treningsspesial?

Før jeg starter må jeg bare påpeke at jeg er ingen eskpert, jeg trener etter egen opplæring, og vet ikke nødvendigvis hva som funker best for alle. Så vet jeg at jeg kommer til få en del stygge komentarer på det, ettersom de fleste bildene jeg har av meg i treningsituasjoner er i sportsbh og treningstights.. Men det er slik jeg trener når jeg trener hjemme, og det er som regel hjemme jeg tar bilder.

For meg har egentlig motivasjonen vært mer langsiktig enn å være fin til bikinisesongen, eller deilig på julebordet. Jeg tror det blir litt feil å ha det som motivasjon, for da trener man fra sesong til sesong, og kan stresstrene 1 mnd før uten resultater. For meg er rett og slett målene å ha en slank kropp, å kunne jogge en mil uten å bli andpusten.. Ja.

Men så er det ingen hemlighet at vi jenter liker klær, til og med på treningstudioet, og musikk på øret er jo et must! Så når det kommer til klær så er h&m perfekt, her har jeg plukket ut noen favoritter som jeg selv eier og er fornøyd med:

 Når det kommer til musikk var jeg egentlig litt mer usikker. Hva hører jeg egentlig på når jeg løper på tredemølla? Jeg som har så ekstremt mye Hannah Montana på iphonen.. Selv om jeg kan innrømme at “nobodys perfect” virkelig er en slager er den kanskje ikke like effektiv som treningsmotivasjon. Det er veldig lurt med sanger man føler seg sexy av! Om noen skjønner hva jeg mener? Her er i alle fall de som bruker å gå på repeat når jeg løper/trener styrke:

 


Så kommer et lite kort pungt om hvordan jeg får tid – svaret er, jeg får ikke tid, enkelt og greit. Jeg valgte bort en hel sommer med fyll og fanteri med venner for å trene istedet, jeg er klar over at jeg kunne valgt en mellomting men slik ble det ikke for meg – jeg er jo dødsglad for det nå som det har vist resultater!
Men poenget var, trening er en veldig seriøs hobby for meg, jeg velger bort utrolig mye for å kunne gjøre dette. Jeg lover dere, det er ikke alltid like gøy å stå opp klokken 8 på søndagsmorningene for å dra å svømme, men man må være streng med seg selv om det skal gå!

Jeg sier ikke velg bort vennene deres, dere kan trene sammen også. Men akkurat DET funker ikke for meg. Men såklart, for meg finnes det også prioriteringer.. om jeg f.eks skal være sammen med en gutt jeg liker er det sykt kjipt å droppe det på grunn av egentrening, så da trener jeg heller to ganger en dag slik at jeg er ledig neste dag 🙂

Jeg vil gjerne presangtere min aller beste venn:

 

Så når det kommer til mat, der har jeg liten kontroll. Om jeg vil ha burger, spiser jeg det.. Om jeg vil drikke brus, drikker jeg det. Som regel. Her er noen få enkle pungter jeg prøver å følge:

♥ drikk vann istedet for brus. før drakk jeg sinnsykt mye brus..
♥ når du er ferdig å trene, ta deg en banan / eple ++. Det er så sykt fristende å ta det første av junk food man kommer over når man er sulten, spessielt etter trening
♥ spis knekkebrød eller frokostlblanding istedet for brød – i alle fall hvit brød.


Jeg er veldig stor på det med gruppetimer – jeg har nemlig litt problemer med å gå rundt på treningstudioet å faktisk få gjort noe, spessielt når det kommer til styrkemaskinene. Da blir det fort at jeg trener øynene eller stemembåndet, om dere skjønner.

Så her er timeplanen til treningssenteret jeg trener på (flex treningssenter), hvor jeg har ringet rundt gruppetimene jeg skal gå på/hva jeg har trent denne uka. Det er stort sett det samme hver uke, men til vanlig har jeg treningsfri onsdag og ikke Mandag(har en treningsfri dag i uken)

(beklager for uklart bilde, håper dere klarer å se hva som står).

Jeg har prøvd alt av gruppetimer på vårt treningstudio, og har funnet de som passer best for meg, enkelt og greit. Det er det jeg oppfordrer dere til også, det som passer for meg passer nødvendigvis ikke for dere.  I tilegg tar jeg planken i 2 minutter hver morgen og kveld. Kort, men mildt sagt super effektiv trening!
 
SIST: jeg er utrolig fornøyed med kroppen min nå, og gleder meg til bikinisesongen! 😀

11 kommentarer
    1. Er jo ingen bilder av deg i sportsbh her? Så skjønner ikke hva du mener med klager?
      Hvis du er fornøyd med kroppen din, ikke vær flau over å legge ut slike bilder da.
      Kan du legge ut bilde av piercingen din snart? 🙂

    2. kan du legge ut bilder av kroppen din? har veldig lyst til å få motivasjon til å få en så bra kropp som deg

    3. kan du ikke please legge ut et bilde av deg i bikini? får så SYYK motivasjon av det! drit i de som er sjalu.

    4. ååh, har sett igjennom videobloggene dine nå, og du virker så vanvittig jordnær! var ofte innom den andre bloggen du hadde, men så har jeg liksom ikke funnet deg igjen før nå 🙂 ihi.

    5. å jogge en mil uten å bli annpusten e nok fin umulig 🙂
      når du bynne å bli annpusten har du enda 80%igjenn å gå på..
      tenk på at de som svetter mest er best trent 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg