133. herregud, du er jo helt nydelig uten sminke! du ser mye mer voksen og flott ut! hadde droppet all den sminken, og heller gått for en mer naturlig look! du er kler det helt syykt bra!

    134. 1. du e sykt mye penere uten sminke
      2. prøv å sminke øyenbryna dine litt annerledes, så blir ansiktet ditt enda finere, hvis det er mulig
      3. smil med tennene mye oftere, det er det fineste jeg har sett
      4. du eeeeeeeer mega pen

    135. Guuud, se på deg! Du er jo dritfin uten sminke! Og helt nydelig når du smiler! + du ser fin ut uten extentions og 😀

    136. hei du er kjempe søt uten sminke du burde ikke gå med så mye sminke som du gjør til vanelig!!! hvorfor holder du handa over pannen?
      du er kjempe pen uten extentions:-)
      jeg mesunner deg så mye:-)

    137. Jeg skrev ett innlegg i bloggen min om en krem som heter basiron! du kjøper den reseptfri på apoteke. du bruker den ca 1 time deretter vasker du den av. huden min har blitt helt ren etter jeg begynnte med den å samme med veninne mine. Virkestoffet i Basiron AC reduserer mengden av kvisebakterien Propionibacterium acnes og fører til at talgpropper løser seg opp! funker utroli bra! merker forskjell etter 1 gang!

    138. jeg bruker clerasil til å fjerne sminken hver dag, og den funker utrolig bra! koster ca 60 kroner på dagligvare butikker om jeg ikke husker helt feil, og det som er så bra er at den skrubber huden samtidig 🙂 når det gjelder foundation, bruker jeg en veldig tynn en som ikke tetter porer eller noe, og den er laget for å ikke skape utenheter 🙂 den heter TOLERIANE-TEINT og er av merket LA ROCHE-POSAY og kjøpte den på apoteket! Er ganske dyr, men absolutt verdt det! Beste jeg noen gang har prøvd 😀 håper du finner noe som passer deg!

    139. du trøng da ikke sminke du hva dritt søt uten 😀 <3 hærregud sikt missunelig som ikke ser sånn ut uten sminke <33 ælske bloggen <3

    140. Jeg ville anbefalt MD formulation sine renser. Du kan google litt for å se evt. hvem av de som passer hudtypen din. Og så ville jeg kanskje brukt en enzym peeling som fjerner smuss osv. uten å irritere huden mer. Og så en god fuktighetsgivende krem for ung hud. Hilsen hudpleie-student 🙂 Du var pen uten sminke også 🙂

    141. Som nevnt over her av Marie, er bloggeren Hildechristina verdt å sjekke ut. Hun er super på hudpleie delen og har veiledet mange til god hud.

    142. Ikke frekt meint ellernoe, men æ syns du kler uten sminke/litt sminke MYE bedre enn mye sminke!
      btw, du har sykt fint håår!<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg