tanker angående skolestart.

Haha, for å advare dere litt på forhånd – jeg kommer neppe til å vinne noen pris for “beste oppdatering” i de kommende ukene. Da starter skolen, og jeg har valgt ett ekstrafag, noe som vil si en hel masse jobbing. Men er det noe som står utrolig høyt hos meg så er det en god utdanning og det å ta skolen seriøst, håper dere skjønner? :) Jeg prøver så godt jeg kan, både med blogg og med skole ( til dere som lurer, begynner på det andre året med studiespesialisering. Har tatt en blanding av samfunsfag og realfag)

Og for å si det sånn, jeg har gruet meg utrolig mye til skolestart.. Jeg var som kjent deprimert i fjor og skolen var en kamp hver eneste dag, et mildt lite helvette. Men jeg vet bedre nå hvordan jeg skal takle ting, og det handler om å fokusere på skolen og ikke alt det sosiale rundt, tror jeg. Vi får se hvordan det blir..

Jeg har prøvd å sette opp en plan for meg selv, jeg er kontrollfrak til de grader. Jeg har skole til halv fire nesten alle dager, så skal jeg trene en time, gjøre lekser.. og så, til sist kommer blogg. Jeg har planer om å videoblogge mer, og flere dype innlegg med viktige temaer som jeg kan forhåndsskrive – da blir det jo uansett noe for dere å lese på. Si gjerne ifra om dere ønsker dere noe, men meningene mine er litt på kanten bare sånn at dere er advart!

Det som kommer til å være vanskeligst, er nok det med å få prioritert det sosiale innimellom. Lurer sånn på hvordan det kommer til å gå med meg og kjæresten min, ettersom vi begge har så utrolig mye å holde på med på hver vår kant. 

Meg nå, klar for senga og frustrerte fruer.

Håper jeg kan gå fram som et godt eksempel med dette – jeg skal jobbe hardt som pokker, å få 5.0 i snitt (minst) til jul – og ingen fraværsdager med mindre jeg har spysjuka eller noe annet alvorlig. Kult om noen slenger seg med! Jeg skal også dra kraftig ned på festingen ( altså, maks drikke en gang annenhver mnd) og trene mer. Jeg var ikke ute en eneste gang på åtte måneder i fjor, så for meg er ikke det noe problem. Er jo ikke gammel nok til byen engang! Så nå blir det en ny, og bedre meg.

85 kommentarer
    1. WOW, stolt over deg! haha nå skal ikke jeg begynne og si at jeg er stolt over deg, jeg er jo tross alt yngre enn deg. LOL:-P men tenker på det samme, og ta skolen litt mer serrisøt!

    2. Hei, skal også starte 2 året på vg og har bare samfunnsfag 🙂 men jeg skal jobbe hard og ta skolen seriøst så vi er i samme båt;)

    3. Så fantastisk Sophie^^
      Glad på dine vegne, og jeg skal deffinetivt gjøre det
      samme, tusen takk for motivasjonen! <3
      Klem Klem

    4. har tenkt akkurat det samme! minst 5 i snitt.. men jeg har jo akkurat begynt tiende, så vitnemålet her teller vel noe? har planlagt å bli en syk “nerd” som gror lekser … menmen, sikkert verdt det :-)) lykke til sophie, fast leser! ♥

    5. Håper du ser på dette som konstruktiv kritikk.. Om jeg kan kalle det kritikk til og med, men visst du ønsker en god jobb og en god utdannelse er det vel ikke det smarteste du gjør og lage en blogg hvor du legger ut bilder som så og si ingen arbeidsgiver ville bli fornøyd for og en blogg som du stempler deg selv for å være en barbie høres jo ut som du er bare en dum blondine som ikke duger til noe annet enn å spille på sex og være dum. Ville bare informere om at svært få vil ha store bloggere i en seriøs jobb. 🙂 Lykke til til skolestart!

    6. Du er et bra forbilde, Sophie!:-D Lykke til! hiver meg på jeg også! Skal ha 5.0 i snitt jeg også!!! wuuhuu

    7. det hadde vært litt interesant om du hadde laget et innlegg om hva du mener med janteloven, dissing / mesunnelse blant spesielt jenter og sånt ..
      btw, hvor har du kjøpt den capsen ?

    8. ble super motivert til å jobbe bra framover!!! jeg har ikke vært noe flink med skole i to år nå, gjorde ikke lekser grundig og fikk dårlige karakterer…dette året skal skjerpes!! lykke til 😀

    9. Tror du mobbingen tidligere fortsatt preger deg, og at det er derfor du er så fokusert på å se helt perfekt ut?
      dette er ikke ment som noe slemt men jeg kan se litt meg selv i deg og jeg bare lurer på om du også har det på den måten…

    10. Du kan jo videoblogge hver dag om hvordan dagen har vært , altså bare i video og ikke skriveform, er ikke det enklere eller er jeg helt omvendt nå?
      Du er utroolig flink om du greier det altså, skole er kjempe viktig og håper du når målene dine flinking 🙂

    11. Jeg ble veldig motivert når jeg leste dette innlegget og jeg tror det kommer til å gå kjempebra for deg 🙂 ståå på, bloggen din er utrolig bra

    12. bra mål har mål selv også angånde skolen for var ikke helt på topp sist år likt dei
      mn nå må jeg prøve og såve igjenn har prøvd i 2 timer nå og såve får de ikke til

    13. Hadde ingen fraværsdager fra skolestart til jul ifjor jeg, hadde bare 2 timer der jeg var på bup 🙂 ellers resten av året hadde jeg 2 dager borte fra skolen å 6 timer, alt var gyldig 🙂

    14. kan du ikke skrive litt om hvilke fag du har valgt, og hvorfor? jeg skal begynne i vg3 studiespesialisering, og har selv en blanding av realfag og samfunnsfag 🙂

    15. Hei du. Jeg må bare si at når jeg først fant bloggen din for noen uker siden, trodde jeg ærlig talt ikke særlig om deg. Jeg dømte deg rett og slett etter det platinablonde håret og den solbrunebrune huden. Og trodde bloggen din var noe typ. Heidi alexandra opplegg. Men nå er jeg rett og slett veldig flau over meg selv. At jeg dømte deg så raskt. Jeg har virkelig begynt å like bloggen din, og skjønner nå at du faktisk har noe mer enn luft mellom ørene. jeg har ihvertfall blitt en fast leser og blir glad hver gang jeg ser du har skrevet noe nytt! Klem.

    16. Ble mobba selv i fjor. Fikk slengt kommentarer etter meg om at jeg var stygg, ikke fortjente å leve, var løs og horete, at jeg ikke betydde noe osv. Vennene mine begynte også å “dumpe” meg, og til slutt lagde faktisk noen av mine bestevenner ett “arrangement” som het “ignorer Mette- dagen” Har aldri vært så knust i hele mitt liv før. Droppet skolen og alt, ville rett og slett ikke leve mere.
      Foreldrene mine skjønte at ting ikke var som det skulle, så de fikk meg til å snakke med noen. Jeg gjorde som de sa, for jeg orket rett og slett ikke mer. De ordnet et møte med vennene mine og noen av de som hadde slengt kommentarene, og det med “Ignorer Mette-dagen” osv, hadde de gjort på grunn av rykter. Noen hadde sagt at jeg hadde sex med de guttene de likte, at jeg baksnakka de og snakka stygt om de hele tiden, at jeg la ut falske rykter om de og at jeg e g e n t l i g ikke likte de. Ikke noe av dette var sant! Var selvfølgelig mye mer rundt det, men går ikke inn på detaljer nå.
      I hvert fall: Jeg har vært utrolig nervøs til hvordan det skal bli å komme på samme spor igjen. Jeg er redd for at jeg skal begynne på et nytt helvette. Men etter å ha lest bloggen din en stund, har jeg funnet ut at jeg vil være like sterk som deg! Du har taklet mye, og jeg vil takle like mye.
      Du skal være stolt over jobben du gjør på bloggen din, Sophie! Du hjelper nok mange, som foreksempel meg!
      Ønsker deg masse lykke til! Håper det går bra og at du gjennomfører det du vil. Klem 🙂

    17. synes så utrolig synd på folk som har et så stort problem med seg selv, at de må sette sånne som deg i dårlig lys.. synes du virker sykt grei og positiv. jeg leste kommentarene lenger opp, mange tror du er dum som et brød og tror neppe du klarer målene du har satt deg. For meg virker du som en veldig smart person, som klarer å snakke for seg, forklare sine meninger veldig godt. Når noen prøver å si ting til deg som: fjortiss, hore, blond, du har silikon , you name it, så klarer du alltid å svare bra for deg, synes du burde ta med deg det i livet.. Synes utrolig synd på deg som må ta i mot så mye negativ kritikk, og som har vært gjennom så mye som du har, hadde det vært meg hadde ikke jeg vært i nærheten av så sterk psykisk som du her!

    18. Bra innstilling! Vil også få ned fraværet mitt,må begynne å ttrene mer så jeg kan få opp gymkarakter+for min egen del,så jeg kommer i form igjen.. vil også prøve å få høyere snitt med tanke på at dette er siste året på ungdomsskolen! Lykke til 🙂

    19. Det er deilig å lese at du har samme holdning til skole som meg, det virker som de fleste “store” bloggerne som bla. Therese gir glatt faen i skole. Jeg hadde 0 fraværsdager i fjor noe jeg er ganske stolt over mht at jeg ikke var 100% frisk gjennom hele året. Snittet mitt kom på 4,9 noe jeg synes er helt ok. Håper vi begge klarer å holde motivasjonen gående, for jeg har aldri følt meg så uklar til skolestat før:)<3

    20. God innstilling! Begynner ikke på skolen før på tirsdag.
      Kan du ha en spørsmåls runde snart ?? Lurer på en del ting ??
      PS:leser bloggen hver dag 😀

    21. hei sophie!!
      du sier du er ‘barbie with a twist’. ja det er du, men du er mer enn det! du er kjempe smart, det ska ldu vite. ofte skriver du dype og alvorlige innlegg, det liker vi! du er egentlig kjempe smart, bare så du vet det! stå på, elsker bloggen din 😀

    22. Kan du skrive litt om hva du mener om innvandings politikken? Det hadde vært veldig spennende og se hva du mener om dette.

    23. Er veldig enig i det Karoline skriver lenger oppe. Du sier skole og utdannelse står høyt hos deg, men hvis du sikter etter et seriøst yrke, er det utrolig lite smart av deg å brette deg ut på nettet som du gjør. Sier ikke at det å skrive blogg, er ødleggende for framtiden, men rosablogging derimot… hadde jeg vært din arbeidsgiver, hadde jeg tatt deg like (u)seriøst som en Paradise hotel-deltager, dessverre. Du legger ut bilder hvor du er halvnaken, og fokuset på kropp og sex er over middels høyt.
      Du stiller deg selv i et dårlig lys. Når jeg ser på deg, ser jeg bare platinablondt løshår, store pupper og brun hud. Du er sikkert mye mer enn det, men dessverre er det sånn de fleste ser deg. Jeg er nesten 10 år eldre enn deg, og når du blir noen år eldre, vil du skjønne hva jeg mener.
      Så kjære deg, prøver ikke å være stygg med deg, setter bare spørsmåltegn ved dobbeltmoralen din.
      Stå på jente!

    24. vil se videoblogg der hvor du viser hvordan du fester clipsa dine når du skal ha håret i hestehale!!!!!!!! er mange som ønsker det, men du oppfyller fadern meg ikke øsnket vårt

    25. Lurer på åssen foreldre du har… du er 16 år og får tattoo uten at de bryr seg. du drikker, og jeg veit de fleste gjør det, men du får liksom lov… også får du LOV til å bruke barbiedop?!?!?! dårlkige foreldre, og dum unge 😉

    26. Jeg skal prøve på det samme! Tror ikkje jeg klarer 5 i snitt, men skal prøve alt jeg kan, siden jeg går i 10. nå. 🙂
      lykke til 😀

    27. det er sant det du sa i ett tidligere innlegg : du sa at folk kanskje tror noe annet om deg, fordi du er blond, tynn og brun osv..
      men du virker på meg som en super jente!
      du er utrolig flink til å blogge, og du har gode meninger om ting. masse masse lykke til dette skoleåret, det er ikke umulig å få det til!
      JUST DO IT 😉

    28. ser det er flere som har skrevet det til deg tidligere, men jeg må bare si at du åpner opp en helt ny verden for rosa-bloggere, om jeg kan kalle deg det? For jeg må ærlig talt innrømme at da jeg først klikket meg inn på bloggen din, trodde jeg at du skulle være en dum bimbo, men etterhvert som jeg leste mer, forsto jeg fort at du er virkelig en ordentlig person, med sterke meninger, og en sterk personlighet. Du viser norge at alle med platinablondt hår og løsvipper ikke trenger å være helt fjerne og teite!
      Så jeg vil bare si stå på til deg! du har så mye å gi av deg selv, og jeg er helt sikker på at du vil klare 5 i snitt!
      Lykke til videre!

    29. Bra du sætt dæ mål.Ha motivasjon opp så fikse du herre sjø;) Æ har ikke drokke på 6 månda no å bare trænt å spist riktig..Å det vises for å si det sånn .Digg å føle sæ i toppform 😀

    30. FY SØREN DU ER INSPIRERENDE , KJENNER MEG IGJEN I MANGE AV DINE TANKER , DU SKRIVER SYKT BRA OG MOTIVER MANGE INKLUDERT MEG.FØLER MEG FOR TIDEN ALENE I DENNE VERDEN MEN Å LESE DIN BLOGG GIR MEG VELDIG MYYE INSPIRASJON TIL Å FORSETTE VIDERE I LIVET OG AT LIVET BLIR BEDRE =)

    31. Jeg liker deg. Selv om du virkelig har det perfekte utseende flere hadde lett dødd for, så er det oppførselen din som gjør det til en såpass flott person.
      Dette er noe jeg ikke sier ofte, tvert imot. For å være helt ærlig, så hater jeg når folk sier det, men jeg sier det uansett; kommentarfeltet er full av sjalusi. Ja, hvem som helst som faktisk har to fungere
      nde øyne kan se at du er mer eller mindre har et perfekt utseende.
      Jeg vil gjerne lese mer om det psykiske, om depresjonen din og hvordan du har taklet det, rett og slett følelsene og tankene dine.
      Beklager for at dette er utrolig overfladisk sagt, men jeg liker deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg