fat is not a size

Nå blogglesere, skal det skje ting! Helt siden jul har jeg proppet i meg masse av unyttige greier som godteri, chips og massemasse mat. Og i ettertid har jeg ikke tatt tak i det så det har bare fortsatt sånn. Men skal det bli endringer! Ikke mer godteri eller lignende, og ingen mellommåltider. Kun frokost, lunsj og middag. Så må jeg vel sette lås på kjøleskapet om det her skal gå, men jeg skal i alle fall forsøke.

Til sommeren skal jeg ha gått ned 4 kilo. Fram til det skal jeg løpe hver ukedag, slik at jeg forbrenner..tja, la oss si 1500 kalorier? Dere får si hva de vil, jeg har ikke tenkt til å bry meg. Jeg har speil hjemme, så jeg vet at jeg ikke er feit – men jeg synes det å være veldig tynn er finest. Dette er mine meninger, det er min mening som har betydning når det kommer til min kropp.

+ at kroppen min kommer til å ha det så mye bedre uten all unødvendig drittmat. Jepp, så det er altså min plan :D

41 kommentarer
    1. din lille dritt, ta di photoshoppede pushup-bildene din og spis dem
      du har verken pene nok eller sterke nok ben til å forbrenne 1500 kalorier på mølla.
      (rosa e sykt kult, fyfaen du e kuuuuuuuul din jævla 11åring)

    2. helt særiøst… å være tynn er ikke finest, og du er allerede tynnn, hvorfor bli tynnere? prøv heller å ta vare på huden din

    3. du sir du trur bloggen din jør dæ tel et forbilde førr mange, men trur du detta gjør dæ tel et bra forbilde?? tenk dæ om 3 ganga eller meir, du høres rett og slett hjernedau ut akkurat nu…syns å huske du har nevnt du egentli e ganske smart…

    4. mi ærlige mening selvom du “ikke bryr deg” som du skriver; former er da mye finere enn og være radmager slik du vil framstå.og du har jo ikke akkurat noe former i fra før av så trur du skal tenke deg godt om før du begynner og slanke deg.det er vel andre ting du kan fokusere på når det gjelder ditt utseende.f.eks.huden din.nei,jenter med timeglassfigur og former på de rette plassene er lekkert.bare spør alle gutta hva de liker best!

    5. herregud, stygge lesere du har. det ER finest å være tynn. ingen vil se ut som en flodhest. det er en grunn til at folk er med i slankekrigen og andre ting for å bli tynnere. Det er også en grunn til at de tynne, søte små jentene får de kjekke, fine guttene 😉

    6. ehmm Emelie ,for å være ærlig så er ikke folk med på slankekrigen for å bli tynne , de er med for å få et normalt liv , komme i normal vekt og kosthold .
      å dessuten er det ikke pent når bein sikker ut .
      jeg er selv 163cm og veier 46kg,det syns jeg er nok .
      btw, sophie du kan ikke spise bare tre måltider , spis en frukt mellom måltiden , det økerforbrenningen.
      og du er nok tynn, guttene liker det heller ikke.
      skjønner at du vil bli strammer ikroppen ikke tynnere .
      og en jente på din alder skal ikke tenke på å slanke seg;)

    7. Hvorfor photoshopper du alle bildene du legger ut av deg selv? det er jo ikke sånn du ser ut i virkeligheta.

    8. Hei! Det er lov å sette sine egne mål uten at andre skal blande seg inn, men tror dette er et unntak. Det virker nemlig som du har lite peiling på både trening og kosthold… Jeg vil gjette på at om du spiser normalt er dagsinntaket ditt på rundt 1500kcal.. Har du planer om å forbrenne like mye om dagen KUN ved trening må du trene moderat/hardt i ca. 3 timer hver dag, og da har du har teoretisk sett ikke noe mer å gå på. Hvis du vil leve sunnere må dette gjøres på en annen måte, og jeg vil råde deg til å snakke med noen som kan hjelpe deg på rett vei…

    9. Om vi skal skrive ting sofie liker å se, kan vel hu også skrive noe vi liker å se? Ikke å kalle alle som ikke er radmager for feit.
      Hadde fått et annet syn på deg av formspringen din, sofie, men nå er det samme, gamle tilbake.
      Du er en veldig shallow jente, Sofie, tenk på andre mennesker som kanskje ikke har det så bra med seg selv, så kommer du og skriver at “fat is not a size”? Skuffet.

    10. Jeg tror noen her burde lese innlegget en gang til. Hun nevner ikke at det å være radmager er fint eller at overvektige folk er stygge eller noe sånt. Hun sier hva hun SELV mener om sin EGEN kropp og har satt sine mål for å bli mest mulig fornøyd med kroppen sin. Hun sier ikke at dette er noe alle burde gjøre eller at det hun gjør er rett for alle, men at dette er noe som er rett for henne. Og hvis hun føler at hun trenger å trene mere for å føle seg bra, så er det hennes valg. Trening fører til en bedre hverdag, det kan ingen motbevise.
      En ting jeg vil påpeke; Mellommåltidene må du beholde. De er viktig hvis man trener mye, men det er viktig å passe på hva man spiser og hvor mye man spiser i disse måltidene.

    11. Jeg vet at du ikke bryr deg, men jeg holdt også på sånn, fikk spiseforstyrrelse og alt er et helvete. Og et tips, du bør spise mellommåltider. Du mister mensen, hår, det begynner å vokse mer hår PÅ deg osv om du ikke gjør det. Og da blir det vel krise i barbie-heimen.

    12. sefølgelig er det ditt valg! men jeg synes egentlig du har ganske så perfekt kropp, du trenger ikke bruke så mye energi på å gå ned i vekt. heller bruk den på venner, lekser osv

    13. Syns det e bra at du sætt dæ mål og står på for di målan! Og ikke ork å bruk tida og energi på folk som egentlig skulle vært å trena istedet for å sitte på maskina å skrive tull. Det e jo ikke akkurat at 4 kg av kroppen din vil få dæ til å se anorektisk ut:p U go girl!

    14. mellommåltide i løpet av en dag e faktisk vældi bra. 5 om dagen. men kan spise frukt som mellommåltid f.eks.

    15. Syns dere kan lese litt mellom linjene når Sophie skriver. Hun skal selfølgeli ikke spise bare tre måltider, hun har jo mellom måltider som alle andre, bare at de måltidene skal bestå av noe sunt. Hun har heller ikke sakt at hun skal slanke seg og at målet er å se ut som en anorektiker, men at hun skal gå ned i vekt. Hun skal trene og spise sunt, noe som faktisk ikke er domt på noen måter. Om dere synes hun er et dårlig forbilde når hun skriver at hun skal ta vare på kroppen sin, så er det noe feil med dere. Kanskje hun har skrevet det på en litt dom måte, men bruk hodet å tenk. SKjønner ikke at dere kaller henne dum, dere er langt ifra bedre selv når dere ikke klare å skjønne meningen i dette innlegget. Stå på Sophie, du er nydelig 🙂

    16. har mista all respekt førr dæ. du framstilte dæ som en klok, snill og sympatisk jenta på formspring. det har du virkelig klart å snu. du e dom og umoden. serriøst? “zero is not a size”? mange som e stor å ikke klare å gjøre noe med det. å ja, du trur at det ikje går inn på folk. men det gjør det, e mange som har/hadde dæ som forbilde.
      du har virkelig skuffa mæ hvertfall

    17. skal ikke være frekk eller anonym men; å være så tynn at du knapt klarer og stå på benina har det gått for langt mener jeg. jeg mener du har en flott kropp, mange i norge, ja hele verden ville drept for å ha en så fin kropp som deg.
      …. det har kanskje gått litt for langt ? ser folk sier du veier 44 kilo ? og du er 16-17 år ? det vil si at du er undervektig… du burde kanskje oppsøke hjelp, for du er flott.. få det inn i det flotte hodet ditt.
      ikke ta denne kommentaren som frekk, men bare kommer med tips og sier min mening!
      og en ting til “FAT IS NOT A SIZE” hvorfor skriver du sånn ? du knuser mange hjerter rundt om i norges land, blandt annet mitt. jeg er ikke den minste jenta i klassen, men du sier at jeg egentlig burde trene å gå ned i vekt ? du ødlegger for leserene dine og deg selv.. men husk sophie du er flott! 🙂

    18. hehe, hærregud altså. Ikje rart folk overreagere, jenta e jo nærmast perfekt!
      selvom ho slutte å spise godteri og usunne ting å bynne å træne, vil det nu ikje sei at ho ikje har kontroll på det ho gjør (før det trur æ verkelig ho har, med den kroppen ho har allerede nu). Det e viktig å være førnøyd med sæ sjøll, nåkka æ syns Sofie har all grunn tel å være! Stå på vidre og du vil oppnå masse, lykke til med både træninga å godteri spisinga 🙂 hehe

    19. Du blogge om absolutt det du vil, nåkka som forsåvidt e greit! e ikke nåkka sånn æ meine, men æ vil bare få det ut at det e mange ute i verden som tar detta til sæ, og prøve på det samme. Hallo, kem drømme ikke om den perfekte kropp osv.
      Men det e mange som faktisk ikke kan nåkka før det at di enten e overvektig, eller undervektig.
      Æ veit at mange av vennan mine samt mange på min alder les bloggen din, og med dagens slankepress så trur æ neppe at detta gjør det bedre. Folk les mellom linjen, og folk misførstår. enkelt og greit.
      sånn som overksrifta ”fat is not a size” den bare ..ødela hele innlegget ditt.
      Meeen, da har vel æ sagt mitt, du velge sjøl om du vil bry dæ eller bare flire av det, men æ vet faktisk korsen detta kan taes fra andre enn dine øya.

    20. Hun sier da tross alt at dette er noe hun gjør for SIN del, for SIN kropp, og fordi HUN ville følt seg bedre ved å gå ned fire kilo. Hun har aldri skrevet at hun anbefaler alle som veier over x antall kilo å gå ned i vekt. Så lenge det bare er fire kilo, og hun holder seg til dette, og ikke mer, synes jeg det er greit. Hvor mange 14- og 15-åringer der ute slanker seg ikke, eller bruker timesvis på utseendet sitt? Vi lever tross alt i en verden som er utrolig utseendefiksert. Når det er sagt, synes jeg du er helt perfekt Sofie. Tren, spis sunt og vær snill med kroppen din, men fokuset på slankingen tar lett overhånd… Pass på deg selv 🙂
      Hvorfor er Sofie plutselig et dårlig forbilde fordi hun vil trene og leve sunt? Gosh, jeg blir så utrolig frustrert. Alle 12-åringer der ute: Det er foreldrene deres sitt ansvar å passe på hva dere leser på nett og fra hvilke hold dere blir påvirket av, IKKE Sofie sitt ansvar.

    21. sofie, det er greit nok at du trener og holder deg i form. men altså, gå ned 4 kg? du har en veldig fin kropp, og du ser jo ganske tynn ut! bare pass på at du ikke ender opp med spiseforstyrrelser. for de fleste jenter som sier sånn ender opp med spiseforstyrrelser 😉

    22. Er kjempe fint å være veltrent, selv er jeg ikke den flinkeste til å trene, men prøver innimellom!
      men om du jogger så masse, så får du muskler i lår og legger, og da ser man liksom kraftigere ut, så jeg hadde ikke trent bare ben ogsånn om jeg skulle gått ned i vekt!
      Men lykke til ! 🙂

    23. må først si at jeg synes du virker som en dritskjønn og smart jente! bare reagerte litt på de måltidene du skulle ha. Det dummeste du gjør når du skal gå ned i vekt er jo å spise lite. Det tar knekken på forbrenningen din. du må huske på å spise små mellommåltider innenfor frokost/lunsj/middag, hvis du ikke har tenkt til å ødelegge blodsukkernivåene dine og forbrenningen din.
      jeg sier ikke det fordi jeg later som jeg har peiling. er vel egentlig en kjent sak. jeg har PT som legger opp kostholdsplan for meg, og jeg får kjeft om jeg ikke spiser ofte og lite!

    24. om du blir tynnere en du er nå kommer det til å se helt sykt ut, assa ikke fint. jeg skjønner egentlig ikke hva du tenker. men når man er så tynn som du er, kommer du bare til å gå opp om du begynner å trene mye, fordi du bygger muskler, og muskler veier mer en fett. men du har såvidt fett på kroppen. når feite folk begynner å trene blir de selvfølgelig tynnere. det går ikke an å forbrenne fett som ikke er der. men selvfølgelig, for all del tren! men da kan du ikke spise lite.
      jeg har selv, erfaring med dette, jeg er veldig tynn selv, men det kan jeg ikke gjøre noe med uansett, men når jeg trenger går jeg faktisk litt opp i vekt, og i de periodene jeg trener mindre går jeg ned i vekt, og jeg spiser helt normalt og 5 måltider om dagen, og jeg er fortsatt tynn. uansett, vekt er bare et tall ingen bryr seg om det tallet, men hvordan du ser ut utenpå, det er det folk ser, og da ser man ikke om du veier 40 eller 44.

    25. du bestemmer selv over din egen kropp, hvor lite eller mye du vil spise og hvor mye eller lite du vil trene. jeg synes også det er fint å være veldig tynn 🙂

    26. nå blir jeg kraftig provosert! Du som er så tynn. Ja, du er flink som slutter å proppe i deg all drittmat, men å slanke seg 4(!) kilo ?! Du har jo en så flott kropp fra før! Det er dessuten veldig viktig å spise ofte og lite, spesielt mellommåltider…Og jeg blir så frustrert over at folk helt ned i fjorten års-alderen (vet ikke hvor gammel du er, men du ligner en fjortis) begynner med sånt. Verden er jammen meg gal…Og, det er da vel ingen som sier at det er synd å være tynn og at fedme er akseptert. Det handler om å ikke gå over streken. Å være veldig tynn er sykt og farlig, noe som fedme også er…Sunn, frisk og SLANK skal man være 🙂
      Håper du tar dette som konstruktiv kritikk 🙂

    27. fat is not a size?
      det lille stygge rotte trynet ditt e heller ikke nokka å skryte av, å skinn og ben e VÆRTFALL ikke en size!
      æ flire mæ ihjel av dæ, å være så stygg i ansikte, å skrive at fat is not a size, se på dæ sjøl før du skriv ting du ikje har peiling på. hahaha

    28. Så i innlegget over at folk syns du er et dårlig forbilde fordi du vil gå ned 4 kilo. Jeg syns ikke du trenger det, men jeg skjønner deg veldig godt! Håper virkelig du ikke tar til deg all dritt snakkingen og greier det! Lykke til, søta 😀

    29. Ikke fokuser på kiloene, ta heller målebåndet fatt! Men bare for å få sagt det: små regelmessige måltider, det holder fobrenningen oppe. sunn mat og trening er bra det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg