hårtips!

Jeg vet at mange av dere såkalte håreksperter blir å advare mot det, men om dere VIL få en fin “hvit” blondfarge og ikke gult MÅ dere sitte med hårfargen lengre i enn makstid om dere er like mørke i håret som meg! Jeg har prøvd å gjøre som man “skal” og da blir det bare gult hele tiden.. Jeg sitter ALLTID med hårfargen i 10 minutter lengre enn makstid når jeg tar ettervekst. Bare et lite tips! Man kan jo selfølgelig gå til frisør, men jeg har faktisk aldri i mitt liv blitt fornøyd der..
Å være blond sliter på håret, det er den harde virkeligheten :( Jeg skjønner at man ikke vil få slitt hår, så da er det bare å være flinke å kure! 
Ellers bruker jeg denne blekningen, men om dere er litt gul i håret anbefaler jeg å ta håret en runde med denne en gang i blandt. Det er en mirakelfarge! 

Personlig synes jeg det er mye finere å ha en hvit blondfarge en gult/orange, som desverre forekommer oftest blandt oss fjortisser.  Om man skal være blond synes jeg definitivt platinablond er det fineste! 

Farget som kjent etterveksten i dag:



26 kommentarer
    1. Helt enig med deg. Er platina selv, men til vanlig minst like mørk som du ser ut til å være. Har alltid brukt Schwarzkopf’s sin aller lyseste, men må bruke to – tre pakker før jeg får etterveksten heelt hvit. Det sliter på håret ;( Så kunne du bare svart meg på hvor mange pakker man trenger å bruke av Depend sin? :- )) Hadde vært kjempe kjekt!

    2. Oi!:)
      Hvordan ”tar du etterveksten?”
      Deler du opp med folie,eller hvordan gjør du det?
      Jeg har tykt hår,og drar heller aldri til frisør siden jeg ikke blir fornøyd der. Så jeg lurte på om du kunne vise hvordan DU gjør det ? 🙂

    3. Aaaah på tide å ta etterveksten selv her ja :p Jeg bruker bare Depend fordi Schwarzkopf blir gult… Og jeg synst også at platina er best, fineste fargen spør du meg. Men det gjelder ikke om det er gult 😉 Men da er det ikke platina da.

    4. Hei 🙂 Ville bare du at du har en utrolig bra blogg! Da jeg først gikk inn på bloggen din skal jeg ærlig innrømme at jeg trodde at du var en barbie, men ble veldig positivt overrasket! synes du har en kjempebra blogg og en utrolig bra personlighet, en ordentlig jente med vett i hode! Jeg tror du hjelper mange unge jenter med problemer ut i fra dine egene erfaringer og du er et godt forbilde! Utrolig bra at du tørr å vær deg selv og ikke bryr deg om dritt kommentarer som kommer på bloggen din, for det kommer av ren sjalusi! Er fast leser og synes du har en fantastisk blogg!

    5. Depend er bra! Jeg er frisørlærling og helt enig i at man ikke bare burde sitte virketiden, man må alltid se an fargen med bleking. Alle har forskjellig utgangspunkt og ikke alle ønsker samme resultat, så virketiden er egentlig bullshit 🙂

    6. Du kan ha blondt hår uten at det er gult- selvom du ikke har hvitt, platinablondt hår. Personlig syns jeg det er mye finere når blondtfargen ser naturlig ut :- ) Dvs. verken gult eller hvitt. Bare en lys og fin, naturlig blondfarge!

    7. Fin farge på håret! :))
      Jeg liker den mest “naturlig” blondefargen, som Julie sier! Men platinablondt er også ganske vanlig, men finest om sommeren synes jeg 🙂

    8. Jeg ambefaler åsså sølv sjampo! På meg funker den kjempebra:) men nå har jeg sluttet å bruke den, og sluttet og farge håret fordi jeg skal ha min naturlige mørke farge.:)

    9. Helt enig med deg! Kjempe fint ble det 🙂
      Var hos frisøren i 4!! timer forrige uke.. Først farget di det hvit(Sånn som eldre får..) så RØDT! Drit stygt, så farget det med hjemme farge hjemme dagen etter og det ble perfekt! Skjønner ikke hvorfor jeg sløste bort flere 1000 kr på den fitte frisøren. Jeez.
      IKKE FARG HÅRET HOS AMBER FRISØR I A?K?M suger j****.
      🙂

    10. om du sletter håre ditt, så kan det være lurt å bruke varmebeskyttende (: sliter ikke så mye på håret da

    11. ganske enig! gul/orange er ikke pent i det hele tatt! selv har jeg platinablondt hår, og bruker en askegrå-hårfarge (dette hjelper også veldig på gul-skjæret i håret). bruker også lillashampoo for å beholde den fine blondfargen 🙂

    12. Brukte depend sin forrige gang, men måtte farge det i to omganger siden jeg ikke satt med den i leeenge.. Og blåshampoo er også vidunder 😀 Helt enig med deg, finere med en jevn hvitfarge enn gult/orange.. Huff..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg