hvor går grensen for utroskap? + v.blogg

Laget egentlig en lang videoblogg, men det tar så latterlig lang tid å laste de opp uansett hva jeg gjør så da blir det denne istedenfor!
Det jeg egentlig snakket om, var meg og kjæresten min, og at jeg ikke er en dårlig kjæreste bare fordi jeg synes andre er kjekke? Han synes naturligvis andre jenter også er pene, det er menneskelig. Jeg flørter heller ikke med andre, og er ikke på “date” med andre gutter. Men jeg har alltid hatt flest guttevenner, og kommer aldri til å gi de opp for en kjæreste. Han har jentevenner også, og det er helt greit.Jeg er ikke utro fordi jeg synes det, jeg er ikke slem eller frekk, jeg bare synes andre ser bra ut og mener guttevenner er greit – men selfølgelig synes jeg kjæresten min ser best ut, er jo en grunn til at vi er sammen. Det er jo han jeg har følelser for, det er han som er den første jeg tenker på når jeg står opp, og den siste jeg tenker på før jeg sovner. 
Kjæresten min er ingen tøffel bare fordi jeg er eldre, og sier klart ifra når noe ikke er som det skal. Dere må tenke på at her får dere min side av saken, hadde han hatt en blogg hadde han sikkert skrevet ting dere hadde vært uenig i også. 

Uansett, gleder meg utrolig mye til å se om han 4 dager. Verdens fineste og snilleste kjæreste 

Men jaja, her har dere en “blablabla” videoblogg! Og nydelig startbilde foresten, blir flau som faen… 

Så, fortell meg gjerne. Hva slags forhold har dere egentlig? Dere får jo tydeligvis ikke lovt til å synes andre er kjekke, ha guttevenner..? Og hvor går grensen for seriøs utroskap for dere? For meg går nok den på et romantisk kyss som skjer på tomannshånd, da er det utroskap mener jeg.. Og hadde dere tilgitt deres kjæreste om han/hun var utro? Helt ærlig nå! 

142 kommentarer
    1. Jeg har også mange guttevenner og det må jo være greit! Man må kunne være venner med andre selv om man er i et forhold 🙂
      Grensen for utroskap for meg går ved å kysse andre, men overdreven flørting er ikke greit..

    2. er så enig med deg!
      kan jo ikke plutselig synes at alle av det motsatte kjønne ikke har ett bra utseende, bare fordi du har kjæreste – det blir jo helt feil!

    3. Ja, jeg hadde tilgitt han <3 men det spørs HVA han hadde gjort liksom 🙂 utrolig teit av enkelte folk å kommentere dritt på bloggen din uten grunn!!

    4. Jeg haldt på med en, han pulte bestevenninna mi på fest da jeg var på ferie. Å ha sex med andre selv om det er fyllesex eller i edrutilstand er utroskap. Også om typen min hadde kysset en annen jente eller snakker med hun på textmeldinger/face to face med sånne tema som at hun er så deilig osv om du skjønner. Eller om han sier han tenke på andre mest vi har sex. Det er det samme så utroskap vil jeg si 🙂

    5. viss jeg hadde vært sammen med en så hadde jeg nok ikke tilgitt han viss han var utro mot meg.. altså viss han kysset en annen jente, eller gjort noe mer med henne for å si det sånn!
      men jeg synes heller ikke det er galt å synes at andre gutter er kjekke, det gjør deg ikke utro!

    6. Utroskap er utrolig dumt og stygt å gjøre. Men har SELFØLGELIG lov til å syns andre se bra ut. Alle tenker sånn eller syns det uansett om man har kjæreste eller ikke.
      Men f.eks det innlegget lenger nede av deg og han svenske kisen, det syns jeg da er å gå for langt når man har kjæreste. Fordi det er bilder av du og han med hjerte. ” Og kanskje dere kan bli kjærester” eller what so ever. Mener ikke dømme, men syns det var ”litt” over the top.

    7. At man har venner av motsatt kjønn utenom forholdet og syns andre er kjekke/pene er da helt normalt. Men som du sa; Det er kjæresten min jeg har følelser for og da synes jeg han er best på alle måter. Man er ikke dårlige kjærester selv om man synes godt om andre.
      Om jeg tilgir utroskap kommer helt an på. Det er det der med ‘gode og onde dager’, og da må man jo nesten regne med de onde dagene også! Jeg vil si det er utroskap når man begynner og tafse, kline og det som verre er. Jeg er fortsatt sammen med kjæresten min, som har gjort ting bak ryggen min, men det har vært veldig tungt og legge det bak seg, og det gjør noe med tilliten til en person når det blir slik…

    8. du burde IKKE være ukikker på NOE når det gjelder ansiktet eller kroppen din! du er kjeeeeempepen! loveu

    9. det må hva låv å synes andre ser bra ut, vess man ikke kan snakk me andre gutta eller syns nå om dem, da bi det berre dårli stemning mellom deg å kjæresten.. heilt greit sånn som dokk har det!;)

    10. Du er så søt! x) digger deg!
      men utroskap for meg er om det blir om de kysser og om de da klår på hverandre på visse deler.. Men jeg skjønner godt hvordan du har det! Har bare guttevenner jeg og, og + at jeg er en av de mest guttegærne jentene, så jeg kommenterer det hver gang en kjekk gutt går forbi meg imens kjæresten er der :p men så har jeg og han sånn forhold at vi stoler såpass mye på hverandre og alt, så han får tilog med lov til å ha jenteovernattingsbesøk, bare de to, av meg uten at jeg sier noe annet til det enn “kos dere”.. Så ja :p haha

    11. jeg er helt enig med deg. har vert i et forhold for ikke lenge siden, og jeg sa ofte; “åh han var fin! ” osv til vennene mine og til og med kjæresten og det har jo ingenting å si. Grensen for utroskap er det å få følelser for en person og kysse/kline eller ha sex med den personen. men om du kysser en god venn hadde jeg sagt at det var ok. Jeg tror ikke at jeg hadde tilgitt utroskap om det var følelser inn i bilde. men kanskje om du angrer veldig og at det ikke betydde noe hadde han blitt tilgitt.

    12. jeg mener at grensen for utroskap går når en kysser noen og tungen er innblandet. Hvis kjæresten min kysser en annen jente (på fest f.eks.) på munnen, kan jeg tilgi han, fordi folk kysser jo moren sin på den måten. Jeg synes ikke det er “greit” men det går an å tilgi. Hvis han tungekysser med noen er det utroskap, og jeg er usikker på om jeg ville ha tilgitt han.

    13. Hadde ikke tilgitt kjæresten min, nettopp fordi han alltid er så utrolig herlig, snill og trofast. Om han da hadde vært utro, hadde det kommet som et enormt sjokk for meg og jeg hadde virkelig, VIRKELIG blitt såra. Hadde gått rett fra han, til tross for den hjertesorgen jeg ville fått.
      Grensa går vel ikke ved et romantisk kyss på tomannshånd? Det er jo utroskap å kysse en av det motsatte kjønn lett på munnen også, selv om fler er til stede?

    14. Det er veldig individuelt tenker jeg, men jeg tenker at grensen går ved roting. Når det blir noe mer en smask-kyssing.
      Du er så gossin Sophie!! Og du må ikke være “flau” over munnen din, den er jo kjempesøt 🙂

    15. Jeg hadde tilgit han om han hadde komt og sagt selv at han hadde kysset en annen jente, jeg hadde ikke tilgit han med en gang.. han måtte ha fort gjort opp for seg, for jeg mener at det er tiden etterpå som teller. Men om han hadde hatt sex med en annen jente, da hadde jeg aldri tilgitt han, uansett.. Men det er min mening:)
      og selvfølgelig skal man få låv og syns andre gutter er kjekke og ha guttevenner! Jeg mener.. haloo! Hva slaks menneske syns ikke andre gutter er kjekke og har guttevenner selv om de har kjæreste da!
      🙂 Liker bloggen din! Du blogger ærligt! Det liker jeg<3

    16. Har ikke kjæreste, men det er veldig vanskelig å si om jeg ville tilgitt han om han var utro. Spørs helt sitvasjon.
      Hvordan får du extensionet ditt til å se så ekte ut? 🙂

    17. hahaha, bare fordi norstrand ligger midt i Oslo trenger dere ikke klikke med kommentarene deres da? Jenta bor ikke i Oslo, ro ned hahahah

    18. Har selv kjæreste og jeg syns det er helt greit at man syns andre gutter kjekke, man er ikke utro pga det.
      Når det kommer til utroskap så syns jeg grensen går til et kyss osv utover det. Man kysser ikke andre når man har kjæreste, sånn er det bare. Vet ikke om jeg kunne tilgitt han, kanskje hvis han kom med maange unskyldninger og beviser for meg at jeg kan stole på han. Men han måttet jo selvfølgelig vinne tilbake tilliten igjen.

    19. Får du ikke sykt vondt i tryne av å gå rundt og lage sånn stygg munn heledagen ? gaad du er fjortiss

    20. Okey, jeg har aldri reagert sånn rart på noen av dine innlegg på bloggen , men her var det noe som ikke stemmte ; ) Du skrev :Jeg er ikke utro fordi jeg synes det, jeg er ikke slem eller frekk, jeg bare synes andre ser bra ut og mener guttevenner er greit – men selfølgelig synes jeg kjæresten min ser best ut, er jo en grunn til at vi er sammen.(slutt) Legg merke til at det står : jeg syntes kjæresten min ser best ut , er jo en grunn til at vi er sammen! Så bare lurer på om du bare er sammen med han fordi han er kjekk ? Du mente det sikkert ikke helt sånn , men det var sånn jeg tolka det , så bare lurte på om det kunne være tilfelle ? ;s Jah , ville bare si ifra at det var litt sånn , ikke bra ; / Men ellers digger jeg bloggen din , og deg(Peen)! :D<3

    21. etter mange rykter og faenskap har meg og kjæresten min bestemt oss for og holde oss unna alt av det motsatte kjønn, noe som fungerer veldig greit. Det har også vært en episode da han var hadde en vennine av meg på fanget og spørte om de skulle kysse når de var alene av en eller annen grunn. det gikk over den grensen jeg har hvertfall etter mye motgang.. men jeg tilga ham,og vi er fortsatt sammen den dag idag ^^ ..

    22. Slik jeg og kjærsten min har det, så har vi det utrolig bra ! Vi kan sitte å se på filmer, eller bilder av folk på nettet,
      og jeg kan si; Damn, han var kjekk !
      Og han kan si; Fyfaen, hu var digg !
      Uten at det gjør noe, for vi stoler såppas på hverandre begge to. Begge finner på noe med venner av det motsatte kjønn, så lenge det ikke skjules, og så lenge jeg vet hvem hun er som han skal være med, og han vet hvem han jeg skal være med er.
      Et forhold handler om tillit. Så lenge man kan stole på hverandre, så burde det gå greit. Jeg setter grensen ved utroskap ved flørting som er bevisst, og selvfølgelig kyssing, klining, sex osv.

    23. Hej 🙂
      lurte bare på om du har silikon eller er de helt naturlige ? Tenker siden du trener så mye så er jo brystene no av det som forsvinner først 😉
      du er utrolig søt 🙂

    24. En rose,
      flammende rød
      strekker sin
      grønne stilk
      opp.
      Den vaier
      i vinden
      som puster
      svakt på den.
      Den står
      alene blant
      gress og
      trær.
      Så vakker,
      så uendelig
      vakker du er! <'333

    25. jeg har tilgitt for utroskap før, og det skjedde igjen. så det var ikke akkurat det lureste jeg har gjort.. men det var en tid da jeg hadde dårlig selvtilitt, og han var den første ordentlige kjæresten min.
      Nå vet jeg ikke om jeg hadde gjort det, tviler egentlig.
      Jeg mener grensen går litt etter hva som blir gjort i ettertid på en måte. Jeg syns uansett at kyssing på tomanshånd ikke er “Lov”. Men vis man drikker og kysser noen, så kan det være tilgivelig vis man springer å ber om unnskyldning, og virkelig er lei for det med en gang. Innrømmer at det var et stort feilgrep. osv. Men vis man får høre det av noen andre, en god stund etterpå, er det liksom ikke greit, for da har man holdt det hemmelig, og da blir det en annen sak. Grov flørting kan også være litt på kanten, men det ville jeg ikke gjort noe annet enn å snakket om det, og liksom sakt i fra at jeg ikke synes det var greit.

    26. jeg er helt enig med deg! jeg har også mange guttevenner og dropper ikke dem fordi jeg har kjæreste, om han ikke tåler det så må han bare finne ut en løsning for å finne seg i det 🙂 og jeg syntes kjæresten min skal få like mye lov som meg til å snakke med jenter og utroskap tar jeg som kyssing eller veldig flørting!

    27. Jeg synes selvsagt at det er greit å synes andre er kjekke/pene når man er i et forhold – men hadde blitt irritert om typen min sa til meg ofte at venninner av han var utrolig digge! Men jeg vet godt at han synes det og det er helt greit.
      Og jeg synes det er helt greit at han har gode venninner og “forventer” at han godtar at jeg har gode kompiser. Kan innrømme at jeg har blitt litt sjalu når han har vært alene med andre jenter men jeg stoler på han.
      Når det kommer til utroskap mener jeg at det er kyssing eller mer. Og jeg tror ikke jeg ville tilgitt kjæresten min hvis han var utro.

    28. Selvfølgelig får man syns at andre jenter/gutter er fine, men jeg føler at man ikke trenger å fortelle det hele tiden eller vise det på noen måte. Jeg bruker heller tiden min på å fortelle kjæresten min hvor fin han er, istedenfor å vise at andre gutter også er fine.
      Utroskap føler jeg begynner hvis du snakker mye med en person og flørter osv. Det viser at du ikke bryr deg mye om kjæresten din, og at du da er utro. Det er veldig mange som tar ordet “utro” som at kjæresten puler noen andre. Det syns jeg er feil. Men det er jo min mening. Jeg har ihvertfall vært heldig med min kjæreste, som føler det samme som meg 🙂
      Om jeg hadde tilgitt han hvis han hadde vært utro kommer veldig an på hvordan situasjonen var.

    29. Selvfølgelig må man få synes at andre e pene/kjekke! Det er jo ikje sånn at de som du synes e pen/kjekk automatisk blir “stygg” når du e sammen med noen, og du e ikje utro av den grunn! Utro for mæ e når du e i seksuell fysisk kontakt med andre enn partnern din og flørte litt for mye.. Når det gjell tilgivelse så ane æ ikje, og d vet æ vel ikje før æ e i en sånn situasjon! Og btw, du e kjempepen og d e ingenting galt me verken munn eller nesa di! 😀

    30. Meg og kjæresten min har en grense med kyss på skinne, det er greit. Men kyss på munn uansett tilstand og sted er utroskap. Og alt som kommer etter da selvfølgelig. Jeg tror kanskje jeg hadde tilgitt han om han var drita da han kysset noen så lenge det bare var ett kyss. Men kommer litt ann på 🙂

    31. haha, så noe tcmn sa i videobloggen som deg faktisk stemte ja?
      ser at du har på deg to forskjellige bher. flaut 🙂

    32. Jeg syns man er utro når det kommer følelser inne i bildet.
      Jeg syns det er mye verre at han kysser en annen jente han har fått følelser for enn hvis han ligger med en jente i fylla og ikke bryr seg.
      Men jeg hadde uansett gjort det slutt om han hadde rørt en annen jente. Det vil si, hvis jeg hadde hatt kjæreste da 🙂

    33. Jeg syntes at grensen på utroskap er når den ene partneren gjør noe med et annet menneske han/hun ikke vil at kjærsten skal vite om, dette kan være alt fra et møte, til kyssing osv. At man syntes andre gutter ser bra ut er IKKE utroskap, man blir ikke blind selvom man er i et forhold!
      Og husk på at gutter som er utroe er som regel ekstremt usikre og vil prøve å lete etter svakheter ved deg for å få deg under han selv, ved å tilgi utroskap viser du at du er svak og han vil mest sansynlig aldri slutte å være utro mot deg.

    34. ville bare si at jeg digger deg ! herregud, du har jo drømmekroppen jo.. misunner deg der ass. ser ut som du har en sykt bra kjæreste også. kjekk er han og (A) men anyway, elsker bloggen din, stå på! fuck the haterzzz

    35. Alt fra flørting/kyssing til sex med en annen enn partneren sin vil jeg se på som utroskap. Og hvis man stoler på kjæresten sin ser ikke jeg noe problem i å ha venner av det motsatte kjønn 🙂

    36. JEg har guttevenner, det må til. Synes det er okei å ha venner av det motsatte kjønn så lenge alle er trygge på at det ikke er noe mer enn venner. Grensen for utroskap synes jeg går der hvor man føler man må sjule noe for den andre parten i forholdet. MEn det er klart at flørting over f.eks nett er noe annet enn fysisk utroskap. Jeg kan tilgi en utro kjæreste, men det kommer helt ann på. JEg tror det har mye å si vhordan forhold man har, tilstand, forhistorie etc..

    37. Jeg har også flest guttevenner, men dedikerer mest tid til kjæresten selvsagt. Han har ikke noe i mot at jeg henger med andre gutter, men det er noen han vet har prøvd seg på meg, og de liker han ikke at jeg er med.
      Jeg hadde ikke likt at han hang en og en med jenter jeg ikke vet hvem er, i hvertfall ikke om jeg vet de ser på ham eller flørter, så jeg ser den.
      Flørter ikke med andre, det blir for drøyt i mine øyne. Vet at alle trekker utro-streken forskjellige plasser, men å flørte betyr at du er interessert. Der går min strek. Jeg ser heller ikke på andre på den mpten at jeg tenker, Å så pen han er. Det føler jeg ikke behov for når jeg

    38. Ikke at dette har noe med denne saken å gjøre så ville jeg bare si det. Når jeg først så bloggen din, fikk jeg det inntrykket som jeg tror det fleste får når de ser en tynn, blond jente med store pupper… Etter jeg har sett noen videoblogger og lest noen innlegg av deg, så har jeg fått et helt annet inntrykk. du virker som en herlig jente! og fortsett med videoblogger, det viser at du ikke er en dum, blond bimbo, det viser den ekte deg!

    39. Er det en ting jeg aldri kommer til å gi opp for en kjæreste, så er det guttevennene mine! Jeg kommer alltid til å ha flest guttevenner, alle mine nærmeste venner er gutter og det er gutter jeg er mest avslappet med – sånn kommer det ALLTID til å være for min del! Så for meg er det ekstremt viktig med tillit i et forhold og jeg slo opp med en kjæreste fordi han ikke taklet at jeg hadde så mange nære guttevenner. Det er leit, men sånn er det jo innimellom! Jeg skjønner deg veldig godt Sophie, og er enig i din grense på utroskap. Selv om jeg synes at veldig mange sms’er eller lange samtaler med en annen jente også kan tolkes som cheating, for det gjør at jeg ikke stoler på gutten. Vennskapelige meldinger og samtaler er jo helt greit, men ikke når det krysser den usynlige intimgrensa da, haha lagde jo ikke mening men håper folk skjønner. OI det ble en lang kommentar, jajaja.

    40. Helt ærlig så mener jeg at hvis noen er utro, så viser det hvor mye man setter pris på den ene man skal ha som partner. Altså; deg. Er man utro viser man hvor mye man egentlig bryr seg om partneren sin, og for ikke å snakke om forholdet. Man viser utrolig lite respekt overfor den andre personen ved å være utro.
      For meg er utro helt uakseptabelt. Er man først utro, så er det ingen vei tilbake. For meg er utroskap når man begynner å snakke flørtende med andre mennesker, enten det er via internett, telefon eller i det virkelige liv. Jeg tror man kjenner selv når noe er galt, når det man gjør er galt. Selvfølgelig har alle forskjellige grenser for hva de mener er utroskap, og det må vi egentlig bare akseptere.
      Jeg har hatt flere kjærester, og jeg har tatt en av dem på fersken med en annen. Det var tungt, men jeg visste at jeg ikke ville forsette med en som ikke respekterte meg som den jeg var.
      – Stå på alle dere!

    41. Jeg er singel nå 🙂 men da jeg hadde type var de mye attåfrem siden jeg hadde noen guttevenner,og de førte til at han ble sjalu, så det likte han ikke 🙂 men han hadde også jentevenner og det var helt grett for han å ha:) men det gjelder bare å stole sikklig på hverandre, så går alt bra :).. Grensen for utroskap er vell når han/hun kysser med andre eller gjør andreting, min mening vertfall 🙂

    42. Jeg hadde nok tilgitt han, ikke fordi jeg syntes utroskap er greit, men fordi jeg ikke klarer meg uten han. enig med deg i alt det andre 😉

    43. Jeg mener grensen til å gå over til å være utro er når man sender SMS chatter på internettet uten at den andre parten vet det. Altså at de sitter å småflørter.
      Helt ærlig om kjæresten min hadde vært utro, så hadde jeg trolig nokk tatt han tilbake, men ikke noe jeg har lyst til…

    44. jeg har et spørsmål, hadde våre fint om du hadde svart før helga! i helga skal jeg til tusenfryd, og har nettopp startet med extencions. jeg lurte på om du brukte dine når du tok karuseller,liksom vart det veldig kav med at det vart floker å slikt? 🙂 takk på forhand. digger deg!

    45. Det er menneskelig å feile. Gjør man den feilen og kysser en når man har kjæreste, så ville jeg gitt han en ny sjanse. Alle gjør feil her i livet og man er virkelig ikke feilfri. For å da forbedre seg så er det så utrolig viktig å gi nye sjanser. Det er noe annet om det skjer igjen, for da er det ikke en feil man gjør, men ett valg man tar!
      Stå på Sophie, du er en helt nydelig jente <3

    46. jeg hadde et forhold der jeg ikke fikk være med venner en gang selvom det var jentevenner. Han ville være med meg hele tiden, han kunne til tiden plutselig finne på å sitte utenfor jobben min. Men når han ville ta fra meg både mobil å data sa jeg rett og slett NEI. Forholdet varte i 6 mnd fordi han bare ble værre og vi kranglet hele tiden, selvfølgelig kommer det jo ann på oss som er i forholdet. Jeg fikk vite fra venner at han dreve å kysset med andre, men jeg hadde aldri sett det selv, men så slo han meg og da ringte jeg en venninne som kom å hentet meg , siden har ikke satt mine ben hjemme hos han, snakker ikke med han heller. Vil ikke møte han for er redd for at han skal gjøre meg noe mer voldelig :/

    47. var det ikke du som ikke skulle snakke om kjæresten din på bloggen lengre?? duu holder ikke løfter ass :OO

    48. Har du tatovering på hånden?
      .
      .
      .
      .
      Kan du svare på det i et innlegg?
      .
      .
      .
      .
      Vis det ikke er det hva er det da?
      .
      .
      .
      .

    49. Å ha guttevenner, synes noen gutter er kjekke osv .. er helt greit, har alltid syntes at det er greit. Det er jo egentlig sånn det er, alle syns andre er kjekke og ikke bare gutten de er sammen med ? Så enig med deg i det, men det var kanskje litt drøyt å lage et innlegg om en svensk blogger og si at du tror du er forelska i han og vil møte han … det var litt over grensa etter min mening 😉 men hvis marco syns det er greit, så er det vell det
      stå på videre, elsker bloggen din ♥:)

    50. Hei. Jeg synes du skal lese Regines dagbok. Å ha en dårlig hårdag foreksempel er ikke før du ikke har noe hår, og burde man ikke være fornøyd med den munnen man har? Det er ikke noe vits i å klage over det hver eneste dag, tror du vennene dine kjæresten og familien din synes du har rar munn? Du er ei pen jente, men ikke la de neggative sidene ved deg bestemme over livet ditt. Tenk på det som er viktig, som familie, venner, kjæreste og masse annent. Jeg prøver ikke å være frekk i denne kommentaren, men jeg bare sier at før du sier nestegang på bloggen din at du ikke har fin munn og at du har en dårlig hårdag, tenk deg om.<3
      Mange klemmer fra MEG.<3
      (Husk les Regines dagbok, hvis du ikke har gjort det før.)

    51. Hei 🙂 Jeg håper ikke denne kommentaren blir sett på som frekk! men neste gang du lager video blogg, kan du se i kameraet da :)? sånn at det ser litt mer ut som du snakker til oss. hehe 🙂 Utrolig fin blogg! 😀 Du er super pen!

    52. Fikk vite i går at kjæresten min var utro her om dagen, han begynte gradvis med å fortelle hva han hadde gjort, og før han hadde fortalt at han hadde hatt sex med en annen person begynte han å gråte. Jeg begynte selv å gråte, og klarer ikke stoppe med det heller. Å i tillegg blir jeg helt sykt kvalm av tanken på hva han har gjort.
      Vi gjorde det ikke slutt eller noe sånn, fordi jeg elsker han alt for mye, og fordi han fortalte det til meg slik at jeg fant det ut via andre eller av at jeg fikk kjønnssykdommer eller lignende. Jeg er glad han fortalte det til meg, men jeg gråt meg allikevell i søvn i natt, og jeg gråter fremdeles. Vet ikke om jeg noen gang klarer å komme meg over den tanken, men i såfall må jeg nesten gjøre det slutt med han og komme meg over han også.
      -Silje

    53. æ meine at den grensa går når det e kyssing/klining.. altså, at om “kjæresten” hadde kyssa noen andre ville det vært utroskap. om noen hadde kysset han, ville jeg sett på det som utroskap om han fortsatte og ikke snudde seg vekk.. ellers er ikke flørting så farlig.. han får også lov til å ha andre jentevenner, sålenge han ikke hadde prioritert de forran meg 🙂 ellers, er jeg ikke så streng på et kyss i fylla, for der er jeg ekspert. 😉

    54. Jeg er faktisk helt sinnsykt sjalu, så jeg tåler såvidt at kjæresten min snakker med en jente jeg føler konkurranse med eller hvis hun har prøvd seg på han. Men jeg flyger ikke i trynet på han og nekter han kontakt. Han skjønner når jeg er sjalu og så snakker vi om det. Dette er ikke et problem i forholdet fordi han er like sjalu som meg, hele tiden. Det kan være litt irriterende i blandt, men sånt må man leve med.
      Jeg mener utroskap er å kysse noen andre bare på kinnet omså, å holde hender og sånne enkle ting. Det er fordi han er ikke typen til å gjøre sånt med andre, så jeg er ikke vant med det. Og det vet han. 🙂

    55. Åh, digger deg! Når jeg var sammen med ex’en min, så synes jeg det var MANGE andre som var MYE kjekkere enn han. Fortalte det selvfølgelig ikke til han, men til mange av venninnene mine. Keep working, girl! You rule!:D

    56. synes grensen går om man tar på andre, og forteller andre hvor deilig dem er osv. Synes heller ikke det er greit om kjæresten lager en ny msn hvor han snakker med ei jente og har på cam og sånt, og sier til hu at han er singel, og vil de skal treffes… (noe jeg har opplevd)

    57. Jeg har selv nesten bare guttevenner, og det har jeg alltid hatt. Trives best med gutta, så slipper jeg alt det maset og baksnakkingen som vi jenter er så gode på når vi er sammen. Kjæresten min sier ingenting på dette, selvfølgelig er han ikke så veldig glad for det, men de er jo vennene mine. Det må han bare akseptere, slik som jeg hadde akseptert at han har jentevenner. Selv om han ikke har så mange. Grensen min er vel på likhet med din, intime øyeblikk and so on. Hadde vel ikke akseptert at han hadde vært utro nei, da kan jeg ærlig talt finne noe bedre 😉

    58. Jeg har egentli mest jente venner men jeg har en HAU av guttevenner og !Jeg har ikke kjæreste men jeg hadde jo ikke tilgitt ham viss han hadde vært utro!

    59. jeg har nettopp blitt en fast leser hos deg, Sophie Elise! =)
      Jeg forstår fult og helt hva du mener med dette om utroskap, jeg har selv en kjæreste som jeg respekterer helt ut men har også flest guttevenner enn det jeg har jentevenner. Jeg er nok litt mer følsom enn deg tror jeg, for jeg merker på meg selv at jeg faktisk blir litt små sjalu bare av at typen snakker med andre jenter og har fortsatt ikke blitt vant med det. Noe som jeg VET at jeg må bli vant med om forholde vårt skal fortsette slik det er nå, har vært sammen i 10 måneder og 4 dager så vi er et sterkt forhold føler jeg selv. =) Men selv burde jeg bli flinkere på dette med sjalusi, noen tips?

    60. altså, jeg skjønner ikke hvorfor du får så mye dritt slengt på deg, når det kommer til deg og kjæresten din. har man følelser for noen, uansett om de er 2 år yngre eller eldre, så er det ingen ting som kan stoppe det! det JEG mener er utroskap, er å ha følelser for andre, mens man har kjæreste. IKKE at man syns andre gutter er kjekke, eller har gode guttevenner! så lenge det ikke er følelser med, så skal man kunne ha mange guttevenner uten at det blir sett på som utroskap.

    61. Jeg er helt enig med deg. Uansett om man er sammen med en person, så syns man andre er kjekke, enten man innrømmer det eller ikke. Jeg har også alltid hatt flere guttervenner enn jentevenner, og jeg var sammen med en gutt som ikke takla det. For å si det sånn, det var ikke et bra forhold, og det varte ikke så lenge.
      Grensen, når det kommer til utroskap, er vel det samme som din. Intime øyeblikk er noe jeg ikke hadde akseptert.

    62. WANNEBE KISSIES IGJEN :S
      du bør slutte å se på kissies blogg, du blir mer og mer like henne og det er ikke bra !! 😛

    63. Jeg har ganske mange guttevenner, som er mye eldre enn meg. Og kjæresten min godtar at jeg er med de. Men vi har hatt noen episoder med at gammle eksen til kjæresten min “prøvde” seg på han igjen. Da ble jeg utrolig sint og han respekterte at han skulle holde seg unna henne. Det samme med min kompis, han fikk meg til og ta pause med kjæresten min for ingenting. Egentlig så føler jeg meg jævelig fordi jeg hørte på han. Å har ikke kontakt med han lenger. Utro skap kan være ganske forskjellig, ifra blikk, kroppspråk, berøring, kyss og flørting. Jeg og kjæresten min har “regler”, fordi vi begge er litt sjalu og vill ikke at det skal gå utover forholdet vårt. Har hatt 1år og 8 månder, med ups and downs. Men har det fantastisk nå :)<3
      Digger bloggen din, Sophie!

    64. selfølgelig er det greit, jeg har mest guttevenner og jeg hadde ikke droppe di kun fordi jeg fant meg kjæreste. og det er helt greit å syns at andre er kjekke, det er jo bare fakta at det finst andre kjekke gutter? men for meg er det mer sånn at når jeg er forelsket så klarer jeg ikke tenke på andre gutter som at; åå han var kjekk! jeg vet ikke, men det går bare ikke hos meg, har bare øyner for den ene gutten jeg er forelsket i 😉

    65. For oss er vi ganske enkelt enig om at alt vi føler er upassende/ubehagelig/feil å gjøre med en annen dersom kjæresten ser på er utroskap dersom vi gjør det om kjæresten ikke er der.

    66. Selvfølgelig kan man si at andre er kjekke osv, det vil jeg ikke kalle utroskap. Utro for meg er når man begynner å få følelser for noen andre, flørter åpentlys med noen eller har sex/kliner og sånn. Men jeg vil tro det gikk fint om han kysset en jente lett når de møttes, nesten sånn luftkyss. Det er ikke så vanlig i der vi bor, så jeg ville nok sett an situasjonen og forholdet mellom dem.
      Stå på Sophie, du er dødspeen 🙂

    67. Nå syns jeg du skal skjerpe deg litt her. Jeg har ingenting imot deg, men nå får du se til å være så moden som du påstår at du er. Når du har såpass mange lesere som du har burde du tenke på hva det er du sier, og ikke gi utrykk for å være slem og se ned på leserne dine, det er de som har fått deg dit du er i dag, prøv å vær litt hyggeligere og ikke rakk ned på oss.

    68. Jeg er en veldig sjalu og følsom person, akkurat som deg. Men kjærestenmin har allerede vært utro, for min grense går dersom man flørter med en annen osv. Jeg tilga han og etter det har det ikke skjedd noe mer. Men skjer det igjen er det en selvfølge at jeg dumper han. Han får også lov å si andre jenter er pene, akkurat som jeg får lov og syntes og si at andre gutter er kjekke. Vi har et veldig likt forhold som dere, og det er sånn jeg syntes det burde være. At man får ha både gutte og jente venner uten at det er en stor krise! Stå på sophie, du burde ha veldig mye mer tro på deg selv enn du har fra før. 🙂

    69. Hva faen er det som feiler dere som gidder å skrive de stygge kommentarene egentlig? Det er så flaut at dere virkelig viser hvor sjalu dere er på denne jenta! Kan dere ikke gå bort til henne når dere ser henne, å si det face2face? Vedder så sykt at dere ikke hadde turt å sagt til henne da. Og hvis dere virkelig bryr dere så mye om hvordan hun ser ut, hvilke bilder hun legger ut på bloggen og hva hun skriver om , kan dere bare slutte å lese bloggen da? Jeg personlig synes hun er en blogger som VIRKELIG fortjener å ligge på topplista! Hun skriver flere innlegg hver dag, tar bilder hver dag og gjør så godt hun kan med å gjøre dere fornøyde. Men allikevel MÅ dere klage og syte på enten kjærlighetslivet, utseende, bildene, måten hun snakker på osv. SKAFF DERE ETT FORBANNA LIV!
      Stå på Sophie, jeg elsker bloggen din og deg!

    70. Utroskap synes jeg er sex, det kan tilgis, vist han sier at han angrer og han elsker meg mer enn henne og han skal aldri gjøre det igjen 🙂
      kyss er sårende, men flørting er ikke så ille, men sex er verst..
      Så min mening er at utroskap er sex. Men han må selfølgelig vinne tilbake tilliten min på en måte, men jeg er sånn “forgive and forget” person, det er jo sårende, men det kan alltid fikses, ikke på alle men på noen 🙂
      så det har egetlig ingenting å si om du har guttevenner eller om du synes andre er kjekk bare følelsene dine er hos kjæresten din 🙂
      Men utrykket “en gang utro, alltid utro” er bare bullshit, det er det teiteste utrykket ever. Det er ikke sånt, men det blir noe annet vist han gjør det flere ganger da! så ja…
      Men det er min meining om utro greier, alt kan tilgis 🙂
      Hehe, det kan jo være jentene også, så jeg vet ikke hvordan en gutt føler det vist det er omvendt alt.
      Nå skal jeg ikke skrive så mye mer, haha!
      Men jeg elsker bloggen din! du er utrolig søt 🙂

    71. ja forestn, vist kjæresten vill ut å spise middag med en jentevenn av han som han ikke har sedd på lang tid, så er det også greit da, synes jeg 🙂
      ha en fin dag Sophie! 😀

    72. Kjærsten min var utro, han kyssa en annen jente, så fikk jeg bildet av det på mobilen, men jeg tilga han, men ble begynte å slite sykt med sjalusien etter det, han fikk så lov å snakke med jenter uten at jeg ble sjalu/sur, men det var fordi jeg var redd det skulle skje igjen 🙁
      Det er slutt nå da ..
      sjalusien er der litt enda, men sliter ikke så mye med det lenger nå, selvom det er snart 2 år siden det skjedde …
      men er litt sjalu enda, men jaa…

    73. Hei! etter min mening så er det ikke opp til noen å dømme andres forhold, for alle forhold har sine egne regler og grenser. Jeg kan si at andre er søte, og pene, men flørter aldri. Han sier også iblant at noen er pene men da er det mest kjendiser eller sånt. For han er veldig varsom når det gjelder sånt. og det setter jeg pris på. Jeg tåler kanskje mindre enn han. Hehe! Vi har det kjempebra sammen da. Og jeg tror ikke noen av oss kommer til å være utro. Med utro mener jeg kysse noen andre, samme som deg. Men hvis det skjer, så vet jeg ikke hva vi gjør, kanskje vi tilgir, kanskje ikke. Vet ikke! Syns det er bra at du er deg selv, og at du ikke bryr deg om hva andre syns. 🙂

    74. hmmmm.. jeg har fått klager og slikt av mine såkalte “ikke venner” at jeg er super teit at jeg i det hele tatt ser på andre gutter en kjæresten min, jeg har kjæreste nå som synest en jente i klassen over ham 1. klasse på vidergående, han forteller meg dette og jeg kjenner en glede og lettelse i hele meg pga han ikke holder dette skjult for meg.
      Jeg har også sansen for det andre kjønnet andre en min kjæreste, og jeg er ikke en jente, jente gutte jente, jeg liker og piffe meg opp til fest og bilder og kødd og slikt, men befinner meg i dritt og heste møkk og snekring og fjøs sommerjobb f.eks renske taket for ut brukte reir renske tak rennen for gress og møkk poenget mitt er jeg er en skikkelig gårds jente med masse gutte OG jente
      venner! (ble litt mye men håper du gidder og lese :)) hadde vert koselig om du kommenterte tilbake 🙂

    75. Jeg har en kjæreste! Her om dagen så vi filmen Source Code sammen, der Jake Gyllenhaal (hotteste skuespilleren alive) er hovedrollen. Jeg viste med en gang tegn til at jeg synes han er dritdeilig osv! Kjæresten min lo bare og sa: “Uhhh, va han kjekk kanskje?” Og det var liksom ikke noe problem. Han synes det bare var morsomt, på en måte. Nettopp fordi han vet at jeg synes han er den fineste i verden, og at er han jeg er sammen med fordi jeg elsker han osv! Derfor er jeg helt enig med deg Sophie! Det er FULT lov å synes at andre er kjekke/fine/deilige osv osv. Det er jo viktig at andre parten i forholdet vet at han/hun er den som betyr noe for vedkommende som uttaler seg om noen andres utseende da, men det er vel sånn i alle forhold. Regner med at et hvert par er flink til å minne hverandre på hvor mye de betyr for hverandre osv.
      Så til det med guttevenner. Selv er 2 av mine aller nærmeste venner, gutter. Han har også ei bestevenninne! Det er ikke noe problem? Skjønner ikke at det skal være noe galt i det? Så der er jeg også enig med deg Sophie, hva skjer med at enkelte der ute er i forhold der de ikke får ha guttevenner? Haha!
      Så er det grensen for utroskap da. Jeg ville blitt såret om kjæresten min skulle ha behov for å kose/kysse med noen andre. Så i mine øyne er grensen for utroskap, all form for kyss. Et uskyldig kyss på kinnet, og lange klemmer, holde rundt hverandre. Små ting som det er ting jeg synes hadde vært fælt å fått høre at kjæresten min skulle ha gjort med noen andre liksom. Men meninger under denne kategorien varieres jo fra forhold til forhold. Det har jo veldig mye med sjalusi og gjøre også? Har man lett for å bli litt sjalu (noe jeg egentlig har), så sårer det jo litt ekstra om gutten din skal kysse en annen jente på kinnet. Men det er jo helt forskjellig fra person til person! Nettopp derfor er det feil av de som sier at f.eks. du er utro, de vet vel ikke hvordan du og kjæresten din har det? De vet jo ikke hva dere snakker om, og har blitt enig om? Vet ikke om noen av leserne dine har påpekt at du har vært utro, men var bare som et eksempel.
      Støtter deg på alt Sophie, STÅ PÅ! 😀

    76. Jeg synset at det er helt rett å si at andre er pene samtidig som man har kjæreste. Folk kan synest at andre er pene uten å ha følelser for dem. En er jo ikke sammen med en visst en ikke har følelser for den personen.
      Når det gjelder utroskap synes jeg grensa går visst dem kysser og virkelig liker det (fordi dem har følelser for hverandre) Jeg vet ikke om jeg kunne tilgitt utroskap. Et kyss kunne jeg kanskje har tilgitt, men noe mer enn det hadde jeg ikke tilgitt.
      Jeg ELSKER bloggen din, og jeg ELSKER at du er deg selv og skriver dine egne meninger 🙂

    77. Tror det er mer det hvordan du ordlegger deg når du skriver. Folk leser feil, gjerne med vilje men om du virkelig vil få slutt på slike kommentarer bør du kanskje tenke deg litt om hvordan du skriver du vet jo at de vil reagere på denne måten virker mer som du vil provosere litt 🙂

    78. JEg har mange guttevenner jeg synes er kjekke, men jeg kunne aldri ha flørtet med dem osv..
      Jeg hadde blitt veldig sjalu om kjæresten min hadde flørtet med andre jenter, men utroskap for meg er om han hadde kysset henne osv.. Vet ikke om jeg hadde tilgitt han for det da det kan liksom skje på nytt er jeg redd:p
      xox Elisabeth <3

    79. Jeg hadde en kjæreste der hvor han sa jeg var utro bare fordi jeg snakket med en venn-.- og jeg ble utrolig lei av at han aldri stolte på meg, han sa alltid at jeg snakket for mye med de guttevennene mine og bla bla bla.. så jeg slo opp og det er det beste jeg gjorde fordi nå er han en stor dust og jeg glad jeg slo opp
      klem

    80. vell, jeg får ikke ha guttekontakter på face eller mobilen, og får ikke være med gutter.. sånn har det bare blitt i forholdet til meg og kjærsten, fordi vi ikke har klart å stole på hverandre.. men jeg syns det er greit, fordi jeg vi er med hverandre hver dag og jeg trenger ingen andre gutter.. har jo jentevenner! 🙂

    81. det er jo kjempebra at dere har det slik! jeg blir av og til jævlig forbanna på venninnen min når det gjelder dette, feks. her for litt siden da vi var på en hyggelig middag og selskap med en vennegjeng hvor det også var gutter. Kjæresten hennes var der ikke, og derfor ble han dritsur og sjalu og ba henne stikke vekk derfra, bare pga. noen uskyldige guttevenner! og sånn er det med henne også, han får ikke lov til å være i nærheten av andre jenter! hun klikker helt mongo bare han blir venn med ei jente på facebook liksom.. Er helt sykt teit å holde på slik, da er det rett og slett ikke et sunt forhold! om man har det slik, viser det bare hvor lite tillit man har til kjæresten! 😛

    82. jeg hadde forresten ALDRI tilgitt utroskap! er også enig med deg om grensen på utroskap. skjønner meg ikke på de som tilgir slikt. det viser bare typen hvilken makt han har. om man blir bedratt på den måten burde man klare å komme seg over han og bare ikke gi han en sjans engang.

    83. Har vært utro engang, kjæresten min tilga meg faktisk. Men helt siden det har forholdet gått dårlig og vi krangler nesten hverdag! Sees nesten aldri og vi bort jo i samme sted da..

    84. typen min va utro mot meg, mn siden jeg var utro først og han sa dt prøvde jeg og ikke bry meg..mn andre gang han var dt da var det over å siden da har jeg nesten ikke snakket eller sett han.. Så tror jeg kan tilgi vist noen andre gjør det mot meg

    85. Hvis man alltid har vært en person med mange venner av motsatt kjønn burde man jo absolutt ikke endre det, da forandrer man seg jo, og kjæresten din ble jo sammen med deg fordi du var deg og ikke en annen.
      Jeg synes utroskap er det samme som du sa egentlig, et romantisk kyss på tomannshånd. Og jeg hadde nok tilgitt en kjæreste for det, men jeg kunne ikke stolt på han igjen, så det ville nok blitt slutt uansett.

    86. Om kjæresten min hadde vært utro, ville jeg tatt hevn. Kanskje ikke vært utro selv, men noe som hadde sottet oss på samme linje! Jeg er ganske hevntørst

    87. Selvfølgelig kan man synes at andre gutter er kjekke når man er sammen med noen, det er trossalt ikke noe man bare “skrur av”. Gutter synes jo andre jenter er fine selvom de har kjæreste, men jeg synes man kan beherske seg når det kommer til å si det høyt ut, gutter blir sjalue og har følelser de også. MEN det finnes også grenser over hva folk irriterer seg over, er det en venn og man skriver “han er utrolig kjekk og snill” f.eks og kjæresten vet at vedkommende kun er venner så hva er det å bekymre seg over? På dialekt betyr jo kjekk detsamme som å være en fin fyr, og for dere som ikke skjønner det, så mener jeg  måten å være på, altså personlighet!  Det handler om tilitt til den man er i et forhold med, elsker du den du er sammen med og stoler på han/henne er det strengt talt ingenting å bekymre seg over? Da må man stole på at de ikke går over grensen. 
      Sophie: Du har all rett til å synes andre gutter er kjekke, det er bare menneskelig. 
      Lesere: Skjerp dere, ærlig talt. Man kan da synes at andre gutter er kjekke selvom man er i et forhold, det er menneskelig og synes folk er pene/kjekke. Og ikke kom her og si at dere aldri har snudd dere etter en fyr på gata mens dere har vært sammen med en person? Alle gjør det, og det trenger virkelig ikke å bety noe. Det er ikke sånt man styrer selv, men man trenger for all del ikke å rope det ut til kjæresten for det. For det kan såre, men det er bare sånn hodet fungerer. 
      Og når det kommer til utroskap så synes jeg grensen går når man kysser noen i edru tilstand, full eller edru, uansett egentlig. Det gjør utrolig vondt og det er respektløst ovenfor kjæresten, åh gud som det sårer.  Helt uakseptabelt, virkelig. 
      Man er sammen med en for å kun være sammen med én person og elske den personen, skal man begynne å oppføre seg som singel kan man faen meg gjøre det slutt! 
      Du er utrolig søt, Sophie og har veldig sterke gode meninger om ting.Stå på! 

    88. Utroskap = Følelser for en annen, kyssing og alt som kommer etter et kyss. Kjæresteoppførsel med feil person også er jo forsovet feil for meg.
      Jeg hadde ALDRI noensinne tilgitt utroskap, uansett om jeg elsker kjæresten min mer enn alt annet. Det hadde vært å ødelegge meg selv.
      Når det gjelder å syns andre er kjekke, så kan det godt være at jeg hadde syntes det hvis jeg hadde sett etter det… Men etter jeg ble sammen med han jeg er sammen med nå, så ser jeg ikke på andre gutter på den måten, de er bare mennesker som flyr forbi liksom. Vet ikke hvorfor, men syns kanskje bare ikke at andre gutter er tiltrekkende lenger?! Og når jeg og kjæresten har snakket om det, så sa han akkurat det samme som jeg tenkte så, det kan vel hende det går an på den måten. Haha. Jeg vet ikke. Hadde det ikke sånn med noen av eksene mine, men kanskje fordi han betyr sinnsykt mye for meg og jeg ser aldri på andre fordi jeg vil bare ha han.

    89. er så mye teite kommentarer! ahahahah, jeg er fire år yngre enn kjæresten min, er ikke en tøffel jeg heller… dessuten ser marco ut som en 17 åring!

    90. kjæresten min var utro mot meg på fylla i begynnelsen av forholdet vårt, men jeg bestemte meg for å gi han en ny sjanse. nå har vi et supert forhold og jeg er så utrolig glad i han! angrer ikke et sekund på at for at jeg bestemte meg for å tilgi! han er ikke et dårlig menneske, han gjorde en feil – det er bare menneskelig , uansett hvor forferdelig slemt det er.

    91. Hvor grensen for utroskap går. er vell individuelt for hvert enkelt par. For min del, kan kjæresten si at andre jenter er pene, men dersom han bryter ut at: “Oi, hun var digg!” om en eller annen jente, må jeg innrømme at det sårer litt. Jeg vet han elsker meg, men andre jenters utseende trenger han ikke kommentere, selvom jeg stoler på han. Utroskap er for meg dersom han snakker med andre jenter på sms eller facebook, jenter som jeg vet ikke er venninner, og som han flørter med. Da er det over. Kysser han noen, eller har sex med noen, hadde jeg aldri mer snakket med han. Jeg er kanskje gammeldags og “streng”, men sånn føler jeg det.

    92. kjæresten min har hvert utro, men jeg tilga han, noe jeg ikke angrer på i det hele tatt! overdreven flørting med andre er ikke så kjekt, men jenter skal han få snakke med og se på uten at det skulle gjøre noe

    93. vis kjæresten min hadde vært utro vet jeg ikke om jeg hadde klart å gi slipp på han, heller tilgitt han. han betyr så mye at jeg aner ikke hva jeg hadde gjort!

    94. jeg hadde aldri tilgitt kjæresten om han hadde flydd rundt å kyssa andre. men jeg må si jeg ble ganske sint da jeg fikk høre at ei “venninne” hadde flørta med typen min en stund på meldinger, og han ikke fortalte meg noe om det. men det er overlevlig liksom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg