videoblogg – skjønnhetsideal

Prøvde å skrive et innlegg om dette, men følte det ble lettere å forklare meg på en videoblogg. Håper ingen føler seg fornærmet av dette, såfal så er det ikke meningen! ♥

Og til dere som reagerer på at jeg ikke blogger om bombeeksplosjonen i Oslo.. Vel, hva skal jeg si? Det er forferdelig, og jeg har fulgt med på nyhetene i hele dag. Jeg er spessielt berørt angående skytingen på AUF sin sommerleir, ettersom jeg selv er medlem der, og kjenner noen som er på leiren.. Ber til gud og håper på det aller beste. Jeg blir så lett berørt av slikt, og har grått utrolig masse idag.. 

157 kommentarer
    1. Jeg må bare rett og slett si at du er ett godt forbilde for alle ung jenter!Jeg er veldig enig i det du sa på denne videoen 🙂 Du nevnte jo om at ”folk ser på jenter med blondt hår og store pupper som falske”det er utrolig teit sagt av folk for viss ei jente har brunt hår og store pupper hvorfor blir ikke det kaldt falskt? Det er utrolig teit at folks ska bli kalt ”fake” pga om hårfargen eller om di har store pupper.. Jeg har også fått slengt i tryne før at jeg prøver å pushe bare for jeg har litt store pupper og går i singlett. Stå på Sophie! Jeg digger deg og bloggen din og liker godt at du sier i fra om hva du mener!

    2. sant i det du sier, bra at du tar det opp sånn at folk skjønner det! etter du kom på topplisten har jeg blitt en fast leser, stå på 🙂

    3. Du får fram mange fine meninger på bloggen din! Du er en utrolig søt jente og jeg liker du får frem meningene dine og ikke mener det alle andre mener.. Det er nok derfor du kanskje får tilbake ulike tilbakemeldinger, både posetive og negative, men det gjør bloggen din verdt å lese! Stå på:)

    4. det er helt riktig det du sier, eller jeg er så enig!
      det med at megan fox er naturlig liksom 😛
      folk er bare sjalue fordi du er så pen ^^

    5. har nesten nettopp begynt å les bloggen din, mn synes allerde den e helt fantastisk. du skriv sykt my bra, å i den siste videoen her e æ veldig enig. dt bli helt feil å komenter ekte folk bare på grunn av små naturlige ting, å men dæm som har forandra på utsende e my bedre. bra blogg!

    6. jeg kan ikke bli mer enig ! er lei av folk som baksnakker andre fordi de har store pupper , patinablondt hår eller bruker mye sminke ! å jeg sjønner ikke hvordan folk kan komme og si det til ei så fin jente som deg ! det som er viktig når noen sier det til deg , er at du er sterk og bare driter i det 🙂 det VET jeg at du kalarer 🙂

    7. Kunne ikke sagt det bedre.. Har egentlig aldri tenkt slik på det. Du er utrolig smart, og har masse vett, Sophie, stå på! Elsker virkelig bloggen din!

    8. Utrolig bra sagt, du får det sagt! Er enig i alt du så å veldig bra du tar det opp, stå på sophie <3

    9. jeg er helt enig i hva du sier, og du får fram et veldig godt poeng med denne videobloggen! fortsett å blogge, og ikke bry deg om de negative kommentarene, de må bare pirke på ting( som egentlig er positive) siden de ikke har det selv, eller er misunnelige!

    10. du e så utroliii flink og eg likte veldi godt det du snakka om nå!! eg og lure på ka guttar meine me de… omg!! du e så pen nuss nuss <3<3<3<3<3

    11. du blogger dødsbra,og jeg fikk selv et litt kinky inntrykk av deg, men det er som du sier; blondiner er jo bimbos.. er selv blondine jeg så jeg vet hva jeg snakker om.
      er helt,totalt og fult enig i det du får frem, tror folk med andre meninger kan se på deg, danne seg en mening for SÅ å se denne videoen! du er dødspen, og har store pupper, og folk flest sier BIMBO og DUM når de ser sånne, men langt ifra 😉 du er faenmeg smart,girl! keep up the good work, blitt fast leser!

    12. Du har en sykt bra blogg og jeg jeg er heelt enig. Også fy faen, du har driit fint hår, omg det er sååå langt og rett. :] Me want :C

    13. stå på! jeg liker deg, du har en fantastisk personlighet først og fremst; ikke det at jeg kjenner deg på noe personlig plan,men slik jeg kjennerdeg, altså gjennom bloggen. Og for det andre synes jeg også du er veldig pen. Du stråler, nettopp fordi du er fornøyd med utseende ditt.du skal være stolt av deg selv, det hadde jeg vært, hvis jeg var deg !! <3

    14. hehe, du har jo helt rett. Alle prøver jo å se ut slik de vil, slik de syns er fint, og gudskjelov så har vi alle forskjellige meninger og alle er ulike, det er det som er det beste.
      Tror det er det blonde håret som gjør at folk syns det er “falskt”, men det er jo like falskt med ei blond jente som farger håret brunt, eller fra brunt til rødt, så nei, skjønner ikke den jeg heller.

    15. Ja, heii! 🙂
      nå skal jeg si noen ord til deg, har egentli ikkje så mye med den videoen du la ut, men hør her!
      Først når jeg så denne bloggen, for noen dager siden, etter att tcmn la ut de innleggene om deg, tenkte jeg, heeerregud for en barbie jente! å tenkte bare negative ting om deg ( som jeg beklager for nå )
      Etter jeg så denne videoen her, tenkte jeg faktisk at du var en utrolig smart, og selvsikker jente! som lise sa, og de andre, så hører det ut som at du er en utrolig bra person, både inne og ute! selv om du er ” plastic fantastic ” – som er positivt på noen og negativt på noen, men med deg er det garantert postivt!
      du hører ut som en helt herlig person, og en herlig kjæreste! Lol, litt rar kommentar.. men mååtte bare få det ut!
      Jeg vill bare si at det er utroli bra att du er den jenta DU er, og ikke noen jente ANDRE vill at du skal vær. Stå på, og vær den jente du vil vær!

    16. Jeg må ærlig inrømme at når jeg først leste bloggen din og så bildene dine, dømte jeg deg litt. Du fremsto som en ordentlig rosa blogger, som ikke hadde så mye i hodet. Men etter å ha sett denne videobloggen vet jeg at det ikke stemmer i det hele tatt!
      Du er en ordentlig smart jente med mye selvinsikt og refleksjon, og viser at selvom man har blodt hår, store pupper og liker rosa, har det ingenting å si på hvordan personlighet man har eller om man er smart eller ikke!
      Håper du tar dette til deg, og glemmer de som kommenterer unødvendig dritt på bloggen din, for det har de ingen grunn til. Stå på, du har hvertfall fått deg en ny fast leser i meg.

    17. Hei!. Man man er jo falsk når man ikke har sin egen hårlengde eller hårfarge, fake negler bruker sminke og har operert seg OSV!! DA ER IKKE DET DEN VIRKELIGE DEG! da er du ikke naturlig. FOLK SKAL LIKE DEG FOR DEN DU ER ! IKKE DEN DU PRØVER Å VÆRE!

    18. jeg er helt enig! jeg tror kanskje folk mener at det ser mer naturlig ut sånn megan fox ser ut.. ikke vet jeg, for jeg er nok mer enig med deg 🙂

    19. Hvis du er den du er, er du jo ikke falsk ! så jeg er helt enig med det du sier og er veldig bra at du tok det opp.
      Stå på og blogg, elsker bloggen din og du har fått deg en fast ny leser (meg)
      Elske bloggen din, og måten du er på, det er et veldig stort forbilde får meg !!

    20. Trudde det va sånn att enten er du pen og dum eller stygg og smart. MEN du er jo PEN og SMART på en gang!!
      Helt enig med deg NYDLIGHET!!! 😀

    21. Kjempefint at du sir din mening. Alle folk e forskjellig, alle har forskjellige meninger sånn er det bare. Du ser slik du ser ut og du er en vakker jente, folk som skriver stygge komentarer er enten bare missunelig på deg ellers så prøver de å hakke ned på deg får å se bedre ut selv og får at andre skal få samme dårlig intrykk som dem:( Synes det er dårlig gjort. Btw: Utrolig fin blogg, med masse fine bilda. Stå på!;) http://www.sharlotte.blogg.no

    22. Er enig i en del av det du sier..
      Som foreksempel: At sånn du er selv, synes du er fin liksom, og selv om ikke andre ser ut som deg, trenger de ikke være stygg.. hehehe! :p

    23. Skjønner deg utrolig godt. Jeg er helt motsatt av deg – utseende og menings messig, MEN: jeg er likevel veeldig enig i det du sier. Du viser at å være blond, ha store pupper og ville være perfekt ikke alltid trenger å være det man skulle tro. Du har faktisk vett i hodet, selv om du er blond og slikt. Jeg mener, det er jo bare en hårfarge??? – som du også sier i videoen. Puppene dine burde du jo få ha slik du vil og dine meninger om hva som er skjønnhet burde få være ditt og ingen andre burde i det hele tatt bry seg.. Du vet, alle slenger dritt HVER ENESTE DAG. Det blir aldri stopp, så det er ikke noe å prøve å slutte engang. Men man kan jo si det man mener og slikt som du gjør på videoen slik at folk får et annet syn på personen. Noe som jeg fikk etter å ha sett videoen din! Fint at du viser hvem du er, slik at ingen bare kan komme og tro hva de vil og si “du er hore!!”, osv..

    24. Du har så rett! Mange kan få feil inntrykk av en person, og kanskje velger å dømme en etter utseende. Og jeg syns du er tøff som tør å si dine meninger og filme det og legge ut! Du er så mye bedre enn alle andre drittfolk som har behov for å slenge dritt 24/7!

    25. hvordan har du fått så langt hår ?? <3
      jeg skjønner deg veldig godt.. jeg har også blondt hår og har fått stempel som en dum blondine... er ikke akkurat gøy.. jeg farget håret brunt, men da begynte alle bare å si at jeg skulte min dumhet osv... jeg bare lo, men innimeg var jeg ikke så glad :(( og bare fordi man går i singelett betyr ikke det heller at man er billig ??? <3 pliisss svar meg!!
      BTW: elsker bloggen din

    26. til Henne: kan du fortelle meg hvor hun er operert? hun har jo sagt sikkert 1000 ganger at hun sa hun hadde silikon med IRONI….. og hvem bruker vel ikke sminke? enten man køddesminker,bruker litt,bruker mye. no difference… uff du er tragisk..

    27. Fysøren, for en jente full av fornuft du er!
      Ok, så folk dømmer deg fordi du er blond og har store pupper. Men du har så rett i det du sier.
      Alle stygge kommentarer rettet mot deg og hvordan du ser ut fortjener du absolutt ikke.
      Når man ser på deg ved første øyeblikk så kan du se dum og blond ut, det er greit nok. Men jeg må si at jeg er utrolig overasket over hvor intelligent og søt du er. Er enig i absolutt alt du sier.
      Fast leser av bloggen din og digger deg.
      Klem

    28. jeg er så enig med deg!
      og btw, så er du så utrolig søt! jeg digger måten du er på, og utseende ditt er jo serr perfekt! ;o
      jeg elsker bloggen din !! <3

    29. du e faktisk helt perfekt sånn som du e!!
      folk e jo helt teit som skriv nå stygt om deg,dem får uansett ikke nåkka ut av det+at dem kjenn deg sikkert ikke…
      utrulig teit,digg bloggen din sophie:-)
      hår du ikke tar deg så veldig nær av alle stygge kommentara,før det burde du virkelig ikke!!
      eg bare lurte på en ting:
      kan du legg ut en videoblogg om kordan du sett håre opp i hestahale med extensions?
      eg får det liksom ikke helt tell….
      stå på! du e vakker<3

    30. helt enig!!! e nettopp begynt å lese bloggen din , men synes alerede den e fantastisk! e blitt avhenig av å lese den <3!!stå på synes det e kult at du sier din mening! digger bloggen din!!!!

    31. Jeg har lest bloggen din en stund nå og jeg må si at jeg er imponert. Mange tror at hvis man har blondt hår så er man helt tett. Og da bra kropp da i tillegg da har folk det med og bare tenke, ” ho er dum, og tror ho er deilig”. men du, du er et perfekt eksempel på at det ikke alltid er sånn. jeg syns du kommer med mye bra. du har dine egne meninger og tenker! i motsetning til mange av de “dumme blonde”. så stå på! du er flink og du skriver bra!

    32. Fant bloggen din igår faktisk, og elsker den allerede. Selv om du ser ut som en barbie (haha, no offence, du er jo utrolig søt!) betyr det ikke at man er en “barbie” på innsiden. Det er det visst mange av leserne dine som ikke forstår! Du virker som en utrolig bra person. Og folk kan da faen ikke klage på at du er tynn og har store pupper – HERREGUD, folkens!!! Hu er født sånn!

    33. du får det frem så sykt bra! 🙂
      skjønner ikke at folk kan begynne å hate noen bak en jævla skjerm!
      de som er så tragiske at de kommenterer dritt mot deg, og selvfølgelig andre burde skaffe seg et liv

    34. UTROLIG bra forklart! du får virkelig sagt det, framover tror jeg alle som leser bloggen din kommer til å bli mindre dømmende forran alle typer mennesker, også slike “bimboer” eller hva jeg skal kalle det. du er fantastisk sophie, på alle mulige måter.

    35. Bra forklart , er så utrolig enig. ! jeg har samme problem store pupper og langt blondt hår og det er ikke alltid bare snille kommentarer å få nei. men stå på vær deg selv, du er nydelig ! drit i hva de andre sier 🙂

    36. er veldig enig i det du sier! har også blondt hår og store pupper og ja er veldig glad du tok det opp! du gjorde meg på en måte lettet ved det du sa så takk for de <3 elsker bloggen din <3

    37. Det jeg TROR folk mener med falsk, er at de ser ikke ut som seg selv, uten alt ekstra (extensions, operasjoner, sminke osv). Man kan jo også operere seg men fortsatt se noenlunde “ok” ut. Negar ser jo litt mer “operert” ut enn det kanskje Megan Fox gjør. Noen bruker så mye sminke at de er ikke til å kjenne igjen uten, og noen har operert seg så mye at det er vanskelig å se likheter, i de aller verste tilfellene. Så jeg tror det er det folk mener med naturlig og falsk skjønnhet.

    38. du er så utrolig pen, grunnen til at folk kommenterer så mye dritt er for at sikkert alle jentene i norge kunne drept for utseende ditt. selv om jeg mener at sjalusi ikke skal vises på den måten.
      skjønner poenge ditt kjempe godt, er så utrolig mange folk som virkelig ikke aner hva de snakker om og ikke tenker før de sier det de vil si!:) du er herlig!

    39. utrolig bra videoblogg. alt det du sier er sant, den eneste grunnen til at folk kommenterer stygge ting er fordi du er utrolig pen og de er bare sjalu! stå på vidre 🙂

    40. AMEN ! Jeg har også sett den filmen for ikke lenge siden, og ja, hun så helt annerledes ut. Såklart hun har operert seg. Det er jo bare så hyklerisk å skrive noe slik som hun jenten skrev, helt tåpelig. Som om Megan Fox er mer naturlig fordi hun ikke har store pupper og .. at hun har brunt hår? Er det det som er forskjellen liksom? Gir jo ikke mening. Jeg syns ikke Megan Fox er noe pen uansett, skjønner ikke hva som skal være så fantastisk med henne. Du, Sophie, ser f.eks. mye penere ut spør du meg 😀 Også er du jo naturlig og, i motsetning til henne.

    41. Du virker så utrolig smart, i forhold til mange av de andre topplistebloggerne. Du snakker som en ordentlig smart person, selv om du kanskje ikke ser ut som den aller smarteste (det er ikke frekt ment i det hele tatt). Digger bloggen din fordi du får fram det du mener på en ordentlig måte. Fortsett!

    42. Stå på shophie!! Du virker rosablogger aktig, men du har en herlig skjønnhet du er herlig virker du på videoblogger, jeg synes du er driit pen! Du er mye bra i videobloggene dine, saklige ting! stå på med bloggen digger deg!<3

    43. jeg er så utrolig enig i absolutt alt du sier!
      og jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor det alltid skal være noen med frekke kommentarer… det er vel kanskje snakk om litt misunnelse også!
      jeg digger deg sophie! og de som snakker dritt om deg er vel sjalu, og det skjønner jeg utrolig godt, for det er jeg også! 🙂

    44. skjønner deg utrolig godt, har egentlig samme skjønnhetsideal selv om det ikke ser sånn ut for øyeblikket, men er lei av at alle skal rakke ned på blondinene. å jaa megan fox har opperert hele ansiktet! støtter deg utrolig mye Sophie <3

    45. Utseende kan virkelig lure folk. Har ikke lest bloggen din tidligere, men når jeg kom inn på bloggen fikk jeg et sånt “dum-bimbo” førsteinntrykk. Vet ikke hvorfor, men det var bare det første som dukket opp i hodet mitt. Så kikket jeg på den videobloggen her, og du er jo ikke dum i det hele tatt! Er helt enig i det du sier, og du formulerer deg bra!! Stå på 🙂

    46. Kjempe bra sakt !
      Liker deg faktisk mye bedre etter denne videon 🙂 ++ du har værdens fineste hår !!

    47. AMEN! du får sagt det, å æ kunne ikke vært mer enig 🙂 og du e ikke den eneste som lure på det der, æ e forvirra sjøl.
      forresten så har du en utrulig bra blogg! 🙂

    48. dette her er første gang jeg er inne på bloggen din, og når jeg så denne videobloggen så vart jeg imponert ; )
      hehe, du har ett godt poeng og jeg liker at du sier meningen din, og at du har med et eksempel.
      😀

    49. Kunne ikke hvert mer enig! Utrolig bra videoblogg 🙂 Du er veldig flink til å snakke for deg også er du utrolig pen! Fast leser fra nå av.

    50. bra poeng, det e vell sånn sia at de som e blond blir automatisk sedd på som “dom” så da dæm har store puppa(førdeom det e naturlig) så blir dæm ekstra “dom”. Æ bor i samme by som dæ, å æ kan godt inndrømme at æ trudde at du va ei åverlegen kjerring som va så egositisk at du ikke hadde nån venna, men da æ faktisk så dæ, så va du mye penere ann æ hadde trudd, du gikk lamme ei jenta, å æ så at ho va lei sæ før nokka, å du snakka me ho, DA fikk æ respekt før dæ!

    51. Jeg skjønner hva du mener!
      det er mange som sier at blondiner med store pupper er teite og horer osv, men det er faktisk ikke sant… Vi kan ikke gjøre noe med det hvis vi er født sånn..
      Du hadde et veldig bra poeng, noe som gjorde at jeg ser opp til deg! elsker deg og bloggen din, stå på <3

    52. Du har jo ett jævlig godt poeng! Helt enig med deg! 🙂
      Skikkelig idiotisk at man er automatisk bimbo bare fordi man har store pupper og/eller blondt hår :p

    53. Kunne ikke vært mer enig med deg her! Stå på Sophie, du er et bra forbilde for unge jenter! Man er ikke fake bare på grunn at man har blondt hår og store pupper,, man er fake når man opererer puppene og hele ansiktet! skjønner ikke hva folk har i mot deg!? Elsker i hvertfall bloggen din, og du skal vite at dette styret fortjener du ikke! Du er en pen og skjønn jente <3 klemz

    54. HERREGUD FOR ET DIGG POENG DU KOMMER MED!!!! DIGGER AT NOEN TAR DETTE OPP, OG KUNNE IKKE VÆRT MER ENIG!! DIGGER DEG 🙂 + FOR HERLIG BLOGG!

    55. åhh, du er bare så utrolig pen, smart å alt det der, du er et forbilde for meg, jeg har veldig dårlig selvtillit men jeg ønsker å bli så sterk sånn som deg en dag!
      det du sa om guttene vil ha “ekte” kjærester men “falske” fantasier eller hva du kalte det, ENGDELIG sa noen sannheten! Btw hvis det er noen som er ekte her så er de søren meg deg, søta!
      selvom jeg ikke kjenner deg personlig så føler jeg at jeg er veldig glad i deg, og du er er bare helt utrolig sterk sånn som jeg skrev istad.
      klem fra jenta uten selvtillit ;*

    56. DU ER SÅ HERLIG !
      MEN JEG VIL HA SPØRSMÅLSRUNDE- VIDEO BLOGG AV DEG OG MARCO !
      MEN JEG VIL HA SPØRSMÅLSRUNDE- VIDEO BLOGG AV DEG OG MARCO !
      MEN JEG VIL HA SPØRSMÅLSRUNDE- VIDEO BLOGG AV DEG OG MARCO !
      MEN JEG VIL HA SPØRSMÅLSRUNDE- VIDEO BLOGG AV DEG OG MARCO !
      MEN JEG VIL HA SPØRSMÅLSRUNDE- VIDEO BLOGG AV DEG OG MARCO !
      MEN JEG VIL HA SPØRSMÅLSRUNDE- VIDEO BLOGG AV DEG OG MARCO !
      MEN JEG VIL HA SPØRSMÅLSRUNDE- VIDEO BLOGG AV DEG OG MARCO !
      haha (A) væærsååsnilllll dere er så søøøtee : ))

    57. Ja eg har et vældi godt svar tell deg!
      Eg synes skjøll at det e finet å se ut sånn som deg å eg synes du verska som ei flott jenta.
      Men grunn te at folk f.eks sei at du ser falsk ut bære før å ta et æksempel, å ikje de ho magen fox førdi at når man ser jævli brun og har platina blond hår ser man meire fake ut enn en som har brunt hår, kansje vanskeli å skjønn men mann ser meir ut som ei barbie, vess du skjønna ?.. Men dæ e jo sånn du vill se ut å då må du jo bære vær den du e 🙂

    58. Veldig bra sagt! fikk et helt annet inntrykk av deg nå! Håper du kommer deg helt på toppen! Jeg har troen 😀

    59. poenge mange har med det siste du sa er at megan fox ser mye mer natulig ut en den glamor modellen lotte hadde lagt ut på facebook. fordiom megan har operert nesen. man ser mye mindre natuli ut med hvit hår, kjempe brun,enorme pupper og sinnsykt mye sminke!

    60. heii, tenkte jeg skulle legge igjen en komentar om akkurat det her siden det er et så veldig omtalt tema på bloggen din, so her we go; jeg skal veldig ærlig innrømme at første gang så innom bloggen din virket du falsk, eller du så falsk ut i mine øyne, men etter hvert som jeg har lest bloggen din har jeg lært at du er mer som det stikk motsatte, en ælig person som virkelig tørr å stå for meningene sine, noe man trenger ryggrad for å gjøre! du er en person som virkelig er glad for at folk er forskjellige, og hvis man faktisk leser bloggen din merker man rimelig fort at du ikke i det helle tatt mener at alle burde se ut som deg, og du respekterer hvordan andre ser ut, like gjerne nordmenn som utlendinger. og da mener jeg at alle andre burde klare å gjøre det samme; godta deg for den du er, og se sånn ut som du selv ønsker! Og jeg tror skjønnhet kommer i å være fornøyd med utsende og stilen sin, og føle seg vel med seg selv! du er vakker både på innsiden og utsiden, stå på!
      btw! ingen gjennom bloggen kjenner deg virkelig, og vet ikke hvor mye ordene dems sårer, så de har egentlig ingen rett til å dømme deg før de kjenner deg, og vet hvilke meninger du står for!

    61. Og jeg som bare trodde du var en blond dukke!
      Jeg ble posetivt overasket over denne videoen, hvor du legger frem dine synspunkter. Og du har faktisk et ganske godt poengt med det at gutter ønsker seg naturlige jenter osv.
      Så jeg må si at jeg har forandret helt mening om hvordan jeg så på deg først. Og unnskyld for at jeg dømte deg så fort som jeg gjorde!

    62. Akkurat det du sa der var helt supert! Du er skikkelig flink til å snakke for deg og du får klart frem poenget ditt 🙂 Stå på videre!

    63. Wow ! Heilt enig! Selv om du er blond er du ikke dum bitch osv… So om en er tynn og har store pupper DU ER DA EN PERSON ! Du er virkelig en smart jente! Digger folk som deg. Du følger drømmen din å se ut som d du vil selv om folk kansje hakker ned på deg. Vet du hva det kalles? A WOMAN YOUR A WOMAN !! YOUR STRONG BABY ! Ok over and out 😛
      – Maren

    64. Og med dette beviste du at få blondiner er dumme og selvopptatte. Man skal aldri dømme boka etter omslaget. Tror det er mange av leserne dine som bør lære litt av det 🙂

    65. Jeg har ikke vært innom bloggen din før nå, og som du selv sier i videoen din er det ikke unormalt å ha et slags bilde over hva man har i vente når man ser ei jente, med langt blondt hår, store pupper og sminke. Jeg skal selv innrømme at jeg hadde en anelse om hvilken type blogg dette var. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg tok helt ekstremt feil. Du kan virkelig snakke for deg, og selv om det kanskje ikke er livsnødvendige saker du snakker om i akkurat denne videoen er jeg høyst enig med deg. Takk for at du har noe mellom ørene og motbeviser folk med fordommer 🙂 En veldig god jobb må jeg si! 😀 stå på

    66. synes faktisk du fikke utalt deg godt! du har absolutt rett i mye av det du sier, å vi har ingen grunn til å disse deg for den du er, de som ikke synes du ser bra ut kan jo bare holde kjeft å nyte synet med at de kan føle seg bedre, hvis de ikke klarer det er de jo definetit sjalu!

    67. Det du sir er jo faktisk egentlig ganske rett! Hvordan du ser ut er jo rett å slett din sak, Men som kansje du å har merket har mange av de øverste toppbloggerne mye fokus på kropp å sånt. Det virker nesten som om at hvist man ikke har fokus på kløft, pupper, mage osv kommer man ikke like lett opp på topplista. Så da føler man jo att man nesten “må” legge ut bilder dær man ser “ekstra mye” elns for å få lesere.
      Har ikke noe mot deg, ville bare utpeke det 😉

    68. såklart har ho megan fox endra seg fra ho va 18!!!
      e du helt idiot! trur du ho sku se likkens ut heile livet!??

    69. Veldig bra sagt!
      Fra MITT synspunkt, så tror jeg at det går mye på hårfargen. Det har jo lenge vært typisk at de som framstilles som “dum og deilig” er platinablond og har store pupper. Selv syns jeg brunt hår virker mer voksent og modent og er rett og slett “sexyere” enn platinablondt, men det betyr ikke at jeg syns at blondiner er stygge. Helt ærlig så trodde jeg du var dum (det er første gangen jeg er innom boggen din nå), men da du kom med alt det du sa i videoen, så ble jeg positiv overrasket! Ja, det er dumt å dømme, men det er på en måte slik samfunnet har gjort det, dessverre.
      Håper du får en fin dag 🙂

    70. Wow, ble litt sjokkert når jeg så denne videoen. Positivt altså. Har venner som har snakket om bloggen din, og jeg har alltid fått et inntrykk som heller mot det typiske blond-bimbo-blogger-stempelet, som kanskje for mange jenter får ufortjent. Så filmen over her og leste også innlegget du har skrevet om kjæresten din og at han er to år yngre osv. Og utifra det syntes jeg at du virker reflektert og faktisk sympatisk (noe som ikke er så veldig kjente egenskaper blant bimbo-bloggere, snakker om Heidi Alexandra Olsen + flere). Det er synd at folk dømmer deg for at du er tynn, har store pupper og blondt, langt hår og sier at du har et usunt skjønnhetsideal osv. Men likevel forstår jeg dem så godt. For flertallet av bimob-bloggerne utgir seg selv på en så feil måte, og det fins jo ganske mange av dem (les: tusenvis). Så folk slår alle under en kam og antar at du er akkurat som resten av og like dum og uorientert i verden som et kneipbrød. Jeg skjønner hvis du blir frustrert. Jeg er selv ei 16 år gammel jente, og kan ta meg selv i å tenke “bimbo” om jenter med blondt hår og store pupper. Det er så lett å dømme folk etter utseende og førsteinntrykk. Håper du kan forandre saken, og vise at blond og store pupper, ikke alltid betyr bimbo. You go, girl 🙂

    71. du e kanskje den latterligste personen æ noen gang har sett. ho megan fox har opperert sæ ja, men ho har ikke opplerert sæ så mye at det ser HELT unaturlig ut. du som like playboy jente og i det hele tatt, dem har jo oppleret sæ helt latterlig mye. me 700gram silikon å i det hele tatt.. helt kokt det du sitt å sir her

    72. Hei at Therese fra tcmn blogg sa at du har styggere pupper en hun. For hun sa at du bruker 4 bh-er i stede for å ha silikon og det er litt stygt sagt om deg hvis du ser på bloggen hennes så hører du at hun sier det om deg!!!! Du er veldig pen jente synes jeg <3<3

    73. Du er absolutt en veldig pen jente, og jeg hadde selv playboyjentene som “inspo” i noen år…jeg kledde meg ikke like tacky, men hadde platinablondt hår og slikt.. MEN, du hadde nok vært mye finere med litt kortere hår…midt nede på ryggen kanskje?
      og du, du er “bare” 16 år, så vær litt forsiktig med hva du skriver og legger ut på nettet, med tanke på kroppsbilder og slik, for en dag blir du eldre og skal søke jobb o.l. og da er ikke det nødvendigvis så positivt! Just saying:)

    74. Må si jeg er veldig enig i det du sier, nå til dags er det ALT for mye forhåndsdømming av folk (både pga utseende, religion osv)! Jeg tror nok mange jenter kan få litt dårligere selvbilde når man merker at det er de jentene som “viser” mye som får oppmerksomheten fra guttene.. Selv er jeg en brunette på 15 med en slags “A4-kropp” verken tykk eller godt trent, jeg kler meg ikke i utfordrende klær, og når jeg er med jenter som har en “stor” personlighet(sier overhodet ikke at det er en dårlig ting!), flotte former og en selvsikkerhet jeg aldri har hatt, merker jeg fort at selvtilliten min synker lavere enn lavest. Jeg føler at jeg ikke har noe å stille opp med mot disse jentene som rett og slett elsker seg selv, noe vi alle egentlig burde. Og som du sa så er det nok sånn at mange gutter drømmer om modeller(i hvert fall virker det sånn på meg som er langt ifra denne framstillingen når det gjelder utseende), og kanskje det også er grunnen til at mange flørter mer med de selvsikre jentene som er stolt av seg selv og kroppen sin (noe som da gjør jenter som meg mer usikre igjen..). Det er fælt å si det, tror faktisk jeg aldri har snakket om denne usikkerheten jeg har til noen (er også derfor jeg velger å være anonym), men jeg gir ganske enkelt opp kampen om oppmerksomheten fra gutta, sier til meg selv at den type oppmerksomhet vil jeg ikke ha, det trenger jeg ikke.. Når sannheten er at alle ønsker jo å få komplimenter, få høre at noen blir tiltrukket av deg, det er jo bare naturlig. Jeg tror mange av dine haters kommenterer stygt ut av sjalusi, selv har jeg valgt å følge “har du ikke noe positivt å si, så hold kjeft”-regelen, men har mange ganger måtte ta meg selv i å tenke stygge tanker om jenter med omtrent samme utseende som deg, tcmn og andre, i ren sjalusi fordi det er jenter med deres selvsikkerhet og kropper som (i hvert fall i første omgang) får guttenes oppmerksomhet. Den stygge sannheten er faktisk at jeg ofte tenker at en dag vil den gutten som ikke dømmer ut i fra kropp komme til meg, en jente med et helt alminnelig utseende, og like den personen jeg er, at når den dagen kommer vil jeg vite med sikkerhet at han elsker meg og ikke kroppen min, at jeg (og her kommer da fordømmelsen..) i forhold til de som får oppmerksomhet for kroppen sin, alltid vil vite at når jeg blir gammel å skrukkete vil han ikke stikke av med en ungjente.. Blir nesten skremt av å vite at jeg har sånne tanker om søte jenter som sikkert har personlighet til tusen, som man mest sannsynlig lett har det gøy med og kan le sammen med, jenter som får seg kjærester på grunn av personligheten med et ekstra poeng i tillegg, nemlig at de er stolt av kroppen sin, at de bærer seg selv med verdighet og stolthet. Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at gutter får en ekstra tiltrekning av denne selvsikkerheten jeg gjerne skulle hatt(selvsikkerhet sier jeg, ikke selvopptatthet..*). Så etter noe som er det lengste og ærligste jeg noen gang har kommentert vil jeg bare si at mange sier stygge ting på grunn av sin egen usikkerhet, ta det som komplimenter, Sophie, det betyr bare at den selvsikkerheten du utstråler er så sterk at andre ønsker å dra deg ned, få deg usikker. Jeg må si at det står respekt av å legge livet sitt ut på nett i den grad du og mange andre bloggere gjør når du vet at det kan provosere fram slemme og ondskapsfulle kommentarer! Og til alle (andre) usikre lesere, ikke lag unødvendig faenskap, hvorfor trenger du å si det til en person hvis hun/han kler seg eller oppfører seg annerledes enn hva du gjør eller hvordan du liker? Du stiller mye sterkere, både i livet og i kampen om oppmerksomhet fra det motsatte kjønn hvis du sender ut en stor bølge av “jeg-elsker-den-jeg-er-og-mitt-utseende” til verden, og isteden for å lede en parade av stygge tanker mot andre kan du være et forbilde for andre med dårlige tanker om seg selv eller nedsettende tanker om andre. Det finnes så faktisk “barbier” med andre hårfarger, men de blir kanskje ikke like utsatt? Hva vet vel jeg som ikke har merket noe av dette selv… Jeg sitter her nå med relativt dårlig samvittighet over alle stygge tanker jeg har tenkt om andre personer, både kjente og ukjente, mye av en så enkel grunn at min egen usikkerhet gjør meg sjalu på deres selvsikkerhet, og også at de får så mye oppmerksomhet fra guttene.. Fra og med dette øyeblikk skal jeg skjerpe meg, eller i hvert fall prøve.. så fortsett å stå for den du er, ved å lese gjennom store deler av bloggen din i dag har du på en måte endret meg litt, (slapp av, jeg var ikke helt ute å kjøre når det kom til dømming av andre fra før, men allikevel har lesingen gjort inntrykk på meg, jeg ønsker ikke å bidra til mobbing av andre uansett hvor uskyldig det måtte være så derfor skriver jeg dette nå) stå på!:)

    75. Jeg er så enig i alt du sier, og jeg syntes blondt hår er kjempe fint! Spessielt slik som du har det. Er brunette selv, men herregud! Det har vel ingenting og si! Jeg er også ganske forvirra over det når jeg tenker å det. Elsket skjønnhetidealet deres 😉 Og bloggingen din er utrolig bra! <3 btw: Du er kjempe pen 🙂 <3

    76. wowch, lange komentarer her, lagar ein kort ein eg då. Eg er veldig einig i det du seier. Elsker kendra og alle dei andre jentene som har vert innom Hef.. Mange forskjellige skjønnhets ideal, og alle må ha sitt eget. Eg elskar når folk er anleis, tørr og skille seg ut. Digger deg. 😀 (håpar du skjønar nynorsk, hihih)

    77. Wow! Har sett bilda av dæ på facebook osv, å tenkt at du e ei skikkelig bimbo. Men etter å ha lest bloggen din har æ fått et _helt_ anna inntrykk! Syns du virke som ei ærlig, koselig og supergrei jenta. Du har definitivt fått dæ en ny leser. Å ang det her innlegge, æ kjenne mæ GODT igjen i det du sir. Skjønne ikke helt koffer store puppa og blondt hår skal definere falsk, enkelte av oss e jo bare heldig 🙂

    78. Du er en utrolig reflektert jente og digger svarene dine! Haha, ingen kan hvertfall kalle deg dum! Utrolig mange gode poeng! Stå på, ikke la noen få trøkke deg ned i grusen!! Du er et godt eksempel på hvordan man dømmer folk via utseende. Personligheten din er det ingen som kan si noe negativt om hvertfall, og det er den som teller.
      Stå på! 🙂

    79. på utsiden ser du kanskje litt oversminkabimbo aktig ut men du er jammen ikke dum , du virker som en utrolig bra person og har mange gode poeng , du driter deg vertfall ikke ut på videoblogger for å si det sånn. det er feil å bedømme noen etter utseende og det håper jeg at alle forstår. men uansett syns jeg at du er pen <3

    80. jeg elsker meningene dine, og er helt enig med deg 🙂 fordet om du selv har blondt hår, masse sminke blablabla, betyr det jo ikke at du er falsk på noen måte? blond, brunt, det er bare en hårfarge begge to.jeg har selv blondt hår og bruker mere sminke enn mange andre, og sminke bruker alle jenter, for bare å vere litt mere fornøyd og se litt finere ut. stå på videre sophie elise! fast leseer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg