Det har blitt menneskelig å være..umenneskelig

Jeg tenkte å ta opp dette med bloggkrigen mellom meg og Therese. Er det en ting jeg og Therese så absolutt er lik på, så er det vår humor. Vi begge er utrolig ironisk og sarkastisk, noe man må være for å overleve i denne bloggverdenen. Therese får så utrolig mye urettferdig dritt mot seg som hun ikke fortjener! Når jeg og Therese kødder med hverandre sånn, så forstår vi det. Ja, det er kanskje feil å spille på interne vitser når man har store blogger, og jeg beklager til alle dere som tok dere nært av det. Det var ikke planlagt, vi bare forstår hverandres humor, rett og slett.

Bar fordi man er en “offentlig” person så tror dere det er okei å mene, si hva dere vil å dømme akkurat som dere vil. Man blir plutselig et objekt, og ikke et menneske med følelser.

En annen ting man må regne med når man lykkes med en blogg er sjalusi, drittsnakk og sladder. Dere har hatt en tendenes til å prøve å framstille meg som stygg. Og her om dagen fant jeg faktisk en blogg der det var en masse redigerte bilder av meg – nettop for å trykke meg ned.

Aner dere for et press det er, i mitt tifelle å ha flere tusen som skal rakke meg ned, og i Therese sitt tilfelle – over 20 tusen hver dag? Jeg vet at det er vanskelig, og jeg missuner ikke akkurat Therese for det. Jeg ville aldri klart det så bra som om hun gjør – dere sier jeg fortjener 1.plassen. Gud, jeg håper ikke jeg får den.

Og mitt spørsmål til dere er: Hvilken rett har dere til å kommentere mitt utseende, min personlighet eller mitt liv? Hva får dere til å tro at det skal være okei? 

Til og med nydelige VOE fikk mye dritt mot seg. Hun har aldri gjort noen noe galt.. Hun er bare nydelig, rett og slett. Det er alle sammen, stor blogg eller liten. Ingen blogger i Norge som jeg har lest, fortjener å få så mye dritt mot seg. Er det virkelig så hardt å se at andre lykkes?

Jeg er såklart kjempetakknemlig for dere nydelige lesere. Følte bare jeg skulle lage dette innleget for å støtte opp alle som sliter med å bli mobbet, for jeg vet så godt hvordan det er. Hadde aldri trodd at å være mobbeoffer var noe jeg skulle få betalt for – nå føles det litt sånn

Meg akkurat nå. Jeg og Marco skal videoblogge straks, den kommer ut i kveld!

 

 

75 kommentarer
    1. så dere var ikke sinte på hverandre?;p hun sa jo mye dritt om deg på videobloggen, som jeg ikke hadde funnet meg i…

    2. synes det var bra at dere hadde denne “bloggkrigen”. Dere fikk ut masse viktige ting og jeg håper folk har innsett nå at man er perfekte på vær sin måte, uansett hvordan man er eller ser ut 🙂

    3. Skjønne ikke ka menneska har imot dokker bloggera, dokker e jo akuratt som andre menneska, bare at dokker dele d m ”verden”! Stå på!

    4. Du sier du håper på at du ikke kommer som nummer 1. Slutt å blogg da vel hvis du ikke tåler kritikk! Så slepper du alt det der. Dummeste jeg har sett!

    5. du skriver utrolig bra, sophie! og du har helt rett, hvordan verden er det egentlig vi lever i? blir man ikke hatet for å være smart, blir man hatet for å være pen osv!! alle dere bloggere er utrolig tøffe som i heletatt tørr å “leve livet” deres her på bloggen for så mange mennesker hver dag. jeg vet selv at jeg aldri hadde klart det, og selv om jeg gjerne ønsker meg en blogg – ikke for å gjøre den kjent, men for å kunne skrive ned tanker og følelser – tørr jeg ikke. jeg tørr ikke i frykt for stygge kommentarer angående både utseende, personlighet, bilder og meninger! hvorfor har det blitt slik at noen ikke tørr? at jeg ikke tørr? du er fantastisk!

    6. Jeg synes både du og Therese er helt fantastiske bloggere og personer!<3 drit i hva andre sier ! Det er du som bestemmer hvordan du selv skal være !!<3

    7. Skjønner på en måte hvordan du har det, Sophie. Men du fortjener fortsatt 1.plassen uten drittslenging! Gleder meg masse til videobloggen! 🙂

    8. Ikke for å være frekk men jeg mener at når man blogger så legger man ut livet sin i en blogg. Alle blogger om forskjellige ting, men du kan ikke nekte noen for å lese bloggen din? De fleste blogger jo for å få lesere, og selvfølgelig er det ikke bare positive kommentarer, fordi folk sitter anonyme bak pc skjermen og kan skrive hva de vil. Det er en del av blogg game ! Vet at det er mange stygge kommentarer på din blogg, men det er nok like mange fine! Man får heller tenke på at personen som har skrevet stygg kommentar til deg, ikke har det bra! For jeg vedder på at IRL så er det ingen som har kommet å kritisert deg for noe, eller? Er man blogger så får man takle blogg helvette også mener jeg, altså jeg tror de fleste vet hva man går til ved å starte en blogg 🙂

    9. Bra skrevet<3, jeg er så enig i det du skrev. hahah det med deg og therese var jo kjempe morsomt da, skjønner ikke at noen folk tar det seriøst når det bare er tull :L digger bloggen din og du er utrolig pen! <3
      Kleem <3

    10. Jeg synes dere bloggere er kjempetøffe! Selvfølgelig vil mange bli sjalu, og desverre er det slik at de tror de får det bedre med seg selv ved hjelp av å rakke ned på andre. Synes du virker som en sterk og tøff jente, et forbilde for mange unge jenter! Virker som at du er deg selv uansett, ikke redd for å gjøre noe feil men står for den du virkelig er! 🙂

    11. du er veldig flink til og snakke for deg! både du og therese er det. og jeg ser faktisk sarkasmen i alt dette, jeg har ganske så lik humor som dere. jeg synes det er feil av folk, og rakke ned på både deg å therese, bare fordi dere er bloggere. dere lykkes stort med det dere driver med, og da synes jeg at folk som kommer med all den dritten kan bare fyke å reise! det er tydelig hvor sjalu enkelte er, selfølgelig skjønner jeg det utrolig godt, du og therese er to sykt nydelige jenter, med et fantastisk bra utseende og ikke minst personlighet! men selv om folk er missunnelig blir det ikke bedre av at de kommer med upassende kommentarer. jeg har lært at man skal være tilfreds med sin egen kropp og utseende, uansett hvordan den ser ut. alle kan ikke være like, det er bare slik vi er skapt. så jeg har bare en ting og si til dere som kommenterer stygge ting; FUCK OFF. drit i alt det dere kommer med, se på dere selv da. enkelte av dere gjemmer dere faktisk og framstår som ANONYM. hallo? bare legg opp med det dere driver med! dere kommer ikke lengere med det uansett!
      du er helt skjønn sophie, stå på. love your blogg!

    12. jeg er så sykt enig med deg,sophie! både du og therese er fantastiske bloggere, det er jo en grunn for dere er så høy oppe på listen:- ) stå på og ALDRI gi opp!

    13. De som sier “du må tåle å få kritikk” er dum i huet. Hallo? Er det lissom LOV å si masse stygt til en person BARE fordi den har blogg? Det er ingen som går å sier stygge ting til folk irl. Det er faktisk helt vanvittig at folk tror at de får lov å mobbe bare fordi personen har blogg.. Idiotisk.. :S

    14. Så enig der, bloggere er ekte mennesker med ekte følelser. Jeg støtter deg i hvertfall uansett <3 Stå på PENA! <3 😀

    15. bra skrevet! er ikke helt enig at voe ikke gjorde noe gale, for det gjorde hun faktisk. Å skrive på en blogg som har 70 000 besøkende hver dag at hun kan ha det gøy å uten å drikke, for så å drikke seg full alikevell, det er helt feil. heldigvis er du ærlig og oppegående på bloggen din, så du kommer nok ikke til å ende opp som henne. heldigvis for deg. stå på 🙂

    16. åh sophie! du er bare så utrolig god og nydelig! Er såå enig med deg i det du skriver. stå på, gleder meg til videoen med deg og marco kommer ut 🙂

    17. sophie du er en nydelig jente som er utrolig sterk person noen ganger så forstår jeg ikke hvordag du klarer alle disse menneskene som hakker ned på deg men jeg vet også at du klarer og komme deg gjennom det
      jeg vill bare si til alle dere som har så JÆVLI mye hat i dere at dere må gjøre andre vondt spesielt de som er så utroli usikker på seg selv som ikke tør og sette sitt egent navn engang som står anonymt for og slenge dritt til sophie eg får så vondt av dere at dere klarer og være så frekke mot en stakkars jente som bare er ute etter og blogge for og dele noe av seg selv med oss
      harregud kjerp dere
      Ståååå på sophie du klarer det viss du vill <3

    18. du e kul å æ lika dæ, du e inteligent å alikavæll har du ikke funnet ut at du e deilig som fan!! det e det som e sååååååååååååååååå digg med dææ :*

    19. jeg mener ikke være negativ nå, vet du får høre mye negativt hele tiden, du virker som en kjempe koselig jente osv. jeg leser bloggen din fast, men syns du klager litt mye på negative kommentarer nå for tiden, er ikke det vi vil lese om, de slutter ikke å kommentere negativt selvom du kjefter på dem eller klager. det intriserer egentlig ikke oss å lese om det. siden du er så langt oppe på topplista kommer det ikke til å slutte, har en følse på at det bare blir mer. er folk som er dumme og frekke. men du burde ikke fokusere på de kommentarene, fokuser heller på de som er koselige og snille. ellers blir det nok vanskelig for deg her inne! men tviler ikke på at du takler det! 🙂

    20. hei du over, anonym: er det rart hun klager? hvem liker å få dritt kommentarer hver dag? Og når begynte du å få peiling på hvor sterk hun er? Du vet ingenting om hun takler det eller ikke.
      Forresten Sophie, veldig bra skrevet! Jeg er helt enig!

    21. Enig;;;
      stineee !
      Hei du over, anonym: er det rart hun klager? hvem liker å få dritt kommentarer hver dag? Og når begynte du å få peiling på hvor sterk hun er? Du vet ingenting om hun takler det eller ikke.
      Forresten Sophie, veldig bra skrevet! Jeg er helt enig!
      __________________________
      Stå på sophie!

    22. har liksom ikke ord for deg! du skriver helt sick bra, og utifra hva vi leser fortjener du ikke noe som helst dritt mot deg. og alt dette puppe styret, jeg kunne dødd for puppene dine! OMG. stå påå 😀

    23. De som slenger dritt til deg eller Therese er sjalue, og for å ikke snakke om drittunger! De er for svarte ikke bedre sjæl når dem slenger dritt om folk de ikke kjenner, men bare gjør det for å være stygg i trynet.
      Så fuck dem. De trenger ett liv. Det er jo de som er horer og attetionswhores, stygge osv.:D

    24. De som kriver stygge kommentarer er sjalu 😉 Sån er det bare.
      Gleder meg til å se videobloggen av dere søte to <3

    25. Postet av: Ok?
      Du sier du håper på at du ikke kommer som nummer 1. Slutt å blogg da vel hvis du ikke tåler kritikk! Så slepper du alt det der. Dummeste jeg har sett!
      21.jul.2011, 19:58
      ^
      Ok, ka i helvette? Bare for at sophie blogge, skal det bety at det e helt greit å slenge masse dritt til ho? Det må være nåkka av det dommeste æ har hørt.
      Sophie, e heelt eni i det du skriv i det innlegge her! Digge både deg å Therese, og holdte på å flire meg ihjel i går av videoan dåkkers. Dokker e konge!

    26. ” Hvilken rett har dere til å kommentere mitt utseende, min personlighet eller mitt liv? ”
      All rett i verden, free speach is a bitch.
      Og så lenge det eksisterer anonymitet på nettet så vil det alltid være folk som trekker ned på andre og sier en hel masse drit, hvorfor? fordi de kan det.
      Vi lever i en verden der man ikke lenger har lov til å være seg selv, og de som er det blir på alle måter straffet.
      En ung jente søker jobb, hun går kledd kun i svart og har utallige mange piercinger, dette var den hun var og hun valge å være seg selv.
      En annen ung jente søker samme jobben, egentlig er hun akkurat lik den personen over og liker akkurat det samme, men hun har ingen piercinger og går kledd som en “vanlig” person. De har lik kompetanse og du kan jo selv gjette til hvem som får jobben.
      Verden har blitt et urettferdig sted å leve, men det er nå egentlig greit.
      If you hide behind a mask long enough, you may forget the person behind the mask.

    27. Synes ikke du ska bry dæ nåkka om ka folk sir om dæ! Det å kalle andre førr stygg, gjør ikke akkurat dæm nåkka penare.. Dæm e bare sjalu på dæ, så enkelt e det. Du e supersøt og æ har fått inntrykk av at du har ei bra personlighet, iallefall 🙂 Stå på!

    28. heidu! jeg har helt likt kamera som det du har og jeg visste ikke at det gikk an å filme med det! går det? og i så fall, hvordan? 🙂 takk for hjelpen!<3 (om jeg får det da..:p)

    29. Du er en utrolig bra person, med fint utseende, fin personlighet osv.. ikke la andre ødelegge for deg å si at du er stygg, teit eller noe lignende. De er KUN sjalu fordi de innser at du er “bedre” en dem..de rakker ned på deg for å få føle seg selv på høyden.
      Hvis de har en dritt kommentar eller noe de ikke liker kan de heller holde det inni seg, istedenfor å dele det eller skrive det over internett.. ikke alle er like, å de må man leve med!
      du er bare perfekt du, noe du burde være fornøyd med! 🙂

    30. Så det e greit når folk skryt uhemmet av dæ, men det e ikkje greit å være krass å gi kritikk. Man må ta det søte med det sure, takle du ikkje det bør du få dæ en ny hobby. Du har satt dæ sjøl i den posisjon du e, så ikkje klag, hev dæ over det.

    31. Men du liker jo oppmerksomheten da? All denne “kranglinga” fører jo deg høyere opp på lista pga ho. Men nå er det vel slutt på kranglinga? Flott

    32. enig! mange sier at man må tåle å få dritt om man lager blogg, men ka faen. Kan man ikke få skrive og ha det gøy med å ha blogg, istedenfor å måtte tåle masse dritt? Ja, ingen har samme meninger som alle, men hallo. Være vandt til å få dritt? Det skulle ikke vært sånn heller. Synes du er drit pen osv, og ingen har rett å kommentere dritt om ditt liv. 🙂 Og jeg forsto at det var en spøk, så alle de som kommenterte alt den dritten, get a life.

    33. Du er en veldig flink blogger 🙂 Du gir ett godt signal ut til andre mindre jenter ute i norge som ser opp til toppbloggere. Men akkurat denne bloggkrigen som du hengte deg på, er ikke deg. – jeg liker det ikke. Du fortjener en høy plass på blogg.no, mer enn therese. Hun treffer veldig mange sårende punkt, tenker hun ikke over at mindre usikkre jenter leser bloggen hennes? ” nå skal jeg spise babymat”,tenker hun over at det faktisk er både jenter og gutter som har forstyrrelser innen mat og som faktisk gjør nettopp dette? lag på lag med bh’er, ja det er faktisk jenter som gjør det fordi de er usikkre på seg selv og kroppen sin, hun som toppblogger, letter ikke akkurat på trykke. Jeg sier ikke at hun skal letter på trykke, men ikke trø salt i såre. “Nå har jeg akkurat blitt ferdig og sminke meg, tok bare 1 og en halv time.”, hallo når ble det galt. Hun trakker ned på jenter som faktisk gjør det. Jeg har selv en lillesøster, som desverre blir veldig påvirket av toppbloggere..Liker ikke måten du hengte deg på dette, du er mye bedre enn det!!! Du er en fantastisk blogger, ikke ødelegg det med mere sånne bloggkriger som dere kaller det. Håper du skjønner, og ikke prøver og forsvare både den ene eller den andre, bare håper du forstår hva jeg ville fram til med denne komentaren. Jeg komenterer svært sjeldent blogger. men her måtte jeg rett og slett bare komentere, dette er ikke rett… FORTSETT, Jeg vil ha den på første plass! Du herlig! Nydelig og vakker. 🙂

    34. Dette var kjempe bra skrevet og stå på begge to! 🙂 Er jo greit å spøre i blandt og det skjønner jo de fleste, men enkelte lever dessverre på å trykke ned andre..

    35. Du har så lange og fine vipper! 🙂 Kan du pliiiis lage et innlegg om hvordan mascara du bruker og hva du gjør for å få de til å se sånn ut? 🙂
      Eller bruker du kanskje fake lashes?<3 bare luurer, laaag et innlegg om deet, pliis<3

    36. du er den nydeligste topplistebloggeren, så selvsagt vil folk som er sjalu kommentere dritt for å prøve å føle seg bedre selv. haha, tapere 🙂
      stå på videre med den bra bloggingen! 🙂

    37. Du er sykt søt sophie! Du må ikke bry deg om hva folk syns om deg, de er bare sjalu! Stå på videre! 🙂

    38. Thyraxxx.blogg.no
      Får utrolig my dritt kommentarer bare får hun skriver litt feil og er ikke “verdens mest populære”person på skolen det er ikke hennes feil at hu har dyseleksi
      Bare gå innpå bloggen og se på kometerene
      Vist du er grei så sett i gjen en søt kommentar
      Thyraxxx.blogg.no
      Thyraxxx.blogg.no

    39. 1st; hvordan er det man egentlig sier navnet ditt ? sånn sier man “sophie” litt sånn på engelsk, eller bare sofie ?
      2nd; Elsker bloggen din, og elsker alt du skriver du er virkelig en stor inspirasjon når det gjelder blogging og trening.
      Du virker som en flott jente, men skulle bare ønske at du kuttet litt ned på sminken, og ta bort extentions liker håret ditt bedre uten.
      Jeg rakker ikke ned på deg eller sier noe stygt, synes bare at du kan roe litt ned på brunkremen, og de falske øyenvippene.
      Men du er nå utrolig flott, og jeg beundrer deg for at du står for det du mener, og det er jo ikke jeg som velger hvordan du skal se ut.
      Digger deg uansett, Klemm xx

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg