har ødelagt øret mitt

Noe har skjedd med meg som jeg virkelig lurer på om kvalifiserer meg til å jobbe som professjonel sirkusartist.. Var egentlig usikker på om jeg ville legge dette opp på bloggen, vil såklart ikke at dere skal synes jeg er ekkel! Men jeg får tenke slik at dette er ikke min feil..

Her om dagen satt jeg å så på film med noen venner, da jeg plutselig kjente at noe falt ned i toppen min. Jeg begynte å se meg rundt i taket osv for å lete etter noe som kan ha falt ned, men da jeg så litt i bhen min (haha) ser jeg øredobben min ligge der – med bakdelen på. Så jeg går på badet å ser meg i speilet og jepp.. uten at jeg har vært borti øret mitt, har altså øreflippen delt seg i to. Jeg brukte ikke en tung øredobb, bare en helt vanlig liten perledobb.. Det verste er, det gjorde ikke noe vondt, tror jeg har mistet nervene i øreflippen!? Kjenner ingenting nå heller, og har aldri før oppfattet noen tegn på at dette ble å skje, ikke noe bettenelse heller.. Har aldri brukt tunge øredobber heller.

 



Hullet er ganske svært som dere kan se.. Og det begynner å gro nederst, men er litt redd for at de to forskjellige delene skal gro ifra hverandre om dere skjønner? Ah, noen som har opplevd lignende og vet hva jeg kan gjøre? 



35 kommentarer
    1. Det ser jo faktisk betent ut! Gå til legen for sikkerhetsskyld. Kanskje de må sette et sting eller to for å hindre at det gror fra hverandre.

    2. Jepp, AKKURAT det samme har skjedd mæ. Det viste sæ at æ va allergisk mot nikkel så det va en slags forsvarsmekanisme for øret å få ”fremmedlegeme” bort. Da begynte æ selfølgelig å lure på koffer det andre også ikke ”grodde ned” men det hadde allerede gjort det bittelitt. Æ lot det bare gro igjen, åsså når det va helt onkli igjen tok æ hull på nytt å passa på å bruke øredobba laga av ekte sølv. Man kan bruke nikkel øredobba, eller tunge øredobba av og til men ikke hver dag 🙂

    3. Det er en helt naturlig reaksjon. Hvis du har hatt hullene i ørene i flere år. Kroppen oppfatter piercinger/øredobber osv som unaturlige stoffer, og skyver det vekk. Dette vil skje før eller siden om man bruker øredobber, eller piercinger for ofte. Vet ikke helt hvordan det er når det begynner å gro åsånnt, men håper det ordner seg for deg 🙂

    4. Nei uff. Hahaha! Sånn der har skjedd med meg 3 ganger. De to første gangene måtte jeg sy. Men det holder visst ikke, så har sånn øreflipp nå, gått sånn rundt ett år, å går med teip på øra for at jeg skal kunne bruke øredobber, haha :p

    5. Det samme skjedde med en dame på jobben min, hun dro til legen fort og ble sendt til spesialist med en gang. Hvordan det skal gro og slikt, sånn at det ikke begynner å gro feil. Lykke til!

    6. Huff, det der skjedde med tanta mi også. Hennes har grodd fra hverandre så hun har to flipper på en måte, haha. Håper det går bra med deg da! 🙂

    7. det kan være at du har brukt øredobber som du kanskje ikke tåler eller noe, jeg vet ikke.. men tror nok du bør dra til legen din å se om du må sy før det er forsent.. du får ha lykke til og god bedring med øret ditt! håper du nyter vår været som har kommet! 🙂

    8. Jeg har også enormt stor hull og bruker veldig sjeldent tunge øredobber.
      Flere har sagt at mitt kommer til å dele seg i to snart.
      Jeg skal kansje til kirurg og klippe det opp og sy det igjenn, de kan gjøre sånnt har jeg hørt.

    9. Uff da, 🙁 men jeg kjenner en som også fikk øret splittet og da stiftet hun øret igjen. Hos legen altsa.

    10. Hei hei!
      Mammaen min har også et slikt øre. Grunnen til dette kan være at kroppen din skyver ut fremmedlegemer. Og siden det samme skjedde med navlen din, så er det også et tegn på at kroppen ikke liker fremmedlegemer.

    11. Det samme skjedde med storesøsteren min uten at hun merket det heller. Hun kjente bare at det sved litt etterpå, men hun skal til legen å operere det etter hun har fødet babyen (Y)

    12. Dette har også skjedd meg i navelen, 2 ganger! I øret er hullet veeldig langt og like før tror jeg. skal holde meg unna perleøredobber og ta nytt hull litt lengre bak 🙂

    13. Sånn skjedde med meg i går! helt nooiaa. Har ditt grod igjen? kan du evt svare på face :p @ agnethe lie

    14. Skjer det der med alle? Jeg tok hull i ørene på mandag… Nå ble jeg redd!
      Plis svar; skjer det med alle?

    15. Nei, så merkelig!:O Har ikke opplevd noe sånt selv, men ble født med delt øreflipp!:P Så mange tror at dette har skjedd med meg også…

    16. skjedde med meg når jeg hadde piercing i navelen, så den delte seg i navelen til meg da :O
      nå har jeg tatt piecing i navelen på nytt, etter ha ventet på at d har grodd… 🙂
      er vist noe kroppen ikke vil ha skjønner jeg…

    17. det samme har skjedd med meg å. hadde for tung øredobb å hadde tatt hul i øre nesten på bond av øre tuppen
      så leike eg litt å så bare datt den igjennom 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg