svar på spørsmål “hvorfor liker du ikke dyr?”

Jeg har tidligere uttalt her på bloggen ( i en videoblogg) at jeg ikke liker dyr. Ikke missforstå, jeg er veldig for dyrenes rettigheter, styrer unna sminke som er testet på dyr, bruker ikke pels, ikke skinn osv. Tenker også på å bli vegetarianer når jeg flytter ut hjemmefra. Men her kommer min “historie”.

Da jeg begynte å utvikle depersjoner var jeg 14 år gammel, da følte jeg meg så godt som 100% alene i livet og følte at jeg ikke hadde noen. På denne tiden fikk jeg en hund, Bella. Verdens søteste lille chihuahua♥ Jeg tror ingen helt kan forstå hvilket bånd vi hadde, eller i alle fall hvor knyttet jeg var til mitt lille gull. Hun var på en måte alt jeg hadde, og en stor trøst når jeg hadde det som værst. Når jeg lå å gråt bort dager inne på rommet mitt, lå hun der like ved hele tiden i armkroken. Jeg var aldri, aldri alene, og Bella ble selv veldig nervøs rundt andre mennesker. Lurer på om hun kanskje plukket det opp fra meg, siden jeg var sånn.. Så jeg ble den eneste hun viste tilitt til, jeg var den eneste hun hørte ordentlig på, jeg var hennes – og hun var min.

En dag da vi var ute sammen,da jeg hadde hatt henne i to år, ble hun plutselig bare borte. Hun gikk rundt uten bånd i hagen, men det hadde jo aldri vært et problem. Plutselig så jeg henne ikke noen steder, og hun kom ikke når jeg ropte. Det var vinter, og jeg tenkte at ble hun ikke spist/påkjørt nå, så ble hun å fryse ihjel. Hele familien lette på skift i mange timer, men hun kom ikke.. Etter 9 timer ble hun funnet påkjørt ca 1 kilometer fra huset mitt. Jeg fikk meg en ny chihuahua kort tid etter for å få en slags “erstatter”, men hun har aldri blitt det samme. Det høres kanskje helt grusomt ut, for den nye hunden (rigmor)er veldig søt, men jeg er ikke glad i henne. Jeg er ikke glad i noen dyr liksom, bare Bella. Før var jeg veldig dyrekjær, men nå er jeg ikke det lengre. Det høres kanskje fælt ut, men hun var på en måte mitt første barn, haha! Kan hende noen av dere kjenner dere igjen, med et spessielt bånd til et dyr.



Hahah, begynner å gråte av den filmen, men elsker den uansett. Det hun gjør på 0:16 gjorde hun hele tiden, haha! Ekkelt, men søtt.

140 kommentarer
    1. nydelig skrevet 🙂 jeg hadde en katt før, som vi fikk da jeg var rundt ett halvt år gammel, den var bare min! vi hadde ett veldig spesielt bånd fordi vi hadde jo levd sammen hele livet, og før jul 2010 fikk vi vite at hun og de tre andre kattene hadde fått nyresvikt og måtte avlives. det var ikke fastsatt noen dato, men da jeg kom hjem fra skolen en dag og ropte på henne og de andre kattene var det ingen som kom. da gikk jeg inn å spurte mamma kattene var, da hadde hun avlivet de mens jeg var på skolen. det var noe av det værste jeg har opplevd! fikk aldri sagt hadet til den lille pusen min heller 🙁

    2. jeg har selv en hund som jeg er så sykt knyttet til. Jeg elsker dyr.
      Vi hadde to hunder før, men den ene måtte avlives i vinter. Jeg får tårer i øynene hver gang jeg tenker på henne.

    3. Har en hund æ vet æ ikke bare klart mæ uten.ho e ville mitt. Det verst æ har opplevd e at ho e blit angrepet av 3 hund som va dobbelt så stor som ho. Vi måtte nesten avlive ho etter det men ho klarte sæ. Ps så når ho ble angrepet 🙁

    4. ååh, nå fikk jeg skikkelig vondt inni meg! Jeg skjønner deg så utrolig godt og jeg selv har en hund som jeg er veldig knyttet til, og ingen forstår liksom båndet vi har.. Når jeg leste historien din fikk jeg utrolig vondt i meg og gråt over tapet ditt, jeg tror at hun kom til deg for å være der under depresjonstiden din og når hun følte at du var klar for det, forlot hun deg. akkurat som at hun var der for at du skulle ha noen. (det høres sikkert rared ut men jeg tror det) utrolig sterkt og lese! 🙂

    5. 🙁
      Vi fikk en katt i 2009 , vår første , senere i 2010bestemte vi oss for å få en til. 2.mai i år , ble Edwin (den første katten) påkjørt. Nå har vi fått enda en men INGEN blir det samme som edwin. !

    6. Tnå, så søt hund. Min hund bruker og å gjøre det hun gjorde på videoen, haha. Jeg er sykt knyttet til hunden min og vet det kommer til å bli ufattelig trist den dagen han dør.. Han kan ikke erstattes <3

    7. Har nesten opplevd det samme, men den søte katten min overlevde. Hun fikk svulst i påskeferien, og måtte nesten avlives. Om hun ikke hadde klart seg da, kunne jeg aldri erstattet henne med en ny katt, derfor har jeg bestemt meg for å skaffe meg en hund etter den dagen katten min går bort. Hun blir 12 år dette året, så tiden kommer nok snart 🙁
      Skjønner hvordan du har det, og hvorfor du “hater” dyr etter den opplevelsen.

    8. Jeg forstår godt at det er vanskelig å godta en ny hund når du hadde et så bra bånd med den forrige, og at Bella fortsatt sitter igjen i tankene dine. Du vil kanskje heller ha Bella hos deg enn Rigmor, og det er faktisk forståelig. Det er mange som reagerer slik som du gjør etter de mister både dyr og mennesker som sto de nær og som var der for en. =)

    9. Forstår deg så sykt! Var så utrolig glad i kaninen min, hun var som en liten unge for meg! Merkelig hvor glad man kan bli i dyr..

    10. Har selv en katt jeg er utrolig glad i. Har hatt henne siden hun ble født, altså i 6 år, og hun har alltid vært MIN, selvom vi i familien på en måte deler på henne. Vi har et spesielt bånd egentlig, selvom folk tenker “det er bare en katt”.. men jeg kan ærlig si at jeg savner henne når jeg er borte eller på ferie. på en tid da jeg kranglet ofte med mamma og det ble mye skriking og gråting så støttet katten min meg faktisk. hun angrep faktisk mamma på foten og når jeg satt på rommet å gråt kom hun og koset med meg og viste omsorg. utrolig rart men spesielt… 🙂

    11. har hatt mange dyr som har blitt revet bort fra meg, hest,katt,hamster,marsvin. men jeg vet at di hadde det bra den tiden di levde og at jeg gjorde det som stod i min makt for at di skulle ha det bra. noen døde av alderdom andre av andre årsaker.. men jeg har lært meg at det er livets gang. det finnes alltid ett dyr der ute som kan trenge ens kjærlighet og godhet. og jeg lover deg.. det er VANSKELIG og ikke knytte bånd til nye. sånn som “ny” hesten jeg kjøpte etter jeg solgte gammelhesten min(gammelhesten ble sparket ihjel av en annen hest hos nyeier og måtte nødslaktes, gråt i flere dager..) men jeg viste at nyponnien stod i stallen og trengte meg, og hadde det vært opp til gammelhesten hadde ho ville at den nye skulle få oppleve samme type kjærlighet som ho fikk. har “ny” hesten den dag i dag, to år etterpå.. kunne ALLDRIG tenke meg og kvitte meg med han, men hest det vil jeg alltid elske uansett for hvert dyr er fantastisk på hver sin måte. ingen er lik!

    12. Jeg har selv 1 chihuahua, historien min er igrunn ganske lik din.. Når jeg var 14 fikk jeg deprisjoner og livet var ikke lenger vert å leve.. Så en dag forandret alt seg, når jeg fikk min egen lille chihuahua.. En nydelig liten langhåret chihuahua! <3 hun er det som får meg til og smile, og jeg elsker hun og hun meg! <3 oss 2 for alltid ! <3

    13. så trist 🙁 jeg hadde ei katt som liksom var mi,ho lå i sena mi sammen med meg når jeg la meg,og når jeg sto opp..ho var egentlig familien’s katt..men d ble liksom aldri noe familien’s,men mi..etter hvert fikk vi oss hund slik at pappa skulle få noen med seg når han var på fjellet,en alaska husy…men han(storm) var HELT vill,for å si det på den måten..så det endte med at pusi BESTANDIG var oppe på rommet..å bare knapt ei uka etter at stormen var “flyttet inn” stakk ho av å var borte i nesten 14 dager,å på disse 14 dagene lette jeg og familien omtrent i HELE harstad..å så komm ho hjemme i 2 dager før ho ble påkjørt 🙁 så jeg vet at det er helt jævlig..å jeg kommer aldri til å få meg katt igjenn,føler liksom at det ikke går ann å “erstatte” ho :/

    14. SÅ FLINK DU ER TIL Å BLOGGE SOPHIE!!!
      dIGGGER BLOGGEN DIN, DEN ER SUPER BÅDE DEG OG BLOGGEN !
      STÅ PÅ , DU FORTJENER DET BESTE!! =) <3 <3 <3

    15. Kjempe søt hund! Trist historie 🙁
      Skjønner hva du mener… ingen hund kan sammenlignes eller erstattes. Jeg har selv et veldig sterkt bånd med min hund og om jeg hadde fått en ny hund som var helt lik ville det aldri blitt det samme.

    16. awww ! 🙁 <3 Så søt! Jeg har/har hatt mange kjeledyr. Det finnes ikke noe værre i verden en å miste et kjeledyr. Og jeg er enig i at det er slik at de blir som barna dine... Lykke til videre 🙂 !

    17. åå, får tårer i øynene altså! Hadde og en hund, Nemi, og hun ble bare 1,5 år fordi hun ble syk. Det var noe i magen hennes, og vi dro til dyrelegen og de fant noe i magen hennes, vi fikk noe slik at hun skulle få det ut, men det hjalp ikke. Hun ble bare verre og verre, og vi bestemte oss for å avlive henne, for det var bedre enn at hun skulle pines, men den dagen vi skulle dra for å avlive henne, fant vi henne halvdød i gangen…det var for sent, og hun døde i armene mine :'( det var så forferdelig! Fikk en ny hund, men det blir ikke det samme. Jeg er jo glad i han osv, men det blir bare ikke… det samme osv. KOmmer aldri til å glemme det eller henne! <3

    18. skjønner deg! jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort dersom pusen min forsvant. hun er den eneste som forstår meg.

    19. Min første hund hadde jeg det på samme måte med. Vi avlivet han av alder og sykdom, men ingen av hundene vi har hatt senere kan erstatte han.

    20. kjenne til den dær, ikke at hund min (shadow) e død men, han e såå spesiell og snill, han e snart 12 år gammel, og vi har fådd en til hund som e 2 år gammel no, vi bestemte oss for å få en til hvis han shadow skulle gå bort, ellers hadde det vært vældig rart å komme hjem til ingen hund. Men ser den at det ikke blir det samme som sin første hund.

    21. trist historie! fikk nesten tårer i øynene,eller okei skal ikke si jeg ikke hadde det..:'(
      så søt stemme å latter du hadde på videoen! 😀 elsket hunden,kjempe søt<3

    22. jeg mistet fuglen min i dag, og han ble bare 3 år. Han kunne snakke og var skikkelig tam, selvom hjernen hans var på størrelse med en nøtt. Og han var alltid der for meg på en måte, visste når ejg var lei meg.. rart å tenke på at han er borte 🙁
      har også en hund som gjør akkurat det samme som din gjorde på 0.16 😛 han gjør det hele tiden 🙂 <3

    23. Jeg har hatt samma forhold til hunden min (sofia), som også ble påkjørt. Når jeg leser texten din rinner tårerne, men jeg kan ikke la være og smile. Alle de gode stundene jeg og Sofia hadde sammen er uerstattelige og ingen annen hund kan erstatte hennes “plass”. Vi har alltid hatt hunder ettersom stefaren min driver med jakt så vi fikk fort ny hund. Men som sakt tar ingen annen hund hennes plass. Oj, dette ble en lang text, var virkelig ikke meningen. Ville bare si at jeg skjønner hvordan du har det 🙂

    24. Nydelig skrevet ! Har selv hatt en hund,vi hadde hu i 8 år ..men måtte gis bort :/ Utrolig knytta til den hunden ! Har fått ny hund,men blir lism ikke det samme.

    25. Off, Nå ble jeg rørt! Jeg har selv en Chihuahua jeg er veldig knyttet til, og er livredd for at noe lignende skal sje. Hun løper fritt i hagen hver dag, men hver gang jeg snur meg, og ikke ser henne med det samme, stikker det i hjertet og blir redd dette er dagen det gikk galt.

    26. skjønner deg
      Hadde en liten hund som het lana, ( bichon frisè ) den var så søt. jeg ble ofte utestengt på barneskolen, og tro det eller ei, men lana trøstet meg ! Om hun merket jeg var trist, så kom hun og la seg i armen min, og ville leke litt, det var så fantastisk. men hun dødde i 2008, hadde hatt henne i 7-8 år, . Jeg var helt ute av meg, jeg lå og ropte ” jeg vill ha lana tilbake ! ” ingen hadde trodd jeg ville reagere som jeg gjorde. ikke bare mistet jeg et familiemedlem, jeg mistet også min aller beste venn..
      Og hun er uerstattelig, ingen kan noen gang erstatte henne..

    27. Off, så trist ! Jeg kjenner meg litt igjen egentlig. Jeg hadde en hund, han het Marco. Han og jeg hadde et skikkelig spesiellt forhold, jeg var ganske ofte lei meg og følte meg alene. Men Marco hjalp meg gjennom det.
      Jeg husker en dag jeg kom hjem fra skolen tidligere i vår, mamma og stefaren min ville snakke med meg. De fortalte meg at de hadde valgt og gi bort Marco, fordi dee mente det ble for mye “stress” og ha en hund.” En uke etterpå kom det noen og hentet ham, og nå bor han i Harstad mens jeg er stuck her i Stavanger.
      Huset føles aldri som det samme lenger, det føltes helt tomt ut uten han. Som jeg savne den lille gutten min..

    28. Jeg skjønner godt hva du mener! Har en katt nå, har hatt henne siden jeg var 8. Hun kommer alltid når jeg gråter, kommer hele tiden og skal ha kos. Selv om det bare er en katt, så får man syke bånd med de. Og jeg kjenner selv at ingen dyr kan erstatte henne når hun dør. Og den dagen gruer jeg meg insane til, aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre da..

    29. såå trist :'(, hunden familien min hadde i skottland, og den eg blei oppvokst med døde og det var heilt forferdelig, så eg forsår kos du har det, men eg kunne aldri stoppa elska dyr, og eg elske penny min nye lik hund sykt mye, men eg fårstår deg fordeom.. trist historie, fikk til og med tøre i øyekroken.. søtt video!! :))

    30. aww ♥♥ fint skrevet, sjønner deg godt!
      tihi, hunder flest gjør sånn som i filmen når det klør 😀 veninna mi sin hund gjør det alltid…haha ♥

    31. Jeg har oppvokst med hunder hele livet mitt, og mistet mange, men har blitt glade i alle sammen.
      Nå har jeg 5 hunder og har et spesielt bånd med hver og en av dem!

    32. Jeg skjønner hvordan du har det, og jeg har vert oppi samme situasjon selv, for ikke så lenge siden… Dette var en kanin som jeg hadde hatt i to år, og en dag så var hun skikkelig uheldig og datt ned 2m og døde. Dette var verken min skyld eller noen andres skyld. Hun sprang fritt i en stor løe, noe som hun hadde gjort i sånn ca 1 år, og en dag så falt hun bare. Hun falt på en plass som jeg ikke visste om fantes i den løa. Det å ha hun fritt i den løa var ikke noe problem, og hun kom springenes mot meg når jeg ropte. Jeg kunne kose med hun i flere timer, og hun var like rolig. To uker før hun døde så fikk jeg tak i en ny kanin, og disse to kaninene ble kjempe gode venner. Kort tid etterpå så fant jeg ut at Bambi, kaninen som døde, skulle ha kaninunger. Jeg såg skikkelig fram til det, og jeg planla at jeg skulle plukke ut en kaninunge som jeg skulle ha selv. Kaninungene fekk jeg aldri oppleve.
      Det var jeg som fant Bambi, og da jeg såg hun så såg jeg med en gang at hun var død. Tårene begynne å trille, og livet mitt var ødelagt.. følte jeg. Jeg kom aldri til å smile igjen, jeg kom aldri til å vere glad, og jeg kom aldri til å le. Oppi alt det vonde så måtte jeg ikke glemme at jeg hadde en til kanin som måtte få mat og ikke minst kos.
      Etter en kort stund så fekk jeg ny kanin, en unge. Jeg var kjempe glad for at jeg hadde fått meg en ny kanin, og livet mitt gikk videre. Jeg grein fremdeles, men jeg hadde begynt å tenke på di gode minnene jeg hadde hatt med verdens beste kanin.
      Jeg har begynt å bli glad i den nye kaninen også, og den er kjempe kosete, men jeg kan aldri bli like glad i denne kaninen som jeg var i den forrige. Ingen kan erstatte min søte koseklump, Bambi. <33
      Jeg kjente at det var veldig vanskelig å skrive denne tenksten, og tårene trillet, og jeg håper at du forstår hva jeg har skrevet, for jeg orker ikke å gå igjennom teksten.
      Klem Ingrid

    33. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det ..
      Jeg har en tibetansk spaniel tispe som jeg fikk da jeg var 6 ( mamma lofte meg en hund men så døde hun så da kjøpte pappa en til meg kort til etterpå) nå er jeg 13.. har hatt Tanja ( hunden min) i 7 år nå ! hun betyr absolutt ALT for meg ! så for ca 2 uker siden fikk vi oss en chihuahua ( ikke noe erstatting for min hund lever enda 🙂 ) .. men det var ikke som planlagt.. hadde henne i 2 dager så leverte vi henne pga pappa følte jeg ikke hadde den gleden han trudde jeg skulle ha og at jeg syntes så utrolig sund i Tanja fikk så dårlig samvittighet ovenfor den andre hunden vår alltså Tanja .. Men så angret vi å prøvde alt for å få henne tilbake til og med samme dag vi leverte henne .. men det var forsent,, hun var solgt. Angrer enda men har det så utrolig kjekt med Tanja ! hun er tross alt VERDENS BESTE HUND ! elsker henne så sykt ! å har nok med henne nå !
      Men det må nok ikke ver lett for deg sophie..
      Men kan du legge ut bilder av den nye hunden din ?

    34. I fjor gikk katten min bort. Ho var 15-16 katteår som tilsvarer 90+ i menneske år. Ej og ho hadde det samme som du sei, et bånd som var umulig å slite. Vi brukte å sleppe ho inn om morgon og ho la sej i senga mi og sov attmed mej. Men i oktober fant vi ut at ho hadde svulst som spredde sej bare mer og mer. Vi hadde ho heime en kveld og måtte avlive ho neste dag 🙁 Jeg tenker fremdeles mye på ho og savner ho som en bestevenn! :'( Vi begravde ho i hagen våres og der ligge ho den dag i dag.

    35. Uff, stakkars deg! Jeg har hund selv og aner virkelig ikke hva jeg skulle ha gjort uten ham<3 :/
      Du må vite selvom du ikke liker Rigmor nå, og at hun ikke kan erstatte Bella så må du likevel gi Rigmor en sjanse. Ingen hunder er like. Alle er unike og forskjellige, du må gi henne en sjanse selvom hun ikke er Bella. Alle fortener det. La henne fylle tomrommet ditt<3 🙂

    36. Trist innlegg osv. Men sånn som du snakket til hunden din? Det er ikke bra. “kom kom kom kom bella kom kom bella kom kom”

    37. Du er so søt. Ønsker du å gå på en date? Du er mitt Idol! Jeg elsker lange turer over stranda. Ring meg!

    38. Så sykt trist å lese!
      Det går ikke an å få en erstatning, de blir absoulutt aldri det samme!
      Men utrolig søt hund var det,
      så morsomt det den gjorde på videoen! 🙂
      Veldig smart hund jo! :))

    39. akkurat sånn som hun drar seg bortover med rumpa gjør min chihuahua også ganske ofte, og hun heter Bella :- )

    40. Uff, herregud så trist. Skjønna de altfor godt!
      E hadde en katt som hette og Bella. E va utrule glad i ho, kunne ikkje tenke me en dag utta ho som kom me imøte når e kom heim, kom innpå rummet mitt um net’n for å kose, leike me ho osv. Å en dag va ho burte, e lette og lette, mn fant ho ingenplasser. Det værste me alt va tanken på at ho knskje kunne ver innestengt en plass. Men 14 dåggå ette vart ho funne påkjørt i veigen kje langt fra oss. Da hadde ho vore dø 14 dager.
      E grein og grein, va kje på skule, klarte ikkje. Det va så å si HELT forjævli.
      å ho vart berre nun viku over 1 år : <3
      Så e skjønna at du va/æ lei de : utrule trist når slekke ting skjer, å du kje fe gjort no me det :
      Men det æ kje slekk at e kje kn elske andre dyr, har fortsatt en kaninan kalla Nusse som e elske utrule høgt, kn kje forestille me et liv utta hn : (å ja, Nusse æ en HAN) 🙂
      Men e fåresle at du prøve å bli glad i et anna dyr. Men um de ikkje går, så går det kje 😉

    41. Forstår deg kjempe godt. Har selv et helt utrolig bånd til den ene katten min. Hun hører nesten bare på meg, koser kun med meg og gir seg helt over til kun meg. Fikk den rett etter jeg hadde blitt operert, og som du sier tror jeg dyr kan føle det på seg at mennesket ikke har det bra. Nusse ble i allefall trofast ved min side under hele opptreningen, og hele livet etter på, og er det fortsatt. Mister jeg henne, mister jeg en del av meg selv føler jeg. Ingen annen katt i verden kan erstatte henne.

    42. Off så trist :-/ vet ikke hvordan jeg hadde taklet å miste min hund <3 får tårer i øynene av å tenke på det; hun betyr mer for meg enn alt annet.

    43. Så trist, jeg mistet kaninen min nå i sommer, det var en stoor hund som åpnet buret også rømte hun 🙁 ble 2 år akkuratt den dagen hun forsvant…. 🙁

    44. Nei, så søøt hund<3 skikkeli trist historie!
      Jeg har alltid ønsket mej en hund, og får ett år siden fikk ej det.
      Vet ikke hva jeg skal gjør av mej den dagen han dør:( Er så sykt glad i han!

    45. Man skal aldri erstatte ett dyr. Skjønner tanken veldig godt. Men jeg jobber med dyr. Og vet at ALLE dyr har forskjellig personlighet:)
      Håper du kan lære deg og bli glad i Rigmor som hun er og tenke på at bella har det godt nå:)
      Klem:)

    46. Å så Grusomt! Jeg også har hatt det sånn 🙁 … det kan du lese på min blogg yesandno.blogg.no 😉

    47. kjener meg i gjenn hunden min ble selgt hun var værdens beste for meg jeg gråter og sorger overhenne hvær dag men skal kansje få en ny hund men ingen kan erstatte henne Hun heter nora (kaller alltid meg nora på alt )<33

    48. Så utrolig trist! Fikk helt tårer i øya.
      Har en chihuahua selv og klarer ikke å tenke tanken en gang hvis den hadde dødd…. også på den måten :((
      Videoen var kjempe søt. aww, så søt hun var!!
      Jeg er forresten fast leser av deg, og bare “elsker deg” hehe :)) du er så søt og morsom!

    49. Skjønner åssen du har det, men denne nye hunden må ikke lide for det. Håper du gir den masse kos osv, selvom den ikke kan erstatte bella, men alle dyr trenger omsorg, og du er en stor del av det.

    50. Utrolig trist! LIke før jeg begynte å gråte! tårene bare presset på..!
      Jeg har en hund selv som jeg er ufattelig glad i. Jeg fikk hun ganske når jeg var ganske ung, så det har på en måte vært litt vanskelig. Men nå som jeg er eldre så har vi knyttet et sterkere bånd. Det er noen ganger jeg tenker på den dagen hun vil dø, og jeg begynner å gråte med en gang. Jeg er så glad i Fiffi, og vil aldri miste hun.. <3

    51. Vist du ikke er glas i den nye hunden din og hater den så kvitt deg med den.alle dyr fortjener kjærlighet.

    52. Hei!! husker for noen måneder siden da du fortalte at du ikke hadde fått lønnen fra blogg.no…
      synes det hørtes ganske kjipt ut for deg siden du er såå flink blogger, og fortjener lønn for strevet ditt<3
      men har du fått lønn i det siste? 🙂

    53. åhh 🙁 kor trist, æ har sjøl 2 katte som æ e altfor glad i, kunne ikke tenkt mæ et liv uten dem selvom de bare e 2 katte liksom.. trur heller ikke folk kan skjønne kor glad æ blir i dyr og kordan “Bånd” æ har med de kattn mine… æ mista hundn min for 2 år sia tror æ ? hadde hatt ho i livet mitt og sett ho kvær einaste dag sia æ va født… va utrolig tungt og miste ho.. 🙁 så kondolere

    54. grusomt. har et helt spesiellt bånd til katten min. Jeg har to katter, men jeg merker så utrolig stor forskjell på dem, begge er herlige. men den ene er helt nydelig, føler han forstår meg. jeg kan tenke mwg til hvordan du har det. hvis jeg mister katten min nå, jeg jeg ikke hva jeg skal gjøre..

    55. Så trist. Har en liten hund selv, som jeg eelsker, kunne ikke sett for meg å miste hun. Men, når “Bella” gnei seg bortover gulvet er det fordi hun har fulle analkjertler. Altså, må egentlig til dyrlegen å fikse det. Bare så det er sagt :p

    56. Så utrolig trist å lese, har alltid hatt hund og har en nydelig rottweiler nå. Kan se for meg hva du følte da dere fant henne.. Håper du en dag vil finne en ny bestevenn som du vil elske like mye 🙂 Hunder er virkelig de mest fantastiske skapningene! Klem

    57. det hunder gjør når de drar seg bortover gulvet sånn, er at de prøver å få hull på analkjertlene sine.. hahaha.

    58. det må ver den mest idiotiske grunnen til at du ikke liker dyr..siden ein jævla idiot nettopp skøyt å drepte ein kammerat av meg,ska eg då slutta å liga folk?ta deg sammen blondi..å gi vekk hunden din til noen som kan være glad i henne å sette pris på henne!

    59. kjenner meg virkelig igjen. jeg har selv slitt mye med depresjon, og for 1 år siden fikk jeg ei lita chihuahua jente som også heter Bella. Hun har hjulpet meg gjennom mye, og det er så godt å ha henne når jeg har det vanskelig. utrolig rart at man får et slikt forhold til et dyr, men sånn er det bare. elsker henne virkelig 🙂

    60. Jeg kjenner meg også igjen. For ca 4 år siden fikk vi 2 hunder, Alaska Malamute, En gutt og en jente. JEg ble veldig knyttet til jenta. På nyttårsaften i fjor ble hun påkjørt når jeg gikk tur med henne. Har ikke blitt det samme med hunder igjen etter henne.

    61. Fikk tårer i øyene 🙁 Hadde selv en liten kanin når jeg var mindre , ca 8 år ? jeg var veldig glad i den , men det viste jeg ikke helt føre den var borte! 🙁

    62. åh, herregud 🙁 skjønner hva du mener .. man prøver liksom å styre unna å bli glad i ett nytt dyr, i tilfelle det skulle hende den noe, eller den skulle blitt borte .. hvil i fred <3

    63. søtt innlegg, skjønner den første delen der du aldri kommer til å finne en som Bella igjen.. Men å ha en hund, som du IKKE er glad i, det blir feil. Stakkars Rigmor som har en eier som ikke er glad i seg.

    64. Det er noe helt eget å ha en hund ved seg når man har det tungt, det er utrolig hvor mye de kan hjelpe oss uten å si noe. <3

    65. Det er jo kjempe trist å miste noen som er veldig nær deg.jeg har selv en chihuahua hund og er alltid redd for at han skal stikke av og bli påkjørt eller noe.Synes det er veldig trist å høre.Men den nye hunden din trenger også kjærlighet så håper at den får det=)det vil jo sef aldri være det samme.

    66. jeg kjenner meg helt igjen i historien din! hadde selv en tibetansk spaniel som het bella og etter jeg mistet den har jeg ikke vært glad i noen dyr.
      Hun var best! og jeg elsket henne.

    67. herregud.. så utrolig trist! fikk meg en liten chihuahua for en stund siden og kan ikke forestille meg et liv uten han nå. tenk å finne hunden sin påkjørt 🙁

    68. Føler på en måte det samme : Har fått hund nommer 2 etter at den andre hunden ble påkjørt for snart 1 år siden. Han var 2 år og het Lord, nå har vi Milo, men det er overhode ikke den samme hunden.
      Savner Lord :’ (

    69. Ja jeg kjenner meg igjen. Jeg hadde en katt i tolv år, og vi hadde ett utrolig sterkt bånd. Savner henne så utrolig mye. Sykt søt film, og sykt søt hund!

    70. jeg tror det er fordi at hunder kan lese følelser, og at de av den grunn kan bety så mye for folk med depresjon. jeg har selv hatt depresjon i godt og vel to år, og hadde det ikke vært for hunden min ville jeg antageligvis ikke vært her den dag idag! hunder er magiske, virkelig!

    71. Jeg har en hund, han bruker å gjøre akkurat det samme som Bella gjør på videoen. Klarer aldri å ikke le når hunden min drar seg bortover golvet på den måten.
      Utrolig trist at hun forsvant, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort hvis hunden min hadde blitt borte. Han har stukket av et par ganger men vi har fått tak i han igjen. <3

    72. jeg gråt…
      Jeg har også en Chihuahua og jeg ville tatt selvmor hviis han døde <3<3
      du er flink som kom deg over det 🙂

    73. Herregud for en trist historie 🙁 skjønner deg nå, men du kan jo prøve å la vær å se på Rigmor som en erstatter. Om en nær venn dør, så betyr det ikke at du aldri kommer til å bli glad i en ny venn ikke sant? Kanskje et teit eksempel, men håper du forstår. Selvfølgelig blir det ikke det samme uten Bella, men du har nye sjanser med Rigmor 🙂

    74. Tjohoo..Veldig søt film av hunden din (: Fordi hun setter seg på rumpa å `aker` bortover..(Ganske ekkelt. Da må du nemmlig tømme tarmen..nemmlig! Har en chihuahua selv..Og den rasen klarer som regel ikke tømme den helt selv..Gjør det typ 1 gang i året (: hør med vetrinær 😉 hihi

    75. har akkurat opplevd det samme bare med en katt!
      hu har jeg hatt helt siden jeg var født, nå er jeg altså 13 år.. 24 juni 2011 gikk hun bort, og jeg hadde det helt FORJÆVLIG, hun sov ikke ved siden av meg når jeg la meg, kunne ikke kose på henne eller leke med henne mer.. jeg hadde et utrolig tett bånd med hun, alt ble helt tomt når hun gikk bort ettersom jeg hadde hatt hun hele livet mitt i 13 hele år! åå, som jeg savner hun!! :'(

    76. skulle bare si at jeg vet hvordan det er det med å miste et dyr 🙁
      jeg hadde en schæferhund (de er jo ikke like små og søt som en chihuahua da, men fantastisk flotte og veldig majestetiske, mye status) hun fikk en sykdom (ikke noe arvelig.
      Jeg dro på skolen en morgen og Kayza skulle på operasjonsbordet den dagen, men jeg hadde fått beskjed fra dyrlegen at det kom til å gå bare fint.
      Når jeg kom hjem fik jeg vite at hun ikke var mer, jeg vare helt ifra meg i flere uker, ville heller ikke se andre schæferhunder for da ble jeg så deprimert :/
      Men jeg kjøpte meg en mittelspitz, det var ikke samme rase, men de er ganske lik i gemytt, veeeeeldig lettlært .. og da ble det en stor trøst, for jeg tengte ikke på kayza når jeg så på henne liksom 🙂
      kanskje det var det du skulle gjort ?? kjøpt deg en annen rase når hunden din døde ??
      Jeg elsker da alle dyr og har tre hunder nå 🙂 er oppvokst på gård, så dyrene har jeg hadd tett på hele veien ..
      Får håpe du blir glad i dyr igjen foresten, du går glipp av mye kjærlighet ved å ha det sånn 🙁
      Jeg har foresten en pomeranian som også er redd andre og bare liter på meg liksom, så tror det ligger litt i de små rasene på en måte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg