Hvordan takle kritikk?

Som jeg har nevnt veldig kort på bloggen tidligere, ble jeg mobbet da jeg var yngre. Mobbingen pågikk stort sett hele barneskolen, og dem kom helt enkelt og greit av at jeg var mye senere utviklet enn de aller fleste. Jeg hadde ingen pupper, ingen hofter, var tynn som en strek og minst 10 cm lavere enn alle andre. På ungdomsskolen hadde jeg også vanskelig med å finne min plass, og havnet ofte litt utenfor – som dere vet, jenter kan jo ikke være fler enn to og to sammen på en gang..

Men nok om det, det er fortid og jeg er 100% over den tiden nå. Men hvorfor sette meg i en sånn sårbar situasjon som blogger, der man daglig får dritt? Jo, det at jeg har blitt mobbet i virkeligheten, har gjort at dette jeg får på nettet ikke betyr en dritt. Når jeg merker at en komentar er stygg, så leser jeg ikke hele engang. Jeg skumleser på det meste, og fortsetter for å lese de 10 neste, søte og støttende kommentarene. Det går rett og slett inn det ene øret og ut det andre. Til dere som får stygge komentarer, ikke sett dere ned å tenk over hva vedkommende skriver. De sitter der hjemme på  jente/gutterommet og leser din blogg, gjør seg opp meninger om ditt liv. Tydeligvis er det hardt for noen å akseptere at andre har fremgang, mens de selv er tapere.

Husk bare på, kjære søte lesere. Om dere tar helt av og begynner å grine av en eneste stygg kommentar, så er dere ikke sterke nok til å ha blogg. Hardt, men sant. Her får man drittslenging på nettet, på gaten, bak ryggen og alt mulig. Men hver en eneste søt komentar fra dere, skyver bort 100 stygge. Jeg lover, det betyr så utrolig mye for meg at dere er så snille. Gledestårer. Det føles så godt etter mange år med mobbing, kutting, tårer og slit, er jeg endelig fornøyd. Jeg er endelig der jeg vil være. Noen anonyme jævler har ikke sjangs til å ødelegge det engang. 



Foresten, jeg var med i en sak på blogit tidligere idag, utrolig gøy å se, det inspirerte meg også til å skrive dette innlegget. Takk til den søte jenta som har skrevet. Dere kan lese her, og om dere vil lese innlegget hun refererte til, finner dere det her 

 

117 kommentarer
    1. Den dær at man bare kunne være to om gangen den ser æ! va akkurat samme som mæ på barneskoln. ble ikke mobba da, men det e catfight. :p

    2. Sjønner deg veldig gått i dette ! Du er sterk og en kjempe flink blogger å skyv unna det stygge , stå på videre og fårtsette og blogge digger bloggen din og digger deg ! jeg får insperasjon av og lese bloggen din ! 🙂 Hdde vert fint om du leser bloggen min en liten tur malifur.blogg.no 😀

    3. Stå på ikke la deg knekke! Det er kipt å få
      stygge kommentarer men det gjør deg egentlig bare sterkere på en måte! Du er den du er og ingen har rett til å prøve å forandre ditt snille og søte vesen 🙂 go girl!

    4. Kjempe fint skrevet! Elsker bloggen din og leser den hver dag.Du er utrolig flink i å blogge og synest du fortjener 3.plassen på topplisten! Stå på! btw:du er utrolig pen! 🙂

    5. jeg kjenner deg veldig godt igjen med det at det bare kan vere to og to jenter på en gang. Sykt irriterende og ikke minst sårende.
      kutting? har du gjor det? har du arr?

    6. Siden jeg ikke har opplevd noe særlig kritikk enda, vet jo ikke jeg hvordan det er. Men hvis jeg noen gang får det, skal jeg gå gjennom dette innlegget fler ganger. Du er så sterk Sophie Elise! 😉
      Jeg vil si at jeg virkelig ser opp til deg, du er utrolig sterk! Elsker bloggen fordi du er så sinnsykt ærlig.

    7. sykt bra skreve Sophie! du er en sterk person, og de har ikkje noen grunn til å skrive dritt! De er bare misunnelige på at du har en så sterk personlighet! Stå på (:

    8. Det første jeg tenkte når jeg kom inn på bloggen din var: ”Wow, enda en rosablogg..”, men så tok jeg meg tid til å lese bloggen din, og jeg DIGGER deg! Jeg vet det høres litt teit ut, men vi er på mange måter like. Endelig enda en jente som liker Fifa og Cod osv!

    9. For å være helt ærlig synes jeg at du var litt selv digger da jeg først begynte å lese bloggen din. synes at alle blogg skrivere skriver bare hvor perfekt og deilig liv dem har. men du fikk meg til å skifte synet på deg, du er ikke som alle blogg skrivere du er noe for deg selv og det burde du være glad for 🙂 synes bloggen din er helt topp jeg bladde igjennom i arkivet og synes du er ekstremt flink til å skrive innlegene dine. synes du er utrolig søt jente kunne ikke vært mer enig i deg <3

    10. Ahh, jeg elsker bloggen din. Er et av de daglige høydepunktene mine. Jeg ser meg selv i deg noen ganger faktisk. Får selv drittkommentarer på bloggen, men du har rett til at det ikke har noe å si når man får flere fine enn stygge. Er ikke så lett for folk å takle oss med god selvtillit og pene ansikt! Hihi.

    11. første gangen jeg kom innom bloggen din,dømte jeg deg som en bimbo som trodde hun var så fuckings mye!vi mennesker er så flinke til å dømme.. jeg begynte å lese bloggen din, og endra syn på deg! jeg synes du virker som en veldig ålreit og søøt jente! Og forresten jeg synes kroppen din er veldig fin,ja, du er tynn men du er TRENT,mann! Grunnen til at folk sier at ikke kroppen din er fin og slikt er jo bare på grunn av missunnelse. Og du er veldig pen i tillegg! Credz til deg for at du er deg selv og driter i hva folk mener om deg, digger sånne folk!

    12. Så utrolig bra skrevet av deg! Elsker bloggen din!
      Dette hjalp faktisk meg litt også 🙂
      Noen ganger forteller venner av meg at en folk har sagt dritt om meg til dem. Det kan også bare være noe bittelite. Jeg pleier bare å vise sånn at: okei? dette går ikke innpå meg.. care
      Så kommer jeg hjem og blir sykt deppa og trist, glemmer aldri det negative jeg får høre.. irriterende 🙁 Men så tenker jeg jo aldri over det positive jeg får høre av folk… skal begynne å prøve å “overkjempe” det negative med positivt nå.. på en måte slik som du gjør 🙂
      tusentakk sophieelise!<3

    13. Herregud stakkar deg! Forsett å blogge, ikkje la disse mobberne ødelegge får blogginga di. Du e et stort fårbilde får mange som har blitt mobba eller blir mobba. Di som skriver di tingene i komentara ikkje bry deg, di e berre sjalu på deg! Ikkje bry deg om di. Har lest bloggen din ei stund nå og eg ser at du e en flott person! Du e alt det gode eg ser i deg. Det dårlige di ser i deg e ikkje sant. Herregud blir liksom berre sint.. av at di komentera sånn på DIN blogg liksom! Berre stå på med blogginga di! Girls sticks toguether<3

    14. hihi! 😀
      Ok, har nesten aldri skrevet en kommentar her , trur jeg (?) Var kansje bare ett på en slags spm runde elns. Men nå skal jeg skrive….
      ..For fyyysøør’n ! Jeg kom innpå bloggen din å desverre hadde mine tvil, ( altså , jeg så nok ikke på deg som en bimbo/blondine osv, ) men jeg dømte deg kansje litt for fort.
      Lite visste jeg , om at du var så søt! Så jordnær, sterk og ekte ( am I allowed to say ‘real’ is that weird? or?anywayyys.. ) Det er kjempe bra at du ikke bryr deg om de som skriver stygt. For jeg er totalt sikker på , at de BARE er sjalue og misunnelige på deg !
      -God Bless

    15. Helt sinnsykt at du klarer å holde hodet så høyt! Utrolig sterkt av deg! Elsker bloggen din, du er helt fantastisk!! Og elsker det at du er så ironisk på bloggen din og har mye humor og glede å spre, det er virkelig morsomt å se på og lese bloggen da! Du fortjener virkeig 1.plass!! <3 love yaaah

    16. bra skrevet!
      Dette passer ikke helt til dette innlegget, men bare lurer på hvor mange pakker extension du bruker og hva lengden er, utrolig fint hår! Du har kanskje skrevet dette før, men er ny leser så 🙂

    17. skjønner virkelig ikke hva som går oppi huene til de folkene.. du virker som en utrolig hyggelig jente som ikke kan skade en maur og i tillegg er du pen ! wow, sikker grønne av misunnelse.
      digger meg hvordan du takler det <3 stå på

    18. hei! sophie elise.
      jeg har lest bloggen din i snart 2 mnd. og jeg liker den veldig godt. du høres ut som en veldig snill og god jente, som er veldig trivelig å være med XD
      jeg var litt sjalu for at du var på topp listen på blogg.no, men så tenkte jeg at du faktisk har fortjent den plassen! for bloggen din er veldig innteresangt og du er flott. 🙂 håper du fortsetter å blogge i en lang stund fremover :-*

    19. Jeg MOBBET faktisk to jenter på barneskolen som i dag er mine to BESTE VENNER !
      Mobbere er noen drittunger som ikke skjønner at de bare er sjalue, og har det dårlig med seg selv…
      STÅ PÅ SOFIE, DU ER SUPER, IKKE GLEM DET !

    20. Utrolig bra skrevet, Sophie! Kan selv innrømme at jeg blir veldig “usikker” av drittkommentarer når det gjelder mitt utseende osv. men det er også pga. mobbing. Men nå som jeg leste dette fikk du meg til å se hvor sant det du skriver egentlig er. Tusentakk for at du fikk meg til å skjønne det, jeg føler meg mye lettere nå på en måte! 🙂

    21. Bra skrevet! Det er helt utrolig herlig og se det du skrev nå. Leser bloggen din flere ganger om dagen og jeg digger deg så bare Keep on og ikke la sånne tapere stoppe deg!

    22. Rørende inlegg. Bra du er ærlig og står for den du er. Ingen kan dømme deg slik uten å skjenne den. Fuck the haters. Tror det egentlig bare er en som har lite å drive med, som driver og kommenterer stygt. Du virker som en snill og hyggelig jente. Og den som sa at du brukte fire b-h’er på jo ha egen erfaring med det. Keep on going!

    23. bra skrevet! kjenner meg ganske igjen i det faktisk.. du virker som en utrolig flott person! elsker å lese bloggen din! den gjør meg så glad.. skulle ønske jeg hadde en sån venninde som deg!:)

    24. ettersom du nevner “kutting” så lurer jeg på om du har noen arr fra den tiden? er de synlige?
      fortsett å blogg som du gjør sophie, du fortjener virkelig plassen du har på topplisten.

    25. hei! du har en sykt, sykt, sykt bra blogg! du inspirerer meg faktisk, til å blogge 🙂 Jeg skulle rett og slett ønske at jeg var like flink som deg. Du har et helt fantastisk fint hår, og du er kjempe pen! du er et kjempe bra forbilde for mange jenter! hvertfall for meg. Jeg har rett og slett lest ganske så mye ut av bloggen din, og for å være ærlig så trodde jeg ikke at du hadde en så bra blogg.. Jeg kom inn på bloggen din, og tenkte at det her var en ”barbiegirl” liksom. ha-ha. Men jeg tok feil! Du har en kjempe bra blogg, og ikke minst utrolige, bra skrevet innlegg! Ut av alle bloggere i denne verdenen, så er det din jeg leser. For din blogg er virkelig verdt det. Jeg kommer til å fortsette å lese bloggen din, og legge igjen fine kommentarer! btw, ikke la sånne teite tapere ødlegge dagen din, for det er bare dumt! Bra skrevet!

    26. Jeg må bare få sakt dette;
      Du er UTROLIG pen ! er såå sykt sjalu på deg ! skulle ønske jeg også kunne ha sett ut som deg !
      Stå på ! mobbing på barneskolen og ungdomsskolen opplever desverre 50% av dem som går der. Uheldig vis for deg og meg var vi en av de 50% som ble mobbet, men man kommer seg over det med tiden, slik du også har gjort 😀
      Du er utrolig vakker.

    27. DU ER EN HERLIG JENTE SOPHIE ELISE! DET SKAL DU VITE:) DU ER UTROLIG VAKKER. DIN NATURLIGE SJØNNHET LIGGER INNENFRA IKKJE UTENPÅ, HUSK DET. DET OM PUPPENE OG OPPFØRSELEN MÅ DU IKKJE BRY DEG OM I DET HELETATT. HVET AT DET ER LETT FOR OSS Å SI SOM IKKJE GÅR IGJENNOM DETTE, MEN DU ER ET MENNESKE NETT SLIK SOM OSS ALLE ANDRE ER. OG ALLE HAR SINE PERIODER OG DEPRISJONE.VI GÅR ALLE IGJENNOM DET SAMME, SELVOM DET ER ULIKT. DU ER HELT NYDELIG OG EG HAR VENNER SOM DEFINITIFT VIL GJØRE ALT DE KAN FOR Å FÅ UTSENDE DITT. BELIVE ME, I KNOW! VI MÅ ALLE RESPEKTERE DEN VI ER OG GJØRE DET BESTE UT AV DET. VI KAN ALTIDS STARTE PÅ NYTT. VI VELGER SELV LIVET VÅRT. FORTID ER FORTID OG DET ER NOE INGEN KAN SE TILBAKE PÅ. TENK HELLER PÅ FREMTIDEN. DU ER SÅ UTROLIG JORDNÆR OG HERLIG PERSON. TRO MEG DETTE ER IKKJE NOE EG SKRIVER, DETTE KOMMER DIREKTE INNENFRA SOPHIE. EG OG ALLE ANDRE SØTE LESERE VIL DEG ALT GODT. OG HUSK: DET ER BARE DI SOM ER EKTE SOM ER GODE. DI HATERNE ER FALSKE OG VIL IKKJE ANNET EN Å SLENGE EN TEIT KOMENTAR FOR Å VIRKE KULE. ER SIKKER PÅ AT 99% BARE SLENGER DRITT FOR Å GJØRE DET. DE MENER DET SIKKERT IKKJE. DET ER EN TING TIL JEG LURER PÅ. KAN DU VÆRE SÅ SNILL Å LEGGE UT ET BILDER ELLER TO DER DU ER 14-15 ÅR??? DET HADDE BETYDD MYE:) HUSK FORTID ER FORTID VI ER ALLE NYDELIGE INNEPÅ. HUSK:::: EN GANG SØT, ALLTID SØT! HELT SANT, ALLE ER SIN EGEN LILLE PRINSESSE OG SJØNNHET.HÅPER DU LESER DETTE OG TENKER IGJENNOM DET JEG SKRIVER. DU HAR GODT AV DET FORDI DU FÅR SÅ MYE DU ABSOLUTT IKKJE FORTJENER. DU ER DITT EGEN LILLE KUNSTVERK. DU LAGER DET DU LEVER FOR, OG KAN ALTIDS FORANDRE PÅ FEIL, OG GJØRE DET OMIGJENN BARE ENDA BEDRE. DU ER EN SJØNHET. JEG HAR FØLT BLOGGEN LENGE SÅ DETTE VET JEG GODT. OG HVET VA JEG SKRIVER. HAR LÆRT AV EN ERFAREN BLOGGER…DEG!!:):):)

    28. Nå, jeg ser flere å flere innlegg fra deg hvor du skriver hvor lite du brur deg om “stygge” kommentarer. Jeg er enig i at å skrive ting som er direkte slemt og usaklig ikke har noe her å gjøre, men å kunne ta kritikk er noe du bare MÅ kunne. Fordi det er nettopp det det vil si å være kjendis, det positive er berømmelse, litt gratis ting her og der og mange fans.
      Det negative er at ditt liv har du selv valg å gjøre til now som på en syk og uforklarlig måte “tilhører” alle. Jeg har lest bloggen din en stund, jeg vet at du ofte sletter kommentarer du ikke liker, og det er IKKE måten å vise at du “ikke bryr deg om stygge kommentarer”. Ignorer dem, la dem stå, HEV DEG OVER DET så får du litt mer respekt. Ikke gjør som vi alle gjorde da vi var mindre å ville ignorere noen og sa “hva, hørere du noe?`nei, det er nokk bare en flue” det er barnslig og dumt.
      Til slutt, husk at alle meningene du får kommer fra folk som sitter hjemme på jente/gutterommet sitt, og enten liker eller “hater” deg (bare for å dra grensen fra maks yil minimum). jeg kan til sluttbare si takk for at du blogger, har vært god underholdnging når jeg kjeder meg.
      – Kjerlig Hilsen Apen-I-Nord

    29. Hei 🙂 Ville bare si at jeg fant bloggen din nå i natt og har gått igjennom nesten alle innleggene, ser at du har skrevet et par ganger at du får en del stygge kommentarer.. Så jeg ville bare si at jeg syns du er en utrolig skjønn og pen jente ! Og jeg kommer til å følge bloggen videre 🙂

    30. Kjempebra skrevet sophie! du er kjempesterk! ikke minst er du dritpen og dritsøt, men også den ærligste bloggeren, har ingenting å skule! <3

    31. det er utrolig teit av ” anonyme” og skrive mye dritt om deg når det er helt motsatt! du er utrolig søt og snill høres du ut som! jeg elsker bare bloggen din! det første jeg må gjøre når jeg står opp om morningene er og sjekke bloggen din! du skriver også mer innlegg om dagen en de fleste andre bloggerene.. du er bare helt råå ! 😀

    32. Jeg misunner deg kjempe masse , kroppen din er helt fantastisk ! skulle virkelig ønske jeg hadde like fin kropp ! Jeg skjønner ikke at folk slenger drit til deg , for du virker som en søt og herlig jente og du blogger jo kjempe bra ! er innom bloggen din hverdag !

    33. Ett ord- wow! da jeg først klikket meg inn på bloggen tenkte jeg at du var enda en rosa-fjortis-blogger, men du skriver så bra. Du setter ord på det mange jenter har gått med på hjertet på en måte som viser at ting kan bli bedre. Du er ei virkelig god jente, som vi alle kan lære noe av 🙂 klem

    34. Du er helten min du, Sophie <3 Har selv blitt mobbet i 5 år, og det fortsetter stort sett enda... Du er virkelig en person å se opp til! <3

    35. bra skrevet sophie <3
      Du er en skikkelig bra blogger og du er ærelig. du driter i alt som heter stygge kommentarer.
      Jeg elsker bloggen din fordi du får meg til og se lysere på livet om dagene.
      Jeg har vært igjennom mye i mitt liv jeg og men det ser ut som du har vært igjennom mye mer enn meg 🙂
      Digger bloggen din 🙂 og du får meg til og se lysere på dagene jeg går igjennom 😀
      Takk for du blogger ! DU får IKKE slutte da blir jeg lei meg.
      Klemz Malin <3

    36. Kutting??? Det er vel strengt tatt bare noe du sier i et forsøk på medlidenhet!! Du er til de grader overfladisk og kun opptatt av det ytre! Ingen vakker person i mine øyne!!

    37. akurat sånn har jeg det nå, jeg tør ikke engang å dusje på gym å jeg er heller ikke med i svømming fordi jeg er så lav, ikka har pupper, senere utviklet en de andre, jeg er bare redd for at jeg kommer til å bli mobbet viss jeg er med å dusjer. jeg har ikkje dusjet sammen med andre på skolen siden 2 år ..

    38. sv: Bare hyggelig 🙂 Du er en blogg som inspirerer meg, så det at du vurderte å slutte å blogge, var ikke noe kjekt å lese. Håper det var greit at jeg brukte deg i innlegget, for det var egentlig en søknad når blogit søkte skrivere, så trodde aldri det kom ut. Ha en fin dag videre , stå på ! 🙂

    39. Veldig bra skrevet. Du inspirerer meg! Du er så ekte, ikke falsk. Du skiller deg ut, bryr deg ikke om drittkommentarer, og er deg selv! Håper jeg en dag kan bli litt som deg, tørre å skille meg ut, være den jeg er 100%. Jeg elsker denne bloggen, stå på! Du er best, Sophie!

    40. Du er så utrolig flink til å takle all dritten , og jeg hadde ingen anelse om at du hadde blitt mobbet på skolen. Det er vell noe som du selv sier, har gjort deg sterkere på dette. Det jeg syns er veldig frekt er at mange fortsetter nå og si stygge ting til deg, når du har tatt opp dette på mange innlegg og alikevell .. du har forandret deg så mye for å se ut som du vil etter mobbingen og endelig er du fornøyd, og fortsatt er det mange som kommer med kommentarer. Jeg syns at du har perfekt kropp, om jeg hadde hatt DEN kroppen liksom 🙂 håret ditt, øynene dine og alt. Du er utrolig pen, de som slenger drittkommentarer er de som ikke har bedre ting å gjøre enn ¨å slenge dritt på andres blogger .
      Stå på ♥

    41. Du er utrolig ut i fra det du skriver på bloggen, håper du aldri slutter å blogge da går rett å slett hverdagen i grus! Du har hjulpet meg så mye med hvordan jeg skal takle min dårlige selvtillit.!:) tusen takk for at du Blogger og er den du er!<3

    42. Synes virkelig ikke du skal ta ett eneste stygt ord til deg. Hvert eneste stygt ord/trusler du får er bare en veldig gjemt måte personene sier “jeg skulle ønske jeg var som deg”. Du er ikke bare pen, blond, store pupper (som alle skal kommentere hele tiden), men du er også vakker innvendig med en utrolig søt personlighet etter det som jeg har oppfattet! Synes ikke du skal slutte å blogge siden du ser jo hvor mange som er glad i bloggen din og personen bak den! Synes det er bra du ikke lar dem komme til deg og dra deg ned. Beundringsverdig!
      “Never hate people who are jealous of you, but respect their jealousy. They’re people who think that you’re better that them” 🙂

    43. Utrolig bra skrevet! 🙂 Fikk meg virkelig til å tenke over at andres kommentarer faktisk ikke betyr en dritt 🙂 Digger bloggen din!

    44. Kan du forklare litt mere i et eget innlegg kanskje om hvor du kuttet deg og om du har arr etter det og generelt konsekvensene med kutting? Jeg tror det kan komme godt med til de som har det like vondt som du har hatt det…

    45. Utrolig bra blogg! Digger den ! 🙂 Vet hvordan det er å bli mobbet, og er ikke gøy i det hele tatt!
      btw du skriver utrolig bra, søta ! <3

    46. Ble du mobbet på barneskolen? Det er ikke til å tro..for du er så sinnsykt pen & kul ! Du har verdens kuleste blogg,du har kjempe pent utsende,og du er ikke redd for hva andre synes om deg.Du er person jeg vil se opp til,for din blogg gjør det lettere,du gjør livet mitt lettere! For når jeg leser din fiiine blogg,føler jeg meg bedre,etter å ha hatt en mega treg dag..viss jeg noen gang hadde møtt deg,hadde det vært som å møte Madonna i egen person,for du er sååååååå kul.Håper du får lest denne kommentaren 😀
      Du fortjener å komme på 1.plass på blogg.no,for din blogg ruleer. :))
      Klemmer fra Ida M ;)) <3333 Du er verdens kuleeeeeeste person Sophie Eise <3333

    47. Utrolig urettferdig at du ble mobbet på barneskolen, det fortjener du ikke i det hele tatt!
      Du virker som ei helt utrolig herlig jente og jeg syns du er kjempe filnk som takler så mye dritt som du får! Og du gjør helt rett med å bare la de stygge kommentarene pasere. De som skriver det er bare sjalu på deg, din fremgang, ditt utseende, personlighet osv.
      Fortsett å vær deg selv, stolt av deg!
      Du er kjempeflink Sophie 😀

    48. Hei XD
      eg er også ein blogger her som har mesten opplevt det samme som du,
      når eg var yngre var eg mobbet av ein hau av jenter, dei sa at eg var ei hore å vente heile klassen i mot meg.
      dei sier at eg er ein billig jente som sminker seg som eg jævla bitch. og helt til slutt ble eg så lei av alt det så så sa eg det til ein lærer som ville hjelpe meg men så etter ei uke så ble dei verre en verst og vente hele skulen imot meg + ein av lærarane mobber meg som er helt rart for meg at hun gjør det så sa eg det til bff en min så når alle var ute så tok hu super lim og limte på stolen og tok nåler som stakk opp og då sat hun seg på det altså læraren men nå er eg utestengte av alle og den gamle læraren men nå driter eg i alle de, takk sophie for at du er ein slik god blogger og du er super fine du burde ikkje bry deg om ke andre synes om deg.

    49. Du virker som en utrolig person! selv om du skriver at du har vært igjennom mye.. Du gir virkelig et godt budskap til andre gjennom bloggen din :-)Fortsett vidre Sophie! Det er bra du vet bedre enn å gi opp! <3 STÅ PÅ!

    50. Bra skrevet! 🙂
      – Føler med deg, når jeg gjikk på barneskolen hadde jeg ingen venner i klassa, jeg hadde ei bestevennine men ho flytta i 2 klasse :/ .. etter det hadde jeg bare EN guttevenn som gjikk en klasse over meg. De i klassa mi fikk jeg aldri være med, di lugga meg alltid i håret, for de viste jeg var hårsår. Men nå går jeg i 9 klasse på en annen skole å er over det! Jeg besøker ofte plassen jeg gjikk på barneskolen på for bestemora mi bor der. Når jeg flytta fra den plassen til den plassen jeg bor nå, mista jeg kontakten med guttevennen min, men for et år siden ca. fikk vi god kontakt igjen, og er nå bestevenner!:-) Og at nå er jeg faktisk god venn med 2 av de jente som har mobba meg tidligere!

    51. Føler med deg!
      Det gjør så utrolig vondt!
      Jeg er jo bare 11 år men det gjør like vondt i ale aldere!
      Jeg har bare venner som er eldre(er jo venn med de i klassa, men prøver unngå de! Sier bare stygge ting uansett!), et år og to år:)
      Bra skrevet Sophie Elise!

    52. Godt skrevet, og bra du har kommet deg ut av det og selv er fornøyd nå.
      Men et spørsmål, hvordan klarte du å slutte med selvskading? Noen tips eller sluttet du bare når ting ble bedre?

    53. okei, jeg ble utrolig glad når jeg leste dette nå. jeg blir selv mobbet av klassen over meg, fordi jeg er for tynn. Jeg vet selv at jeg er for tynn og prøver hele tiden og overspise og spise fet mat og alt slik men jeg legger ikke på meg. Om jeg møter dem ute og går forbi dem roper de: ”Ikke knekk nå!” etter meg. Det gjør vondt. Jeg har blitt kalt stygg og det har gått virkelig innpå meg. Her om dagen ville jeg ikke bli med venninnene mine ut fordi jeg følte meg så stygg, jeg ville bare holde meg inne og ikke la noen andre få se meg. Men etter jeg leste dette forsto jeg at det vil bli bedre. Det håper jeg hvertfall. Jeg har lært meg å bare ignorere dem som kaster dritt til meg, men liksom…ja… tusen takk <3

    54. du virke som ei utrulig sterk jenta. sku ønske æ kunne si det samme om mæ sjøl. du e inspireranes og virke som du e snill og støttanes ovenfor andre. og ikke minst e du kjempepen og har en flott kropp, som du e stolt over! første gangen æ besøkte bloggen din tenkte æ at det her va bare enda en rosablogg som bare skriv om outfit og kor drita du va i helga, men der tok æ feil. du skriv om dype ting, akkurat som det her innlegge. æ e sikker på at mange finn trøst og mot av å lese det her innlegge. takk for at du e den du e, sophie <3

    55. Det virker som du er ei jente med mye godt i deg 🙂 Jeg har et ønske som kan gjøre veldig mye for veldig mange som er helt avhengig av av hjelp! og det er at du som blir beundret av så mange kan skrive litt om det grusomme som skjer i Afrika disse månedene, hungersnnøden som tar liv av 350 mennesker hver dag i Somalia, og like mange i nabolandene 🙁 kanskje du kan finne en organisasjon som du liker som arbeider der nede og oppfordre leserne til å gi penger dit? på min blogg har jeg opprettet en innsamlingsaksjon for Røde Kors. Om du ser her: http://karlstadsisters.blogg.no/1312418574_dagens_outfit.html kan du se hvordan det funker 🙂 tenk at DU kan hjelpe de små som dør uten vår støtte ved å formidle dette videre. Jeg prøver ikke gi dårlig samvittighet altså. Du kan lese om saken her om du ikke allerede har lest om det: http://www.dagbladet.no/2011/08/05/nyheter/afrikas_horn/sultkatastrofe/somalia/utenriks/17567111/

    56. jeg syntes det er utrolig bra at du har så sterke meninger til tross for all den kritikken du får, du er deg selv hundre prosent og ingenting er vel bedre en det. jeg digger deg og måten du er på 🙂 fortsett sånn, du inspirerer meg til og være fornøyd med meg selv, og ikke minst tørre og stå for mine egene meninger. du er ei herlig jente !!

    57. jeg har aldri hatt noe for eller mot deg, men når jeg leste dette fikk jeg virkelig respekt for deg. første intrykket er bimbo, men når man ser på noen av de meningsfulle video’ne dine skjønner jeg at du er smart. du har jo en mening på alt, stå på!

    58. Vet godt hvordan det er å vere den som er sein i puberteten og sånn, men jeg ble ikke mobbet av den grunn, eg hadde ikkje noe særlig med pupper på barneskolen men eg var tynn, men i stedet for å bli mobbet for å vere tynn sa folk at eg var heldig for at eg var så tynn som eg var.. den dag i dag er eg blant venninnene mine som har størst pupper og sånn. så fortid er fortid!

    59. jeg tror mobbeoffere kommer bedre ut av det enn mobberne. “Ofrene” lærer seg å bli selvstendige, sterke og etterhvert stole på seg selv. mens de usikre mobberne hele tiden må stå på sidelinjen og se på at andre har fremgang. mobbing er ikke riktig, men det kan faktisk komme noe positivt ut av det i noen tilfeller – nå sikter jeg til meg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg