Er jeg meg selv på bloggen?

Okei, jeg vil bare få sagt et par ting her:

Dette er for det aller meste en blogg som viser utsiden av meg. Jeg skriver om sminke, klær, hår, negler, og alt som er rosa, søtt og som egentlig ikke har noen betydning overhode. For hvem vil egentlig gå inn å lese en blogg som bare er grå og negativ, der man skriver om alle sine personlige problemer? For tro meg, dem har jeg mange av..

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal påstå jeg skriver i bloggen om meg selv, mitt indre – men jeg skriver aldri om kjæreste, familie, alle gangen jeg gråter, alle gangene jeg krangler – så jeg viser kanskje.. 30 % av mitt virkelige meg her. Det finnes altså lite i bloggen min dere kan dømme meg utifra, derfor forstår jeg deres inntrykk av meg. Jeg framstår som dum. Det er liksom lettere enn å åpne seg helt, selv om jeg vil. Jeg vil åpne meg 100%. Fortelle om alt. Men jeg kan ikke dele så mye av meg. Kjæreste for eksempel. Jeg hadde ikke taklet om han skulle fått det presset jeg har på meg, jeg kan jo ikke dra han inn i det her. Bloggverdenen – og sjalusiverdenen forsåvidt – er helt gal.

Jeg er ingen utseendefiksert, bitchy eller en dum jente som ikke bryr meg om annet enn meg selv.
At jeg går til psykolog f.eks har ingenting med iquen min å gjøre, det har med min egen personlige helse å gjøre. Og ja, det er kanskje dumt av meg å skrive om det i bloggen. Men alle er flink på forskjellige ting – jeg er flink på å blogge, selv om det kanskje ikke er en fantastisk egenskap. Og her vil jeg gjerne være ærlig.

Og Vennene mine, de som virkelig kjenner meg, de vet at jeg aldri kunne ha sett ned på et annet menneske. Ja, jeg kan ha negative tanker om noen, men aldri om jeg kunne gått bak ryggen på noen, snakke dritt eller bare trykke noen ned som aldri har gjort meg noe vondt.

Hater å måtte oppføre meg sånn her i bloggen.. Men er det noe som irriterer meg noe enormt, så er det mennesker som skal være så overfladiske og dømmende. 
Og nå mener jeg såklart ikke alle, jeg vet at jeg har kjempemange fantastiske og søte lesere også såklart! ♥

12 kommentarer
    1. Jeg synes du virker som ei veldig kjekk, positiv og trivelig jente jeg :-). Fortsett med blogginen slik du gjør nå, det er ikke meningen å brette ut hele livet sitt for alle i hele værden gjennom en blogg. Gjør det du føler for. Klem fra meg, Karine.

    2. jeg forstår deg utrolig godt at du ikke vil si absolutt alt på bloggen din. en blogg er ikke til og dele alle sine private ting, og visst du syntes selv at det er til ditt eget beste, så gjør du det 🙂 jeg går også selv til psykolog. jeg beundrer deg så mye, sophie! du virker som ei utrolig jente 🙂

    3. Første gang jeg så bloggen din tenkte jeg “heidialexandra wanabee” pga det rosa og sånt, men så leste jeg litt og etter bare 1 setning kanskje tenkte jeg! “oj!! tenk om jeg hadde bare xét ned denne siden pga det første inntrykket” for jeg digger deg! du virker HELT herlig og jeg syns du skriver bra og har en fin blogg! 🙂

    4. ser ka du mene. teit at folk ska forhåndsdømme – og det e ikke artig for den personen som blir utsatt for det overhodet!
      jeg synes du virker som en smart og reflektert jente, jeg 🙂

    5. Jeg digger deg Sophie! Jeg sliter med det samme som deg (depresjon), og jeg synes du er flink til å dele med andre! Såklart skal man ikke dele ut for mye av seg selv på en blogg, men jeg synes du deler akkurat nok. Du er utrolig flink til å variere når du blogger, fortsett med det! 🙂

    6. Enig med Henrikke her,di på paradise er i mexico i nesten 3 måneder,og hvor mange minutter blir vist på tv hver kveld?her klipper dem til alle klipp for å lage drama og styr, sette dem i feil lys osv . tenk deg litt om,du snakker rundt deg selv!Tror du prøver for hardt å virke smart.heheheh

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg